意味 | 例文 (710件) |
油角の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 710件
そして、位相保持制御が行われているとき、かつ進角室油圧PSの最大値P3と遅角室油圧PTの最大値P4との差である油圧差DPが基準値よりも大きいとき、位相振れ異常が生じている旨判定する。例文帳に追加
In addition, when a phase remaining control is performed and an oil pressure difference DP between the maximum value P3 of an advance-chamber oil pressure PS and the maximum value P4 of a retard-chamber oil pressure PT is larger than a reference value, the system determines that the abnormal conditions of the phase oscillation has occurred. - 特許庁
例えば、ベーンロータ9が進角方向へ作動中、進角油圧室85の油圧が所定のリリーフ圧以上の高圧となると、油圧Pにより、可撓部51がスプロケット1側に撓み、ベーンロータ9との間にリリーフ通路54を形成する。例文帳に追加
For example, when oil pressure of the advanced angle oil pressure chamber 85 is made high to be a prescribed relief pressure or higher when the vane rotor 9 is operated in an advanced angle direction, a flexible part 51 is bent on the sprocket 1 side by oil pressure P to form a relief passage 54 between the vane rotor 9 and the sprocket 1. - 特許庁
この油圧供給装置50は、進角室35及び遅角室36のいずれも介することなくオイルコントロールバルブ51と中間室42との間を接続する中間油路57により潤滑油の供給及び排出を行う。例文帳に追加
The oil pressure supply device 50 supplies and discharges the lubricating oil to an intermediate oil passage 57, which connects an oil control valve 51 and an intermediate chamber 42 to each other, without passing through any of an advance chamber 35 and a delay chamber 36. - 特許庁
ベーン部材5とハウジング2との間に画成された進角側油圧室と遅角側油圧室とに選択的に油圧を給排することによりカムシャフト3とタイミングスプロケット1との回転位相を変換制御する装置である。例文帳に追加
This device converts and controls a rotational phase of a camshaft 3 and a timing sprocket 1 by selectively supplying and discharging hydraulic pressure to an ignition timing advance side hydraulic chamber and an ignition timing delay side hydraulic chamber defined between a vane member 5 and a housing 2, and has the torsion spring 7 for energizing so that the rotational phase of the housing and the camshaft becomes one side. - 特許庁
また、油圧ショベル1の各角度検出器からのブーム,アーム,バケット4cの角度をなどを基に、このときの油圧ショベル1の姿勢を求め、この姿勢で基準線21が水糸12が一致している状態の油圧ショベル1の画像を作業ガイダンス画面22に表示する。例文帳に追加
Additionally, an attitude of the hydraulic excavator 1 in this case is determined on the basis of angles of a boom, an arm and the bucket 4c from the respective angle detector of the hydraulic excavator 1, and an image of the hydraulic excavator 1 in a state that the reference line 21 agrees with the leveling string 12 in this attitude is displayed on the operation guidance screen 22. - 特許庁
スプロケット1のハウジング5とカムシャフト2との間に設けられたベーン部材7を、遅角側油室9と進角側油室10への相対的な油圧の給排により正逆回転させて前記スプロケットとカムシャフトの相対回動位相を変換する。例文帳に追加
A vane member 7 installed between the housing 5 of a sprocket 1 and a camshaft 2 is rotated in the forward and reverse directions by supplying and discharging a relative hydraulic pressure to and from a retard-angle side hydraulic chamber 9 and an advance-angle side hydraulic chamber 10 to convert a relative rotation phase between the sprocket and the camshaft. - 特許庁
油圧回路Cの相対回転制御機構B1、B2へ流体を給排する通路(18a、18b、19、21d、21e、21h、21j、43)を進角油室R1及び/または遅角油室R2に流体を給排する通路から独立して形成した。例文帳に追加
Passages (18a, 18b, 19, 21d, 21e, 21h, 21j, 43) for supplying/discharging fluid to/from relative rotational control mechanisms B1, B2 of a hydraulic circuit C are formed independently from a passage for supplying/discharging fluid to/from an advance angle oil chamber R1 and/or a retard angle oil chamber R2. - 特許庁
略ゼロ斜板角まで制御できる、可変容量型の油圧ポンプを用いることができ、管路径の小さな配管を用いても前記油圧ポンプの斜板角を制御するロードセンシング弁の応答性を高めることができて、ピーク圧の減圧効果を向上させた油圧回路を提供する。例文帳に追加
To provide a hydraulic circuit using a variable displacement hydraulic pump which controls to an approximately zero swash plate angle, enhancing the responsiveness of a load sensing valve controlling the swash plate angle of the hydraulic pump even if a small diameter pipe is used, and achieving improved peak pressure reducing effect. - 特許庁
タイミングスプロケット1と相対回転可能なベーン3を、進角側油圧室32と遅角側油圧室33への相対的な油圧の給排により、正逆回転させて両者1,2との相対回転位相を変換させて、吸気弁の開閉時期を可変にする。例文帳に追加
The opening-closing timing of an intake valve is varied by converting a relative rotational phase with both 1 and 2 by normally-reversely rotating a vane 3 relatively rotatable with a timing sprocket 1 by supply-discharge of relative hydraulic pressure to an ignition timing advance side hydraulic chamber 32 and an ignition timing delay side hydraulic chamber 33. - 特許庁
各ベーンのフロントカバー側面に、進角側油圧室に対しそれぞれ連通し、かつその進角側油圧室に作用する油の圧力により各ベーンのリアプレート側面をリアプレートに押し付けるようなスラスト力を該各ベーンに付与するように抉られた抉り部125,125,…を設けている。例文帳に追加
Scooped parts 125 scooped to communicate to the advancing side oil pressure chamber and to apply thrust force to press a rear plate side surface of each vane against the rear plate by pressure of oil acting on the advancing side oil pressure chamber are provided on a front cover side surface of each vane. - 特許庁
その後に、カムシャフト2の位相が中間ロック位相以上に進角した時に、進遅角油圧制御弁5の制御モードを、進角室内および遅角室内のオイルをドレーンするドレーンモードに変更することにより、吸気バルブの駆動反力により遅角側に移動する。例文帳に追加
Thereafter, when the phase of the camshaft 2 advances to the intermediate lock phase or more, the control mode of the valve 5 is changed to a drain mode for draining the oil in the advancing chamber and the delaying chamber, so that it is moved to the delaying side by the driving reactive force of an intake valve. - 特許庁
嵌合孔21が遅角油圧室301または進角油圧室311と連通する状態があってもよいので、ベーンロータ50のベーン52の羽幅を小さくすることができ、ハウジング11に対する変換角を拡大可能である。例文帳に追加
Since the fitting hole 21 may communicate with an oil pressure delay chamber 301 or an oil pressure advance chamber 311, a width of a vane 52 of the vane rotor 50 can be reduced, and allowing the conversion angle with respect to the housing 11 to be enlarged. - 特許庁
進角側圧力室および遅角側圧力室の油圧が低いときには上記相対回転位相を最遅角位相でロックするロック状態になる一方、同油圧が高くなるとロック状態を解除した解除状態になるロック機構を備える。例文帳に追加
A lock mechanism is provided, which is placed in a locked state in which the relative rotation phase is locked at a maximum retard phase when the hydraulic pressure in the advance side pressure chamber and the retard side pressure chamber is low and is placed in an unlocked state in which the locked state is released when the hydraulic pressure becomes high. - 特許庁
またサブ切換手段61は前輪の操舵角を検出するフロント舵角センサ67及び車速を検出する車速センサ69の各検出出力に基づいて油圧シリンダへの作動油の給排を電気的に切換え、後前輪の操舵角を微調整する。例文帳に追加
A sub-switching means 61 switches electrically the supply and exhaust of the working oil to/from the cylinder on the basis of the sensing outputs of a front steering angle sensor 67 for sensing the steering angle of the front wheels and a car speed sensor 69 for sensing the car speed and makes fine adjustment of the steering angle of the rear front wheels. - 特許庁
これにより、制御室20から作動油が排出されて進角制限ピン18に加わる油圧が低下するため、進角制限ピン18がスプリング19に付勢されてベーン9から突出し、進角制限溝17に嵌合する。例文帳に追加
