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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AUTOMATIC BRAKEの意味・解説 > AUTOMATIC BRAKEに関連した英語例文

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AUTOMATIC BRAKEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 618



例文

Constitution elements of an automatic transmission 4 including a transmission input shaft 5, a forward brake 9 for advancement shift stage and a transmission output shaft 12 are stored in a transmission case 21.例文帳に追加

変速機ケース21内に変速機入力軸5、前進変速段用のフォワードブレーキ9および変速機出力軸12を含む自動変速機4の構成要素を収納する。 - 特許庁

A CPU 11 of a collision mitigation controller 10 operates a controlled object 40 when calculated collision time becomes a judging line of an automatic brake 1 in which avoidance limit time or less is set or less.例文帳に追加

衝突緩和コントローラ10のCPU11は、演算された衝突時間が、回避限界時間以下に設定された自動ブレーキ1判断ライン以下なると、被制御対象40を作動させる。 - 特許庁

To provide an automatic shutting device of a sliding door capable of securely resetting an air damper to a brake-waiting posture and provided with a catching mechanism realizing noiseless motion by mechanically separating and rejoining a door panel and an air damper.例文帳に追加

エアーダンパーを制動待機姿勢に確実にリセットでき、戸パネルとエアーダンパーとの分離と再接続を機構的に行って静音化を実現できるキャッチ機構を備えた引戸の自動閉止装置を提供する。 - 特許庁

To provide a drum brake device having a shoe clearance automatic adjusting device for reducing cost in he whole device, by reducing the constituting number of part items.例文帳に追加

構成部品点数を削減して装置全体のコスト低減が図れるシュー間隙自動調整装置を備えたドラムブレーキ装置を提供すること。 - 特許庁

例文

To provide a hydraulic control device for an automatic transmission compatibly establishing friction suppression and reduction of time lag at a time of engagement of a friction engagement element such as a clutch or brake.例文帳に追加

クラッチ、ブレーキ等の摩擦締結要素のフリクション抑制及び締結時のタイムラグ短縮化の両立を図ることが可能な自動変速機の油圧制御装置を提供すること。 - 特許庁


例文

As a result, irrespective of a running state (right and left acceleration) of the vehicle, right amount of hydraulic pressure to be applied to an hydraulic pressure chamber of a clutch or a brake can be obtained, and the control property of the automatic transmission can be improved.例文帳に追加

これにより、車両の走行状態(左右加速度)に拘わらず、クラッチやブレーキの油圧室に作用させる油圧に過不足が生じることがなく、自動変速機の制御性をより向上させることができる。 - 特許庁

This railway rollig stock having a brake setting unit, a master control key and an automatic releasing-joining switch, automatically recognizes positions of respective control platforms in the formation by a combination of these closing.例文帳に追加

ブレーキ設定器、マスコンキー、自動解結スイッチを有する鉄道車両において、それらの投入の組み合わせにより、編成における各運転台の位置を自動で認識する。 - 特許庁

Then, controlled variables are determined based on the target posture and the target behavior correction amounts δFv, and automatic brake control is executed as one example of the actuator of the vehicle behavior control according to the controlled variables.例文帳に追加

そして、目標挙動と目標挙動修正量δFvとを基に制御量を決定し、この制御量により、具体的な車両挙動制御のアクチュエータの一例としての自動ブレーキ制御を実行させる。 - 特許庁

To provide a range changeover device for an automatic transmission including a range changeover valve driven by a motor, in which returning to the normal running condition can be made simply when the select-down operation for applying the engine brake is conducted.例文帳に追加

モータによってレンジ切換えバルブを駆動するレンジ切換え装置を備えた自動変速機において、エンジンブレーキを効かせるためのセレクトダウン操作が行われたときに、通常の走行状態に簡便に戻れるようにする。 - 特許庁

例文

Control means cancels automatic braking with automatic brake actuation means when judgment means judges that there is no risk for contacting an obstacle, and alarm command means outputs alarm command signals when deceleration of a vehicle at the time of canceling this automatic braking is higher than preset deceleration.例文帳に追加

制御手段は、判定手段により障害物との接触のおそれがなくなったと判定された場合には、自動制動作動手段による自動制動を解除し、且つこの自動制動の解除時における車両の減速度が予め設定された減速度よりも高いときには、警報指令信号を出力する警報指令手段を備えている。 - 特許庁

例文

This shift lock device is composed of an automatic shift lever for an automatic transmission vehicle, a shift lock solenoid arranged at a lower stage of the automatic shift lever, a connecting rod connected so as to transmit the actuating force of the shift lock solenoid to a detent pin, and an electronic control device sensing a step of a brake pedal to control the shift lock solenoid.例文帳に追加

自動変速機車両の自動変速レバーと、前記自動変速レバーの下段に設置されたシフトロックソレノイドと、前記シフトロックソレノイドの作動力をディテントピンに伝達するように連結設置された連結ロッドと、ブレーキペダルが踏段されるのを感知してシフトロックソレノイドを制御する電子制御装置とから構成する。 - 特許庁

In the automatic transmission in which a selected speed change stage is determined by connecting a low reverse brake and a reverse clutch in different timings, this device determines whether a piston for operating the lastly connected brake ends the stroke to a position for actually starting connection or not.例文帳に追加

本発明装置は、ローリバースブレーキおよびリバースクラッチを異なるタイミングで締結することにより選択した変速段を決定する自動変速機であって、このうちの最後に締結されるブレーキを作動させるためのピストンが実際に締結を開始できる位置までのストロークを終了したかどうかを判断する。 - 特許庁

An automatic sheet laminating apparatus includes a first sheet feeding cassette for mounting a film having a first sheet and a second sheet, a second sheet feeding cassette for mounting a laminated matter, a plurality of transfer roller sets, a separating roller set having a separating drive roller and a separating driven roller, a brake sensor, a brake member, a laminating module, and a control unit.例文帳に追加

自動シートラミネート加工装置は第1シートと第2シートを有するフィルムを載置するための第1給紙カセット、ラミネート物を載置する第2給紙カセット、複数の搬送ローラセット、分離駆動ローラと分離被駆動ローラを備えた分離ローラセット、ブレーキセンサ、ブレーキ部材、ラミネートモジュール及び制御装置を含む。 - 特許庁

To reduce cost and to miniaturize a device by disusing a relief valve for relieving high pressure while uniforming the hydraulic pressure of brake circuits 1, 2 of two systems when executing automatic brake control and further to provide a positive relief function by ensuring a margin for a withstanding pressure design value, and high control performance by ensuring a wide pressure variable width in a control region.例文帳に追加

自動ブレーキ制御の実行時に2系統のブレーキ回路1,2の液圧均一化を図ることを可能とするとともに、高圧をリリーフするリリーフバルブを廃止してコストダウンならびに装置の小型化を図ることができ、加えて、耐圧設計値に対するマージンを確保してリリーフ機能を確実に得ることと、制御領域における圧力可変幅を広く確保して高い制御性能を得ることとの両立を図ること。 - 特許庁

To provide a brake device comprising automatic gap adjusting mechanism with over-adjustment prevention, which prevents the turning of an adjustment nut at the time of over-adjustment prevention and at the time of parking brake operation by a two-split structure of pistons, a plug piston and a ring piston, and is intended for reduction of the number of part, simplification of the structure, and easiness to assemble.例文帳に追加

ピストンをプラグピストンとリングピストンの二分割構造とし、オーバアジャスト防止時もパーキングブレーキ作動時も調整ナットの回動を阻止するようにしたものにおいて、部品点数の削減と構造の簡素化ならびに組立の容易化を図ったオーバアジャスト防止付き自動間隙調整機構を備えたブレーキ装置を提供すること。 - 特許庁

In this automatic transmission capable of changing speed into a plurality of stages by engagement and disengagement of a plurality of friction engaging elements composed of at least a first clutch and a first brake and switching to a driving range and the non-driving range by operation of a shift lever, the first brake is engaged and an intermediate rotary member is fixed to a transmission case in the non-driving range.例文帳に追加

少なくとも第1クラッチと第1ブレーキからなる複数の摩擦係合要素の係脱により複数段に変速可能とされるとともに、シフトレバーの作動により駆動レンジと非駆動レンジとに切替可能とされる自動変速機において、非駆動レンジにおいて、第1ブレーキを係合し、中間回転部材をミッションケースに対して固定する。 - 特許庁

A microcomputer detects a road shoulder having a space where a vehicle can be parked after receiving the disaster information, and performs an automatic driving mode in which an accelerator pedal, a brake pedal, a shift lever, a hand brake and a steering installed in the vehicle are operated by an actuator so that the vehicle can be parked at the detected road shoulder.例文帳に追加

マイコンが、災害情報が受信された後に停車可能なスペースを有する路肩を検出して、検出した路肩に車両が停車するように車両に設けられたアクセルペダル、ブレーキペダル、シフトレバー、ハンドブレーキ、ステアリングをアクチュエータによって操作する自動運転モードを行う。 - 特許庁

At that time, when the erroneous operation of the accelerator pedal AP is detected by time T1 as shown in Fig.9, in case that shift information is except for an R range, automatic brake control is executed by braking force on the basis of brake torque amount which is generally the same as drive torque amount generated by the erroneous operation of the accelerator pedal AP.例文帳に追加

このとき図9に示すように時間T1にてアクセルペダルAPの誤操作が検出されると、シフト情報がRレンジ以外の場合は、アクセルペダルAPの誤操作によって発生する駆動トルク量と略同等の制動トルク量に基づいた制動力によって自動ブレーキ制御を実行する。 - 特許庁

When the abutting mode to execute the initial abutting of a brake shoe is selected by an abutting mode selecting means, the control unit controls the actuation of the motor-operated driving means so that the parking drum brake exerts a specified braking force smaller than the braking force required to maintain the parking condition until the vehicle has run for a specified distance even if the automatic disengage mode is in selection.例文帳に追加

ブレーキシューの初期当たりつけを実行する当たりつけモードをあたり付けモード選択手段で選択したときには、制御ユニットは、自動解除モードの選択時にあっても車両が所定距離走行するまでは駐車状態を維持するのに必要なブレーキ力よりも小さな所定のブレーキ力を前記駐車用ドラムブレーキが発揮するように電動駆動手段の作動を制御する。 - 特許庁

The required value REQ2 of the brake negative pressure which is used as the condition of automatic stop of the engine 2 is varied, according to the braking state of the automobile 1, so as to become the optimum value for reconciling the normal operation of the brake booster 8 with the improvement of the fuel economy of the engine 2, independently of the braking state of the automobile 1.例文帳に追加

そして、エンジン2の自動停止条件として用いられるブレーキ負圧の要求値REQ2は、自動車1の制動状況に係わらずブレーキブースタ8の正常な作動と上記自動停止によるエンジン2の燃費改善とを両立させるのに最適な値となるよう、当該自動車1の制動状況に応じて可変とされる。 - 特許庁

This automatic transmission comprises a means (step 1 and step 2) to detect a foot brake operation state; and a means (step 3-step 7) to set an optimum speed, corresponding to a current car speed value as a target speed of control of a gear shift when transition from a foot brake operation state to a release state is decided based on a detecting signal therefrom.例文帳に追加

フートブレーキ操作状態を検出する手段(ステップ1,ステップ2)と、その検出信号に基づいてフートブレーキの作動状態から解除状態への遷移を判定するとそのときの車速値に応じた最適段を変速制御の目標段として設定する手段(ステップ3〜ステップ7)と、を設ける。 - 特許庁

In the condition that the operation of a service brake or a parking brake is detected during an automatic stop of the engine and gear shifting in neutral is detected, when a first clutch switch 11 is turned on, independently of the detected information from a neutral sensor, the engine is restarted when a second clutch switch 12 is turned on.例文帳に追加

エンジンの自動停止時にサービスブレーキ又は駐車ブレーキが作動していることが検出され、且つ、変速段がニュートラルであることが検出されている状態において、第1のクラッチスイッチ11がオンになると、その後はニュートラルセンサからの検出情報に関わらず、第2のクラッチスイッチ12がオンになったことを条件にエンジンを再始動させるように構成する。 - 特許庁

To prevent an engine stall, and to improve effectiveness of an engine brake even if a release setting speed YV of a lockup clutch is not set and changed to the high speed side when antilock control of the brake is impossible in a control device of a vehicular automatic transmission for inputting motive power of an engine via a torque converter with the lockup clutch.例文帳に追加

エンジンの動力をロックアップクラッチ付きのトルクコンバータを介して入力する車両用自動変速機の制御装置において、ブレーキのアンチロック制御が不可能であるときに、ロックアップクラッチの解放設定速度YVを高速側に設定変更しなくてもエンジンストールを防止できるようにし、エンジンブレーキの効きを良くする。 - 特許庁

To avoid release of a cable without requiring direct measurement of force of the cable applied to a system, in the automatic parking brake system for a vehicle having an electric control motor, a system for transmitting control force provided by the motor and at least one brake device for vehicle wheels controlled by the control force transmitted by a transmission device.例文帳に追加

電気制御モーターと、モーターが提供した制御力を伝達するためのシステムと、伝達装置によって伝達される制御力によって制御される車両のホイール用の少なくとも1つのブレーキ装置とを備えている車両の自動駐車ブレーキシステムにおいて、ケーブルがシステムに加える力を直接測定する必要なしにケーブルの解放を回避できるようにする。 - 特許庁

At the time of speed changing an imaginary vehicle, variation of torque occurring in an automatic transmission 320 is calculated from an imaginary model function representative of the releasing mode of a clutch or a brake at the time of speed change, and an imaginary model function representative of the engaging mode of the clutch or the brake upon completion of speed change.例文帳に追加

仮想車両の変速時には、変速前のクラッチやブレーキの係合状態が変速に際して解除されていく態様を表現する仮想上のモデル関数と、変速完了後のクラッチやブレーキの係合状態へと係合していく態様を表現する仮想上のモデル関数とから自動変速機320において生じるトルクの変動が算出される。 - 特許庁

To provide a shift control device of an automatic transmission for a vehicle, which includes a regulation changing means for controlling a power source brake and avoiding busy shift in an automatic shifting mode, and provides a busy shift avoiding function even in a manual shifting mode by simple and inexpensive technique by utilizing the regulation changing means.例文帳に追加

自動変速モードの時に動力源ブレーキ制御やビジーシフト回避を行う規則変更手段を有する車両用自動変速機の変速制御装置において、その規則変更手段を利用することにより簡単且つ安価な手法で手動変速モードでもビジーシフト回避機能が得られるようにする。 - 特許庁

During accelerator OFF running with the throttle valve opening θTH=0, the gear shift stage is established if the fifth is aimed at and an automatic clutch is engaged to allow obtaining the engine brake (S5), but for the second to fourth gear shift stage, the automatic clutch is disengaged and the gear shift stages of the transmission are put in standby condition (S7, S9, S11).例文帳に追加

スロットル弁開度θ_TH=0のアクセルOFF走行時には、第5変速段(5th)については変速段を成立させるとともに自動クラッチを接続してエンジンブレーキが得られるようにする(S5)が、第2変速段(2nd)〜第4変速段(4th)では自動クラッチを遮断するとともに変速機の各変速段をスタンバイ状態にする(S7、S9、S11)。 - 特許庁

When it is determined by a lane deviation determining means 36 that the own vehicle 2 is in deviation tendency and when establishing an early automatic braking condition in which it is determined by a collision possibility determining means 38 that collision may occur, the brake control means 44 executes automatic braking without waiting a determination result of the collision determining means 40.例文帳に追加

また、制動制御手段44は、車線逸脱判断手段36により自車両2が逸脱傾向にあると判断され、かつ、衝突可能性判断手段38により衝突可能性有りと判断されるという自動制動早期化条件が成立した場合に、衝突判断手段40の判断結果を待つことなく自動制動を実行するものである。 - 特許庁

To reduce the cost for the braking equipment and to improve the operating efficiency by shortening a braking distance from a deceleration starting position of the train to a stop position of the train in stopping the train at the stop position, in an automatic train control device and an automatic train control method capable of controlling a brake with high accuracy.例文帳に追加

