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該当件数 : 1769



例文

微小共振器モードのエバネッセント波が存在する共振器110の外部に半導体、原子、分子または量子点のような利得媒質120を配置し、電流や外部可視光を使用して利得物質を興させる。例文帳に追加

A gain medium 120 such as a semiconductor, atoms, molecules, or quantum dots is arranged outside a resonator 110 where an evanescent wave in a minute resonator mode is present, and a gain substance is excited by current and external visible rays. - 特許庁

主制御部10がモニタ28にプレイ中のリアルタイム画像を表示させながら、一度表示された画像を再生画像として表示させることにより、興度の高い画像をプレイヤーに再度見せることができる。例文帳に追加

A main control section 10 can again show a player exciting images by displaying images that were once displayed as reproduced images while displaying in real time during play on a monitor 28. - 特許庁

すなわち、交感神経の興状態が大きい場合は、患者のストレスが大と判断し、その分強い迷走神経の刺激を行うようにする。例文帳に追加

That is to say, when the excitement state of the sympathetic nerve is large, this equipment determines that the stress of the patient is large and stimulates the vagus nerve by just that much. - 特許庁

従来の異なる機種間における遊技方法を融合させて遊技性を高めることにより、遊技者のスリルと興を十分に喚起できる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine full of interest capable of sufficiently arousing the thrills and excitements of a player by merging game method in conventional different machine kinds with each other and enhancing a game performance. - 特許庁

例文

変化に富む表示遊技を展開することで遊技者のスリルと興を十分喚起し、かつ遊技を迅速に進めることのできる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of sufficiently arousing the thrills and excitements of a player and quickly advancing a game by developing a display game full of changes. - 特許庁


例文

特賞発生中も、よりいっそう遊技者の射幸心を満足させることができ、遊技全体におけるスリルと興を増大させることができる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To satisfy the gambling passion of a player furthermore even during special prize generation and to increase thrills and excitements in the entire game. - 特許庁

遊技者の興度をより効果的に高めることができる遊技機表示制御方法、遊技機表示制御装置、遊技機、コンピュータ読み取り可能な記憶媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for controlling display for a game machine, a game machine and a computer readable storage medium, with which excitement of a player can be more effectively enhanced. - 特許庁

可変表示手段での表示に関して従来にない斬新な娯楽性を高めて、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、遊技におけるスリルと興を増大させることが可能な遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine by which a newly original amusement performance is enhanced in the display of a variable display means, a player is visually amused more and thrills and excitements in a game are increased. - 特許庁

少ない電極数による心表面の局所電位同時記録から、パーソナルコンピュータを用いてランダムリエントリ性興伝播を高解像度の動画として表示する簡易な処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a simple processing method capable of displaying random reentried excitation propagation high resolution as animation images from simultaneous recording of the local potential of the endocardium by basket catheters of a small number of electrodes by using personal computers. - 特許庁

例文

撮影した画像の数や多くの撮影結果を効果的に視認可能として、そのときの興や発見の感興を、再現可能とした画像表示方法及び画像表示装置並びにカメラを提供することである。例文帳に追加

To provide an image display method, an image display device and a camera which allow the number of photographed images and many photographic results to be effectively visually recognized to thereby reproduce excitement at the time of photographing and fun of discovery. - 特許庁

例文

電子ドラムパッド21〜28、オーディオスピーカ61〜63、ビジュアルディスプレイ105、練習用ライト2lA〜28A、全体の制御システム85が組み合わされて、ユーザのためにライブドラムの興あるいは不活動の音楽ジャムセッションをシミュレーションする。例文帳に追加

Electronic drum pads 21-28, audio loudspeakers 61-63, a visual display 105, training lights 2lA to 28A and an overall control system 85 are combined to simulate the excitement of a live drum or inactive musical jam session for a user. - 特許庁

従来の異なる機種間における遊技方法を融合させて、全く新しい遊技方法を演出することにより、遊技者のスリルと興を十分に喚起できる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which is rich in ideas and sufficiently arouses thrill and excitment of a player by performing a completely new playing method by merging playing methods between conventional different machine types. - 特許庁

遊技者の射幸心を満足させることができ、遊技全体におけるスリルと興を増大させることができる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine with full of interest which satisfies speculative spirit of a game player and increases thrill and excitement of the whole game. - 特許庁

NMDA受容体の機能を抑制し、興性神経伝達の異常により引き起こされる各種疾患の治療や予防に有用な化合物の提供。例文帳に追加

To provide a compound inhibiting the function of an NMDA receptor, and useful for the treatment and prevention of various diseases caused by the disorder of excitatory neurotransmission. - 特許庁

遊技者に今までにない斬新な印象を与え、遊技者の好奇心を刺激してスリルや興をより一層喚起することができ、大当たりに対する期待感や緊迫感を高めることができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which gives a player an impression as novel as ever before, excites player's curiosity and arouses more of his thrilled emotion and excitement and enhances his expectation and tension toward winning a jackpot. - 特許庁

キーワード抽出部20は、ユーザ発話からキーワードを抽出し、ユーザ感情解釈部21は、肯定や否定のユーザ応答と、興や消沈のユーザ感情を決定する。例文帳に追加

A keyword extraction part 20 extracts a keyword from user's speech and a user feeling interpretation part 21 decides the user's response of affirmation or negation and the user's feeling of excitement and dispiritedness. - 特許庁

インパクトのある画像表示を行なうことで、遊技者に対する期待度や興度をより向上させることが可能なスロットマシンの提供を目的としている。例文帳に追加

To provide a slot machine which can further increase the degree of expectation or the degree of excitement for game players by performing an image display with impacts. - 特許庁

従来の異なる機種間における遊技方法を融合させて遊技性を高めることにより、遊技全体におけるスリルと興を増大させることができる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of increasing thrills and excitement in the entire game by uniting the game methods of conventional different machine types to heighten amusement. - 特許庁

運転者に対して規則正しいリズムでの呼吸運動を誘導することにより、安全運転に悪影響を及ぼす運転者の怒りや興を抑制すること。例文帳に追加

To suppress the anger and excitement of a driver adversely affecting safe drive by guiding breathing movements in a regular rhythm to the driver. - 特許庁

運転者に対してアクセルペダルを使用した規則正しいリズム運動を誘導することにより、安全運転に悪影響を及ぼす運転者の怒りや興を抑制すること。例文帳に追加

To suppress driver's resentment and excitement affecting bad influence to safety driving by guiding regular rhythmical exercise using an acceleration pedal to the driver. - 特許庁

神経系疾患、特に、興性アミノ酸受容体複合体のN−メチル−D−アスパラギン酸(NMDA)サブタイプに媒介される疾患の治療の提供。例文帳に追加

To provide a method for treating neurological diseases, especially excitatory amino acid NMDA subtype receptor complex-mediated diseases. - 特許庁

スロットマシンにおける一連のゲームの流れを考慮してなされたものであり、あるゲームから次のゲームに移行する際に、遊技者の期待感や興度をより向上させることが可能なスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine where the run of a series of games in the slot machine is considered and expectations and excitement of a player can be increased when one game is shifted to a succeeding game. - 特許庁

ボールなどの抽選用媒体を用いて物理的抽選ゲームを行う抽選装置において、抽選用媒体の移動の過程でのプレイヤの期待度や興度を高めてさらに興趣を高めるようにする。例文帳に追加

To provide a lottery device performing a physical lottery game using a lottery medium such as a ball, heightening a player's degree of expectation and degree of excitement in the moving process of the lottery medium to further increase excitement and enjoyment. - 特許庁

人間ミラーニューロンシステムは個人が行動を実行する時及び他人が行動を実行するのを見る時両方に興するニューロンを含む。例文帳に追加

The human mirror neuron system includes neurons to be excited when an individual performs an action and when the individual observes an other person perform the action. - 特許庁

磁力展開式の玩具を転動自在にすることにより、ゲーム装置の商品価値を格段に向上させ、遊戯者に新鮮な驚きや知的興を与える。例文帳に追加

To dramatically improve the commodity value of a game device to provide a player with fresh surprises and intellectual excitements by making a magnet-expanding toy rollable freely. - 特許庁

特別遊技移行が決定したときだけという機会に限定されることなく、特別遊技にもし当選したとするとどちらの可変入賞口が開状態となるかという興感を付与することが可能な手段の提供。例文帳に追加

To provide a device for providing the excitement of which variable prize port is opened when winning a special game, without being limited only to the occasion of determination of shift to the special game. - 特許庁

認知症及び/又はそれに伴う随伴症状に対する改善・治療効果に優れ、しかも興症を伴いにくい認知症治療薬の提供。例文帳に追加

To provide a dementia-curative agent excellent in the ameliorative/curative effects on dementia and/or symptoms accompanied thereby, and also hard-to-be-accompanied by excitement disorders. - 特許庁

ゲームのプレーヤにゲームを一時中断させることなく必要な情報を提示することができ、興や感動を与えることができるビデオゲーム装置、ビデオゲーム画面制御プログラム及びその記録媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a videogame device capable of making a player of the game excited and impressed by presenting necessary information to the player without pausing the game, a videogame screen control program, and its recording medium. - 特許庁

そして、集計後の興度データKDT(n)に基づいて、イベントに反応した複数のプレイヤの動作を評価した情報が、データ送受信装置2の画像表示部203に表示される。例文帳に追加

On the basis of the tabulated excitement degree data KDT (n), information wherein the actions of a plurality of players having responded to the event are evaluated is displayed on the image display part 203 of the data transmitter and receiver 2. - 特許庁

特定入賞口への球の入賞を契機として行う図柄合わせゲームの内容に変化を持たせることで、遊技者のスリルと興をより喚起することのできる遊技機および遊技方法を提供する。例文帳に追加

To inspire a player with more thrill and excitement by changing the contents of a pattern mating game started at a change of a ball getting prize in a special prize hole. - 特許庁

意外性があり、射倖性の高いスリリングな遊技を提供することができるとともに、遊技に対する期待感や興を持続させることができ、長時間にわたって遊技を楽しむことができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine, a control program and a server, having an unexpectable nature, and keeping high speculation and high thrilling feeling of expectation and excitement to enjoy a game for a long time. - 特許庁

遊技者の射幸心を満足させることができ、遊技全体におけるスリルと興を増大させることができる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine having full of interests and capable of satisfying the passion for gambling of a player and increasing thrills and excitement in the entire game. - 特許庁

遊技媒体の損失が一定額に近づいている際に還元以外のボーナスが成立しても、大きな興を得ることができる新たなエンターテインメント性を備えたスロットマシンを提供すること。例文帳に追加

To provide a slot machine with a new entertainment property capable of providing a great excitement even if establishing a bonus other than a return when a loss of game media approaches a prescribed amount. - 特許庁

可変表示装置で大当たりとなる表示態様を増やすと共に、該大当たりであるか否かが確定するまでの過程に斬新な遊技性を付与することで、遊技者を視覚的により一層と発させることが可能な遊技機を提供する。例文帳に追加

To visually stimulate a player much more by increasing display modes for a big hit by a variable display device, and imparting novel playfulness in a process before determining a big hit or not. - 特許庁

特別遊技状態においては遊技者の利益を保証する一方、特別遊技状態の継続に関しては偶然性にまかせ遊技者のスリルと興も十分に喚起する遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine securing a gain of a player in a special game state, on the continuation of the special game state, leaving it to a sheer luck, and sufficiently arousing thrill and excitement of the player. - 特許庁

例えば、制御対象機器がゲーム機である場合、プレイ中の使用者Pの興度を検出し、これが異常値を示したときはゲーム展開を変更したりゲームを終了させる。例文帳に追加

For example, in a case where the control object device is a game machine, the degree of excitement of the user P playing a game is detected, and when it reaches an abnormality value, proceeding of the game is changed, or the game is stopped. - 特許庁

可変表示装置での表示遊技に関して従来にない斬新な娯楽性を付与して、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、遊技におけるスリルと興を増大させることが可能な遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of amusing a game player more visually and increase a thrill and excitement for the game for a display game in a variable display device by giving an unprecedented and original amusement. - 特許庁

遊技者の利益を保証する一方、遊技者のスリルと興も十分に喚起することができ、しかも、可変表示手段における表示内容の変化を組み合わせることで、斬新で興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a novel game machine with full of taste by combining changes in display contents in a variable display means, sufficiently arising a thrill and an excitement of a player while guaranteeing a profit of the player. - 特許庁

循環動態の測定において、血液を採血しないで非侵襲で測定でき、またストレスや緊張や興度合いに影響されること無く循環動態を測定すること。例文帳に追加

To noninvasively measure, in a circulatory dynamics measurement, blood without collecting the blood, and to measure the circulatory dynamics without affected by stress, tension, and excitement. - 特許庁

従来の異なる機種間における遊技方法を融合させて遊技性を高めることにより、遊技者のスリルと興を十分に喚起できる興趣に富んだ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine full of interest capable of sufficiently inspiring a player with thrill and excitement by merging game methods between conventional different types of machines for enhanced game property. - 特許庁

時短モード中に何回第2表示遊技を実行できるかによって遊技者の受け得る利益の大きさが変動するので遊技者のスリルと興が喚起される。例文帳に追加

The player is thrilled and excited because the amount of profit the player can receive is varied according to the number of the second display game executed in the shortened time mode continued for a prescribed time. - 特許庁

大当り遊技のような特別遊技が終了した場合にあたかもすぐに連荘したかのような錯覚を遊技者に意図的に与え、遊技に対する興度及び期待度を向上させる遊技機を提供する。例文帳に追加

To improve excitement and expectation degrees to a game by intentionally giving a player an illusion when finishing a special game such as a big win game, as if he/she immediately gets a successive winning. - 特許庁

特別遊技中に遊技が単調化することを回避しつつ、特別遊技中の遊技者の興度を低減させないような遊技性の弾球遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a pinball game machine having such game excitement in which a game is prevented from being monotonous during a special game and a player is from losing his/her excitement during the special game. - 特許庁

交感神経の興度を示す信号を発生するための各種生体情報を検知するセンサ手段を備え、このセンサ手段で検知した生体情報に基づいて、迷走神経の刺激を行う心拍数閾値を調整する。例文帳に追加

The device is provided with a sensor for detecting various kinds of biological information for generating a signal showing the degree of excitement of sympathetic nerves, and adjusts the threshold of a heart rate of stimulating vagus nerves on the basis of biological information detected by this sensor. - 特許庁

短時間内に複数の遊技玉が入賞口に入った場合の如く複数の操作結果を得た場合に、遊技価値(大当たり等)に対する遊技者の期待感や興度を効果的に高める。例文帳に追加

To provide a game machine that in case a plurality of operation results are obtained, such like when the plurality of game balls enter into a winning opening in a short period of time, the expectations and enthusiasm of a player towards the game value (big win, etc.) are effectively heightened. - 特許庁

本発明は、遊技盤上に投入された投入球を、遊技者に予想させた識別子の近傍を頻繁に転移させることにより、遊技者により白熱した興とスリルの双方を与えることを提供する。例文帳に追加

To impart both further heated excitement and a thrill to a game player by frequently transferring an input ball inputted on a game board in the vicinity of an identifier predicted by the game player. - 特許庁

生理学的に許容される媒体中に、少なくとも1種の興性アミノ酸の少なくとも1種のインヒビターを含有する、敏感肌処理剤を提供すること。例文帳に追加

A sensitive skin-treating agent containing at least one inhibitor of at least one excitatory amino cid in a physiologically acceptable medium is provided. - 特許庁

障害(児)者に、触覚刺激、光刺激を入力するとき、当人の要求や興度に応じて刺激量を調整でき、刺激の流れを一方向に保つことが可能な、刺激入力器を提供する。例文帳に追加

To provide a stimulation input unit for keeping a simulation flow in one direction by adjusting a stimulation amount in response to the request or excitement degree of a disabled person (child) when inputting a touch stimulation and an optical stimulation to the person. - 特許庁

遊技者の利益を保証する一方、遊技者のスリルと興も十分に喚起することができ、斬新で興趣に富むと共に遊技者に利益を付与する機会を増やすことができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which can increase the chances to award the players profits while achieving the novelty and greater attractiveness by sufficiently inducing the thrilling and excitements of the players along with the guaranteed profits of the players. - 特許庁

例文

相手側の通信端末装置では、擬似的な脈拍音として流れることとなり、声やメールや撮影画像には表現されない、通話者の興や緊張感を相手側に伝えることが可能となる。例文帳に追加

In the communication terminal device on the counter part side, the signal passes as a pseudo pulse sound, and an excitement or a tensile feeling of the caller which is not expressed in voice, by an electronic mail or a picked-up image can be transmitted to the counter part side. - 特許庁

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