1016万例文収録!

「船尾に」に関連した英語例文の一覧と使い方(6ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 船尾にの意味・解説 > 船尾にに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

船尾にの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 354



例文

三胴船1に縦揺れが生じた場合は、縦揺れに伴って船尾側が下がるタイミングで各サイドハル3a,3bの減揺用ウォータージェット装置5a,5bよりウォータージェット9を下向きに噴射させる。例文帳に追加

When pitching is generated in the trimaran 1, the water jets 9 are jetted downward from the antiroll water jet devices 5a, 5b of the side hulls 3a, 3b at the timing of lowering of the stern side along with the pitching. - 特許庁

船尾付加物41によってプロペラ16上部の水流が整流及び加速されるため、プロペラ16近傍において空気層200、201の気泡が滞留することが防止される。例文帳に追加

The water flow of the upper part of the propeller 16 is straightened and accelerated by the stern addition 41, and thereby bubbles of air layers 200 and 201 are prevented from staying in the vicinity of the propeller 16. - 特許庁

特に高速大型船において、キャビテーションに起因する船尾振動や翼面エロージョンの低減を図ることのできる船舶用プロペラを提供する。例文帳に追加

To provide a propeller for a marine vessel capable of reducing stern vibration or blade surface erosion due to cavitation especially in a special high-speed large-sized vessel. - 特許庁

岸壁3に係留した船舶1の船首および船尾側の岸壁に設けたウィンチ10に、それぞれ、フロート6をワイヤー8で連結し、また、フロート6同士を中間ワイヤー9で連結する。例文帳に追加

Floats 6 are respectively connected by wires 8 to winches 10 provided on a quay in a bow side and a stern side of the ship 1 moored to the quay 3, and the floats are mutually connected by wires 9. - 特許庁

例文

これにより、船体の船尾に取り付けられる船外機のチルト運動時の最外部の回転軌跡が径方向に大型化することを回避、軽減できる船外機のエンジンカバーを得たい。例文帳に追加

The outboard motor 1 has a propeller driven by an engine 2 and the cover 9 constituting at least part of an engine room 18 for storing the engine, and is mounted to the stern of the hull so as to tilt and steer the engine and the propeller. - 特許庁


例文

フィン自体の摩擦抵抗を軽減しつつ、航行時におけるプロペラ前方の船尾に生ずる船体表面の水流を加速し、整流することにより、渦や剥離を抑制し、船体抵抗を軽減する。例文帳に追加

To reduce hull resistance, by restraining a vortex and separation, by accelerating and straightening a water flow of a hull surface generated in the stern in front of a propeller in sailing, while reducing frictional resistance of a fin itself. - 特許庁

船舶1は、船体3に取り付けられる船舶推進機5と、船体3の長手方向の中途部に設けられ、船舶推進機5を操作可能とする操船席7と、船尾4に取り付けられるスパンカー8とを備える。例文帳に追加

The vessel 1 is provided with a vessel propulsion machine 5 mounted to a hull 3; an operation seat 7 provided on a midway part in a longitudinal direction of the hull 3 and capable of operating the vessel propulsion machine 5; and a spanker 8 mounted to a stern 4. - 特許庁

車両用船倉空間3cは、車両10cを積載したときの重心GcがミッドシップMSの後方になるように、船尾部側に配置してなる。例文帳に追加

A hold space 3c for vehicle is constituted by being arranged on the stern part side so that the center of gravity Gc may be the rear side of the midship MS when a vehicle 10c is loaded. - 特許庁

ツインスケグ船の船尾にて左右のプロペラ3軸を各々支持するスケグ部2の外側と内側にフィン32と33をそれぞれ設ける。例文帳に追加

In a propelling performance improving device for twin skeg ship, fins 32 and fins 33 are respectively installed outside and inside of the skeg parts 2 respectively supporting left and right propeller shafts 3 at the stern of a twin skeg ship. - 特許庁

例文

船首側,船尾側の気胴3,3の左右気胴部21,21は、気胴部軸心Pを中心に船内側から船外側に向けて回転力Fを付与された状態が維持される。例文帳に追加

Right and left air-filled body portions 21, 21 of the air-filled bodies 3, 3 on the bow and stern sides is maintained to be under such a condition that a rotational force F is applied from the inside of the canoe to the outer side of the canoe with a body portion shaft center P centered. - 特許庁

例文

海草ワイパーは、ワイパが枝部分に沿って移動し、枝部分の船尾側端に向かって移動するとき回転可能な片持ち枝部分の入口格子から海草を押し出すように構成されている。例文帳に追加

A seaweed wiper is constituted to push out seaweed from the inlet grid of a rotatable cantilever branch part when the wiper moves along the branch part toward the stern side end of the branch part. - 特許庁

船舶10の船尾梁14に片持ち状に取り付けられた船舶及びジェット推進装置は、船舶構造の一部として一体的に形成された水トンネルまたはキャビティ16を有する。例文帳に追加

A vessel and a jet propelling device for it attached in the cantilever form to a stern beam 14 of vessel 10 has a water tunnel or cavity 16 formed in a single piece with the vessel structure as its part. - 特許庁

フィン6は、船底面5との間に形成される隙間7が船首側から船尾側に向けて広くなるよう船底面5のプロファイル線に対して所要の迎角θで取り付ける。例文帳に追加

The fin 6 is fixed at a predetermined pitching angle θ with respect to a water flow along the ship bottom surface 5, in such a way that a clearance 7 formed between the fin 6 and the ship bottom surface 5 expands wide from the head to the stem. - 特許庁

これにより、自動車専用船1の航行中、船尾付近に形成される負圧領域に空気を送り込んで圧力回復を図り、船体全体の風圧抵抗を低減させることが可能となる。例文帳に追加

Thereby, air can be fed into a negative pressure region to be formed near the stern side to restore pressure, decreasing the wind pressure resistance to the whole ship during the navigation of the car carrier ship 1. - 特許庁

ところが,二つの海に挟まれた所に来ると,人々は船をそこに乗り上げてしまった。船首はめり込んで動かなくなり,船尾は激しい波で壊れ始めた。例文帳に追加

But coming to a place where two seas met, they ran the vessel aground. The bow struck and remained immovable, but the stern began to break up by the violence of the waves.  - 電網聖書『使徒行伝 27:41』

船尾2に設けられた固定ピッチの前後進プロペラ3a,3bには、主機15a,15bからクラッチ14a,14b、減速機16a,16bを経て動力が伝達される。例文帳に追加

Motive power is transmitted to the fixed-pitch forward-backward propellers 3a, 3b provided in a stern 2 from main machines 15a, 15b via clutches 14a, 14b and reduction gears 16a, 16b. - 特許庁

空気回収口41〜43は、空気吹き出し口31〜33より船尾12側且つ船体10に設けられたプロペラ16より船首11側に配置される。例文帳に追加

The air recovering inlets 41-43 are arranged on a stern 12 side from the air ejecting outlets 31-33 and on a bow 11 side from a propeller 16 provided on the hull 10. - 特許庁

これによれば、船尾板上縁よりも上方は通常航行時には水没しない位置なので、エンジンが逆転しても排気漏出口から外気が吸引されるだけで水が侵入するおそれは皆無となる。例文帳に追加

Thus, since the upper part above the upper edge of the stern plate is situated at the position which is not submerged in water during the period of navigation, the outside air is merely sucked from the exhaust leakage port, and the possibility of water entering is entirely eliminated. - 特許庁

船体1に、船底の水取入口3から船尾端の吹出口4に至るウォータージェット管路5と推進用ポンプ6を備えたウォータージェット推進器2を設けてウォータージェット推進船を形成する。例文帳に追加

A ship hull 1 is equipped with a water jet propulsion device 2 having a water jet conduit line 5 running from a water intake 3 at ship bottom to a blow-out opening 4 at its stern, and a propulsion pump 6 so as to configure the water jet propulsive ship. - 特許庁

この案内手段23が後方位置からこの後方位置の外側方、もしくは上方に向って往、復移動B,C可能となるよう船尾11に支持される。例文帳に追加

This guide means 23 is supported in the stern 11 so as to be forwardly-backwardly movable B and C toward the outside of this rear position or an upper part from the rear position. - 特許庁

前記フレーム14は伸長時、船首及び船尾において上方に屈曲した硬直なキール形状41を形成して、長い喫水線と一段と速い船を可能とする。例文帳に追加

The frame 14 forms the upward bending rigid keel shape 41 in the bow and the stern at extending time, and can allow a long draft line and a further faster watercraft. - 特許庁

船舶推進機5を船体3の船尾4に取り付けられる船外機5aとし、この船外機5aとスパンカー8とを船体3の幅方向で互いに並設する。例文帳に追加

The vessel propulsion machine 5 is made to an outboard motor 5a mounted to the stern 4 and the outboard motor 5a and the spanker 8 are arranged in a width direction of the hull 3 in parallel to each other. - 特許庁

間隔Lの船首4側より船尾5側にかけてそれぞれ昇降可能に設けた回収用コンベア装置6、回収用タンク7及び昇降デッキ8を設ける。例文帳に追加

Across the distance L from a bow 4 to a stern 5, a recovery conveyor unit 6, a recovery tank 7, and an elevating deck 8 are disposed. - 特許庁

本願発明は、構造および取付が簡単で、船艙の容積を犠牲にすることなく、経済性にも優れたバトックフローのきつい船尾を有する船舶のピッチング軽減装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a pitching reduction device for a vessel having a stern with sharp buttock flow, simple in structure and installation, and excellent in economy without sacrificing capacity of a hold. - 特許庁

プロペラ軸5では船尾上がりに少なくとも5度以上の傾斜を持たせ、且つ舵7の下端位置をプロペラ4の先端旋回軌跡の最下端以上に設置する。例文帳に追加

The propeller shaft 5 is formed in the stern-up structure with an inclination ofor more, and the bottom of the rudder 7 is positioned at the bottom of or above the revolving locus of the propeller 4 tip. - 特許庁

ドアストライカベース14を舟形とし、船尾側ストライカ取付座面14bを幅広に形成すると共に、高さをねじ頭16と同等かやや高く設定する。例文帳に追加

A door striker base 14 is formed in a boat shape, and a stern- side striker mounting seat surface 14b is formed in broad width while height is set in height the same as or slightly higher than a screw head 16. - 特許庁

前進及び後退が可能な船本体1は船首側1Aにポンプジェットッ推進機が、船尾側1Bに一対の後進用アンカーウインチ10がそれぞれ搭載してある。例文帳に追加

A vessel body 1 capable of moving forward and backward is mounted with a pump-jet propelling device on its bow side 1A, and a pair of backing anchor 10 on its stern side respectively. - 特許庁

船舶の横揺れ及び縦揺れに対し、その双方を同時に、船速の如何を問わず、有効な減揺効果をもたらすような舵配置及び船尾水没部形状を提供すること。例文帳に追加

To provide a rudder arrangement and a stem submerged portion shape such that both rolling and pitching of a vessel can be effectively reduced regardless of the vessel speed. - 特許庁

ポケット16は制水板13の回転を妨げない深さを備え、支柱は17は制水板13の船尾方向における略中心位置で、かつ、厚さ方向の中心線に沿って設ける。例文帳に追加

The pocket 16 is provided with depth not inhibiting rotation of the swash plate 13, and the strut 17 is provided at an approximately central position in a stern direction of the swash plate 13 along a center line in a thickness direction. - 特許庁

船首及び船尾の水面WL下に没水体11,12を配置し、この没水体11,12の間を水面WLを貫通する主船体13で結合する。例文帳に追加

Submerged bodies 11 and 12 are arranged at the bow and under a water level WL, and are connected to each other with a main ship body 13 penetrating the water level WL. - 特許庁

僕は船尾に行き、そこにある銘を解読しようとしたが、できなかったので、戻って外国人の船員を調べて誰か緑色の目をしていないかと見てみた。例文帳に追加

I went to the stern and tried to decipher the legend upon it but, failing to do so, I came back and examined the foreign sailors to see had any of them green eyes  - James Joyce『遭遇』

船が飛び跳ねるごとに、ハンズはだんだん甲板にずりさがっていき、両足を前へ全身が船尾の方へ傾き、その顔はだんだん僕の方から見えなくなった。例文帳に追加

At every jump too, Hands appeared still more to sink into himself and settle down upon the deck, his feet sliding ever the farther out, and the whole body canting towards the stern, so that his face became, little by little, hid from me;  - Robert Louis Stevenson『宝島』

空気再吹き出し口64〜66は、空気吹き出し口31〜33より船尾12側且つ空気回収口41〜43より船首11側に配置される。例文帳に追加

The air re-ejecting outlets 64-66 are arranged on the stern 12 side from the air ejecting outlets 31-33 and on the bow 11 side from the air recovering inlets 41-43. - 特許庁

また、2つのスケグ12同士間に画成されるトンネル部15の起点部15sから船尾垂線APまでの水平距離Sと船長Lppとの比は、0<S/Lpp≦0.15という関係を満たしている。例文帳に追加

The ratio S/Lpp is meeting the relationship 0<S/Lpp≤0.15, where S is the horizontal distance from the beginning point 15s of a tunnel part 15 partitioned between the two skegs 12 to the stern perpendicular A, while Lpp is the ship length. - 特許庁

曳航索4を固定した水中ロボット6を救助船3から遠隔操作して、操縦不能船1の船尾構造の環状部21をくぐらせた後にUターンさせて回収する。例文帳に追加

An underwater robot 6 with a towing rope 4 fixed thereto is remotely operated from a rescue boat 3, moved through an annular part of a stern structure of a non-controllable ship 1, and subjected to a U-turn and collected. - 特許庁

このよう船尾2の構造において、舵6の高さをH1、ホーン4の下端から舵6の上端部までの長さをH2とすると、H2/H1は、0.4以下である。例文帳に追加

In such a structure of the stern 2, the ratio H2/H1 is set to be ≤0.4, where H1 is the height of the rudder 6, and H2 is the length from the lower end of the horn 4 to the upper end of the rudder 6. - 特許庁

フルード数0.30以上の高速の船舶及びフルード数0.28以下の中速の船舶で、造波抵抗が低減され、造波抵抗低減による馬力低減効果がある船尾波干渉フィンを提供する。例文帳に追加

To provide a stern wave interference fin reducing wave-making resistance and obtaining a horse power reduction effect by reducing the wave-making resistance, in a ship moving at a high speed at a Froude number equal to or greater than 0.30 and a ship moving at a middle speed at a Froude number equal to or less than 0.28. - 特許庁

プロペラ12を有する第3の軸線4が、船舶の軸5上で中央に設けられ、前記第3の軸線4が、船尾の横方向スラスタ16のトンネル17の上を通るその軸9を有することが注目される。例文帳に追加

It is remarkable in that a third shaft line 4 with a propeller 12 is provided centrally on the axis 5 of the ship, and in that the third shaft line 4 has its shaft 9 passing over tunnels 17 of the stern transverse thrusters 16. - 特許庁

主船体模型2にロードセル5を取り付け、ロードセル5の後端部と、船尾部分模型3の後端壁の内側上端部位置とを前後方向の連結部材11を介して連結する。例文帳に追加

A load cell 5 is attached to the main hull model 2, and a rear end of the load cell 5 is connected to an inner upper end position of a rear end wall of the stern portion model 3 via a longitudinal-directional connecting member 11. - 特許庁

本発明は、従来のプロペラ7を有する2つの側部の軸線3および船尾の横方向スラスタ16を備える、電気船舶推進システムに関する。例文帳に追加

This invention relates to the electric ship propulsion system comprising two side shaft lines 3 with conventional propellers 7 and stern transverse thrusters 16. - 特許庁

プロペラ回転円の最上端レベル4よりも下方のフレームライン形状となる船尾部の下部船体部分8の横断面形状を、略円形又は略楕円形に形成する。例文帳に追加

The cross sectional shape of the lower hull section 8 of the stern part forming a frame line below the uppermost end level 4 of the rotating circle of the propeller is formed in a generally circular or generally elliptic shape. - 特許庁

前記軸受の船尾側にテーパーボーリング加工及びスロープボーリング加工の何れか一方または双方を施し、それらの曲率中心を前記軸受の軸中心から外して設定したことを特徴とする。例文帳に追加

Either or the both of taper boring machining and slope boring machining is given to the stern side of the bearing, and those center of curvatures are provided off the axial center of the bearing. - 特許庁

V型傾向が強い横断面形状を有し、且つ広めの甲板を有する船尾船型の対象船においても推進性能向上効果が得られる船舶用推進性能向上装置を提供する。例文帳に追加

To provide a ship propulsion performance improving device for giving propulsion performance improving effects even to a target ship which has a cross section shape showing a marked tendency to a V-shape and a wider deck. - 特許庁

プロペラ軸管の支持構造を補強し、付加物による抵抗増加を抑え、推進効率を向上させることができる船尾構造及びそれを用いた船舶を提供する。例文帳に追加

To provide a stern structure capable of reinforcing a support structure of a propeller shaft pipe, suppressing resistance increase by additament, and improving propulsion efficiency, and to provide a marine vessel using the same. - 特許庁

ポッド推進船において、船尾での水流の流速低下等を無くし、推進性能や変針操縦性能を改善した整流構造を提供する。例文帳に追加

To provide a straightening structure of a pod propelled vessel capable of eliminating a drop in the water stream speed at the stern and improving the propelling performance and the veering maneuvering performance. - 特許庁

ボッシングの上下位置を略基線BL上に配置し、且つ船尾部および船首部の船底11aを基線からプロペラ直径の略半分下げて構成した船型を特徴としている。例文帳に追加

The ship model is composed by arranging vertical positions of bossing on nearly a base line BL and lowering the ship bottom 11a at a stern part and a bow part by nearly half of the propeller diameter from the base line. - 特許庁

コンパクトで船尾でのレイアウトの自由度が高く、優れた推進性能と高い舵効果が得られるタンデム型の二重反転システムの舶用推進装置を提供する。例文帳に追加

To provide a marine propulsion device of a tandem counter-rotating system which is miniaturized, has a high flexibility of layout at the stern, and can provide superior propulsion performance and high steering effect. - 特許庁

複数の車両搭載デッキ2を有する自動車専用船1は、それぞれ係船機が配置される船首側係船デッキ3と船尾側係船デッキ4とを有する。例文帳に追加

The car carrier ship 1 having a loading deck 2 for a plurality of cars has a stem side ship mooring deck 3 and a stern side ship mooring deck 4 in which a ship mooring machine is respectively arranged. - 特許庁

滑走の開始時に極めて迅速、円滑に船舶推進機、船尾を上方に持ち上げ、極めて短時間に、滑走する船体の姿勢を水平に近い状態とすることができるようにし、船舶推進機を取り付けた船艇の高速滑走に迅速、円滑に移行し得るようにした船舶推進機を提供する。例文帳に追加

To provide a vessel propulsion machine capable of transferring a vessel equipped therewith into a high-speed gliding mode quickly and smoothly by lifting a stern with the propulsion machine extremely quickly and smoothly when gliding is started and allowing a hull in gliding to take an attitude near the horizon in an extremely short time. - 特許庁

例文

キャビン10と、キャビン10の両側方に船首部甲板6と船尾部甲板7とを往来するための通路8・8を備える小型船舶を、キャビン10の両側部に出入り口20・20を設け、出入り口20・20をスライド可能なドア21・21により開閉可能に構成した。例文帳に追加

The small vessel is equipped with the cabin 10 and passages 8 provided on the sides of the cabin 10 to serve for the crew to walk between the bow deck 6 and the stern deck 7, and is furnished with doorways 20 on both sides of the cabin 10, wherein the doorways 20 can be opened and closed with doors 21 slidable. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
原題:”An Encounter”

邦題:『遭遇』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

Copyright(C)2005 coderati
本翻訳はこの版権表示を残す限り、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることなく商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められます。
  
原題:”Treasure Island ”

邦題:『宝島』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

(C) 2000katokt プロジェクト杉田玄白(http://www.genpaku.org/)正式参加作品
本翻訳は、この版権表示を残す限りにおいて、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることいっさいなしに、商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められる。
  
電網聖書はパブリック・ドメインに置かれます。電網聖書は,The World English Bible (WEB)を土台とした新しい日本語訳です。この草稿は2002年3月3日版です。
The World English Bible is dedicated to the Public Domain.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS