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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Oil hydraulic valvesの意味・解説 > Oil hydraulic valvesに関連した英語例文

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Oil hydraulic valvesの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 115



例文

Switching valves are provided on the first circuit, and among a second circuit which is connected to the bottom side of a boom hydraulic cylinder, a third circuit which is connected to the head side of the boom hydraulic cylinder, and a drain circuit which is connected to an oil storage tank.例文帳に追加

第1回路上で、かつブーム油圧シリンダのボトム側に接続する第2回路と、ブーム油圧シリンダのヘッド側に接続する第3回路と、貯油タンクに接続するドレン回路との間に切換弁を設ける。 - 特許庁

A pair of hook cylinders 10a, 10b are respectively separated from a hydraulic circuit of a dump cylinder 12 and connected to a hook operating valve 24 by a feed oil passage 16 and a return oil passage 18 through a pair of grip selector valves 14a, 14b, and the grip selector valves 14a, 14b are operated by an operating means 26.例文帳に追加

一対のフックシリンダ(10a、10b)の各々を、ダンプシリンダ(12)の油圧回路から分離し、フック操作弁(24)に一対の把持切換弁(14a、14b)を介し供給油路(16)及び戻り油路(18)により接続し、把持切換弁(14a、14b)を操作手段(26)により操作する。 - 特許庁

To provide a position control system for suppressing oil leakage from the valves and performing accurate position control of the controlled object by controlling oil flow rate using poppet type solenoid valves, in the position control system that performs position control of an object to be operation-controlled by a hydraulic actuator.例文帳に追加

油圧アクチュエータにより動作制御される制御対象の位置制御を行う位置制御システムにおいて、ポペット型電磁弁を用いて油の流量制御を行い、弁からの油漏れを抑制すると共に制御対象の位置制御を精度よく行うことのできる位置制御システムを提供する。 - 特許庁

The steering device 1 for a vehicle comprises opening/closing valves 22, 23 capable of prohibiting hydraulic oil from flowing in to/out of an hydraulic actuator 5 for steering, solenoids 24, 25 for operating the valves, and a valve controlling part 41 for closing the opening/closing valves 22, 23 according to turning off a signal inputted from an ignition key switch 33.例文帳に追加

本車両用操舵装置1では、操舵用の油圧アクチュエータ5への作動油の流出入を禁止可能な開閉弁22,23と、この弁を動作させるためのソレノイド24,25と、イグニッションキースイッチ33から入力した信号がオンからオフになることに応じて開閉弁22,23を閉じるようにする弁制御部41とを備える。 - 特許庁

例文

The valve timing changing mechanism 30 for changing valve timing of engine valves is driven based on the hydraulic pressure of the operating oil supplied from an engine driven oil pump 40.例文帳に追加

機関バルブのバルブタイミングを変更するバルブタイミング変更機構30は、機関駆動式のオイルポンプ40から供給される作動油の油圧に基づいて駆動される。 - 特許庁


例文

The counter balance valve 20 is provided with check valves 62a and 62b for supplying oil from drain oil passages 78 and 79 of the hydraulic motor 16 to second ports 33a and 33b of the counter balance valve 20.例文帳に追加

カウンターバランス弁20は油圧モータ16のドレン油路78、79からカウンターバランス弁20の第2ポート33a,33bへ油を流すチェック弁62a,62bを設ける。 - 特許庁

The regeneration passages 93 and 94 contain regeneration check valves 101 and 102, respectively, actuated for opening in a direction, in which the return oil from the arm cylinder 6a is caused to be confluent with the working oil fed from the hydraulic pumps 36 and 37, and blocking a flow in the reverse direction.例文帳に追加

再生通路93,94は、アームシリンダ6cからの戻り油を油圧ポンプ36,37から供給した作動油と合流させる方向に開作動するとともに逆方向流れを阻止する再生チェック弁101,102をそれぞれ含む。 - 特許庁

The shift mechanism 47 actuates hydraulic cylinders 31f, g, 32f, g by switching oil feed and adjusting a volume of the oil feed with electromagnetic valves V1-V8 and V11-V18, so as to chuck the roll of the aluminum web and finely control the position.例文帳に追加

シフト機構47は、電磁弁V1〜V8,V11〜V18で行われる送油の切り替え及び送油量の調整により油圧シリンダ31f,g,32f,gを稼働することにより、アルミウェブのロールのチャッキング及び微小な位置制御を行う。 - 特許庁

The increased oil pressure is applied to motor displacement selector valves 33, 34 to be switched, whereby passing oil quantity per one revolution of hydraulic motors 19, 21 is shifted from a small displacement position to a large displacement position.例文帳に追加

上昇した圧油がモータ容量切換弁33、34に印加されて切り換わり、油圧モータ19、21の一回転当りの通過油量が、小容量ポジションから大容量ポジションに移行される。 - 特許庁

例文

The hydraulic circuit of the winch for the crane makes the two-pump merging series circuit by merging a delivery pressure oil of the two hydraulic pump by two control valves according to operation of operation levers 21, 23 to feed it to the two hydraulic motors respectively.例文帳に追加

クレーン用ウインチの油圧回路は、2つの油圧ポンプの吐出圧油を2つのコントロールバルブにより操作レバー21,23の操作に応じて合流させて2つの油圧モータにそれぞれ供給する2ポンプ合流シリーズ回路をベースにする。 - 特許庁

例文

To reduce overall pressure loss by reducing the number of flow control valves and a piping connecting length of the flow control valve, and to simplify a layout of hydraulic piping between a hydraulic power source and an actuator receiving pressure oil from the hydraulic power source by reducing the number of the flow control valve.例文帳に追加

流量制御弁の個数とその配管接続長さとをさらに削減して全体としての圧力損失を更に低減し、流量制御弁の個数削減に起因して油圧源とこの油圧源からの圧油を受けるアクチュエータ間の油圧配管のレイアウトを簡素化する。 - 特許庁

When the auxiliary switch valve 5 is switched from the neutral position by the pressure oil from the hydraulic pilot valve 1, pressure oil of an oil passage 11 or an oil passage 12 is supplied to either one of the directional control valves 6 and another directional control valve 6 is connected to the tank 7.例文帳に追加

油圧パイロット弁1からの圧油により補助切換弁5が中立位置から切換えられると、油路11又は油路12の圧油を方向制御弁6の一方に供給するとともに、方向制御弁6の他方をタンク7に接続しておく。 - 特許庁

Hydraulic cylinders 11a, 11c in a left wheel position and hydraulic cylinders 11b, 11d in a right wheel position are connected to each other through oil passages P1, P2, and gate valves 17, 18 which are normally in a communicated condition are interposed respectively in the oil passages P1, P2.例文帳に追加

左車輪位置の油圧シリンダ11a,11cと右車輪位置11b,11dとが油路P1,P2を介してそれぞれ接続されており、同油路P1,P2には通常時に連通状態にあるゲートバルブ17,18が介装されている。 - 特許庁

Similarly, part way along the forward motion hydraulic supply conduit lines 51A, 52A, and part way along the reverse motion hydraulic supply conduit lines 51B, 52B, throttle valves are provided to bypass the pressurized oil in the conduit lines and to freely adjust the flow rate of the bypass pressurized oil.例文帳に追加

また前進用圧油供給管路51A、52Aおよび後進用圧油供給管路51B、52Bの途中にそれぞれ、管路上の圧油をバイパスするとともにバイパスする圧油の流量を調整自在の絞り弁(31A、32A)、(31B、32B)が設けられる。 - 特許庁

In the hydraulic circuit where pressure oil from a variable displacement hydraulic pump is supplied to each hydraulic actuator via two or more directional control valves connected in series, a shut-off valve is provided at the most downstream position of the two or more directional control valves and an accumulator is provided between the directional control valve at the most downstream position and the shut-off valve via a check valve.例文帳に追加

可変容量式の油圧ポンプからの圧油を、直列に接続された複数の方向制御弁を介してそれぞれ油圧アクチュエータに供給する油圧回路において、複数の前記方向制御弁の最下流に閉止弁を備え、最下流の前記方向制御弁と前記閉止弁との間にチェック弁を介してアキュムレータを設けたことを特徴とする。 - 特許庁

When both travel control valves 42, 52 are operated and one of the actuator control valves is operated, a combination control valve (a straight travel valve) 60 is opened to combine discharge oil from both hydraulic pumps P1, P2 and a resupply selector valve 70 is opened to resupply operating oil from another hydraulic pump P3 to the actuator control valve.例文帳に追加

両走行制御弁42,52がともに操作され、かつ、いずれかのアクチュエータ制御弁が操作されると、合流制御弁(走行直進弁)60を開弁して両油圧ポンプP1,P2の吐出油を合流させるとともに、補給切換弁70を開弁して別の油圧ポンプP3から前記アクチュエータ制御弁に作動油を補給する。 - 特許庁

For the hydraulic circuit and its method, a common drain for receiving return lubricating oil from a transmission and control valve return oil of an actuator and a hydraulic pump for sending the oil from the drain to the transmission and the respective actuator control valves are included, and a bubble separating apparatus is disposed immediately after the discharge side of the hydraulic pump.例文帳に追加

トランスミッションからの戻り潤滑油及びアクチュエータの制御バルブ戻り油を受ける共通のドレンと、ドレンから油をトランスミッション及び各アクチュエータ制御バルブに送る油圧ポンプとを含み、油圧ポンプの吐出側直後に気泡分離装置を配置したことを特徴とする油圧回路及びその方法。 - 特許庁

To contrive to simplify arrangement of a hydraulic driving gear and hydraulic circuits so that the driving circuit of the hydraulic driving gear is simplified as much as possible, the numbers of change-over valves and operation levers are lessened and a hydraulic piping structure is simplified in the hydraulic driving gear for a sugar cane harvester, with which each working apparatus is separately driven by each oil motor.例文帳に追加

作業装置をそれぞれのオイルモータで別個に駆動するさとうきび収穫機の油圧駆動装置について、その駆動回路を可及的に単純にし、その切り替え弁、操作レバーをできるだけ少なくするとともに、油圧配管構造を単純化するように油圧駆動装置の配置、油圧回路を工夫すること。 - 特許庁

A swash plate type hydraulic pump 20 is driven by the engine 18 for travelling, discharged pressure oil of the hydraulic pump is supplied to first and second hydraulic motors 28, 52 through first and second flow control valves 48, 54, a coolant compressor 30 is driven by the first hydraulic motor, and an evaporator fan 44 is driven by the second hydraulic motor.例文帳に追加

走行用エンジン18によって斜板式油圧ポンプ20を駆動し、同油圧ポンプの吐出圧油を第1及び第2流量制御弁48,54を介し第1及び第2油圧モータ28,52に供給し、第1油圧モータによって冷媒圧縮機30を駆動すると共に第2油圧モータによりエバポレータファン44を駆動する。 - 特許庁

When the oil pump is out of operation, the poppet valves are held in the neutral position by a spring pressure given by springs 50 and 51 to open the two open ends 40a and 40b so that the bypass passage is put in communication, and thereby generation of the flow resistance of the hydraulic oil flowing substitutionally between the two oil pressure chambers is suppressed.例文帳に追加

また、オイルポンプの非作動時には、両ポペット弁をスプリング50、51のばね圧で中立位置に保持して両開口端40a,40bを開いてバイパス通路を連通させ、前記両油圧室間を置換流動する作動油の流動抵抗の発生を抑制する。 - 特許庁

The hydraulic control device 2 includes feedback oil passages 109, 113 branching off from oil passages 108, 112 for supply to oil chambers 21a, 22a of first and second clutches 21, 22 respectively from first and second shift valves 83, 84, and connected to feedback ports 81c, 82c of corresponding first and second linear solenoid valves 81, 82.例文帳に追加

油圧制御装置2は、第1、第2シフトバルブ83、84からそれぞれ第1、第2クラッチ21、22の油室21a、22aに供給する油路108、112から分岐して、対応する第1、第2リニアソレノイドバルブ81、82のフィードバックポート81c、82cに接続されるフィードバック油路109、113を備えている。 - 特許庁

This intake and exhaust valve timing variable devices installed in an engine comprise variable mechanisms operated by hydraulic pressure, lock mechanisms, and oil control valves (OCV).例文帳に追加

エンジンに設けられた吸・排気各バルブタイミング可変装置は、油圧により作動する可変機構、ロック機構及びオイルコントロールバルブ(OCV)を備える。 - 特許庁

The auxiliary switch valve shuts the pressure oil output from the hydraulic pilot valve 1 at a neutral position and connects both ends of the directional control valves 6 respectively to a tank 7.例文帳に追加

補助切換弁は、中立位置で油圧パイロット弁1から出力される圧油を遮断し、方向制御弁6の両端をそれぞれタンク7に接続する。 - 特許庁

Accordingly, the hydraulic oil outputted from the normal modulate valve 30 or the normal modulate valve 40 is supplied to the electrohydraulic control valves 21, 22, 23, 24, 25, and 26.例文帳に追加

これにより、正常なモジュレート弁30またはモジュレート弁40から出力された油圧は、各電磁油圧制御弁21、22、23、24、25、26に供給される。 - 特許庁

The solenoid operated pilot valves 41, 42 are connected to a pilot control part 34a of the control valve 34 of the hydraulic actuator 9 through a pilot oil path 37.例文帳に追加

油圧アクチュエータ9の制御弁34のパイロット操作部34aにパイロット油路37を介して電磁操作パイロット弁41,42を接続してある。 - 特許庁

The set oil pressure from a hydraulic pump 17 through valves 19, 20 is transmitted to a side corresponding to a position of the shifting operation of both pressure receiving chambers 8a, 9a of a forward clutch 8 and a backward clutch 9.例文帳に追加

油圧ポンプ17からの各バルブ19,20を通じた設定油圧は、前進クラッチ8と後進クラッチ9の両受圧室8a,9aのうちシフト操作位置に応じた側に伝達される。 - 特許庁

Both of braking valves 118L and 118R and both of right and left braking cylinders 117L and 117R are located on a lower part side which becomes lower than the oil level of the hydraulic fluid stored in a transmission case 15.例文帳に追加

両制動バルブ118L,118R及び左右両制動シリンダ117L,117Rを、ミッションケース15においてその内部に貯留された作動油の油面より低くなる下部側に位置させる。 - 特許庁

After starting the shutting-in control, when determining that a state becomes different from the maximum pulley ratio state, a shift control is performed by switching the hydraulic fluid to the primary oil chamber to the flow control valves.例文帳に追加

閉じ込み制御を開始した後、最大プーリ比状態から外れたと判定した場合に、プライマリ油室への作動油を前記流量制御弁に切り替えて変速制御する。 - 特許庁

In the extension-side and compression-side damping force generating mechanisms 13, 14, the hydraulic oil is introduced into back pressure chambers 30, 46 through back pressure introducing orifices 32, 48 respectively, and the opening of relief valves 28, 44 is controlled by the pressures in the back pressure chambers.例文帳に追加

伸び側及び縮み側減衰力発生機構13、14では、背圧導入オリフィス32、48から背圧室30、46に油液を導入し、その内圧でリリーフバルブ28、44の開弁を制御する。 - 特許庁

Therefore, pressure oil in holding conduits 11, 12 is led to spring side pilot chambers 17a, 18a of spools 17, 18 of counter balance valves 5, 6, and then the spools 17, 18 are closed to stop the rotation of the hydraulic motors 2, 3.例文帳に追加

これにより、保持管路11,12の圧油がカウンタバランス弁5,6のスプール17,18のバネ側パイロット室17a,18aに導かれ、スプール17,18が閉ざされて油圧モータ2,3の回転が停止される。 - 特許庁

A relief circuit 151 for pressure oil supplied from the hydraulic pump P to the steering control valves 111, 112 can be switched between a relief pressure setting state and a state releasing relief pressure setting by a switching means 152.例文帳に追加

油圧ポンプPから操向制御弁111,112と切換え弁121に供給される圧油のためのリリーフ回路151を切換え手段152によってリリーフ圧設定状態と、リリーフ圧設定の解除状態とに切換えられる。 - 特許庁

To provide a hydraulic circuit capable of improving work efficiency by efficiently making pressure oil from the third pump join when three direction selector valves of a director selector valve for a boom, a director selector valve for a bucket and a direction selector valve for an arm can be simultaneously operated.例文帳に追加

ブーム用方向切換弁及びバケット用方向切換弁とアーム用方向切換弁との3つの方向切換弁を同時操作したときに、第3ポンプからの圧油を効率よく合流させて、作業効率の向上を図る。 - 特許庁

When an engine speed sensor 27 is abnormal, and at low oil temperature time when responsiveness of hydraulic control reduces, the current-carrying to the solenoid valves 22 to 24 is not prohibited.例文帳に追加

尚、エンジン回転速度センサ27が異常なときや、油圧制御の応答性が低下する低油温時は、電磁弁22〜24への通電を禁止しないようにする。 - 特許庁

By this configuration, the pressure range of the hydraulic oil allowed to be supplied to the load can be increased by openably controlling the open/close valves 1, 2, and 3.例文帳に追加

この構成において、開閉弁1,2,3を開閉制御することで負荷に対し供給可能とする作動油の圧力範囲を大きくすることが可能となる。 - 特許庁

The travel transmission structure also comprises right and left control valves 23, 24 operable to discharge the operating fluid from the right and left oil passages 11, 12, and right and left rotating speed sensors 27, 28 for detecting the rotating speed of the right and left hydraulic pumps 9, 10.例文帳に追加

右及び左の油路11,12から作動油を排出操作自在な右及び左の制御弁23,24、右及び左の油圧ポンプ9,10の回転数を検出する右及び左の回転数センサー27,28を備える。 - 特許庁

Opening amount limit means 18, 19 limit the maximum opening amounts of the respective operation valves 4 to control the maximum flow rate of the pressure oil supplied to a hydraulic actuator 2.例文帳に追加

また、開口量制限手段18、19によって、操作弁4の最大開口量が制限され、油圧アクチュエータ2に供給される圧油の最大流量が調整される。 - 特許庁

As a result, frictional engagement elements 61, 62, 63, 64, 65, and 66 can be engaged or released by the hydraulic oil controlled by the electrohydraulic control valves 21, 22, 23, 24, 25, and 26.例文帳に追加

そのため、摩擦係合要素61、62、63、64、65、66は、電磁油圧制御弁21、22、23、24、25、26で制御された油圧によって係合または解放が可能となる。 - 特許庁

In the internal combustion engine equipped with the valve stopping mechanisms 80 which are driven by hydraulic-driven sliding pins 86, response delay times from transmitting signals to oil control valves to operating/stopping intake valves 11 and exhaust valves 12 are set in a control map depending on control parameters, and the valve stopping mechanisms 80 are controlled in accordance with the control map.例文帳に追加

油圧によって駆動されるスライドピン86により駆動されるバルブ休止機構80を備える内燃機関において、オイルコントロールバルブへ信号を送ってから吸気バルブ11、排気バルブ12が作動若しくは休止するまでの応答遅れ時間を各制御パラメータに応じて制御マップ化し、この制御マップに基づいてバルブ休止機構80を制御する。 - 特許庁

The pilot pressure adjusting means adjusts pilot pressure to the outrigger cylinder main control valves 30-33, and it has a single operation lever to designate a changeover direction of the outrigger cylinder main control valves 30-33, and a selecting switch 56 to select and change over flow and a hydraulic oil discharging direction of an optional one of the outrigger cylinder main control valves 30-33.例文帳に追加

同パイロット圧調整手段は前記アウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)に対するパイロット圧を調整すると共に前記アウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)の切り換え方向を指定する単一の操作レバー(49),(64) 及び任意のアウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)の流量及び圧油の吐き出し方向を選択して切り換える選択スイッチ(56)を有している。 - 特許庁

In a small or intermediate lift area of both valves of originally reducing hydraulic pressure impressed on a pin for switching one valve variable control and both valve variable control, the oil is made to flow in a clearance between a pin hole and the pin by increasing the hydraulic pressure to a predetermined value or more, and carbon soot existing in the clearance is removed (Step 106).例文帳に追加

片弁可変制御と両弁可変制御を切り換えるピンに印加する油圧が本来は低くされる両弁小又は中リフト領域において、油圧を所定値以上に高めることでピン穴とピンとの隙間にオイルを流し、該隙間に存在するカーボンスーツを除去する(ステップ106)。 - 特許庁

Especially, since the flat surface S is arranged in a middle of the two exhaust valves, the secondary air supply passage 14 and the two hydraulic lash adjuster storing parts 8, 10 can be separated to the maximum, oil of the hydraulic lash adjuster can be effectively prevented from getting hot.例文帳に追加

特に、2つの排気バルブの中間に、平面Sが配置されるので、最大限に2次空気供給通路14と2つの油圧ラッシュアジャスタ収納部8,10とを離すことができ、油圧ラッシュアジャスタのオイルの高温化抑制をより効果的なものにできる。 - 特許庁

In the hydraulic control device for the automatic transmission, by selectively operating each of solenoid pressure control valves LC1-SLC3, SLB1, SLT, SLU by a modulator pressure wherein hydraulic fluid supplied from an oil pump 23 is a certain pressure, clutches C1-C3 and brakes B-1, B-2 are engaged, and each speed stage of the automatic transmission 10 is established.例文帳に追加

オイルポンプ23から供給された作動油を一定圧にしたモジュレータ圧により複数のソレノイド圧力制御弁LC1〜SLC3,SLB1,SLT,SLUの各々が選択的に作動されることでクラッチC1〜C3およびブレーキB-1,B-2が係合され、自動変速機10の各変速段を成立させる自動変速機の油圧制御装置である。 - 特許庁

A sub transmission hydraulic control system 74A of the sub transmission energizes solenoid switch valves 82, 84, supplies the supplied oil pressure from the hydraulic pump 72 to one of a cylinder chamber of a waiting mechanism 75, and shift-moving a shift fork 56 by a shift rod 58.例文帳に追加

副変速機の副変速機用油圧制御システム74Aは、電磁切替弁82,84のいずれかを通電し、油圧ポンプ72からの供給油圧を待ち機構75のシリンダ室の一方に供給してシフトロッド58によりシフトフォーク56をシフト移動させる。 - 特許庁

To provide a working vehicle suspension structure which includes a hydraulic cylinder and an accumulator, the hydraulic cylinder being operated as a suspension mechanism for travelling wheels, for suppressing the telescopic operation of the hydraulic cylinder when on-off valves provided in an oil path connecting the hydraulic cylinder to the accumulator are operated into opened conditions.例文帳に追加

油圧シリンダとアキュムレータとを備えて、油圧シリンダが走行用の車輪のサスペンション機構として作動するように構成した作業車のサスペンション構造において、油圧シリンダとアキュムレータとを接続する油路に開閉弁を備えた場合、開閉弁が開状態に操作された際の油圧シリンダの伸縮作動を抑える。 - 特許庁

This hydraulic circuit for the internal combustion engine comprises the main valve 2 (first main valve) supplying a pressure oil to a boosting piston or an exhaust valve, the main valve 3 (second main valve) discharging the pressure oil from the boosting piston or the exhaust valve, and a pilot-operated solenoid valve 1 driving these main valves by providing pilot pressures to the main valves 2 and 3.例文帳に追加

内燃機関流体回路は、増圧ピストンまたは排気弁に圧油を供給する主弁2(第1の主弁)と、同増圧ピストンまたは排気弁から圧油を排出する主弁3(第2の主弁)と、前記主弁2,3にパイロット圧を与えることでこれら主弁を駆動する1台のパイロット電磁弁1とを備えている。 - 特許庁

The controller 2 changes the direction control valve 37 so as to supply the pressure oil only to the flow rate control valves 40-43 when the operation signal is input and so as to supply the pressure oil only to the hydraulic motor 38 when the operation signal is absent.例文帳に追加

そして、コントローラ2は、操作信号が入力されているときは、流量制御弁40〜43のみに圧油を供給し、操作信号が入力されていないときは、油圧モータ38のみに圧油を供給するように方向制御弁37を切り換える。 - 特許庁

Preferably the valve casing is formed by an outside plate member where the direction switching valves and the pressure sensors are mounted, an inside plate member having a connecting port to the hydraulic clutches, and a separator interposed between these plate members and provided with oil path holes for connecting between the oil paths of both plate members.例文帳に追加

バルブケーシングは方向切換弁及び圧力センサーを装着した外側プレート部材、油圧クラッチに対する接続ポートを有する内側プレート部材、及びこれらのプレート部材間に介装され両プレート部材の油路間を接続する油路穴を有するセバレータから、構成するのがよい。 - 特許庁

In the device, the oil in a tank is supplied to the motor circuit via an anti-cavitation check valve 30 while the oil discharged from a hydraulic traveling motor 12 is returned to the tank T via overload relief valves 25 and 26 in the traveling at the reduced speed.例文帳に追加

走行減速時に、油圧走行モータ12から排出される油をオーバーロードリリーフ弁25,26を介してタンクTに戻しながら、アンチキャビテーション・チェック弁30を介してタンク油をモータ回路に補給する構成とした。 - 特許庁

The construction machine includes an auxiliary prime mover 50 provided as a separate unit to a prime mover, an auxiliary hydraulic pump 51 which is driven by the auxiliary prime mover 50 and is capable of driving hydraulic actuators 24 to 26 of the construction machine, and an auxiliary pilot hydraulic pump 52 which is driven by the auxiliary prime mover 50 and supplies pilot pressure oil to pilot valves 30 to 33.例文帳に追加

原動機と別に設けた補助原動機50と、補助原動機50により駆動され建設機械の油圧アクチュエータ24〜26を駆動可能な補助油圧ポンプ51と、補助原動機に50よる駆動され、パイロット弁30〜33にパイロット圧油を供給する補助パイロット油圧ポンプ52とを備える。 - 特許庁

例文

A circuit configuration constituted by connecting a plurality of hydraulic actuators used as an oil pressure source in common with a hydraulic pump in parallel and operating and controlling with the control valves, respectively, includes the flow rate control valve 30 with the pressure compensation function for controlling the flow rate to keep difference in pressure between before and after a pressure oil supply opening in a control valve 29 for crushing to a set value.例文帳に追加

複数の油圧アクチュエータを共通の油圧源としての油圧ポンプにパラレルに接続し、それぞれコントロールバルブによって作動制御する回路構成において、破砕用コントロールバルブ29の圧油供給開口の前後差圧を設定値に保つように流量制御を行う圧力補償付きの流量制御弁30を設ける。 - 特許庁

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