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該当件数 : 4968



例文

To make NOx purifying ability of a storage type NOx catalyst always well maintainable, by efficiently and surely removing NOx stored in the storage type NOx catalyst and decreasing a torque shock as small as possible when an operating condition is switched to rich air/fuel ratio operation, in an exhaust emission control device provided with the storage type NOx catalyst.例文帳に追加

吸蔵型NOx触媒を備えた排気浄化装置において、該吸蔵型NOx触媒に吸蔵されたNOxを効率的に且つ確実に除去するとともに運転状態をリッチ空燃比運転に切り換える際のトルクショックを極力少なくし吸蔵型NOx触媒のNOx浄化能力を常に良好に維持可能な内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

In the exhaust emission control device of the internal combustion engine adapted to manually perform PM forced regeneration processing, the driver's vehicle traveling operation is limited in the course of performing the PM forced regeneration processing, and only when the driver inputs a request for interrupting the PM forced regeneration processing, the PM forced regeneration processing is interrupted, and limitation of the vehicle traveling operation is released.例文帳に追加

本発明は、手動によりPM強制再生処理を実行する内燃機関の排気浄化装置において、PM強制再生処理実行中は運転者等の車両走行操作を制限し、運転者等がPM強制再生処理の実行中断要求を入力した場合に限りPM強制再生処理の実行を中断するとともに車両走行操作の制限を解除するようにしたことを特徴とする。 - 特許庁

NO is conversed into NO2 by a first catalyst (noble metal carrying oxide and the like) carried by a monolith 2 arranged at an upstream side, and the NO2 is sequentially reacted with obtained carbon particulate by a second catalyst (perovskite composite oxide or spinel composite oxide) carried by a filter 3 arranged at a downstream side, thereby being conversed into N2 and Co2 to carry out exhaust emission control.例文帳に追加

上流側に配したモノリス2に担持された第一の触媒(貴金属担持系酸化物等)によりNOをNO_2に転化し、下流側に配したフィルタ3に担持された第二の触媒(ペロブスカイト複合酸化物あるいはスピネル複合酸化物)により前記NO_2と捕獲したカーボン微粒子状と順次反応させてN_2とCO_2に変換することで排気浄化を行う。 - 特許庁

When the deposited amount ΣCk of the coke reaches equal to or above a prescribed threshold value in the exhaust emission control system, a coke removal flag F_CkReg is set to "1", air is supplied by the air supply device while generating plasma by the plasma reactor and a coke removal control by supplying an active gas containing active oxygen to the reforming catalyst is carried out.例文帳に追加

この排気浄化システムでは、コーク堆積量ΣCkが所定の閾値以上となった場合には、コーク除去フラグF_CkRegを“1”にセットし、プラズマリアクタによりプラズマを発生させながら、空気供給装置により空気を供給させ、活性酸素を含む活性ガスを改質触媒に供給するコーク除去制御を実行する。 - 特許庁

例文

This invention determines that a fuel injection valve causes the failure such as deteriorating the exhaust emission when an acquired variation exceeds a predetermined quantity by acquiring the variation in the actual EGR ratio when an EGR mechanism is controlled by making a feedback process on the basis of the target EGR ratio and the actual EGR ratio for solving the problem.例文帳に追加

本発明は、上記した課題を解決するために、目標EGR率と実際のEGR率との差に基づいてEGR機構がフィードバック制御されている時に、実際のEGR率の変動量を取得し、取得された変動量が所定量を超えていれば燃料噴射弁が排気エミッションの悪化を招くような故障を発生していると判定するようにした。 - 特許庁


例文

If intake air quantity Vm based on atmospheric pressure detected by an atmospheric pressure detection means and engine rotation speed detected by a rotation speed detection means gets lower than reference air quantity V0 when a throttle valve is fully opened and EGR valve is fully closed during regeneration of the exhaust emission control device, fuel injection quantity is increased.例文帳に追加

排気浄化手段の再生時に、前記大気圧検出手段によって検出された大気圧と前記回転数検出手段によって検出されたエンジン回転数に基づく吸入空気量Vmが、スロットル弁を全開にし、且つ、EGR弁を全閉にしたときの基準空気量V0を下回ると、燃料噴射量を増量する。 - 特許庁

The exhaust emission control device of an engine with an automatic transmission includes a filter for collecting particulates, an oxidation catalyst part, a parameter value detection means, a regeneration control means for regenerating the filter, a lock-up clutch, a lock-up control means for controlling a fastening state of the lock-up clutch, and, a speed reduction detecting means.例文帳に追加

パティキュレートを捕集するフィルタと、酸化触媒部と、パラメータ値検出手段と、上記フィルタの再生を行う再生制御手段と、ロックアップクラッチと、上記ロックアップクラッチの締結状態を制御するロックアップ制御手段と、減速検出手段とを備えた自動変速機付きのエンジンの排気浄化装置である。 - 特許庁

In an exhaust emission control device for diesel engine provided with an NOx trap material performing trap and discharge of NOx, a fuel injection device capable of freely setting injection pressure and timing when fuel is injected and a fuel injection control means capable of changing injection timing of pilot injection, an attaining distance for fuel spray of pilot injection is suppressed as injection timing of pilot injection is advanced.例文帳に追加

Noxのトラップと放出を行うNOxトラップ材と、燃料を噴射する際の噴射圧力と時期を自在に設定可能とする燃料噴射装置と、パイロット噴射の噴射時期を変更可能な燃料噴射制御手段と、を備えたディーゼルエンジンの排気浄化装置において、パイロット噴射の噴射時期を進角させる程、パイロット噴射の燃料噴霧の到達距離を抑制する。 - 特許庁

When supplying the reducing agent, a reducing agent oxidation quantity being the quantity of reducing agent oxidized in the front stage catalyst is calculated (S105), and a reducing agent arrival quantity being the quantity of reducing agent arriving at the exhaust emission control device is calculated on the basis of a difference between the reducing agent oxidation quantity and a reducing agent supply quantity (S106).例文帳に追加

還元剤供給の実行時に、前段触媒において酸化された還元剤の量である還元剤酸化量を算出する(S105)と共に、該還元剤酸化量と還元剤供給量との差に基づいて、排気浄化装置に到達している還元剤の量である還元剤到達量を算出する(S106)。 - 特許庁

例文

To provide a high pressure fuel pump control device for an engine inhibiting or avoiding a situation that delivery control is disabled by variation of flow control valve when delivery of fuel of the maximum delivery quantity is controlled and that fuel pressure in an accumulator chamber can not be kept at target pressure and that drivability and exhaust emission are greatly deteriorated.例文帳に追加

最大吐出量の燃料を吐出制御する際に流量制御弁のばらつきによって吐出制御不能となる事態が発生し、蓄圧室内の燃圧が目標圧力に維持できなくなってドラビリや排気ガスの大幅な悪化を招くことを抑制または回避したエンジンの高圧燃料ポンプ制御装置を得る。 - 特許庁

例文

In the internal combustion engine having a preheater to preheat the internal combustion engine prior to the start when a specified timing element related to the start of the internal combustion engine is detected, if any request for the start is generated while any specified timing element is not detected, the internal combustion engine is forcibly preheated before the start to improve the startability, exhaust emission and fuel consumption.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の始動に関連する特定のタイミング要素が検出された場合に、始動に先駆けて内燃機関を予熱する装置を備えた内燃機関において、特定のタイミング要素が検出されないまま始動要求が発生した場合には、始動前に強制的に内燃機関を予熱することにより、始動性の向上、排気エミッションの向上、燃料消費率の向上を図ることを特徴とする。 - 特許庁

After switched from the closing state to the opening state, based on outputs of oxygen sensors provided upstream and downstream of the catalyst, respectively, the activation state of the main catalytic convertor is determined, and a rise in exhaust emission temperature to the activation state is calculated as a learning value α2 and added to the catalyst activation determination temperature T0 (S16 to S19).例文帳に追加

また、閉から開への切換後に、触媒の上流側と下流側にそれぞれ設けた酸素センサの出力に基づいて、メイン触媒コンバータの活性状態を判定し、この活性状態までの排気温度の上昇分を学習値α2として算出し、触媒活性判定温度T0に加算する(S16〜S19)。 - 特許庁

This exhaust emission control device of an engine 1 comprises: an upstream catalytic converter 11 on the upstream side more than a turbine 10; a catalyst bypass passage 18 bypassing the upstream catalytic converter 11; a catalyst bypass valve 19 for changing between the passage flowing into the upstream catalytic converter 11 and the bypass passage 18; and a downstream catalytic converter 12 installed on the downstream side of the turbine 10.例文帳に追加

エンジン1の排気浄化装置は、タービン10よりも上流側の上流触媒コンバータ11と、上流触媒コンバータ11を迂回する触媒バイパス通路18と、上流触媒コンバータ11へ流入する通路と触媒バイパス通路18とを切り換える触媒バイパス弁19と、タービン10の下流側に設けられた下流触媒コンバータ12とを備える。 - 特許庁

Air fuel ratio is temporally controlled to rich after recovery from fuel cut to promote reaction of occluded lean composition (occluded oxygen) of the catalyst and rich composition of exhaust gas and reduce lean composition occlusion quantity of the catalyst and a condition of the catalyst is quickly recovered to a near stoichiometric condition for reducing emission of lean composition such as NOx after recovery from fuel cut (after fuel injection restart).例文帳に追加

燃料カット復帰後(燃料噴射再開後)のNOx等のリーン成分の排出量を低減するために、燃料カット復帰後に、一時的に空燃比をリッチに制御して、触媒の吸蔵リーン成分(吸蔵酸素)と排出ガスのリッチ成分との反応を促進させて触媒のリーン成分吸蔵量を減少させ、触媒の状態を速やかにストイキ付近に回復させる。 - 特許庁

To provide an exhaust emission purifier of an internal combustion engine provided with an NO_X occlusion reduction catalyst device which can sufficiently reduce the concentration of NO_X discharged into the air when the NO_X occlusion reduction catalyst device is brought under high temperature conditions by oxidizing fuel by the NO_X occlusion reduction catalyst device without increasing fuel consumption required for regeneration processing of NO_X so much.例文帳に追加

NO_X吸蔵還元触媒装置を具備する内燃機関の排気浄化装置において、NO_X再生処理のための燃料消費量をそれほど増大させることなく、NO_X吸蔵還元触媒装置において燃料を酸化させてNO_X吸蔵還元触媒装置が高温とされる時の大気中へ排出されるNO_X濃度を十分に低減する。 - 特許庁

It is detected with a neutral position detector 42 that all hydraulic actuators mounted on a wheel loader 1 are in stop states, and when a differential pressure before and behind a filter of an emission control system 38 provided in the exhaust side of an engine 9 is detected to be a prescribed value or more with differential pressure sensors 39, a controller 41 switches an electromagnetic valve 36.例文帳に追加

ホイールローダ1に搭載された全ての油圧アクチュエータが停止状態にあることを中立位置検出器42により検出し、かつ、エンジン9の排気側に設けた排気ガス浄化装置38のフィルタ前,後差圧が、差圧センサ39により規定値以上であると検出したときに、コントローラ41は電磁弁36を切換える。 - 特許庁

Such structure where the transportation means 5 transports the half-completed vegetables 32, enables transportation by a small vehicle or reduction in transportation frequency in comparison with the case where large shaped grown-up vegetables 33 are transported in a final production stage, and thereby is reduced in transportation cost and also reduced in emission of exhaust gas from the transportation vehicle, so as to contribute environmental conservation.例文帳に追加

係る構成によれば、輸送手段5は半成品野菜32を輸送することから、例えば、生産の最終段階における形体の大きな成品野菜33を輸送する場合に比して、小型車で輸送でき、あるいは輸送回数を減らすことができ、これによって輸送コストの低減が図れるとともに、輸送車からの排気ガスの排出量も少なくなり、環境保全に寄与し得る。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device of an internal combustion engine which can prevent damage to a NOx occlusion catalyst due to an excessive temperature rise by suppressing the excessive temperature rise resulting from rapid combustion of HC at a front stage catalyst at S purge, and achieve an excellent NOx purification rate by preventing the reduction and delay of arriving HC to the NOx occlusion catalyst resulting from HC adsorption by the front stage catalyst at NOx purge.例文帳に追加

Sパージ時の前段触媒でのHCの急激な燃焼による過昇温を抑制し、もって過昇温に起因するNOx吸蔵触媒のダメージを未然に防止できると共に、NOxパージ時には前段触媒でのHC吸着に起因するNOx吸蔵触媒への到達HCの減少や遅れを防止し、これにより良好なNOx浄化率を実現できる内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

In the state that fuel is supplied by a fuel supply valve 15, the exhaust emission control device has such a first control condition that the fuel is heated by the glow plug 51 and ignited, such a second control condition that the fuel is heated by the glow plug 51 but it is not ignited, and such a third control condition that the heating by the glow plug 51 is stopped.例文帳に追加

排気浄化装置は、燃料供給弁15により燃料が供給されている状態で、グロープラグ51による加熱により着火する第1の制御状態、グロープラグ51による加熱を行うが燃料は着火しない第2の制御状態、およびグロープラグ51による加熱が停止している第3の制御状態を有する。 - 特許庁

To obtain an intake method for an internal combustion engine and an internal combustion engine, when introducing a burned gas directly into a cylinder by opening an exhaust valve during an intake stroke, wherein rapid burning can be achieved by suppressing the drop of a burning rate more than heretofor, and EGR limit can be extended, and in association therewith, lower fuel consumption and lower burning variations, and lower emission can be achieved.例文帳に追加

吸気行程中に排気弁を開弁することで既燃ガスを直接気筒内に導入するにあたって、従来に増して燃焼速度の低下を抑えて急速燃焼を達成することができ、EGR限界の拡大ができ、これに伴って低燃費、低燃焼変動、低エミッションが達成できる内燃機関の吸気方法及びその内燃機関を得る。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device of an internal combustion engine capable of supplying a reasonable quantity of urea aqueous solution by always calculating an appropriate NOx discharge amount regardless of whether regeneration control of a DPF is in execution or not, thereby achieving excellent NOx elimination characteristics, and of preventing wasteful consumption of the urea aqueous solution and slip.例文帳に追加

DPFの再生制御が実行中か否かに関わらず常に適切なNOx排出量を算出して過不足のない尿素水溶液を供給でき、もって、良好なNOx浄化性能を実現できると共に、無駄な尿素水溶液の消費やスリップを未然に防止できる内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

This exhaust emission control device is so configured that a SOx adsorption device 20 is arranged upstream of a NOx adsorption device 30, SOx is adsorbed as manganese sulfate by manganese dioxide deposited on the SOx adsorption device 20, the manganese dioxide is dissolved and removed by heat of combustion of fuel injected from a fuel injection valve 40, and the fused manganese dioxide is collected and stored in a collecting container 50.例文帳に追加

NOx吸着装置30の上流側にSOx吸着装置20を配置し、SOxを、SOx吸着装置20に担持した二酸化マンガンにより硫酸マンガンとして吸着させると共に、この二酸化マンガンを燃料噴射弁40から噴射された燃料の燃焼熱により溶解除去し融解した二酸化マンガンを捕集容器50内に捕集貯蔵する構成とした。 - 特許庁

To improve thermal efficiency, output performance and fuel consumption by preventing the lowering of fuel dispersing performance and air utilization factor even in uniform mixture combustion in a high-load and high-rotation operation region while maintaining good thermal efficiency, exhaust emission and combustion stability in stratified charge combustion in a low-load and low-rotation operation region.例文帳に追加

低負荷低回転運転領域での成層燃焼において、良好な熱効率、排気ガスおよび燃焼安定性を維持したまま、高負荷高回転運転領域での均一混合燃焼においても、燃料分散性および空気利用率の低下を防止し、熱効率、出力性能および燃費の向上を図る。 - 特許庁

To provide a device for controlling exhaust emission of an internal combustion engine comprising a NOx storage/reduction catalyst device having O_2 storage capability, and a three-way catalyst, wherein the storage oxygen amount of the NOx storage/reduction catalyst device is reduced relatively earlier without generating ill odors when the storage oxygen amount of the NOx storage/reduction catalyst device is increased by fuel-cut while giving S-poisoning restoring treatment.例文帳に追加

O_2ストレージ能力を有するNO_X吸蔵還元触媒装置及び三元触媒装置を具備する内燃機関の排気浄化装置において、S被毒回復処理を実施している時にフューエルカットによりNO_X吸蔵還元触媒装置の吸蔵酸素量が増大した場合には、異臭を発生させることなく比較的早期にNO_X吸蔵還元触媒装置の吸蔵酸素量を低減する。 - 特許庁

To connect a corona discharge electrode 2 of the exhaust emission control device 1 to the high voltage wiring 4, an electrode side terminal 22 is electrically connected to the high voltage wiring 4 by a coil spring 7 with flexible structure, and the corona discharge electrode 2 is connected to a connection end part of the high voltage wiring 4 with water resistance by a metal bellows 8, having the flexible structure, for covering its periphery.例文帳に追加

排気浄化装置1のコロナ放電電極2を高電圧配線4に接続するために、電極側端子22と高電圧配線4を柔軟構造のコイルバネ7で電気的に接続し、その周囲を覆う柔軟構造の金属ベローズ8にてコロナ放電電極2と高電圧配線4の接続端部を耐被水性を有して連結する。 - 特許庁

In the exhaust emission control device 101 capable of PM regenerating DPFs 14a, 14b by removing collected particulate matter (PM), an ECU 50 calculates a remaining deposition amount of the PM collected by the DPFs 14a, 14b during PM regeneration, and determines whether the calculated remaining deposition amount is equal to or less than a first reference amount α.例文帳に追加

捕集した粒子状物質(PM)を除去することによりDPF14a,14bをPM再生することが可能な排気ガス浄化装置101において、ECU50は、PM再生時にDPF14a及び14bに捕集されたPMの残存堆積量を算出し、算出した残存堆積量が第一基準量α以下であるかを判定する。 - 特許庁

The present invention relates to: metal oxide particles having a central part (1) with the number of moles of alumina and silica larger than that of ceria, and a surface layer (2) with the number of moles of ceria larger than the total number of moles of alumina and silica; the exhaust emission control catalyst containing the metal oxide particles and a noble metal carried thereon; and the production method of the metal oxide particles.例文帳に追加

セリアのモル数よりもアルミナ及びシリカのモル数の合計が多い中心部(1)と、アルミナ及びシリカのモル数の合計よりもセリアのモル数が多い表面層(2)とを有する金属酸化物粒子、この金属酸化物粒子及びこの金属酸化物粒子に担持された貴金属を含む排ガス浄化触媒、並びにこの金属酸化物粒子の製造方法とする。 - 特許庁

To provide a control system of a fuel residual quantity gauge and a residual travel distance meter, which inhibit a difference between a travelable distance of a vehicle which an operator recognizes and an actual travelable distance of the vehicle, even when regeneration control of an exhaust emission control device is performed using fuel in such a state that a fuel residual quantity in a fuel tank is reduced to a certain extent of quantity.例文帳に追加

本発明は、燃料タンク内の燃料残量がある程度の量にまで減少した状態となったときに、燃料を使用する排気浄化装置の再生制御が行われる場合であっても、運転者が認識している車両の走行可能距離と該車両の実際の走行可能距離との差を抑制することを課題とする。 - 特許庁

This exhaust emission control device of the internal combustion engine has a control means for removing NOx adsorbed to TWC 7 and the LNC 9 arranged on this downstream side, and performs NOx removing control suitable for the LNC, after activating the LNC, by performing the NOx removing control suitable for the TWC, when the LNC is the inactive state and the TWC is an active state.例文帳に追加

TWC7とこの下流側に設けられたLNC9とに吸着したNO_Xを除去する制御手段を備えた内燃機関の排気浄化装置において、LNCが未活性状態であり且つTWCが活性状態である時には、TWCに適したNO_X除去制御を実行し、LNCの活性後は、LNCに適したNO_X除去制御を実行するものとした。 - 特許庁

Thus, with no influences of a dispersion of a revolving energy consuming speed due to the manufacturing tolerance of an engine, a secular change and an engine friction change, the stop position control is executed at a consistently proper timing, therefore permitting accurate control of the stop position of the engine revolution, finding accurate information for the stop position of the engine revolution and improving startability and starting exhaust emission.例文帳に追加

これにより、エンジンの製造公差、経時変化、エンジンフリクションの変化による回転エネルギ消費速度のばらつきの影響を受けずに、常に適正なタイミングで停止位置制御を実行することができるため、エンジン回転の停止位置を精度良く制御することができて、エンジン回転の停止位置の情報を精度良く求めることができ、始動性や始動時の排気エミッションを向上させることができる。 - 特許庁

In the control system of the spark ignition internal combustion engine of this invention, hydrocarbon (HC) exhausted from the internal combustion engine is reduced by advancing an ignition timing ahead of an MBT (minimum advance for best torque) when the catalyst is not sufficiently activated and carbon monoxide (CO) exhausted from the internal combustion engine is oxidized by supplying oxygen to exhaust emission at upstream from the catalyst.例文帳に追加

本発明は、火花点火式内燃機関の制御システムにおいて、触媒が十分に活性していない時に、点火時期をMBTより前へ進角させることにより内燃機関から排出される炭化水素(HC)の低減を図るとともに、触媒より上流の排気に酸素を供給することにより内燃機関から排出された一酸化炭素(CO)を酸化させるようにした。 - 特許庁

To provide an organic compound pyrolytic apparatus that stabilizes the pyrolysis of an organic compound from an initial state for a long time, uses neither a fuel nor electric power for the pyrolysis, suppresses the generation of dioxins, keeps a low maintenance cost with a ceramic deodorizing/smoke-eliminating apparatus without exhaust gas and water treatments, and finally reduces carbon dioxide emission.例文帳に追加

有機物の熱分解処理を初期状態から長期的に安定化し、熱分解処理に燃料、電気を使わず、ダイオキシン類の発生を抑え、かつ排出ガス処理、水処理を使わない、セラミック消臭消煙装置で安価で維持費を少なくし、CO_2を減量させる有機物熱分解処理装置を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device, in which a black smoke eliminating filter and a catalyst layer are arranged, in a series in a processing pack, which can suppress the pressure loss of backwash filter air and improve the backwash capability of the black smoke eliminating filter without increasing capacity of a backwash air supply equipment.例文帳に追加

処理パック内に黒煙除去フィルタ及び触媒層を直列に配設してなる排ガス浄化装置において、逆洗空気の圧力損失を抑制して、逆洗空気供給設備の容量を増大することなく黒煙除去フィルタの逆洗能力を向上せしめ得る排ガス浄化装置を提供する。 - 特許庁

In manufacturing a retaining seal material for a catalyst converter 1 for exhaust emission control and also manufacturing the catalyst converter 1, the non-expansive seal mat 2 is impregnated with water component W as a binder of low-temperature solidifying medium, so that the seal mat itself 2 has low friction owing to an ice phase film formed when the binder is turned into ice by cooling.例文帳に追加

本発明に係る排気ガス浄化用触媒コンバータ1の保持用シール材および排気ガス浄化用触媒コンバータ1の製造方法では、無膨張性シールマット2に低温凝固媒体のバインダーとして水成分Wを含浸させているので、このバインダーが冷却により氷化した氷層膜により無膨張性シールマット2自体が低摩擦となる。 - 特許庁

The exhaust emission purifying device prohibits the execution of a catalyst combustion process of burning the particulate caught and accumulated in the pores of the DPF 9 through a function of a catalyst until transition from a deep layer filtration mode with a particulate captured and accumulated in pores of a DPF 9 to a surface layer filtration mode with the particulate accumulated in the surface layer of the DPF 9 is determined.例文帳に追加

DPF9の細孔内に粒子状物質が捕捉されて堆積する深層濾過形態から、DPF9の表層に粒子状物質が堆積する表層濾過形態に推移したと判断されるまでは、DPF9の細孔内に捕捉されて堆積した粒子状物質を触媒の作用により燃焼させる触媒燃焼処理の実行を禁止する内燃機関の排気浄化装置である。 - 特許庁

The catalyst warming control for promoting the warming of the exhaust emission control catalyst is performed by increasing the ISC opening so as to increase the air intake at the time t0 when the condition of execution of the catalyst warming control is established, and changing the combustion mode from the homogeneous combustion to the stratified charge combustion at the subsequent time t1.例文帳に追加

触媒暖機制御の実行条件が成立した時刻t0に、吸入空気量を増加すべくISC開度を増大させるとともに、その後の時刻t1に均質燃焼から成層燃焼へと燃焼形態を切り替えることで、排気浄化触媒の暖機を促進するための触媒暖機制御を実施する。 - 特許庁

To attain excellent exhaust emission control while enhancing precision of fuel injection control to enhance fuel consumption performance for an engine, when an injector is arranged to directly supply fuel to a combustion chamber inside a cylinder of the engine to control a fuel injection amount and fuel injection timing by the injector.例文帳に追加

