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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > cold startの意味・解説 > cold startに関連した英語例文

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cold startの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 466



例文

To provide a hydrocarbon adsorbent for exhaust gas having high adsorption efficiency and good retention characteristics for various HC species contained in exhaust gas, capable of delaying the desorption of cold HC emitted at engine start and adsorbed, and an exhaust emission control catalyst using such an adsorbent and having excellent cleaning performance of the cold HC.例文帳に追加

排ガス中に含まれる多様なHC種に対する高い吸着効率と保持特性を備え、エンジン始動時に排出されて吸着されたコールドHCの脱離を遅延させることができる排気ガス用炭化水素吸着材と、このような吸着材を使用し、コールドHCの浄化性能に優れた排気ガス浄化用触媒を提供する。 - 特許庁

To start a rear O2 control early by obtaining information reflecting an actual activation state of catalyst, and to reduce exhaust gas after engine cold start, in an air/fuel ratio device for an engine feedback controls an air/fuel ratio by using a detection value of a downstream side air/fuel ratio detecting means on a downstream side of the catalyst.例文帳に追加

触媒の下流側の下流側空燃比検出手段の検出値を利用して空燃比をフィードバック制御するエンジンの空燃比制御装置において、触媒の実際の活性化状態を反映した情報を得て、リアO2制御を早期に開始させ、エンジン冷機始動後の排ガス低減を可能とすることにある。 - 特許庁

Even under the cold engine condition, the super retarded combustion is prohibited (S11) until outlet temperature TC of the catalytic converter 10 gets higher than predetermined catalyst activation start temperature T1, and high exhaust gas temperature operation which is super retarded combustion is executed (S14) when outlet temperature TC of the catalytic converter 10 gets higher than catalyst activation start temperature T1 (S13).例文帳に追加

但し、冷機時であっても、触媒コンバータ10の出口温度T_Cが所定の触媒活性開始温度T_1よりも大きくなるまでは超リタード燃焼が禁止され(S11)、触媒コンバータ10の出口温度T_Cが触媒活性開始温度T_1よりも大きくなると(S13)、超リタード燃焼である高排気温運転が実施される(S14)。 - 特許庁

Neutral control, however, is limited when facing temperature of the friction fastening element is low and stable neutral control can not be executed during cold start, and facing temperature is quickly raised to an appropriate temperature range B-C in which stable slip fastening control is possible by executing slip control by applying clutch pressure of minute quantity in a non-travel range after engine start.例文帳に追加

但し、冷間始動時等で、摩擦締結要素のフェーシング温度が低く、安定したニュートラル制御が行えないときはニュートラル制御を制限し、また、エンジン始動後、非走行レンジで微小量のクラッチ圧の印加による滑り制御を実行することで、フェーシング温度を安定した滑り締結制御が可能な適温領域(B−C)まで速やかに上昇させる。 - 特許庁

例文

To start an internal combustion engine for an automobile possible to control to increase an intake air compression ratio before performing the cranking for facilitating a start of the internal combustion engine in the cold temperature condition as quickly as possible without generating vibration and increasing the intake compression ratio as long as capacity of a capacitor as a cranking power source allows.例文帳に追加

冷温状態にある内燃機関の始動を容易にするクランキングに先立っての吸気圧縮比増大制御が可能な自動車用内燃機関であっても、クランキング用電源となる蓄電装置の蓄電状態が許す限りその始動を可及的に迅速で振動の少ない吸気圧縮比増大なしのクランキングにより達成する。 - 特許庁


例文

Since air fuel ratio is controlled to rich for securing startability (combustion stability) and drivability in cold start, ratio of lower HC (hydrocarbon with a small number of carbon) is high in HC exhausted from the engine 11 during a rich period.例文帳に追加

冷態始動時には、始動性(燃焼安定性)やドライバビリティを確保するために空燃比がリッチに制御されるため、このリッチ期間中にエンジン11から排出されるHCは、低級HC(炭素数の小さい炭化水素)の比率が高くなる。 - 特許庁

To provide an oil pressure regulating device for an engine capable of cooling a piston by piston jet after completion of warming up, reducing burden of an oil pump by avoiding rise of oil pressure at a time of cold start and stopping injection of piston jet.例文帳に追加

暖機完了後はピストンジェットによりピストンの冷却を行うことができ、冷間始動時は油圧の上昇を回避してオイルポンプの負担を軽減すると共にピストンジェットの噴射を停止できるエンジンの油圧制御装置を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine which can effectively reduce a PM exhaust amount while securing stability of combustion immediately after cold start of the internal combustion engine at the warm-up of an exhaust purifying catalyst, and a control method for the internal combustion engine.例文帳に追加

排気浄化触媒の暖機に際して、内燃機関の冷間始動直後から、燃焼の安定性を確保しつつ、PM排出量を効果的に低減することのできる内燃機関の制御装置、及び内燃機関の制御方法を提供する。 - 特許庁

To reduce HC emission during so called fast idling operation conducting the warm-up operation of an engine and a catalyst in the cold start of a cylinder injection engine, to stabilize combustion, and to perform the early activation of a catalyst.例文帳に追加

本発明の目的は、筒内噴射型エンジンの冷間始動時において、機関および触媒の暖機運転をしている、いわゆるファストアイドル期間に発生するHCを低減し、燃焼を安定化させ、触媒の早期活性化を実現するものである。 - 特許庁

例文

Premixed combustion during which vaporized fuel burns under a condition of premixed with air occurs at first as combustion of fuel during a predetermined period from beginning of engine start to a time when liquid fuel adheres the inner surface if the combustion chamber 3 in the cold engine condition.例文帳に追加

エンジン低温時であって、エンジン始動開始から燃焼室3の内面に液状燃料が付着した状態になる所定期間の間は、燃料の燃焼として、まず気化した燃料が予め空気と混合された状態で燃焼する予混合燃焼が行われる。 - 特許庁

例文

At cold start of an internal combustion engine which requires the early temperature rise of a catalyst converter, the ignition timing is set to be after a compression top dead center and super retard combustion is performed to inject fuel before the ignition timing but after the compression top dead center.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期を圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う。 - 特許庁

During the predetermined period of time immediately after the cold start, assist torque from a motor generator to the internal combustion engine is increased (E) as the highly retarded combustion is effected (D), and the amount of exhaust gas is kept low (F), whereby HC emissions are controlled (B).例文帳に追加

冷間始動直後の所定期間では、超リタード燃焼を行いつつ(D)、モータジェネレータから内燃機関へのアシストトルクを大きくして(E)、排気ガス量を低く抑制することにより(F)、HCの排出量を抑制する(B)。 - 特許庁

During the cold period including the engine start period, fuel injection for stratified combustion from the fuel injection valve 5 is divided into a plurality of times, and subsequent injection is performed at timing with fuel spray injected later brought in fuel spray injected in first.例文帳に追加

機関の始動時を含む冷間時に、この燃料噴射弁5からの成層燃焼のための燃料噴射を複数回に分割し、先に噴射した燃料噴霧に後から噴射する燃料噴霧が引込まれるタイミングで後の噴射を行う。 - 特許庁

To provide an HC adsorbing purification catalyst capable of reducing a hydrocarbon and an aromatic hydrocarbon which are comparatively small molecules contained in an automobile exhaust gas and especially contained in a low-temperature exhaust gas at the time of so called "cold start" just after ignition of an engine.例文帳に追加

自動車の排気ガス、特にエンジン着火直後などのいわゆるコールドスタートの際の低温排気ガス中に含まれる比較的小さな分子の炭化水素や芳香族炭化水素を低減し得るHC吸着浄化触媒を提供すること。 - 特許庁

To provide a controller for hybrid vehicle that suppresses inefficient fuel consumption to improve mileage by reducing timing separation between engine warm-up completion and battery charging completion at the cold start of the engine.例文帳に追加

エンジンの冷機始動時、エンジン暖機完了タイミングとバッテリ充電完了タイミングの乖離を小さくすることで、効率の悪い燃料消費を抑制し、燃費を向上させることができるハイブリッド車両の制御装置を提供すること。 - 特許庁

To enable the improvement of energy utilization efficiency while improving emission and fuel economy of an automobile at a time of cold start in a waste heat utilization system utilizing waste heat of energy for operating a first utilization device in operation of a second utilization device.例文帳に追加

1次利用装置の作動のためのエネルギーの排熱を2次利用装置の作動に利用する排熱利用システムにおいて、エネルギーの利用効率を向上させると同時に、冷間始動時における自動車の燃費やエミッションを向上させることを可能とする。 - 特許庁

When the engine is started, engine exhaust gas temperature immediately after the starting is detected by a temperature detector 22 and when the engine exhaust gas temperature is lower than predetermined temperature allowing judgment of the initial start-up in the cold, fuel is supplied according to the alteration schedules.例文帳に追加

そして、エンジンの始動にあたり、その始動直後におけるエンジン排気温度を温度検出器22で検出し、エンジン排気温後が寒冷時の初回始動であると判断できる所定温度以下である場合には、変更スケジュールに従って燃料を供給する。 - 特許庁

At cold start of an internal combustion engine requiring early temperature rise of a catalytic convertor, ignition timing ADV is set to be after a compression top dead center, and extremely retard combustion for injecting fuel before the ignition timing ADV and after the compression top center is performed.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期ADVを圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う。 - 特許庁

At cold start of an internal combustion engine requiring early temperature rise of a catalytic convertor, ignition timing ADV is set to be after a compression top dead center, and super retard combustion for injecting fuel before the ignition timing ADV and after the compression top center is performed (a).例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期ADVを圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う(a)。 - 特許庁

In a cold start of an internal combustion engine for requiring an early temperature rise in a catalytic converter, the ignition timing is set after the compression upper dead center, and super retard combustion A for injecting fuel is performed before the ignition timing and after the compression upper dead center.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期を圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼(A)を行う。 - 特許庁

In a cold start of an internal combustion engine for requiring an early temperature rise in a catalytic converter, the ignition timing is set after the compression upper dead center, and super retard combustion C for injecting fuel before the ignition timing and after the compression upper dead center is performed.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期を圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼(C)を行う。 - 特許庁

To ensure the startup of a high pressure discharge lamp irrespective of temperatures at the cold start or hot restart of the lamp and to prevent the service life of the lamp from decreasing by preventing excessive power greater than rated lamp power from being supplied at the hot restart.例文帳に追加

高圧放電ランプをコールドスタート時やホットリスタート時の温度に関係なく確実に始動し、また、ホットリスタート時に定格ランプ電力より大きな過電力を供給することを防止してランプ寿命が短くなることを防止する。 - 特許庁

According to this system, the cord may be pulled only about several times, and "false-hit" need not be performed during a cold engine start.例文帳に追加

エアパージシステムを有しないシステムにおいては燃料を入れたエンジンをスタートせしめるには約15回コードを引っ張る必要があったが、本発明のシステムによれば、数回のコード引っ張りで良く、冷却エンジンをスタートする間に“偽ヒット”とする必要が無い。 - 特許庁

In the cylinder injection type internal combustion engine, having a two-step combustion mode performing fuel injection in a compression/ expansion stroke at least at the engine cold start, operation of accessories is limited (S36) by an accessory operation limiting means at two-step combustion mode time (S34).例文帳に追加

少なくとも冷態始動時に圧縮行程と膨張行程で燃料噴射を行う2段燃焼モードを有した筒内噴射型内燃機関において、2段燃焼モード時には(S34)、補機作動制限手段によって補機の作動が制限される(S36)。 - 特許庁

Since a sufficiently-vaporized air-fuel mixture is supplied to a combustion chamber immediately after cold start of the engine with the compression slight lean operation started, the HC discharged during a period reaching a catalyst activating temperature from engine starting is reduced.例文帳に追加

これにより、圧縮スライトリーン運転が始まるエンジン冷態始動直後から、十分に気化した混合気が燃焼室へ供給されるから、エンジン始動から触媒活性温度に達するまでの間に排出されるHCは低減する。 - 特許庁

Meanwhile, when the alcohol concentration in a fuel tank 40 is higher than the E_0% predetermined as a concentration higher than about 20% in the engine cold start, control changing an operation action line to the side of high torque and low engine speed is performed.例文帳に追加

一方、冷間始動時において、燃料タンク40内のアルコール濃度が約20%よりも高い濃度として予め定めたE_0%以上の場合、運転動作線を高トルクかつ低エンジン回転数側に変更する制御を実行する。 - 特許庁

The fuel control system 102 includes an LPG pressure regulator 106 and a cold-start fuel control valve 116 for throttling fuel to the injectors 108 when the pressure of the LPG is below a nominal set point pressure of the pressure regulator 106.例文帳に追加

燃料制御システム102は、LPGの圧力調整器106とLPGの圧力が圧力調整器106のノミナル(呼び)設定圧力値を下回る場合にインジェクタ108への燃料を絞るコールドスタート燃料制御弁116とを含む。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine reducing THC (Total HydroCarbon) emission by stabilizing air-fuel ratio feedback control when alcohol-mixed fuel is directly injected into a cylinder in an engine cold start.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、冷間始動時にアルコール混合燃料を筒内に直接噴射する場合に、空燃比フィードバック制御を安定化させ、THC排出量を低減できる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a cold cathode ionization vacuum gauge, a discharge starting auxiliary electrode plate, and a vacuum processing device which have simple configurations, and, even after long-term use, which allow discharge to be initiated in a short-period of time and also to be performed stable discharge after the start of discharge.例文帳に追加

装置が複雑化することなく、長期間使用した場合であっても、放電の誘発を短時間で行うことが可能であるとともに、放電開始後に安定した放電が行われる冷陰極電離真空計、放電開始補助電極板及び真空処理装置を提供すること。 - 特許庁

A switching circuit 25 operates switching based on the determined output by the microcomputer 27 under the power feed from a DC power supply B and an inverter circuit 26 controls the start of the cold cathode discharge lamp 10 based on the switching operation.例文帳に追加

スイッチング回路25は、直流電源Bからの給電のもと、マイクロコンピュータ27による決定出力に基づきスイッチング動作し、インバータ回路26は、このスイッチング動作に基づき冷陰極放電管10を起動制御する。 - 特許庁

In the cold state not higher than 80°C, fuel is injected ranging over a top dead center so that an injection start timing ITS becomes before compression top dead center and an injection completion timing ITE becomes after the top dead center as a top dead center operation mode in order to promote the activation of a catalyst converter and reduce the exhaust amount.例文帳に追加

80℃以下の冷機状態では、触媒コンバータの活性化促進とHC排出量低減のために、上死点噴射運転モードとして、噴射開始時期ITSが圧縮上死点前、噴射終了時期ITEが上死点後となるように、上死点を跨いで燃料噴射が行われる。 - 特許庁

To provide a means for preventing increase of an intake amount or a rise of an engine speed contrary to anticipation of a driver even when idling is carried out for a long time after an engine temperature has risen once after a cold start.例文帳に追加

冷間始動後にエンジン水温が一旦上昇した後でアイドル運転を長く行った場合でも、ドライバの予期に反する吸気量の増量ないしはエンジン回転数の上昇が生じるのを防止することができる手段を提供する。 - 特許庁

When warm-up of the on-vehicle equipment including an exhaust emission control catalyst 53 and the engine 1 is not completed, in such a case as just after engine start from a cold state, the warm-up of the on-vehicle equipment is performed preferentially to the recovery of exhaust heat of the engine 1 as electric energy by a thermoelectric generation unit 56.例文帳に追加

冷えた状態からのエンジン始動開始直後など、排気浄化触媒53及びエンジン1といった車載機器の暖機未完時には、熱電発電ユニット56によるエンジン1の排気熱の電気エネルギとしての回収よりも、上記車載機器の暖機が優先的に行われる。 - 特許庁

To provide a hybrid vehicle cooling system, which improves fuel economy at a cold start, and which smoothly cools heat of a motor and a speed change mechanism, while minimally suppressing the deterioration of in-cabin heating performance at normal traveling, in the hybrid vehicle.例文帳に追加

ハイブリッド車両において、コールドスタート時の燃費向上を図るとともに、正常走行時には、室内暖房性能の低下を最小限にとどめつつ、モータと変速機構の熱を円滑に冷却させるハイブリッド車両の冷却システムを提供する。 - 特許庁

When warm cooling water in a warmth retaining container 14 in a heat accumulating circuit H is fed to a water jacket 5 prior to engine start, cold cooling water existing in a cooling circuit R is discharged to the heat accumulating circuit H by the warm cooling water, and accumulated in the insulating container 14.例文帳に追加

エンジン始動に先立って、蓄熱回路Hにおける保温容器14の温かい冷却水をウォータジャケット5に流すと、その温かい冷却水によって冷却回路Rに存在していた冷たい冷却水が蓄熱回路Hに押し出され、保温容器14に蓄えられる。 - 特許庁

The fuel injection control means 51 controls timing of fuel injection from the fuel injection valve 18 to keep the same in a designated period when pressure in the combustion chamber 6 rises above a designated pressure in a compression stroke in start up under a cold condition of outside temperature belowC.例文帳に追加

この燃料噴射制御手段51は、外気温度が0°C以下の冷間状態における始動時に、上記燃料噴射弁18からの燃料噴射時期を、圧縮行程において燃焼室6内の圧力が所定圧力以上に上昇する所定期間内とするように制御している。 - 特許庁

To provide a magnetic drive pump capable of shortening a time required for raising a coolant temperature by reducing a coolant flow during the cold start of an engine, and improving fuel economy by reducing the coolant flow to reduce the workload of a pump.例文帳に追加

エンジン冷間時の冷却水流量を低減して冷却水温の上昇時間を短縮することができると共に、冷却水流量を低減することによりポンプの仕事量を低減し燃費の改善を図ることができる磁力駆動式ポンプを提供すること。 - 特許庁

Fuel injection is performed over top dead center to make injection start timing IT before compression top dead center and injection end timing after top dead center as a top dead center injection operation mode is performed for accelerating activation of a catalytic converter and HC emission reduction under a cold engine condition.例文帳に追加

冷機状態では、触媒コンバータの活性化促進とHC排出量低減のために、上死点噴射運転モードとして、噴射開始時期ITが圧縮上死点前、噴射終了時期ITeが上死点後となるように、上死点を跨いで燃料噴射が行われる。 - 特許庁

To prevent a starting schedule of a power generation plant from being influenced by a temperature of an exhaust heat recovering boiler when taking time up to activating a NOx removal catalyst layer in an ordinary starting method when a temperature of the NOx removal catalyst layer lowers as cold start time.例文帳に追加

冷機起動時のように、脱硝触媒層の温度が下がっている場合、通常の起動方法では脱硝触媒層が活性化されるまで時間がかかり、前記排熱回収ボイラの温度によって、発電プラントの起動スケジュールが左右される。 - 特許庁

In cold start of an internal combustion engine wherein an early temperature rise of a catalytic converter is required, the ignition timing is set to be after compression top dead center and super-retard combustion is performed by injecting fuel immediately before the ignition timing and after the compression top dead center.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期を圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う。 - 特許庁

To improve the yield of a material by restraining the deterioration of quality such as the development of non-slag formation slag and segregation caused by this slag, without spoiling the refining reaction of fused slag layer, in the case of applying remelting of a primary cast block with an ESR (Electroslag Remelting) method by using a cold-start method.例文帳に追加

コールドスタート法を用いたESR法により一次鋳塊の再溶解を行う場合において、溶融スラグ層の精錬作用を損なうことなく、未滓化スラグの発生及びこれに起因する偏析等の品質低下を抑制し、材料歩留まりを向上させること。 - 特許庁

Further a controller 5 having a switching means for switching the operation by the plurality of compressors 1 arranged in parallel with each other, to the operation with the smaller number of compressors on the basis of a lapse of time from the start of the heat storage operation in the thermal storage operation for storing the cold heat in the thermal storage tank 8, is mounted.例文帳に追加

さらには、蓄熱槽8内に冷熱を蓄える蓄熱運転時に、蓄熱運転開始からの経過時間に基づいて、圧縮機1の複数台並列運転から運転台数を減少させた運転に切換える切換え手段を有する制御装置5を備えている。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine, suppressing deterioration in accuracy of estimation of a PM deposition amount in a particulate filter, by invalidating an estimation method of the PM deposition amount using differential pressure of the particulate filter after cold start.例文帳に追加

冷間始動後にはパティキュレートフィルタの差圧を用いたPM堆積量の推定方法を無効化することによってパティキュレートフィルタにおけるPM堆積量推定の精度悪化を抑制できる内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To provide an additive composition for an engine oil, which can be used for improving plural performances such as low friction, torque up and fuel cost efficiency at the same time, especially, realizing low friction at a wide temperature range from a low temperature region corresponding to cold start to a high temperature region in normal and high speed running.例文帳に追加

低フリクション、トルクアップ、省燃費化といった複数の性能を同時に改善し、特にコールドスタート時に相当する低温域から通常又は高速走行時の高温域にかけて広温度範囲での低フリクション化を実現するエンジンオイル用添加剤組成物を提供する。 - 特許庁

Thereby, since more power is charged in the battery 4 when the vehicle is a stop than when it is running, a sufficient quantity of power can be fed to the motor 5 while warming up the fuel cell device fc when the fuel cell device fc is started (cold-start) next time.例文帳に追加

これにより、車両が停止したときには、バッテリ4に走行時より多くの電力が蓄えられるので、次回、燃料電池装置fcを起動(コールドスタート)させたときに、燃料電池装置fcの暖機運転をしながら、モータ5に十分な量の電力を供給することができる。 - 特許庁

Main fuel injection I1 is performed over top dead center to make injection start timing ITS before compression top dead center and injection end timing ITE after top dead center as a top dead center injection operation mode is performed for accelerating activation of a catalytic converter and HC emission reduction under a cold engine condition.例文帳に追加

冷機状態では、触媒コンバータの活性化促進とHC排出量低減のために、上死点噴射運転モードとして、噴射開始時期ITSが圧縮上死点前、噴射終了時期ITEが上死点後となるように、上死点を跨いで主噴射I1が行われる。 - 特許庁

At this time, separation ratio HSRATIO of separate injection is set so as to reduce HC in an exhaust air until a catalyst temperature CTEMP becomes more than a first predetermined temperature CTEMP1 from a cold start, and an ignition timing ADV is set so as to increase a temperature of the exhaust air thereby enhancing increase of the catalyst temperature (S4).例文帳に追加

このとき、冷間始動から触媒温度CTEMP が第1の所定温度CTEMP1以上となるまでの間は、排気中のHCを低減するように分割噴射の分割比HSRATIO を設定すると共に、排気温度を上昇させるように点火時期ADV を設定して、触媒温度の上昇を図る(S4)。 - 特許庁

To provide an internal pressurization type low-temperature air processing equipment allowing to reduce time as the entire plant by automatically optimally evaporating all the times for reducing time of the evaporating process at any temperature state of a low-temperature fluid side such as at the time of 'cold start'.例文帳に追加

「寒冷起動」時等において、低温流体側の温度状態がいかなる場合でも、常に最適な蒸発を自動的に行って蒸発過程の時間短縮を図って、プラント全体として時間短縮を実現する内部昇圧式深冷空気分離装置を提供することにある。 - 特許庁

The power control system of an automobile can follow at least one use parameter in order to securely leave a service life enough to carry out at least a cold start by preventing a discharge of all the power of a battery through an electrical accessory or a resource.例文帳に追加

自動車の電力管理システムは、電気的な付属品又はリソースがバッテリの電力を全て排出せずに少なくともコールドスタートを実行できるだけの十分な寿命をバッテリに残すことを保証するために、1つ又はそれ以上の使用パラメータを追跡することができる。 - 特許庁

例文

By the temperature control, even when a temperature in a hot water supply piping is low at a cold start, the hot water supply path for carrying out hot water supply by using stored heat is long, and radiation loss is large, the rise time can be shortened, and usability can be improved.例文帳に追加

この湯温制御によれば、コールドスタート時で給湯配管内が低温であって、しかも、蓄熱を利用して給湯するために給湯経路が長く放熱ロスが大きいときであっても、立ち上がり時間を短縮することができ、使い勝手を向上させることができる。 - 特許庁

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