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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > wheel isに関連した英語例文

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wheel isの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 15776



例文

An outer face 32 of the bottom plate includes a flat wheel mounting face 33 on which a wheel is mounted at the center.例文帳に追加

底板の外面32は、中央に車輪を取付ける平坦な車輪取付け面33を有する。 - 特許庁

The auxiliary wheel is provided on the moving body with the wheel such as a hand carriage, a wheelchair, a trunk case, etc.例文帳に追加

補助車輪は手押し台車、車椅子、トランクケースなどの車輪付き移動体に設ける。 - 特許庁

The auxiliary wheel 4 is arranged at a position farther from the center of gravity as compared with the other wheel far from the center of gravity.例文帳に追加

重心から遠い他方の車輪よりも更に重心から遠い位置に補助輪4を配置する。 - 特許庁

The shift of the in-wheel transmission of each wheel is carried out with time difference.例文帳に追加

各車輪のインホイール変速機の変速を車輪毎に時間差を存して行う。 - 特許庁

例文

To easily cope with positional variation on a wheel to which a wheel state transmitting device is attached.例文帳に追加

車輪状態送信装置が設けられた車輪の位置が変更されても、簡単に対応できるようにする。 - 特許庁


例文

A front wheel stopper is provided on the fulcrum fitting so as to make oscillation ofof the front wheel as necessary.例文帳に追加

必要に応じて前輪の振れをほぼ0度にするため、支点金具に前輪止め具を設ける。 - 特許庁

The wheel cap 10 is attached to a disk wheel for holding a tire 18 of a vehicle.例文帳に追加

ホイールキャップ10は、車両のタイヤ18を保持するディスクホイールに装着される。 - 特許庁

The wheel for the vehicle is provided with a wheel body 10 and decorating members 20.例文帳に追加

車両用ホイールは、ホイール本体10と加飾部材20とを備えている。 - 特許庁

A wheel 30 of the caster is equipped with a wheel body 60 and a heat shrinkable tube 70.例文帳に追加

キャスター1の車輪30は、車輪本体60、及び熱収縮チューブ70を備えている。 - 特許庁

例文

To provide a bicycle without a spoke in a wheel, which is capable of transmitting power to a driving wheel more reliably.例文帳に追加

駆動車輪への動力の伝達がより確実にでき、車輪にスポークのない自転車を提供する。 - 特許庁

例文

A wheel 10 composed of a tire 11 and a hub 12 is held by a fork 14 so as to be rotated by a wheel shaft 13.例文帳に追加

タイヤ11とハブ12とからなる車輪10を、フォーク部14で車軸13により回転可能に保持する。 - 特許庁

If a blank for cutting tools is used as a material for the cutter wheel, the cutter wheel can easily be produced.例文帳に追加

カッターホイールの材料として、切削工具用のブランクを使えば、容易に製造できる。 - 特許庁

METHOD OF DISCRIMINATING ROTATING WHEEL FROM NOT ROTATING WHEEL OF VEHICLE, WHEN THE VEHICLE IS DRIVEN例文帳に追加

車両運転時に車両の回転しているホイールと回転していないホイールとを識別する方法 - 特許庁

The main muffler 29 is arranged in a tunnel 23 provided between a front wheel 21 and a rear wheel 22.例文帳に追加

このメインマフラ29を、前輪21及び後輪22間に設けられたトンネル部23内に配置する。 - 特許庁

A running wheel 5 is driven by a wheel driving means to force a cleaner body 2 to self-run.例文帳に追加

車輪駆動手段で走行輪5を駆動させて掃除機本体2を自立走行させる。 - 特許庁

A wheel cap 10 is constituted of a wheel cap body 16 and an additional piece 22.例文帳に追加

ホイールキャップ10は、ホイールキャップ本体16と後付けピース22とによって構成されている。 - 特許庁

A wheel shaft holding part is attached to the body of the caster bag to fixedly hold the wheel shaft.例文帳に追加

車軸保持部をキャスターバッグ本体に取り付けて、車軸を固定的に保持する。 - 特許庁

For example, the wheel speed two times before is set as the wheel speed at present.例文帳に追加

例えば、前々回の車輪速度が今回の車輪速度としてセットされる。 - 特許庁

A steer-by-wire system is equipped with a steering wheel ECU 41 and a wheel ECU 42.例文帳に追加

ステアバイワイヤシステムは、ハンドルECU41及び車輪ECU42を備えている。 - 特許庁

Ic is the calculated value of moment of inertia of the wheel known from the specifications of the wheel.例文帳に追加

Icは車輪の諸元等から既知である車輪の慣性モーメント計算値である。 - 特許庁

The driving wheel of the motor 9 is connected to a pump wheel 21 by a common shaft 27.例文帳に追加

このモータの駆動ホイールは、共通のシャフト27によりポンプホイール21に接続されている。 - 特許庁

An integral joint of the grinding wheel base 6 and the grinding wheels 5 is performed in a sintering action during sintering the grinding wheel base 6.例文帳に追加

砥石台6と砥石5の一体接合は、砥石台6の焼成時の焼結作用になされる。 - 特許庁

A protecting board 24 is positioned at the exposed part of an accumulation wheel 17, and protects the accumulation wheel 17.例文帳に追加

保護板24は、集積ホイール17の露出部分に位置し、集積ホイール17を保護している。 - 特許庁

It is possible to further lighten the wheel than ever without decreasing the wheel strength.例文帳に追加

ホイール強度を落さず、従来よりもさらに軽量化を図ることができる。 - 特許庁

Moreover, the rear wheel 6 supported on a frame 15 of the rear wheel is rotated by a driving force in a human power driving part.例文帳に追加

また、後輪のフレーム15に支持された後輪6は人力駆動部の駆動力で回転される。 - 特許庁

In this wheel structure, the disk wheel 12 has a rim 20, to which a tire is to be fitted.例文帳に追加

車輪構造において、ディスクホイール12は、タイヤが取り付けられるリム20を有する。 - 特許庁

This is the suspension system of the front wheel of the vehicle with the wheels having the single front wheel 26.例文帳に追加

単一の前輪26を有する車輪付き車両の前輪のためのサスペンションシステム。 - 特許庁

The chain wheel is connected to another chain wheel without a rotational play.例文帳に追加

前記チェーンホイールは、別のチェーンホイールに回転遊びなしに接続される。 - 特許庁

The gantry 7 includes a driving wheel 33 driven through a speed reducing machine whose reduction gear ratio is large, an auxiliary wheel 37 which is provided in the vicinity of the driving wheel 33 and can freely rotate, and a driving wheel lifting mechanism 50 for lifting the driving wheel 33 from a rail 5 and allowing the auxiliary wheel 37 to abutt on the rail 5.例文帳に追加

ガントリ7に、減速比の大きな減速機を介して駆動される駆動輪33と、駆動輪33の近傍に設けられた自由回転可能な補助輪37と、駆動輪33をレール5から持ち上げ、補助輪37をレール5に当接させる駆動輪持ち上げ機構50とを設ける。 - 特許庁

The wheel holder 51 is turnably attached to the seat frame 20 via a shaft pin 53 and displaces the front wheel 50 between a wheel use position and a wheel retreat position to which the wheel is lifted forward from the wheel use position by the turning operation.例文帳に追加

車輪ホルダ51は、座席フレーム20に対して軸ピン53を介して回動自在に取り付け取り付けられるとともに、その回動動作によって当該前輪50を車輪使用位置と、この車輪使用位置から前方へ跳ね上げられる車輪退避位置との間で変位させるようになっいる。 - 特許庁

A rear wheel holding member 22 pressing a rear wheel 16 from the rear side is disposed at the rear side of the travel base 18, and the two-wheeled vehicle is fixed by sandwiching the front wheel 14 and the rear wheel 16 between the front wheel holding member 20 and the rear wheel holding member 22.例文帳に追加

走行台18の後方側には、後輪16を後方から押圧する後輪保持部材22が配設され、前輪保持部材20と後輪保持部材22との間で前輪14と後輪16を挟み込むことによって二輪車12を固定する。 - 特許庁

Each main wheel 20 has: an annular outer wheel 22 which is elastically deformed in a direction of the inside of a diameter and whose outer peripheral surface is coated with elastic rubber 24; an inner wheel 26 provided in an inward radial direction of the outer wheel 22; and an elastically deformable leaf spring 28 provided between the outer wheel 22 and the inner wheel 26.例文帳に追加

各主車輪20が、径内方向に弾性変形し、かつ外周面に弾性ゴム24が被覆された環状の外輪22と、この外輪22の径内側に設けられた内輪26と、外輪22と内輪26との間に設けられ、弾性変形可能な板バネ28とを有している。 - 特許庁

The grinding and polishing wheel is composed of the disc shaped grinding wheel 2 having a mounting hole 1 at the center, and the ring-shaped polishing wheel 3 which is provided on the outer peripheral outside of the grinding wheel, and employs such a configuration that the plate surfaces of both the grinding wheel and the polishing wheel are made flush with each other.例文帳に追加

中心に取付孔1を有する円盤状の研削砥石2と、この研削砥石の外周外側に設けた輪状の研磨砥石3とからなり、上記研削砥石と研磨砥石との板面を面一にした構成を採用する。 - 特許庁

A crawler 6 wound on a driving wheel 2 and an idler wheel 3 are pressed down along with crawler guide rails 4a, 4b, 4c, and 4d by a hydraulic cylinder 5, the height of a wheel nearer to the stairs of the driving wheel 2 or the idler wheel 3 is raised, and the crawler 6 beneath the wheel is obliquely raised.例文帳に追加

駆動輪2と遊動輪3に巻きかけたクローラ6をクローラガイドレール4a,4b,4c,4dごと油圧シリンダ5で下方へ押し出して駆動輪2と遊動輪3のうち階段に近い側の車輪の高さを上昇させるとともにその車輪の下方のクローラ6を斜めに立ち上げる。 - 特許庁

In this way, distribution of braking force in a rear wheel side relating to a front wheel side is reduced, side force of a rear wheel is ensured by changing a running characteristic of the vehicle in a direction making a lock difficult of the rear wheel, to prevent a phenomenon of the rear wheel side right/left deflecting with the front wheel side serving as the center at deceleration time.例文帳に追加

これにより前輪側に対する後輪側の制動力配分を減少させて、車両の走行特性を後輪ロックし難い方向に変化させて後輪のサイドフォースを確保し、減速時に前輪側を中心として後輪側が左右に振れる現象を防止する。 - 特許庁

The motorcycle 1 is provided with a rear wheel brake lever provided at a handle bar 5; a rear wheel brake 30 provided at a rear wheel 4; the rear wheel brake cable 39 connected to the rear wheel brake lever and the rear wheel brake 30; and a main frame 22 extended from a front part of a vehicle body toward a rear part.例文帳に追加

自動二輪車1は、ハンドル5に設けられた後輪ブレーキレバーと、後輪4に設けられた後輪ブレーキ30と、後輪ブレーキレバーと後輪ブレーキ30に接続される後輪ブレーキケーブル39と、車体の前部から後部に向けて延伸するメインフレーム22とを備える。 - 特許庁

In a vehicle 10, a front left wheel side electromagnetic suspension 24 and a front left wheel side hydraulic absorber 26 are provided between a front left wheel side member 20 of a vehicle body and a front left wheel side lower arm 22, and the damping force is generated on the front left wheel side electromagnetic suspension 24 by a front left wheel side motor 28.例文帳に追加

車両10において、車体左前輪側部材20と左前輪側ロアアーム22の間には左前輪側電磁サスペンション24および左前輪側油圧アブソーバ26が設けられ、左前輪側モータ28により左前輪側電磁サスペンション24に減衰力が発生する。 - 特許庁

The gantry 7 is provided with a drive wheel 33 driven via a reduction gear with a high reduction ratio, a freely rotating auxiliary wheel 37 arranged in the vicinity of the drive wheel 33, and a drive wheel lifting mechanism 50 for lifting the drive wheel 33 from a rail 5 and causing the auxiliary wheel 37 to abut against the rail 5.例文帳に追加

ガントリ7に、減速比の大きな減速機を介して駆動される駆動輪33と、駆動輪33の近傍に設けられた自由回転可能な補助輪37と、駆動輪33をレール5から持ち上げ、補助輪37をレール5に当接させる駆動輪持ち上げ機構50とを設ける。 - 特許庁

This wheel stopper device 1 for a passenger car 10 provided with a wheel 11 comprises a wheel placement part 2 on which the wheel 11 itself of the passenger car 10 is placed, and a stopper part 3 protruded from the wheel placement part 2 and applied to an outer circumference of the wheel 11.例文帳に追加

本発明の車輪止め装置は、車輪11を備えた乗用車10用の車輪止め装置1であって、前記乗用車10の車輪11自体が載る車輪載置部2と、この車輪載置部2から突出形成され前記車輪の外周に当接するストッパ部3とを有するものである。 - 特許庁

To provide a wheel lock device for a motorcycle capable of inhibiting rotation of a wheel even when a perforated circular pivot plate such as a disc rotor and a rear wheel drive sprocket equipped with the wheel lock device is separated from a wheel, in the disc lock type wheel lock device.例文帳に追加

ディスクロックタイプの車輪ロック装置において、車輪ロック装置が装着されたディスクロータや後輪駆動用スプロケットホイール等の有孔円形軸支板と、車輪とを分離させても車輪の回転を不能とし得る自動二輪車用車輪ロック装置を提供する。 - 特許庁

A front wheel tread W1, a rear wheel tread W2, and a wheel base L between front and rear wheels are set so that, with a front wheel 1 steered at maximum, a turning radius R1 of the front wheel 1 on the outside of turning is equal to or smaller than a turning radius R2 of the rear wheel 2 on the outside of turning.例文帳に追加

前輪1を最大に操向した状態における旋回外側の前輪1の旋回半径R1が旋回外側の後輪2の旋回半径R2以下となるように、前輪トレッドW1、後輪トレッドW2、および、前後輪間のホイルベースLを設定してある。 - 特許庁

The steering center line L1 is raised/inclined in a direction left from a road surface S as it advances from right front wheel RF and left front wheel LF sides toward a rear wheel R side in the state that the right front wheel RF, the left front wheel LF and the rear wheel R are ground-contacted with the road surface S.例文帳に追加

操舵中心線L1は、右前輪RF、左前輪LFおよび後輪Rが路面Sに接地された状態において、右前輪RF、左前輪LF側から後輪R側へ向かうに従って路面Sから離れる方向へ上昇傾斜されている。 - 特許庁

Ones in an effective range are selected from each of wheel speed deviation values D computed in a wheel speed deviation value computing part and front-to-rear wheel speed ratios β computed in a front-to-rear wheel speed ratio computing part, and then a regression line is derived from the selected wheel speed deviation values D and front-to-rear wheel speed ratios β.例文帳に追加

車輪速度偏差値演算部で求められた車輪速度偏差値Dおよび前後車輪速度比演算部で求められた前後車輪速度比βのうち、有効範囲内にあるものを選択し、選択された車輪速度偏差値Dおよび前後車輪速度比βに基づいて回帰直線を導出する。 - 特許庁

In the case of braking by the main brake, a sliding speed difference variable calculation part 62 operates a power distribution control device 50 to engage a hydraulic multi- plate clutch in a release direction and the difference between a wheel speed of a rear wheel and a wheel speed of a front wheel is divided by the wheel speed of the front wheel to calculate a nondimensional sliding speed difference variable.例文帳に追加

すべり速度差変数演算部62は、主ブレーキ制動時に動力配分制御装置50に対し油圧多板クラッチの締結を解放方向にさせ、後輪の車輪速度と前輪の車輪速度の差を前輪の車輪速度で除して、無次元化したすべり速度差変数を演算する。 - 特許庁

In a tire force detection apparatus, a tire force exerted on a tire grounding point is estimated in a vehicle including the wheel assembly 10 including a wheel 16 and a tire 18 held on the outer circumference of the wheel, and a wheel support member 20 for supporting rotatably the wheel by a wheel support part 28.例文帳に追加

ホイール16とホイールの外周部に保持されるタイヤ18とを有する車輪10と、ホイール支持部28にてホイールを回転可能に支持するホイール支持部材20とを備えた車両に於いて、タイヤの接地点に作用するタイヤ作用力を推定するタイヤ作用力推定装置。 - 特許庁

In a tire force estimation device, a tire force exerted on a tire grounding point is estimated in a vehicle including the wheel assembly 10 including a wheel 16 and a tire 18 held on the outer circumference of the wheel, and a wheel support member 20 for supporting rotatably the wheel by a wheel support part 28.例文帳に追加

ホイール16とホイールの外周部に保持されるタイヤ18とを有する車輪10と、ホイール支持部28にてホイールを回転可能に支持するホイール支持部材20とを備えた車両に於いて、タイヤの接地点に作用するタイヤ作用力を推定するタイヤ作用力推定装置。 - 特許庁

(1) The side ring fitting structure 1 of the rim-division type wheel comprises a wheel body 11, a side ring 12 which is separately constituted from the wheel body and fitted the wheel body, and a bolt 15 extending in the axial direction of a wheel to fix the side ring to the wheel body.例文帳に追加

(1) ホイール本体11と、 ホイール本体とは別体に構成されてホイール本体に装着されるサイドリング12と、 サイドリングをホイール本体に固定するホイール軸方向に延びるボルト15と、を備えたリム分割式ホイールのサイドリング装着構造10。 - 特許庁

There is obtained upper-limit limiting drive-wheel acceleration a2 which the drive wheel can generate from required drive wheel acceleration a1 required for the drive wheel arranged at the vehicle, and the frictional coefficient between the drive wheel of the vehicle and a road surface which the drive wheel contacts with (step S102).例文帳に追加

車両が備える駆動輪に要求される要求駆動輪加速度a1、及び車両の駆動輪と駆動輪が接する路面との間の摩擦係数から駆動輪が発生することのできる上限の限界駆動輪加速度a2を求める(ステップS102)。 - 特許庁

To provide a wheel capable of adequately adjusting the rotational balance of each wheel by a balance weight to suppress an increase of the weight even when components of a wheel and a tire to constitute the wheel are commonly used whether or not the wheel condition detection unit to detect the condition of the wheel is mounted.例文帳に追加

車輪の状態を検出するための車輪状態検出ユニットの搭載・非搭載に拘らず、車輪を構成するホイールとタイヤの部品を共用しても、各車輪の回転バランス調整を重量の増大を抑えたバランスウエイトにて適切に行うことを可能とする。 - 特許庁

例文

To accurately determine deterioration of a rear wheel grounding load when operating a front wheel side brake, and to restrict progress of deterioration of the rear wheel grounding load on the basis of the determination, in regard to a motorcycle structured so that a rear wheel side wheel brake means is interlocked with operation of a front wheel side brake.例文帳に追加

前輪側のブレーキ操作に後輪側の車輪制動手段が連動する自動二輪車のブレーキ装置において、前輪側ブレーキ操作時における後輪接地荷重の低下を正確に判断し、その判断を基にして後輪接地荷重の低下の進行を未然に抑制できるようにする。 - 特許庁

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