エンジン1の気筒2内燃焼室6に対し燃料を直接的に噴射供給するようにインジェクタ12を配設し、このインジェクタ12による燃料の噴射量及び噴射時期を制御する場合に、その燃料噴射制御の精度を高めて、エンジン1の燃費性能をさらに向上させながら、一層の排気清浄化を実現する。 - 特許庁

If a temperature of the engine exhaust emission purifying catalyst is lowered below a lower limit threshold necessary for keeping its purifying function when the engine temporal stop is allowed according to a vehicle operation condition and carried out, the engine is operated for heating the catalyst even if the engine temporal stop is allowed among the vehicle operating conditions.例文帳に追加

車輌運転条件から許容されてエンジンが一時停止されたとき、エンジン排気浄化触媒の温度がその浄化機能維持のために必要な所定の下限しきい値まで下ったときには、車輌運転条件からエンジン一時停止が許容されていても、エンジンを触媒加熱用に作動させる。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device for an engine capable of appropriately compensating fuel injection quantity even if acceleration and deceleration are repeated under condition where the temperature of engine cooling water is roughly constant, inhibit undesirable air fuel ratio fluctuation as much as possible, and prevent useless torque fluctuation, deterioration of exhaust emission characteristics or the like.例文帳に追加

エンジンの冷却水温が略一定の状態で加減速を繰り返した場合等においても、適切に燃料噴射量の補正を行うことができ、もって、不所望な空燃比変動を可及的に抑えて、無用なトルク変動や排気エミッション特性の悪化等を招くことがないようにされたエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a NOx sensor rationality diagnosing device, a NOx sensor rationality diagnosing method, and an exhaust emission control device provided with the NOx sensor rationality diagnosing device, which diagnose rationality of a NOx sensor at a desired timing without deteriorating driveability and fuel consumption even during operation of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の運転中であっても、ドライバビリティ性や燃費の悪化を伴わずに、所望の時期にNO_Xセンサの合理性診断を行うことができるNO_Xセンサの合理性診断装置及びNO_Xセンサの合理性診断方法、並びにそのようなNO_Xセンサの合理性診断装置を備えた排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

The apparatus for treating exhaust gas comprising NOx by electron beam irradiation includes a cathode comprising an electron emitter constituted of a field-emission device, an anode, a chamber for generating an electron beam, a window attached thereto for taking out the electron beam, and a device for supplying a nitrogen gas to the outside of the window for taking out the electron beam.例文帳に追加

上記課題は、電界放出型素子よりなる電子放出部を有する陰極と、陽極と、電子線を発生させるチャンバーと、それに取着された電子線取出窓と、該電子線取出窓の外側に窒素ガスを供給する装置よりなる、電子線照射による、NOxを含有する排ガスの処理装置によって解決される。 - 特許庁

The chamber 11 further includes a sub-chamber 15 arranged upstream of the pumping port and downstream of the workpiece support, and the sub-chamber 15 includes a window 19 and an excitation source, adjacent the window, for generating plasma in a sample of the exhaust gas to generate an optical emission which can be monitored through the window 19.例文帳に追加

チャンバ11は、さらに、ポンピングポートの上流側且つワークピース支持部の下流側に配置されるサブチャンバ15を備え、サブチャンバ15は、窓部19と、その窓部に近接した励起源であって、排気ガスの標本にプラズマを発生させて窓部19を通じて監視可能な光学的発光を発生させる励起源とを備える。 - 特許庁

In variable cylinder system for an internal combustion engine, feedback gain of air fuel ratio feedback control, air fuel ratio learning value of air fuel ratio learning control, determination of purification capacity of exhaust emission control catalyst or the like are varied according to whether in reduced operation or not, number of the operating cylinders or combination of the operating cylinders during reduced cylinder operation.例文帳に追加

内燃機関の可変気筒システムにおいて、いわゆる減筒運転中か否かに応じて、さらには減筒運転中の稼動気筒数または稼動気筒の組み合わせに応じて、空燃比フィードバック制御のフィードバックゲイン、空燃比学習制御における空燃比学習値、排気浄化触媒の浄化性能判定における判定値等を変更する。 - 特許庁

To solve the problem that there is a case that timing of detecting a frequency signal is different from timing of calculating air flow rate when an air flow sensor which makes the frequency signal as output is adopted, measurement delay is generated to become a factor of deterioration of exhaust emission and reduction of torque under a condition that intake air flow transiently changes in an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関において、周波数信号を出力とするエアフローセンサを採用する場合には、周波数信号を検出するタイミングと空気流量を演算するタイミングが異なる場合があり、吸入空気流量が過渡的に変化する条件下においては計測遅れが発生し、排気エミッションの悪化やトルクの低下の要因となる。 - 特許庁

To suppress the degradation of fuel improving effects due to partial cylinder operation by preventing the worsening of exhaust emission due to a lower temperature in cylinders to be in a resting condition and suppressing vibration resulting from torque deviation when the cylinders in the resting condition is put into an operating condition in the state that the partial cylinder operation is kept on.例文帳に追加

休止状態になる気筒での温度低下による排気エミッションの悪化を防止すると共に、部分気筒運転が継続された状態で、休止状態の気筒が稼働状態になる際のトルク段差に起因する振動を抑制し、しかも部分気筒運転による燃費の改善効果の低下を抑制する。 - 特許庁

In the exhaust emission control device, when the PM accumulated amount detected by the PM accumulated amount detecting means 1, 2, 3 exceeds a prescribed amount, the power supply control means 5 controls the power supply means 7 to start the supply of electric power to the PM purifying reactor 10 or to increase the electric power supplied to the PM purifying reactor 10.例文帳に追加

ここでこの排気浄化装置では、PM堆積量検知手段(1、2、3)で検知されたPM堆積量が所定量を超えたときに、電源制御手段(5)が電源手段(7)を制御して、PM浄化リアクター(10)への電力の供給を開始させ、又はPM浄化リアクター(10)に供給する電力を増加させることを特徴とする。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device with continuous regeneration DPF devices for efficiently restoring the NOx storing performance of a NOx storage/reduction catalyst provided on the downstream side of a filer, efficiently purifying NOx generated during regenerating the filter and preventing the release of NOx generated during regenerating the filter, and its regeneration control method.例文帳に追加

連続再生型DPF装置を備えた排気ガス浄化装置において、フィルタ下流側に設けたNOx吸蔵還元型触媒のNOx吸蔵性能を効率よく回復して、フィルタ再生時に発生するNOxを効率よく浄化でき、フィルタ再生時に発生するNOxの放出を防止できる排気ガス浄化装置及びその再生制御方法を提供する。 - 特許庁

To provide technique for allowing a reducing agent added from a fuel addition valve to satisfactorily reach an exhaust emission control device even when a combustion interval between a cylinder with a reducing agent addition valve installed close thereto and another cylinder in the same bank becomes a crank angle of 90 degrees in each bank of a V-eight internal combustion engine.例文帳に追加

V型8気筒内燃機関の各バンクにおいて、還元剤添加弁が近接して取り付けられた気筒と、同バンクにおける他の気筒との燃焼間隔が90度クランク角になった場合にも、燃料添加弁から添加された還元剤が良好に排気浄化装置に到達できる技術を提供する。 - 特許庁

The base metal exhaust emission control device of the internal combustion engine includes a first step base metal catalyst means for performing an oxidation purification of HC and CO, and a basic structure consisting of a second step base metal catalyst means for performing a reduction purification of NOx, wherein the first step base metal catalyst means has a purification rate of HC higher than that of CO.例文帳に追加

HCおよびCOの酸化浄化を行なう第1段卑金属触媒手段と、NOxの還元浄化を行なう第2段卑金属触媒手段とから成る基本構造を備え、該第1段卑金属触媒手段はCOよりもHCの浄化率が高いことを特徴とする内燃機関の卑金属排ガス浄化装置。 - 特許庁

例文

To provide an improved combustion device, reducing NOx and CO generated by combustion more than the conventional combustion device using as a burner a self-exhaust emission recirculating type burner including a fuel injection pipe disposed in a combustion cylinder and a baffle plate fitted to the vicinity of the tip of the fuel injection pipe as it is.例文帳に追加

バーナとして、燃焼筒内に配置された燃料噴射管と、該燃料噴射管の先端近傍に取り付けられた保炎板とを備える形態の自己排ガス再循環型バーナをそのまま用いて、従来の燃焼装置よりも燃焼により生成されるNOxおよびCOの低減を図ることのできる改良された燃焼装置を提供する。 - 特許庁

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