Accordingly, since a hydraulic fluid is discharged from a control room 20 to reduce a hydraulic pressure added to an advance angle restriction pin 18, the advance angle restriction pin 18 is urged by a spring 19 to project from a vane 9, and is fitted to an advance angle restriction groove 17. - 特許庁
すなわち、吸気側バルブタイミング可変機構13においては、進角側油圧室及び遅角側油圧室に対するオイルの給排を通じて、可動部材のハウジングに対する相対回転位置がその相対回転範囲の遅角側の端から離れた位置に調整される。例文帳に追加
That is, in the intake-side valve timing variable mechanism 13, a relative rotation position with respect to a housing of a movable member is adjusted so as to separate from the end of a retardation side in its relative rotational range by the supply/discharge of oil to/from an advance-side hydraulic chamber and a retardation-side hydraulic chamber. - 特許庁
また、排気側バルブタイミング可変機構15においては、進角側油圧室及び遅角側油圧室に対するオイルの給排を通じて、可動部材のハウジングに対する相対回転位置がその相対回転範囲の進角側の端から離れた位置に調整される。例文帳に追加
Furthermore, in the exhaust-side valve timing variable mechanism 15, the relative rotational position with respect to the housing of the movable member is adjusted so as to separate from the end of an advance side in its relative rotational range by the supply/discharge of the oil to/from the advance-side hydraulic chamber and the retardation-side hydraulic chamber. - 特許庁
そして、指令生成部23により、この推定迎角θ2´を目標フィン角度θ1に一致させるためのフィン角度指令値θ3が生成され、このフィン角度指令値θ3に基づいて、流量調整機構14が油圧シリンダ12に与える作動油の流量Qを制御することにより、フィン11の角度を調整する。例文帳に追加
A command producing part 23 produces a fin angle command value θ3 for putting the presumed attack angle θ2' identical to the target fin angle θ1, and the angle of the fin 11 is adjusted by controlling the flow rate Q of a working oil given to the hydraulic cylinder 12 from a flow rate adjusting mechanism 14 on the basis of the fin angle command value θ3. - 特許庁
石油缶などの容器は隅角部が丸みを有しているので、支持枠の直角の隅角部にある隙間28は空所を形成し、連結杆を挿通させることができる。例文帳に追加
As a container like an oil can has a rounded corner, an opening 28 at right-angled corner of the support frame can afford a space for a connecting lever can be inserted. - 特許庁
ホルダー12は、カートリッジタンクの着脱操作に対応した所定角度と、装着されたカートリッジタンクの給油口の上向き角度とに角度姿勢が切り替えられる。例文帳に追加
In the holder 12, an angle posture is changed-over into a prescribed angle corresponding to the attachment/detachment operation of the cartridge tank and into the upward angle of the oil support port of the installed cartridge tank. - 特許庁
吸気弁のリフト量を拡大・縮小可能なリフト可変機構と、吸気弁のリフト中心角を遅角・進角可能な油圧駆動式の位相可変機構と、を備える。例文帳に追加
The system is equipped with a lift variable mechanism capable of increasing/decreasing a lift amount of an intake valve, and a hydraulically driven phase variable mechanism capable of delaying/advancing the central angle of the intake valve. - 特許庁
イグニッションスイッチがオフされると、油圧制御弁29を進角制御して、ハウジング31に対してロータ35を進角方向に相対回動させてカム軸位相を進角させる。例文帳に追加
When an ignition switch is turned off, a hydraulic control valve 29 is controlled at an advanced angle and a camshaft phase is advanced by moving a rotor 35 relatively in the advanced angle direction with respect to a housing 31. - 特許庁
吸気弁の作動角を連続的に変更可能な作動角変更機構と、吸気弁の作動角の中心位相を変更可能な油圧駆動式の位相変更機構と、を有する。例文帳に追加
This valve system has an operating angle changing mechanism capable of continuously changing the operating angle of an air intake valve and a hydraulically operated phase changing mechanism for changing the center phase of the operating angle of the air intake valve. - 特許庁
