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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 限界車に関連した英語例文

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限界車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 286



例文

変圧室が大気圧となる前に助勢限界を認定することが可能な装置,方法および、その認定装置を備えた両用ブレーキシステムを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a device and a method that can recognize an assist limit before a variable pressure chamber reaches atmospheric pressure, and a vehicular brake system equipped with the recognizing device. - 特許庁

副腕の作業性を保ちつつ、輸送時に全幅を通常の油圧ショベルと同等な限界内に納めることができる作業機械を提供する。例文帳に追加

To provide a working machine by which a full width thereof falls within a vehicle width limit similar to that of an ordinary hydraulic shovel upon transportation while assuring work performance of an auxiliary arm. - 特許庁

両の走行状態に応じて操舵力の軽減を適切に行うと共に、タイヤのグリップ限界等のインフォメーションを確実にドライバに伝えることができ信頼性が高く安心感に優れる。例文帳に追加

To provide a power steering control device with high reliability and excellent sense of security, capable of properly reducing steering force according to a traveling state of a vehicle and surely conveying information such as a grip limit of a tire to a driver. - 特許庁

2基の作業腕を備えながらも、輸送時に全幅を通常の油圧ショベルと同等な限界内に納めることができ、通常の油圧ショベルの架台で構成する作業機械を提供する。例文帳に追加

To provide a working machine the entire width of which can be accommodated within a vehicle width limit equivalent to an ordinary hydraulic shovel during transportation, and which is composed of a frame of the ordinary hydraulic shovel, while having two working arms. - 特許庁

例文

腕部材が揺動限界位置に至ったとき、腕部材等にそれ以上揺動する方向への無理な荷重が作用し難い両用シートを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle seat in which an excessive load is difficult to be applied to an arm member and the like in the direction swinging more than a swing limit, when the arm member reaches a swing limit position. - 特許庁


例文

自動や家電等に用いる部材における伸びフランジ形状設計指針もしくは設計限界を策定するための伸びフランジ割れ予測方法を提供する。例文帳に追加

To provide an estimation method of stretch-flange crack for establishing a design guide or design limit of stretch-flange shape for parts used for automobile and electric home appliance. - 特許庁

自動用実部品の伸びフランジ形状設計指針又は設計限界を策定するために、シミュレーション上で伸びフランジ割れを事前予測する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for estimating stretch flange cracks in advance by means of simulation in order to establish a design guide or a design limit for the stretch flange crack of an actual parts for automobile. - 特許庁

切り換え制御手段は、点火時期における遅角限界、及び両の加減速状態に基づいて、燃焼モードの切り換え及び点火時期などの制御を行う。例文帳に追加

In a switching control means, control of switching of combustion modes, ignition timing, or the like is carried out on the basis of the retardation limit in the ignition timing, and an acceleration/deceleration state of the vehicle. - 特許庁

980MPa以上のTSを有し、かつn値と、限界曲げ半径Rcとが、Rc≦1.31×ln(n)+5.21を満足する高強度薄鋼板を成形加工して、自動用衝突エネルギー吸収部材とする。例文帳に追加

A vehicle collision energy-absorbing member is obtained by molding processing of a high-strength thin steel sheet which has a TS of 980 MPa or greater while an n value and the critical bend radius Rc satisfy an expression of Rc≤1.31×ln (n)+5.21. - 特許庁

例文

操舵違和感がなく旋回限界走行領域においてもドライバーの操舵入力に対して所望のヨーレート出力が得られる両運動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle motion control device capable of obtaining desired yaw rate output to the steering input of a driver even in a turning limit travel area without the sense of incongruity in steering. - 特許庁

例文

先ず体上下加速度の変動の所定の中周波数領域に於ける強さが所定の限界値以上であるときアクティブスタビライザを解放する。例文帳に追加

The active stabilizer is firstly released when intensity in a predetermined middle frequency area of variation of vehicle body vertical acceleration is a predetermined limit value or more. - 特許庁

要求駆動輪加速度a1と限界駆動輪加速度a2とに基づいて、両の駆動輪が発生可能な発生可能駆動輪加速度a3を求める(ステップS104)。例文帳に追加

Generative drive-wheel acceleration a3, which the drive wheel of the vehicle can generate is obtained, on the basis of the required drive-wheel acceleration a1 and the limit drive-wheel acceleration a2 (step S104). - 特許庁

凝固点降下度が大きい酢酸系塩類を用いることにより、凍結抑制の温度限界が大きくなるとともに、通行両や道路周辺の金属を腐食する虞が少ない。例文帳に追加

By using an acetic-acid salt having a high degree of freezing point depression, a temperature limit of freeze suppression rises and a risk of corrosion of the metal of traveling vehicles and around the road is reduced. - 特許庁

伝送容量に限界のある載LAN17での通信に際して、少ないデータでのデータ送信が可能となり、且つ、目的とする映像品質を損なわずに高い画面品質を確保することができる。例文帳に追加

In communication of a vehicle mounted LAN17 whose transmission capacity is limited, data transmission by little data becomes possible, and it is possible to assure high image quality without impairment of the target image quality. - 特許庁

ドライバーが安心して操舵輪のタイヤのグリップ限界を超えない範囲内にてステアリング操作を行える両の操舵角制御装置の提供。例文帳に追加

To provide a steering angle control device for vehicle allowing a driver to perform with ease the steering operation on the steering wheel within the range not going beyond the gripping limit of tire. - 特許庁

前輪及び後輪の横力発生の余裕度合に応じて前後輪ロール剛性配分比を制御することにより、従来に比して輌の旋回限界を向上させる。例文帳に追加

To enhance the revolving limit of a vehicle from the conventional level by controlling the front-rear wheel rolling rigidity sharing proportion in accordance with the degree of margin of the lateral force being generated in the front wheels and rear wheels. - 特許庁

助勢限界以降における運転者が受ける反力を低減させて、運転者の踏力を制動力として効率的に利用することができる両用制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle brake system which can efficiently utilize a brake pedal depression force by an operator of a vehicle as a braking force by decreasing a reaction force to be received by the operator of the vehicle after the system reaches an assisting limit condition. - 特許庁

両の旋回特性および直進性の安定化を図りつつ、前後輪の転舵角や制駆動力差等、旋回力付与手段の操作量の限界に制限されない高い旋回性能を得ることができる。例文帳に追加

To obtain high turning performance which is not restricted by the limit of the manipulated variables of a means for applying a turning force such as the turning angle or driving/braking force difference or the like of front and rear wheels while stabilizing the turning characteristics and linearity of a vehicle. - 特許庁

この発明は、高層ビル火災に対して、はしご付き消防限界を超える高い地点やビル内部に連続(間欠的連続を含む)して水等を吹き付けることができる外部からの消火システムを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an external fire extinguishing system which can discharge water continuously (including intermittent continuous discharge) to the high area beyond the reach of aerial ladder trucks or to the inside of building for highrise fire. - 特許庁

水撃圧受体10には、放水管W側から延ばした安全索34を連結し、そのの緊張によって後退限界位置を設定し、また、水撃圧受体10を移動させる運搬用輪35を設ける。例文帳に追加

The water hammer pressure receiving body 10 is connected with safety ropes 34 extending from the water discharge pipe W side whose tension sets the retreat limit position, and is provided with carrying wheels 35 to move the water hammer pressure receiving body 10. - 特許庁

スリップ防止効果が従来の滑り防止表面構造や、マット、路床盤等よりも高く、しかも輌走行量が多く、表面が磨耗しても限界性能が得られる各種物品を提供する。例文帳に追加

To provide various items with a slip preventing effect more higher than a conventional sliding preventing surface structure, a mat, a subgrade bed or the like, and providing limit performance even when vehicle traffic is large, and a surface is worn. - 特許庁

回生協調制御による電費向上効果を最大限に生かしつつ、限界領域に近い走行シーンにおいて両挙動の安定性を確保すること。例文帳に追加

To secure stability of vehicle behavior in a running scene close to a critical region while using, to the maximum, the power consumption rate improvement effect by regenerative cooperation control. - 特許庁

操舵、制駆動制御器16は、推定された各論の限界摩擦円と必要なヨーモーメント、体合力の大きさ、方向に基づき各輪の操舵角と制動力および駆動力の少なくとも一方を制御する。例文帳に追加

A steering brake/drive controller 16 controls the steering angle of each wheel and at least one of braking force and driving force in accordance with the estimated limit friction circle of each wheel, the required yaw moment and the size and direction of the resultant force of the body. - 特許庁

しきい値更新部154は、寿命余裕判定部152における比較の結果に応じて、両の耐用限界時に切替弁の作動頻度が寿命作動頻度を超えない範囲でしきい値を変更する。例文帳に追加

A threshold value renewal section 154 renews a threshold value within a range wherein operation frequency of the selector valve does not exceeds the service life frequency in a limit of the service life of the vehicle in response to a result of the comparison in the service life time determining section 152. - 特許庁

作動している地形上の傾斜角度に基づき、作業用両の対地速度あるいはエンジン速度を監視し、その速度限界を管理制御する速度制御システムを提供する。例文帳に追加

To prevent a working vehicle from exceeding its maximum speed by outputting a proper signal to a brake control system so as to control the brake for preventing the vehicle from running on a specified slope at a speed exceeding the maximum level. - 特許庁

表示部58が視野角80°(垂線から視認限界まで40°)の液晶の場合、表示部58を水平面に対して約50°起立させることで、椅子座位と健常者立位での視認性を両立することができる。例文帳に追加

When the display section 58 is a liquid crystal display with the angle of vision of 80° (40° from a vertical line to the limit of visibility), by raising the display section 58 by about 50° with respect to a horizontal plane, visibility in a sitting posture on a wheelchair or in a standing posture of a healthy person can be secured. - 特許庁

二つ以上の駆動力源を有する4輪駆動両において、タイヤのグリップ限界駆動力に起因する走行性及び燃費効率の悪化を抑制する。例文帳に追加

To suppress the deterioration of the travellability and the fuel consumption efficiency caused by the grip limit driving force of a tire, in a four-wheel drive vehicle which has two or more driving force sources. - 特許庁

ハット型断面を有する自動用実部品の伸びフランジ形状設計指針もしくは設計限界を策定するのに直接利用可能な伸びフランジ性評価結果を得るための評価試験方法を提供する。例文帳に追加

To provide an evaluation test method for obtaining the flange shape design guideline of actual parts for automobile having a hat-shaped section or the result of stretch flange formability which is directly utilized for establishing the design limit. - 特許庁

舵角、走行速度、横方向の加速度、ヨーレート等から、輪と路面との接触部分で生じると考えられる、限界グリップ力を算出する。例文帳に追加

A limit grip force considered to cause, at the contact portion of the wheels with a road surface is calculated by using steer angle, traveling speed, lateral acceleration, and yaw rate. - 特許庁

軽量化を図る為のハブ4aの限界設計を可能にしつつ、このハブ4aの回転アンバランスを低減若しくは解消できる輪支持用転がり軸受ユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a rolling bearing unit for supporting a wheel capable of reducing or eliminating rotational unbalance of a hub 4a while enabling a critical design of the hub 4a for weight reduction. - 特許庁

スイッチング部48は、制御領域判定部49が両発進時の所定制御領域であると判定したとき、目標変速比とストローク限界変速比のいずれか小さい方を制御目標変速比として出力する。例文帳に追加

When a control region determination part 49 determines a given control region in starting a vehicle, a switching part 48 outputs a target gear ratio or the stroke limit gear ratio, whichever smaller, as a control target gear ratio. - 特許庁

モータに電力を供給する電力供給源による電力供給の限界が変動しても、それに対応可能な両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a vehicle drive force capable of coping with a variation in the limit of power feed by a power supply that feeds power to a motor. - 特許庁

操縦安定性や乗心地等の通常走行時性能を損なうことなく、限界走行時における両の挙動安定性を向上させた空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire improved in the stability of a vehicle behavior when a vehicle is in limit traveling without impairing normal traveling performance such as maneuvering stability, comfortableness, etc. - 特許庁

摩擦力限界に達する前の早い段階で適切に制御パラメータを調整し、両が旋回状態にあっても最適なアンチスキッド制御を行なう。例文帳に追加

To perform optimum anti-skid control even when a vehicle is in turning condition by adjusting the control parameter(s) properly at an early stage before reaching the limit of the friction force. - 特許庁

カーブの大きさに応じた適正旋回速度および限界旋回角度をバンク角を考慮してテーブル35に設定しておき、これらの角度と現在の速との比較において、表示部26で速度超過表示を行なう。例文帳に追加

Proper turning speed and a limited turning angle in accordance with the size of the curve are set on a table 35 in consideration of a bank angle, and speed exceeding display is carried out on a display part 26 in comparison of these angles and current car speed. - 特許庁

自動の軽量化のために、より高い引張強さと高い耐力とを有するAl合金板であっても、そして、より厳しい深絞り成形などのプレス成形においても、高い限界絞り比を確保できるAl合金板を提供する。例文帳に追加

To provide an Al alloy sheet capable of securing a high limit drawing ratio, in more severe press forming such as deep drawing, even with such an Al alloy sheet as having a high tensile strength and a high durability for the purpose of making an automobile light weight. - 特許庁

室内の除湿が不要か否かを判定し(S25)、除湿不要と判定された場合にはエバポレータ温度目標値Tesetを臭気限界温度Temaxに設定する(S27)。例文帳に追加

It is determined whether or not dehumidification in a cabin is unnecessary (S25), and if it is determined that dehumidification is unnecessary, the target evaporator temperature Teset is set to the odor limit temperature Temax (S27). - 特許庁

この周波数範囲における鉛直方向加速度の絶対値が、予め定められた走行速度に対応する限界鉛直方向加速度を超えた場合に、鉄道両1に異常振動が発生したものと判定する。例文帳に追加

When an absolute value of the vertical acceleration in the range of the frequency exceeds limit vertical acceleration corresponding to the previously determined traveling speed, it is determined that the abnormal vibration is generated on the railway rolling stock 1. - 特許庁

