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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 連結ダンパに関連した英語例文

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連結ダンパの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 435



例文

エンジントルク推定装置(100)は、エンジン(10)と、該エンジンのクランクシャフト(101)にダンパ(14)を介して接続されたインプットシャフト(131)と、該インプットシャフトに連結されたモータ・ジェネレータ(11)と、を備える車両に搭載される。例文帳に追加

An engine torque estimation device (100) is mounted on the vehicle including the engine (10), an input shaft (131) connected with a crankshaft (101) of the engine through a damper (14), and the motor generator (11) coupled with the input shaft. - 特許庁

エンジンを車体に搭載し支持する場合のトルク支持用の連結ロッドとして、ダイナミックダンパーとしての機能を持たせるための質量部材を、ロッド本体の内側に容易に装備できるようにして、組立性および搭載性を向上させる。例文帳に追加

To provide a torque supporting connecting rod for supporting an engine mounted on a vehicle body, having improved assembling and mounting efficiency by easily mounting a mass member inside the rod body for functioning as a dynamic damper. - 特許庁

車軸側のナックルを連結するためのナックルブラケットが取付けられたアウターチューブ2と、このアウターチューブ2内に挿入されたダンパー3とからなる緩衝器において、アウターチューブ2自体を切り起すことでナックルブラケット11,12を形成した。例文帳に追加

The shock absorber is formed from an outer tube 2 where knuckle bracket for coupling knuckle on the axle side is mounted and a damper 3 inserted into the outer tube 2, wherein the knuckle brackets 11 and 12 are formed by cutting and raising the outer tube 2 itself. - 特許庁

ダンパー機構4は、入力回転部材2と出力回転部材3とを回転方向に弾性的に連結するための機構であり、複数のコイルスプリング21と、コイルスプリング21の端面を支持する一対のスプリングシート51とを有している。例文帳に追加

The damper mechanism 4 elastically connects the input rotation member 2 to the output rotation member 3 in the rotation direction and is provided with the multiple coil springs 21 and a pair of spring sheets 51 supporting the end surfaces of the coil springs 21. - 特許庁

例文

トルクコンバータ等の流体継手内に収容され、タービンランナとクラッチとを弾性的に連結し、クラッチが係合したロックアップ状態において、エンジンのトルク変動を吸収するコンパクトで部品点数の少ないダンパ装置。例文帳に追加

To provide a damper which is stored in a fluid coupling such as a torque converter, elastically connects a turbine runner and a clutch, absorbs torque fluctuation of an engine while the clutch is engaged in a lock state, and lessens the number of components in spite of compactness. - 特許庁


例文

2足歩行ロボット1は、大腿リンク6と下腿リンク8とは膝関節部7を介して連結され、大腿リンク6に対して下腿リンク8を揺動駆動する直動アクチュエータ11と、下腿リンク8の動作に減衰力を付与するMRダンパー12を備える。例文帳に追加

A bipedal walking robot 1 includes a direct-acting actuator 11 coupled with a thigh link 6 and a lower link 8 through a knee joint part 7 and swinging the lower link 8 to the thigh link 6 and an MR damper 12 for applying a damping force to the action of the lower link 8. - 特許庁

レバー本体7の外周にはレバー本体7先端部側と可動フランジ10との間で圧縮されたばね11が設けられ、オイルダンパ12におけるシリンダチューブ13がレバー本体7の内部中空部に固定され、ピストンロッド15が可動フランジ10に連結されている。例文帳に追加

A spring 11 compressed, between a front end side of the lever body 7 and the movable flange 10, is provided on an outer periphery of the lever body 7, and a cylinder tube 13 in an oil damper 12 is fixed in an internal hollow part of the lever body 7, and a piston rod 15 is coupled with the movable flange 10. - 特許庁

建物ユニット10には、制振フレーム21とダンパ装置22とを備える制振装置20が設けられ、制振フレーム21は、その上端部が天井大梁12と離間された状態で下端部が床大梁13に連結されている。例文帳に追加

A building unit 10 is provided with a vibration proofing device 20 including a vibration proofing frame 21 and a damper device 22, and the vibration proofing frame 21 is connected to a floor girder 13 at the lower end part, with the upper end part separated from a ceiling girder 12. - 特許庁

制振装置は、前記ラック棚に装着される取付け枠と、該取付け枠に基端で揺動自在に連結されたバーと、該バーの先端に取り付けられたマスと、前記マスおよび取付け枠間に挿設されたダンパーおよびバネとを含んでいる。例文帳に追加

The vibration control device comprises mounting frames fitted to the rack shelves, bars connected with the mounting frames so as to be rotated at a base end, blocks fitted to the tips of the bars, and dampers and springs inserted between the blocks and the mounting frames. - 特許庁

例文

第1及び第2の操作ノブ35,40を左右方向へスライド操作すると、外軸36及び内軸41が可動連結部37,42を支点にして左右方向へ揺動し、第2のケーブル46を介してダンパユニットが切り替え操作される構成とする。例文帳に追加

The switching operation of damper unit is carried out through a cable 46 transmitting the procedure that the external shaft 36 and the inner shaft 41 move shakily in the direction of right and left with use of movable joints 37 & 42 as a fulcrum when the sliding operation of the operation knobs 35, 40 are made in the direction of right and left. - 特許庁

例文

第1のリンク38及び第2のリンク40に連結された油圧ダンパ12は、シリンダ12aの端部12dが両リンク38,40の回動軌跡に追従するように揺動しながら摺動し、両リンク38,40の回動速度に応じたピストン速度で抵抗力を発生させる。例文帳に追加

The hydraulic damper 12, which is coupled to the first and second links 38 and 40, slides while oscillating in such a manner that the end 12d follows the turning loci of both the links 38 and 40, and generates a resistance force at a piston speed based on the turning speeds of both the links 38 and 40. - 特許庁

軸部支持ブラケット45の車両前部にローリングダンパー50を支持するブラケット側ステー56がボルト57によって取付けられ、このブラケット側ステー56に第2のボールジョイント58を介して筒部51が連結されている。例文帳に追加

A stay 56 on a bracket side supporting the roll damper 50 is mounted to a vehicle front side of a shaft part support bracket 45 by a bolt 57, and a cylindrical part 51 is connected to the stay 56 on the bracket side via a second ball joint 58. - 特許庁

車体前部構造10は、ダッシュボード13から立ち上げられ、左フロントピラー23を補強する左上補強チューブ部38と、左上補強チューブ部38および左ホイールハウス12の頂部12aを連結する上下のダンパー補強チューブ51,52とを備えている。例文帳に追加

The vehicle body front structure 10 includes: a left upper reinforcement tube 38 erected from a dash board 13 and reinforcing a left front pillar 23; and upper and lower damper reinforcement tubes 51, 52 for connecting the left upper reinforcement tube 38 to an apex 12a of the left wheel house 12. - 特許庁

配管20の変位を吸収するばね部材6を備える配管支持装置において、配管20に連結されたピストン5を進退自在に収容するシリンダ4と、配管20に動的な変位が生じたときにシリンダ4内でのピストン5の動きを拘束するダンパ部3とを設ける。例文帳に追加

In the piping supporting device equipped with a spring member 6 absorbing the displacement of the piping 20, a cylinder 4 housing a piston 5 connected to the piping enabled to advance and retreat and a damper 3 restricting the action of the piston 5 in the cylinder 4 when the dynamic displacement occurs on the piping 20 are installed. - 特許庁

既設構造物の外周側に面する各柱Sもしくは各梁Bの一方に連結される鋼板1と、鋼板1と当該鋼板1と隣り合う鋼板1との間に斜めに掛け渡されるダンパー4とを備えて、既存構造物の耐震補強を行う。例文帳に追加

This seismic strengthening structure is provided with a steel plate 1 which is connected to either each column S or each beam B, facing the outer peripheral side of an existing structure, and a damper 4 which is obliquely laid between the steel plates 1 and 1 adjacent to each other, so as to bring about the seismic strengthening of an existing structure. - 特許庁

エンジンとトランスミッションとをクラッチを介して連結するとともに、フライホイールにトーショナルダンパを設けた車両の制御装置において、エンジンの被駆動状態でのエンジンのオーバーラン発生の判定精度を向上可能にする。例文帳に追加

To improve accuracy in determination of the occurrence of an overrun of an engine in a driven state of the engine, in a control device of a vehicle in which the engine and a transmission are connected via a clutch, and a torsional damper is provided for a flywheel. - 特許庁

フライホイールダンパー11は、エンジンのクランクシャフト2に連結され、クラッチディスク組立体9の摩擦フェーシング54が係合・解除されるものであって、フライホイール21と、コイルスプリング32と、摩擦抵抗発生機構7とを備えている。例文帳に追加

A flywheel damper 11 is connected to a crankshaft 2 of an engine, and engages/releases a friction facing 54 of the clutch disc assembly 9, and has a flywheel 21, a coil spring 32 and the frictional resistance generating mechanism 7. - 特許庁

本発明は、フレーム(2)と、案内部材取付部(4)と、駆動部材取付部(6)とを備えるとともに、燃焼空気のために一体形成された案内ユニット、特にエアフィルタ取付部(8)、さらに特にエアフィルタソケットを有しているダンパー装置用の連結ブラケット(1)に関する。例文帳に追加

The present invention relates to a connection bracket (1) for a damper device, which includes a guide unit comprising a frame (2), a guide member attachment part (4), and a driving member attachment part (6) and integrally formed for combustion air, particularly an air filter attachment part (8), and more particularly an air filter socket. - 特許庁

ケーシング部43の車両後部にローリングダンパー50を支持するケーシング側ステー53がボルト54によって取付けられ、このケーシング側ステー53に第1のボールジョイント55を介してロッド部52が連結されている。例文帳に追加

A stay 53 on a casing side supporting the roll damper 50 is mounted to a vehicle rear part of a casing part 43 by a bolt 54, and a rod part 52 is connected to the stay 53 on the casing side via a first ball joint 55. - 特許庁

当接部と可動部材との間を被測定物が通過する際、可動部材の変位量を検知する検知器12と、可動部材に連結され、可動部材の変位速度に応じた制動力を可動部材に印加するアクティブダンパ13と、が設けられている。例文帳に追加

A detector 12 for detecting displacement of the movable member 7 and an active damper 13 interlinked with the movable member 7 and applying braking force corresponding to the displacement speed of the movable member 7 thereto are installed for reacting impact when the object is passed between the contacting part 32 and the movable member 7. - 特許庁

この発明の地震時ラーメン化ダンパー70を用いて、ダム水門柱31〜35と管理橋40を連結することにより、常時においては、温度荷重を解放し、地震時はラーメン構造化することで、ダム水門柱31〜35の耐震性能を向上させることが可能となる。例文帳に追加

By connecting dam sluice gate piers 31-35 and a management bridge 40 using the damper 70 to be rigid-frame in earthquake, a temperature load is released at a normal time and the rigid-frame structure is provided in the case of earthquake, thereby improving an earthquake resistance performance of the dam sluice gate piers 31-35. - 特許庁

ヒンジ本体6bにシートバックフレーム3の下端部の一側部を、硬質ゴム等の硬質ではあるが所定の弾性を有する材料からなるダンパ部材17を介して上下方向及び前後方向へ所定距離だけ移動可能に連結する。例文帳に追加

One side portion of a lower end part of the seatback frame 3 is coupled to the hinge body 6b so as to be movable by a predetermined distance in up/down and front/rear directions through a damper member 17 formed from a material, which is hard but has predetermined elasticity, such as hard rubber. - 特許庁

ダンパー部4は、入力回転体2とスプラインハブ3とを回転方向に連結する第2バネ8を有し、入力回転体2がスプラインハブ3に対して回転方向駆動側に捩じれた正側と、回転方向駆動側と反対側に捩じれた負側とを含む捩じり特性を有する。例文帳に追加

The damper part 4 has a second spring 8 for connecting the input rotation body 2 and the spline hub 3 in a rotation direction and the input rotation body 2 has a twisting characteristic including a positive side twisted to a rotation direction driving side against the spline hub 3 and a negative side twisted to an opposite side to the rotation direction driving side. - 特許庁

両ロッド型ダンパにおいて、一方のロッド体(31)における基端がシリンダ体(11)内で摺動するピストン部(21)に固定状態に連結されるのに対して、他方のロッド体(31)における基端が連繋構造(S)下にピストン部(21)に対して分離可能な状態に連繋されてなる。例文帳に追加

In the double rod type damper, a base end of one rod body 31 is fixed and connected to a piston part 21 sliding in a cylinder body 11, and a base end of the other rod body 31 is connected, under connection structure S, with a piston part 21 to be separable from the piston part 21. - 特許庁

ステアリングホイールが回転されて、ホイールサポート7が緩衝装置10の延設方向を中心軸として回転すると、これと同時に、コイルスプリング12、ダンパー11、アッパーコイルスプリングシート17、連結部27、弾性部材26も回転することになる。例文帳に追加

When the steering wheel is rotated and a wheel support 7 rotates using the direction of extension of a buffer device 10 as a central axis, the coil spring 12, the damper 11, an upper coil spring seat 17, a connection part 27, and an elastic member 26 rotate simultaneously. - 特許庁

通常時には剪断方向への変形により減衰機能を発揮し、非常時には捩れ変形により減衰機能を発揮するようにした、特に橋脚や橋桁などの連結用として好適な複合型粘弾性ダンパ−を提供する。例文帳に追加

To provide a composite viscous elastic damper capable of achieving a damping function by deformation in the direction of shearing at normal time and achieving a damping function by twist deformation at emergency time and being suitable for connection of, in particular, a bridge pier and a bridge girder. - 特許庁

タービンインペラとコンプレッサインペラを連結する回転軸12と、1対の転がり軸受17と、転がり軸受を内側に支持し外面が油膜を介してハウジング16に内嵌されたダンパ部材32と、ハウジングに固定された蓋部材34とを備える。例文帳に追加

The turbocharger includes a rotary shaft 12 connecting a turbine impeller and a compressor impeller, a pair of rolling bearings 17, the damper member 32 supporting the rolling bearing in an inner side and having an outer surface fit in a housing 16 via an oil film, and a lid member 34 fixed to the housing. - 特許庁

連結するアーマチュアの差込孔とトーションダンパの差込孔の間に座金を挟む必要があるため、座金の分だけコストアップし、座金のセットが面倒であり、座金の入れ忘れがあり、製品への組込み後の異常発生の原因となる。例文帳に追加

To resolve problems wherein there is cost increase for a portion of a washer since it is required to put in a washer between an insertion hole of an armature to be connected and an insertion hole of a torsion damper, setting of the washer is a bother, sometimes the washer is left uninserted, and the washer causes anomaly after incorporation into a product. - 特許庁

ダンパーは、免震層の平面略中央部に直立状態で設置され、その上端部及び下端部は、ユニバーサルジョイント等のヒンジにより上部構造物及び下部構造物と2πrad全方向の変位に追従可能に連結されている。例文帳に追加

The damper is vertically installed in almost the central part on the plane of the base isolation story, the upper end part and lower end part of the damper are joined with the upper structure and the lower structure so as to be capable of following the displacement in the whole direction ofrad, with a hinge such as a universal joint. - 特許庁

洗濯機などの蓋材を閉状態に保持するためのロックピン駆動ユニット10は蓋材の側に配置されており、このロックピン駆動ユニット10では、蓋材1と連動する連結軸30、ダンパー機構40、およびロックピン駆動機構50がこの順に配置されている。例文帳に追加

A lock pin drive unit 10 for keeping the lid member for washing machines in a closed state is disposed on the side of the lid member, and a connecting shaft 30 moving in conjunction with the lid member 1, a damper mechanism 40, and a lock pin drive mechanism 50 are disposed in this order in the lock pin drive unit 10. - 特許庁

テーパ状膨出部12、60は、例えば、フランジ付ナット10とフランジ付ボルト50とでタワーバー30とサスペンションダンパ(支持部32)とを連結するとき、タワーバー30、支持部32に設けられたテーパ状陥没部38、62にそれぞれ着座する。例文帳に追加

The tapered swelling parts 12 and 60 are respectively seated on tapered recessed parts 38 and 62 arranged in a tower bar 30 and a support part 32, for example, when connecting the tower bar 30 and a suspension damper (the support part 32) by the nut 10 with a flange and the bolt 50 with a flange. - 特許庁

ダイナミックダンパ10は、内筒金具12と、外筒金具15と、内外筒金具間を弾性的に連結するゴム弾性体21とからなるゴムブッシュ11と、ゴムブッシュ11の外筒金具15が圧入される筒状の質量金具25とを備えている。例文帳に追加

This dynamic damper 10 comprises a rubber bush 11 composed of an inner cylinder fitting 12, an outer cylinder fitting 15 and a rubber elastic body 21 for elastically connecting the inner and outer cylinder fittings, and a cylindrical mass fitting 25 into which the outer cylinder fitting 15 of the rubber bush 11 is press-fitted. - 特許庁

上下の変位伝達材14、15により上梁2と変位部材8また下梁もしくは基礎3と変位部材9は幅方向の動きを許容するように結合され、かつ中央空間12にてダンパ装置16が上下二つの変位部材8、9間に連結されている。例文帳に追加

By upper and lower displacement transmission materials 14 and 15, an upper beam 2 and a displacement member 8 and a lower frame or a foundation 3 is connected to the displacement member 9 so as to allow a lateral movement, and a damper device 16 is connected between two upper and lower displacement members 8 and 9 in the center space 12. - 特許庁

エンジン動力系2と後輪4を一体化した自動二輪車の後部ユニット1をクッション支持するに際し、エンジン3を支持するエンジンハンガー6の車体との連結部7a、7bにクッションラバー13、14を介装し、コイルスプリングやダンパ等を廃止する。例文帳に追加

In cushion-supporting a rear unit 1 of a motorcycle with an engine power system 2 and a rear wheel 4 integrated, cushion rubber 13, 14 are interposed at connection parts 7a, 7b, connected to a motorcycle body, of an engine hanger 6 for supporting an engine 3, to disuse a coil spring, a damper, and the like. - 特許庁

この発明では、地震時に、制振対象構造物の連結部の橋軸方向変位及び橋軸直交方向軸回りの回転を拘束あるいは抑制することにより、制振対象構造物をラーメン構造化する地震時ラーメン化ダンパー70を考案した。例文帳に追加

A damper 70 to be rigid-frame in earthquake is proposed in which a damping target structure is made into rigid-frame structure by restricting or suppressing the displacement of a connection part of the damping target structure in a bridge axis direction and the rotation around an axis in a direction orthogonal to a bridge axis in the case of earthquake. - 特許庁

デフフランジ21の一部に段部21cを形成し、この段部21cに、環状質量体としての振動リング32、弾性連結体としてのゴム材31及びスリーブ30から構成したダイナミックダンパ29を圧入して装着した。例文帳に追加

A step portion 21c is formed in a part of a flange 21 of a differential gear, and a dynamic damper 29 formed by a vibration ring 32 as a ring- shaped mass body, a rubber material 31 as an elastic connecting body, and a sleeve 30 is pressed and installed in the step portion 21c. - 特許庁

これにより、第一アーム302と第二アーム312との連結部分に設けられた回転支承358と、対向角部112同士の接合部に設けられた支承部356と、間隔が変化しダンパー322の全長が伸縮して制震される。例文帳に追加

Consequently, an interval between a rotary support 358 provided in a connection part of a first arm 302 and a second arm 312 and a support part 356 provided in a joint part of opposing corner parts 112 is changed and the whole length of a damper 322 is extended and contracted to control seismic response. - 特許庁

伝達機構は、受圧部材20の回動に伴って揺動可能な腕部材24と、腕部材24とヘッドレスト移動機構10とを連結し、腕部材24の揺動により牽引される操作ケーブル16と、内部に粘性流体が充填されたロータリーダンパ21とを有する。例文帳に追加

The transmission mechanism includes an arm member 24 that is swingable associated with a rotation of the pressure receiving member 20, an operating cable 16 that couples the arm member 24 with the headrest moving mechanism 10 and is pulled by the swing of the arm member 24, and a rotary damper 21 filled with viscous fluid therein. - 特許庁

また、カバー部20は、貫通孔14の近傍がナックル140に固定され、マス部材25とナックル140とを連結するバネとして機能するようになされ、マス部25と、バネとして機能するカバー部20とにより、ナックル140に取り付けられたダイナミックダンパとして機能する。例文帳に追加

The cover part 20 is constituted to fix the vicinity of the through hole 14 onto the knuckle 140, is functioned as a spring for connecting the mass part 25 to the knuckle 140, and is functioned as a dynamic damper attached to the knuckle 140, by the mass part 25 and the cover part 20 functioned as the spring. - 特許庁

そしてダンパ2のセンタープレート23を外殻4と連結すると共にホルダー17をクラッチ部1のディスク15が噛み合う入力側部材とし、上記ハブ12の中心凹部に嵌めたスペーサ19の中心穴に出力軸16の先端を嵌めて支持している。例文帳に追加

A center plate 23 of the damper 2 is connected to the outer shell 4 and a holder 17 is used as an input side member meshing with a disk 15 of the clutch part 17, and a tip of the output shaft 16 is fitted in and supported by a center hole of the spacer 19 fitted in a center recessed part of the hub 12. - 特許庁

内周躯体を、複数階に亘って一体的に設けられた連層壁により形成し、外周躯体を形成する柱を、複数階に亘るように配置された複数の柱状体8,8,8をダンパー10,10,10を介して互いに連結した制振柱5とした。例文帳に追加

The inner peripheral skeleton is formed of a multilayer wall integrally mounted extending over a plurality of floors, and a vibration-control column 5, in which a plurality of columnar bodies 8, 8 and 8 arranged extending over a plurality of the floors via dampers 10, 10 and 10, is used as columns forming the peripheral skeleton. - 特許庁

2つの浮体式海洋構造物7の接合構造において、一方の浮体式海洋構造物7の端と他方の浮体式海洋構造物7の端とを少なくとも1つの弾性連結手段11で接合し、かつ、上記2つの構造物の間に垂直変位ダンパー12を有することを特徴とする。例文帳に追加

In this joint structure of two floating body offshore structures 7, the end of one floating body offshore structure is joined to the end of the other floating body offshore structure 7 by at least one elastic connecting means 11, and a vertical displacement damper 12 is provided between the above two structures. - 特許庁

ピストンダンパー10は、内筒体7と外筒体8の下部同士が連結部で接続する二重筒状に弾性体を一体成形したもので、外筒体8の下部外周の大径部と段部がシリンダ下端部に保持される。例文帳に追加

The piston damper 10 is made of an elastic body integrally formed in a dual cylinder shape connecting the lower parts of inner and outer cylinders 7 and 8 with each other in a connecting part, and a large diameter part and a step part in the lower outer periphery of the outer cylinder 8 are held in a cylinder lower end part. - 特許庁

床スラブ上に配置された緩衝材並びに支持脚に支持された床面を有する二重床構造であって、前記床スラブと床面との間を連結するダンパー部材を有することを特徴とする、前記二重床構造を施工する。例文帳に追加

The double floor structure undergoing the execution of work is provided with the floor surface supported on a cushioning material disposed on a floor slab and a supporting leg and characterized by having a damper member for coupling the floor slab and the floor surface. - 特許庁

ダイナミックダンパ10は、本体筒部18とその軸方向一端に設けたプレート部20からなる内筒部材12と、本体筒部18を取り囲む質量体14と、ゴム状弾性体からなる弾性連結部16とからなる。例文帳に追加

This dynamic damper 10 comprises: an inner cylinder member 12 comprising a body cylinder 18, and a plate 20 provided at one axial end of the body cylinder; a mass body 14 encircling the body cylinder 18; and an elastic connection part 16 comprising a rubber-like elastic body. - 特許庁

ダンパー機構4は、入力回転体2と、入力回転体2に相対回転可能に配置されたハブフランジ6と、入力回転体2およびハブフランジ6を回転方向に弾性的に連結する大コイルスプリング8と、摩擦発生機構5と、を備えている。例文帳に追加

The damper mechanism 4 comprises an input rotor 2, a hub flange 6 arranged for relative rotation on the input rotor 2, a large coil spring 8 elastically connecting the input rotor 2 and the hub flange 6 in a rotation direction and a friction generation mechanism 5. - 特許庁

柱梁フレーム内に、相対する柱に接合する中間部材5と、この中間部材に回転可能に接合するともに、この中間部材との間にダンパー7aを有する回転部材6aと、この回転部材と上記フレームとを連結するブレース4a・4bで構成される制振装置である。例文帳に追加

This damping device comprises an intermediate member 5 joining columns facing each other in a column-beam frame, a rotating member 6a rotatably joined to the intermediate member and having a damper 7a in the clearance thereof from the intermediate member, and braces 4a and 4b connecting the rotating member to the frame. - 特許庁

押出成型材で形成された自動車のフレーム構造において、燃料タンク用ブリーザチューブ(21)を通すための貫通孔(22)を、懸架装置の少なくとも一部を構成する部材(例えばオイルダンパ19)の取付部(実施の形態中の連結部材12)に近接する部位に設けるものとする。例文帳に追加

In an automotive frame structure formed of extrusion molding material, a through hole for passing a fuel tank breather tube 21 is provided on a portion for nearing the fitting part (a connecting member 12) of a member (an oil damper 19) for composing at least a part of a suspension device. - 特許庁

天井大梁34に上部材16を取り付け、床大梁40に下部材18を取り付け、圧縮時よりも引張時の減衰力が大きい特性を有するサスペンション用のオイルダンパー56を複数個用いて上部材16と下部材18を連結する。例文帳に追加

An upper member 16 is mounted on a ceiling girder 34, a lower member 18 is fitted to a floor girder 40 and the upper member 16 and the lower member 18 are connected by using a plurality of oil dampers 56 for a suspension having characteristics having a damping force in the case of a tension larger than that in the case of a compression. - 特許庁

例文

操作部材102を指先操作により下方へ回動させると、第1連繋部材104および第2連繋部材106が夫々回動し、この第2連繋部材106に連結されたダンパー部材84は、空気の流通を規制するよう姿勢変位する。例文帳に追加

When an operating member 102 is turned downward by finger operation, a first connecting member 104 and a second connecting member 106 are respectively turned, and the damper member 84 connected to the second connecting member 106 is displaced in attitude thereof so as to regulate a flow of the air. - 特許庁

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