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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > second gearsに関連した英語例文

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second gearsの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 384



例文

A gear case 11 enclosing a motor 15 and the first to sixth gears 41-46 is arranged in specifications to appropriately secure the rigidity in a Y-axis direction of a gear peripheral part which is most important in driving the first throttle shaft 21 and second throttle shaft 22.例文帳に追加

モータ15及び第1か〜第6の歯車41〜46を収納するギアケース11を上述のように配置することで、第1のスロットルシャフト21及び第2のスロットルシャフト22の駆動において最も重要な歯車周辺部のY軸方向の剛性を適正に確保できる。 - 特許庁

A lubricant supplied into a differential case 11 from first lubrication supply holes 15 bored in first and second cases 11a and 11b reaches the peripheries of the side gears 20 and 21 and is thereafter supplied to sliding areas of the plurality of inner plates 28 through the spaces.例文帳に追加

そして、第1,第2ケース11a,11bに穿設された第1潤滑供給孔15からデフケース11内に供給された潤滑油は、サイドギア20,21の外周に到達した後、隙間を通って複数のインナープレート28の摺接領域に供給される。 - 特許庁

This clutch disposing structure is provided with a synchronizer to couple the drive gears 222, 226, and 227 of respective speeds to first and second input shafts 124 and 144 through selection of a selection means.例文帳に追加

各ドライブギヤ222,226等間に介在し、選択手段の選択により各変速段のドライブギヤ222,226,227等を前記各第1,第2入力軸124,144に連結させるシンクロナイザ機構とを有するクラッチ配設構造である。 - 特許庁

Among a plurality of gears included in a gear system 66, a first gear 92 is interlocked with and connected to a spring assembly, a second gear 116 is interlocked with and connected to a wind power actuator assembly 56, and a third gear 128 is interlocked with and connected to a rotor 190 of the generator 64.例文帳に追加

ギヤ系66に含まれる複数のギヤのうち第1ギヤ92がスプリングアセンブリに、第2ギヤ116が風力アクチュエータアセンブリ56に、第3ギヤ128が発電機64のロータ190に連動連結される。 - 特許庁

例文

This brake structure is constituted so as to prevent a brake from becoming the brake-on again by locking the second tooth gear 21 by the stoppers 12 and 13 after being set to the brake-off by attracting the second tooth gear 21 in the first and second tooth gears 9 and 12 in the brake-on state by an exciting coil 4 by meshing by energization of a spring 23.例文帳に追加

本発明によるブレーキ構造は、スプリング(23)の付勢により噛合してブレーキオンの第1、第2トゥースギヤ(9、12)の中の第2トゥースギヤ(21)を励磁コイル(4)で吸引してブレーキオフとした後は、第2トゥースギヤ(21)をストッパ(12、13)でロックし、再びブレーキオンとなることを防止した構成である。 - 特許庁


例文

The directions of the tooth traces of the first and second helical gears 21a and 22a are extended such that when the second helical gear 22a is rotated by a motor 14, movement is effected in a direction in which the second helical gear 22a parts from the first helical gear 21a and the carrying roller 12 is axially pressed.例文帳に追加

本発明において、前記第1ハスバ歯車21a及び第2ハスバ歯車22aの歯すじの向きは、第2ハスバ歯車22aがモータ14で回転されるとき、第2ハスバ歯車22aが第1ハスバ歯車21aに対し、離れる方向に移動して搬送ローラ12を軸方向に押圧するよう形成される。 - 特許庁

Vertical deflection quantity of a rotation center R2 of the second gear 34 to the second axial line C2 in a no-load state to the first and the second gears 33 and 34 is set to be larger than vertical deflection quantity of a rotation center R1 of the first gear 33 to the first axial line C1 in the no-load state.例文帳に追加

第1および第2歯車33,34への荷重非作用状態での第2軸線C2に対する第2歯車34の回転中心R2の上下方向でのずれ量が、荷重非作用状態での第1軸線C1に対する第1歯車33の回転中心R1の上下方向でのずれ量よりも大きく設定される。 - 特許庁

A coupling gear unit is engaged with both a first gear train for transmitting a drive from a motor and a second gear train which is disposed in parallel with the first gear train and includes a plurality of carrying roller gears, and transmits a drive from the first gear train to the second gear train, and a drive for the coupling hear unit can be disconnected in the first gear train side and the second gear train side.例文帳に追加

モーターからの駆動を伝達する第一ギア列と、第一ギア列と並列に配置された複数の搬送ローラギアを含む第二ギア列との両方と噛み合い、第一ギア列からの駆動を第二ギア列に伝達する連結ギアユニットが、第一ギア列側と第二ギア列側とで駆動の切り離しが可能である。 - 特許庁

The first dressing gear 251 to dress the tooth root side of the tooth surface of the honing stick 14 and the second dressing gear 252 to dress the tip side of the tooth surface of the honing stone are used as the dressing gears, and after first dressing is carried out by using either one of the first dressing gear and the second dressing gear, second dressing is carried out by using the other.例文帳に追加

ドレスギヤとして、ホーニング砥石14の歯面の歯元側をドレスする第1ドレスギヤ251と、ホーニング砥石の歯面の歯先側をドレスする第2ドレスギヤ252と、を用い、第1ドレスギヤ又は第2ドレスギヤのいずれか一方による第1ドレスを行った後に他方による第2ドレスを行う。 - 特許庁

例文

The reversing drive can include a gear train having a first gear operably engaged with the firing member and, in addition, a second gear operably engaged with the first gear, wherein the second gear can be selectively operable with the trigger such that an actuation of the trigger can retract the firing member and/or cutting element via the first and second gears.例文帳に追加

逆動駆動装置は、発射部材と動作可能に係合された第1の歯車、さらに、第1の歯車と動作可能に係合された第2の歯車を有する、歯車列を含んでよく、第2の歯車は、トリガーの作動により、第1および第2の歯車を介して発射部材および/または切断要素が後退されうるように、トリガーと選択的に動作可能であってよい。 - 特許庁

例文

To avoid enlargement by a simple structure reducing the number of parts, in a vehicle power unit including first and second clutches that transmit/interrupt rotary power to first and second main shafts with selectively established multispeed gears provided among a countershaft from a primary reduction gear mechanism at one ends of first and second main shafts.例文帳に追加

選択的に確立される複数変速段のギヤ列がカウンタシャフトとの間に設けられる第1および第2メインシャフトへの一次減速ギヤ機構からの回転動力の伝達を断・接する第1および第2クラッチが、第1および第2メインシャフトの一端部にそれぞれ配設される車両用パワーユニットにおいて、部品点数を少なくした簡単な構造で大型化を回避する。 - 特許庁

This power transmission mechanism for the oil pump 56 is constituted by a second rotating drum 62 which interconnects with a second ring gear 66 and has an external gear unit 64a at the one end, and a gear mechanism 64 which gears with an external gear unit 62a of the rotating drum 62 and transmits rotating torque from the engine 10 to a pump shaft of an oil pump 16.例文帳に追加

このオイルポンプ用動力伝達機構56は第2リングギヤ66と連結し一端側には外歯部64aを有する第2回転ドラム62と、この回転ドラム62の外歯部62aに噛み合い、エンジン10からの回転トルクをオイルポンプ16のポンプ軸に伝える歯車機構64とから構成される。 - 特許庁

The image formation apparatus A includes a first gear 100 and a second gear 110 rotating when a rotatably-arranged operation panel PA is rotated from a storage position to a non-storage position; the second gear 110 includes a lever 112 abutting on a switch 120 when the gears rotate; and the switch 120 transmits the abutting of the lever 112 to a control part 130.例文帳に追加

画像形成装置Aは、回動自在に設けられた操作パネルPAが格納ポジションから非格納ポジションに回動されると回転する第1のギヤ100及び第2のギヤ110を備え、第2のギヤ110にはこれらのギヤが回転するとスイッチ120に当接するレバー112が設けられ、スイッチ120はレバー112が当接したことを制御部130に送信する。 - 特許庁

First and second flywheels 11 and 12 having capstans 5 and 7 fixed thereto are wound on a belt and driven, and rotated mutually in opposing directions, a motive force from a first flywheel gear 16 is transmitted from an input gear 14 of a torque transmission mechanism 13 to an output gear 15, and the output gear 15 rotates first and second reel driving gears 25 and 26 mutually in opposing directions.例文帳に追加

キャプスタン5,7が固定される第1および第2フライホイル11,12が、ベルト巻掛け駆動されて相互に逆方向に回転され、第1フライホイル歯車16からの動力は、トルク伝達機構13の入力歯車14から、出力歯車15に伝達され、出力歯車15は、第1および第2リール駆動歯車25,26を相互に逆方向に回転する。 - 特許庁

A time-piece 1, a minute hand 2 and a second hand 3 are promoted by the Coulomb attraction and Coulomb repulsion generated between electrodes 4, 5 and 6 attached to the time-piece 1, the minute hand 2 and the second hand 3 and fixed electrodes 8, 9 and 10 attached to a dial face 7 and so hands are promoted without mounting a mechanism such as gears.例文帳に追加

時針1、分針2及び秒針3に取り付けた電極4,5,6と、文字盤7に取り付けた固定電極8,9,10の間に発生するクーロン引力及びクーロン反発力の作用により、時針1、分針2及び秒針3を運針させるので、歯車などの機構を搭載せずとも指針の運針がなされるようになる。 - 特許庁

At the lower position of the two sheets of lock gears 6,a first acceleration speed detection censor 6a to lock rotation of a first lock gear 5a to the winding direction X of the webbing, and a second acceleration speed detection censor 6b to lock rotation of a second lock gear 5b to the drawing direction Y of the webbing are created.例文帳に追加

2枚のロックギア6の下方の位置には、第1のロックギア5aのウェビング巻取方向Xへの回転をロックさせるための第1の加速度検知センサ6aと、第2のロックギア5bのウェビング引出方向Yへの回転をロックさせるための第2の加速度検知センサ6bが設けられている。 - 特許庁

The speed-increasing gear is also equipped with a first lubricating oil supply means 41 supplying lubricating oil to the sun gear 6, a second lubricating oil supply means 42 supplying lubricating oil between the planetary gears 7 and a ring gear 8, and a third lubricating oil supply means 43 supplying lubricating oil to a meshing-start part 40 between the second gear 26 and a gear part 30.例文帳に追加

太陽歯車6に潤滑油を供給する第1潤滑油供給手段41と、遊星歯車7とリングギヤ8との間に潤滑油を供給する第2潤滑油供給手段42と、第2歯車26とギヤ部30との噛合開始部40に潤滑油を供給する第3潤滑油供給手段43とを備える。 - 特許庁

The crane further includes the drive system comprising at least two pinion gears mounted to a common frame and in a drive contact state with the ring gear teeth, and a link connecting the frame to the second structure with two pivot axes between the frame and the second structure.例文帳に追加

当該クレーンは更に、共通のフレーム上に取り付けられており且つ前記リングギヤの歯と駆動接触状態にある少なくとも2つのピニオンギヤと、前記フレームを前記第二の構造に結合しており前記フレームと前記第二の構造との間に2つの枢動軸線を有しているリンクを備えている駆動装置を備えている。 - 特許庁

In an engine 15 including a manual transmission having forward five speed and reverse gears, only in a low gear ratio state where a first speed, a second speed or a reverse gear is selected, the operation of a diff-lock actuator 105, for switching the differential mechanism 12 of the front wheel to a diff-lock state, is permitted.例文帳に追加

前進5速およびリバースギヤを有するマニュアル変速機を備えるエンジン15においては、1速、2速またはリバースギヤが選択された低ギヤレシオ状態である時にのみ、前輪のデファレンシャル機構12をデフロック状態に切り換えるデフロックアクチュエータ105の作動を許可する。 - 特許庁

The planet gear mechanism 40 has two stages provided with a planet gear 42 connected with the first magnet 32 for magnetic field and a planet gear 44 connected with the second magnet 34 for magnetic field, in which either of the internal gears 48 of the planet gear 42 (the first stage in Fig.) may be installed with an external power mechanism such as a servomotor.例文帳に追加

この場合、遊星ギヤ機構40は、第1の界磁用磁石32に連結される遊星ギヤ42と、第2の界磁用磁石34に連結される遊星ギヤ44とを備えた2段構造の遊星ギヤ機構40とし、この遊星ギヤ機構40のいずれか一方(図示のものは1段目)の遊星ギヤ42のインターナルギヤ48に、サーボモータ等の外部動力機構を取り付けた構成とすればよい。 - 特許庁

To positively carry out speed change operation without a sense of the incongruity of a speed change device with increased speed gears, and to improve work efficiency by reducing speed change time as needed when switching a first speed change device and a second speed change device in cooperation by the up-down operation of a switch type speed change operation part provided in a grip of a speed change lever.例文帳に追加

変速レバーのグリップ部に設けたスイッチ式変速操作部のアップダウン操作により、第1及び第2変速装置を連携して切り換える場合に、多段化した変速装置を違和感なく且つ確実に変速操作できるとともに、必要に応じて変速時間を短縮して作業効率の向上を図る。 - 特許庁

A pair of first elliptic gear 4 and second elliptic gear 5 meshing each other is installed in the gear mechanism 3, these elliptic gears rotate a valve element at lower speed than that in the vicinity of full opening in the vicinity of full closing of the swirl control valve 10, and rotate the valve element at higher speed than that in the vicinity of the full closing in the vicinity of the full opening.例文帳に追加

歯車機構3には相互に噛合する一対の第一楕円歯車4と第二楕円歯車5が設けられ、これらの楕円歯車は、スワールコントロールバルブ10の全閉付近で弁体を全開付近より低速で回動させ、その全開付近で弁体を全閉付近より高速で回動させるように駆動する。 - 特許庁

Since a driving gear 43 freely turnably supported by an arm 46 of a commodity bucket 40 and even-numbered pieces of first and second gears 44 and 45 are of the same diameter and the same tooth number, by the principle of a planetary gear, the driving gear 43 does not generate relative rotation to the gear 33 on the side of the commodity column 20 even when the arm 46 rotates.例文帳に追加

商品バケット40のアーム46に回動自在に支持された駆動歯車43及び偶数個の第1及び第2の歯車44,45を互いに同一径の同一歯数の歯車によって形成したので、遊星歯車の原理により、アーム46が回動しても駆動歯車43が商品コラム20側の歯車33に対して相対的な回転を生ずることがない。 - 特許庁

The radial relative displacement allowance of either of the first housing 31 and the second housing 32 is formed larger than that of the other, the relative positions of both housings 31 and 32 can be changed in the radial direction of the screw shaft 11, and a backlash between both gears 21 and 22 can be changed by changing the relative positions.例文帳に追加

回転筒13の第1ハウジング31と第2ハウジング32の中の一方に対する径方向相対変位許容量は他方に対する径方向相対変位許容量よりも大きくされ、両ハウジング31、32の相対位置はスクリューシャフト11の径方向に変更可能とされ、その相対位置の変更により両ギヤ21、22との間のバックラッシュが調節される。 - 特許庁

In the neutral state during travel, a shift control device 8 engages an input shaft 300 with a first intermediate shaft 13, and the input shaft 300 with a second intermediate shaft 17 by operating shift actuators 29, 30 to operate dog clutches 29D, 30D to thereby engage direct-coupled gears 101, 102.例文帳に追加

変速制御装置8は、走行中のニュートラル状態では、シフトアクチュエータ29,30を動作させ、ドッグクラッチ29D,30Dを動作させて、直結ギア101、102を締結することで、入力軸300と第1の中間軸13、入力軸300と第2の中間軸17とを締結する。 - 特許庁

The first processing calculating means 62 performs processing operations, to deliver the subassembly products SA of automobiles to I company which places orders on customized products of the functional components D, and the second processing calculating means 63 is characterized to perform processing operations, to deliver the functional components D of reduction gears to J company and the like which performs assemblying of the subassembly products.例文帳に追加

該第1演算処理手段62は、機能部品Dのカスタマイズ品として発注する者I社へ自動車のサブアッシー品SAを納入するための処理動作を行い、及び前記第2処理演算手段63は、該サブアッシー品の組立をする者J社等へ減速機等の機能部品Dを納入するための処理動作を行うことを特徴とする手段である。 - 特許庁

A decelerating mechanism 20 for decelerating rotation of a rotating shaft 23 of the electric motor 19 to amplify its output, and for transmitting the amplified output to a steering shaft 5 as a steering auxiliary force, comprises a pulley belt mechanism 24 as a first step decelerating mechanism, and a gear mechanism 25 having helical gears 30, 31 as a second step decelerating mechanism.例文帳に追加

電動モータ19の回転軸23の回転を減速してその出力を増幅し、増幅した出力を操舵補助力としてステアリングシャフト5に伝達する減速機構20は、一段目減速機構としてのプーリ・ベルト機構24と、二段目減速機構としてのはすば歯車30,31を有する歯車機構25とを含む。 - 特許庁

By this, a third-speed gear or a fourth-speed gear being speed gears at the direction change are shifted down to a second-speed gear step by the control device 31, whereby a strong engine brake is actuated to reduce speed and a reverse drive force is braked, thus enabling the quick change of the direction.例文帳に追加

これにより、制御装置31により方向転換時の速度段である3速または4速から2速へシフトダウンされるとともにホイールローダの方向転換が行われるため、強いエンジンブレーキが作動されて減速されるとともに後進駆動力が制動されることとなり、したがって迅速な方向転換を行うことができる。 - 特許庁

As a result, when the rotor rotation is stopped by the lock mechanism, and the rotation of the first and second planetary gears 40, 41 becomes difficult, the slide member 55 allows the relative rotation of the warm wheel 43 and the cylindrical sleeve 62 to enable a carrier 36 to be rotated, thus integrating and rotating the handle side shaft 22 with the pinion shaft 13.例文帳に追加

この結果、ロック機構によってモータの回転が阻止された上、第1、第2プラネタリギヤ40、41の自転が困難な場合にすべり部材55がウォームホイール43と円筒スリーブ62の相対回転を許容してキャリア36を回転可能にし、ハンドル側シャフト11とピニオン軸13を一体的に回転させることができる。 - 特許庁

A pair of link members are engaged with gears, the downward free ends of the pair of link members are slidingly locked to second locking portions 27a, 27b, 28a, 28b and a rubber spring is arranged on the opening of a holder plate 26, so that a keytop, when depressed, is guided downward with the pair of link members and subjected to switching operation by the rubber spring.例文帳に追加

一対のリンク部材を歯車でかみ合わせ、一対のリンク部材の下方自由端を第2係止部27a,27b,28a,28bに摺動係止させるとともに、ホルダーブレート26の開口25にラバースプリングを配設されており、キートップが押圧されると、キートップは一対のリンク部材により下方に案内されるとともにラバースプリングによりスイッチング動作が行われる。 - 特許庁

The decelerating mechanism 20 is furnished with a first gear 25 connected to the one stabilizer bar 31, a second gear 26 to relatively generate a rotating speed difference against it and a housing 1 storing these gears and integrally joined to the motor 10, and the other stabilizer bar 32 is integrally joined to this housing.例文帳に追加

減速機構(20)は、一方のスタビライザバー31に連結する第1の歯車(25)と、これに対して相対的に回転速度差を生じさせる第2の歯車(26)と、これらの歯車を収容すると共にモータ(10)と一体的に接合するハウジング1を具備し、このハウジングに他方のスタビライザバー32を一体的に接合する。 - 特許庁

The toothed release wheel includes moveable gears 5 each having a release tooth 6 which is radially moveable relative to the axis and returned to a position of a balance by first return means 7, and having a locking tooth 8 which is returned in a first radial direction S1 towards a stop member by second return means 9.例文帳に追加

歯付き解放ホイールは可動歯車5を含み、各可動歯車が、解放歯6を有し、解放歯が、前記軸に対して半径方向に可動であり、第1の復帰手段7によってテンプの位置に戻され、かつ係止歯8を有し、係止歯が、第2の復帰手段9によって停止部材に向かって第1の半径方向S1に戻される。 - 特許庁

First and second transmission units to work-connect each motor shaft to the driving axles corresponding thereto having final gears symmetrically disposed in the right-to-left direction in the lower area in the housing while supported by the corresponding driving axles in a non-rotational manner are stored in the common housing.例文帳に追加

共通ハウジング内には、各モータ軸と、対応する駆動車軸とを作動連結する第1及び第2伝動ユニットであって、対応する駆動車軸に相対回転不能に支持された状態でハウジングの下方領域内において左右に振り分け配置されたファイナルギヤを有する第1及び第2伝動ユニットが収容されている。 - 特許庁

例文

The power transmission mechanism 12 is provided with a planetary gear mechanism 15 arranged on an output shaft of the driving motor 8, a first rotor 35 equipped with an internal gear meshing with planetary gears of the planetary gear mechanism 15 and a second rotor 39 driven and connected via a belt 50 to the first rotor 35 and rotating and driving the spool.例文帳に追加

動力伝達機構12は、駆動モータ8の出力軸上に配設される遊星歯車機構15と、この遊星歯車機構15の遊星歯車が噛合する内歯を備えた第1回転体35と、第1回転体35にベルト50を介して駆動連結されスプールを回転駆動する第2回転体39とを有する。 - 特許庁

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