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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > kick-downの意味・解説 > kick-downに関連した英語例文

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kick-downの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 89



例文

To improve drivability by quickly generating a kick down in accordance with accelerating work of a driver to properly output required drive force, though a constitution is simple.例文帳に追加

簡易な構成でありながら、運転者のアクセルワークに応じて迅速にキックダウンして要求される駆動力を適正に出力し、ドライバビリティを向上させる。 - 特許庁

After the kick-down condition is satisfied, an E/G side output torque Te and an M/G side output torque Tm are adjusted in such a manner that a sum Ts of Te and Tm continues to increase (t1 to t4).例文帳に追加

キックダウン条件成立後、E/G側出力トルクTeとM/G側出力トルクTmとの和Tsが増大し続けるようにTeとTmが調整される(t1〜t4)。 - 特許庁

When kick-down is requested, the energizing force of rollers 17, 18 on discs 13-16 is canceled and a value for the transmission torque of the CVT 5 is made zero or nearly zero.例文帳に追加

キックダウン要請があった場合に、ローラ17,18のディスク13〜16に対する付勢力を失くし、CVT5の伝達トルクをゼロまたはゼロに近似した値とする。 - 特許庁

To appropriately change an electric motor connection state during a kick-down in a vehicular power transmission control apparatus applied to a vehicle having an internal combustion engine and an electric motor as power sources.例文帳に追加

動力源として内燃機関と電動機とを備えた車両に適用される車両の動力伝達制御装置において、キックダウン時において電動機接続状態を適切に切り替えること。 - 特許庁

例文

Consequently, the driver is stopped from having a feeling of incompatibility due to unexpected torque variation as the kick-down switch is turned on/off, so that the driver has an excellent feeling of operation.例文帳に追加

この結果、キックダウンスイッチのオンオフによる予期しないトルク変化によって運転者に違和感を生じさせるのを抑制することができ、運転者の操作感を良好なものとすることができる。 - 特許庁


例文

To properly set clutch torque of a selecting clutch (a clutch used for transmitting power), before starting kick-down, in a power transmission control device of a vehicle of using a double clutch transmission.例文帳に追加

ダブルクラッチトランスミッションを用いた車両の動力伝達制御装置において、キックダウンの開始前において、選択クラッチ(動力伝達に使用されている方のクラッチ)のクラッチトルクを適切に設定すること。 - 特許庁

When an engine speed NE increases to a rotating speed Ni1 of a selecting input shaft due to an increase in the accelerator opening, the kick-down is started.例文帳に追加

アクセル開度の増大に起因して、選択入力軸の回転速度Ni1に対してエンジン回転速度NEが増大していくとき、キックダウンが開始される。 - 特許庁

To vary a through change gear ratio to a large change gear ratio side quickly even during a kick down shift involving modification of a gear position of a subtransmission mechanism, thereby preventing a delay in driving force increase and improving a shift feeling.例文帳に追加

副変速機構の変速段の変更を伴うキックダウン変速であっても、スルー変速比を速やかに変速比大側に変化させ、駆動力の立ち上がり遅れ、変速フィーリングの悪化を防止する。 - 特許庁

To provide a kick down switch of an accelerator device to reduce abnormal noises at releasing contact with an accelerator pedal and to reduce a sense of incompatibility or unpleasant feeling.例文帳に追加

アクセルペダルとの接触が解除されるときの異音を低減し、違和感や不快感を低減するアクセル装置のキックダウンスイッチを提供する。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an automatic transmission with a lock-up clutch, improving driveability and fuel consumption while preventing the unnecessary release of the lock-up clutch or the kick-down of the automatic transmission.例文帳に追加

不必要なロックアップクラッチの解除や自動変速機のキックダウンを防止して、ドライバビリティや燃費の向上を図ることができるロックアップクラッチ付自動変速機の制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a method of improving the response in kick-down shift of a 5-speed automatic transmission capable of reducing a hold time in skip shift from a five speed to a three speed, or from the five speed to a two speed, and improving the shift response and the shift feeling.例文帳に追加

5速から3速又は5速から2速へのスキップ変速時にホールド時間を減らすことができ、変速レスポンスおよび変速感を向上させる5速自動変速機のキックダウン変速応答改善方法を提供する。 - 特許庁

Consequently, the kick-down switch 20 for the accelerator 10 secured in operation can be provided by stabilizing posture of the roller 41, while restricting increase of dimension.例文帳に追加

したがって、体格大型化を抑制しつつローラ41の姿勢を安定化させて確実な作動が可能なアクセル装置10のキックダウンスイッチ20を提供することができる。 - 特許庁

Since the number of the coil spring 42 is set at two, a setting range of strength of click feeling can be enlarged without increasing dimension of the kick-down switch 20.例文帳に追加

また、コイルスプリング42の個数を2個としたことにより、キックダウンスイッチ20の体格を増大させずに、クリック感の大きさの設定可能範囲を拡大することができる。 - 特許庁

To provide a kick-down switch of an accelerator device reducing unnatural feeling and unpleasant feeling when an accelerator pedal is stepped by uniformly stepping an operation button.例文帳に追加

操作ボタンが均一に踏み込まれ、アクセルペダルを踏み込む際の違和感や不快感を低減するアクセル装置のキックダウンスイッチを提供する。 - 特許庁

During control in a kick-down mode, in the case of acceleration after fully closing a throttle, a limiting value 400 for a control target value during re-acceleration is set as the control target value not to be over to a Low-side.例文帳に追加

キックダウンモードでの制御中に、スロットル全閉後に加速される場合において、再加速時における制御目標値の制限値400をLow側に超えないように制御目標値を設定する。 - 特許庁

When the throttle opening is low or high, the throttle 20 is operated for the second speed hydraulic clutch C2 to be slowly engaged to relieve accelerator release shock and kick- down shock.例文帳に追加

低開度時及び高開度時は、絞り20が働いて2速油圧クラッチC2が徐々に連結され、アクセル戻しショック及びキックダウンショックが緩和される。 - 特許庁

A kick button 11 and a punch button 12 are provided in front of the shooting power adjusting lever 10 and an operation lever 13 is provided on the right side of the upper tray 4 so that the lever can be operated up and down or right and left.例文帳に追加

この発射力調整レバー10の手前には、キック釦11及びパンチ釦12が備えられ、上受皿4の右側には操作レバー13が上下左右に操作可能に備えられている。 - 特許庁

A kick-down switch is turned on/off with hysteresis in an opening region larger than an accelerator opening extent Ausr corresponding to stepping-on of an accelerator pedal by a driver to set an accelerator opening extent Acc for control.例文帳に追加

運転者のアクセルペダルの踏み込みに応じたアクセル開度Ausrに対して大きな開度領域でヒステリシスをもってキックダウンスイッチをオンオフして制御用アクセル開度Accを設定する。 - 特許庁

Furthermore, a neutralization sheet 8 is provided in order to release static electricity from the recording sheet 9 to the housing 1 and to lower electrostatic attraction of the recording sheet 9 thus enhancing kick-down effect of the continuous recording sheet 2 being fed.例文帳に追加

これとともに、除電シート8を設けて、記録紙9に帯電した静電気を筐体1に逃がし、記録紙9の静電吸着力を低下させて、連続記録紙2の送り出しによる蹴り落としの効果を高める。 - 特許庁

By the second spring return mechanism disposed on the upper part of the shaft, the desired kick down characteristic can be obtained without time and labor for adjustment and without limitation to the operating direction of the operational body.例文帳に追加

シャフトの上部に配置される第2のスプリングリターン機構部により、調整に時間と労力を要すことなく、また、操作体の操作方向に制限を課することなく、所望のキックダウン特性を得ることができる。 - 特許庁

The lifter mechanism comprises a lifter frame for lifting the seat cushion at its rear part, a link arm to be linked to the lifter frame and a kick plate for setting the link arm up and down.例文帳に追加

リフター機構としては、シートクッションリヤ部を持ち上げるリフターフレームと、リフターフレームとリンク結合するリンクアームと、リンクアームを起倒させるキックプレートとから構成する。 - 特許庁

Thus sudden starting of the vehicle caused by kick-down in recovering from the abnormal state, can be prevented even when a driver steps on an accelerator pedal, and the behavior of the vehicle can be kept in safety.例文帳に追加

このため、仮にドライバがアクセルペダルを踏み込んでいたとしても、異常状態からの復帰時にキックダウンにより車両が急発進してしまうようなこともなく、車両の挙動を安全に保持することができる。 - 特許庁

This device is provided with a kick pulse generating means for impressing the kick pulse on a tracking actuator coil to rotate the actuator, a floating pulse generating means for impressing the floating pulse on a focus actuator coil to float up the actuator, and a brake pulse generating means for impressing the brake pulse on the focus actuator coil to push down the actuator.例文帳に追加

トラッキングアクチュエータコイルにキックパルスを印加してアクチュエータを回動させるキックパルス発生手段と、フォーカスアクチュエータコイルに浮上パルスを印加してアクチュエータを浮上させる浮上パルス発生手段と、フォーカスアクチュエータコイルにブレーキパルスを印加してアクチュエータを押し下げるブレーキパルス発生手段とを備える。 - 特許庁

To provide a control device for a driving device of a vehicle excellent in acceleration responsiveness and drivability even in the case wherein down-shift by a kick-down switch is performed, overriding during the car speed limiting control by a car speed limiting means.例文帳に追加

車速制限手段による車速制限制御にキックダウンスイッチによるダウン変速がオーバーライドして実行される場合においても、加速応答性やドライバビリティの良好な車両の駆動装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

The gear change speed of a variable transmission part is suppressed to an allowable value (limit value) or lower, by increasing the rising speed of the engine revolutions Ne by operating a first electric motor MG1 when the variable transmission part (the second transmission part) is shifted down to increase engine revolutions quickly on kick down by stepping down an accelerator, for instance.例文帳に追加

例えばアクセル踏み込みによるキックダウン時で、エンジン回転数を素早く上昇させる際の無段変速部(第2変速部)のダウンシフト変速時に、第1電動機MG1を作動してエンジン回転数Neの上昇速度を速くすることで、無段変速部の変速速度を許容値(限界値)以下に抑える。 - 特許庁

The link arm is set up simply by footing the kick plate and then the seat cushion is lifted up at its rear part by turning the lifter frame, thus keeping the back face of the seatback set forward down on the seat cushion as a horizontal plane.例文帳に追加

そして、キックプレートを足で入力するだけで、リンクアームを起立させ、リフターフレームを回動操作することにより、シートクッションリヤ部を上方に持ち上げて、シートクッション上に前倒ししたシートバック背面を水平面として維持する。 - 特許庁

When a driver requests quick acceleration like the kick-down from the accelerator-off state, a friction transmission mechanism is released to once interrupt the transmission of the power of a driving force source to an output shaft, and then, the friction transmission mechanism of the intended gear change stage is engaged.例文帳に追加

アクセルオフ状態からのキックダウンのように、運転者が早急な加速を要求している場合は、摩擦伝達機構を解放して、駆動力源の動力の出力軸への伝達を一旦遮断状態としたのち、目的とする変速段の摩擦伝達機構を締結する。 - 特許庁

When any winding travel is detected, or the sport mode is ON, or when the operation of the kick-down is detected, the damping force characteristics of the shock absorbers 4fl, 4fr, 4rl, 4rr are set to the preset high damping force characteristics.例文帳に追加

この際、ワンディング走行を検出した場合、或いは、スポーツモードがONの場合、或いは、キックダウンの作動を検出した場合には、各ショックアブソーバ4fl,4fr,4rl,4rrの減衰力特性を予め設定した高減衰力特性に設定する。 - 特許庁

Although a structure of converting normal and reverse input rotation into one-way output rotation is well known, a great effect of improving fuel economy and kick-down response and reducing the wear of the lock-up clutch can be expected from the above combination with the starting device.例文帳に追加

正逆の入力回転を一方向の出力回転にする構造は公知であるが、上記の発進装置との組み合わせの発明で燃費やキックダウンのレスポンスの向上やロックアップクラッチ磨耗の減少に大きな効果を期待できる。 - 特許庁

An operating force converting mechanism 40 is provided on the section 16 so that the rotational force of the section 14 during a tilt operation is converted into a kick-up force of the section 16 and the downward step-down force of the step 16 is converted to the restoring force toward the neutral direction of the section 14.例文帳に追加

ステップ16には、ライド部14の傾斜時の回転力をステップ16の跳ね上げ力に変換し、ステップ16の下方への踏み込み力をライド部14の中立方向への復元力に変換する操作力変換機構40が設けられている。 - 特許庁

To provide a shift control device of a continuously variable transmission capable of achieving good acceleration on both of a flat road and an uphill road in re-acceleration such as kick-down acceleration, and preventing impairing of fuel consumption caused by increase of engine rotational frequency to more than necessary.例文帳に追加

キックダウン加速時等の再加速時において、平坦路、登坂路のいずれにおいても良好な加速を実現し、必要以上にエンジン回転数が上昇して燃費が低下することを防止できる無段変速機の変速制御装置を提供する。 - 特許庁

In consideration of the steady-state travel acceleration manipulated variable Ao depending on the road surface gradient Ri, the determining acceleration manipulated variable DAo can be set and the kick-down mode can be set at the timing intended by the driver similar to that during travel on a flat road.例文帳に追加

路面勾配Riに応じて定常走行におけるアクセル操作量Aoを考慮して、判定用アクセル操作量DAoを設定することができ、平坦路走行時と同様に運転者の意図するタイミングでキックダウンモードを設定することができる。 - 特許庁

A shaft lower end is connected to a hosel 11 so that a maximum hardness part M on a circumference at a kick point of a shaft 20 is in an optional fixed direction on the circumference, and the grade of toe-down at the time of downswing is substantially set to the desired fixed value.例文帳に追加

シャフト(20)のキック点における円周上の最大硬さの部位Mが円周上の任意の一定方向となるようにシャフト下端部をホーゼル(11)に連結し、ダウンスイング時におけるトウダウンの大きさを実質的に所望の一定に設定する。 - 特許庁

To provide a creep control method for an automatic transmission for an automobile capable of preventing it from being pushed rearward even when an engine idling frequency is low by maintaining creeping at second gear speed when a vehicle is stopped, and reducing speed change shock by slowly controlling oil pressure of a kick-down brake when the vehicle starts.例文帳に追加

車両の停車時に2速クリープを維持することによってエンジン空回転数が低い状態でも後方へ押されるのを防止し、車両の出発時にキックダウンブレーキの油圧を緩慢に制御することによって変速衝撃が低減された自動車用自動変速機のクリープ制御方法を提供する。 - 特許庁

A tip part 18 in the operation part 8 of the hook member 4 is exposed within the same plane as a hole 7 on the lid front wall from the hole 7, and a claw piece 12 of the hook release lever 2 of the thermos body 1 faces a front face of the hole 7 to kick up the tip part 18 in the hole 7 by pressing down the hook release lever 2.例文帳に追加

フック部材4の操作部8の先端部18を蓋前壁の穴7からその穴7と同一面内に露出せしめ、ジャー本体1のフック解除レバー2の爪片12をその穴7の前面に臨ませた構成と、フック解除レバー2の押下げにより穴7内の先端部18を蹴り上げるようにした。 - 特許庁

To provide an automatic transmission including a means for applying a change point of pedal effort in the midway of a stroke made by actuating an accelerator pedal and a means for controlling to perform kick-down on entering a predetermined region where the detection value of accelerator control input exceeds a change point of pedal effort, simply and accurately inspecting on whether the assembling state of a damper is normal or not.例文帳に追加

アクセルペダルの踏込みによるストロークの途中に踏力の変化点を与える手段、アクセル操作量の検出値が踏力の変化点を超える所定領域に入るとキックダウンを行うように制御する手段、を備える自動変速装置において、ダンパの組付状態が正常か否かの検査を簡便かつ正確に行えるようにする。 - 特許庁

This spectacle frame 50 is connected to the coupling members 4 in such a manner that the spectacle frame turns up and down between the use position A and the kick-up position B.例文帳に追加

帽子等(ヘルメット1)に取り付けた眼鏡受け部材2に着脱可能に取り付けられる結合部材4と、耳掛けフレームを有しない眼鏡フレーム50でレンズ51等を保持した眼鏡本体部5とを備え、この眼鏡本体部5が、使用位置Aと跳ね上げ位置Bとの間で上げ下げ回動するように前記結合部材4に連結されている。 - 特許庁

The variable speed control device comprises gradient detecting means for detecting a road surface gradient Ri, acceleration manipulated variable detecting means for detecting the acceleration manipulated variable Ao, vehicle speed detecting means for detecting a vehicle speed V, and control means for setting a determining acceleration manipulated variable DAo as the acceleration manipulated variable Ao required for setting the kick-down mode.例文帳に追加

路面勾配Riを検出する勾配検出手段と、アクセル操作量Aoを検出する加速操作量検出手段と、車速Vを検出する車速検出手段と、キックダウンモードを設定するのに必要なアクセル操作量Aoである判定用アクセル操作量DAoを設定する制御手段とを有する。 - 特許庁

例文

When this effect is manifested accompanied by asset price inflation or expectation of asset price inflation, a bias toward credit expansion will kick in at banks as long as these conditions persist, and they will further lift economic conditions.In contrast, when asset prices take a downturn, a bias to shrink credit is activated, and along with excessive corporate debt and decrease in corporate creditworthiness, banks will further constrict credit and push down economic conditions.例文帳に追加

この効果が、資産価格インフレないし資産価格インフレ期待に伴って発現されると、銀行はそれらが続く限り信用拡大に向かうバイアスがかかり、景気を一層持ち上げ、逆に資産価格が下落に転じると、信用を縮小させるバイアスがかかり、企業債務の過剰化、企業信用力の低下を伴い更に信用を収縮させ、景気を下押しすることとなるのである。 - 経済産業省

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