ローラ17が所定角度まで傾斜することにより検出信号を出力するセンサ19L、19Rと、油圧シリンダ30A〜Fへの油圧を遮断して油圧ピストン27A〜Fの動きを停止する油圧遮断手段とを設ける。例文帳に追加
The continuously variable transmission comprises sensors 19L, 19R which output detection signals when the roller 17 is inclined to a specified angle, and a hydraulic oil shut-off means for halting the movement of hydraulic pistons 27A-F by shutting off oil-pressure to hydraulic cylinders 30A-F. - 特許庁
ステアリングバルブと油圧式アクチュエータとの間を流れる作動油の圧力損失を減らすとともに、作動油が電磁弁を経由して還流する際のエネルギーロスを軽減できるハンドル角補正用電磁弁、パワーステアリング用バルブ及び全油圧式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加
To provide a handle angle correcting solenoid valve, a power steering valve and a fully hydraulic power steering device capable of reducing the pressure loss of hydraulic fluid flowing between the steering valve and a hydraulic actuator, and of reducing the loss of energy when the hydraulic fluid flows back by way of the solenoid valve. - 特許庁
これにより作動油流体の温度が上昇する運転パターン時は、油圧ポンプ11,12の最小傾転角を増大させてオイルクーラ40を通過する圧油の平均流量を増加させ、平均放熱量を増加させ、作動油流体の平衡温度を下げる。例文帳に追加
Under an operation pattern where temperature of working fluid rises, the minimum tilting angle of hydraulic pumps 11 and 12 is increased to increase average flow of hydraulic oil passing an oil cooler 40 so as to increase average heat radiation quantity, and lower the equilibrium temperature of working fluid. - 特許庁
操向レバー12の操作角をポテンショメータ53により検出し、比例制御弁65を操作してサイド油圧クラッチ用油圧サーボ69の油圧を上昇し、該サイド油圧クラッチが完全に係合した状態で、ソフトクラッチがクラッチからブレーキに切換えられる。例文帳に追加
The soft clutch is switched from the clutch to the brake in a state where an operation angle of the steering lever 12 is detected by a potentiometer 53, the hydraulic pressure of a hydraulic servo 69 for side hydraulic clutch is increased by operating the proportional control valve 65, and the side hydraulic clutch is completely engaged. - 特許庁
機関始動時に、進角油圧室に作動油を供給した後に、前記第2係合ピン27を第2解除用受圧室33の油圧によって解除し、その後、前記第1係合ピンを第1解除用受圧室40の油圧によって解除するように形成した。例文帳に追加
The controller is formed so that, at the time of engine start, the operating oil is supplied to the spark-advance hydraulic pressure chamber, the second engagement pin 27 is then released by hydraulic pressure of a second release pressure receiving chamber 33 and after that the first engagement pin is released by hydraulic pressure of a first release pressure receiving chamber 40. - 特許庁
そして、容量制御装置47の傾転アクチュエータ48により、油圧ポンプ42の容量可変部42Aを傾転角零の中立位置に戻し、油圧ポンプ42による圧油の吐出を停止させると共に、走行用の油圧モータ45を止めて車両の後進を自動的に停止させる。例文帳に追加
Further by activating a tilting actuator 48 of a capacity control device 47, a capacity variable section 42A of a hydraulic pump 42 is returned to a neutral position at which a tilting angle indicates zero, and discharge of pressure oil from the hydraulic pump 42 is terminated, followed by terminating the hydraulic motor 45 for traveling, to thereby automatically stop reversing of the vehicle. - 特許庁
エンジン回転数の上昇により油通路121a内の圧力がこの弁閉圧力に達したときに弁17を閉じ、一部の進角側油室18aへの作動油の供給を停止させ、低回転時と比較して油室の容量を縮小させる。例文帳に追加
In this valve gear, the valve 17 is closed when a pressure in the oil passage 121a reaches the valve closing pressure due to the rise of the speed of the engine to stop the supply of a hydraulic oil to a part of the advance-angle side oil chambers 18a so as to reduce the capacity of the oil chambers less than those in the low rotation. - 特許庁
油圧制御手段3は、フィルタ23を通過したオイルをOCV22へ導くメイン油路24の他に、フィルタ23をバイパスしたオイルをOCV22に導くサブ油路25を備え、サブ油路25と進角室Aの連通状態がサブバルブ26によって切替えられる。例文帳に追加
A hydraulic control means 3 includes a sub oil path 25 for guiding the oil having bypassed a filter 23 to an OCV 22 in addition to a main oil path 24 for guiding the oil having passed through the filter 23 to the OCV 22 so that the communication state between the sub oil path 25 and a lead angle chamber A is switched by a sub valve 26. - 特許庁
ガス絶縁開閉装置の油圧操作駆動装置出力軸と可動接触子駆動軸を一直線上に配置すると同時に、気体等を蓄圧源とする蓄圧装置長手方向軸を前記油圧駆動装置出力軸と平行に配置し、蓄圧装置から油圧操作駆動装置へ高圧作動油を供給するための油圧管路を装備した高圧ブロックを前記2種類の駆動軸に対して直角に配置して、油圧操作駆動装置を支持固定するようにした。例文帳に追加
A high pressure block equipped with a hydraulic line for supplying a high pressure operating fluid from the pressure storage device to the hydraulic operation drive device, is arranged perpendicular to the two types of shaft to support and fix the hydraulic operation drive device. - 特許庁
主油圧シリンダ6a,6bのいずれか一方の主油圧ピストン7a又は7bが前進して近接センサLS.3又はLS.4が信号を発すると、主油圧シリンダ6a,6bに交互に圧油を供給するようにしてある片傾転油ポンプ17の傾転角を小さくして、主油圧ピストン7a又は7bの前進速度を減速させる。例文帳に追加
Advancing speed of the main hydraulic piston 7a or 7b is reduced by reducing a tilting angle of a one-side tilting oil pump 17 devised to reciprocally supply pressure oil to the main hydraulic cylinders 6a, 6b when either one of main hydraulic pistons 7a and 7b of the main hydraulic cylinders 6a, 6b advances and the proximity sensor LS.3 or LS.4 transmits a signal. - 特許庁
この発明に係る改質アスファルトは、アスファルトとPETと油とからなり、該油が食用油の廃油又はエンジンオイルの廃油からなる改質アスファルトにおいて、該アスファルトと該PETと該油との組成範囲を、これらの組成を重量%で示す三角図において複数本の直線で囲まれた所定の範囲内とした。例文帳に追加
The reformed asphalt comprises asphalt, PET and an oil, the oil comprising a waste edible oil or a waster engine oil, where the composition of the asphalt, the PET and the oil is caused to fall within the specified range enclosed by a plurality of lines in a triangular diagram showing their composition in wt.%. - 特許庁
カムジャーナル構造は、中心軸201に沿って延び、可変バルブタイミング機構200に通じる遅角側油路34が形成されるカムシャフト21と、カムシャフト21を回転自在に支持し、遅角側油路34と連通する遅角側油路36が形成されるジャーナル軸受け30とを備える。例文帳に追加
The cam journal structure comprises: a camshaft 21, which is extended along a center axis 201, and in which a retard oil passage 34 communicating with the variable valve timing mechanism 200; and a journal bearing 30 which rotatably supports the camshaft 21, and in which a retard oil passage 36 communicating with a retard oil passage 34. - 特許庁
カムジャーナル構造は、中心軸201に沿って延び、可変バルブタイミング機構200に通じる遅角側油路56が形成されたカムシャフト21と、カムシャフト21を回転自在に支持し、遅角側油路56と連通する遅角側油路51が形成されたジャーナル軸受け30とを備える。例文帳に追加
This cam journal structure is provided with a camshaft 21 extending along a center shaft 201 and having a lag angle side oil passage 56 communicating with the variable valve timing mechanism 200, and a journal bearing 30 rotatively supporting the camshaft 21 and having a lag angle side oil passage 51 communicating with the lag angle side oil passage 56. - 特許庁
この内燃機関の可変動弁装置は、バルブタイミングINVTを最進角INVTmaxと最遅角INVTminとの間で変更する油圧駆動式のバルブタイミング可変機構と、バルブタイミングINVTを中間角INVTmdlに固定する中間ロック機構と、これら機構に対する潤滑油の供給状態を制御する油圧機構とを備える。例文帳に追加
The variable valve system for an internal combustion engine includes: a hydraulic drive type valve timing variable mechanism for changing the valve timing INVT between the maximum lead angle INVTmax and the maximum lag angle INVTmin; an intermediate lock mechanism for fixing the valve timing INVT at an intermediate angle INVTmdl; and a hydraulic mechanism for controlling the supply state of a lubricating oil to the mechanisms. - 特許庁
直角四角形状平盤の基台と該基台より直立する枠体とで外枠体を設け、駆動ユニットエリヤには、基台に下端を固定した直立状態の油圧シリンダーと、油圧シリンダーの油圧ピストンの上端部に軸架した動滑車と、該動滑車に巻回された牽引帯とを含む油圧駆動ユニットを装備する。例文帳に追加
A driving unit area is provided with a hydraulic drive unit including a hydraulic cylinder vertically fixed to the base at a lower end thereof, a movable pulley hooked on an upper end of a hydraulic piston of the hydraulic cylinder, and a tractor belt wound around the movable pulley. - 特許庁
上記燃焼室2の内壁面3に耐熱性の撥油皮膜4を皮着形成し、この撥油皮膜4に付着した噴霧燃料qの油滴Qの接触角θが、ピストンヘッド素材2aの表面に付着した噴霧燃料の油滴の接触角よりも大きくなるように構成する。例文帳に追加
A heat-resistant oil-repellent film 4 is overlaid and formed on the inside wall surface 3 of the combustion chamber 2 and is so formed as to set the contact angle θ of each oil droplet Q of the atomized fuel q stuck to the oil-repellent film 4 larger than that of each oil droplet of the atomized fuel stuck to the surface of a piston head material 2a. - 特許庁
各進角側、遅角側油室に作動油を電磁切換弁22を介して選択的に供給する電動ポンプ18の吐出通路16に、吐出通路の下流側から上流方向へのみ流入を許容するチェック弁23を設け、前記各油室内の作動油に発生した脈圧の電動ポンプへの伝達を阻止するようにした。例文帳に追加
A check valve 23 allowing an inflow only from the downstream side to the upstream side of a delivery passage is installed in the delivery passage 16 for the electric pump 18 selectively supplying a hydraulic oil to the advance-angle side and retard-angle side hydraulic chambers through an electromagnetic selector valve 22 to stop the transmission of the pulse pressures occurring in the hydraulic oils in the hydraulic chambers. - 特許庁
機関始動初期には、オイルポンプから吐出された作動油を、油圧制御弁23を介して各遅角室18に強制的に供給してベーン部材の回転位置を遅角側に維持させると共に、その後は油圧スイッチ26のオン信号によって電子コントローラ36が油圧制御弁への通電を制御して、直ちに位相変更機構を作動させる。例文帳に追加
In the initial stages of the engine start, working fluid discharged from an oil pump is forcibly supplied to each retard chamber 18 through a hydraulic control valve 23 to keep a rotational position of a vane member on a retard side, and then an electronic controller 36 controls energization of a hydraulic control valve by an ON signal of a hydraulic switch 26 to immediately operate a phase change mechanism. - 特許庁
このバルブタイミング変更装置は、吸気弁のバルブタイミングを変更する可変機構40と、進角及び遅角室46,47からセンターボルト44に向けて作動油を排出可能な進角及び遅角排出通路46A,47Aとを備える。例文帳に追加
The valve timing changing device comprises a variable mechanism 40 for changing valve timing of an intake valve, and an advance angle and retard angle discharge passages 46A, 47A which allow hydraulic fluid to be discharged toward a center bolt 44 from an advance chamber 46 and retard chamber 47. - 特許庁
エンジン停止信号の入力に伴って、相対回転位相を最進角位相と最遅角位相とから離間した中間位相とする中間位相操作を実行した後に、進角室及び遅角室の両室に対して作動油の排出を行うドレイン操作を実行する。例文帳に追加
A drain operation to discharge hydraulic fluid of both of the advancing angle chamber and the retarding angle chamber after carrying out an intermediate phase operation in which relative rotation phase is set to an intermediate phase separating from the most advanced angle phase and the most retarded angle phase following the input of engine stop signal. - 特許庁
第1油圧制御装置によりベーンロータ60を基準遅角位相LAsbkから最進角位相LAmadまでの間で操作することでバルブタイミングについて最遅角INVTminから最進角INVTmaxまでの間で変更する。例文帳に追加
The valve timing is varied in a range between a maximum retarded angle INVTmin and a maximum advanced angle INVTmax by operating the vane rotor 60 between a standard retarded phase LAsbk and a maximum advanced phase LAmad by the first hydraulic pressure controlling device. - 特許庁
ベーンロータ50は、ハウジング20の収容室を遅角室および進角室に仕切り、エンジンのカムシャフト15とともに回転し、遅角室および進角室に供給される作動油の圧力によりハウジング20に対して相対回動する。例文帳に追加
The vane rotor 50 partitions the accommodation chamber of the housing 20 into a delay angle chamber and a lead angle chamber and rotates together with a camshaft 15 of an engine to rotate relatively to the housing 20 by the pressure of the working fluid fed to the delay angle chamber and the lead angle chamber. - 特許庁
この可変動弁装置は、バルブタイミングINVTを変更するバルブタイミング可変機構30と中間角INVTmdlに固定する中間ロック機構40と、規制角INVTlimよりも遅角側に変化することを規制する遅角規制機構50と、これら機構に対する潤滑油の給排状態を変更する油圧機構とを備える。例文帳に追加
This variable valve gear is equipped with: a valve timing variable mechanism 30 changing valve timing INVT; an intermediate locking mechanism 40 fixing the valve timing to an intermediate angle INVTmdl; a retard angle restricting mechanism 50 restricting a change in the valve timing to a delayed angle side nearer than a regulated angle INVTlim; and a hydraulic mechanism changing a lubricating oil supply/discharge state with respect to these mechanisms. - 特許庁
OCV22は、固定部材27に形成された丸穴28の内部に直接挿入され、この丸穴28の内部において回転角度を変更することで、油路の切替えを実施するスプール31と、このスプール31の回転角度を第1〜第4回転パターンに切替えて進角室Aおよび遅角室Bの油圧制御を実施する回転駆動手段32とを備える。例文帳に追加
An OCV 22 comprises a spool 31 directly inserted into a round hole 28 formed in a fixed member 27 so as to switch oil passages by changing angle of rotation inside the round hole 28, and a rotary driving means 32 for executing the oil pressure control of an advance chamber A and a delay chamber B by switching the rotation angle of the spool 31 between a first to fourth patterns. - 特許庁
そして、機関始動時且つ潤滑油温度が基準温度よりも高いときには、始動時進角速度制御が行われたときの可変機構30の進角速度が、始動時進角速度制御が行われないときのバルブタイミング可変機構30の進角速度よりも小さくなるように機関始動時のバルブタイミング可変機構30の進角速度を調整する始動時進角速度制御を行う。例文帳に追加
At starting the engine with the temperature of the lubricating oil being higher than a reference temperature, it performs starting advance angular velocity control to adjust the advance angular velocity of the valve timing varying mechanism 30 at starting the engine so that the advance angular velocity of the varying mechanism 30 during the starting advance angular velocity control is lower than the advance angular velocity of the valve timing varying mechanism 30 during no starting advance angular velocity control. - 特許庁
操舵角センサでステアリングホイールの操舵角を検出すると共に、回動角センサ46でスイベルシャフト50の回動角を検出し、検出した操舵角と回動角の偏差が零になるように、スイベルケース12の上部に配置された操舵用油圧シリンダ42を駆動して船外機10を転舵させる。例文帳に追加
This steering device is constituted so that a steering angle of a steering wheel is detected by a steering angle sensor; the turning angle of the swivel shaft 50 is detected by the turning angle sensor 46; and the outboard motor 10 is steered by driving a steering hydraulic cylinder 42 arranged in an upper part of a swivel case 12 so that a deviation between the detected steering angle and the turning angle becomes zero. - 特許庁
多層構造を有する角度依存性色材を含有する親油性連続相を有する化粧用組成物とそのメークアップのための使用例文帳に追加
COSMETIC COMPOSITION CONTAINING GONIOCHROMATIC PIGMENT HAVING MULTILAYER STRUCTURE AND HAVING LIPOPHILIC CONTINUOUS PHASE AND ITS USE FOR MAKEUP - 特許庁
意味 | 例文 (710件) |
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