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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 遅れ燃焼に関連した英語例文

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遅れ燃焼の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 110



例文

異常燃焼を抑制するための制御の応答遅れにかかわらず異常燃焼を確実に抑制する。例文帳に追加

To surely suppress abnormal combustion in spite of response delay of control for suppressing the abnormal combustion. - 特許庁

そして規格化後のリーン燃焼、リッチ燃焼それぞれでの着火遅れ期間の1次補間で現在の着火遅れ期間を算出する(S60)。例文帳に追加

A present ignition delay period is calculated by primary interpolation of the ignition delay period in the respective lean combustion and rich combustion after standardization (S60). - 特許庁

超リタード燃焼への切り替え時の遅れを低減することを目的とする。例文帳に追加

To reduce delay of change over to super-retard combustion. - 特許庁

燃焼室内の酸素濃度をリアルタイムで計測でき、燃焼空気制御の遅れが殆どない廃棄物溶融炉の燃焼室における燃焼制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion control method to be applied to a combustion chamber of a waste melting furnace substantially free from a delay in the combustion air control, whereby the oxygen concentration in the combustion chamber can be measured on the real time basis. - 特許庁

例文

低温予混合燃焼による運転に際し、着火遅れ期間の長期化に伴う着火性の悪化を防ぎ、燃焼安定性を維持する。例文帳に追加

To prevent the worsening of ignitability accompanied by an extension of a period of ignition lag and to maintain a combustion stability at the time of operation owing to a previous mixing combustion at low temperature. - 特許庁


例文

また、空気系燃焼パラメータの目標値に対する実値の応答遅れ量に基づいて、噴射系燃焼パラメータの目標値を過渡補正するので、噴射系燃焼パラメータの実値を、応答遅れが生じている空気系燃焼パラメータの実値に合った値にすることができる。例文帳に追加

Since the target value of the air system combustion parameter is transiently corrected based on a response delay amount of an actual value with respect to the target value of the air system combustion parameter, the actual value of the injection system combustion parameter is made to be a value suitable for the actual value of the air system combustion parameter in which delay in response occurs. - 特許庁

加減速時にEGR率の制御の遅れにより燃焼が不安定化する問題を回避する。例文帳に追加

To prevent combustion from becoming unstable due to delay in control of EGR ratio during acceleration/deceleration. - 特許庁

これにより、制御遅れなく空気A’の温度を、安定燃焼可能な温度に維持することができる。例文帳に追加

Consequently, the temperature of air A' can be maintained without control delay at a temperature enabling complete combustion. - 特許庁

第1燃焼室20に遅れて第2燃焼室30内の第2ガス発生剤31が燃焼してガスを発生させ、連通孔41を塞ぐ閉塞部材42を脱落させる。例文帳に追加

A second gas generating agent 31 in a second combustion chamber 30 is burned after a first combustion chamber 20 to generate gas, so that a sealing member 42 sealing a communication hole 41 is detached. - 特許庁

例文

触媒燃焼器内の流路における凝縮水などの影響による着火遅れや失火の発生を防止した上で、触媒燃焼器の異常燃焼などシステム異常を精度よく検知する。例文帳に追加

To accurately detect a system abnormality such as abnormal combustion of a catalytic burner while preventing ignition delay and occurrence of misfire due to condensation water in the passage of the catalytic burner. - 特許庁

例文

θMBT −θretard=点火遅角量−着火遅れ期間の変化量+主燃焼期間の前半分の変化量ここで、着火遅れ期間は、点火時期から実際に燃焼が発生するまでの期間であり、主燃焼期間は、着火遅れ期間終了から燃焼完了以前で熱発生率が低下するまでの期間である。例文帳に追加

delay angle - change quantity of ignition delay period + change quantity of first half of main combustion periodIn this formula, the ignition delay period is a period from ignition timing to actual combustion occurrence, and the main combustion period is a period from completion of ignition delay to drop o heat release rate before completion of combustion. - 特許庁

エンジン特性の計測データに基づいてエンジンの制御パラメータと着火遅れ燃焼期間との関係と、着火遅れ燃焼期間と燃焼安定性との関係をモデル化して失火推定モデルを作成し、この失火推定モデルを用いて失火領域を推定する。例文帳に追加

A relation between the engine control parameter and an ignition delay/combustion duration and a relation between the ignition delay/combustion duration and combustion stability are modeled based on measurement data of an engine characteristic to provide a misfire estimating model, and a misfire region is estimated using the misfire estimating model. - 特許庁

噴射制御手段はさらに、気筒内の状態が着火遅れ時間が長くなる状態になることに起因して拡散燃焼モードにおける前段燃焼のピークが圧縮上死点で又はそれよりも遅れて発生するときには、圧縮上死点よりも前に複数回の燃料噴射を行うと共に、圧縮上死点付近において着火及び燃焼させる予混合燃焼モードにする((1)参照)。例文帳に追加

Further, the injection controller, when the peak of pre-stage combustion occurs at the compression top dead center or behind it due to that a state in the cylinder is turned into a state where ignition delay time is extended, effects a premix combustion mode to perform fuel injection more than once before the compression top dead center and to cause ignition and combustion near the compression top dead center (see (1)). - 特許庁

大量EGRにより燃焼温度を低下させて着火遅れ期間を大幅に長くすると共に、この着火遅れ期間内に燃料を全量噴射することで、低温予混合燃焼を行わせる場合、冷間時などに、着火遅れ期間が長期化しすぎ、燃料が燃焼室全体に拡散しすぎて、未燃HCの排出量が増大するという問題点を解決する。例文帳に追加

To solve the problem that an ignition delay period is too long and a fuel is too much distributed into a whole combustion chamber to increase the exhaust amount of unburnt HC when carrying out low-temperature premixture combustion, by lowering a combustion temperature with a great amount of EGR to make the ignition delay period greatly longer and injecting a total amount of fuel within the ignition delay period. - 特許庁

これにより、カソードオフガスと比較して湿度が低く、且つ、酸素分圧が高い空気を燃焼器9に供給できるようになるので、カソードオフガスの高湿・低酸素濃度状態による悪影響を防止し、失火や着火遅れなどの燃焼不具合を防止し、確実な触媒燃焼が可能となる。例文帳に追加

Thus, air having lower humidity and higher oxygen partial pressure than cathode offgas can be supplied to the combustor 9 to ensure the combustion of the catalyst while preventing ill effects of the high humidity and the low oxygen concentration of the cathode offgas and preventing a failure of combustion such as misfire or ignition delay. - 特許庁

エンジン8のリッチ燃焼方式への切換判定を受けると、エンジン出力特性変更手段80は、差動部11の変速開始後にリッチ燃焼方式への切換を実行するため、エンジン8のリッチ燃焼方式への切換判定から少し遅れて切換が実行される。例文帳に追加

When switching determination to a rich combustion system of the engine is received, since an engine output characteristic changing means 80 executes switching to the rich combustion system after starting of shift of a differential part 11, switching is executed while being slightly delayed from switching determination to the rich combustion system of the engine 8. - 特許庁

内燃機関の運転状態を左右する各種条件が標準状態から乖離している状況であっても、予混合燃焼の着火遅れを抑制し、適正な予混合燃焼を実現することが可能な内燃機関の燃焼制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion control device of an internal combustion engine capable of achieving an appropriate pre-mixed combustion by suppressing the delay of ignition of a pre-mixed combustion even if various conditions which affect the operating conditions of the internal combustion engine are separated from standard conditions. - 特許庁

リッチ燃焼制御を実行時に、等量比φと筒内圧力Cp(還流させる排気ガスの量)に対する着火遅れ時間IgDの関係から算出される燃焼判定指数Kcrを用い、燃焼判定指数Kcrが小さくなるようにEGR弁の開度を制御する。例文帳に追加

When rich combustion control is performed, a combustion determination index Kcr calculated from a relationship between an equivalent ratio ϕ and ignition delay time IgD with respect to cylinder inner pressure Cp (the amount of gas recirculated) is used, and the opening of an EGR valve is controlled so that the combustion determination index Kcr is reduced. - 特許庁

そして、筒内圧検出値及び燃圧検出値の両検出値に基づき、気筒の燃焼特性(例えば、着火遅れ時間や燃焼割合)を算出し(S90)、算出した燃焼特性に応じてEGR量、過給圧及び噴射開始時期を補正する(S110,S120,S130)。例文帳に追加

The control device computes combustion characteristics of a cylinder (e.g., an ignition delay time and a combustion rate) based on both of a cylinder internal pressure detection value and a fuel pressure detection value (S90), and corrects an EGR quantity, supercharging pressure and injection start timing in accordance with the computed combustion characteristics (S110, S120, S130). - 特許庁

そのため、グロープラグ13の劣化によって着火の遅れ燃焼速度の低下が生じたときには、その分、燃料噴射時期が早められるようになり、グロープラグ13の劣化に伴う燃焼状態の悪化が抑制されるようになる。例文帳に追加

Consequently, fuel injection timing is advanced and deterioration of the combustion state accompanying deterioration of the glow plug 13 is inhibited when ignition delay and combustion speed are deteriorated due to deterioration of the glow plug 13. - 特許庁

本発明は、応答遅れが無く正確にタービン入口温度が演算可能であるとともに、演算結果となるタービン入口温度に基づいて燃焼器の制御を行うことができる燃焼器制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a combustor control device for correctly operating the turbine inlet temperature without response delay, and controlling a combustor based on the operated turbine inlet temperature. - 特許庁

リーン燃焼、リッチ燃焼それぞれでの着火遅れ期間を算出し(S30)、それぞれを着火時期によって規格化し(S40)、パイロット噴射における噴射量、噴射時期によってさらに規格化する(S50)。例文帳に追加

An ignition delay period is calculated in respective lean combustion and rich combustion (S30), and the respective combustion are standardized by the ignition timing (S40), and are further standardized by the injection quantity and the injection timing in the pilot injection (S50). - 特許庁

吸気抵抗の増大を抑制しつつ、燃焼室の吸気弁側の燃焼遅れを抑制することができる内燃機関および内燃機関のヘッド構造を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine and a head structure of the internal combustion engine, for preventing combustion delay on an intake valve side in a combustion chamber while preventing an increase in intake resistance. - 特許庁

また、環境条件が標準状態から乖離する状況では、拡散燃焼実行率を調整することで予混合燃焼の着火遅れを抑制する。例文帳に追加

When the environmental conditions are separated from the standard conditions, the delay of ignition of the pre-mixed combustion is suppressed by adjusting the diffuse combustion execution ratio. - 特許庁

これにより、図中の(A)及び(B)の間の領域、即ち、着火遅れ時間IgDの延長が少ない領域で燃焼するように還流させる排気ガスの量を制御し、安定したリッチ燃焼を得ることができる。例文帳に追加

Thereby, the amount of exhaust gas recirculated is controlled so as to be burnt in an area between (A) and (B) in the figure, that is, in an area hardly requiring extension of ignition delay time IgD, and stable rich combustion is achieved. - 特許庁

その結果、着火遅れが短いアフター噴射であっても、燃料は、速やか、かつ均一な燃焼が図られる。例文帳に追加

As a result, even in after injection in which ignition lag is short, the fuel is combusted promptly and uniformly. - 特許庁

本発明は、燃料流量の変動に対して遅れが少ない制御を実現して、燃焼温度の安定な制御を実現することを課題とする。例文帳に追加

To realize control of a small lag with respect to fluctuation of a fuel flow rate to provide stable control for a combustion temperature. - 特許庁

この着火遅れ期間中に十分に気化した予混合気が噴射後に緩慢な燃焼を開始するため、NOxとスモークとを同時に抑制できる。例文帳に追加

In the above combustion mode, after an air-fuel mixture, which has fully vaporized during the delayed ignition, is injected, a slow combustion is started. - 特許庁

燃焼装置が備える既存の電気回路を利用して電磁ポンプの電流遅れを考慮したリレー制御を行う。例文帳に追加

To carry out a relay control taking into consideration current delay of an electromagnetic pump with the use of an existing electrical circuit equipped by a combustion device. - 特許庁

燃料着火性試験機測定による着火遅れが10ms以下、燃焼時間が24ms以下であることを特徴とするC重油組成物。例文帳に追加

The heavy fuel oil C composition has ≤10 ms firing delay and ≤24 ms combustion time measured by a fuel ignition ability test machine. - 特許庁

これによって、次回の燃焼開始時に燃料が素早く中心電極管29から蒸発筒30内に供給でき、着火遅れが生じない。例文帳に追加

Therefore, at the next start of the combustion, the fuel can be fed from the central electrode tube 29 into the evaporator cylinder 30 quickly and ignition delay can be prevented. - 特許庁

この場合、1つの運転条件について1点の点火時期で燃焼遅れ期間を計測するだけでMBTを設定できる。例文帳に追加

In this case, the MBT can be set only by measuring a combustion delay period in one ignition timing for one operation condition. - 特許庁

液体燃料を気化して燃焼するバーナにおいて不着火、着火遅れおよび失火を抑制し、より安定に着火可能とする。例文帳に追加

To enable further stable ignition in a burner vaporizing and burning a liquid fuel by suppressing non-ignition, ignition delay and misfire. - 特許庁

可変動弁機構の作動遅れ原因が変化するときであっても燃焼室内に吸入される吸入空気量を適切に制御する。例文帳に追加

To properly control the amount of air sucked into a combustion chamber even when the cause of the operation delay of a variable valve system is changed. - 特許庁

予備燃焼の着火遅れ期間Δtijを検出し、これが長いときほど第1の燃料噴射の噴射量を増大させる。例文帳に追加

An ignition lag period Δtij of the preliminary combustion is detected, and the longer it is, the larger injection quantity is set for the first fuel injection. - 特許庁

熱発生量パラメータと燃焼遅れの両者に基づくので燃料性状を精度よく判別できる。例文帳に追加

Since both the heat release amount parameter and combustion delay are used for the determination, the fuel property can be accurately determined. - 特許庁

排気側掃気口19は、掃気行程において吸気側掃気口18よりも遅れ燃焼室14へ開口する。例文帳に追加

The exhaust side scavenge port 19 is opened to a combustion chamber 14 at a delay after the intake side scavenge port 18. - 特許庁

予備燃焼の着火遅れ期間Δtijを検出し、これが長いときほど第1の燃料噴射の噴射時期を進角させる。例文帳に追加

The ignition delay period ▵tji of the preliminary combustion is detected, and the longer the period of time is, the more the injection timing of the first fuel injection is advanced. - 特許庁

燃焼が停止すると、中心電極管29内の燃料が燃料吸収体29b、30aに吸われ、中心電極管29内の燃料が蒸発筒30内に流出し、次回の燃焼開始時に燃料の供給遅れが生じて着火遅れの要因になる。例文帳に追加

To prevent the fuel inside a fuel feed pipe from flowing into the inside of a container at the state fuel feeding is stopped, to prevent the delay of fuel feeding at the start of fuel feed and to prevent the rapid vaporization of a large amount of liquid fuel having flown into the container from the fuel feed pipe at the initial state after starting. - 特許庁

燃焼状態検出装置は、点火時点と燃焼開始時点に基づいて、混合気の着火遅れ時間を算出し、この着火遅れ時間に基づいて混合気に含まれる燃料の性状を判定する性状判定手段を備える。例文帳に追加

The combustion state detecting means is provided with a composition and condition determining means for computing ignition delay time of the air-fuel mixture on the basis of ignition point in time and combustion starting point in time to determine composition and condition of the fuel comprised in the air-fuel mixture based on the ignition delay time of the air-fuel mixture. - 特許庁

吸気管壁に付着した燃料が燃焼室に吸入されるまでの輸送遅れに対応する輸送遅れ時定数Tと、吸気管内に噴射された燃料が直接燃焼室に吸入される割合を示す直接率Aとを燃料付着パラメータとして用い、燃料噴射量を演算する。例文帳に追加

A transport delay time constant T corresponding to a transport delay until fuel sticking to an intake pipe wall is sucked in a combustion chamber and a direct rate A for showing a rate at which fuel injected into an intake pipe is directly sucked in the combustion chamber are used as a fuel sticking parameter to arithmetically operate fuel injection quantity. - 特許庁

車両搭載のディーゼルエンジンにおける車両の発進時や急加速時に際して、又は、デュアルモード燃焼方式を採用したエンジンにおける従来型の燃焼からPCI燃焼への切替時に際して、EGRガスの還流遅れによるNOx排出量の増大及び燃焼騒音の増大を抑制できるEGRシステム等を提供する。例文帳に追加

To provide an EGR system capable of suppressing an increase of a NOx discharge quantity and an increase of combustion noise caused by a reflux delay of EGR gas at the starting or abrupt acceleration of a vehicle in a diesel engine mounted to the vehicle or at switching from conventional combustion to PCI combustion in an engine adopting a dual mode combustion system. - 特許庁

さらに、電子制御装置は、目標噴射量の上記増量補正期間のうち、初回の燃焼サイクル近傍の所定の期間(輸送遅れ燃焼期間)について増量補正量を減少させる(実線参照)とともに、その減少度合いを、2回目の燃焼サイクル以降、燃焼サイクルを経る毎に小さくする。例文帳に追加

Furthermore, the electronic controller reduces incremental correction amount for a predetermined period (transport lag combustion period) near the first time combustion cycle out of the increment correction period of target injection amount (refer to the full line), and decreases the degree of reduction gradually after going through the second and subsequent each combustion cycle. - 特許庁

エンジン負荷の増加に呼応して予混合燃焼モードの領域内の上限負荷域に突入したときに、レール圧の増加遅れに起因して一時的に通常燃焼モードに切り換えられるのを防止し、もって、予混合燃焼モードの領域が縮小する事態を回避できると共に、燃焼モードの頻繁な切換に起因してエンジン運転が不安定になる現象を未然に防止できるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion control device for a diesel engine, avoiding such a state that a premixed combustion mode area is reduced and also preventing such a phenomenon that engine operation is destabilized due to frequent switching of a combustion mode, by preventing temporary switching to a normal combustion mode due to an increase delay in rail pressure when entering into an upper limit load area within a premixed combustion mode area in response to an increase in an engine load. - 特許庁

焼却炉から排出される排ガス中のダイオキシン類及びその前駆体を時間遅れなくリアルタイムで直接測定し、その測定結果を基にして炉内の燃焼を制御する燃焼制御システム提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a combustion control system by directly measuring dioxins and the precursors in an exhaust gas exhausted from an incineration furnace in real time without time delay, and controlling combustion in the furnace based on the measurement result. - 特許庁

圧縮着火燃焼を実行する圧縮着火モードと、火花点火燃焼を実行する火花点火モードとの間で、モードの切り替えを行う火花点火式ガソリンエンジン1において、モードの遷移期間における制御遅れに起因する問題を回避する。例文帳に追加

To avoid a problem arising from a control delay during the transition of modes, in a spark ignition type gasoline engine 1 for performing the switching of modes between a compression ignition mode for executing compression ignition combustion and a spark ignition mode for executing spark ignition combustion. - 特許庁

燃焼モード切替過渡時における吸気状態の遅れや燃料噴射期間の増大によるスモークやNOxの発生を抑制して排ガス性能を向上させることのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a combustion control device of an internal combustion engine capable of improving exhaust gas performance, by restraining generation of smoke and NOx by a delay in an intake state and an increase in a fuel injection period in a combustion mode switching transitional time. - 特許庁

パイロット燃焼におけるパイロット燃焼期間τp及び熱発生ピーク値Hp_maxが目標範囲内となるようパイロット噴射時期θipを制御するとともに、着火遅れ時間τdelayが目標範囲内となるようパイロット噴射量Qpを制御する。例文帳に追加

The pilot injection timing θip is controlled so that a pilot combustion period τp and a heat generating peak value Hp_max in pilot combustion fall within a target range, and a pilot injection quantity Qp is controlled so that ignition delay time τdelay falls within a target range. - 特許庁

排気ポートの開時期が最大遅れ時期に設定されているときの不整燃焼の発生を抑制して、燃焼安定性を改善し、排気ポートの開時期が最大早め時期に設定されるときに機関の高出力が得られる2サイクル内燃機関の排気制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust control device of a two-cycle internal combustion engine for obtaining high output of the engine when setting the opening timing of exhaust ports to the maximum early timing by improving combustion stability by restraining the occurrence of irregular combustion when setting the opening timing of the exhaust ports to the maximum delay timing. - 特許庁

例文

MBT(Minimum Spark Advance for Best Torque)からの遅角量に対する点火時期効率が内燃機関の燃焼時の熱発生率特性による着火遅れ期間、これに続く主燃焼期間に基づき運転条件の変化に対応する点火時期効率曲線の曲率が制御ユニット10にて補正される。例文帳に追加

As for the ignition timing efficiency to a lag amount from MBT (Minimum Spark Advance for Best Torque), a curvature of an ignition timing efficiency curve corresponding to a change of an operating condition is corrected by a control unit 10 according to the ignition lag time due to heat generation rate characteristic at the combustion time of an internal combustion engine and the subsequent main combustion time. - 特許庁

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