1016万例文収録!

「obstacle s」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > obstacle sの意味・解説 > obstacle sに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

obstacle sの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 45



例文

The collision time t [s] to the collision with an obstacle is calculated (S1 and S2) based on the distance L [m] to the obstacle and the relative speed V [m/s] with the obstacle measured by an inter-vehicle distance radar or the like.例文帳に追加

車間距離レーダなどにより測定された障害物までの距離L[m]及び障害物との相対速度V[m/s]に基づいて、障害物に衝突するまでの衝突時間t[s]を演算する(S1及びS2)。 - 特許庁

Upon detecting an obstacle M within a fixed range at the side of the autonomous mobile device 1, the environment information acquiring means stores information that virtually arranges a virtual obstacle X being a virtual obstacle in an obstacle detection area S in front as virtual obstacle information in the storing means.例文帳に追加

環境情報取得手段は、自律移動体1の側方における一定範囲内に障害物Mを検出した際に、仮想の障害物である仮想障害物Xを前方における障害物検出エリアSに仮想的に配置した情報を仮想障害物情報として記憶手段に記憶させる。 - 特許庁

A detection sensor S of an obstacle or the like recognizes an obstacle and the other vehicles, and a pre-crash safety computer PCC determines whether or not the collision can be avoided based on the position, speed, course, and the like of an object such as the obstacle.例文帳に追加

障害物等検出センサーSにより、障害物や他の車両を認知し、プリクラッシュ・セーフティー・コンピュータPCCにより、障害物等の対象物の位置、速度、進路等から、衝突不可避か否かを判別する。 - 特許庁

(vi) In the case of a high intensity obstacle light(s) and medium intensity white obstacle light(s), the lit state shall be constantly maintained throughout every day (in the case of high intensity obstacle light(s) and medium intensity white obstacle light(s) pertaining to a supporting object(s) prescribed in paragraph (1) item (vii) of Article 127, and during the nighttime, the continued lighting is deemed unnecessary by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism and the high intensity obstacle light(s) and medium intensity white obstacle light(s) pertaining to objects prescribed in said paragraph, item (xi), the lighting shall be limited to daytime.), while in the case of medium intensity red obstacle light(s) and low intensity obstacle light(s), the lit state shall be maintained during nighttime. Nevertheless, in the case where decorative lights, outdoor light projectors and other lighting facilities are lit and deemed acceptable as functional substitutes by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, said exceptional means may apply. 例文帳に追加

六 高光度航空障害灯及び中光度白色航空障害灯にあつては常時(第百二十七条第一項第七号に規定する支持物件に係る高光度航空障害灯及び中光度白色航空障害灯であつて、夜間において、その点灯を継続する必要がないと国土交通大臣が認めたもの並びに同項第九号に規定する物件に係る高光度航空障害灯及び中光度白色航空障害灯にあつては、昼間に限る。)、中光度赤色航空障害灯及び低光度航空障害灯にあつては夜間において、その点灯を継続すること。ただし、国土交通大臣がその機能を代替することができると認めた電飾、屋外投光器その他の照明設備を点灯している間は、この限りでない。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

Also, a downstream vacuum sewer pipeline 3 is arranged at the downstream of the obstacle S, and a pervious pipe 4 crossing the obstacle S is connected between the vacuum sewer pipeline 3 at the downstream 3 and the collecting tank 1.例文帳に追加

また、障害物Sの下流側に下流側真空下水管路3を配設し、下流側真空下水管路3と集水タンク1との間に障害物Sを横断する通水管4を接続する。 - 特許庁


例文

When a predetermined downward load or more is applied to the upper part of the front fender 2 from an obstacle S, the ribs 11, 12 are crushed and deformed, and consequently, a shock to the obstacle S is reduced.例文帳に追加

障害物Sからフロントフェンダ2の上部に所定以上の下方への荷重が作用すると、リブ11、12がつぶれ変形して、障害物Sへの衝撃が緩和される。 - 特許庁

When a mobile object 1 which autonomously travels is deadlocked, whether or not a moving obstacle SX that is a moving obstacle S exists among deadlocked obstacles S is determined.例文帳に追加

自律走行可能な移動体1がデッドロック状態となった場合には、上記デッドロック状態を発生している障害物Sの中に動いている障害物Sである動的障害物SXが存在しないか否かを判定する。 - 特許庁

When information on the traffic obstacle point is acquired from the received road traffic information, the reduction scale of the map to be displayed on a screen is increased, and both a present position P and a traffic obstacle point S are displayed on the map.例文帳に追加

受信した道路交通情報から交通障害地点の情報を取得すると、画面に表示する地図の縮尺を大きくして、現在位置Pと交通障害地点Sとの両方を地図上に表示する。 - 特許庁

For a sleeve S as an obstacle on the wire W, its back end is detected by a sensor 31, and its forward end is detected by a sensor 32.例文帳に追加

障害物である電線W上のスリーブSは、その後端をセンサ31で、前端をセンサ32で検出する。 - 特許庁

例文

To provide an endoscope device which improves the S/N to improve the image quality of an observed image even though an obstacle exists in a radio wave propagation path.例文帳に追加

電波の伝搬経路に障害物があってもS/Nを改善して観察画像の画質を向上できる内視鏡装置を提供する。 - 特許庁

例文

In order to overcome such an obstacle to shipping the island’s products without having it spoil, Furusato Ama adopted the CAS freezing system.例文帳に追加

この障害を乗り越えて島の味をそのまま届けるため、「ふるさと海士」ではCAS凍結システムという新技術を導入した。 - 経済産業省

(x) The objects other than those prescribed in items (ii), (iv), (v) and (vii), one or more medium intensity red obstacle light(s) or low intensity obstacle light(s) in the positions listed below (in the case of supporting object, those under sub-items (a) and (b) shall be excluded) in order to allow aircraft in all the directions to recognize said object. 例文帳に追加

十 第二号、第四号、第五号及び第七号の物件以外の物件には、次に掲げる位置(支持物件にあつては、イ及びロを除く。)に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度赤色航空障害灯又は低光度航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(a) On top of an object (excluding the cases where said light is installed on a tower or on the roof of similar objects; nevertheless, said exclusion shall not apply to objects other than those prescribed in sub-item (d) where a medium intensity red obstacle light(s) (limited to medium intensity red obstacle light(s) in the case of an object with a height of 150 meters or more) or low intensity obstacle light(s) are installed in the position(s) prescribed in sub-item (b)). Nevertheless, in the case of an object located below an approach surface of transition surface, when the installation of a medium intensity red obstacle light(s) or low intensity obstacle light(s) on top of said object at the nearest location to such a surface is deemed technically difficult by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, said light(s) shall be installed at the highest possible position(s). 例文帳に追加

イ 物件(塔屋その他これに類する物件の屋上に設けるものを除く。ただし、ニに規定する物件以外の物件についてロに規定する位置に中光度赤色航空障害灯又は低光度航空障害灯(百五十メートル以上の高さの物件にあつては、中光度赤色航空障害灯に限る。)を設置する場合は、この限りでない。)の頂上。ただし、進入表面又は転移表面の下方にある物件にあつてはこれらの表面に最も近い位置、頂上に中光度赤色航空障害灯又は低光度航空障害灯を設置することが技術的に困難であると国土交通大臣が認めた物件にあつてはできるだけ高い位置とする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(v) On the objects other than those prescribed in item (ii) and the preceding item (limited to those listed in each item of paragraph (1) of Article 132 (excluding item (iii))), one or more medium intensity red obstacle light(s) or low intensity obstacle light(s) shall be installed on the location(s) listed below (in the case of a supporting object, item (a) is excluded) in order to allow aircraft from all the directions to recognize said object(s). 例文帳に追加

五 第二号及び前号の物件以外の物件(第百三十二条の二第一項各号(第三号を除く。)に掲げるものに限る。)には、次に掲げる位置(支持物件にあつては、イを除く。)に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度赤色航空障害灯又は低光度航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(ix) Of the lights on the objects prescribed in items (ii) and (iv) and the supporting objects prescribed in item (vii), those deemed inappropriate to operate a high intensity obstacle light(s) or medium intensity white obstacle light(s) during nighttime by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, said light(s) shall be substituted by, notwithstanding the prescriptions under items (ii) to (iv) and item (vii), a medium intensity red obstacle light(s) or a low intensity obstacle light(s) installed in the case of objects prescribed under items (ii) and (iv) during nighttime pursuant to the prescriptions under items (v) and (vi), and in the case of the supporting object prescribed in item (vii), a medium intensity red obstacle light(s) shall be installed. 例文帳に追加

九 第二号及び第四号の物件並びに第七号の支持物件のうち、夜間において高光度航空障害灯又は中光度白色航空障害灯を運用することが不適当であると国土交通大臣が認めたものについては、第二号から第四号まで及び第七号の規定にかかわらず、夜間においては、高光度航空障害灯又は中光度白色航空障害灯に代えて、第二号及び第四号の物件にあつては第五号及び第六号に定めるところにより、中光度赤色航空障害灯又は低光度航空障害灯を設置し、第七号の支持物件にあつては前号に定めるところにより、中光度赤色航空障害灯を設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

An examination of the reasons given by women who wish to work for not actively seeking employment according to MIC’s Labor Force Survey shows the commonest obstacle to women’s employment, cited by approximately 30% of the respondents, to beprobably would not be able to continue working due to housekeeping or childcare” (Fig. 2-2-55). 例文帳に追加

女性の就業を阻む課題として、総務省「労働力調査」により、就業希望の女性が求職しない理由を見ると、その約3 割が「家事・育児のため仕事が続けられそうにない」と回答している(第2-2-55 図)。 - 経済産業省

Determination is performed whether obstacle avoidance by braking is possible or avoidance by braking after lapse of regulated time TcB is possible (steps S1 to S3), and determination is performed whether obstacle avoidance by steering is possible or avoidance by steering after lapse of regulated time TcS is possible (steps S4 and s5).例文帳に追加

制動による障害物回避が可能か、規定時間Tc_B 経過後に制動による回避が可能かを判定し(ステップS1〜S3)、操舵による障害物回避が可能か、規定時間Tc_S 経過後に操舵による回避が可能かを判定する(ステップS4、S5)。 - 特許庁

(viii) On said supporting object prescribed in the preceding item, one or more medium intensity red obstacle light(s) shall be installed on top of said object in order to allow aircraft in all the directions to recognize said object. 例文帳に追加

八 前号の支持物件以外の支持物件には、当該物件の頂上に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度赤色航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(xii) In the case of the objects listed below, a medium intensity red obstacle light(s) shall be installed at locations deemed appropriate by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism notwithstanding the prescriptions in items (v) to the preceding item (excluding items (vii) and (viii)): 例文帳に追加

十二 次に掲げる物件にあつては、第五号から前号まで(第七号及び第八号を除く。)の規定にかかわらず、中光度赤色航空障害灯を国土交通大臣が適当であると認めた位置に設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

Article 127-2 The objects on which an obstacle light(s) shall be installed pursuant to the provision of paragraph (2) of Article 51 of the Act (including a case where the provision shall apply mutatis mutandis in compliance with the provision of paragraph (2) item (ii) of Article 55 of the Act) shall be as listed below: 例文帳に追加

第百二十七条の二 法第五十一条第二項(法第五十五条の二第二項において準用する場合を含む。)の規定により航空障害灯を設置しなければならない物件は、次のとおりとする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(vii) In the case of a high intensity obstacle light(s), the lamp light with the effective intensity given in the right-hand column of the following table shall be emitted for the corresponding category of background luminosity indicated in the left-hand side column. 例文帳に追加

七 高光度航空障害灯にあつては、その点灯を継続している間、次の表の上欄に掲げる背景輝度の区分に応じ、それぞれ同表下欄に掲げる値の実効光度の灯光を発すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(viii) In the case of a medium intensity white obstacle light(s), the lamp light with the effective intensity given in the right-hand column of the following table shall be emitted for the corresponding category of background luminosity indicated in the left-hand side column. 例文帳に追加

八 中光度白色航空障害灯にあつては、その点灯を継続している間、次の表の上欄に掲げる背景輝度の区分に応じ、それぞれ同表下欄に掲げる値の実効光度の灯光を発すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

The bonnet 1 is deflected downward when a downward great load is applied from the obstacle S, and consequently, the flange part 23 serving as a pressing part presses the recess part 12a downward and the upper part of the front fender 2 is displaced downward.例文帳に追加

ボンネット1は障害物Sから下方への大きな荷重を受けると下方へ変位し、これにより、押圧部としてのフランジ部23が凹部12aを下方へ押圧して、フロントフェンダ2の上部が下方へ変位される。 - 特許庁

When a predetermined downward load or more is applied from an obstacle S, the upper part of the front fender 2 is deflected down ward (the bolt 6 moves upward/downward inside the mounting hole 8).例文帳に追加

フロントフェンダ2の上部は、障害物Sから所定以上の下方への荷重を受けたとき、下方へ変位される(ボルト6が取付孔8内を上下方向に変位する)。 - 特許庁

In such a case, the image quality of an observed image is improved because the S/N is improved by the AGC circuit 45 of the receiver 4 even though an obstacle exists in a radio wave propagation path.例文帳に追加

このとき、電波伝搬経路に障害物があっても、受信装置4のAGC回路45により、S/Nが改善されるので、観察画像の画質が向上する。 - 特許庁

Furthermore, since the inspection part 26 can be made to retreat to a position apart form the electric wire A2 by rotating the base shaft 21 when there is the obstacle S, the device can be made to travel without causing trouble on the electric wire.例文帳に追加

また、障害物Sがある場合は基軸21を回転させて点検部26を電線A2から離れた位置に退避させることができるため、装置を電線上で支障なく走行させることができる。 - 特許庁

Therefore, since the sitting space S at a front surface of the seat body 10 becomes a release space where the seat belt 20 is not interposed, the seat belt 20 in the non-fixed state does not become obstacle of sitting.例文帳に追加

このため、シート本体10の前面における着座空間Sが、シートベルト20が介在しない開放空間になるので、非固定状態のシートベルト20が着座の妨げになることがない。 - 特許庁

In the condition wherein the operator's cab 5 is raised, the light receptor of the obstacle detecting sensor 24 transmits a detecting signal on the basis of the radiation light S emitted to a detection area over the whole of spaces over, front and under the operator's cab 5.例文帳に追加

また、運転台5が上昇した状態で、運転台5の上方、前方、及び下方の全域に及ぶ検知領域に発せられる照射光Sに基づき、障害物検知用センサ24の受光器が検知信号を送出する。 - 特許庁

A sleeve S, which is an obstacle on the catenary wire W, is detected by a rear end detection sensor 32 and a front end detection sensor 32 to carry out inspection whole span by evacuating and restoring the damage detectors 21 and 22.例文帳に追加

吊架線W上の障害物であるスリーブSは、後端検出センサ31、前端検出センサ32で検出し、損傷検出器21,22を退避、復帰させ、空白区間なく検査を実行する。 - 特許庁

This implies that a major obstacle to womens entry to the workforce is the tendency for the burden of housework and childcare duties at home to fall mainly on women. 例文帳に追加

これらのことから、女性の就業を阻む要因として、家庭生活において家事・育児の負担が女性に偏っており、女性の就業の大きな課題となっていることが、見て取れる。 - 経済産業省

If, subsequent to the receipt of the applicant’s reply, the Norwegian Industrial Property Office still finds an obstacle to the acceptance of the application, and the applicant has been given an opportunity to comment on the obstacle, the application shall be refused, unless the Norwegian Industrial Property Office finds that further correspondence is required.例文帳に追加

ノルウェー工業所有権庁が出願人の応答を受領した後に依然として出願の受理に対する支障を認定し,かつ,その支障に関して出願人が意見を提出する機会を与えられていたものである場合は,ノルウェー工業所有権庁が更なる指令が必要であると判断しない限り,出願は拒絶される。 - 特許庁

The obstacle sensing device for the vehicle includes a radar unit mounted at the front end of the vehicle for sensing obstacle(s) located around and an aiming mechanism to adjust the axis of the radar unit, wherein the adjusting part of the aiming mechanism is installed near the top of a front grille through a motion transmitting member extending from the radar unit.例文帳に追加

本発明による車両用障害物検知装置は、周辺の障害物を検知するためのレーダーユニットが車両の前端部に搭載され、前記レーダーユニットの軸線を調整するためのエイミング機構の調整部が、前記レーダーユニットから延びる運動伝達部材を介してフロントグリルの上端部近くに配置されたことを特徴とする。 - 特許庁

(iv) In the case of objects listed under paragraph (2) items (i), (ii) and (v) of Article 132-2 (except branch lines) and those at elevations of 150 meters or more (except those certified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism that it is inappropriate to install a medium intensity obstacle lights and a daytime obstacle marking is installed due to topological reasons, relationships with existing objects, or installed conditions of said object), one or more medium intensity white obstacle light(s) shall be installed in the locations listed below (in the case of a supporting object, sub-item "a" shall be excluded) so that said object can be recognized by aircraft in all the directions. 例文帳に追加

四 第百三十二条の二第一項第一号、第二号及び第五号に掲げる物件(支線を除く。)で百五十メートル未満の高さのもの(地形若しくは既存物件との関係又は当該物件の設置状況から中光度白色航空障害灯を設置することが不適当であると国土交通大臣が認めたもの及び昼間障害標識を設置するものを除く。)には、次に掲げる位置(支持物件にあつては、イを除く。)に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度白色航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To a section S judged to collide, an avoiding pass-through point R is set to the surrounding of the obstacle D where collision is judged, and a track for avoiding passing through the avoiding pass-through point R is generated.例文帳に追加

次いで、この軌道と障害物Dとの衝突(交差)を判定し、衝突すると判定した区間Sについては、該衝突を判定した障害物Dの周辺に回避通過点Rを設定して、この回避通過点Rを通る回避用軌道を生成する。 - 特許庁

In such a case, between a portion C1 to be peeled of the protecting tape C peeled from the wafer W and an adhesive surface S of the dicing tape T facing the relevant portion C1 to be peeled, an obstacle board 44 is located at prescribed timing.例文帳に追加

ここで、ウェハWから剥離された保護テープCの剥がれ部分C1と当該剥がれ部分C1に相対するダイシングテープTの粘着面Sとの間には、邪魔板44が所定のタイミングで配置されるようになっている。 - 特許庁

The position estimation system includes a distance meter 6A mounted on a mobile device 1 for measuring a distance to an obstacle S around the mobile device 1, and a position estimating means 6E for estimating a position of the mobile device 1 based on the measurement value by the meter 6A.例文帳に追加

移動装置1に搭載して当該移動装置1周囲の障害物Sまでの距離を計測する距離計測装置6Aと、その距離計測装置6Aによる計測値に基づき上記移動装置1の位置を推定する位置推定手段6Eと、を備える。 - 特許庁

A water collecting tank 1 is installed at the upstream of an obstacle S, the upstream vacuum sewer pipeline 2 is connected through a check valve 10, and a communicating pipe 6 arranged with an automatic suction valve 8 performing opening and closing operation by interlocking with the vacuum pressure is connected.例文帳に追加

障害物Sの上流側に集水タンク1を設置し、集水タンク1に逆止弁10を介して上流側真空下水管路2を接続するとともに、真空圧に連動して開閉作動する自動吸気弁8を配設した連通管6を接続する。 - 特許庁

Furthermore, in the following year, the Iwakura Mission, led by Tomomi IWAKURA, was strongly criticized at each destination by the U.S. President Ulysses S. GRANT, Queen of England Victoria, and Danish King Christian IX for the anti-Christian policy, which made the Mission members realize that the Meiji Government's crackdown on Christianity was the biggest obstacle to the revision of unequal treaties. 例文帳に追加

さらに翌年、岩倉具視以下岩倉使節団一行が、訪問先のアメリカ大統領ユリシーズ・S・グラント、英女王ヴィクトリア(イギリス女王)、デンマーク王クリスチャン9世(デンマーク王)らに、禁教政策を激しく非難され、明治政府のキリスト教弾圧が不平等条約改正の最大のネックであることを思い知らされることになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(vii) For the objects listed in paragraph (1) item (iii) of Article 132-2, on top of a supporting object (excluding the case where installing a high intensity obstacle light is deemed inappropriate by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism because of the topological conditions, relationships with existing objects or installed conditions of said object) instead of said object, one of more high intensity obstacle light(s) in order to allow aircraft in all the directions to recognize said object. However, in the case where the spacing of said objects (limited to those having a height less than 150 meters) are 1,200 meters or less and deemed proper by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, one or more medium intensity white obstacle light(s) shall be installed on top of said object in order to allow aircraft in all the directions to recognize said object. 例文帳に追加

七 第百三十二条の二第一項第三号に掲げる物件には、当該物件に代えて、支持物件(地形若しくは既存物件との関係又は当該物件の設置状況から高光度航空障害灯を設置することが不適当であると国土交通大臣が認めたものを除く。)の頂上に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように高光度航空障害灯を一個以上設置すること。ただし、当該物件(百五十メートル未満の高さのものに限る。)の間隔が千二百メートル以下であつて国土交通大臣が適当と認めたものについては、当該物件の頂上に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度白色航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(xi) Of the objects listed below (limited to those corresponding to the prescriptions in the preceding item), at each of their positions of an object prescribed in said item (a) deemed particularly dangerous to aircraft navigation by the Minister of Land, Infrastructure, Transport, one or more medium intensity red obstacle light(s) shall be installed in order to allow aircraft in all the directions to recognize said object. 例文帳に追加

十一 支持物件以外の次に掲げる物件(前号に規定するものに該当するものに限る。)のうち航空機の航行に特に危険があると国土交通大臣が認めたものの同号イに規定する位置には、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように中光度赤色航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(2) In the case where the installation of obstacle lights pursuant to the preceding paragraph is deemed inappropriate by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism because of topological reasons, relationships with existing objects, or the structural design of said object, said light(s) may be installed in a location or by changing its light intensity deemed appropriate by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism notwithstanding the prescriptions in said paragraph. 例文帳に追加

2 地形若しくは既存物件との関係又は物件の構造により前項の規定による航空障害灯の設置が不適当であると国土交通大臣が認めた場合には、同項の規定にかかわらず、当該航空障害灯を国土交通大臣が適当であると認めた位置に若しくは光度に変更して設置し、又は省略することができる。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

The operation of the electric equipment not directly related to the drive is grasped by the electric signal thereof, and each burden level Wt is set when the driver operates operating devices so that the deceleration control starting distance threshold LS becomes the larger as the burden level Wt becomes the larger, and the deceleration control is started when the corrected distance LXh to a forward vehicle or obstacle becomes smaller than the threshold.例文帳に追加

運転に直接関係しない電装品の操作を、それらの電気信号で捉え、運転者がそれらの操作装置を操作しているときに、夫々の負荷レベルWtを設定し、負荷レベルWtが大きいほど、減速制御開始距離閾値L_S が大きくなるように設定し、この値より、補正された前方車両又は障害物までの距離L_Xhが小さくなったら減速制御が開始されるようにする。 - 特許庁

The wallet S is provided on the wallet body 1 with a tool 2 preventing leaving from a wearer, and the leaving preventive tool 2 comprises an attachment member 21 which is detachably attached to an attaching obstacle like clothes or the like, a piece of string 22 extended from the attachment member 21, and a reel member 23 which can wind up and pay out the piece of string 22.例文帳に追加

携帯者からの離脱防止装置2を財布本体1に装備した財布Sであって、離脱防止装置2は、衣服等の取付対象に対して着脱可能に取り付ける取付部材21と、その取付部材21から延びる策具22と、その策具22を巻き取り及び繰り出し可能なリール部材23とを備える。 - 特許庁

A sensor control part 51 varies an amount of energization to an LED 62, acquires voltage waveform data while adjusting an irradiation range of the detection light and calculates ratio (S/N) between a signal component valid for reading of an ID code 20 and a noise component to be an obstacle of reading about the voltage waveform data.例文帳に追加

センサ制御部51は、LED62への通電量を変化させ、検出光の照射範囲を調節しながら、電圧波形データを取得するとともに、この電圧波形データについて、IDコード20の読み取りに有効な信号成分と、読み取りの障害となるノイズ成分との比率(S/N)を算出する。 - 特許庁

例文

(ii) In the case of objects listed under paragraph (1) items (i), (ii) and (v) of Article 132-2 (except branch lines) and those at elevations of 150 meters or more (except those certified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism that it is difficult to install a high intensity obstacle lights due to topological reasons, relationships with existing objects, or installed conditions of said object), in the locations listed below (such an object (except lightening arresters; hereafter called "supporting object") that supports the objects listed under paragraph (1), item (ii) of Article 132-2, sub-item (a) is excluded), one or more high intensity obstacle light(s) shall be installed so that said object can be recognized by aircraft in all the directions. 例文帳に追加

二 第百三十二条の二第一項第一号、第二号及び第五号に掲げる物件(支線を除く。)で百五十メートル以上の高さのもの(地形若しくは既存物件との関係又は当該物件の設置状況から高光度航空障害灯を設置することが不適当であると国土交通大臣が認めたものを除く。)には、次に掲げる位置(第百三十二条の二第一項第三号に掲げる物件を支持する物件(避雷針を除く。以下「支持物件」という。)にあつては、イを除く。)に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように高光度航空障害灯を一個以上設置すること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

索引トップ用語の索引



  
日本法令外国語訳データベースシステム
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS