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「商品の魅力」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 商品の魅力の意味・解説 > 商品の魅力に関連した英語例文

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商品の魅力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 53



例文

私は改めて、あなた方の商品の魅力を知ることが出来ました。例文帳に追加

I was able to comprehend the attractiveness of your product once again.  - Weblio Email例文集

今回改めて、あなた方の商品の魅力を知ることが出来ました。例文帳に追加

Once again, I have been able to grasp the attractiveness of your product.  - Weblio Email例文集

今後いっそう、あなた達の商品の魅力を日本で広げていきたいと思っています。例文帳に追加

I am thinking that I want to spread the charm of your product even more throughout Japan.  - Weblio Email例文集

商品に対する広告の効果を的確に把握することができ、商品の魅力を的確に把握することができる指標を算出する。例文帳に追加

To calculate an index for adequately understanding an advertisement effect relative to a merchandise and adequately understanding the attractiveness of the merchandise. - 特許庁

例文

商品に対する広告の効果を的確に把握することができ、商品の魅力を的確に把握することができる指標を算出する。例文帳に追加

To calculate an index with which to accurately determine the effect of advertising of an article and to accurately determine the appeal of the article. - 特許庁


例文

リニューアル前のホームページは外注委託して制作したものであったが、見た目は綺麗に出来ていたものの、商品の魅力が伝わりにくかった。例文帳に追加

Although it looked nice, it did not convey the appeal of the company's products well. - 経済産業省

制作する商品の魅力に応じて制作費用を産出することのできる制作費用募集システムを提供することを目的としている。例文帳に追加

To provide a production expenses collection system in which production expenses can be raised in accordance with the appealing of merchandise to be produced. - 特許庁

展示機能に多様性を持たせると共に、商品の魅力を引き出した載置ができるように考慮されたシステム展示台を提供する。例文帳に追加

To provide a system display stand having a various display function, and designed to place commodity so as to draw out attraction. - 特許庁

商品のスペック情報と、スペック情報に対応した魅力情報とをアンケート情報データベース31に格納する。例文帳に追加

Specification information on commodity and attraction information in correspondence with the specification information are stored in a questionnaire information database 31. - 特許庁

例文

商品を購入しようとする顧客に対して魅力的で利用価値の高い還元を行なうサービスを実現する。例文帳に追加

To actualize service which is attractive to a customer who is buying an article and makes a return of high use value. - 特許庁

例文

途上国の人々が、特産品を見つけ出し、海外にも買ってもらえる魅力ある商品に育てることを支援。例文帳に追加

Aimed to discover specialties of the developing countries, and to foster the development of attractive commodities that can be bought also by foreign countries. - 経済産業省

経理処理が容易であるとともに、魅力的なパッケージ商品を販売可能にする宿泊情報管理装置を提供する。例文帳に追加

To provide a lodging information management device allowing the sale of attractive package merchandise while accounting processing is facilitated. - 特許庁

商品の魅力を最大限に引き出した高画質の商品撮影を誰でも容易に行うことができるようにすることで、店舗側の一般担当者であっても、商品撮影からデータベースの構築が可能となり、またデータベース化された画像付き商品情報を任意に検索して利用する。例文帳に追加

To enable even a general person in charge on the side of a shop to construct a data base from article photographing and to arbitrarily retrieve and utilize article information with image made into data base by photographing an article with high picture quality exhibiting the attraction of the article to a maximum easily even for anybody. - 特許庁

受け取ったギフト商品の交換や価値預託化を可能とすることでギフト代行サービスの魅力を高め、商品販売の促進を図るようにした業務運営管理装置を提供する。例文帳に追加

To provide a business operation managing device which promotes merchandise sales by realizing the exchange or value deposit of received gift merchandise thereby making a gift factoring service attractive. - 特許庁

おもてなし演出」を趣向を凝らしたものにすると共に、ユーザが「おもてなし演出」の各種設定をカスタマイズできるものとすることによって、商品性(商品として魅力)を向上させた電子機器を提供すること。例文帳に追加

To provide an electronic apparatus that is improved in merchantability (appeal as an article) by working out "welcome representation" and enabling a user to customize various settings of "welcome representation". - 特許庁

開封時にジッパを破断する際に生じる音を利用して、商品と何らかの関連のあるリズムを奏でるよう工夫することで、魅力ある商品を提供し、また同時に販売促進等も達成する。例文帳に追加

To provide an attractive product by playing a rhythm related to the product in some way using the sounds generated when a zipper is broken during opening; and to promote sales at the same time. - 特許庁

需要者に魅力的で且つ商品を供給する供給者にも商品の宣伝面から効果的なインターネット等の通信手段を用いた販売援助システムを提供する。例文帳に追加

To provide a sales assistance system using a communication means, such as the Internet, which is attractive to consumers and effective in the advertisement of an article even to a supplier which supplies the article. - 特許庁

しかし、地域の魅力をより強く発信するためには、他の地域にはない画期的な新商品が必要ではないかと感じ、試行錯誤を行っていたが、思うような新商品を開発できずに悩んでいた。例文帳に追加

To more strongly express the attractiveness of their region, they felt a need for a revolutionary new product that cannot be found in other areas. They made many attempts, but had difficulty developing a new product as they had hoped.  - 経済産業省

原材料等の産地名を冠した産地ブランド商品は、消費者にとって魅力的な付加価値商品ではあるが、生産者やメーカーは、単によりよい販売業者に販売すればよいというものではない。例文帳に追加

Local brand products labeled with the name of the place of origin of the raw materials may be regarded as attractive, value-added products by the consumer, but it is not enough for producers or manufacturers simply to sell these products to excellent distributors. - 経済産業省

円建て輸出企業にとっては、海外での製商品価格の上昇をもたらす円高環境下においても、海外販路を開拓していくために、商品開発・研究開発等自社の製商品の魅力を高める不断の取組が重要であると考えられる。例文帳に追加

This indicates that if exporting enterprises that do business in yen are to develop their overseas markets even in the face of a yen appreciation, which leads to rise in product prices overseas, it is important that they work constantly to make their original products more attractive (such as through product development and R&D).  - 経済産業省

本発明は、商品のデータベースに商品の3次元形状情報を用い、商品とそれを使う人や部屋等の複雑な形状情報を利用してこれらの大きさ関係を簡便に細かく確認でき、使用者にとって利便性が高くかつ魅力的なカタログ販売機能を実現する。例文帳に追加

To provide a catalogue sale function capable of confirming a relation of a size between an article and a user using it, a room used thererfor or the like, utilizing information of complicated shapes thereof, using three-dimensional information of the article as a database of the article, which is highly convenient and attractive for the user. - 特許庁

2010年に外国人旅行者数を1000万人とするとの目標に向け、日本の観光魅力を海外に発信するとともに、日本への魅力的な旅行商品の造成を支援する「ビジット・ジャパン・キャンペーン」を官民一体となって推進している。例文帳に追加

In order to increase the number of annual foreign visitors to Japan to 10 million, the government and private sectors have cooperated in the "Visit Japan Campaign" to publicize Japan's attractiveness overseas and support the development of attractive Japan travel plans. - 経済産業省

ショッピングサイトにて商品の購入を行なう消費者への実効的かつ魅力的なサービスの提供と、ショッピングサイトへの集客及び商品の販売促進を行ないつつ、広告の掲載を行なう広告主の効果的な営業活動を可能とするように支援する手段を提供する。例文帳に追加

To provide an effective and attractive service to a consumer who purchases merchandise at a shopping site, and to provide a means for achieving the effective business activity of an advertiser who carries advertisements while achieving customer attraction to the shopping site and the sales promotion of merchandise. - 特許庁

種々の文字、図柄、人物、風景を表したものなど、容易に様々なデザインを施したものとすることを可能とし、ギフト商品としての利用や、一般消費者用としての利用面においても、商品としての魅力を高めた浄水ポットを提供する。例文帳に追加

To provide a water purification pot capable of being sold as gift items or as common goods with enhanced attraction for general consumers by allowing the pot to easily have various designs thereon such as the one representing a variety of characters, patterns, figures, and landscapes. - 特許庁

店頭の展示棚等の状況がバラバラであっても、常に商品をお客様に一番魅力的な角度で見せることが必要で、陳列棚の角度や設置高さの変化に合わせて商品展示台の角度調節ができる設置角度可変式支持台を提供する。例文帳に追加

To provide a variable setting angle type support stand capable of adjusting the angle of a merchandise display stand according to the change of the angle of a display shelf and the height of setting since it is necessary to display the merchandise always at the most attractive angle to customers even if the condition of the display shelf, etc., in a store front is irregular. - 特許庁

商品の累積購入金額に見合った報償を後日提供する、従来の販売促進システムの報償は品物だったが、報償を貯蓄金としてプールすることにより、魅力度を大幅に高めた、商品購入時のプレミアム金貯蓄システムを提供する。例文帳に追加

To provide a premium money storage system at the time when merchandise is purchased which drastically improves attractiveness by pooling a reward as saved money even though the reward of the conventional sales promotion system that later provides a reward corresponding to the accumulated purchase amount of merchandise is an article. - 特許庁

軟質フィルムに積層成形されたポリエステル及びナイロンから成る熱成形多層構造体は、食料品や医薬品の包装用として、外部からの汚染や雑な取り扱いから商品を保護するため、及び最終的に販売する商品のための魅力的な包装材を提供する。例文帳に追加

To provide a thermoformable multilayer structure comprising a polyester and a nylon laminated into a flexible film, which offers an attractive packaging material to protect a product from an exterior contamination or rough handling and serves for a commercial product as a foodstuff or pharmaceutical packaging. - 特許庁

商品又はサービスの良さを、ユーザに詳細に説明する機会を手軽に形成すると共に、ユーザの購買意欲を、否定的な情報と、魅力的な情報とから増大させながら、見込み客の増加を図ると共に、商品をより深く知らせることで固定客化していく。例文帳に追加

To easily provide an opportunity to explain advantages of a product or service in detail to users, increase prospective customers by increasing the users' purchase motivation with negative information and attractive information, and retain the customers by familiarizing them with the product. - 特許庁

電子商店ならではのコンピュータ情報処理技術を駆使し、来店者に合わせて来店者ごとに選出した商品群を魅力的なレイアウトで陳列して提示するようにした電子商店サーバーにおける商品陳列制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a commodity display control method of an electronic stores server which displays and presents a group of commodities selected for each store visitor in an attractive layout by making the most of computer information processing technology that only the electronic store has. - 特許庁

大型店が集客の核を担い、高度な消費ニーズにも対応していく一方、地域中小小売事業者は、「地域ならでは」「その店ならでは」の商品・サービスをもつことが、集積としての魅力の強化につながる。例文帳に追加

Large stores form the core of customer attraction and also handle sophisticated consumption needs, while the possession of "only in this community" or "only at this store" products and services by community small and medium retailers ties into the strengthening of accumulated appeal for attracted customers. - 経済産業省

画一的なイベントの企画を打破して魅力のあるイベントを実現したり、イベントで商品の販売を行うユーザに経済的なサポートを行うことのできるイベント企画システムを得ること。例文帳に追加

To provide an event planning system capable of realizing an attractive event as a breakthrough in an undifferentiated event plan and offering financial support to a user selling commodities at the event. - 特許庁

魅力のない商品陳列が放置されれば、客の購買意欲を喪失させ、店舗への、ひいてはショッピングモールへの入場者数が次第に減る傾向を招く。例文帳に追加

A server of an ASP firm 1 provides an electronic shopping mall and stores to an access through the Internet 5, and when the access through the Internet 5 transfers from the shopping mall to the store, authentication for the customer 4 is performed. - 特許庁

ごくわずかな追加の費用で、前面に商品の機能的かつ魅力的な表示を行え、公共の場所に配置しても、心ない破壊者を見張っている必要がないフロントドアを有する自動販売機を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic vending machine having a front door capable of functionally and attractively displaying commodities on the front only by adding a slight cost and making it unnecessary to watch an unthinking destructor even when it is arranged on a public place. - 特許庁

顧客にとってより魅力的な情報提供装置や商品販売データ処理装置の利用を顧客に提供し、それらの機器が設置されている店舗の集客力を向上させる。例文帳に追加

To improve the customer gathering power of a store where an informa tion providing device and a merchandise sales data processor more attractive to customers are installed by providing utilization of the devices to the customers. - 特許庁

開封時にフレーズが奏でられる包装用箱は魅力的で、このフレーズを商品と関連したものとすれば、より一層の販売促進効果が期待できる。例文帳に追加

The packaging box that plays the phrase during opening is attractive, and by using the phrase related to the product, more effective sales promotion can be expected. - 特許庁

同シリーズの商品は以前,黒か白しか売られていなかったが,ピンクと黒を組み合わせたネックレスがシリーズに加わり,そのブランドは今では女性客にとってより魅力的になっている。例文帳に追加

Items in the series used to come only in black or white, but a pink-and-black necklace has been added to the series and now the brand has become more attractive to women customers.  - 浜島書店 Catch a Wave

CMを視聴した利用者に対して、CMで紹介された商品の購買欲求を高めるような、魅力のある割引サービスを提供する割引サービス提供システムを提供する。例文帳に追加

To provide users viewing a CM program with a discount service providing system, which provides an attractive discount service system, so that the users is eager to purchase merchandise shown in the CM program. - 特許庁

光ディスクの保護膜側を有効活用することにより、商品として魅力溢れる光ディスク及び光ディスクの製造方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide an optical disk that is attractive as a product and a method for manufacturing the optical disk by effectively utilizing the protection film side of the optical disk. - 特許庁

今後は、商品開発やマーケティング分野の強化を通じ、海外市場に通用する魅力的な産品を作り出すための「ビジネス支援」も実施する予定である。例文帳に追加

The Japanese government plans to provide "business support" to help developing countries develop the products that can attract attention in overseas markets by enhancing product development and marketing capabilities. - 経済産業省

農商工連携や地域資源活用等により開発した商品・サービス等や、魅力ある隠れた地域産品等について、展示会や商談会等の開催を通じて、販路開拓・拡大を支援した。例文帳に追加

Support was provided for the development and expansion of markets for products and services developed by agricultural-commercial-industrial collaborations or using local resources and undiscovered attractive regional products by organizing exhibitions, business negotiation events, and other such events.  - 経済産業省

十分に立体感及び魅力が有る立体画像を需要者に表示し、さらに、音声を発生し、商品あるいはサービスの販売を十分に促進する立体画像プロモーション装置を提供する。例文帳に追加

To provide a stereoscopic picture promotion device which displays a stereoscopic picture sufficiently having a stereoscopic effect and attraction to a consumer and generates voice to sufficiently promote sales of commodities or services. - 特許庁

現在、観光立国の実現を目指して2008年10月に新設された観光庁のもとで、日本の観光の魅力を海外に発信するとともに、日本への魅力的な旅行商品の造成・支援等を行う「ビジット・ジャパン・キャンペーン」が展開されており、アジアからの観光客の増加など一定の効果が出ている。例文帳に追加

Currently, the Japanese Tourism Agency, newly established in October, 2008 with the objective of the realization of Japan as a tourism nation, carries out the “Visit Japan Campaign,” wherein it promotes the attractiveness of travel to Japan to the world and creates and assists attractive package tours to Japan. - 経済産業省

本発明の目的は、空間に対する冷凍装置の庫内照度の比が小さくならないようにし、庫内の陳列商品の魅力を低下させることがなく、購買者の購買意欲を落とすことがない状態で、冷凍装置のデフロストの終了後においてデマンドピークの上昇を防止する。例文帳に追加

To prevent rise of a demand peak after end of defrosting of a refrigerator while an interior illuminance ratio to an interior space of the refrigerator is not brought to become small so that appeal of displayed products in the refrigerator is not lowered and purchase willingness of consumers is not faded. - 特許庁

個別の商品での差別化、高付加価値化は難しくとも、地域の歴史・文化、伝統的生活様式、自然と、地域特有の商品・サービスを総合的に組み合わせ、他の地域にない魅力の発信を図ることは、我が国の地域資源の本物の価値を顕在化し、国際市場での高い評価を受けるために有効である。例文帳に追加

As it is difficult to differentiate products and increase their added value independently item by item, efforts should be taken to comprehensively combine local history/culture, traditional lifestyle or nature and goods or services specific to the region, so as to emphasize the uniqueness of the region. This is effective in that it reveals the intrinsic value of Japanese regional resources and raises their profile in international markets. - 経済産業省

メーカーにとっては、農家や漁業者等の生産者と連携して商品開発に取り組むことは、安定的な原材料の確保の他、トレーサビリティの実現など食の安全や消費者の信頼の確保といった点でメリットがある一方で、販売業者にとっては、消費者への訴求力のある産地名を冠することでより魅力的で高付加価値な商品を確保することができるメリットがある。例文帳に追加

For manufacturers, performing product development through collaborations with producers such as farmers and fishermen brings benefits in that it allows them to secure stable supplies of raw materials and assures product safety by facilitating traceability, thereby gaining the confidence of the consumer. For merchandisers, it brings the benefit of enabling them to sell attractive, high valueadded products by labeling the products with the name of a place of origin that appeals to consumers. - 経済産業省

こうした中で、我が国市場をより魅力的で競争力のあるものにしていくためには、取引所における取扱商品の多様化を図るとともに、プロの投資者を念頭においた自由度の高い取引の場を整備すること等により、多様な資金運用・調達機会の提供を可能とすることが必要である。例文帳に追加

Taking into account this global trend, it is necessary for Japan's markets to allow the provision of a broad range of opportunities for investment and fund-raising, including by diversifying the products traded on exchanges and by developing markets with a high degree of freedom for professional investors.  - 金融庁

企業がビジネスとして商品、サービスの提供を図る際には、こうした資源国側のニーズを意識し、人材育成等の支援策を活用することなどにより、パッケージとしての魅力を高めることで、資源国の中長期的な経済発展を支えるパートナーとしての日本の位置づけをいかに印象づけられるかが求められている。例文帳に追加

Company as a business, offers products and services, understanding what is required, utilizing personnel training and such, packaged as complete products, Japan is seen as a partner who can support their long-term economic development. - 経済産業省

また、全体として中小小売店よりも大型店を選択する傾向にあるものの、商品選択時の重要性が高まる傾向にある買回り品については、若年層を中心に「その他の中小小売店」を選択する比率が高く、大型店以上の魅力を有する店舗が評価されているものと見られる。例文帳に追加

Although overall there is a tendency to choose large stores over small and medium retailers, a high proportion of consumers, especially among younger age groups, choose to shop for shopping durable consumer goods, whose importance tends to increase at the time of product selection, at "other small and medium retailers," indicating that stores that are more attractive than large stores are rated highly. - 経済産業省

このような厳しい状況に直面している商店街の活性化には、変化する消費者ニーズ、中心市街地に求められる商品・サービスなどを提供する必要があり、そうしたことが出来るようになるためには、まちづくりビジョンの共有化やそのまちに求められる業種構成への転換の促進、集積の魅力づくりが必要である。例文帳に追加

In order to revitalize shopping districts confronting such severe conditions, it is necessary to provide the goods, services and so on required by changing consumer needs and central shopping districts, and in order to achieve this it is necessary to foster a shared vision of town development, a shift in the industrial makeup required of shopping districts, and the development of the attractiveness of clusters. - 経済産業省

例文

1992年発効のAFTAのように、それ自体が大きな経済圏であるFTA/EPAと地域貿易協定を結ぶ魅力は大きく、既に発効済みの中・ASEAN(2005年に物品貿易協定が発効)の他、署名済みの韓・ASEAN(2006年に商品貿易協定署名)に加え、日ASEAN、印ASEAN、豪・NZ・ASEANが交渉中であるなど、東アジアでの経済連携の動きも活発化している。例文帳に追加

It is attractive for countries to enter into a regional trade agreement with an FTA/EPA which consists of a large economic area (i.e., AFTA, which came into effect in 1992). Consequently, East Asia is experiencing a trend of economic partnership, where, in addition to China-ASEAN, which already is in effect (Agreement on Trade in Goods came into effect in 2005), and Korea-ASEAN, which is already signed (Agreement on Trade in Goods signed in 2006), Japan-ASEAN, India-ASEAN, and Australia-New Zealand-ASEAN are under negotiation. - 経済産業省

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