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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 限界車に関連した英語例文

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限界車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 286



例文

これにより、操舵限界に達したときに加わる衝撃を抑えるとともに、両への搭載性を向上させることができる。例文帳に追加

Thus, the impact applied when reaching the steering limit can be suppressed, and the mountability on a vehicle can be enhanced. - 特許庁

ハイブリッド両に搭載されたエンジンを、トルク変動を増加させることなくリーン限界で運転し、燃費を向上させる。例文帳に追加

To improve fuel consumption by operating an engine mounted on a hybrid vehicle at a lean limit without increasing torque fluctuation. - 特許庁

自動用トンネルの建築限界は確保したままで、トンネルの掘削量を低減したトンネル用換気装置を実現する。例文帳に追加

To provide a tunnel ventilation device capable of reducing tunnel excavation quantity while securing construction limit for a tunnel for automobiles. - 特許庁

滑らかな運動制御を行うと共に輌の走行状況が限界走行領域に入る前の運動制御を適正に行う。例文帳に追加

To carry out adequate movement control before the running condition of a vehicle enters a limit running area, as well as to carry out smooth movement control. - 特許庁

例文

点火時期の遅角量が過大となって遅角側の燃焼安定限界を超えてしまうことを防止し得る両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control device for preventing an ignition timing delay quantity of the ignition timing from exceeding a combustion stability limit on the ignition timing delay side by becoming excessive. - 特許庁


例文

両の暖房換気空調(HVAC)システムを自動的に制御するために、ウインドシールドの曇り限界を判定する方法が提供される。例文帳に追加

This method is provided to determine the clouding limit of a windshield for automatically controlling a heating ventilating air conditioning(HVAC) system of a vehicle. - 特許庁

両の限界挙動時における操縦性を維持することができるタイヤ内圧制御装置及びタイヤ内圧制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a tire inner pressure control device and a tire inner pressure control method capable of keeping controllability at limit behavior of a vehicle. - 特許庁

FC停止処理が完了した後も、12Vバッテリ11の電圧がEV走行の限界値に達するまでは両はEV走行を継続する。例文帳に追加

Even after the FC stop processing has completed, the vehicle continues EV running until the voltage of the 12 V battery 11 reaches a limit value of EV running. - 特許庁

スロットル総作動量が現在の両走行距離に対する耐久限界作動量を超える場合には制御要求トルクを抑制する。例文帳に追加

The device controls the control request torque when the total amount of the throttle operation exceeds the endurance limit operation to the current vehicle travelling distance. - 特許庁

例文

スロットル総作動量が現在の両走行距離に対する耐久限界作動量を超えるか否かを判定する。例文帳に追加

The device determines whether the total amount of the throttle operation exceeds the current vehicle travelling operation amount. - 特許庁

例文

横転限界舵角をより正確に演算し、両状態に応じた操舵制御が行えるようにする。例文帳に追加

To control the steering of a vehicle according to its state by accurately calculating the overturning limit steering angle thereof. - 特許庁

これにより、両状態に応じた正確な横転限界舵角Strlimを演算することが可能となる。例文帳に追加

Therefore, the accurate overturning limit steering angle Strlim can be calculated according to the state of the vehicle. - 特許庁

これにより、輪がグリップ限界であると判定される場合も、ヨーレート偏差を小さくする挙動制御が可能になる。例文帳に追加

Thus, when it is determined that the wheel is in the grip limit, behavior control to reduce a yaw rate deviation is made possible. - 特許庁

当該障害物距離(D)が限界距離(L)より小さくなったとき、自位置を記録して運転手に警報を発する。例文帳に追加

When an obstacle distance (D) becomes smaller than a limiting distance (L), own vehicle location is recorded, and a warning is issued to a driver. - 特許庁

多翼ファンは、羽根の発生騒音が限界に達しているが、一方では、さらに騒音を低減することが要求されている。例文帳に追加

To solve a problem wherein a multiblade fan is requested to further reduce noise although the noise of an impeller has reached its limit. - 特許庁

多翼ファンは、羽根の発生騒音が限界に達しているが、一方では、さらに騒音を低減することが要求されている。例文帳に追加

To meet the need of noise reduction, although generated noise of an impeller has reached the limits in a multiblade fan. - 特許庁

グリップ限界を高くしても滑り量を低減することができ、操作安定性に優れた二輪用空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for a two-wheeled vehicle capable of reducing slippage with improved maneuvering stability even if a grip limit is increased. - 特許庁

安定限界速度付近における制御性悪化の抑制し、旋回時の違和感を防止する両運動の安定化制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a stabilization controller of vehicular motion for suppressing deterioration in controllability at around a stability limit speed and preventing an uncomfortable feeling in turning. - 特許庁

