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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 連結ダンパに関連した英語例文

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連結ダンパの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 435



例文

椅子本体111を収納状態から引き出し状態にする際、取付軸91に連結されている油圧ダンパー37によって一つの離間アーム79に制動力が加えられ、離間アーム79は比較的ゆっくりと動作する。例文帳に追加

When a chair body 111 is drawn from a housed state, the spacer arm 79 is applied with braking force by the hydraulic damper 37 connected to an attaching shaft 91, and the spacer arm 79 is operated relatively slow. - 特許庁

ダンパ部20は、第1固定板22と、支持部材14側に接続される第2固定板24と、第1固定板22と第2固定板24とを連結するとともに菱形に対向配置したく字形の脚部26,26とを備えている。例文帳に追加

The damper 20 has a first dead plate 22, a second dead plate 24 connected to the supportive member 14 side, and dog leg-shaped leg parts 26, 26 allocated in opposite arrangement forming a lozenge shape while linking the first dead plate 22 and the second dead plate 24. - 特許庁

クランクシャフト30(回転軸)に連結されるダンパプーリ10(回転伝達装置)のハブ部材1は、第1当接片2、第2当接片3、補強片4等を備え、さらに別体の補強板6を備えている。例文帳に追加

A hub member 1 of a damper pulley 10 (the rotation transmitting device) to be connected to a crank shaft 30 (rotation shaft) is provided with a first abutment piece 2, a second abutment piece 3, a reinforcement piece 4, etc., and it is also provided with a reinforcement plate 6 as a separate body. - 特許庁

免震用ダンパー20は、第1アーム22と、第2アーム24と、これらアーム22,24の連結部32に配設された減衰部材26などで構成されている。例文帳に追加

A base isolation damper 20 is constituted of a first arm 22, a second arm 24, and a damping member 26 arranged on a connecting part 32 for the arms 22, 24. - 特許庁

例文

ステアリングダンパ90は、アンダーブラケット25よりも後方において車体フレーム50に取り付けられた本体部80と、アンダーブラケット25と本体部80とを連結するリンク機構70とを有する。例文帳に追加

The steering damper 90 has a body part 80 mounted to a vehicle body frame 50 on a rear side than the underbracket 25; and a link mechanism 70 for connecting the underbracket 25 to the body part 80. - 特許庁


例文

自動車のドライブシャフトにおける動力伝達シャフトに連結した等速自在継手及びそのブーツを高い効率で冷却可能なダイナミックダンパを提供すること。例文帳に追加

To provide a dynamic damper capable of cooling a constant velocity universal joint connected to a power transmission shaft of a drive shaft of an automobile and a boot thereof at high efficiency. - 特許庁

自動二輪車10は、車体フレーム30に連結されており、車体フレーム30を含む車体11の振動を減衰させるダンパー装置100Aを備える。例文帳に追加

A two-wheeled motor vehicle 10 is equipped with a damper device 100A which is connected to a vehicle body frame 30, and damps vibration of the vehicle body 11 including the vehicle body frame 30. - 特許庁

タイヤを支承しうる円周方向にのびるリムと、車軸に固定されるディスクと、周方向にのびかつリムとディスクとの間を連結する弾性体からなるダンパー部材5とを有する弾性ホイールである。例文帳に追加

This elastic wheel 5 has a rim extending in the circumferential direction capable of supporting a tire, a disc fixed to an axle, and a damper member 5 constituted of an elastic body which extends in the circumferential direction and connects between the rim and the disc. - 特許庁

滑り摩擦ダンパー10は、内筒金具11と、外筒金具21と、内外筒金具間を弾性的に連結する筒状のゴム弾性体部18とを備えている。例文帳に追加

This sliding friction damper 10 is provided with an inner cylinder fitting 11, an outer cylinder fitting 21, and a cylindrical rubber elastic body part 18 connecting the inner and outer cylinder fittings elastically. - 特許庁

例文

サンバイザー本体を回動可能に軸支するシャフト1は、長手軸に沿って延びる中空部を有し、中空部内にハーネスが挿通されており、その先端がダンパー40の回転軸41に連結されている。例文帳に追加

A shaft 1 rotatably journaling the sun visor body has a hollow part extending along a longitudinal direction, and a harness is inserted in the hollow part, and its tip end is connected with a rotating shaft 41 of a damper 40. - 特許庁

例文

また、本体10に設けた第2の支軸12にダンパ部材30を構成するシリンダ31を揺動自在に装着するとともに、シリンダ31から出没自在なピストン32を開閉部材20に回動自在に連結する。例文帳に追加

A cylinder 31 constituting a damper member 30 is rockably mounted on a second support shaft 12 provided on the main body 10, and a piston 32 freely projected and recessed from the cylinder 31 is rotatably connected to the opening and closing member 20. - 特許庁

ダンパー140,150は、車体の上下方向DR1からインホイールモータIWMのケース60に取り付けられ、それぞれ、ナックル上部180a、ナックル下部180bに連結される。例文帳に追加

The dampers 140 and 150 are attached to the case 60 of an in-wheel motor IWM from the vertical direction DR1 of a car body, are respectively connected to the knuckle top 180a and the knuckle bottom 180b. - 特許庁

このオイルフィルムダンパー15には、回転軸11に連結されたオイルポンプ2から回転軸11の回転数に応じてオイルを供給して回転軸11の共振を抑えることを特徴とする。例文帳に追加

The resonance of the rotary shaft 11 is restrained by supplying the oil to this oil film damper 15 in response to the rotating speed of the rotary shaft 11 from an oil pump 2 connected to the rotary shaft 11. - 特許庁

外部へ換気通路を介して通ずる開口部2gをヒンジで開閉する開閉部材50はリンク34,35とダンパ33で横架枠に連結されている。例文帳に追加

An opening and closing member 50 for opening and closing an opening part 2g communicating with the outside through a ventilating passage by a hinge is connected to the horizontal frame through links 34 and 35 and a damper 33. - 特許庁

リンク21,23の連結部には、バネ部材とダンパ部材とが配置されており、地震によりリンク21,22の基端部が大きく振動しても、リンク24,25ひいては板材28に伝わる振動を低減する。例文帳に追加

A spring member and a damper member are arranged in a connection part of the link 21, 23, a vibration transmitted to the links 24, 25 in its turn to the plate material 28 is reduced even when the base end part of the links 21, 22 is large vibrated by an earthquake. - 特許庁

ダンパー140,150は、車体の上下方向DR1からインホイールモータIWMのケース60に取り付けられ、それぞれ、ボールジョイント160,170に連結される。例文帳に追加

The dampers 140, 150 are attached to a case 60 of an in-wheel motor IWM from an vertical direction DR1 of a vehicle body, and respectively coupled to the ball joints 160, 170. - 特許庁

ダンパー用の容器体30を、周壁部6、蓋部材3、および周壁部6と蓋部材3とを繋ぐ連結部31と、を単一の成形体とした。例文帳に追加

The container element 30 for a damper is a single molded element of the peripheral wall portion 6, the covering member 3, and a coupling portion 31 connecting the peripheral wall portion 6 and the covering member 3. - 特許庁

すなわち、一方の平板部18と他方の平板部30は接近しており、連結される構造部材の間隔が狭くてもダンパー10を取付けることができる。例文帳に追加

In other words, one flat plate part 18 is close to the other flat plate part 30, and a damper 10 can be attached even if the space between structure members to be connected is narrow. - 特許庁

ヘッドカートリッジを搭載するキャリッジのリアカバー60には、キャリッジモータの駆動力を伝達するタイミングベルト83に固定されたベルトホルダ59が、ダンパ61を介して連結される。例文帳に追加

A belt holder 59 fixed to a timing belt 83 for transmitting a driving force of a carriage motor is coupled via a damper 61 to a rear cover 60 of the carriage to which a head cartridge is loaded. - 特許庁

また、バネ部材280の下面のうち、固定体側連結部281とアーム部283との接続部分には制振ダンパー部材286を貼り付けてある。例文帳に追加

A damper member 286 for damping is stuck to a connection part of a fixed body side coupling part 281 and an arm part 283 on a lower surface of the spring member 280. - 特許庁

そのために、重ねじり振動ダンパ(1)はハウジング(2)内に軸受装置(12)によって支承された回転リング(10)を備えており、軸受リング(12)は互いに連結された少なくとも2つの材料層(15、16、乃至15、17)からなっている。例文帳に追加

The bearing ring 12 is formed of at least two intercoupled material layers. - 特許庁

アッパーアーム210およびロアアーム220は、一方端がそれぞれボールジョイント160,170を介してダンパー140,150に連結され、他方端が車体に回動可能に固定される。例文帳に追加

The upper arm 210 and the lower arm 220 are respectively coupled to the dampers 140, 150 through the ball joints 160, 170 at first ends, and rotatably fixed to the vehicle body at second ends. - 特許庁

一対の略三角形の枠部材(10)(10)の折れ曲り材(13)(13)が略X形になるようにして、これら枠部材(10)(10)を摩擦ダンパー(11)を介して連結することによって制震機構(9)を構成する。例文帳に追加

The bending materials (13), (13) of a pair of approximately triangular frame members (10), (10) are formed in an approximately X shape, and these frame members are connected through a friction damper (11), thus constituting the vibration control mechanism (9). - 特許庁

左,右のフロントバンパステイ部材8,8の間には、相対距離を可変させる一端部14a及び他端部15aが、各上面部8c,8cに取り付けられて、ダンパ装置13が連結されている。例文帳に追加

One end part 14a and the other end part 15a variably changing relative distance are attached to upper surface parts 8c and 8c between the right and the left front bumper stay members 8 and 8 to connect a damper device 13. - 特許庁

梁を施工する際に上下に貫通する鋼材を埋設して定着し、上下の鋼材に対し制震ダンパーの上端部および下端部を連結し、必要に応じて腰壁や垂れ壁を設ける。例文帳に追加

When the beam is executed, the steel material, which is opened in the vertical direction, is embedded and fixed, the upper and lower end parts of the vibration control damper are connected to the upper and lower steel materials, and if required, the spandrel wall and the suspended wall are provided. - 特許庁

湿式摩擦クラッチ(10)の入力軸(18)はスプライン部(20)を有しており、このスプライン部(20)に嵌合するダンパ(22)を介して、エンジンの出力軸(2)に装着されたフライホイール(4)と連結されている。例文帳に追加

An input shaft (18) of a wet-type friction clutch (10) has a spline section (20), and is connected to a flywheel (4) mounted to an output shaft (2) of the engine through a damper (22) fitted to this spline section (20). - 特許庁

振動エネルギー吸収層21,22の振動吸収能力を超える外力が第1のダンパ連結部材15および第2のダンパ連結部材16を介して粘弾性ダンパー17に作用したときに第1のプレート部18の押出成形方向と直交する断面が方形状から平行四辺形状に塑性変形する複数の中空部24を、第1のプレート部18と一体に押出成形によって形成した。例文帳に追加

A plurality of hollow spaces 24, of which cross section perpendicular to the extrusion direction of a first plate member 18 is plastic-deformed from rectangle to parallelogram when external force exceeding a vibration absorption capacity of vibration energy absorbing layers 21 and 22 is exerted on a viscoelastic damper 17 through a first damper connection member 15 and a second damper connection member 16, are formed integrally with a first plate part 18 by extrusion molding. - 特許庁

履歴ダンパー(外力吸収部)19の外側プレート部191a,191bと中間プレート部191cとを連結する複数のリブ193を隣り合う二つのリブ間に中空部194が形成されるように外側プレート部191a,191b及び中間プレート部191cと一体に、かつダンパ連結部材17,18を介して履歴ダンパー19に作用する外力により中空部194が変形するように押出成形によって形成する。例文帳に追加

A plurality of ribs 193 that connect outer plates 191a and 191b and an intermediate plate 191c of a hysteresis damper 19 (an external force absorbing part) are formed integrally with the outer plates 191a and 191b and an intermediate plate 191c with hollow spaces 194 between the adjacent ribs by extrusion molding so that the hollow space 194 is deformed by external force exerted on the hysteresis damper 19 through damper connection members 17 and 18. - 特許庁

支持部Pに対して両側方に向けて張り出す張り出し部3を備えた構造物1に設置する制振ダンパーAであって、支持部Pを挟んで張り出し部3に配置される一対以上の容器11と、これらの容器どうしを連結する連結管12と、これら容器および連結管内に満たされた液体13とを備えて構成されていることを特徴とする。例文帳に追加

A vibration control damper A installed on a structure 1 having an extension part 3 extending to both sides relative to a support part P comprises a pair or more of containers 11 disposed on the extension part 3 on both sides of the support part P, connection pipes 12 connecting these containers to each other, and liquid 13 filled in these containers and connection pipes. - 特許庁

回転軸に外嵌させて固定する筒状の固定部2と、固定部2の外側で固定部2と同芯状に位置する筒状の質量部材3とをゴム状弾性材から成る連結部4を介して連結してある筒型ダイナミックダンパであって、連結部4に、固定部2を挟んで位置する一対の中間板6を埋設してある。例文帳に追加

It is a cylindrical dynamic damper that connects a cylindrical stationary part 2 fixed by insertion on a rotating shaft with a cylindrical mass member 3 located concentrically to the stationary part 2 through a connection part 4 consisting of the rubber-like elastomer, and one pair of intermediate boards 6 are buried in the connection part 4 across the stationary part 2. - 特許庁

直列して取り付けられた一対の扉を、長さの調整が不要にできるダンパー付き伸縮ステイで連結し、開扉操作においてダンパーの減衰作用で作動が穏やかにでき、閉扉状態において伸縮ステイにより引っ張り力が生じ、気密性に優れる直列扉の連動開閉装置の提供。例文帳に追加

To provide an interlocking opening-closing device of a series door gently operable by the damping action of a damper in opening door operation, causing tensile force by an extensible/contractible stay in a closing door state, and superior in airtightness by connecting a pair of serially installed doors by the extensible/contractible stay with the damper capable of dispensing with an adjustment of the length. - 特許庁

燃焼器で燃料を燃焼させた際に発生する燃焼振動のうち、数百Hzオーダーの周波数領域の振動を減衰させる音響ダンパの振動低減構造39であって、隣接配置された複数の音響ダンパ22の円形配管部25を、互いに近接した位置または互いに離間した位置で一つに束ねる連結部40を備えている。例文帳に追加

This vibration reducing structure 39 of the acoustic damper is provided for damping vibration of a frequency area of several hundred Hz order among combustion vibration generated when burning fuel by a combustor, and has a connecting part 40 for bundling a circular pipe part 25 of a plurality of adjacently arranged acoustic dampers 22 into one in a mutually approached position or a mutually separated position. - 特許庁

ステアリングステム5を回動自在に支持するヘッドパイプ6hと,フロントフォーク2のフォークブリッジ4との間に,ハンドルが中立位置にあるとき最短となるようにして筒型ダンパ10が配置され,その筒型ダンパ10とヘッドパイプ6h及びフォークブリッジ4とは,それぞれ球面継手13,14を介して連結される。例文帳に追加

The steering damper device includes the cylindrical damper 10 installed between a head pipe 6h to support a steering stem 5 rotatably and a fork bridge 4 of a front fork 2 in such an arrangement as to become shortest when the steering wheel is in the neutral position, wherein the cylindrical damper 10, the head pipe 6h, and the fork bridge 4 are coupled together through spherical joints 13 and 14. - 特許庁

ハウジング52内の油室を2つに区画するベーンの揺動時に2つの油室間を作動油が流通することで減衰力を発生させるとともに、ベーンの基部を固定状態に連結させながらハウジングに対してベーンを揺動可能に支持するシャフト53を有してなるロータリ式のステアリングダンパ51と、このロータリ式のステアリングダンパの減衰力を可変する油圧制御弁とを備える。例文帳に追加

The driving means comprises a rotary steering damper 51 that generates the damping force by making working fluid flow between two oil chambers when a vane for partitioning the oil chamber in a housing 52 oscillates and has a shaft 53 for oscillatably supporting the vane for the housing while connecting the base of the vane in a fixing state, and a hydraulic control valve for varying the damping force of the rotary steering damper. - 特許庁

本発明によるインジェクションポンプとエアコンプレッサとの連結構造は、エンジンによって駆動されるエアコンプレッサ、前記エアコンプレッサのシャフトに装着され、前記エアコンプレッサで発生するトーショナル振動を低減させるダンパー、及び前記エアコンプレッサシャフトに連結され駆動されるインジェクションポンプ、を含む。例文帳に追加

This structure for coupling the injection pump to the air compressor includes the air compressor driven by an engine, a damper mounted to the shaft of the air compressor to reduce the torsional vibration generated in the air compressor, and the injection pump driven by being coupled to the air compressor shaft. - 特許庁

橋台2と橋桁5とがラーメン構造により連結され、橋台2の背面側に背面盛土6が盛られ、橋台2と背面盛土6とが地山補強材8により連結されている橋梁において、地山補強材8に橋台変形吸収手段としてのオイルダンパー9が設けられている。例文帳に追加

In the bridge in which the bridge abutment 2 and a bridge girder 5 are connected with a rigid-framed structure and a back fill 6 is placed in the back side of the bridge abutment 2, and the bridge abutment 2 and the back fill 6 are connected with a natural ground reinforcement 8, an oil damper 9 is provided to the natural ground reinforcement 8 as a means for absorbing bridge abutment deformation. - 特許庁

摩擦連結部40は、ダンパー機構30の外周側に連結されたリング部材44と、複数の第1摩擦プレート41と、複数の摩擦プレート41同士の間に配置された第2摩擦プレート42とを有しており、複数の第1摩擦プレート41は、少なくとも1つがカーボンコンポジット材で構成されている。例文帳に追加

The friction connection unit 40 has a ring member 44 connected to the outer circumferential side of the damper mechanism 30, a plurality of first friction plates 41, and a plurality of friction plates 42 arranged between the plurality of friction plates 41, and at least one of the plurality of first friction plates 41 consists of a carbon composite material. - 特許庁

ダンパー機構4は、第2フライホイール3をクランクシャフト91に対して回転方向に弾性的に連結する機構であって、入力側円板状プレート20と、出力側円場状プレート32,33と、両プレートを回転方向に弾性的に連結するコイルスプリング34,35,36とを有する。例文帳に追加

The damper mechanism 4 is a mechanism elastically connecting the second flywheel 3 to the crankshaft 91 in a rotating direction, and it has an input side discoidal plate 20, output side discoidal plates 32, and 33, and coil springs 34, 35, and 36 elastically connecting both plates in the rotating direction. - 特許庁

天井用吊具1は、建物の屋根裏、または、上階の床下に取付けられる上側取付部材6と、天井裏で天井下地に取付けられる下側取付部材7と、上側取付部材6と下側取付部材7とを連結する連結部材9の内側に配置されたダンパ部材8とを有している。例文帳に追加

The hanger 1 for the ceiling has an upper-side mounting member 6 installed in an attic for a building or the underfloor section of an upper floor, a lower-side mounting member 7 mounted on a ceiling backing in an attic space and a damper member 8 arranged inside a connecting member 9 connecting the member 6 and the member 7. - 特許庁

変速ペダルに11よって揺動操作される操作アーム11bと、油圧式無段変速装置8の変速操作軸21に備えた変速アーム22とを連係ロッド23で連動連結するとともに、前記変速アーム22と連係ロッド23との連結点と機体待固定部位とに亘ってダンパ24を架設配備してある。例文帳に追加

An operating arm 11b to be swung by the shift pedal 11 is coupled to be interlocked with a shift arm 22 mounted on a shift operation shaft 21 of a hydraulic type continuously variable transmission 8 through an interlocking rod 23, and a damper 24 is installed overhead over the extent from the coupling point between the arm 22 and the rod 23 to the position where the machine body is secured in standby. - 特許庁

ピストンロッド16に接続された一端側のジョイント部20と、油圧シリンダ12の長さ方向に中空の連結部材18を介して接続された他端側のジョイント部20が、建築物の構造体Fに取付けられた油圧式制震ダンパ30において、連結部材18にこの内部の部材22の補修作業が可能な大きさの開口部31を設けた。例文帳に追加

In this hydraulic earthquake control damper, a joint part 20 on one end side connected to a piston rod 16, and a joint part 20 on the other end side connected through the hollow connecting member 18 in the lengthwise direction, are mounted to the structure body F of the building, and the connecting member 18 is provided with an opening part 31 sized to allow repair work of the internal member 22. - 特許庁

ダンパー機構13は、ピストン8とタービンとを回転方向に弾性的に連結するための機構であり、ピストン8の外周部のタービン側の面に固定されたドライブプレート9と、タービンに相対回転不能に係合するドリブンプレート10と、両者を回転方向に連結するトーションスプリング12とを有する。例文帳に追加

The damper mechanism 13, which connects the piston 8 to a turbine elastically in the rotating direction, is provided with a drive plate 9 fixed to a surface of the circumferential portion of the piston 8 in the turbine side, a driven plate 10 relatively non-rotatably engaged with the turbine, and a torsion spring 12 connecting the both to each other in the rotating direction. - 特許庁

一端が車体に連結されると共に他端がシートクッション12に連結されたダンパステイ46は、シートクッション12を使用姿勢又は格納姿勢に切り替える際に、シートクッション12がシートスライダ24に案内されるスライド動作と、シートヒンジ22に案内される回動動作とを連動させる。例文帳に追加

A damper stay 46 one end of which is connected to the vehicle body and the other end of which is connected to the seat cushion 12 interlocks sliding motion of the seat cushion to be guided to the seat slider 24 and revolving motion of it to be guided to the seat hinge 22 in changing the seat cushion 12 over to the using posture or to the storing posture. - 特許庁

このシートクッション10と前記フロア側部材との間に設けた支持部材(ダンパー40)の前記シートクッション10側との連結部(連結ピン44a)を、衝突予測検出手段の検出信号に基づいて移動させることで、前記シートクッション10後部が、前記回動軸28を支点として前記下方位置へ作動するように構成されている。例文帳に追加

The rear portion of the seat cushion 10 is operated to the lower position with the turning shaft 28 as the supporting point by moving a connection part (a connection pin 44a) to the seat cushion 10 side of a supporting member (a damper 40) provided between the seat cushion 10 and the floor side member based on the detected signal of the collision prediction detection means. - 特許庁

ピストン1をその移動に一定の抵抗を生じさせるように納めたシリンダー2と、このピストンに連結されてこのピストンに作用される前記抵抗を制動力として外部に伝達する伝達部材3とを備えるダンパー装置である。例文帳に追加

The damper device includes a cylinder 2 storing a piston 2 so as to generate a certain resistance to the movement and a transmitting member 3 connected to the piston for transmitting the resistance acting on the piston to the outside as braking force. - 特許庁

トルクコンバータ内に収容され、ピストンがフロントカバーに係合する際には衝撃トルクを吸収してタービンランナを弾性的に連結し、ピストンがフロントカバーに係合したロックアップ状態においてはエンジンのトルク変動を吸収するロックアップダンパ装置の提供。例文帳に追加

To provide a lock-up damper device stored in a torque converter, absorbing impact torque to elastically connecting a turbine runner when a piston is engaged with a front cover, and absorbing engine torque fluctuations in a lock-up state with the piston engaged with the front cover. - 特許庁

トルクコンバータ1のフロントカバー2とタービンハブ32dに取り付けられたタービン32側の部材とを機械的に連結するためのロックアップ装置4であって、ピストン42と、ハブフランジ412と、ドリブンプレート413と、ダンパー部とを備えている。例文帳に追加

A lockup unit 4 is provided to mechanically connect a front cover 2 of the torque converter 1 and a member on a turbine 32 side mounted on a turbine hub 32d, and comprises a piston 42, a hub flange 412, a driven plate 413, and a damper section. - 特許庁

この装置6は、トルクコンバータ1のフロントカバー3とタービン5側の部材とを機械的に連結するための装置であり、入力側プレート21と、中間プレート23と、第1ダンパー25と、出力プレート27とを備えている。例文帳に追加

This device 6 mechanically connects a front cover 3 of a torque converter 1 with a member on a turbine 5 side, and comprises an input side plate 21, a middle plate 23, a first damper 25, and an output plate 27. - 特許庁

フートレストアッセンブリ200は、フートレストブラケット250とは別体に構成されるとともに、ラバーダンパーを介してフートレストブラケット250に連結され、自動二輪車の側面視において、少なくともフートレストブラケット250の半分を覆う。例文帳に追加

The foot rest assembly 200 is constituted separately from the foot rest bracket 250, is connected to the foot rest bracket 250 via a rubber damper, and covers at least the half of the foot rest bracket 250 in a side view of the motorcycle. - 特許庁

例文

被動ギヤ33および入力軸32を相対回転自在に連結するダンパ機構Dは、後輪側からの車輪側変動トルク成分を吸収するゴム部材55と、内燃機関Eからの機関側変動トルク成分を吸収するスプリング54とを有する。例文帳に追加

A damper mechanism D relatively rotatably connecting the driven gear 33 to an input shaft 32 has a rubber member 55 absorbing the wheel side torque fluctuation component from the rear wheel side and a spring 54 absorbing the engine side torque fluctuation component from the internal combustion engine E. - 特許庁

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