1016万例文収録!

「オブジェクト生成」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > オブジェクト生成に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

オブジェクト生成の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1884



例文

設定終了後、各オブジェクトに関する境界条件マップを生成する(S206)。例文帳に追加

After completion of setting, a boundary condition map related to each object is generated (S206). - 特許庁

ival の値を使って新たな整数オブジェクト生成します。 現在の実装では、-1 から 100 までの全ての整数に対する整数オブジェクトの配列を保持するようにしており、この範囲の数を生成すると、実際には既存のオブジェクトに対する参照が返るようになっています。例文帳に追加

Creates a new integer object with a value of ival.The current implementation keeps an array of integer objects for all integers between -1 and 100, when you create an int in that range you actually just get back a reference to the existing object. - Python

オブジェクト定義展開部306は、抽出されたクラス定義データ303とインスタンス定義データ304から各GUI部品を定義する一般的なオブジェクトデータを生成し、オブジェクト定義データ305とともにUILファイルデータ307を生成する。例文帳に追加

An object definition developing part 306 generates general object data defining each GUI part from the extracted class definition data 303 and the instance definition data 304, and generates object definition data 305 and UIL file data 307. - 特許庁

この方法では、EDIFACTデータ構造を写像したオブジェクト階層構造を生成した後、このオブジェクト階層構造に含まれる一以上のオブジェクトからデータを取り出し、EDIFACTデータ又はユーザデータを生成する。例文帳に追加

The method generates an object hierarchical structure obtained by mapping an EDIFACT data structure, subsequently fetches data from one or more objects included in the object hierarchical structure and generates EDIFACT data or user data. - 特許庁

例文

映像オブジェクト表現用データ構造、映像オブジェクト表現用データ構造生成プログラム、映像オブジェクト表現用データ構造生成方法、映像ソフト開発装置、画像処理プログラム、映像処理方法、映像処理装置、および、記録媒体例文帳に追加

DATA STRUCTURE, DATA STRUCTURE GENERATION PROGRAM, DATA STRUCTURE GENERATION METHOD FOR IMAGE OBJECT EXPRESSION, IMAGE SOFTWARE DEVELOPMENT DEVICE, IMAGE PROCESSING PROGRAM, IMAGE PROCESSING METHOD, IMAGE PROCESSING DEVICE, AND RECORDING MEDIUM - 特許庁


例文

オブジェクトクエリ文生成部120は、クエリモデル191の文法と所定の文法との対応規則を定めたオブジェクトクエリ変換規則196に基づいて、クエリモデル191からオブジェクトクエリ文181を生成する。例文帳に追加

An object query sentence generation part 120 generates the object query sentence 181 from the query model 191 based on an object query conversion rule 196 with a correspondence rule between the grammar of the query model 191 and predetermined grammar. - 特許庁

定義変更手段16から列の追加を含む表定義の変更が指示されることにより、DMLオブジェクト生成手段13がDMLオブジェクトライブラリ15を参照して変更された表を使用しているDMLオブジェクトを選出し最適なデータベースアクセス手段を再生成する。例文帳に追加

A DML object regenerating means 13 refers to a DML object library 15, selects a DML object using a changed table and regenerates an optimum database accessing means by such a manner that a definition changing means 16 instructs the change of table definition including column addition. - 特許庁

画像データ生成部304は、設定される深度値zに基づき、生成される二次元オブジェクト画像と、二次元オブジェクト画像を元画像とする半透明二次元オブジェクト画像とを所定方向に所定量だけずらして重畳することで、被写界深度を実現する。例文帳に追加

An image data generation part 304 attains the field depth by superimposing a two-dimensional object image generated based on the set depth value z with a translucent two-dimensional object image, based on the two-dimensional object image while mutually shifting them by a predetermined quantity in a predetermined direction. - 特許庁

顧客用クライアントを使用するユーザが自分の部屋の間取りを入力すると(1A)、自室3Dオブジェクト生成システムが、その間取りの入力情報から部屋の3Dオブジェクト画像を生成し(31B)、部屋の3Dオブジェクト31Cを画面に表示する。例文帳に追加

When a user who uses a customer's client inputs the layout of his/her room (1A), a person's-self-room 3D object generation system generates a 3D object image of the room from inputted information on the layout (31B), and displays a 3D object 31C of the room on a screen. - 特許庁

例文

表示形態決定部1013は、位置情報取得部103が取得した自機の位置情報と各オブジェクトに対応付けられた位置情報とから各オブジェクトの表示形態を決定し、表示データ生成部1014が実際にオブジェクトを表示させるためのデータを生成する。例文帳に追加

A display form determination part 1013 determines the display form of each object from the position information of own machine acquired by a position information acquiring part 103 and the position information correlated with each object, and a display data generation part 1014 generates data for displaying actually the objects. - 特許庁

例文

オブジェクト生成部128は、三次元ゲーム空間において仮想的な光源の位置を設定し、三次元ゲーム空間内に配置されるプレーヤキャラクタやその周囲に存在する三次元オブジェクトに対応する影オブジェクト生成する。例文帳に追加

A shadow object forming part 128 sets the position of a virtual light source in a three-dimensional game space to form shadow objects corresponding to the player character arranged in the three-dimensional game space or three-dimensional objects present in the periphery thereof. - 特許庁

制御部14は、動画像が符号化または復号化される際にピクチャ単位で生成され、動画像に含まれるピクチャ内で検出された特定のオブジェクトに関する情報を含むオブジェクト検出情報を取得し、そのオブジェクト検出情報をもとに所定の表示を生成する。例文帳に追加

A control unit 14 acquires object detection information including information associated with a specified object generated for each picture when a moving image is encoded or decoded and detected within a picture included in the moving image, and generates prescribed display on the basis of the object detection information. - 特許庁

プロセス・ジョブ・オブジェクトOBJ1は1ロット分のウェハに対する処理を行うための処理単位であるジョブ毎に生成され、サブストレート・オブジェクトOBJ2は1ロットに含まれるウェハの枚数分生成されるオブジェクトデータである。例文帳に追加

A process job object OBJ1 is created every processing unit, job, for processing wafers of one lot, and a substrate object OBJ2 is object data created for every wafer included in one lot. - 特許庁

コンピュータ端末において、データオブジェクト生成に必要なデータ項目と、データオブジェクトを埋め込む電子ファイルと埋め込み位置を指定してサーバに送り、サーバにおいて、データオブジェクト生成して電子ファイル内の指定位置に埋め込む。例文帳に追加

In the computer terminal, a data item necessary for generation of the data object and an electronic file to which the data object is to be embedded are transmitted to a server while designating an embedding position, and in the server, the data object is generated, and embedded in the designated position within the electronic file. - 特許庁

寸法オブジェクト生成手段2により、表示対象方向に対して垂直な寸法配置面上に定義され、表示対象方向から見たときの寸法設定位置間の寸法を示す寸法オブジェクト1bが生成されると、その寸法オブジェクト1bが記憶手段1に記憶される。例文帳に追加

A dimensional object 1b defined on a dimension arrangement surface perpendicular to the display object direction and indicating dimensions between dimension setting positions when viewed from the display object direction is generated by a dimensional object generation means 2, the dimensional object 1b is stored in a storage means 1. - 特許庁

本発明は、上記課題に鑑みたものであり、デザインに自由度がある複数のパーツオブジェクトを組み合わせてモデルオブジェクトのカスタマイズを行う場合に、自然なモデルオブジェクトの画像を生成するプログラム、情報記憶媒体及び画像生成システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a program, an information storage medium and an image generation system for generating an image of a natural model object when customizing a model object by combining a plurality of part objects with the degree of freedom in design. - 特許庁

デバイスが接続された場合に、当該デバイスの接続に対応して生成された新規デバイスオブジェクトのデバイス情報と当該新規デバイスオブジェクトの前に生成されている他のデバイスに対応する既存デバイスオブジェクトのデバイス情報とを取得する。例文帳に追加

When a device is connected, device information of a new device object generated correspondingly to connection of the device and device information of an existing device object corresponding to another device, which has been generated before the new device object, are acquired. - 特許庁

デバイスが情報処理装置に接続されるのに応答して、当該デバイスの接続に対応して生成された新規デバイスオブジェクトのデバイス情報と、当該新規デバイスオブジェクトの前に生成されている既存デバイスオブジェクトのデバイス情報とを取得する。例文帳に追加

Device information concerning a new device object generated corresponding to connection of the device in response to connection of the device to the information processor and device information concerning a device of an existing device object generated before the new device object are acquired. - 特許庁

画像生成装置1においては、画像生成部を構成する処理ブロック12,16,17は、指定された画面構成情報150_iに基づいて、データ記憶部13,14から、オブジェクトデータ130_pとオブジェクトデータ130_pに適用すべき表示動作パターンとを取得し、これらオブジェクトデータ130_pと表示動作パターンとに基づいて、オブジェクトデータ130_pのアニメーション画像を生成する。例文帳に追加

In the image generation device 1, processing blocks 12, 16, 17 constituting an image generation part obtain object data 130_p and a display operation pattern to be applied to the object data 130_p from data storage parts 13, 14 based on designated screen constituent information 150_i, and generates the animation image of the object data 130_p based on the object data 130_p and the display operation pattern. - 特許庁

サーバ1は、複数の被制御機器5〜7のそれぞれがインターフェース8を介して接続されたことを検知する機器接続検知手段2と、接続が検知された複数の被制御機器5〜7の固有の情報に基づいて、オブジェクト指向のプログラムを用いた制御情報となる代理オブジェクトの自動生成削除を行うためのオブジェクトを自動生成するオブジェクト生成手段3とを備えるものである。例文帳に追加

A server 1 comprises a machine connection detecting means 2 detecting respective connections via an interface 8 for plural controlled machines 5-7, and an object creating means 3 creating automatically an object for an automatic creation and delete for the substitute object, that object becomes a control information by using an object oriented program, based on proper information of the machines 5-7 detected the connections. - 特許庁

アプリケーションプログラムが生成するオブジェクトを、1つのスレッドと対応付けられたスレッドローカルヒープに生成し、上記生成されたオブジェクトを参照することができるスレッドが変化することに応じて、適切なスレッドグループヒープに移動させ、不要になったオブジェクトを回収する際に、上記不要になったオブジェクトを参照することができるスレッドのみを停止するメモリ管理装置である。例文帳に追加

The memory management device creates an object created by an application program in a thread local heap correlated with one thread, and moves the object to an appropriate thread group heap in response to the change of the thread which can refer to the created object, and interrupts only a thread which can refer to an unnecessary object when collecting the unnecessary object. - 特許庁

3次元オブジェクト生成手段41は、修正指示手段90による修正指示に基づいて建築物基礎データベース51に格納された基礎データを参照し、3次元オブジェクトを修正して修正後の3次元オブジェクト生成可能であるとともに、経年変化データベース52に格納された経年変化データを参照し、経年変化後の3次元オブジェクト生成する。例文帳に追加

The three-dimensional object generation means 41 refers to basic data stored in the building basic database 51 on the basis of a modification instruction by a modification instruction means 90 to generate the modified three-dimensional object by modifying the three-dimensional object, and refers to annual change data stored in an annual change database 52 to generate the three-dimensional object after an annual change. - 特許庁

所定面にユーザに伝達するための情報が表示された多面体オブジェクト生成する生成モジュールと、生成された多面体オブジェクトを表示する出力モジュールと、表示された多面体オブジェクトでユーザにより選択された面の情報を、表示された多面体オブジェクトと別途に形成される映写面に表示するインターフェースモジュールと、を備える。例文帳に追加

The three-dimensional motion graphic user interface comprises a generation module to generate a polyhedron object, on a predetermined surface of which information to be conveyed to a user is displayed, an output module to display the generated polyhedron object, and an interface module to display information of a surface of the displayed polyhedron object selected by the user on a projection surface formed separately from the displayed polyhedron object. - 特許庁

撮影条件をメディアサーバ3に対して設定すると、ビデオカメラ2からの映像の基づいてサンプリングを開始し、オブジェクト抽出部13は、オブジェクト抽出処理を行ってオブジェクトデータ18を生成し、オブジェクトカウンタ部14はそのオブジェクトデータ18を基にカウント処理を行い、移動速度算出部15はそのオブジェクトデータ18を基に移動速度算出処理を行い、ディスクリプションデータ19を生成する。例文帳に追加

When shooting conditions are set to a media server 3, sampling is started based upon video from a video camera 2, and an object extraction part 13 performs object extraction processing to generate object data 18; and an object counter part 14 performs counting processing based upon the object data 18 and a moving speed calculation part 15 performs moving speed calculation processing based upon the object data 18 to generate description data 19. - 特許庁

プロジェクター100が、手書き入力された入力オブジェクトの内容を示す入力オブジェクトデータ122から、グラフの描画領域を示すグラフオブジェクトデータ123と、グラフを形成するデータを示すデータオブジェクトデータ124を検出する検出部130と、グラフオブジェクトデータ123と、データオブジェクトデータ124に基づき、描画領域にグラフを示す画像を生成する画像生成部160を含んで構成される。例文帳に追加

The projector 100 is composed of a detection unit 130 that detects graph object data 123 showing a graph drawing region and data object data 124 showing data for forming a graph from input object data 122 showing the content of the hand written input object; and an image generation unit 160 for generating an image showing the graph in the drawing region based on the graph object data 123 and the data object data 124. - 特許庁

オブジェクト基盤オーディオサービスの機能を増大させてオーディオコンテンツファイルの各オブジェクトへのアクセスの容易性を増加させるための、オブジェクト基盤オーディオサービスのための多重オブジェクトオーディオコンテンツファイルの生成、編集、および再生方法と、オーディオプリセット生成方法を提供する。例文帳に追加

To provide generation, editing, and reproduction methods for multi-object audio content file for object-based audio service, and an audio preset generation method for increasing easiness of access to respective objects of an audio content file by increasing functions of the object-based audio service. - 特許庁

生成部203は、決定部201により決定された組の投影面に重なると判定されたオブジェクトから、当該組の視点と当該オブジェクトとの距離に基づいて、描画対象のオブジェクトを選択し、当該選択された描画対象のオブジェクトを、決定部201により決定された組の視点から見た様子を表す画像を生成する。例文帳に追加

From the object decided overlaid with the projection plane of the set determined by the determination unit 201, a generation unit 203 selects an object to be rendered based on a distance between the visual point of the set and the object, and generates the image representing an aspect of the object to be rendered viewed from the visual point of the set determined by the determination unit 201. - 特許庁

ゲーム装置16は、プレイヤーからの指示入力を受け付けてキャラクタ又はオブジェクトを制御する制御部40と、他のプレイヤーが操作中のキャラクタ又はオブジェクトに関する情報を取得するデータ受信部47と、キャラクタ又はオブジェクトと、他のプレイヤーが操作中のキャラクタ又はオブジェクトを含むゲーム画面を生成して表示させる画面生成部66と、を備える。例文帳に追加

The game device 16 comprises a control part 40 to receive an input command from a player and control a character or object; a data receiving part 47 to obtain information on the character or object operated by another player; and a screen creating part 66 to create and display a game screen including the character or object and the character or object operated by the other player. - 特許庁

音声データに対応して設定される音オブジェクト表示データをディスプレイに表示し、音オブジェクト表示データに対応するユーザ操作情報を入力して、音オブジェクトに対応する時刻対応操作履歴情報を生成し、生成した時刻対応操作履歴情報に基づいて音オブジェクトに対応する音声データの時刻対応の出力調整処理を実行する。例文帳に追加

The apparatus displays audio object display data set corresponding to audio data on a display, receives user operation information corresponding to audio object display data, generates time cross-reference operation history information corresponding to an audio object, and executes output adjustment processing of the audio data corresponding to time in cross-reference with the audio object on the basis of the generated time cross-reference operation history information. - 特許庁

ビットストリーム編集部はオブジェクトの位置情報より、出来るだけ既存のビットストリームを用いて前記指定されたオブジェクト単位のビットストリームを生成するが、オブジェクト外のマクロブロックの情報を参照しなければならない場合のみ一旦復号化して再符号化したビットストリームを使用して、前記オブジェクト単位のビットストリームを生成する。例文帳に追加

The bit stream editing part generates bit streams in this specified object units by using the existent bit stream as much as possible but generates the bit stream in the mentioned object units, by using a bit stream which is decoded once and then re-encoded, only when information on macroblocks other than the object needs to be referred to. - 特許庁

一次語がマップオブジェクト (例えば辞書) の場合、まず添字はマップのキー型と互換性のある型でなくてはなりません。 次に、添字を被代入オブジェクトに関連付けるようなキー/データの対を生成するようマップオブジェクトに問い合わせます。例文帳に追加

If the primary is a mapping object (e.g., a dictionary), the subscript must have a type compatible with the mapping's key type, and the mapping is then asked to create a key/datum pair which maps the subscript to the assigned object. - Python

オブジェクトが矩形状でない場合には、ビットマップデータの内のオブジェクト部分を識別するための標識マスクM2が生成され、その標識マスクM2に基づいて、ビットマップデータ内のオブジェクトの部分だけがプレビュー画像として表示される。例文帳に追加

When the object is not rectangular, a mark mask M2 for identifying an object portion inside the bitmap data is generated, and only the object portion inside the bitmap data is displayed as the preview image on the basis of the mark mask M2. - 特許庁

印刷指示があると、その印刷指示に対応するオブジェクトのうち、既にレンダリングしてPDLデータが生成されているオブジェクトについては、そのPDLデータを使用し、レンダリングしていないオブジェクトのみをレンダリングして印刷を実行する。例文帳に追加

When the print instruction is entered, in regard to the object with the PDL data created by rendering, out of the objects corresponding to the print instruction, that PDL data is used, and only the object, which is not rendered, is rendered and printing is executed. - 特許庁

ユーザ入力に基づいてオブジェクト・セットアップ・スクリプトを生成するために、その1組のフィールドに対して1組のオブジェクトとして解析を実施し、少なくとも1つの変数がその1組のオブジェクトの値を保持するようにセットされる。例文帳に追加

To generate the set of object setup scripts based on the user input, analysis is performed on the set of field as a set of objects, and at least one variable is set to hold the value of the set of objects. - 特許庁

モデル画像生成部142が、モデル空間に置かれたオブジェクトモデルをレンダリングし、レンダリング結果の画像を仮想体に反映させた後、モデル画像配置部134が、当該仮想体をオブジェクトモデルの代わりに、オブジェクト空間内に配置する。例文帳に追加

A model image generating part 142 renders an object model placed in a model space and reflects an image of rendering results on a virtual object, and a model image arranging part 134 subsequently arranges the virtual object within the object space instead of the object model. - 特許庁

暗号化されたコンテンツおよび前記暗号化されたコンテンツの使用権限を示す権利オブジェクトを受信する(a)ステップと、前記権利オブジェクトを管理するソフトウェアモジュールを受信する(b)ステップと、前記ソフトウェアモジュールを用いて新しい権利オブジェクト生成する(c)ステップとを含む。例文帳に追加

The method includes: (a) receiving a right object indicating encrypted contents and use rights of the encrypted contents; (b) receiving a software module for managing the right object; and (c) generating a new right object using the software module. - 特許庁

コンピュータ装置から通信装置へ前記オブジェクトが送信されると、データ保存装置では、そのオブジェクトからデータ転送表19で直接配信すべきデータを抽出したオブジェクトを新たに生成して、各コンピュータ装置に配信すると共に、残りのデータを保存する。例文帳に追加

When the object is transmitted from the computer device to the communication equipment, the data storage device newly generates an object obtained by extracting data to be directly distributed in the table 19 from the object, distributes the new object to each computer device and stores remaining data. - 特許庁

画像生成システムは、仮想カメラを制御する仮想カメラ制御部と、仮想カメラとモデルオブジェクトとの距離を求める距離演算部と、モデルオブジェクトを含む複数のオブジェクトの描画処理を行う描画処理部を含む。例文帳に追加

The image generation system includes a virtual camera control section for controlling a virtual camera, a distance calculation section for calculating a distance between the virtual camera and a model object, and a drawing processing section for performing drawing processing of a plurality of objects including the model object. - 特許庁

前記画像処理装置は、ビデオ画像を受信し、各オブジェクトから1つ又は複数の画像特徴を抽出するように、前記受信したビデオ画像を処理し、識別されたオブジェクトの経時的な位置を提供するオブジェクト経路データを生成する。例文帳に追加

The image processing apparatus receives video images and processes them so as to extract one or more image features from each object, and generates object path data which provides the positions of identified objects over time. - 特許庁

視覚システムは、1つのオブジェクトの画像が視界を横切ると、該オブジェクトの画像を選択し格納し(さらにその瞬間画像を累積してデータベースを生成し)て、データベース内の同じ特性を備えたオブジェクトに質問する。例文帳に追加

The visual system selects the image of one object, stores the image (further accumulates the instant images of the object to generate a database) and asks a question to an object provided with the same characteristic in the database when the image of the object goes across the visual range of the visual system. - 特許庁

データ伝送に関わるコンポーネントのひとつまたは複数が、データ伝送セッションオブジェクトを通じてコントローラオブジェクトを取得し、取得したコントローラオブジェクトに含まれる発行元に固有の命令を実行し、ユーザインタフェースを生成する。例文帳に追加

One or a plurality of components associated with the data transmission acquire the controller object through the data transmission session object, executes an instruction inherent to an issuing source included in the acquired control object and generates a user interface. - 特許庁

第1のPEは、ディスプレイリストを解釈し、1ラインに含まれるオブジェクトのエッジ情報を生成し、エッジ情報を1ラインの単位でソートし、オブジェクトのエッジの間の幅情報とエッジ情報及びオブジェクトの重なり情報へのリンク情報を持つレベルデータを転送する。例文帳に追加

The first PE interprets a display list, generates the edge information of objects contained in one line, sorts the edge information in units of lines, and transfers level data which has the width information between the edges of objects and the link information to the edge information and the overlapping information of objects. - 特許庁

そして第2生成部202は、第1のオブジェクトの色と、取得部205により取得された位置に描画されている第2の画像の色とが類似する場合、第1のオブジェクトの色と異なる色を有する第2のオブジェクトを、当該取得された位置に描画する。例文帳に追加

Then, when the color of the first object is similar to the color of the second image drawn in the position acquired by the acquisition part 205, the second generation part 202 draws a second object having a color different from the color of the first object in the acquired position. - 特許庁

印刷設定に最適化された最適化済オブジェクトを、画像処理装置1002内、又は他の画像処理装置1000から取得し、取得した最適化済オブジェクトを含む複数のオブジェクトを結合した中間データを生成する。例文帳に追加

An optimized object optimized in print setting is acquired from an image processor 1002 or another image processor 1000 to generate intermediate data in which a plurality of objects including the acquired optimized object are combined. - 特許庁

ヒットチェック処理の場合には、所与の分割数と表示物の制御点とに基づき生成される点を構成点とするオブジェクトを簡易オブジェクトとして用い、クリッピング処理の場合には、バウンディングボックスを簡易オブジェクトとして用いる。例文帳に追加

For hit check processing, an object having as constitution points points generated according to the given division number and the control points of the display body is used as the simple object and for clipping processing, a bounding box is used as the simple object. - 特許庁

ソースプログラムを変換することにより生成されたオブジェクトプログラムが、実動作に必要なオブジェクトコードだけを含み、このオブジェクトプログラムの実動作に必要な命令数を正確に算出することができる情報処理装置の提供。例文帳に追加

To provide an information processor which accurately computes the number of instructions needed for the actual operation of an object program while the object program generated by converting a source program contains only object codes needed for the actual operation. - 特許庁

3次元距離センシング部11は、オブジェクト1を撮像し、その結果得られる画像データに対して後述する処理を施して、オブジェクト1の距離データを算出し、オブジェクト1の撮影画像とともに、3次元モデルデータ生成部12に出力する。例文帳に追加

A 3D distance sensing part 11 picks up an image of the object 1 and processes image data obtained by the image pickup, calculates the distance data of the object 1 and outputs the distance data and the photographed image of the object 1 together to a 3D model data generation part 12. - 特許庁

各コンピュータの全てにあらかじめ同じ機能のオブジェクト生成しておき、高負荷状態にあるコンピュータに対して一部のオブジェクトの処理中断を要求すると共に、他のコンピュータに処理中断したオブジェクトの処理実行を要求することも含む。例文帳に追加

The object of the same function is previously generated in all the computers, the processing interruption of partial objects is requested to the computer in the high load state, and the processing execution of objects under processing interruption is requested to the other computer as well. - 特許庁

意見データ集約部4は、意見データをオブジェクトごとに集約してオブジェクトの画面上での移動特性を表すデータを、集約した意見データで示されるオブジェクトの位置の方向に変化させる変化分を生成する。例文帳に追加

An opinion data summarization part 4 summarizes the opinion data for each object, and generates a change portion for changing data showing the movement characteristics of the objects on the screen to the directions of the positions of the objects shown by the summarized opinion data. - 特許庁

例文

入力された動画情報の映像の中のオブジェクトを指定し、指定されたオブジェクトの一部を含む映像を拡大した拡大映像を生成し、指定されたオブジェクトの位置に応じた位置に拡大映像を動画情報の映像に重畳する。例文帳に追加

A signal processing apparatus designates an object in the video of input moving image information, generates an enlarged image in which a video including a part of the designated object is enlarged, and superimposes the enlarged video upon the video of the moving image information at a position corresponding to the position of the designated object. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の研究成果であり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
Copyright 2001-2004 Python Software Foundation.All rights reserved.
Copyright 2000 BeOpen.com.All rights reserved.
Copyright 1995-2000 Corporation for National Research Initiatives.All rights reserved.
Copyright 1991-1995 Stichting Mathematisch Centrum.All rights reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS