1016万例文収録!

「補機排気」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 補機排気に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

補機排気の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 163



例文

本発明は、内燃関の排気通路に設けられたパティキュレートフィルタによる排気の圧力損失が所定の判定基準値を超えたことを条件にパティキュレートフィルタの再生処理を行う内燃関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタの再生処理が行われた直後に検出された圧力損失に応じて判定基準値を正することを特徴とする。例文帳に追加

This exhaust emission control device for the internal combustion engine performs the regeneration treatment of a particulate filter provided that an exhaust pressure loss caused by the particulate filter installed in an exhaust passage of the engine exceeds a predetermined judgment reference value, and is characterized in that the judgment standard value is corrected in response to the pressure loss detected just after the particulate filter is regenerated. - 特許庁

動作感知スイッチは水洗構および構の可動部に連結されており、水洗用穴部14および送水管30を通じて便器の臭気を吸入し、便器の排気口38を通じて排気する換気ファン36を制御する。例文帳に追加

A motion-sensitive switch is connected to a movable portion of the flush mechanism and the refill mechanism for controlling an air ventilation fan 36 which draws the malodorous air from the toilet bowl through the flush holes 14 and the water feed conduit 30 and then exhaust it through an air outlet 38 in the toilet bowl. - 特許庁

高圧段タービン7bをバイパスする排気バイパス通路7cに設けた排気バイパス弁7dを、内燃関1の運転状態に対応させて開閉操作すると共に、前記排気バイパス弁7dの開閉操作に連動させてEGRシステムのEGR弁5aの弁開度の制御に一時的に正を加える。例文帳に追加

The exhaust bypass valve 7d disposed in the exhaust bypass passage 7c bypassing the high-pressure stage turbine 7b is opened/closed according to the operating condition of the internal combustion engine 1, and also control over the valve opening of the EGR valve 5a of an EGR system is temporarily corrected in conjunction with the opening/closing operation of the exhaust bypass valve 7d. - 特許庁

可変ノズルを備えた排気タービン過給排気ガスの一部を吸気側にEGRバルブを介して還流する排気ガス再循環装置とを備えたエンジンにおいて、アクセル開度過渡時における前記EGRバルブの閉止後に前記可変ノズルの絞り正制御を行うようにし、吸気側へEGRガスの流入を防止した。例文帳に追加

In an engine provided with an exhaust turbine supercharger having a variable nozzle and an exhaust gas recirculation device for refluxing a part of exhaust gas to an air intake side through an EGR valve, the throttle compensation control of the variable nozzle is performed after closing the EGR valve in the transitional state of accelerator opening, thus preventing the flow of EGR gas into the air intake side. - 特許庁

例文

内燃関の排気ガス、エアー工具の排出エアーを水槽の水中に排気・排出し通過させることにより、排気ガス中の浮遊粒子状物質(SPM)等、排出エアーの粉塵が水と混合し大気に放出しない装置で、水槽の手入れも非常に簡単、安価で水の交換・給だけでよく、大気汚染公害が激減する装置である。例文帳に追加

According to this apparatus, the water tank can be maintained very easily at a low cost, only the water in the water tank is to be exchanged or replenished, and atmospheric pollution can be reduced drastically. - 特許庁


例文

SCR触媒の下流にNOx吸蔵還元触媒を配置してそれぞれの利点を利用することにより、それぞれの欠点をうことができて、エンジンの広い運転領域にわたって、高いNOx浄化率で排気ガス中のNOxを浄化できる内燃関の排気ガス浄化システム及び排気ガス浄化方法を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control system and an exhaust emission control method for an internal combustion engine capable of making up each fault by arranging NOx occlusion reduction catalyst in downstream of SCR catalyst and controlling NOx in exhaust gas at a high NOx control rate over wide operation range of an engine. - 特許庁

制御装置80は、排気バルブ18のバルブタイミングを変更する排気側可変動弁構60bの駆動制御や、ノッキングが検出されたときには点火時期を遅角正するノッキング制御や、触媒70の過熱を抑制する過熱抑制制御を行う。例文帳に追加

This control device 80 executes driving control of an exhaust side variable valve train 60b of changing the valve timing of an exhaust valve 18, knocking control for correcting the ignition time for delaying when detecting knocking and overheating restraining control for restraining the overheating of the catalyst 70. - 特許庁

マフラの排気管によって伝わった械的衝撃及び振動が軽減され、また、熱膨張を償するために排気管と複合マフラのシェルとの間に熱障壁が設けられている、車両バンパと関連づけられた複合マフラの提供。例文帳に追加

To provide a composite muffler associated with a vehicle bumper in which mechanical shock and vibration transmitted by an exhaust pipe of a muffler are reduced wherein a thermal barrier is arranged between the exhaust pipe and a shell of the composite muffler to compensate for thermal expansion. - 特許庁

マフラの排気管によって伝わった械的衝撃及び振動が軽減され、また、熱膨張を償するために排気管と複合マフラのシェルとの間に熱障壁が設けられている、車両バンパと関連づけられた複合マフラの提供。例文帳に追加

To provide a composite muffler associated with a vehicle bumper in which mechanical shock and vibration transmitted by an exhaust pipe of a muffler are reduced, and in which a thermal barrier between the exhaust pipe and shell of the composite muffler is provided to compensate for thermal expansion. - 特許庁

例文

これを解消するために、排気側に助ファンを設け且つ、適当な仕切りを設けていたが、排気側軸受部を冷却することはできるが、車両の台車内における主電動取り付け用スペースが限られているため、能力の高い、大形のファンを設けることが出来ない場合が多かった。例文帳に追加

In the main electric motor for the vehicle, the bypass duct, containing the cyclone-type air cleaner built in a ventilation duct arranged between frames of the main electric motor from a fan discharge side at an outside air intake side to an auxiliary fan side at the other side, is arranged on the frame of the main electric motor. - 特許庁

例文

内燃関の排気管中のPM(粒子状物質)量を検出するPMセンサの出力値を取得したら(S10)、センサの素子温度や周囲の温度(S30、S40)、排気流量を検出して(S50)、これらの数値に基づいてPM検出値を正する。例文帳に追加

If an output value of the PM sensor for detecting the PM (particulate matter) amount in an exhaust pipe of an internal combustion engine is obtained (S10), the sensor element temperature, the ambient temperature (S30, S40) and the exhaust flow rate (S50) are detected, and the PM detection value is corrected based on these numerical values. - 特許庁

NO_X吸蔵触媒12からNO_Xを放出すべきときにはHC吸着触媒11から流出する排気ガス中のガス状成分の空燃比がリッチになるように、燃料噴射弁3から関膨張行程または排気行程に助燃料を噴射する。例文帳に追加

At the time when NOx should be released from the NOx occlusion catalyst 12, auxiliary fuel is injected from the fuel injection valve 3 into an expansion process or an exhaust process of the internal combustion engine so that the air/fuel ratio of a gaseous ingredient in the exhaust gases leaking from the HC adsorption catalyst 11 becomes rich. - 特許庁

燃焼室内で燃焼せしめられる混合気の空燃比がリーンに維持される内燃関の排気通路内にNO_X触媒22を配置し、NO_X触媒22下流の排気通路内に酸化能を有する助触媒23を配置する。例文帳に追加

An NO_x catalyst 22 is arranged in the exhaust passage of an internal combustion engine where the air-fuel ratio of air-fuel mixture to be burnt in a combustion engine is kept lean, and an auxiliary catalyst 23 having oxidizing ability is arranged in the exhaust passage on the downstream side of the NO_x catalyst 22. - 特許庁

可変動弁構を備えた内燃関において、燃料噴射量の暖増量正を好適に行うことで空燃比の制御精度を向上し、排気エミッションを良好とすることができる内燃関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of internal combustion engine including a variable valve system, favorably correcting the warming-up increase of fuel injection quantity to improve the control accuracy of air-fuel ratio, and improving exhaust emission. - 特許庁

内燃関の回転速度及び負荷の少なくとも一方が所定以上となるときに燃料噴射量を増量正するに際し、排気温度の上昇に見合ったより適切な増量正を行なう。例文帳に追加

To suitably correct an increase amount in accordance with rising of an exhaust temperature in correction of the increase of a fuel injection amount when at least one of a rotation speed or a load of an internal combustion engine is equal to or more than a predetermined value. - 特許庁

燃料カットからの復帰時のリッチ寄せ正に伴う空燃比基準正位置の誤学習を抑制して排気性能を向上させることができる内燃関の燃料供給制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply control device for an internal combustion engine, improving exhausting performance while suppressing errors in learning an air-fuel ratio reference correction position in linkage with rich-approach correction during resetting fuel-cut. - 特許庁

関運転状態に応じて排気弁の完全冷却状態での正量KTVLVMが算出され(S64)、さらに冷却度合パラメータTEXVLVに応じて冷却度合正係数KVLVAFが算出される(S65)。例文帳に追加

According to the engine operation state, a correction amount KTVLVM with the exhaust valve in a completely cooled state is calculated (S64), and according to the cooling degree parameter TEXVLV, a cooling degree correction coefficient KVLVAF is calculated (S65). - 特許庁

内燃関の空燃比フィードバック制御による正を迅速に収束させて、内燃関の空燃比をより早く目標空燃比に近づけることができる内燃関の制御装置および排気浄化装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine that can rapidly converge correction by air-fuel ratio feedback control of an internal combustion engine to more rapidly bring the air-fuel ratio of the internal combustion engine to a target air-fuel ratio, and an exhaust emission control device. - 特許庁

ディーゼルエンジン等の内燃関の有害な排気ガスを除去すると共に、燃焼効率を向上せしめた内燃関の燃焼助システムを提供する。例文帳に追加

To provide an easy and complete combustion auxiliary system of an internal combustion engine capable of removing the harmful exhaust gases from the internal combustion engine such as diesel engines and increasing a combustion efficiency. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタと吸気通路噴射用インジェクタとを備えたエンジンの始動時においての作動状態を悪化させないように排気浄化触媒を暖する。例文帳に追加

To warm up an exhaust emission control catalyst so as not to deteriorate an operation state of an auxiliary machine when starting an engine having an injector for cylinder injection and an injector for intake passage injection. - 特許庁

空燃比フィードバック制御に係る空燃比正量の制御中心のばらつきを軽減して制御安定性を高め、もって排気特性の更なる向上を図ることのできる内燃関の空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To reduce dispersion of the controlling center of the air-fuel ratio correction amount for the air-fuel ratio feedback control of an internal-combustion engine, improve the stability in controlling, and enhance the exhausting characteristicts of the engine. - 特許庁

内燃関の低温時において効率よく適正に燃料増量正を実施して有害物質の排出量の低減及び触媒早期活性を実現可能な内燃関の排気浄化装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine capable of realizing a decrease in the discharge of toxic substance and early activity of a catalyst by efficiently and appropriately carrying out fuel increase correction at the low temperature of the internal combustion engine. - 特許庁

これにより、エンジン1の排気からも廃熱を回収することとなるので、燃焼11にて暖房能力を完しなければないらない時間が短くなり、燃焼11も含めた燃料消費率を向上させることができる。例文帳に追加

In this way, by collecting waste heat also from the exhaust of the engine 1, a time where heating capability must be supplemented by the combustor 11 is shortened, so that a rate of fuel consumption including also the combustor 11 can be improved. - 特許庁

この内燃関の排気浄化装置においては、最小正量気筒検索手段が、内燃関の各気筒間の回転変動を抑制すべく前記燃料噴射手段から噴射される前記主噴射の噴射量を正したときの正量が最小である気筒を検索する(ステップ103)。例文帳に追加

In this exhaust emission control device of an internal combustion engine, a retrieval means for a minimum corrective amount cylinder retrieves a cylinder having a minimum corrective amount when an injection amount of the main injection supplied from a fuel injection means is corrected so as to suppress rotation variation between cylinders of the internal combustion engine (step 103). - 特許庁

また、算出された内部エネルギに応じて、目標内部EGR量EGRINCMDを正し、正した目標内部EGR量EGRINCに応じて、排気弁9の閉弁タイミングを算出するとともに、算出された排気弁9の閉弁タイミングに基づいて、可変動弁構60を制御する。例文帳に追加

Further, the internal EGR control device 1 corrects the target internal EGR amount EGRINCMD according to the calculated internal energy, calculates the valve closing timing of the exhaust valve 9 according to the corrected target internal EGR amount EGRINCMD, and controls a variable valve mechanism 60 based on the calculated valve closing timing of the exhaust valve 9. - 特許庁

これにより、ガスエンジンの低排気量化を行うことができる一方、高負荷運転でのトルク不足を過給構160による過給によってうことができる。例文帳に追加

The exhaust gas amount of the gas engine can thereby be reduced, while torque shortage in high load operation can be compensated with supercharging by the supercharging mechanism 160. - 特許庁

主触媒12の上流であってかつ助触媒10下流の排気通路を連通路14を介してクランクケース内15に連結する。例文帳に追加

The engine exhaust passage on the upstream side of the main catalyst 12 and on the downstream side of the auxiliary catalyst 10, is connected to the inside of a crankcase 15 via a communicating passage 14. - 特許庁

複数内燃関を搭載した車両において、排気エミッションの悪化を抑制しつつ助エンジンを始動することができる始動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a starter capable of starting an auxiliary engine, while restraining the deterioration in exhaust emission, in a vehicle equipped with a plurality of internal combustion engines. - 特許庁

本発明に基づき、シリンダ毎の正特性図を、内燃関の運転中に各シリンダについて測定した排気ガス温度に基づき自動的に適合させる。例文帳に追加

This invention automatically adapts a correction characteristic drawing for every cylinder on the basis of the exhaust gas temperature measured on the respective cylinders when operating the internal combustion engine. - 特許庁

コジェネレーションシステム4からの電気出力でドライヤ2等のプラント器を駆動すると共に、コジェネレーションシステム4の排気ガスをドライヤ2内に送り込んで骨材の加熱乾燥助に利用する。例文帳に追加

Plant equipment such as a dryer 2 is driven by electrical output from the cogeneration system 4; exhaust gas from the cogeneration system 4 is fed into the dryer 2 so as to be utilized for supporting the heating and drying of the aggregate. - 特許庁

蒸気タービンの排気量が定格未満であるとき、復水器入口圧力を、同タービンの出力飽和能力線Xおよび復水器の限界能力線Y(またはそれに近い制御線Y’)に沿って低下させる。例文帳に追加

When the exhaust volume of the steam turbine is under rating, the condenser inlet pressure is lowered along an output saturation capacity line X of the turbine and a maximum capacity line Y of condenser auxiliary equipment (or a control line Y' close to it). - 特許庁

大型発電設備においてガスタービンパッケージの排気効率を向上させ、潤滑油および排油経路の統一ができ、かつ、他のを取付く構造のガスタービン発電設備の減速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a reduction gears apparatus of a gas turbine power generation equipment which improves exhaust efficiency of a gas turbine package in a large power generation equipment, allows lubricating oil and oil drainage course to be standardized and has a structure to which other auxiliaries are attached. - 特許庁

PM再生時に排気絞り弁を閉状態にする前提条件(S108,S110,S112)が不成立(NO)であると判定された場合には、類であるエアコン、ラジオ、電動ファンについてオンからオフに切り替える。例文帳に追加

When determining that preconditions S108, S110 and S112 for closing the exhaust throttle valve is not satisfied (NO) when recovering PM, an air conditioner, a radio and an electric fan being an auxiliary machine are switched to OFF from ON. - 特許庁

触媒コンバータ用シール部材4における排気ガス流れ方向の上流側端部及び下流側端部をその他の領域に比べて有系バインダやニードルパンチング処理による強の度合いを高くする。例文帳に追加

The degree of reinforcement by organic binder or needle punching at upstream end part and at a downstream end part in an exhaust gas flow direction in the seal member 4 for a catalytic converter is higher than that in other areas. - 特許庁

不活性成分濃度が異なるガス燃料が給された場合の関性能や排気性能の低下を抑制することができるガス燃料エンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for control of gas fuel engine that prevents a decrease in engine performance or exhaust performance when gas fuel which has different concentrations of inerts is replenished. - 特許庁

遮へい性シートの風圧軽減のためにシートを筒状にした排気筒を取りつけることにより遮へい性の能低下をいながら風圧軽減ができるようにしたものである例文帳に追加

For alleviation of wind pressure to the shielding sheet, an exhaust cylinder obtained by forming a sheet into a cylindrical shape is attached to the shielding sheet, alleviating the wind pressure while compensating deterioration in the shielding properties. - 特許庁

特殊タ−ボフアンの排気残圧は16で圧縮の吸気、風車の回転助力に活用してエネルギ−の有効活用して発電コストの低減を計る。例文帳に追加

The residual pressure of the exhaust of the special turbo fan is applied to the intake of the compressor and the auxiliary power of the rotation of the wind turbine by 16, thereby using the energy effectively and reducing power generation costs. - 特許庁

波打ち形状部51eが強リブ的な能を果たしてハウジングの変形を防止するので、ハウジングを卵型のように大型化せずともガスエンジンからの排気の圧力に耐えうる構造とすることができる。例文帳に追加

As the corrugated portion 51e functions as a reinforcement rib, the deformation of the housing can be prevented, thus a structure of the housing capable of enduring the pressure of exhaust from a gas engine can be provided without enlarging the house, as is found in an oval one. - 特許庁

この際、排気ガス中に含まれる粒子状態およびガス状態の両方の形態の各種の塩素化有化合物は、煤塵類と共に繊維材料を含む助フイルター42および採取用フイルター51により捕捉されて採取される。例文帳に追加

Various chlorinated organic compounds, contained in the exhaust gas in granular and gaseous states, are collected and sampled by the auxiliary filter 42 and the sampling filter 51. - 特許庁

バーンアップ制御中において、排気温度の低下を招く環境条件での関運転がなされると、休止期間Bが長くなるよう最終目標床温Ttがより低下側に正される。例文帳に追加

When the engine is operated under such environmental conditions that an exhaust gas temperature is lowered in the burnup control, the final target floor temperature Tt is corrected to a lower side so that the rest time B can be increased. - 特許庁

車両の衝突時に排気が悪影響を及ぼすこと等を防止しつつ、パワートレインを車両の後方側に配設して操縦安定性を向上させることができるようにする。例文帳に追加

To improve handling stability by arranging a power train on the rear side of a vehicle while preventing an adverse effect caused by an exhaust system auxiliary at a collision of a vehicle. - 特許庁

複雑な排気系レイアウトを有する場合においても、複数の気筒間の空燃比のばらつきを適切かつ迅速に正でき、ロバスト性の高い空燃比制御を実現できる内燃関の空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine capable of appropriately and quickly correcting the variation of air-fuel ratio among a plurality of cylinders to realize air-fuel control excellent in robustness even if the engine is complicated in exhaust system layout. - 特許庁

ハイブリッド車両において、低圧EGR弁の異常を適切に判定すると共に、必要に応じてEGRガス量を正することが可能な内燃関の排気浄化装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine appropriately determining abnormality of a low-pressure EGR valve and also correcting the amount of EGR gas at need, in a hybrid vehicle. - 特許庁

始動時及び暖運転時の排気エミッションの改善を図ると共に、CNG燃料の消費量を最小限とし、CNG燃料給のための充填頻度や、CNG燃料を貯蔵するボンベの容量を減少させる。例文帳に追加

To reduce filling frequencies for replenishing CNG fuel and the capacity of a cylinder for storing the CNG fuel by improving exhaust emission in starting and warming and minimizing the consumption of the CNG fuel. - 特許庁

関に供給される燃料の性状が軽質である時に、燃料供給量が減量正されないのに伴って排気中のHCが増加してしまうのを回避する。例文帳に追加

To avoid increasing of HC in the exhaust according as a fuel supply amount is not corrected to be decreased, when the properties of fuel supplied to an engine is in a light quality. - 特許庁

内燃関の空燃比制御装置において、蒸発燃料を吸気通路にパージした場合でも、実際の空燃比が理論空燃比になるように正制御し、排気ガス浄化性能の悪化を防止することにある。例文帳に追加

To perform corrective control such that an actual air-fuel ratio becomes a theoretical air-fuel ratio and to prevent deterioration of exhaust gas purifying performance, even when evaporative fuel is purged to an intake passage, in an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine. - 特許庁

そして、内燃関10を運転する際の環境条件が排気温度の上がりにくい条件であるときには、上記休止時間bが短くなるよう最終目標空燃比AFtがリッチ側に正される。例文帳に追加

When the environmental conditions when an internal combustion engine 10 is set so that an exhaust gas temperature is hard to rise, a final target air-fuel ratio AFt is corrected to the rich side so that the rest time b can be reduced. - 特許庁

排気ガス中の空燃比センサの出力を用いた空燃比正量に基づいて単一組成分濃度を推定して、濃度推定値を用いて燃料噴射量を最適化することができる内燃関の制御装置を得る。例文帳に追加

To obtain a control apparatus for an internal combustion engine, which is capable of estimating a single composition concentration based on an air-fuel ratio correction amount obtained using an output of an air-fuel ratio sensor in exhaust gas and optimizing a fuel injection amount using a concentration estimation value. - 特許庁

EGR制御弁5の開閉動作に伴う排気O_2 濃度の変化をディーゼル関1の運転域毎に予想してEGR量を正することにより、高応答、高精度なEGR制御を実現する。例文帳に追加

To realize high-response and high-accuracy EGR control by estimating a change in exhaust O2 concentration caused by the opening and closing operation of an EGR control valve 5 in every operation range of a diesel engine 1 to correct the EGR amount. - 特許庁

例文

筒内噴射用インジェクタと吸気通路噴射用インジェクタとを備えたエンジンの始動時において、総燃料量を増加させないで吸気ポートの壁面付着正を考慮して、排気浄化触媒を暖する。例文帳に追加

To warm up an exhaust emission control catalyst, by taking into consideration a wall surface sticking correction of an intake port, without increasing the total fuel quantity, when starting an engine having an injector for cylinder injection and an injector for intake passage injection. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS