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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > プリテンショナに関連した英語例文

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プリテンショナを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 447



例文

乗員判定部13は、顔特徴検出部12における顔の特徴の検出の有無に基づいて、エアバッグ作動装置5およびシートベルト作動装置8が、その座席の乗員を拘束するエアバッグおよびシートベルトプリテンショナを作動させる度合いを変更する。例文帳に追加

An occupant determination part 13 changes a degree that an airbag operation device 5 and a seat belt operation device 8 operate the airbag and a seat belt pre-tensioner for restraining the occupant of the seat based on existence of the detection of the characteristic of the face in the face characteristic detection part 12. - 特許庁

バーサポートの大型化や重量増加を抑制しつつも、プリテンショナが作動することでフレームに付与された荷重でフレームの一対の脚板が離間するようなフレームの変形を防止又は抑制できるウエビング巻取装置を得る。例文帳に追加

To achieve a webbing winding device that prevents or inhibits a frame from a deformation, in which a pair of leg plates of the frame are separated due to the load applied to the frame caused by the activation of a pretensioner, while inhibiting a bar support from growing in size and increasing in weight. - 特許庁

少なくとも車両1に衝突が発生したときにシートベルト装置のプリテンショナーを9作動させて、乗員Pを運転席2等に拘束するようにした乗員保護装置Aにおいて、多重衝突が起こったときの乗員の保護性能をさらに高める。例文帳に追加

To further improve protective performance of an occupant P when a multiple collision occurs in an occupant protective device A for restraining the occupant P on a driver's seat 2 by operating a pretensioner 9 of a seat belt device when a collision is generated in at least a vehicle 1. - 特許庁

車両急減速時にプリテンショナ機構30が作動すると、ピニオン34の回転力の一部がテーパ部38Aと係合孔48との係合によって軸方向の移動力に変換され、ピニオン34と一体のギヤ部36とスリーブ22に形成されたキー溝部52とが直接噛合う。例文帳に追加

When the pretensioner mechanism 30 is operated while a vehicle is suddenly decelerated, part of the rotational force of the pinion 34 is converted to a moving force in the axial direction by the engagement of a tapered part 38A and an engagement hole 48, and a gear 36 integrated with the pinion 34 and a key groove 52 formed in the sleeve 22 are directly engaged with each other. - 特許庁

例文

プリテンショナのハウジング14の前端部に、シリンダ13の軸線に沿った開口部18を形成し、該開口部にシートベルトバックルに接続されたワイヤ11をシリンダ方向に案内するブッシュ15を配設して、ブッシュを車両の前方側に移動自在に設けた。例文帳に追加

An opening 18 along the axial line of a cylinder 13 is formed at a front end of a housing 14 of the pretensioner, and a bush 15 for guiding a wire 11 connected to a seat belt buckle in the direction of the cylinder is disposed in the opening, thereby shiftably mounting the bush toward the front of the vehicle. - 特許庁


例文

プリテンショナ機構36では、ピストン88の連通孔98が閉鎖部材82を圧入されて閉鎖されており、閉鎖部材82の周面にネジ溝86を形成して閉鎖部材82の上側と下側とを連通することで、ネジ溝86の断面積を小さくできる。例文帳に追加

In a pretensioner mechanism 36, a communication hole 98 of a piston 88 is closed by press fitting a closure member 82, and the cross section of a screw groove 86 can be made small by forming the screw groove 86 on the circumferential surface of the closure member 82 and by making the upper side communicate with the lower side of the closure member 82. - 特許庁

左右一対のサイドシル13と、シートに着座する乗員の腰部を拘束するラップベルト5と、このラップベルト5の端部に接続され車両の衝突を検知した場合にラップベルト5を引き締める方向に駆動するラップアウタプリテンショナー10とを備える。例文帳に追加

This arrangement structure includes: a pair of right and left side sills 13; a lap belt 5 for constraining the waist of an occupant seated in a seat; and a lap outer pretensioner 10 connected to the end of the lap belt 5 and driven in the direction of fastening the lap belt 5 when a collision of the vehicle is detected. - 特許庁

プリテンショナのケースとボール受入部とを一体としたものにおいて、ケースからボール受入部に入り込んでくるボールを案内するガイドをボール受入部と一体的に形成することができ、部品数の削減、組立コストの低減を実現することができるシートベルト巻取装置を提供する。例文帳に追加

To allow a guide for guiding a ball coming in from a case into a ball receiving part to be formed integrally with the ball receiving part, to reduce the number of part items, and to reduce an assembling cost, in a seat belt winder integrally formed with the case of a pretensioner and the ball receiving part. - 特許庁

プリテンショナ本体22には、筒状空間26と筒状空間26の一端に連続するガス導入空間33が形成され、第1通過孔部42を有する閉塞端部41がガス導入空間33を閉塞するように設けられている。例文帳に追加

A cylindrical space 26 and a gas introduction space 33 connecting one end of the cylindrical space 26 are formed in a pretensioner body 22, and an blocking end 41 having a first through hole 42 is provided so as to block the gas introduction space 33. - 特許庁

例文

移動手段16が、リトラクタ22のプリテンショナとスライダ26とをワイヤケーブル28で連結したものであってもよいし、モータ46でスライダ26を上下させるものであってもよいし、スリップリング34を上下方向に反転させるものであってもよい。例文帳に追加

The moving means 16 may be a means constituted by connecting a pretensioner of a retractor 22 to a slider 26 by a wire cable 28, vertically moving the slider 26 by a motor 46, or reversing a slip ring 34 in the vertical direction. - 特許庁

例文

エアバッグは、下方への展開時、係止爪41に上昇を規制されてレール39を下降するブロック40と、プリテンショナー49の牽引と、により、連結材との連結部36・37間のエアバッグ下縁に、前後方向に沿う張力を発生させる。例文帳に追加

The airbag generates tension along the longitudinal direction on a lower edge of the airbag between the connection parts 36, 37 with the connection material by a block 40 descending on a rail 39 while lifting is restricted by an engagement claw 41 and toeing of the pre-tensioner 49 upon deployment to a downward direction. - 特許庁

プリテンショナ作動時にピッチ線に沿って移動するラック34がピニオン29の歯を加圧すると、ピニオン29はラック34からの加圧力を回転力へ変換し、ワンウェイクラッチ19はピニオン29からスプール15へトルク伝達可能となるオン状態となる。例文帳に追加

When a rack 34 moved along a pitch line during the operation of a pretensioner pressurizes the teeth of a pinion 29 the pinion 29 converts a pressurizing force from the rack 34 into a rotating force, and a one-way clutch 19 is turned ON to permit the transmission of torque from the pinion 29 to a spool 15. - 特許庁

通常は非係合状態のラックとピニオンが噛み合う際の衝撃を吸収して両者の歯同士を的確に噛み合わせることができ、かつこれを簡単でコンパクトな構造により実現できるウエビング巻取装置用プリテンショナーを得る。例文帳に追加

To provide a pretensioner for webbing takeup device capable of absorbing the shock at the time of meshing of a rack in out of engagement in normal condition with a pinion, generating proper meshing of teeth of the two members with one another, and achieving it using a simple and compact structure. - 特許庁

このため、プリテンショナ機構56、センサ機構82及び付勢機構36の他にある程度配置スペースが必要な追加機構を追加する場合でも、追加機構をスプール18の他端側に配置することで、フレーム12の一側と他側とで機構の配置バランスを良好にできる。例文帳に追加

Thus, even when providing an additional mechanism requiring a slight arrangement space in addition to the pretensioner mechanism 56, the sensor mechanism 82 and the urging mechanism 36, excellent arrangement balance of the mechanism can be realized between one side and the other side of a frame 12 by arranging the additional mechanism on the other end side of the spool 18. - 特許庁

車両緊急時にガス発生装置からマニホルドケース50内に設けられた駆動部材23にガス圧力を作用させることで、駆動部材23と連結された巻取軸をウェビング巻取方向に回転させるプリテンショナー付きシートベルト用リトラクター。例文帳に追加

This retractor rotates the wind up shaft connected to a drive member 23 in a webbing wind up direction by exerting the gas pressure to the drive member 23 provided in the manifold case 50 from a gas generator at the emergency time of a vehicle. - 特許庁

このように、プリテンショナ装置10はウエビング14の中間部をバー39、40およびバー41により表裏面から挟み込んで緊張させる構成であるため、既設のシートベルト装置12のウエビング14の中間部に追加的に容易に取り付けることが可能である。例文帳に追加

The pre-tensioner device 10 has a constitution in which an intermediate part of the webbing 14 is grappled by the bars 39 and 40 and the bar 41 from the front and back surfaces to be tensioned, so that the pre-tensioner device 10 can be additionally, easily attached to the intermediate part of the webbing 14 of the existing seat belt device 12. - 特許庁

プリテンショナ160では、圧接部192、194がパッキン収容部162の深さ方向に沿った対向面186、188の中間部よりもパッキン収容部162の開口端側(パッキン側段部202、204や蓋部212の側)に形成されている。例文帳に追加

In the pretentioner 160, pressing parts 192, 194 are formed to an opening end side (packing side step parts 202, 204 or a lid 212) of a packing housing part 162, being displaced from intermediate portions of opposed surfaces 186, 188 along the depth direction of the packing housing part 162. - 特許庁

ウエビング巻取装置10では、プリテンショナ機構34が作動される際に、ロックギヤ22、トーションシャフト20及びスプール14が巻取方向へ回転されることで、遠心クラッチ30が、遠心力によって回動されて、ロックギヤ22とスプール14とを連結する。例文帳に追加

A centrifugal clutch 30 is revolved by centrifugal force and a lock gear 22 and a spool 14 are connected to each other as the lock gear 22, a torsion shaft 20 and the spool 14 are rotated in the winding direction when a pretensioner mechanism 34 is actuated in this webbing winding device 10. - 特許庁

乗員Jの前方への移動を抑制するために、シートベルト装置30が、前方衝突を予知した時に乗員Jの胸部を高速するベルト32に引張力を与えるプリテンショナ機構40(高速でのベルト32の引出しに大きな抵抗力を発生するロードリミッタでもよい)を有する。例文帳に追加

A seat belt device 30 has a pretensioner mechanism 40 to give tensile force to a belt 32 to restrain a chest part of the occupant J when frontal collision is predicted (a load limiter to generate strong resistance in drawing out the belt 32 at high speed also does) to restrain forward movement of the occupant J. - 特許庁

車両の衝突等に備えてシートベルトのバッグ部を膨張させる場合に、短期間で膨らませることができ、これによりこの膨張によるプリテンショナー効果およびシートベルトによる衝撃力吸収効果を効果的に発揮させ得る車両用シートベルト装置を提供する。例文帳に追加

To provide a seat belt device for a vehicle which is expanded in a short time in expanding a bag part of a seat belt against collision or the like of the vehicle and hence effectively exhibits pretensioner effects by the expansion and shock absorbing effects by the seat belt. - 特許庁

したがって、車両衝突時等の緊急時にプリテンショナーが作動してシートベルト3が急激に巻き取られると、突条5の車両後方側縁5aからの摩擦による反力でシートベルト3がガイド孔4aの車両前端側に移動するのが抑制される。例文帳に追加

Accordingly, when the seat belt 3 is rapidly wound by an operation of a pre-tensioner at the time of emergency such as the collision of the vehicle, it is inhibited that the seat belt 3 is moved to a vehicle front end side of a guide hole 4a by a reaction force caused by a friction from a vehicle rear side edge 5a of the projection 5. - 特許庁

シートベルト装置10を構成するプリテンショナー機構44は、シートベルト36の端部に対してアンカープレート42を介して接続されるワイヤケーブル48と、該ワイヤケーブル48の端部が接続されるシリンダ46との備え、前記シリンダ46が、車両用シート12のメンバーフレーム28近傍に配置される。例文帳に追加

The pretensioner mechanism 44 constituting a seat belt device 10 includes a wire cable 48 connected to the end of a seat belt 36 through an anchor plate 42 and a cylinder 46 to which the end of the wire cable 48 is connected, and the cylinder 46 is arranged in the vicinity of a member frame 28 of a vehicular seat 12. - 特許庁

シートベルト装置10を構成するプリテンショナー機構44は、シートベルト36の端部に対してアンカープレート42を介して接続されるワイヤケーブル48と、該ワイヤケーブル48の端部が接続されるシリンダ46との備え、前記シリンダ46が、車両用シート12における助手席側に設けられた第2サイドフレーム部26に対して配置される。例文帳に追加

The pretensioner mechanism 44 constituting a seat belt device 10 includes a wire cable 48 connected to the end of a seat belt 36 through an anchor plate 42 and a cylinder 46 to which the end of the wire cable 48 is connected, and the cylinder 46 is disposed in a second side frame part 26 arranged on a front passenger seat side in a vehicular seat 12. - 特許庁

車両の事故発生時、スプールがそれ以上緩まないように固定された状態で、スプール自体をリトラクターの長さ方向に沿って下方に押すように構成することにより、単純な構造となっていながらも、容易にスプールを下方に下してベルトを巻き返す効果が得られる自動車用シートベルトのプリテンショナー構造を提供する。例文帳に追加

When an accident of a vehicle happens in the state where a spool is made not to loosen further, there is provided the pretensioner structure of the seat belt for the vehicle capable of gaining the wind back effect of the belt by lowering the spool easily even with a simple structure forming the spool body so as to be pressed down in the longitudinal direction of a retractor. - 特許庁

一方、緩い衝突の場合には、衝突の激しさが第1の閾値を超えてプリテンショナ機構が作動開始してから衝突を判別する時間範囲A以内に第2の閾値を超えないので、衝突を判別する時間範囲Aを経過したところでフォースリミッター機構部を強制的に低荷重に設定する。例文帳に追加

In the case of mild collisions, the force limiter mechanism is set forcibly to low load after the lapse of the collision-discriminating time range A because the severeness of a collision does not exceed the second threshold value within the collision-discriminating time range A after starting the operation of the pretensioner mechanism after exceeding the first threshold value. - 特許庁

遮蔽材38は、開口WFの遮蔽領域における周縁VW・DWに、折り畳まれて収納され、プリテンショナー49の作動時、斜辺部39を、遮蔽領域における開口周縁の下縁側DWと縦縁側VWとの交差隅部Cから、斜め上方に繰り出すように、構成されている。例文帳に追加

The shielding member 38 is folded and accommodated on the peripheral edges VW and DW in the shielded area of the opening WF, and the diagonal side part 39 is delivered upwardly in the diagonal direction from an intersected corner part C of the lower edge side DW and the longitudinal edge side VW of the peripheral edge of the opening in the shielded area when the pretensioner 49 is operated. - 特許庁

火薬の燃焼ガス圧によってバックル部11を引込むバックルプリテンショナ10(30、40、50、60、70)であって、バックル部11に連結された連結部材13と、連結部材13を介してバックル部11を引込む引込み部12(32、72)と、を備え、連結部材13が、前記燃焼ガスに曝されない位置に配設された構造を有する。例文帳に追加

The buckle pretensioner 10 (30, 40, 50, 60, 70) drawing a buckle part 11 by combustion gas pressure of powder is provided with the connecting member 13 connected to the buckle part 11 and a draw-in part 12 (32, 72) drawing the buckle part 11 therein via the connecting member 13, and the connecting member 13 is arranged on a place not exposed to the combustion gas. - 特許庁

車両の側面衝突時にインフレータが発生するガスでエアバッグ21を膨張させて車室の側部内面に沿ってカーテン状に展開させるとともに、車両の正面衝突時に乗員をシート74に拘束するシートベルト装置75のショルダーベルト81にプリテンショナで張力を与える。例文帳に追加

On the lateral collision of a vehicle, the air bag 21 is expanded with the gas which an inflator generates and developed in a curtain shape along the inside surface of the side part of the cabin, and on the head-on collision of the vehicle, a tension is given to the shoulder belt 81 of a shoulder belt device 75 for constraining the passenger to a seat 74 with a pretensioner device. - 特許庁

車両の側面衝突時に、通常は車両の正面衝突時にのみ作動するシートベルト装置75のプリテンショナが作動してショルダーベルト81に張力を与えるので、車室の側部内面に沿って上方から下向きに展開するエアバッグ21がショルダーベルト81と干渉するような場合でも、ショルダーベルト81と乗員との位置関係を適正に維持することができる。例文帳に追加

The pretensioner of the seat belt device 75, which works only on the head-on collision usually works to give the tension to the shoulder belt, and then the relationship between the shoulder belt 81 and the passenger can be properly adjusted even when the air bag 21, which is developed from under downwards along the inside surface of the side of the cabin, interferes with the shoulder bag belt 81. - 特許庁

乗員Jの上体とシートバック3との離間距離が第1所定値よりも大きいとき(離間しすぎているとき)、あるいは当該離間距離が第2所定値よりも小さいとき(シートバックに乗員の上体が十分もたれかかっているとき)は、プリテンショナの作動が禁止されるか、あるいはモータ24の作動トルクが小さくされる。例文帳に追加

If the interval between the upper body of the occupant J and a seat back 3 is larger than a first predetermined value to indicate an excessive interval or is smaller than a second predetermined value to indicate an upper body of the occupant J well leaned back against the seat back 3, the pretensioner is disabled or the working torque of the motor is reduced. - 特許庁

シートベルト3をラップアンカーカバー11に挿通してプリテンショナに連結させるラップアンカー部において、シートベルト3は、その端部を折り込んでラップアンカーカバー11の挿通口11aの近傍で重ね合わせ縫製糸により複雑な縫製パターン52を縫製結合した重ね剛性部51を有している。例文帳に追加

In a lap anchor portion inserting a seat belt 3 into a lap anchor cover 11 to be coupled to a pretensioner, the seat belt 3 has a superimposing stiffness portion 51 which folds an end portion thereof, superimposes near an insertion port 11a of the lap anchor cover 11, and sews and unites a complicated sewing pattern by sewing treads. - 特許庁

プリテンショナーの駆動機構は、シリンダ内に軸方向移動可能に配置され、車両急減速時に移動するピストン116と、ピストンのラック歯120Aと噛み合うように配置され、車両急減速時にのみ巻取軸と連結されるクラッチを介して巻取軸と直結されるピニオン102とを含んで構成される。例文帳に追加

The drive mechanism of the pretensioner comprises a piston 116 which is disposed in a cylinder and moves in a sudden deceleration of a vehicle, and a pinion 102 which is directly connected with the sleeve through a clutch which is connected with the take-up shaft only in the sudden deceleration of the vehicle. - 特許庁

車両用乗員拘束装置10は、ラップベルト30と、ヘッドレスト部12bまたは枠体12cを含むシートバック上部12に搭載された、エアバッグ21、およびネット等22、およびウエビング23からなる拘束手段20と、エアバッグ21にガスを供給するインフレータ25と、ウエビング23を巻き取るプリテンショナ24とを、備える。例文帳に追加

This occupant restraint system 10 includes a lap belt 30, a restraining means 20 consisting of an airbag 21 and a net 22, and a webbing 23, which is installed in the upper part 12 of a seat back including a head rest part 12b or a frame body 12c, an inflator 25 supplying gas to the airbag 21, and a pretensioner 24 winding up the webbing 23. - 特許庁

ウェビング巻取装置10では、フォースリミッタ機構作動時よりプリテンショナ機構作動時の方がウェビングに作用する張力が小さいため、第1爪34の突出寸法L1及び第2爪36の突出寸法L2を第2当接部40A、第2当接部40Bの突出寸法に比して小さくできる。例文帳に追加

In this webbing winding device 10, since tension acting on webbing at the operation of a pretensioner mechanism is smaller than that at the operation of a force limiter mechanism, a protrusion dimension L1 of a first claw 34 and a protrusion dimension L2 of a second claw 36 are made small compared with protrusion dimensions of a second abutting part 40A and a second abutting part 40B. - 特許庁

さらに、緊急状態検知手段40で検知される緊急状態の度合いを判定する緊急状態判定手段43と、プリテンショナ51の作動後に、緊急状態判定手段43の判定結果に応じてモータ10をウェビング巻取り方向に駆動制御する引き出し負荷制御手段44を設ける。例文帳に追加

This seatbelt apparatus further includes: emergency condition determining means 43 determining the degree of emergency condition detected by the emergency condition detecting means 40; and spool-out load control means 44 controlling to drive the motor 10 in the webbing winding direction in accordance with the determination result of the emergency condition determining means 43, after the pretensioner 51 is activated. - 特許庁

プリテンショナー20が作動してラック30とピニオン22が噛み合う際には、被覆部材24がラック30の歯先に係合してこの際の衝撃が吸収されると共に、ピニオン22にトルクが生じてラック30とピニオン22の歯同士の噛み合いが案内され、両者は適切に噛み合う。例文帳に追加

When the pretensioner 20 is operated to generate meshing of the rack 30 with pinion 22, the covering member 24 is engaged with the teeth of the rack 30 so as to absorb the shock at meshing, and a torque is generated in the pinion 22 so that the meshing of the teeth of rack 30 with pinion 22 is guided, and the two members are put in engagement in proper condition. - 特許庁

プリテンショナ機構34が作動してクラッチプレート42が巻取方向へ回転した際に、ロックストッパ86がクラッチプレート42と共に回転してロックパウル78への係合を解除することで、ロックパウル78が圧縮コイルスプリング70により回動されて噛合可能状態へ変更される。例文帳に追加

When the pretensioner mechanism 34 is actuated to make a clutch plate 42 rotate in a winding direction, a lock stopper 86 rotates together with the clutch plate 42 and disengages the lock stopper 86 from the lock pawl 78, which is then rotated by a compression spring 70 to be set capable of engaging. - 特許庁

衝突が予知されるとシートベルトを所定量巻き取って乗員の拘束力を増大するプリテンショナ11と、衝突回避行動に起因する挙動が生じるとシートベルトの引出しをロックするロック機構と、衝突予知ののち衝突が回避されるとシートベルトの引出しロックを解除する解除手段とを備える。例文帳に追加

This seat belt control device is furnished with a pretensioner 11 to increase the restraint of an occupant by winding up a seat belt by specified quantity when collision is predicted, the locking mechanism to lock drawing of the seat belt when a behavior caused by collision avoiding action occurs and a releasing means to release the drawing lock of the seat belt when the collision is avoided after prediction of the collision. - 特許庁

座席シート3の座席フレーム51を車体側またはスライドレール5の固定フレーム46に対して前後移動自在に取付け、前記座席フレーム51は車体が受けた衝撃により作動するプリテンショナ装置10により前記背凭シート2を残して後方移動するように構成する。例文帳に追加

A front side portion of a spring material 71 for supporting a cushion material 62 of the seat 3 is mounted to the front side portion of the seat frame 51 and the rear side portion of the spring material 71 is not moved at a position below the back rest seat 2 and is mounted to a rear side spring mounting member 72 in a right/left direction respectively. - 特許庁

シートベルト用プリテンショナ機構は、シリンダ118内に移動可能に収容されると共に、先端側から基端側に向けて、一側面にピニオン112と噛合可能なラックギヤ14が形成されるロッド部12と、基端側に、シリンダ118の内壁に摺動自在に嵌合される円盤状のピストン部16と、を有するラック部材10を備える。例文帳に追加

The pretensioner mechanism for the seat belt is provided with the rack member 10 movably stored in a cylinder 118 and having a rod part 12 formed with a rack gear 14 engageable with a pinion 112 on one side surface while directed from a distal end side to a base end side and a disk-like piston part 16 slidably fitted to an inner wall of the cylinder 118 at the base end side. - 特許庁

自車両1の前方の障害物を検知するミリ波レーダ3(障害物検知手段)と、このミリ波レーダ3による障害物の検知状態に応じて車両の作動機器(ブレーキ手段14,警報装置13やシートベルトプリテンショナ15)を制御する制御ユニット10(作動制御手段)とを設ける。例文帳に追加

A millimeter wave radar 3 (an obstacle detecting means) detecting the obstacle in front of an own vehicle 1, and a control unit 10 (an operation controlling means) controlling vehicular operation equipment (a brake means 14, an alarm device 13, and a seat belt pretensioner 15) according to a detection state of the obstacle by the millimeter wave radar 3 are provided. - 特許庁

リール12を回転駆動するモータ10と、モータ10とリール12を接続するクラッチ20と、緊急状態を検知する緊急状態検知手段40と、緊急状態検知手段40が緊急状態を検知したときに、リール12を火薬若しくはガスの推力によって巻取り駆動するプリテンショナ51を設ける。例文帳に追加

This seatbelt apparatus includes: a motor 10 driving to rotate a reel 12; a clutch 20 connecting the motor 10 and the reel 12; emergency condition detecting means 40 detecting emergency condition; and the pretensioner 51 driving to wind the reel 12 with the thrust of explosive or gas, when the emergency condition detecting means 40 detects the emergency condition. - 特許庁

座席のサイドフレーム1aに、ラップアンカ32が連結されるプリテンショナ10と、シートバッグ20及びラップバッグ34を膨張させるインフレータ40と、該インフレータ40からのガスを該シートバッグ20とラップバッグ34とに分配して供給するマニホールド50とが組み付けられたホルダ8が取り付けられている。例文帳に追加

A pre-tensioner 10 connected to a lap anchor 32, an inflater 40 for expanding the seat bag 20 and the lap bag 34, and a manifold 50 for supplying gas from the inflater 40, while distributing to the seat bag and the lap bag, are assembled in a holder 8, and this holder 8 is fitted to a side frame 1a of a seat. - 特許庁

ウェビング巻取り装置10のプリテンショナー15において、駆動されたボール56が進出するチューブ52の開口部52bとボール受け部46との間のボール経路は、ピニオン42への駆動力伝達が終了した時点において、複数のボール56がピニオン42のポケット42aと噛合うように形成される。例文帳に追加

In the pre-tensioner 15 of the webbing winding device 10, a ball route between an opening 52b of a tube 52 and a ball receiving part 46 where a driven ball 56 proceeds is formed so that a plurality of balls 56 are engaged with a pocket 42a of a pinion 42 when the transmission of a drive force to the pinion 42 is completed. - 特許庁

車両衝突時において、プリテンショナ機構17のガス発生部材61が作動した場合には、パイプシリンダ62のピストン収納部62B内のピストン64が、通常状態から上方に移動して、ピニオンギヤ体33のピニオンギヤ部71に当接して、該ピニオンギヤ体33を急激に回転駆動する。例文帳に追加

At the time of vehicular crash, if a gas generation member 61 of the pretensioner mechanism 17 is operated, a piston 64 inside a piston storage part 62B of a pipe cylinder 62 is upwardly moved from the usual state and is abutted on a pinion gear part 71 of a pinion gear body 33 to rapidly rotate the pinion gear body 33. - 特許庁

ウエビング巻取装置10では、プリテンショナ機構20により駆動部材22が一方向へ回転する際に、リングクラッチ44の内周面によりカムプレート36がスリーブ14側へ配置されるため、ローラ40がスリーブ14に係合して駆動部材22と一体にスリーブ14が回転され、ウエビング18が巻き取られる。例文帳に追加

In the webbing winding device 10, when a driving member 22 is caused by a pretensioner mechanism 20 to rotate in one direction, a cam plate 36 is disposed on the side of a sleeve 14 due to an inner peripheral surface of a ring clutch 44, so that a roller 40 engages with the sleeve 14 which in turn rotates integrally with the driving member 22, and a webbing 18 is wound. - 特許庁

例文

衝突判断ECU22によって衝突が予測された場合(衝突予測時間が所定時間t1未満となった場合)に、電源制御ECU40が、モータジェネレータ44を発電器として機能させて回生電力を発生させ、該回生電力を各種アクチュエータ(シートアクチュエータ28、プリテンショナアクチュエータ30、及びブレーキアクチュエータ34等)に供給するように、電源制御セレクタ42を制御する。例文帳に追加

When a collision is estimated by a collision prediction ECU 22 (when estimated collision time is shorter than predetermined time t1), an electric power control ECU 40 controls an electric power selector 42 so as to cause a motor generator 44 to function as a generator to generate regenerative electric power to supply the regenerative electric power to various actuators (a seat actuator 28, a pretensioner actuator 30, a brake actuator 34 and the like). - 特許庁

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