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torque sensorsの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 101



例文

When any one of detected temperatures θ1-θ3 from the respective temperature sensors exceeds a preset temperature, a controller CU reduces the present ratio of a torque command value Tem (Teg) to the electric drive device part with respect to a torque command value Tm to the hydraulic drive device part.例文帳に追加

コントローラCUは、各温度センサからの検出温度θ1〜θ3のいずれか1つでも予め設定された温度を超えたときは、現在の、油圧駆動装置部に対するトルク指令値Tm、電動駆動装置部に対するトルク指令値Tem(Teg)の比率を低減する。 - 特許庁

Since the pressure sensors 4, 4 are provided between the first and the second engaging parts 11, 21, the rotary torque can be detected without enlarging the twist angle between the first and the second axes 1, 2.例文帳に追加

圧力センサ4,4を第1,第2の係合部11,21間に設けてあるから、第1,第2軸1,2間に生じる捩れ角度を大きくすることなく回転トルクを検出することができる。 - 特許庁

To provide a device for controlling an electric power steering device that simply reduces a torque level difference of a brushless motor that has Hall sensors and is driven by rectangular waves.例文帳に追加

ホールセンサを有し矩形波で駆動するブラシレスモータのトルク段差を簡易に低減する電動パワーステアリング装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

A phase difference that is present between output signals of the sensors 7a and 7b varies according to the direction and magnitude of the torque transmitted by the gear transmission mechanism.例文帳に追加

そして、前記センサ7a、7bの出力信号同士の間に存在する位相差が、前記歯車伝達機構が伝達するトルクの方向及び大きさにより変化する。 - 特許庁

例文

A vehicle steering device 1 mainly comprises a steering gear box 2, a friction characteristic variable mechanism 3, wheel speed sensors 4a-4d, a steering torque sensor 5, a steering angle sensor 6 and an ECU 7.例文帳に追加

車両操舵装置1は、主に、ステアリングギヤボックス2、摩擦特性可変機構3、車輪速センサ4a〜4d、操舵トルクセンサ5、操舵角センサ6及びECU7を備えている。 - 特許庁


例文

Moreover, a rotation speed of a motor 40 for brake pedal vibration and a generation torque of an electric motor 20 for steering assist are fluctuated by frequencies corresponding to wheel speeds detected by wheel speed sensors 31a to 31d.例文帳に追加

また、車輪速センサ31a〜31dの検出する車輪速度に応じた周波数でブレーキペダル振動用モータ40の回転速度、及び操舵アシスト用電動モータ20の発生トルクを変動させる。 - 特許庁

A system control device 5 reads temperature detection values from temperature sensors 6, 7, and at the same time, reads a pump torque value and a pump revolution speed value from a cooling liquid pump 3 showing an operation state of the pump.例文帳に追加

システム制御装置5は、温度センサ6、7から温度検出値を読み込むと共に、冷却液ポンプ3からポンプ運転状態を示すポンプトルク値及びポンプ回転速度値を読み込む。 - 特許庁

To provide a magnetostrictive stress detector capable of simultaneously detecting the stresses of a plurality of components such as torque, bending force, tensile and compression force and the like by use of one set of sensors.例文帳に追加

トルク、曲げ力、引っ張り及び圧縮力等の複数成分の応力を一組のセンサーで同時に検出する磁歪式応力検出装置を提供する。 - 特許庁

To provide a torque sensor capable of detection even if a sagging part is present in the output voltage characteristic of a magnetic sensors and facilitating the management for precision of output voltage of the magnetic sensor in manufacture.例文帳に追加

磁気センサの出力電圧特性にだれ部分が存在しても、検出が可能であり、製造時の磁気センサの出力電圧の精度管理が容易なトルクセンサの提供。 - 特許庁

例文

An opposite face 7 on the input shaft side is formed vertically to an axis of the input shaft 2, and torque sensors 9 and 10 for detecting a magnetic flux are installed on positions shifted by 180° in phase provided on the face 7 on the input shaft side.例文帳に追加

入力軸側対向面7を入力軸2の軸線に対して垂直に形成し、入力軸側対向面7に、磁束を検出するトルク検出用センサー9,10を、180度位相をずらした位置に設ける。 - 特許庁

例文

To provide an abnormality monitoring device and an abnormality monitoring method capable of monitoring the occurrence of abnormality rapidly without using any torque sensors in a vehicle where each drive wheel is connected to the corresponding electric motor via a gear transmission mechanism.例文帳に追加

各駆動輪が歯車伝達機構を介して対応の電動機に連結された車両において、トルクセンサを用いることなく迅速に異常の発生を監視できる異常監視装置および異常監視方法を提供する。 - 特許庁

A part of a steering shaft 12 is constituted of a torsion bar 12a, and rotation angles of both ends of the torsion bar 12a is detected by the rotation angle sensors 21, 22, so that steering torque given to the steering wheel 11 is detected.例文帳に追加

ステアリングシャフト12の一部をトーションバー12aで構成し、トーションバー12a両端の回転角を回転角センサ21,22で検出することにより、操舵ハンドル11に付与される操舵トルクを検出する。 - 特許庁

A sensor for detecting rotation of each sensor target is provided opposite to each sensor target and the axial torque of the drive shaft is determined by comparing outputs of the sensors with each other.例文帳に追加

これら各センサターゲットに対向して、各センサターゲットの回転を検出するセンサを設け、これらのセンサの出力比較によりドライブシャフトの軸トルクを求める。 - 特許庁

In this way, it is possible to detect the reverse torque input from a change of the primary pressure and the secondary pressure, and accordingly, a pair of the rotation sensors conventionally used is eliminated and it is possible to reduce cost.例文帳に追加

このようにプライマリ圧およびセカンダリ圧の変化より逆方向トルク入力を検知することができるので、従来用いられていた一対の回転センサが不要となり、コストの低減を図ることができる。 - 特許庁

The electronic control system 24 asks questions continually to two Hall effect sensors 44 and 46 which are located in the vicinity of toothed wheels of the front and rear output parts 37 and 38 of the torque transfer case 10.例文帳に追加

電子制御システム24は、トルク・トランスファ・ケース10の前後の出力部37、38の歯付き車の付近に位置させた2個のホール効果センサ44、46に絶えず質問する。 - 特許庁

A current command value arithmetic unit 29 calculates the current command values Iu*, Iw*, depending on the position of rotor based on a sensor signal fetched from the hole sensors 28-1 to 28-3 and the inputted torque command value T_ref.例文帳に追加

電流指令値演算部29は、ホールセンサ28−1〜28−3から取り込んだセンサ信号、入力されたトルク指令値Trefに基づいて、回転子の位置に応じて電流指令値Iu^*、Iw^*を算出する。 - 特許庁

To enable a drive controller for electric rolling stock which performs vector control on an electric rolling stock, without using speed sensors for preventing the occurrence of overcurrent and, at the same time, to quicken the start of torque control, when the rolling stock is restarted.例文帳に追加

電気車における速度センサレスベクトル制御において、再始動の際に、過電流を防ぐと同時に、トルク制御の開始を早めることにある。 - 特許庁

Boosted output voltage of the booster circuit 40 is set to be a constant value of not less than the minimum operating voltage of the calculation circuit 31 and sensors (a steering torque sensor 21, a rotation angle sensor 23, and a current sensor 33).例文帳に追加

昇圧回路40の昇圧出力電圧は、演算回路31およびセンサ類(操舵トルクセンサ21、回転角センサ23、電流センサ33)の最低作動電圧以上の一定値に設定される。 - 特許庁

An electronic control unit 28 specifies a magnetic sensor where the abnormality occurs when the abnormality is caused as the whole torque sensor 20 when the abnormality is caused in any of two magnetic sensors 24A and 24B.例文帳に追加

電子制御ユニット28は、2つの磁気センサ24A,24Bのいずれかに異常が発生し、トルクセンサ20全体として異常が発生しているときには異常の発生している磁気センサを特定する。 - 特許庁

Output signals from the pressure sensors of the cylinders are read in one by one (Step 2), and the amplitude difference in the torque change between the cylinders is determined, and according to the result obtained, the main injection amount Qf is corrected (Steps 5, 6, 7).例文帳に追加

各気筒の圧力センサ2の出力信号を順次読み込み(ステップ2)、各気筒のトルク変動の振幅差を求め、これに応じて主噴射量Qfを補正する(ステップ5,6,7)。 - 特許庁

The actuators 70 sense the axial movement of the corresponding tubes 76, 78, and 80 and the rotation on the axis by sensors and have motors generating axial forces and torque to the corresponding tubes 76, 78, and 80 in response to corresponding signals of a driving signal 52.例文帳に追加

アクチュエータ70内の機構は、対応する軸方向の力とトルクを、チューブとそれに接続されたカテーテル、ワイヤに加えることにより駆動信号に応答する。 - 特許庁

To provide a refrigerating cycle capable of appropriately and easily absorbing a difference between characteristics of pressure sensors in terms of software and accurately obtaining actual differential pressure when an orifice is disposed in a refrigerating circuit and the differential pressure between forward and backward sides of the orifice is detected by using the two pressure sensors, and thus, capable of highly accurately estimating a flow rate of a refrigerant and the torque of a compressor.例文帳に追加

冷凍回路内にオリフィスを配置してその前後の差圧を2つの圧力センサを用いて検知するに際し、圧力センサ間の特性差をソフト的に適切にかつ容易に吸収し、実際の差圧を精度良く求めることができるようにして、高精度の冷媒流量や高精度の圧縮機トルクの推定を可能にする冷凍サイクルを提供する。 - 特許庁

The device has sensors for detecting vehicle speed, a gear position, accelerator travel, an intake air quantity and the like, and a processor for computing internal combustion engine operating states such as engine speed and torque from signals from the sensors, calculating an operating condition of the internal combustion engine corresponding to the strength of a swirl to be generated according to the operating states, and outputting the calculated value as a control signal.例文帳に追加

この装置は、車速、ギヤ位置、アクセル開度、吸入空気量などを検出するセンサー、およびこれらのセンサーからの信号をもとに、回転数、トルクなどの内燃機関運転状態を求め、この運転状態をもとに生成すべきスワールの強さに応じた内燃機関の操作条件を算出し、算出された値を制御信号として出力する処理装置を有する。 - 特許庁

To provide a drive force distribution controller preventing an early operation of protecting the torque distribution clutch caused by overestimation of the clutch sliding using front/rear rotation speed difference based on signals from wheel speed sensors easily measurable as the clutch sliding information and sufficiently utilizing the front/rear torque distribution control mechanism.例文帳に追加

計測の容易な車輪速センサ信号に基づく前後回転数差をクラッチ滑り情報として用いながらも、クラッチ滑りを過大評価することによるトルク配分クラッチ保護の早期作動を防止し、前後トルク配分制御機能を十分に生かすことができる四輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。 - 特許庁

A torque exerted on a torsion bar is detected by simultaneously detecting the amount of torsion of the torsion bar of an electric power steering system through the use of the two sensors 1 and 2 having ratiometric characteristics and the same characteristics.例文帳に追加

レシオメトリック特性を有すると共に同一特性を有する二つのセンサ1、2で電動パワーステアリング装置のトーションバーの捻れ量を同時的にそれぞれ検出することによってトーションバーに加わっているトルクを検出する。 - 特許庁

The method comprises process steps for: determining of angular signals with the help of two sensors between which a region of the steering train is located which is subjected to a torque; and evaluating the differences of the angular signals taking known torsional rigidity of the steering train into account.例文帳に追加

ステアリング列の領域部がその間に配置され、そこでトルクを受ける2つのセンサを用いて各角度信号を測定するステップと、前記ステアリング列における既知のねじれ剛性を考慮して、前記各角度信号の違いを評価するステップと、を備えたことを特徴とする。 - 特許庁

To provide a bending moment sensor directly detecting a bending moment with a simple constitution, while maintaining a strength and reliability with respect to sensitivity comparable to those of conventional torque sensors, and also to provide an operation handle of simple structure using the sensor.例文帳に追加

曲げモーメントセンサとそれを用いた操作ハンドルにおいて、簡単な構成により、従来のトルクセンサと同等の強度や感度に対する信頼性を有して曲げモーメントを直接検出可能とし、簡単な構造の操作ハンドルを実現する。 - 特許庁

The ECU 40 corrects sensitivity of each of the cylinder internal pressure sensors 20, 22, 24, 26 based on output of each cylinder internal pressure sensor when the operating condition of the internal combustion engine 10 is controlled so that the output shaft torque of the first to fourth cylinders is uniformed.例文帳に追加

ECU40は、内燃機関10の運転条件が1番〜4番気筒の出力軸トルクが均一になるように制御されたときの各筒内圧センサ出力に基づいて、筒内圧センサ20、22、24、26のそれぞれに対する感度補正を行う。 - 特許庁

This driving force controller 10 includes current and voltage meters 11 to 14 and torque sensors 15 to 18 for detecting failure of the wheels 21 to 24, and a steering sensor 19 and a yaw rate sensor 20 for detecting the rotational direction of the vehicle M.例文帳に追加

駆動力制御装置10は、車輪21〜24の失陥を検出する電流/電圧計11〜14およびトルクセンサ15〜18、並びに車両Mの旋回方向を検出する舵角センサ19およびヨーレートセンサ20を備えている。 - 特許庁

In this system, magnetic sensors 116A to 116C magnetically detects the rotation of a tone wheel 117 in a non-contact manner so that relative rotational frequency between an inner wheel 111 and an outer wheel 112 can be obtained without excessive torque, thereby improving quietness.例文帳に追加

磁気センサ116A〜116Cがトーンホイール117の回転を磁気的に検出することによって、内輪111と外輪112との相対回転数を求めることができ、非接触式であることから、検出にあたってロストルクも生じず、静音化にも有利である。 - 特許庁

A controller 30 controls the inverters 14 and 22 in the described manner based on torque instruction values TR1 and TR2, the number of revolutions MRN1 and MRN2 detected by the revolution sensors 41 and 42, and motor currents (motor current values MCRT1 and MCRT2) detected by a current sensor.例文帳に追加

制御装置30は、トルク指令値TR1,TR2、回転数センサ41,42により検出された回転数MRN1,MR2、および電流センサにより検出されたモータ電流(モータ電流値MCRT1,MCRT2)に基づいて、上記のようにインバータ14,22を制御する。 - 特許庁

An input shaft 14a and an output shaft 14b of an automatic transmission (a transmission 14) to be used as an on-vehicle automatic transmission are provided with torque sensors 21a, 21b, respectively, for detecting torques T2, T3 of the shafts.例文帳に追加

車載オートマチックトランスミッションに用いられる自動変速機(トランスミッション14)の入力軸14aおよび出力軸14bに、各軸のトルクT2およびT3を検知すべくそれぞれにトルクセンサ21aおよび21bを設ける。 - 特許庁

Sensor targets 4, 5 are attached to outer rings 2a, 2b of respective constant-velocity universal joints 2, 3, rotation signals generated by the both sensor targets 4, 5 are detected by sensors 6, 7, and a phase difference between the rotation signals corresponding to a torsion generated in the drive shaft 1 is subjected to computation processing to find the shaft torque.例文帳に追加

各等速ジョイント2、3の外輪2a、3aにセンサーターゲット4,5を取り付け、両センサーターゲット4,5によって発生する回転信号をセンサ6,7で検出し、ドライブシャフト1に生じたねじれに対応する回転信号の位相差を演算処理して軸トルクを求める。 - 特許庁

The electric vehicle, to which motors 1-4 are mounted, is composed so that the speed of the vehicle is detected by wheel speed sensors 9-12 and the demanded driving force is detected from an accelerator pedal sensor 20 and a brake pedal sensor 22 or the requested driving torque difference between the right and the left wheels is detected from a steering angle sensor 24.例文帳に追加

モータ1〜4を搭載した電動車両において、車輪速センサ9〜12によって車両の速度を検出し、アクセルペダルセンサ20とブレーキペダルセンサ22とから要求駆動力、また、ステアリング角センサ24から要求左右車輪駆動トルク差を検出する。 - 特許庁

This torque detection device 15 is equipped with: a steering shaft 3; the first and second grooves 21, 22 formed on the circumferential surface 20 of the steering shaft 3 and inclined mutually reversely to the circumferential direction C; and the first and second pressure sensors 16, 17 arranged in the grooves 21, 22.例文帳に追加

トルク検出装置15は、ステアリングシャフト3と、ステアリングシャフト3の周面20に形成されて周方向Cに対して互いに逆向きに傾斜する第1および第2の溝21,22と、これらの溝21,22に配置される第1および第2の圧力センサ16,17とを備えている。 - 特許庁

Further the hybrid control section 52 reduces at least one of the driving torque which the engine 8 and a first motor generator MG 1 generate also when temperatures T1, T2, T3, T4, and T5 detected by temperature sensors 11t, 12t, 62t, 20t, and 26t, respectively exceed corresponding upper limit temperatures.例文帳に追加

さらに、ハイブリッド制御部52は、温度センサ11t,12t,62t,20t,26tでそれぞれ検出される温度T1,T2,T3,T4,T5が対応の上限温度を超過した場合にも、エンジン8および第1モータジェネレータMG1が発生する駆動トルクの少なくとも一方を低減する - 特許庁

This tire air pressure control device 101 includes a compressed air supply source 61, a pressure reducing valve 63, a solenoid valve unit 103, selector valve units 22 provided to wheels of tires 17, a controller 65, wheel speed sensors SV, a steering torque sensor S_T, and a stationary steering switch 108.例文帳に追加

タイヤ空気圧制御装置101は、圧縮空気供給源61、減圧弁63、電磁弁ユニット103、タイヤ17のホイールに設けられた切換弁ユニット22、コントローラ65、車輪速センサSV、操舵トルクセンサS_T、および据え切りスイッチ108を含んでいる。 - 特許庁

To provide a method and apparatus for controlling a motor vehicle, a transmission, a control device for a transmission, and a vehicle system capable of reducing the influences of variations among different products of sources of driving forces and transfer torque varying means and their aged deterioration, without using sensors.例文帳に追加

センサを用いることなく、駆動力源や伝達トルク可変手段の機差ばらつきや経時劣化の影響を低減し得る自動車の制御方法,自動車の制御装置,変速機,変速機の制御装置および車両システムを提供することにある。 - 特許庁

An on-vehicle system 100 includes an input means including hard code data, data from sensors on the vehicle, data from external sensors, user code data, data received from remote databases, data received from broadcast data stems or data that has been accumulated during use of the vehicle, and provides information regarding vehicle speed, motor rpm, motor torque, battery voltage, battery current, battery charge level, etc.例文帳に追加

車載システム100は、ハードコードデータ、車両のセンサからのデータ、外部センサからのデータ、ユーザコードデータ、遠隔データベースから受信したデータ、ブロードキャストデータステムから受信したデータ、又は車両使用中に蓄積されたデータを含む入力手段を備え、車両速度、モータの毎分回転数、モータトルク、バッテリ電圧、バッテリ電流、及びバッテリ充電レベル等に関する情報を提供する。 - 特許庁

The steering angle speed and the phase difference between a steering angle and a yaw rate computed from these detected signals of sensors 2-4 are taken into account of disturbance factors such as additional brake torque, generation of slip in four tires, generation of vibration, and change of road surface within a very short time.例文帳に追加

これら各センサ2〜4の検出信号から演算した舵角速度および舵角とヨーレートとの位相差は、制動トルクが加わったり、4輪にスリップが発生した時、さらには振動発生時や微小時間に路面変化が生じる場合などの外乱要因が発生した場合であっても、その外乱要因が加味された値となっている。 - 特許庁

Then, a torque control unit 58 of a control device 44 switches damping control for controlling a drive force of the linear motor in accordance with an operation state of a washing and drying machine 21, detection output of a position sensor 8 for detecting an amount of displacement of the power suspension 11, and detection output of the acceleration sensors 41, 42, and regenerative control for regenerating power generated by the linear motor.例文帳に追加

そして、制御装置44のトルク制御部58は、洗濯乾燥機21の運転状態と、電動サスペンション11の変位量を検出する位置センサ8の検出出力と、加速度センサ41,42の検出出力とに応じてリニアモータの駆動力を制御する制振制御と、リニアモータにおいて発生する電力を回生する回生制御とを切り替える。 - 特許庁

To improve engine torque and fuel economy by decreasing the number of knock sensors 77 attached to an engine body 1 and continuing knock control to a high rotation speed side as far as possible, in a spark ignition type engine 1 having at least one cylinder row with three or more cylinders 11 arranged side by side in the crank axis direction.例文帳に追加

クランク軸方向に3気筒以上の気筒11が並ぶ、少なくとも1の気筒列を有する火花点火式エンジン1において、エンジン本体1に取り付けるノックセンサ77の数を減らしつつも、ノックコントロール制御をできるだけ高回転側まで継続するようにして、エンジントルクの向上及び燃費の向上を図る。 - 特許庁

A difference in rotation angles of the input axis 21 and output axis 22 is calculated as a torsion angle of a torsion bar 23 connected between the input axis 21 and the output axis 22 on the basis of the electric signal created in the first to fourth magnetic sensors 33a to 33d, and the torque exerted between the input axis and output axis is calculated based on the torsion angle.例文帳に追加

そして、第1〜第4の磁気センサ33a〜33dにおいて生成される電気信号に基づき入力軸21および出力軸22の回転角の差分が入力軸21および出力軸22の間に連結されるトーションバー23のねじれ角として算出され、当該ねじれ角に基づき入力軸と出力軸との間に作用するトルクが算出される。 - 特許庁

To provide a pair of hub units with sensors for a vehicle mounted with a power steering capable of sharing a sensor with a torque sensor for detecting the steering assistance power and a displacement sensor for detecting the grounding load of a tire, without reducing the rigidity of the steering shaft.例文帳に追加

ステアリングシャフトの剛性を低下させることなく操舵補助力を検出することを可能とするとともに、操舵トルク検出用トルクセンサとタイヤ接地荷重検出用変位センサとの共用化を可能とするパワーステアリング装着車両用センサ付きハブユニットおよびセンサ装置を提供する。 - 特許庁

Clearances at tips of these rotary blades are detected by a plurality of microwave detection sensors arranged in the circumferential direction and one or more cooling fluid streams in and around the housing of engine 130 are controlled through a torque motor 192 and an actuator 194 of the cooling control system so that desired clearances are provided.例文帳に追加

これらの回転するブレードの先端のクリアランスが、周方向に複数個配置したマイクロ波検出センサによって検出され、所望のクリアランスとなるように、冷却調整システムのトルクモータ192やアクチュエータ194を介して、エンジン130のハウジング内部ならびにハウジング周囲の一つあるいは複数の冷却流体流を調整する。 - 特許庁

Also, although it is necessary to detect the wheel speed of each of wheels 14 and 16 by using, for example, a drive wheel speed sensor 48 and a driven wheel speed sensor 50 in order to estimate the scale of the drive shaft torque Tds, those wheel speed sensors 48 and 50 are configured as detection devices loaded on most of vehicles.例文帳に追加

また、上記ドライブシャフトトルクTdsの大きさを推定するためには、例えば前記駆動輪速センサ48および従動輪速センサ50を用いて各車輪14,16の車輪速を検出する必要があるが、それら車輪速センサ48,50は、殆どの車両において搭載されている検出装置である。 - 特許庁

A motor rotating direction judgement part 24 detects the direction of the steering effort using the steering torque signal To, determines the direction of the auxiliary steering effort in order in which actual currents iU, iV, iW detected by current sensors 10, 11, 12 are output, and judges the direction of the auxiliary steering effort compared with the direction of the steering effort.例文帳に追加

また、モータ回転方向判定部24は、操舵トルク信号Toによって操舵力の方向を検出すると共に、電流センサ10,11,12により検出した実電流i_U ,i_V ,i_W が出力される順番によって補助操舵力の方向を判別し、この補助操舵力の方向と操舵力の方向とを比較判定する。 - 特許庁

The torque detection device 16 includes the first part 38 which is made by molding a pair of magnet collecting ring 34A and 34B magnetically connected with the magnetic yokes 29A and 29B with the synthetic resin 40, and the second part 39 which is made by molding the magnetic sensors 35A and 35B with the synthetic resin 41.例文帳に追加

本トルク検出装置16は、それぞれ対応する磁気ヨーク29A,29Bと磁気的に結合された一対の集磁リング34A,34Bを合成樹脂40によりモールドしてなる第1の部分38と、磁気センサ35A,35Bを合成樹脂41によりモールドしてなる第2の部分39とを有している。 - 特許庁

Line sensors 1A, 1B long in the axial length direction of a steering shaft 3 are arranged on the outside of the targets 2, 2, their outputs VA, VB are given to a calculation processing part 4, and the rotary angles of the input shaft 31 and the output shaft 32 and the rotary torque applied on the input shaft 31 are calculated in the calculation processing part 4.例文帳に追加

夫々のターゲット2,2の外側に、操舵軸3の軸長方向に長いラインセンサ1A,1Bを配置し、これらの出力V_A ,V_B を演算処理部4に与えて、演算処理部4にて入力軸31及び出力軸32の回転角及び入力軸31に加わる回転トルクを演算する。 - 特許庁

例文

In the electronic control device having a failure diagnosis part 36 and connected to a torque sensor 10A through a connector 7B, the connector is determined to be unconnected when target signals (SRA1 to SRA3, SRB1 to SRB3) of specific and a plurality of sensors among failure diagnosis target signals simultaneously arranged in the connector by the failure diagnosis part are diagnosed as simultaneous disconnection or as being equivalent to disconnection.例文帳に追加

故障診断部36を有し、コネクタ7Bを介してトルクセンサ10Aと接続される電子制御装置において、前記故障診断部により前記コネクタに同時配設されている故障診断対象信号のうち、特定かつ複数のセンサの対象信号(SRA1〜SRA3、SRB1〜SRB3)が、同時に断線もしくは断線と等価であると診断された場合に、前記コネクタの未接続を判断する。 - 特許庁

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