荷物に含まれる作動片又は台端部に設けられた作動片が接近すると、進入限界位置に達したことが検出される。例文帳に追加

Reach to the approach limit position is detected when an actuation piece included in the cargo or an actuation piece provided in a carriage end part approaches thereto. - 特許庁

両がその限界性能の近傍にて加速中に駆動輪のタイヤグリップ力が限界を越えた場合に発生し得る挙動の著しい悪化を回避し、安全に実用化できる両の駆動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an apparatus for controlling the vehicle driving force, which apparatus can avoid the remarkable deterioration of the behavior to be generated when the tire gripping force of a driving wheel of the vehicle has exceeded its critical value in an accelerating period of the vehicle in the neighborhood of the critical performance, and can be safely used for practical use. - 特許庁

使用されるステアリング機構に固有の摩擦力によってもたらされる安定領域を勘案して、実際の両走行時に両に横流れが生じる限界値を精度よく求めることができるステアリング機構の安定領域の限界値を測定する方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for measuring a critical value of a stability region of a steering mechanism capable of determining accurately the critical value at which sideways slip of a vehicle occurs in actual vehicle traveling, in consideration of the stability region imparted by an inherent frictional force to the used steering mechanism. - 特許庁

輪と路面の間の摩擦係数の把握精度の限界に対処し、上り坂での一時停止からの発進時に駆動輪に路面に対するグリップ限界越えを起こさせないよう、駆動力を優先的に使用して輌を上り坂にて一時停止状態に保持する。例文帳に追加

To hold a vehicle in a stop state on an uphill road preferentially using driving force, coping with a limit of grasping accuracy of friction coefficient between a wheel and a road surface, in order not to make the driving wheel exceed grip margin to the road surface in hill start from the temporary stop on the uphill road. - 特許庁

登坂路において、輪がスリップすることなく停止状態から走行状態へと移行可能な加速度の限界値(登坂限界)は、路面の勾配が大きいほど小さくなり、また、路面と輪との摩擦係数μが小さくなるほど小さくなる。例文帳に追加

A limit value of acceleration (maximum climbing ability) for shifting from a stop state into a running state without a wheel slip on an uphill slope becomes smaller as a gradient of a road surface is larger, and also as a friction coefficient μ between a road surface and a wheel is smaller. - 特許庁

エンジン2及びモータジェネレータ3の少なくとも一方の駆動により走行可能なハイブリッド両の制御を行う両制御装置であって、エンジン2のトルク特性がトランスミッション限界値を超える駆動領域において要求トルクがトランスミッション限界値に達したときに、エンジン2をトランスミッション限界値を超えるトルクで駆動し、そのトランスミッション限界値を超えるトルク分でバッテリ8の充電を行う。例文帳に追加

This vehicle control device controlling a hybrid vehicle capable of running by driving at least one of an engine 2 and a motor generator 3 drives the engine 2 with a torque exceeding a transmission limit value, when required torque reaches the transmission limit value in a driving range in which the torque characteristic of the engine 2 exceeds the transmission limit value, thus charging a battery 8 by the amount of torque which exceeds the transmission limit value. - 特許庁

また、輪速センサ7の検出信号に基づいて検出した両の検出速が最後に検出限界最小速Vc以上だった限界時刻t3以前における検出速の変化に基づいて、両の実速がゼロになる停止時刻t4を推定し、上記開始タイミングt3から当該停止時刻t4までの期間を補正期間tdとする。例文帳に追加

Further, based on a change of a detected vehicle speed before the limit time t3 until which the detected vehicle speed detected based on a detection signal of a wheel speed sensor 7 is a detection limit minimum vehicle speed Vc or more, a stop time t4 at which an actual vehicle speed becomes zero is estimated, and a period from the start timing t3 to the stop time t4 is set to be the correcting period td. - 特許庁

この装置では、カーブ減速制御として、運転者による減速操作をアシストする走行アシスト制御(第1制御)と、旋回限界を超えないように両走行安定性を確保する限界ガード制御(第2制御)とが実行される。例文帳に追加

In the device, as the curve deceleration control, the traveling assist control (first control) for assisting deceleration operation by a driver and the limit guard control (second control) for ensuring vehicle traveling stability so as not to exceed a turning limit are performed. - 特許庁

前後駆動力配分制御手段および制動力制御手段を適切に制御することで前後左右全4輪のタイヤ力を最大限活用し、タイヤ限界付近における両安定性を維持しつつ限界性能を向上させる。例文帳に追加

To utilize the tire force of all four wheels at a maximum by properly controlling a front/rear driving force distribution control means and a braking force control means, to improve the limited performance while maintaining vehicle stability near a tire limit. - 特許庁

過回転スリップを生じない最大の駆動力を前後輪の限界駆動力に設定し(B130)、速と要求駆動力とに基づいて発電装置の燃料消費量が最小となり、前後輪の配分駆動力がそれぞれ限界駆動力以下となる駆動力配分を算出する(B140)。例文帳に追加

This system sets the maximum driving force which does not cause overrevolution slip to the limit driving force of front and rear wheels (B130), and computes the distribution of driving force where the fuel consumption of a generator becomes minimum based on car velocity and requested driving force and the distributed driving force of the front and rear wheels becomes under limit driving force (B140). - 特許庁

転舵輪の可動範囲限界付近でのステアリング操作手段の振動を抑えることができると共に、操舵角度が可動範囲限界であることを運転者が容易に認識することができる両用操舵制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering control device for a vehicle that can prevent vibration of a steering operation means near a limit on the range of movement of a steering wheel and that allows the driver to recognize that the steering angle has reached the limit of the range of the movement easily. - 特許庁

この方法はまた、ウインドシールド・パラメーターと温度差に基き曇り限界相対湿度を判定する工程106及び、曇り限界相対湿度と推定された室相対湿度との差に基き曇り可能性を判定する工程108、を含む。例文帳に追加

This method further includes a process 106 for determining the clouding limit relative humidity on the basis of the windshield parameter and the temperature difference and a process 108 for determining the possibility of the clouding on the basis of difference between the clouding limit relative humidity and the estimated relative humidity in the cabin. - 特許庁

コラム保持装置20に限界値以上の大きさの移動強制力がコラム10に加わった場合に、そのコラム10の体に対する移動を許容するコラム移動許容機構を備えさせ、その機構を、上記限界値が移動強制力の加わる方向によって異なるようにする。例文帳に追加

The column-holding device 20 is furnished with a column movement allowing mechanism to allow movement of a column 10 to a car body in the case when large movement forcing force of more than a critical value is applied on the column 10, and this mechanism is devised to differ the critical value in accordance with a direction in which the movement forcing force is applied. - 特許庁

旋回限界判定手段M4は、操舵角θ_S の増加により両が旋回限界に接近すると、補正係数K_1 を増加させることにより目標電流設定手段M1で算出した目標電流I_MSを増加方向に補正する。例文帳に追加

When the vehicle approaches the limit of cornering run with the increase of the steering angle θs, the judging means M4 increases the correction factor K1 and corrects the target current IMS calculated by a target current setting means M1 in the incremental direction. - 特許庁

下部乗入れ式の垂直循環式立体駐装置において、両乗入れ部6の両乗入れ面6bに第1光電管26を限界寸法T1の高さに設置する。例文帳に追加

In this bottom incoming type vertical circulating multistory parking system, a first phototube 26 is attached to the vehicle incoming surface 6b of a vehicle incoming section 6 by the height limit clearance T1. - 特許庁

本発明は、制限速度プロファイルを満たし、列を加速走行または減速走行する場合に加速度限界及びジャーク限界を守って搭乗客に不便さを感じさせないように、列が走行するそれぞれの位置で列が走行すべき速度を推定して制御する列自動運転における速度制御装置及び方法を提供する。例文帳に追加

To provide an apparatus and a method for controlling speed in an automatic train operation which estimates and controls speed at which a train should travel in each position where the train may travel so as to satisfy a restrictive speed profile and to make passengers feel comfortable by observing an acceleration limit and a jerk limit when accelerating and decelerating the train. - 特許庁

電力供給能力に限界がある施設においても、複数の電動両に対し公平かつ効率よく充電を行う電動両充電装置及び電動両充電システムを提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle charging device and an electric vehicle charging system capable of charging equally and efficiently for two or more vehicles even in a facility having a limited power supply capability. - 特許庁

強いオーバーステア特性により高い旋回性能を得つつ、安定限界速度以上の速において、両の旋回特性および直進性の安定化を図ることができる両運動の安定化制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a stabilization controller of vehicular motion for stabilizing turning characteristics and straight advancing characteristic of a vehicle at a vehicle speed faster than a stability limit speed while obtaining high turning performance by strong oversteer characteristics. - 特許庁

様々な両挙動制御が作動した場合においてもレスポンス良く的確にドライバが限界を把握することができ、両コントロールを行い易くする。例文帳に追加

To enable a driver to precisely grasp a vehicle limit favorably in response even when various vehicle behavioral control works and to easily carry out vehicle control. - 特許庁

衝突回避演算手段3は、障害物との衝突を回避可能な物理限界に基づいて決定される衝突回避限界距離Δxctl2と、障害物の回避運動により自両に発生する加速度、および加速度変化率に基づいて決定される加速度変化率限定回避距離Δxctl1とを用いて、ブレーキアクチュエータ5により自両に発生する制動力を制御する。例文帳に追加

The collision avoidance operation means 3 controls braking force generated in the own vehicle by the brake actuator 5 by use of a collision avoidance limit distance Δxctl2 determined based on a physical limit allowing the avoidance of collision with the obstacle, and an acceleration change rate limit avoidance distance Δxctl1 determined based on an acceleration change rate and acceleration generated in the own vehicle by avoidance movement of the obstacle. - 特許庁

新形電なので、最高速度を100km/hまで取る事ができたが、最高速度は実用限界とも言える95km/hで旧形電の90km/hに対して性能面ではアップした。例文帳に追加

Although the theoretical maximum speed was set at 100 km/h for a new type car, its practical highest speed was limited to ninety-five km/h, which was certainly better than ninety km/h of conventional series.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

操舵輪が操舵限界に達したときの衝撃力を低減させることで装置の破損を防止させることができる両における操舵装置及び産業両を提供する。例文帳に追加

To prevent breakage of a steering device by reducing a shock applied thereto when the steering wheel reaches the limit of steering. - 特許庁

走行の間に、両の現在の横向き加速度が限界圧力の75%に達した場合、両の速度が、運転者警報、自動機関絞り又は自動ブレーキによって減少させられる。例文帳に追加

During traveling, when the current lateral acceleration of the vehicle reaches 75% of the critical pressure, the speed of the vehicle is reduced by an alarm by operator, automatic engine throttle, or automatic brake. - 特許庁

両の旋回の状態が、安定して走行可能な限界旋回状態に近づくと、所定の目標減速度XGCOを生じさせるように両を減速させる。例文帳に追加

When the turning state of the vehicle approaches a limit turning state under which the vehicle can stably run, the speed of the vehicle is reduced in a manner to generate a specified target deceleration XGCO. - 特許庁

これにより、自動走行制御中に一部の輪にスリップが発生した場合でも、輪の回転速度がシステム限界判定速度αを超える場合にはエンジン100の出力を低減させることができる。例文帳に追加

Thus, when slip is generated for some of the wheels during automatic traveling control and the rotation speed of the wheel exceeds the system marginal determination speed α, the output of the engine 100 can be reduced. - 特許庁

NO_X選択還元触媒15へのアンモニア吸着量が許容限界量まで低下したときには機関による両の駆動から電気モータ30による両の駆動に切換える。例文帳に追加

When the amount of ammonia adsorbed to the NOx selective reduction catalyst 15 is lowered to an allowable limit amount, the drive of a vehicle by an engine is switched to the drive of the vehicle by the electric motor 30. - 特許庁

粒子フィルタ効率(eta_PF)の決定は、粒子フィルタ(PF)の上診断を可能にし、この上診断により、所定の排気ガス限界値の順守が保証可能である。例文帳に追加

The determination of the particle filter efficiency (eta_PF) enables the diagnosis of the particle filter PF in a vehicle, and can guarantee the observance of a predetermined exhaust gas limit value by this in-vehicle diagnosis. - 特許庁

限界に対する自由度を高め、かつ支持強度を高めたストッパ支持装置及びストッパ駆動機構を有する高速鉄道両の脱線転倒防止装置を提供する。例文帳に追加

To provide a derailment and rollover preventive device for a rapid railroad car equipped with a stopper supporting device and a stopper driving mechanism having a heightened supporting strength by widening the degree of freedom to the vehicle limit. - 特許庁

両1は、体部10の傾斜角度を監視し、傾斜角度が所定の限界値に達する場合、スロットル開度センサ12のスロットル開度Sに対する駆動輪のトルクゲインを低く調節する。例文帳に追加

This vehicle 1 monitors the inclination of a vehicle body part 10, and adjusts torque gain of the driving wheel low to throttle opening S of a throttle opening sensor 12 when the inclination reaches a predetermining limit value. - 特許庁

両衝突時における衝撃吸収性能に優れ、かつ、衝撃荷重が乗員に障害を与え得る所定の限界荷重に達することのない両用衝撃吸収材を提供すること。例文帳に追加

To provide an impact absorbing material for a vehicle superior in the impact absorbing performance when the vehicle goes in collision and free of the risk that the impact load may attain the prescribed limit load likely to result in a physical disorder in the driver etc. - 特許庁

この結果、これら従動外歯66を限界一杯まで大径化しても互いに干渉することはなく、駆動、従動外歯65、66による減速比を容易に大きくすることができる。例文帳に追加

As a result, the reduction ratio with the driving and driven external gears 65, 66 can be easily increased without the mutual interference of the driven external gears 66 even when their diameters are increased to the utmost limit. - 特許庁

例文

一方、誤動作防止ECU30は、両Cの発時には、上記対応マップT1を用いて、メモリ31に記憶保持されている障害物までの距離に基づき、エンジン回転速度の限界値を設定する。例文帳に追加

While, the malfunction preventive ECU 30 sets the limit value of the engine speed based on the distance up to the obstacle stored and held in the memory 31 by using the corresponding map T1 when the vehicle C starts. - 特許庁

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