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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 10の100乗の意味・解説 > 10の100乗に関連した英語例文

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10の100乗の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 51



例文

10 の自100 である.例文帳に追加

The square of 10 is 100.  - 研究社 新和英中辞典

10 の自100 である.例文帳に追加

Ten squared is [makes] a hundred.  - 研究社 新和英中辞典

1の後に0が100個続くものとして表される基数(10010例文帳に追加

a cardinal number represented as 1 followed by 100 zeros (ten raised to the power of a hundred)  - 日本語WordNet

移動制限部10は、り物100に設置され、り物100の座席3に搭した搭者7の移動範囲を制限する。例文帳に追加

The movement limiting part 10 is arranged in a vehicle 100 and limits the movement range of a passenger 7 riding on the seat 3 of the vehicle 100. - 特許庁

例文

人が搭した状態で歩行する搭型のロボット10は、搭者が座る座席100と一対の脚リンクを備えている。例文帳に追加

This boarding type robot 10 walks in a person boarding state, and has the seat 100 for seating a boarding person and a pair of leg links. - 特許庁


例文

翌・天正13年(1585年)、秀吉自ら越中征伐にり出し、富山城を10万の大軍で包囲。例文帳に追加

In the next year, 1585, Hideyoshi started to conquest Ecchu by himself and surrounded the Toyama-jo Castle with his large 100 thousand army.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

フォード・モーター・カンパニーの歴史に残る用車「T型」が10月1日に100周年を迎えた。例文帳に追加

The Model T, Ford Motor Company’s historic passenger car, marked its 100th anniversary on Oct. 1.  - 浜島書店 Catch a Wave

車両100は、車体に対して相対的に前後にスライドさせて員の車位置を調整可能な前部座席シート10を備える。例文帳に追加

This vehicle 100 is provided with the front part seat 10 capable of adjusting a position where the occupant is seated by letting it slide forward and backward and relatively for a vehicle body. - 特許庁

避難機器10には1人の搭しかできないので、避難機器の上部のロープに、円筒型機器100を挟みせ、円筒型機器100の避難ベルトに人体を懸垂させることによって、更に複数避難させることができる。例文帳に追加

As only a person can get on the evacuation apparatus 10, a cylindrical device 100 is put between the upper part of the rope of the evacuation apparatus, and more people can further evacuate by hanging human bodies on the evacuation belt of the cylindrical device 100. - 特許庁

例文

入口路側器200Aが、タクシ場の入口に設けられ、車載器10を搭載した搭載車両100との間で無線通信を行う。例文帳に追加

An entrance roadside unit 200A is provided at an entrance of the taxi terminal and performs radio communication with amounting vehicles 100 on which on-vehicle units 10 are mounted. - 特許庁

例文

集計サーバ10は、駅の入場側改札機100で読み出した降車駅から各降車駅でおりる客の人数を演算する。例文帳に追加

A counting server 10 computes the number of passengers who get off at each destination station read from an entrance side ticket gate 100 in every station. - 特許庁

一方、施設内サーバ60は、空港施設100内における電子搭券10の位置をトレースしてディスプレイ62上に表示すると共に、電子搭券10に対し捜索情報を送信する。例文帳に追加

The in-facility server 60 traces a position of the electronic boarding pass 10 within the airport facility 100, to be displayed on a display 62, and transmits the search information to the electronic boarding pass 10. - 特許庁

空港10のセンター装置200は客のチェックイン時にチェックイン機203で客の携帯通信端末100から航空券情報およびマイレージ情報等の物利用情報を受信し、航空機20内の機内サーバ300に当該情報を送信する。例文帳に追加

A center unit 200 of an airport 10 receives vehicle usage information such as air ticket information and mileage information from the mobile communication terminal 100 of the passenger by a check-in machine 203 when the passenger checks in, and transmits the information to an in-plane server 300 in an aircraft 20. - 特許庁

型車両10の車体フレーム14は、燃料タンク100の外側面に沿って延びたフレーム19を備えており、当該フレーム19と燃料タンク100との間に第1防振部材140が挟まれている。例文帳に追加

A vehicle body frame 14 of this saddle type vehicle 10 comprises a frame 19 extending along an outer surface of a fuel tank 100, and a first vibration isolating member 140 is sandwiched between the frame 19 and the fuel tank 100. - 特許庁

車載端末30は、ネットワーク100を介して移動式端末10、車管理端末20、車管理サーバ40とデータ送信・受信する機能を有する。例文帳に追加

The on-vehicle terminal 30 has a function of transmitting/receiving data to/from the portable terminal 10, the riding management terminal 20, and the riding management server 40 through the network 100. - 特許庁

物の走行時に常にタイヤ10が弾性変形、振動することを利用し、この変形、振動による力が応力発光体100に加わり応力発光体100が発光する。例文帳に追加

By utilizing such an event that the tire 10 is always elastically deformed and vibrated in traveling of the vehicle, the force due to the deformation and vibration is applied to the stress light-emitting body 100, and the stress light-emitting body 100 emits the light. - 特許庁

流量計測手段100はガス流路10中のガスの流速に応じて変化する物理量を間欠的に測定し、これにガス流路10の断面積と間欠時間をじて通過流量を計測する。例文帳に追加

A flow metering means 100 measures intermittently a physical quantity varying according to a gas flow velocity in a gas duct 10, and meters a flow therethrough, by multiplying the physical quantity by a cross section of the gas duct 10 and by the intermittent time interval. - 特許庁

この基地局装置100は、エリア判定回路503において、移動局装置10が存在するセクタを検出し、算部506〜508のいずれかにおいて、検出されたセクタに固有のスクランブルコードを送信データに算する。例文帳に追加

In this base station device 100, a sector, where the mobile station device 10 exists, is detected in an area deciding circuit 503 and a scramble code peculiar for the detected sector is multiplied to transmitting data in any one of multiplication parts 506-508. - 特許庁

ロングスライド固定レール33は後上がりになっており、換え位置では運転席シートのシートクッション11の座面Z1と車椅子の座面Z2とが略同一の高さになる。例文帳に追加

The long slide fixed rail 33 becomes high toward the rear end such that a seat surface Z1 of a seat cushion 11 of the driver's seat 10 has a nearly same level as a seat surface Z2 of the wheel chair 100. - 特許庁

スレーブデバイス100からのRF信号を受信するマスターデバイス200のふたつの受信ミキサー6、7の出力はローパスフィルター8、9を介して二回路10、11に供給される。例文帳に追加

The outputs of the two receiving mixers 6 and 7 of the master device 200 receiving RF signals transmitted from the slave device 100 are supplied to square circuits 10 and 11 through the intermediary of low-pass filters 8 and 9. - 特許庁

着席者保護装置としての本員保護装置10では、四節リンク機構92によりアーム100が支持機構32に連結されており、モータアクチュエータ46の駆動力で格納位置と使用位置との間を移動する。例文帳に追加

In an occupant protective device 10 as a seated person protective device, an arm 100 is connected to a supporting mechanism 32 by a quadric link mechanism 92, and moved between the storage position and the service position by the driving force of a motor actuator 46. - 特許庁

エレベータの籠100に設置される籠ドア装置10は、ドアパネル11とガイドシュー12と第1の敷居131と第2の敷居132とヒンジ14と切換機構15とを備える。例文帳に追加

A car door device 10 attached to an elevator car 100 comprises door panels 11, guide shoes 12, a first sill 131, second sills 132, hinges 14 and switching mechanisms 15. - 特許庁

消費税率0.05の場合、少数点以下第2位に0以外の数字(=5)が表われるので、分母、分子双方に100(=10^2)をじれば、少数を含まない自然数となる。例文帳に追加

When the consumption tax rate is 0.05, a number other than zero (=5) comes at the second decimal place, and a natural number not containing a decimal number is obtained by multiplying a numerator and a denominator by 100 (=10^2). - 特許庁

p型不純物を含むMg_XZn_1−XO薄膜(0≦X<1)の結晶成長方向表面が、二平均粗さ(RMS)≦10nm、又は、粗さの最大幅(PV)≦100nmのいずれか一方を満たしているように作製する。例文帳に追加

An MgXZn1-XO thin film (0≤X<1) containing p-type impurities is formed so that a surface in a crystal-growing direction may satisfy one of root mean square roughness (RMS)≤10 nm and maximum width (PV) of roughness100 nm. - 特許庁

本発明における員保護装置50は、閉包フラップを有さないエアバッグ100の収容ケース70と、車両シート10のシートカバー40によって被覆された収容ケースの開口部110とを有する。例文帳に追加

The occupant protection device 50 comprises an air bag (100) storage case 70 having no closure flap and a storage case opening 110 covered with a seat cover 40 of the vehicle seat 10. - 特許庁

一方、国鉄も1972年の鉄道100年を契機に蒸気機関車の恒久的な動態保存にり出し、同年10月に京都駅近くに梅小路蒸気機関車館を開館する。例文帳に追加

On the other hand, JNR, taking the "100th Railroad Anniversary" in 1972 as a turning point, also began to preserve steam locomotives in a permanently dynamic state and opened the Umekoji Steam Locomotive Museum in the vicinity of Kyoto Station during October of the same year.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

トレッド(接地部)11とサイドウォール(側壁)12を備え、力により繰返して発光する「応力発光体」100を設けた物用「発光タイヤ」10の提供。例文帳に追加

"A light emitting tire" 10 for the vehicle is equipped with a tread (ground part) 11 and a side wall 12, and provided with "a stress light-emitting body" 100 repeatedly emitting light by a force. - 特許庁

車両10は、自律移動体20を収容可能であり、搭者100と車両ルーフ11との距離に基づいて、車高制限指令を自律移動体20に対して送信する車高制限指令送信部103を有する。例文帳に追加

The vehicle 10 can store the autonomous mobile body 20, and includes a vehicle height restraining command transmitter 103 for transmitting a vehicle height restraining command to the autonomous mobile body 20 based on a distance between the occupant 100 and the vehicle roof 11. - 特許庁

ネットワークシステム1が、携帯端末装置30の利用者が車する車両10と、情報を転送する転送サーバ100と、コンテンツを配信する配信サーバ40とを含む。例文帳に追加

A network system 1 includes a vehicle 10 on which a user of a portable terminal device 30 rides, a transfer server 100 for transferring information, and a distribution server 40 for distributing contents. - 特許庁

エアバッグ制御ユニット10は、データセンタ50から画像データ受信し、これを動画表示することにより、エアバッグ3を適正に作用させるための具体的な情報を員100に伝達する。例文帳に追加

The airbag control unit 10 receives the image data from the data center 50, and indicates that by animation, thereby transmitting concrete information for making the airbag 3 properly act to the occupant 100. - 特許庁

また、保護材設置構造10は、スペーサ100が取付面Tに配置され、保護カバー200が撓み範囲内で撓んで段差部Sをり越えた状態で取付面Tに取り付けられてなることを特徴とする。例文帳に追加

Furthermore, a protective material placement structure 10 is mounted on the mounting surface T, with the spacer 100 placed on the mounting surface T and the protective cover 200 deflected within the deflection range and passing over the stepped part S. - 特許庁

災害時対応アプリケーションシステム100は、既存のIC車券システム50とも通信回線15で接続されており、グループID登録データベース101に登録されたIC車券10に係る一件明細情報を、定期的にIC車券システム50に要求することにより、常に最新の一件明細情報を履歴データベース109に蓄積するように構成される。例文帳に追加

The application system 100 in case of disaster is also connected to the existing IC train ticket system 50 through a communication line 15 and always stores the latest one piece of detail information in a history database 109 by periodically requesting from the IC train ticket system 50 the one piece of detail information related to the IC train tickets 10 registered in the group ID registration database 101. - 特許庁

エンジン50と、エンジン50に接続されるエキゾーストパイプ20とサイレンサー10とを有する排気部100とを備え、エキゾーストパイプ20の容積(Vp)と、サイレンサー10の容積(Vc)とは略等しいことを特徴とする、鞍型車両用の排気装置である。例文帳に追加

The exhaust apparatus for the straddle-type vehicle comprises an engine 50 and an exhaust section 100 having an exhaust pipe 20 connected to the engine 50 and a silencer 10 and is characterized in that a volume (Vp) of the exhaust pipe 20 is almost equal to a volume (Vc) of the silencer 10. - 特許庁

右枠体10と左枠体20との間には、右枠体10と左枠体20とを展開及び折り畳み可能とする折り畳み機構100、200と、展開された状態で員を着座させる着座手段80、85とが設けられている。例文帳に追加

Folding mechanisms 100 and 200 for expanding and folding the right frame body 10 and the left frame body 20, and seating means 80 and 85 for allowing the seating of an occupant in the expanded state are provided between the right frame body 10 and the left frame body 20. - 特許庁

員検知システム100は、サテライトセンサ回路部63aと、マスター判定部10と、を備え、サテライトセンサ回路部63aとマスター判定部10は、電源供給ラインVDDLと接地ラインVSSLの2線で接続される。例文帳に追加

The occupant detection system 100 includes a satellite sensor circuit section 63a and a master determination section 10, wherein the satellite sensor circuit section 63a and the master determination section 10 are connected with each other via two lines of a power supply line VDDL and a ground line VSSL. - 特許庁

車両20に搭載された制御ユニット10と、制御ユニット10から送信アンテナ12を介して送信されたリクエスト信号41の受信に基づいて応答信号42を送信する携帯機40とからなるスマートキーシステム200を備えた鞍型車両100である。例文帳に追加

The smart key system 200 of this saddle type vehicle 100 is composed of a control unit 10 mounted on a vehicle 20 and a portable unit 40 to transmit the response signal 42 on the basis of reception of a request signal 41 sent from the control unit 10 via a transmission antenna 12. - 特許庁

車両(20)に搭載された制御ユニット10と、制御ユニット10から送信アンテナ12を介して送信されたリクエスト信号(41)の受信に基づいて応答信号(42)を送信する携帯機(40)とからなるスマートキーシステム(200)を備えた鞍型車両100である。例文帳に追加

The smart key system 200 of this saddle type vehicle 100 is composed of a control unit 10 mounted on a vehicle 20 and a portable unit 40 to transmit the response signal 42 on the basis of reception of a request signal 41 sent from the control unit 10 via a transmission antenna 12. - 特許庁

車両(20)に搭載された制御ユニット10と、制御ユニット10から送信アンテナ12を介して送信されたリクエスト信号(41)の受信に基づいて応答信号(42)を送信する携帯機(40)とからなるスマートキーシステム(200)を備えた鞍型車両100である。例文帳に追加

The saddle-riding type vehicle 100 has a smart key system 200 comprising a control unit 10 mounted on the vehicle 20 and a portable machine 40 for transmitting a response signal 42 based on receiving of a request signal 41 transmitted from the control unit 10 through a transmitting antenna 12. - 特許庁

フロア4に設置されたロングスライド固定レール33にそって運転席シート10を前端の運転位置から車椅子100を助手席9の後方で横付け可能な後端の換え位置までスライド可能とする。例文帳に追加

A driver's seat 10 can be slid along a long slide fixed rail 33 installed on a floor 4 from a driving position at the front end of the long slide fixed rail 33 to a transferring position at the rear end thereof, while a wheel chair 100 can be positioned alongside the transferring position behind a front passenger seat. - 特許庁

空港とレンタカーの駐車場202との間で客を輸送するための送迎バス100には、レンタカーをレンタルしようとするユーザ10の保持する携帯電話機20との間でバス内での無線通信を可能とするための近距離無線通信システム110と、送迎バス100の外部と交信するための遠距離無線通信システム120とが設けられる。例文帳に追加

In a courtesy bus 100 for transporting passengers between an airport and a parking lot 202 for rental cars, a short-range radio communication system 110 to enable radio communication inside the bus with a cellular telephone 20 held by a user 10, who needs a rental car and a long-range radio communication system 120 to communicate with the outside of the courtesy bus 100 are provided. - 特許庁

なお、前記座部60と、該座部60に対応する背当部30と、前記り物の設置部位に取り付けられ、前記座部60及び前記背当部30を支持する取付部材10とにより構成された単体の折り畳み座席100,101,102を複数連設してなるものとしてもよい。例文帳に追加

The multiple seat may comprise the seat parts 60, the back rest part 30 corresponding to the seat parts 60, and a plurality of continuous single folding seats 100, 101 and 102 consisting of a fitting member 10 which is installed at an installation part to support the seat parts 60 and the back rest part 30. - 特許庁

停車状態にある車両において、車両の員の不在を検知した場合には、車両の電装品130による車両用バッテリ100の電力消費を抑制する省電力制御を実行する省電力制御部40を備えるバッテリ管理装置10とした。例文帳に追加

The system 10 for managing battery is equipped with a power saving control part 40 which executes a power saving control for suppressing power consumption of the battery 100 for the vehicle by electrical units 130, when the control part detects no occupant in the vehicle in a stopped state. - 特許庁

当該移機100を、移動用のキャスター部10と、キャスター部10の前面に立設したシートレッグ部20と、キャスター部10の上方にて、シートレッグ部20の上端に前方にて連結たシートクッション部40と、シートクッション部40の後方部位に一側を中心として回動可能なシートバック部50を備える構成とした。例文帳に追加

The transfer machine 100 is comprised of a castor portion 10 for movement, a sheet leg portion 20 erected in the front of the castor portion 10, a sheet cushion portion 40 connected to the upper end of the sheet leg portion 20 in the forward position above the castor portion 10, a sheet back portion 50 rotatable around one side in the rearward area of the seat cushion portion 40. - 特許庁

DSP100の出力レベルを増大あるいは減衰させるデジタルボリューム部105を備え、該デジタルボリューム部105を構成する、DSP100の出力データに対する算係数をカウンタにより発生する係数発生部106を、該カウンタのステップ数を上記トーンコントロールを行っているか否かに応じて調整するものとした。例文帳に追加

The image processor 10 is provided with a digital volume section 105 for increasing / attenuating the output level of the DSP 100 and a coefficient generating section 106 being a component of the digital volume section 105 and the counter of which generates a multiplication coefficient with the output data of the DSP 100 adjusts the number of steps of the counter depending on whether or not the tone control is carried out. - 特許庁

車両に搭載される員拘束システム100は、車両10の側面衝突に関与する衝突対象物Pがポール状対象物である場合とそれ以外の場合とで、車両10の側面衝突時の衝突速度の閾値設定を変更し、設定した当該閾値に基づいてエアバッグモジュール150を制御する構成とされる。例文帳に追加

An occupant restraint system 100 mounted on a vehicle changes the set threshold of the collision speed in a side collision of a vehicle 10 between a case when an object P of collision involved in the side collision of the vehicle 10 is a pole-like object and a case otherwise, and controls an airbag module 150 based on the set threshold. - 特許庁

転写面の自平均平方根粗さRMSが10nm未満、非転写面の自平均平方根粗さRMSが10nm以上100nm未満である、少なくとも2層以上のポリエステルフィルム層を有する二軸延伸ポリエステルフィルムであって、少なくとも転写面の面配向係数が0.15以下、フィルムのMD方向とTD方向の破断伸度の平均値が180%以上、150℃において30分加熱したときのフィルムのTD方向の熱収縮率が0.8%以下、さらに非転写面に以下の(1)および(2)の要件を満たす帯電防止層を有すること。例文帳に追加

The biaxially oriented polyester film has at least two polyester film layers in which the square mean square root roughness RMS of a transfer surface is below 10 nm, and the square mean square root roughness RMS of a non-transfer surface is at least 10 nm and below 100 nm. - 特許庁

躯体10に海水の導水路13が備えられ導水路13の後部に海水のり越え頂部11を備えた海水交流防波堤ケーソン100であって、躯体10に形成される導水路13間の湾外側前部の直立壁面21に、後部が広幅で前側に向かって左右の幅が減少して先鋭部25を備える水平断面形状が略三角形の反射防止柱22を固定する。例文帳に追加

In the sea-water crossflow breakwater caisson 100 having headraces 13 for sea water in a skeleton 10 and having cross-over top sections 11 for sea water at the rear sections of the headraces 13, reflection-preventive columns 22, in which front sections are broad and right and left widths are reduced towards the front sides and which have pointed sections 25 and have an approximately triangular horizontal sectional shape. - 特許庁

副制御回路200は、メインセンサ20の出力信号と衝突検知用閾値Th3との比較に基づいて副制御信号を出力し、起動信号出力回路300は、主制御回路100から出力される主制御信号と副制御回路200から出力される副制御信号との論理積に基づいて、員保護装置90を起動させるための起動信号を出力する。例文帳に追加

A sub-control circuit 200 outputs sub-control signals based on comparison between the output signals of the main sensor 10 and a collision detecting threshold Th3, and a starting signal output circuit 300 outputs starting signals for starting the occupant crash protection device 90 based on AND of main control signals outputted from the main control circuit 100 and the sub-control signals outputted from the sub-control circuit 200. - 特許庁

空席ナビゲーションシステム10は、空席ナビゲーションサーバ100が、定期券機能を有する携帯端末200から定期的に送信される位置情報を用いてユーザの車、着席を判定し、携帯端末200から送信された定期区間情報に含まれる降車駅情報を用いて、着席された座席が空席になるまでの時間を算出する。例文帳に追加

In a vacant seat navigation system 10, a vacant seat navigation server 100 determines boarding and taking a seat of a user by using position information periodically transmitted from a mobile terminal 200 which has a train pass function, and computes the time until the taken seat turns into vacancy by using alighting station information included in a train pass section information transmitted from the mobile terminal 200. - 特許庁

例文

運転席10近傍に配設されたメイン昇降操作部材40の操作に基づいて作動する昇降アクチュエータ150によってモア装置400が車輌フレーム1,1に対して昇降されるように構成された用芝刈り機100は、前記メイン昇降操作部材40に機械的に作動連結されたサブ昇降操作部材16が操向ステアリング8の近傍に配置されている。例文帳に追加

The riding type lawn mower 100 that is constituted so that the mowing unit 400 moves up and down to the vehicle frames 1, 1 by the lifting actuator 150 operated on the base of the main lifting operation member 40 arranged near the driving seat 10, and a sub lifting operation member 16 is mechanically actuated and connected to the main lifting operation member 40 and arranged near the steering 8. - 特許庁

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