本発明の課題は、高精度なブレーキ制御が可能な自動列車制御装置及び自動列車制御方法において、ブレーキ設備の低コスト化を図ると共に、列車を停止位置に停止させる際、列車の減速開始位置から列車の停止位置までの制動距離を短縮化して運転効率の向上を図ることである。 - 特許庁

During stop stage of the internal combustion engine, a system pressure in the automatic transmission is held to a sufficiently low level so as to load a clutch element and a brake element of the automatic transmission in prescribed positions and/or to hold them in the prescribed positions necessary for starting the automobile after at least, approximate stop stage.例文帳に追加

内燃機関の停止段階中、オートマチック・トランスミッション内のシステム圧力は、オートマチック・トランスミッションのクラッチ要素およびブレーキ要素をある所定位置に導くために、および/または、それらを少なくとも近似的に停止段階後に自動車両を始動するのに必要とされる所定位置に保持するために十分低いレベルに維持される。 - 特許庁

To safely stop an automatic door by surely operating a brake, when a voltage of a power supply circuit drops due to electrical anomalies such as a power failure during an operation of the automatic door, and allow the stopped door to be smoothly and easily opened/closed and prevent runaway of the stopped door, when the stopped door is manually opened/closed.例文帳に追加

自動ドアの運転中に停電など電気的異常により電源供給回路の電圧低下が発生した際、確実にブレーキを作動させてドアを安全に停止させるとともに、停止したドアを手動により開閉させるときに、その開閉動作を円滑容易にし、また、そのときのドアの暴走を防止すること。 - 特許庁

In a state of prohibiting automatic operation by operation of an automatic operation prohibiting switch (NO in a determination of S28), when shift operation is performed to a travel indicating position from a stopping indicating position (YES in a determination of S27) and acceleration operation is performed (YES in a determination of S30), a parking brake is automatically released (S29).例文帳に追加

自動動作禁止スイッチの操作により自動動作が禁止された状態(S28の判定がNO)において、停止指示位置から走行指示位置へのシフト操作が行われ(S27の判定がYES)、かつ、アクセル操作が行われた場合(S30の判定がYES)には、パーキングブレーキが自動で解除される(S29)。 - 特許庁

In the trouble of a brake of the automatic traveling vehicle using the driving DC shunt motor, the vehicle is operated by high torque: in starting on a ramp, the vehicle is operated by low-speed middle torque; in driving at an automatic travel mode, the vehicle is operated by middle-speed middle torque; and in driving at a manual travel mode, the vehicle is operated at high- speed low torque.例文帳に追加

駆動用の直流分巻モータを用いた自動走行車のブレーキが故障した場合には、高トルク用で作動させ、坂道での発進時には低速・中トルク用で作動させ、自動走行モードでの運転時には中速・中トルク用で作動させ、手動走行モードでの運転時には高速・低トルク用で作動させる。 - 特許庁

To provide an automatic transmission capable of reducing a clutch volume even while constituting six gear speeds of advancement in a compact and lightweight manner, also constituting compact a gear train in a downstream and further suppressing generation of gear noise in the automatic transmission for obtaining the six gear speeds of advancement by a plurality of planetary gear sets, a clutch and a brake.例文帳に追加

本発明は、複数のプラネタリギアセットとクラッチとブレーキによって前進6速を得る自動変速機において、コンパクト且つ軽量に前進6速を構成しつつも、クラッチ容量を少なくすることができ、また、下流のギアトレインもコンパクトに構成でき、さらに、ギアノイズの発生も抑えることができる自動変速機を提供することを目的とする。 - 特許庁

The shift stage changing condition determining part 31 determines up-shift or not in accordance with the condition of hydraulic control of a clutch or a brake of the automatic transmission device to be controlled and with the input torque of an internal combustion engine input to the automatic transmission device when there is a request for power-off up-shift during power-on down-shift.例文帳に追加

変速段変更条件判定部31は、パワーオンダウンシフト中にパワーオフアップシフトの要求が発生した場合には、制御対象である自動変速装置が備えるクラッチやブレーキに対する油圧制御状態と、前記自動変速装置へ入力される内燃機関の入力トルクとに基づいて、アップシフトの可否判定をする。 - 特許庁

To provide a speed controller of an engine driving type automatic traveling vehicle capable of suppressing the reaction between braking and engine rotation control by reducing the number of engine rotation in engine rotation control routine at the time of performing braking by a brake mechanism for realizing speed control in an automatic traveling vehicle.例文帳に追加

自動走行車において、車速制御をすべくブレーキ機構による制動を行う際に、エンジン回転数制御ルーチンによるエンジン回転数を鈍化させることにより、ブレーキ制動と、エンジン回転数制御との相反作用を抑制することができるエンジン駆動式自動走行車の車速制御装置を提供する。 - 特許庁

The arrangement includes a torque giving means TA to give driving torques to wheels WL, a torque suppressing means TR to suppress the torques generated in the wheels, a frictional braking means FB to give braking torques to the wheels in compliance with the stamping motion of the driver on a brake pedal BP, and an automatic brake control means AB to give the braking torques by actuating automatically the frictional braking means independently of the stamping of the brake pedal.例文帳に追加

車輪WL,WLに対し駆動トルクを付与するトルク付与手段TAと、これらの車輪に生ずるトルクを抑制するトルク抑制手段TRと、運転者によるブレーキペダルBPの操作に応じて各車輪に対し制動トルクを付与する摩擦ブレーキ手段FBと、ブレーキペダル操作とは独立して摩擦ブレーキ手段を自動的に駆動して制動トルクを付与する自動ブレーキ制御手段ABを備える。 - 特許庁

Since an excessive deceleration which makes instable the vehicle behavior is not produced during the enlarging braking control in which the possibility of an avoidance operation by the steering of the driver is sufficiently present, the automatic brake can be intervened with a proper deceleration.例文帳に追加

これにより、ドライバの操舵等による回避操作が行われる可能性が十分に残存する拡大制動制御時に、車両挙動を不安定とさせ得る過剰な減速度を発生させることなく、適切な減速度による自動ブレーキの介入を行うことができる。 - 特許庁

When applying automatic brake, fluctuations in the spot where an automobile reaches the target speed vt are caused by position detection errors on a navigation apparatus and, therefore, it is possible to get to be insensible to errors at a low G corresponding to the second deceleration a2.例文帳に追加

自動ブレーキをかける際には、ナビゲーション装置での位置検出誤差を原因として目標速度vtに達する地点がばらつくことになるので、第2減速度a2に対応する低いGで誤差を感じないようにすることができる。 - 特許庁

When a determining part determines as a collision preoccurrence state of being high in the possibility of colliding the other vehicle with the vehicle, a braking control part generates braking force by automatic braking to the vehicle 1, and stops operation of an antilock brake system controller.例文帳に追加

判定部が車両と他の車両が衝突する可能性が高い衝突発生前状態と判定したとき、制動制御部は車両1に対して自動制動による制動力を発生させるとともに、アンチロック・ブレーキ・システム・コントローラの作動を停止させる。 - 特許庁

When the detection vehicle speed is reduced to 0 accompanied by the automatic stop of the engine 10, the vehicle control device is provided with the ECU 30 for applying a braking force smaller than the predetermined braking force to the wheel 27 by the brake actuator 28.例文帳に追加

車両制御装置は、エンジン10の自動停止に伴い検出車速が0まで低下した時に、ブレーキアクチュエータ28により所定の制動力よりも小さい制動力を車輪27に作用させるECU30を備えている。 - 特許庁

A controller 6 for controlling range shifting of the shift-by-wire type automatic transmission 1 operates an electronic control brake 10 provided for vehicle dynamics control (VDC) in the process of range shifting control when the driver performs shift operation during the stop of the vehicle.例文帳に追加

シフトバイワイヤ式自動変速機1のレンジ切換えを制御するコントローラ6は、運転者が車両停止中にシフト操作を行う場合には、レンジ切換え制御中にビークルダイナミクスコントロール(VDC)制御に供せられる電子制御ブレーキ10を作動させる。 - 特許庁

In the controller for the vehicle equipped with the automatic transmission, a forward clutch is released when a torque converter is in a lock up state, and the vehicle is slowed to a predetermined speed during decelerating wherein fuel cut of a power source is carried out to use an engine brake.例文帳に追加

本発明による自動変速機搭載車両の制御装置は、トルクコンバータがロックアップ状態で、しかも動力源のフューエルカットを行ってエンジンブレーキを利用する減速時に、車両が所定の車速まで減速したとき、前進クラッチを解放することとしている。 - 特許庁

To provide an agricultural machine such as a tractor quickly turning in a small circle by transmitting braking operation to a brake system without delay in manual or automatic braking operation by braking a drive wheel inside of the turn in turning action.例文帳に追加

トラクタ等の農作業車には、旋回時に旋回内側の駆動輪にブレーキをかけて小回り旋回を行う操作があるが、前記ブレーキ操作を手動または自動で作動させる際に、このブレーキ操作を遅れ無くブレーキ装置へ伝達して迅速に旋回を行う。 - 特許庁

This brake device B for an automatic transmission, provided with a friction member 1 and a hydraulic servo 2 operating this friction member engaged/disengaged, has a plurality of return springs 4 arranged between a support means of the friction member and a piston 21 of the hydraulic servo.例文帳に追加

摩擦部材1と、該摩擦部材を係脱操作する油圧サーボ2とを備える自動変速機のブレーキ装置Bは、摩擦部材の支持手段と油圧サーボのピストン21との間に配設された複数のリターンスプリング4を有する。 - 特許庁

If the engine of an idle stop vehicle 1 is stopped automatically when predetermined stopping conditions are satisfied, brake fluid pressure controlling valves 8a, 8b of a solenoid valve group 8 start applying braking force in the case the driving force is lowered by the automatic stoppage.例文帳に追加

所定の停止条件が成立してアイドルストップ車1のエンジンが自動停止すると、この自動停止により駆動力が低下している場合にソレノイドバルブ群8のブレーキ液圧制御バルブ8a、8bがブレーキ力の付与を開始する。 - 特許庁

To provide a rope hoist capable of preventing an accident of breaking down a rope guide or the like, even when a wire rope is lowered by the predetermined length or more by sliding of a brake, failure or a malfunction of an upper limit automatic stopping control device by a simple mechanismic means.例文帳に追加

簡単な機構的手段によって、ブレーキの滑り、上限自動停止制御装置の故障、又は、誤動作などで、ワイヤロープを所定の長さ以上に巻き下げた場合でも、ロープガイド等を破損する事故を未然に防止することのできる、ロープホイストを提供する。 - 特許庁

This mechanism can perform safe retreating operation in the automatic transmission vehicle by only adjusting the force of stepping without removing the foot from a brake pedal by slightly increasing the rotational speed of an engine from 1000 to 1100 rpm in linking with shifting of a gear shift lever when it is shifted to a retreating position.例文帳に追加

自動変速車に於いて、変速レバーを後退位置に入れたとき、これに連動してエンジンの回転数を1000rpmから1100rpm程度に若干上昇させることによって、ブレーキペダルから足を離さず踏む力の調整だけで安全に後退することができる。 - 特許庁

The vehicle running device makes automatic changing-over of engine driving from the two-wheel driving to the four-wheel driving and vice versa, wherein the changing-over from the two-wheel driving to the four-wheel is performed in case such a condition is sensed that engine brake is applied and a minus torque as the load of the driven side is generated.例文帳に追加

エンジンの駆動を2輪駆動と4輪駆動に、自動で切り換え可能とした走行装置において、エンジンブレーキが掛かり、被駆動側負荷であるマイナストルクが発生している状態を検出した場合に、2輪駆動より4輪駆動に切り換えるものである。 - 特許庁

例文

An engine system 1 is equipped with an engine 10, an automatic transmission 20 having a gear train of normally meshing type and a clutch, a brake booster 90, a compressor 100 for air conditioner, a transmission ECU 110, and an air conditioner ECU 120.例文帳に追加

エンジンシステム1は、エンジン10と、常時噛合い式のギヤトレーンおよびクラッチを有する自動変速機20と、ブレーキブースタ90と、エアコン用コンプレッサ100と、トランスミッションECU110と、エアコンECU120とを備える。 - 特許庁

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