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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > slip coefficientに関連した英語例文

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slip coefficientの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 154



例文

This friction evaluation quantity measuring instrument 1 is constituted so as to measure the coefficient of friction or the like, while tumbling a slip roller 60 in a desired slip factor S in a state that the slip roller 60 is pressed by desired pressing force by using a pressing force setting mechanism 71 on the wheel tread Cs of a wheel C.例文帳に追加

この摩擦評価量測定装置1は、車輪Cの踏面Cs上において、押圧力設定機構71によりスリップローラー60を所望の押圧力で押し当てた状態で、このローラー60を所望のすべり率Sで転走させながら摩擦係数等を測定することができる。 - 特許庁

A road surface friction coefficient setting part 15 sets and outputs a road surface friction coefficient μ by referring to a map on the basis of these by inputting the vehicle speed, an estimated front wheel slip angle and the self-aligning torque.例文帳に追加

そして、路面摩擦係数設定部15は、車速、推定した前輪すべり角、セルフアライニングトルクが入力され、これらに基づきマップ等参照して路面摩擦係数μの設定を行って出力する。 - 特許庁

The friction coefficient between the tire and the road surface are determined by using two-dimensional matrix data of a wheel slip ratio set in accordance with respective automobile speed at braking and a friction coefficient property.例文帳に追加

タイヤと路面間の摩擦係数特性データは、制動時の車速ごとに設定された車輪スリップ率と摩擦係数特性との二次元マトリックスデータを用いて定義される。 - 特許庁

A front/rear wheel slip rate difference ds and a vehicle body deceleration Gx are calculated in a second road surface friction coefficient estimation part 5 upon deceleration condition satisfaction, and a second road surface friction coefficient μ2 is estimated based on them.例文帳に追加

また、減速条件成立時には第2の路面摩擦係数推定部5で車体減速度Gxと前後輪すべり率差dsとを演算し、これらを基に第2の路面摩擦係数μ2を推定する。 - 特許庁

例文

To provide a road surface friction coefficient estimation device capable of ensuring the high road surface friction coefficient estimation accuracy irrespective of the phase difference between the vehicle body acceleration and the slip ratio.例文帳に追加

車体加速度とスリップ率の位相差にかかわらず、高い路面摩擦係数推定精度を確保できる路面摩擦係数推定装置を提供する。 - 特許庁


例文

For example, the braking force against the wheel is controlled on the basis of the target slip ratio on a low friction coefficient road surface, and the braking force against the wheel is controlled on the basis of with the target hydraulic pressure on a high friction coefficient road surface.例文帳に追加

例えば、低摩擦係数路面では目標スリップ率に基づき当該車輪に対する制動力を制御し、高摩擦係数路面では目標液圧に基づき当該車輪に対する制動力を制御する。 - 特許庁

In this way, the target slip rate can be determined to a value capable of utilizing the coefficient of friction of the road surface to the maximum limit, and the fluid pressure can be controlled to a proper value relating to the coefficient of friction of the road surface.例文帳に追加

このようにすれば、目標スリップ率を路面の摩擦係数を最大限に利用し得る大きさに決定することができ、液圧を路面の摩擦係数に対して適切な大きさに制御することができる。 - 特許庁

A friction coefficient between a traveling road face and the wheels of a vehicle is estimated and a target slip rate is set as a function of the friction coefficient based on the estimation method.例文帳に追加

車両の走行路面と車輪との間の摩擦係数を推定し、この推定結果に基づき摩擦係数の関数として目標スリップ率を設定する。 - 特許庁

As a result, the road surface friction coefficient can be detected, regardless of a tire slip ratio, without providing a rotational speed detector for each of the steered wheels 31, and thereby the road surface friction coefficient can be detected, regardless of the traveling state.例文帳に追加

これにより、転舵輪31,31ごとに回転速度の検出器を設ける必要がなく、タイヤスリップ率にかかわらず路面摩擦係数を検出できるため、走行状態にかかわらず路面摩擦係数を検出できる。 - 特許庁

例文

Sliding members 41, having a small friction coefficient between a floor surface, or no-slip members 42, having a big friction coefficient between the floor surface, are attached to the four corners of rear surface of a base 7.例文帳に追加

ベース7の裏面には、4角に床面との摩擦係数が小さい滑り部材41または床面との摩擦係数が大きい滑り止め部材42が取り付けられている。 - 特許庁

例文

The vehicular brake control device comprises an estimated output torque calculation means 23 to calculate the estimated output torque of an engine with a turbocharger based on map information, a road surface friction coefficient estimation means 27 to estimate the road surface friction coefficient based on the estimated output torque, and a slip control means 28 to suppress the slip according to the road surface friction coefficient.例文帳に追加

車両用ブレーキ制御装置は、過給機付きエンジンの推定出力トルクを、マップ情報に基づいて算出する推定出力トルク算出手段23と、推定出力トルクに基づいて路面摩擦係数を推定する路面摩擦係数推定手段27と、路面摩擦係数に応じてスリップを抑制するスリップ制御手段28を備える。 - 特許庁

At the running test, the actual frictional coefficient μch, between the wheel 2 and the and the roller 3, is obtained, and the running resistance N is corrected so that the obtained frictional coefficient μch becomes equal to the actual frictional coefficient μj, calculated based on the slip rate of the wheel 2 to the roller 3.例文帳に追加

また、走行試験中には、車輪2とローラ3との間の実際の摩擦係数μchが求められ、その摩擦係数μchとローラ3に対する車輪2のスリップ率に基づき算出される実路での摩擦係数μjとが等しくなるよう、上記走行抵抗Nが補正される。 - 特許庁

The static friction coefficient obtained through calculation is compared with the maximum static friction coefficient μmax between the belt and each pulley, and if the inequality that "static friction coefficientmax" is met, the pulley part is determined as not having a slip.例文帳に追加

そして、計算により得られた静止摩擦係数と、ベルトとプーリとの間の最大静止摩擦係数μmaxとを比較し、「静止摩擦係数<μmax」の不等式を満足しておればそのプーリ部はすべりが発生しないと判定する。 - 特許庁

A slip rotating speed deviation ERRslp as a deviation between the target slip rotating speed Tslp and an actual slip rotating speed Nslp is calculated during open control, a basic pressure rise variation ΔPLU is corrected in accordance with the slip rotating speed deviation ERRslp by a pressure rise variation correcting coefficient K, and pressure rise is carried out using a pressure rise variation corrected value ΔPLUadj.例文帳に追加

オープン制御中に目標スリップ回転速度Tslpと実スリップ回転速度Nslpの偏差であるスリップ回転速度偏差ERRslpを算出し、そのスリップ回転速度偏差ERRslpに基づいて基本昇圧変化量ΔPLUを昇圧変化量補正係数Kによって補正し、補正された昇圧変化量補正値ΔPLUadjによって昇圧を行う。 - 特許庁

This method has steps for calculating a bend slip 76 between the bend inside wheel and bend outside wheel of the axle 12, 14' of the automobile 10, calculating an inner driving slip between the bend inside driving wheel and the bend outside driven wheel, and distributing the driving torque as a function of a difference between the inner driving slip and the bend slip, multiplied by a coefficient.例文帳に追加

この方法は、自動車(10)の車軸(12;14′)の旋回内側の車輪と旋回外側の車輪との間の旋回スリップ(76)を計算するステップと、旋回内側駆動輪と旋回外側従動輪との間の内側駆動スリップを計算するステップと、内側駆動スリップと旋回スリップの差に係数を乗算したものの関数として駆動トルクを配分するステップとを有する。 - 特許庁

By using the wet type friction material, the predetermined coefficient of friction can be obtained by adjusting the porosity and resin content in the material, and forming an oil groove of a desired shape, and at the same time, the difference between the static coefficient of friction and the dynamic coefficient of friction can be reduced, and the change in the dynamic coefficient of friction to the slip speed can also be reduced.例文帳に追加

湿式摩擦材を用うることにより、材内部の気孔率や樹脂含有率の調整、所望の形状の油溝の形成等により、所定の値の摩擦係数を得ることができ、又静摩擦係数と動摩擦係数の差を小さくすることができ、すべり速度に対する動摩擦係数の変化も少なくすることができた。 - 特許庁

Further, when the slip is generated in the hybrid automobile 20, since slip information is transmitted to the information management device 91 from the hybrid automobile 20 and the information management device 91 memorizes the information based on this in the database, presumption of the presumption friction coefficient μ can be properly performed.例文帳に追加

また、ハイブリッド自動車20でスリップが発生したときはハイブリッド自動車20からスリップ情報を情報管理装置91に送信し、情報管理装置91はこれに基づいた情報をデータベースに記憶するから、推定摩擦係数μの推定を適正に行なうことができる。 - 特許庁

This belt transmission device is provided to increase coefficient of friction between the transmission belt 20 and the driven pulley 2 more than that at the time when slip does not occur when slip corresponding to load beyond the predetermined value of the joint 32 occurs between the transmission belt 20 and the driven pulley 2.例文帳に追加

伝動ベルト20および従動プーリ2間に継ぎ手32の所定値以上の負荷に見合うスリップが生じたときに、該伝動ベルト20および従動プーリ2間の摩擦係数が上記スリップの生じていないときよりも高くなるように設ける。 - 特許庁

The slip preventive thermoplastic resin sheet keeps one face or both faces of a cloth-like body 3 consisting of strands 2 of a uniaxially stretched thermoplastic resin laid with a slip preventive layer 4 consisting of a thermoplastic elastomer whose coefficient of dynamic friction against a corrugated board is 0.5-5.0.例文帳に追加

一軸延伸された熱可塑性熱可塑性樹脂線条体2からなる布状体3の片面又は両面に、対段ボール動摩擦係数が0.5〜5.0の熱可塑性エラストマーからなる防滑層4が積層されてなる防滑性熱可塑性樹脂シート。 - 特許庁

As a method for predicting a transmission performance curve indicating the relationship between a slip ratio and shaft torque of a belt B wound and hung around over a driving pulley 12 and a driven pulley 14, at first, a μ-v characteristic indicating the relationship between a friction coefficient and a slip rate of the belt B is acquired.例文帳に追加

駆動プーリ12と従動プーリ14に亘って巻き掛けられるベルトBの、スリップ率と軸トルクとの関係を示す伝達性能曲線を予測する方法として、まず、ベルトBの摩擦係数と滑り速度との関係を示すμ—v特性を取得する。 - 特許庁

Regenerative braking is carried out by computing: a relative slip ratio from a difference between a maximum value of wheel speeds of front and rear wheels and a minimum value of wheel speeds of the front wheel, and vehicle body speed; and coefficient of regenerative braking which decreases as relative slip ratio becomes larger.例文帳に追加

前後輪の車輪速の最大値と前輪の車輪速の最小値との差および車体速度から相対スリップ率を求め、相対スリップ率が大きくなるほど減少する回生制動の係数を求めて、回生制動を行う。 - 特許庁

To remove sense of incongruity of a driver by controlling the wasteful interruption of accelerating or decelerating to driving wheels with proper controllability in a slip suppressing control at acceleration or deceleration under the state of a road surface having large coefficient of friction that hardly causes slip.例文帳に追加

スリップし難い摩擦係数の大きな路面状態での加速時あるいは減速時のスリップ抑制制御において、良好な操縦性を確保した状態で駆動輪への加速力又は減速力の供給の無駄な中断を抑制して、運転者の違和感をなくす。 - 特許庁

Slip of a driving wheel in accelerator operation is detected, acceleration of the driving wheel at the time of detecting the slip is detected, the state of the friction coefficient between the road surface and the tire is presumed in accordance with the detected acceleration, and braking force or braking deceleration is adjusted in accordance with a presumption result.例文帳に追加

アクセル操作時における駆動輪の空転を検出し、空転を検出したときの駆動輪の加速度を検出し、検出した加速度に基づき路面とタイヤとの間の摩擦係数の状態を推定し、推定結果に基づいて制動力または制動減速度を調整する。 - 特許庁

In the case of increasing a fluid pressure to a preset value or more by increasing a target slip rate to a preset value or more, the target slip rate is increased for improving a condition without effectively utilizing a coefficient of friction of a road surface due to insufficiency of the fluid pressure.例文帳に追加

目標スリップ率を設定値以上増加させた場合に液圧が設定量以上増加した場合には、液圧が不足していることに起因して路面の摩擦係数を有効に利用していない状態にあるとされ、目標スリップ率を大きくする。 - 特許庁

Comparing the claimed invention with the invention described in D1, the non-slip element of the claimed invention is a non-slip tape having a thickness of between approximately 1/16 and 1/4 inch, while the non-slip element of D1 is the soft flexible material having an exterior surface of a high coefficient of friction attached to the ladder using internal adhesive, double stick tape. 例文帳に追加

請求項に係る発明と、引用文献1に記載された発明を比較すると、本願発明のスリップ防止部材が約1/16~1/4インチの厚さを有するテープであるのに対し、引用文献1のスリップ防止部材は内的粘着性の両面テープで梯子に付着された、摩擦係数の大きい外表面を有する柔軟な材料である点で相違する。 - 特許庁

To prevent occurrence of uncomfortable sound and vibration by stick- slip of a clutch element by minimizing a locking state of the clutch element at a coefficient of static friction and realizing a stable torque transmission using only an engaging state at a coefficient of kinetic friction.例文帳に追加

クラッチ要素が静止摩擦係数でロックする状態を極力回避し、動摩擦係数での係合状態のみを使った安定したトルク伝達を実現して、クラッチ要素のスティックスリップによる不快な音・振動の発生を防止する。 - 特許庁

The entire action torque T that acts on a driving wheel 2 is obtained from a generated torque estimated value Te and a motor torque Tm by an action torque estimating means 44 and a coefficient of friction μ between the road surface and the tires is presumed from the torque and the slip ratio by the coefficient of the friction estimation means 45.例文帳に追加

作用トルク推定手段44により、発生トルク推定値⌒TeやモータトルクTmから駆動輪2に作用する全体の作用トルクTを求め、そのトルクとスリップ率から、摩擦係数推定手段45により路面・タイヤ間の摩擦係数μを推定する。 - 特許庁

To provide a motor traction controller for vehicle which can achieve accurate slip control using information about the frictional coefficient of a road by accurately estimating the frictional coefficient of a road face, taking into account longitudinal force plus lateral force at the same time when drive slippage has begun.例文帳に追加

駆動スリップが開始したのと同時に前後力に横力を加味して路面摩擦係数を精度良く推定することで、路面摩擦係数情報を用いた精度の高いスリップ制御を実現できる車両のモータトラクション制御装置を提供する。 - 特許庁

A high friction part 64 made of rubber having a friction coefficient larger than that of recording paper 52 is provided on the peripheral face of the paper feeding roller 54, and slip parts 65a, 65b having a friction coefficient smaller than that of the recording paper 52 is provided in the circumferentially front and back sides of the high friction member 64.例文帳に追加

給紙ローラ54の周面には、記録用紙52よりも摩擦係数が大きいゴム製の高摩擦部64が設けられ、その周方向の前後に記録用紙52より摩擦係数が小さいスリップ部65a、65bが設けられている。 - 特許庁

A slip correction coefficient is calculated using a temperature of a gas passing an impactor portion 13 and a pressure of the gas in the upstream or downstream of the impactor portion 13.例文帳に追加

インパクタ部13を通過する気体の温度と、インパクタ部13の上流側又は下流側における気体の圧力とを用いて、すべり補正係数を算出する。 - 特許庁

SYSTEM HAVING FUNCTION OF AUTOMATICALLY INCREASING ENGINE TORQUE FOR CONTROLLING DRIVING SLIP IN STARTING PROCESS ON TEST COURSE DIFFERENT IN STATIC FRICTION COEFFICIENT AND METHOD THEREFOR例文帳に追加

静摩擦係数が異なる走行路での始動プロセスにおける自動エンジン・トルク上昇機能付きの駆動時滑りを制御するシステム及びその方法 - 特許庁

A SAT/internal resistance calculation part 305 estimates gradient κ and viscosity coefficient ρ based on the pinion angular velocity ω_p, the side slip angle α_f, and the disturbance torque T_d.例文帳に追加

SAT/内部抗力算出部305ではピニオン角速度ω_pと、横滑り角α_fと外乱トルクT_dから、勾配κと粘性係数ρとを推定する。 - 特許庁

A SAT/internal resistance calculation part 3005 estimates gradient κand viscosity coefficient ρ based on the pinion angular velocity ω_p, the side slip angle α_f, and the disturbance torque T_d.例文帳に追加

SAT/内部抗力算出部3005ではピニオン角速度ω_pと、横滑り角α_fと外乱トルクT_dから、勾配κと粘性係数ρとを推定する。 - 特許庁

To provide a polyurethane composition and a solid tire capable of suppressing slip on a road surface of low friction coefficient while sufficiently exhibiting physical property of the polyurethane resin.例文帳に追加

ポリウレタン樹脂の物性を十分に発揮させつつ、低摩擦係数の路面におけるスリップを抑制することができるポリウレタン組成物及びソリッドタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a new friction material having a high friction coefficient characteristic, judder resistance and heat resistance, for a continuous torque transmission system having a continuous slip torque converter system and a shifting clutch system.例文帳に追加

連続スリップトルクコンバータシステム及びシフティングクラッチシステムを有する連続トルクトランスミッションシステム用として、高い摩擦係数特性、耐ジャダ性及び耐熱性を有する新しい摩擦材を提供する。 - 特許庁

The anti-slip processed sheet is obtained by providing polyolefin layers containing a rosin resin on both surfaces of a knitted fabric comprising polyolefin stretched yarn and the coefficient of dynamic friction of the surface of the sheet is 0.4 or more.例文帳に追加

ポリオレフィン延伸糸からなる織編布の両面にロジン系樹脂を含有するポリオレフィン層を設けたシートであって、シート表面の動摩擦係数が0.4以上である防滑性加工シートである。 - 特許庁

A slip prevention member 30 having a larger friction coefficient than that of the thermoplastic elastomer in respect to the window frame is provided on the surface of the base part 12 facing the window frame 54.例文帳に追加

基底部12の窓枠54に対向する面には、窓枠54に対して前記熱可塑性エラストマーよりも摩擦係数が大きいゴム製の滑り防止部材30が設けられている。 - 特許庁

To provide an electric steering controller allowing certain estimation of side slip angle α_f of a front wheel without dispersion in using an estimated viscosity coefficient ρ.例文帳に追加

推定された粘性係数ρを用いる場合に、前輪の横滑り角α_fの推定が発散されることなく確実に行われる電気式操舵制御装置。 - 特許庁

To improve the estimation accuracy of a slip ratio between wheels and a road surface and a friction coefficient in a power transmission apparatus using a traction drive system.例文帳に追加

トラクションドライブ方式による動力伝達装置において、車輪と路面との間のスリップ率や摩擦係数の推定精度を向上させること。 - 特許庁

To suppress the burr of a blade, the slip-off of toners and the fusion of the toners by forming an abutting part of a toner carrying member to high hardness at a low coefficient of friction while maintaining the motility of a free length portion of a cleaning blade made of a polyurethane resin.例文帳に追加

ポリウレタン樹脂製クリーニングブレードにおいて、自由長部分の運動性を維持したまま、トナー担持体当接部を低摩擦係数で高硬度とし、ブレード捲れ、トナーのスリ抜け及びトナーの融着を抑制する。 - 特許庁

A calculation unit 62a calculates a coefficient μx of friction based on the upward and downward force Fz and the forward and backward force Fx, and calculates a slip velocity Vs of the wheels 5.例文帳に追加

算出部62aは、上下力Fzと前後力Fxとに基づいて、摩擦係数μxを算出するとともに、車輪5のスリップ速度Vsを算出する。 - 特許庁

To secure stability of construction quality and a high slip coefficient of a friction joint surface in subjecting a high-strength steel material above 700 MPa class to high-strength bolt friction joint.例文帳に追加

700MPa級以上の高強度鋼材を高力ボルト摩擦接合する場合における、摩擦接合面の施工品質の安定性と高いすべり係数を確保する。 - 特許庁

The road surface friction coefficient is calculated from the traveling speed of an object vehicle and the slip ratio of a driving wheel when the vehicle is traveling at a constant speed or a substantially constant traveling speed.例文帳に追加

車両が一定又は略一定の走行速度で走行しているときには、自車両の走行速度と駆動輪のスリップ率とから路面摩擦係数を算出する。 - 特許庁

ESTIMATION METHOD AND DEVICE FOR ROAD SURFACE FRICTION COEFFICIENT, ROAD SURFACE STATE ESTIMATION DEVICE, ROAD SURFACE SLIP ALARM, AND VEHICLE CONTROL METHOD AND DEVICE例文帳に追加

路面摩擦係数の推定方法と路面摩擦係数推定装置、路面状態推定装置、路面滑り警告装置、及び車輌制御方法と車輌制御装置 - 特許庁

To improve the printing durability of a developing blade by making silicone rubber apt to slip by decreasing a coefficient of friction within a range of practical use without spoiling the flexibility of the silicone rubber, and thus reducing the abrasion wear of the rubber.例文帳に追加

実用的な範囲でシリコーンゴムの柔軟さを損なうことなく摩擦係数を下げてすべり易くして、ゴムの磨耗量を減少させ、現像ブレードの耐刷性を向上させる。 - 特許庁

The control device further comprises a prediction time determination part 41 for determining the time interval for prediction in the yaw rate deviation prediction part, based on vehicle body slip angle velocity, road friction coefficient, and steering angle velocity.例文帳に追加

特にヨーレート偏差予測部での予測のための時間間隔を、車体スリップ角速度、路面摩擦係数、及び操舵角速度に基づいて決定する予測時間決定部41を設ける。 - 特許庁

To obtain a lubricating oil composition for an automatic transmission especially for a stepless transmission, simultaneously satisfying a high frictional coefficient between metals required for a belt type CVT oil and a shudder- preventing property for a slip-controlling mechanism.例文帳に追加

ベルト式CVT油に要求される高い金属間摩擦係数とスリップ制御機構に対するシャダー防止性を両立する自動変速機用、特に無段変速機用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicular slip preventive supporting device capable of effectively cooling a tire face even on a frozen road, a wet road or a dry road, and increasing the friction coefficient of a tire to a road surface when requiring the braking or the like.例文帳に追加

凍結路、Wet路、又はDry路のいずれであってもタイヤ面を有効に冷却し、ブレーキ制動時その他の必要時にタイヤの路面に対する摩擦係数を増大させ得る車両用スリップ防止補助装置を得る。 - 特許庁

To provide a method for forming a slip coating, which is excellent in adhesive strength and wear resistance and exhibits a low coefficient of friction, in a short time on the surface of a rubber-made part sliding relatively to glass.例文帳に追加

ガラスと相対的にスライドするゴム製パーツの表面に、密着性、耐摩耗性にすぐれ、低い摩擦係数を示すスリップコーティングを短時間に形成する方法を提供する。 - 特許庁

例文

To provide such a water-soluble antislipping agent composition that imparts an excellent non-slip properties to a floor, and prevents an inorganic flooring from discoloring, while maintaining a suitable frictional coefficient.例文帳に追加

無機床材の変色を防止すると同時に適切な摩擦係数を維持し、優秀なノンスリップ性を提供する水溶性滑り止め剤組成物を提供する。 - 特許庁

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