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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > game clockの意味・解説 > game clockに関連した英語例文

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game clockの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 51



例文

GAME CLOCK例文帳に追加

対局時計 - 特許庁

CLOCK GENERATING DEVICE FOR GAME MACHINE AND GAME MACHINE PROVIDED WITH SUCH CLOCK GENERATING DEVICE FOR GAME MACHINE例文帳に追加

遊技機用クロック発生装置とこの遊技機用クロック発生装置を備える遊技機 - 特許庁

The game device 200 uses a clock/data demultiplexer section 272 to extract the reference clock, uses a clock generating section 220 to generate an operating clock for each game execution means such as a game data reproduction section 290 on the basis of the reference clock.例文帳に追加

ゲーム装置200において、クロック・データ分離部272を用いて基準クロックを取り出し、クロック生成部220を用いて基準クロックに基づき、ゲームデータ再生部290等の各ゲーム実行手段ごとの動作クロックを生成する。 - 特許庁

This game machine includes a first clock generation circuit generating a first clock signal, a second clock generation circuit generating a second clock signal, and a game control means.例文帳に追加

遊技台は、第1クロック信号を生成する第1クロック生成回路と、第2クロック信号を生成する第2クロック生成回路と、遊技制御手段と、を備える。 - 特許庁

例文

A game data distribution device 100 uses an own clock generating section 180, a clock selection section 160 and a clock generating section 120 to generate a reference clock that is a reference signal for synchronization, uses a clock/data superimposing section 170 to superimpose the reference clock onto game data and distributes the result to a game device 200 as distribution data.例文帳に追加

ゲームデータ配信装置100において、自クロック生成部180、クロック選択部160およびクロック生成部120を用いて同期の基準となる基準クロックを生成し、クロック・データ重畳部170を用いて基準クロックとゲームデータを重畳させ、配信データとしてゲーム装置200に配信する。 - 特許庁


例文

The game machine 1 includes a clock generator 505, a liquid crystal control CPU 501 and a VDP 504.例文帳に追加

遊技機1は、クロックジェネレータ505と、液晶制御CPU501と、VDP504とを備える。 - 特許庁

To provide a game machine permitting easy recognition of an abnormality in a clock used for the game control from outside.例文帳に追加

遊技の制御に用いられるクロックに異常があることを外部から容易に知ることができる遊技台を提供する。 - 特許庁

To provide a game device etc. suitable for preventing fraudulent alteration of a clock time which shifts setting of a clock date and time stored in the game device from an actual date and time in a game wherein a date and time within a game advances in conjunction with the actual date and time by using a calendar function and a clock function incorporated in the game device.例文帳に追加

ゲーム装置に内蔵されたカレンダー機能および時計機能を利用することにより、現実の日時に連動してゲーム内の日時が進行するゲームにおいて、当該ゲーム装置に記憶される時計の日時の設定を現実の日時からずらす不正な時計時刻の改ざんを防止するのに好適なゲーム装置等を提供する。 - 特許庁

Wiring is formed so that a first signal line from the game control means to the first clock generating circuit is longer than a second signal line from the game control means to the second clock generating circuit.例文帳に追加

そして、前記遊技制御手段から前記第1クロック生成回路までの第1信号線が、前記遊技制御手段から前記第2クロック生成回路までの第2信号線よりも長くなるように配線した。 - 特許庁

例文

To reliably use a counter value latched on the basis of winning by the entry of a game ball in game control, in a game machine where the value of a counter for counting clock signals is a random number value.例文帳に追加

クロック信号を計数するカウンタの値を乱数値とする遊技機において、遊技球の入賞に基づいてラッチされたカウンタ値を確実に遊技制御で使用できるようにする。 - 特許庁

例文

This game machine is provided with a sub-clock 127 generating transmission clock signals repeatedly changed at the frequency asynchronous with main control cock signals and a presentation control data transmission section 126 transmitting the presentation control data to a sub-control substrate 16 based on the transmission clock signals on a main control substrate 12.例文帳に追加

メイン制御基板12に、主制御用クロック信号と非同期の周期で繰り返し変化する送信用クロック信号を生成するサブクロック127と、送信用クロック信号に基づいて演出制御データをサブ制御基板16に送信する演出制御データ送信部126とを設ける。 - 特許庁

To provide a game clock permitting adjustment of a tone or the volume of a notification sound and facilitating the setting of various kinds of functions.例文帳に追加

報知音の音色や音量が調節可能で、かつ各種の機能の設定が容易な対局時計を提供する。 - 特許庁

To use a sandglass-type clock or toy clock as a timer, for a game and an interior ornament by having asymmetrical shape in a state of floor type with respect to its top and bottom.例文帳に追加

砂時計式の時計または時計玩具においては、天地を非対称型にし、常に据置型の状態でタイマーとして、ゲーム用として及び室内の装飾品として使用できるようにする。 - 特許庁

To provide a game machine capable of effectively preventing noise from being mixed in clock signals when the generated clock signals are transmitted to other elements.例文帳に追加

発生させたクロック信号を他の素子に送信する際に、当該クロック信号にノイズが入る事態を効果的に防止することが可能な遊技機を提供する。 - 特許庁

A main control CPU 52 determines whether or not the current time clocked by a clock 55 is one hour or less elapsed from the opening time of a game parlor where the Pachinko machine 1 is installed (S11) with reference to the clock 55 (Fig.4 (not shown)) (S10).例文帳に追加

主制御用CPU52はクロック55(図4)を参照し(S10)、クロック55が計時している現在時刻が、当該パチンコ機1が設置されている遊技店の開店時刻から1時間以下であるか否かを判定する(S11)。 - 特許庁

An oscillator 930 generates a clock signal with a prescribed frequency and a counter IC 931 counts the random numbers used for control pertaining to games in a CPU 56 for game control from the clock signal.例文帳に追加

発振器930は、所定周波数のクロック信号を発生し、カウンタIC931は、クロック信号にもとづいて、遊技制御用のCPU56における遊技に関わる制御に用いられる乱数値をカウントする。 - 特許庁

To provide a means for preventing loss of profit on a player side and on a game hall side by quickly detecting an abnormal motion in a random number clock generating circuit and/or a clock count circuit in a Pachinko game machine, a means whose internal processing is not complicated and whose capacity can be reduced.例文帳に追加

パチンコ遊技機における乱数クロック発生回路及び/又はクロックカウント回路における異常動作を早期に検出して遊技者及びホール側の利益を損なわせない手段であって、内部処理が複雑でなく容量的にも軽減可能な手段の提供。 - 特許庁

The display control device 1 for the game machine is provided with a VDP 13 for inputting a video signal and a synchronizing signal to an LCD 3, a clock frequency control part 9 for changing a frequency of a clock to be outputted to the VDP 13 in accordance with inputted frequency setting data, and a crystal oscillator 15 for supplying a reference clock to the clock frequency control part 9.例文帳に追加

本発明の遊技機の表示制御装置1は、LCD3に映像信号と同期信号とを出力するVDP13と、入力される周波数設定データに応じてVDP13に対して出力するクロックの周波数が変化するクロック周波数調整部9と、クロック周波数調整部9に基準クロックを供給する水晶発振器15とを備える。 - 特許庁

The game program storage unit 11 stores a program for changing an appearing condition of a character PN appearing on the map of a game by time information H on the clock 14.例文帳に追加

ゲームプログラム記憶器(11)は、ゲームのマップ上に出現するキャラクタ(PN)の出現条件を時計(14)の時間情報(H)によって変化させるためのプログラムを記憶する。 - 特許庁

To make a fraudulent act difficult and to reliably use a counter value latched according to the prize winning the a game ball in game control, in a game machine in which the value of a counter for counting clock signals is made a random number value to be used for determining a jackpot etc.例文帳に追加

クロック信号を計数するカウンタの値を大当り等の判定に用いられる乱数値とする遊技機において、不正行為を困難にすると共に、遊技球の入賞に基づいてラッチされたカウンタ値を確実に遊技制御で使用できるようにする。 - 特許庁

To make fraudulent conduct difficult and to reliably use a counter value latched based on the entry of a game ball in game control, in a game machine in which the value of a counter counting clock signals is a random number value used in determination of a jackpot or the like.例文帳に追加

クロック信号を計数するカウンタの値を大当り等の判定に用いられる乱数値とする遊技機において、不正行為を困難にすると共に、遊技球の入賞に基づいてラッチされたカウンタ値を確実に遊技制御で使用できるようにする。 - 特許庁

Then, timing for returning the character is judged in each game device according to the time of the clock and the loan expiry time, and the character can be used in the first game device and the character is disabled from being used in the second game device at the return timing.例文帳に追加

その後、各ゲーム装置において時計の時刻と貸借終了時刻に基づいてキャラクタを返却するタイミングを個別に判断し、その返却タイミングにおいて第1ゲーム装置ではキャラクタの利用を可能とし、第2ゲーム装置ではキャラクタの利用を不可能とする。 - 特許庁

If a person performing moving first moves a piece 700 and pushes a Shogi game button switch 432A, one's own waiting time counting is interrupted, the waiting time counting of the other party begins, and furthermore that effect is informed from a Shogi game clock 432 to a Shogi game place side personal computer 410.例文帳に追加

先手が駒700を指して対局ボタンスイッチ432Aを押すと、自己の待ち時間カウントが中断されるとともに、相手方の持ち時間のカウントが開始し、更にその旨が対局時計432から対局場側パソコン410に通知される。 - 特許庁

In this crane game device, when a crane descends, the counter value is incremented in the clock signal cycle of a timer 30, and when the crane rises, the counter value is decremented in the clock signal cycle of the timer 30, and when the counter value reaches a predetermined value or more, the operation of an elevating motor 53 is stopped.例文帳に追加

本発明は、CPU23により、クレーンの下降時にはタイマー30のクロック信号周期でカウンタ値を増加させ、クレーンの上昇時にはタイマー30のクロック信号周期でカウンタ値を減少させ、カウンタ値が所定の値以上になった場合に、昇降モータ53の動作を停止させる。 - 特許庁

The Pachinko machine 100 includes; bus wiring 422 for transmitting game data while connecting the CPU 404 and the SDRAM 408; a clock-output circuit 405 which outputs a clock signal SDCLK for synchronizing the CPU 404 and the SDRAM 408; and a clock line, which is wired shorter in length than the bus wiring 422, for transmitting the clock signal SDCLK while connecting the clock-output circuit 405 and the SDRAM 408.例文帳に追加

パチンコ機100は、CPU404とSDRAM408を接続するとともに遊技データを送信するためのバス配線422と、CPU404とSDRAM408が同期を取るためのクロック信号SDCLKを出力するクロック出力回路405と、バス配線422より長さが短く配線され、クロック出力回路405とSDRAM408を接続するとともにクロック信号SDCLKが送信されるクロック線とを有している。 - 特許庁

The game table includes an oscillator 316 for outputting a spectrum-spreading clock signal which is a clock signal spectrum spread, a random number counter 317 for generating the random number in a prescribed numerical range from the spectrum-spreading clock signal outputted by the oscillator 316, and a lottery means for performing lottery using the random number generated by the random number counter 317.例文帳に追加

スペクトラム拡散されたクロック信号であるスペクトラム拡散クロック信号を出力する発振器316と、発振器316が出力するスペクトラム拡散クロック信号に基づいて所定の数値範囲の乱数を生成する乱数カウンタ317と、乱数カウンタ317が生成する乱数を用いて抽選を行う抽選手段と、を備えた遊技台とした。 - 特許庁

This game machine is equipped with a clock means 90 which directly receives a standard time transmitted from the standard time signal office, or indirectly obtains the standard time, and a setting switch 95a for time setting, a time switching switch 95b, and a minute switching switch 95c which can set an arbitrary time by a game player.例文帳に追加

標準時報局より送信される標準時刻を直接受信する、或いは間接的に入手する時計手段90と、遊技者により任意の時刻を設定可能な時刻設定用の設定スイッチ95a、時間切り替えスイッチ95b、分切り替えスイッチ95cとを備える。 - 特許庁

During 2002, as the director of filming (in this case motion capture filming), Fukasaku finished the CG animation for the Playstation 2 game "Clock Tower 3" (the finished product becoming his posthumous work). 例文帳に追加

2002年中は、カプコンのプレイステーション2用ゲームソフト『クロックタワー3』のイベントCGムービーの監督として撮影(モーションキャプチャ収録)、これを撮り終えた(撮り終えたという意味ではこちらが遺作である)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a game machine which can enhance the degree of freedom regarding with the component locations near its controlling section and can output system clock to the controlling section steadily.例文帳に追加

制御部近傍の部品配置に関する自由度を高めるとともに、システムクロックを安定して制御部に出力することができる遊技台を提供する。 - 特許庁

When an RTCM (Real-Time Clock Module) determines to become a date and time for starting the execution of a simultaneous demonstration display, this game machine executes the simultaneous demonstration display (S341 and S342).例文帳に追加

RTCM(リアルタイムクロックモジュール)が、一斉デモ表示の実行開始に日時となったと判定されたときに、当該一斉デモ表示を実行する(S341、S342)。 - 特許庁

To provide a game machine which is enhanced in the degree of freedom relating to parts arrangement around a control section and can stably output a system clock to the control section.例文帳に追加

制御部近傍の部品配置に関する自由度を高めるとともに、システムクロックを安定して制御部に出力することができる遊技台を提供する。 - 特許庁

At this time, a player can not estimate the degree of shifting to the non-probability variation mode from the embodiment of the clock accessary 17, and customer approach to the pinball game machine 1 is not decreased regardless of the degree of shifting to the non-probability variation mode.例文帳に追加

このとき、遊技者が時計役物17の態様から非確率変動モードへの移行度合いを推察することができず、非確率変動モードへの移行度合いに拘らず弾球遊技機1への客付きが低下しない。 - 特許庁

To provide a game machine using a value of a counter for counting the number of clock signals as a random number used for the determination of a jackpot or the like, in which a counter circuit is stopped to make it hard to commit a fraudulent act of continuously generating jackpots.例文帳に追加

クロック信号を計数するカウンタの値を大当り等の判定に用いられる乱数値とする遊技機において、カウンタ回路を停止させて大当りを連続して発生させる不正行為を困難にする。 - 特許庁

The game machine 1 has a clock function and carries out the performance by the liquid crystal display device 5 and the loudspeakers 21L and 21R in accordance with the time or the duration from the prescribed time.例文帳に追加

遊技機1は時計機能を有し、時刻又は所定時刻からの経過時間に応じて、液晶表示装置5およびスピーカ21L,21Rによる演出を行う。 - 特許庁

The game machine 1 has a clock function and performs presentations by the liquid crystal display 5 and the speakers 21L and 21R according to the time or the elapsed time from a prescribed time.例文帳に追加

遊技機1は時計機能を有し、時刻又は所定時刻からの経過時間に応じて、液晶表示装置5およびスピーカ21L,21Rによる演出を行う。 - 特許庁

To provide a light brain exercise and intellectual game method for laborious brain activation for young and old whose round-the-clock activity of brain cells is expected, and an electronically recording medium.例文帳に追加

本発明は、脳細胞が日夜活動を期待される老若男女向きに、手頃な脳活性化のための軽い脳運動や知能ゲーム方法と電子記録媒体を提供する。 - 特許庁

A main control CPU 52 starts measurement of game time t by means of a clock 55 (S13) when the number U1 of retained specific patterns is determined to be one or more (S12: Yes).例文帳に追加

主制御用CPU52は、特別図柄の保留数U1が1個以上であると判定した場合は(S12:Yes)、クロック55によって遊技時間tの計測を開始する(S13)。 - 特許庁

A game machine is provided with a random number clock generating circuit 14 which generates a random number clock, a random number counter 13 which counts the random value from the random number clock generated while outputting a carryout signal each time a countable maximum value is reached, and a monostable multi-vibrator 133 which gets the carryout signal input and the clock abnormal signal output when the carryout signal is not input for a predetermined time.例文帳に追加

乱数クロックを発生させる乱数クロック発生回路14と、発生した乱数クロックに基づき乱数値をカウントするとともに、カウント可能な最大値に達する毎にキャリーアウト信号を出力する乱数カウンタ13と、キャリーアウト信号が入力されるとともに、当該キャリーアウト信号が所定時間入力されないときにクロック異常信号を出力する単安定マルチバイブレータ133と、を備える構成としてある。 - 特許庁

Clock signals for generating the random number output from a clock signal output circuit provided in the random number circuit are frequency-divided in a frequency divider circuit provided in a monitoring circuit and then input to a reset IC with a watchdog, and when a timer value in a watchdog circuit reaches a final value and timeout comes, abnormality signals are turned to an on state, output and input to the microcomputer for game control.例文帳に追加

また、乱数回路が備えるクロック信号出力回路から出力される乱数生成用のクロック信号を、監視回路が備える分周回路にて分周した後にウォッチドッグ付リセットICに入力し、ウォッチドッグ回路におけるタイマ値が最終値に達してタイムアウトすると、異常信号をオン状態として出力し、遊技制御用マイクロコンピュータに入力させる。 - 特許庁

The peripheral control MPU 4140a of a peripheral control board 4140 in a Pachinko game machine 1 sets the initial time of a built-in real time clock 4140g, based on present time information which is acquired from an external real time clock 4140e on the opportunity of the start of power supply by a power source board 395 being a main power source.例文帳に追加

パチンコ機1では、周辺制御基板4140の周辺制御MPU4140aが、主電源としての電源基板395による電力供給が開始されたことを契機に外部リアルタイムクロック4140eから取得した現在の時間情報に基づいて、内蔵リアルタイムクロック4140gの初期時間を設定する。 - 特許庁

For an astable multivibrator circuit 29 for outputting an operation clock to the random number generation circuit 28, the operation clock is decided depending on a resistor and a capacitor, and in the case that the plural pachinko game machines are present, for the generation of the initial value of the cycle, natural dispersion is generated depending on the dispersion from the rated value of the resistor and the capacitor.例文帳に追加

乱数生成回路28に動作クロックを出力する無安定マルチバイブレータ回路29は、抵抗とコンデンサに依存して動作クロックが決定されるものとし、複数の弾球遊技機がある場合に、周回の初期値の生成には、抵抗とコンデンサの定格値からのばらつきに依存して、自然なばらつきが生じるようにした。 - 特許庁

When a second random number updating method is selected among first and second random number updating methods in a random number circuit 103 built in a game controlling micro-processor together with a CPU, a selector 128 selects a random number generating clock signal S1 outputted from a clock signal output circuit 124 and outputs the signal to a counter 121.例文帳に追加

CPUとともに遊技制御用マイクロプロセッサに内蔵された乱数回路103において、第1及び第2の乱数更新方式のうちから第2の乱数更新方式が選択された場合、セレクタ128は、クロック信号出力回路124から出力された乱数発生用クロック信号S1を選択してカウンタ121に出力する。 - 特許庁

In a game device 1, even when an interrupt signal is transmitted from an interrupt signal generation circuit 14 to a timer 12, a CPU 10 outputs a signal for generating a specific key to a key generation circuit 16 as long as a program for a game is executed, so that the supply of a clock signal from the timer 12 to a decoder 11 can be continued.例文帳に追加

ゲーム装置1では、割込信号発生回路14からタイマ12へ割込信号が送られても、ゲーム用プログラムが実行されていれば、CPU10がキー発生回路16に特定のキーを発生させるための信号を出力することにより、タイマ12からデコーダ11へのクロック信号の供給は継続される。 - 特許庁

This game device GBP for meeting with a character R by moving a player object on a map is provided with a program storage unit 11 for storing the game program, a clock 14 for counting at least time, an operation unit 22 for operating the player object and image processing units 23 and 26 for changing a display image on the basis of operation of the operation unit 22 by performing the program.例文帳に追加

プレイヤオブジェクトをマップ上で移動させて、キャラクタ(R)に遭遇するゲーム装置(GBP)は、ゲームプログラムを記憶したプログラム記憶器(11)と、少なくとも時間を計時する時計(14)と、プレイヤオブジェクトの操作を行う操作器(22)と、プログラムを実行し、操作器(22)の操作に基づいて表示画像の変化を行わせるための画像処理器(23、26)を有する。 - 特許庁

To provide a game machine, which mounts an RTC (Real Time Clock) and can be efficiently mass-produced, having a writing device for writing on the RTC and inspecting the function of the RTC, while the writing device is integrally composed.例文帳に追加

RTCが搭載された遊技機であって、効率よく大量生産可能な遊技機、及びRTCへの書込みやRTCの機能を検査するための書込み装置、さらには書き込み装置が一体的に構成された遊技機を提供すること。 - 特許庁

In addition, when an electric power source of the pinball game machine 1 is fed, when an RAM is made clear, or during displaying a demonstration producing image, the clock accessary 17 is controlled by an embodiment of an operation pattern A or an operation pattern B being a specified embodiment different from a displaying embodiment at the ordinary time.例文帳に追加

そして、弾球遊技機1の電源投入時、RAMクリア時、またはデモ演出画像の表示中は、通常時における表示態様とは異なる特定態様である動作パターンAの態様または動作パターンBの態様で時計役物17が制御される。 - 特許庁

When the user operates the touch pad 11 to select, for example, ten keys from the menu configured of the ten keys, a game, a clock, a pen, a memo, a telephone book, an address book, a calendar, a schedule, a wall paper, an electronic calculator, and function setting, etc., the ten keys are displayed on the LCD.例文帳に追加

ユーザが、タッチパッド11を操作して、テンキー、ゲーム、時計、ペン、メモ、電話帳、住所録、カレンダ、スケジュール、壁紙、電卓、および機能設定などからなるメニューの中から、例えばテンキーを選択すると、LCDにテンキーが画面に表示される。 - 特許庁

When the user operates the touch pad 11 to select, for example, ten keys from the menu configured of the ten keys, a game, a clock, a pen, a note, a telephone book, an address book, a calendar, a schedule, a wall paper, an electronic calculator, function setting, etc., ten keys are displayed on the LCD.例文帳に追加

ユーザが、タッチパッド11を操作して、テンキー、ゲーム、時計、ペン、メモ、電話帳、住所録、カレンダ、スケジュール、壁紙、電卓、および機能設定などからなるメニューの中から、例えばテンキーを選択すると、LCDにテンキーが画面に表示される。 - 特許庁

To suppress influence of a clock signal and a portion of a harmonic signal from portable equipment which has a screen like a mobile phone, a portable game machine, a portable computer and a portable dictionary, and generates an image to be displayed on the screen with a signal from an image forming means.例文帳に追加

本発明は、携帯電話、携帯式のゲーム機、携帯式のコンピュータ、携帯式の辞書等のように、画面を有し、その画面に対して画像形成手段からの信号で画像を形成する携帯機器に関するもので、携帯機器からのクロック信号やその高調波信号の一部による影響を抑制することを目的とするものである。 - 特許庁

例文

The game machine 1 is provided with radio-controlled clock 90 for receiving radio waves 91 having information about the standard time and correcting the present time, timing of correcting the present time is controlled, and a two-dimensional coupon image 60 with the term of validity which can be exchanged with gifts is generated using the corrected present time and is displayed at a liquid crystal display device 5.例文帳に追加

標準時に関する情報を有する電波91を受信して現在の日時を補正する電波時計90を遊技機1に備え、現在の日時を補正するタイミングを制御し、補正した現在の日時を用いて、景品と交換可能な有効期限付き2次元クーポン画像60を生成し、液晶表示装置5に表示する。 - 特許庁

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