上方向限界測定羽根28R、28Lの枠体28RB、28LBは台21に立設されたガイド枠52R、52Lに摺動自在に係合される。例文帳に追加

Frame bodies 28RB, 28LB of the upward-direction-limit measuring blades 28R, 28L are engaged with guide frames 52R, 52L erected from the undercarriage 21 in a freely slidable state. - 特許庁

外輪151の締結ボルト用の座面(152a)および剛性内歯歯120の締結用の座面(126,127)にはニッケル、クロム等のめっき皮膜が形成され、当該部分の限界面圧を高めている。例文帳に追加

A plated film of nickel, chromium, etc., is deposited on a bearing surface (152a) for a tightening bolt of the outer ring 151 and bearing surfaces (126 and 127) for tightening the rigid internal gear 120 in order to increase the critical bearing pressure of a concerned part. - 特許庁

追突判別手段10は、間距離が警報開始距離以下になると1次警報要求信号11を、追突限界距離以下になると2次警報要求信号12を警報発生手段30に出力する。例文帳に追加

To an alarm emitting means 30, a rear-end collision determination means 10 gives a primary alarm request signal 11 when the inter-vehicle distance becomes shorter than the alarm starting distance and a secondary alarm request signal 12 when it becomes shorter than the rear-end collision limit distance. - 特許庁

本発明は金属板材からのプレス加工品としての遊星歯機構用キャリアプレートに関し、剛性を限界まで高めることを目的とするものである。例文帳に追加

To provide a planetary gear mechanism carrier plate as a pressed product of a metal plate material, having marginally improved rigidity. - 特許庁

モータ制御回路は、操舵限界検出装置44の検出結果に基づいて、タイヤ52の装着された輪53の回転角度が所定角度範囲を超えたとき、モータ41を停止させる。例文帳に追加

The motor control circuit stops the motor 41 based on the result of detection of the steering limit detection device 44 when the rotational angle of a wheel 53 fitted to a tire 52 exceeds a predetermined angular range. - 特許庁

ブラシ磨耗限界を検知するための検知素子をブラシ近傍に設置する必要がなく、生産性・信頼性に優れた低価格な両用発電機のブラシ摩耗検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brush wear detector for a vehicular generator, which dispenses with a detection element for detecting the limit of wear of a brush to be provided near the brush and exhibits superior productivity and reliability. - 特許庁

輪の路面反力F_XYiが推定され、路面反力F_XYi等に基づき輌回頭モーメントM_i及び限界車輌回頭モーメントM_iGが推定され(S30)、これらに基づき輌がスピン状態があるか否かが判定される(S50)。例文帳に追加

A road surface reaction force FXYi of each wheel is estimated, and vehicle turning round moment Mi and limit vehicle turning round moment MiG are estimated based on the road surface reaction force FXYi, etc., (S30) to judge whether the vehicle is in a spin condition or not based on them (S50). - 特許庁

ナビゲーションシステムから入力される自両位置と道路データとからカーブを検出したときに、限界車間距離L_MIN を算出すると共に、カーブ手前の先行位置でのカーブ進入速推定値V_CCT ^* を算出する。例文帳に追加

When the curve is detected based on the position of the driver's vehicle and the road data inputted from a navigation system, a limit distance between vehicles LMIN is calculated and the estimated speed VCCT* in approaching the curve at the position of the preceding vehicle before the curve is calculated. - 特許庁

両が前方両に限界安全距離まで近づいたときに、自両の危険回避のための制御を行う追突防止装置に、自両の挙動の明確な変化として現れるに至らないドライバの危険認識に基づいた動作をさせる。例文帳に追加

To make a rear-end collision prevention device performing control for risk avoidance of one's own vehicle when the vehicle approaches a preceding vehicle to a limit safe distance perform operation based on driver's risk recognition not appearing as a clear change of behavior of the vehicle. - 特許庁

駆動磁気及び従動磁気の径を大径化することなく、しかも駆動軸から分岐した別の伝達系統を設けることなく、駆動磁気の軸や従動磁気の軸の同軸上で、脱調限界を高くし、トルクアップを構築可能な磁気利用の駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving device using a magnet, capable of increasing a limit for out-of-step with a shaft of a driving magnetic vehicle and a shaft of a driven magnet vehicle arranged coaxially for higher torque without increasing the diameter of the driving magnetic vehicle and the diameter of the driven magnetic vehicle, and without installing a separate transmission system branched from the driving shaft. - 特許庁

輪形状測定装置のデータ処理部に、求めた輪形状から、転削の要否を判断し、転削が要な輪について、転削後の輪径を求め、転削限界を超えるか否かを判断し、その結果を報知する機能を設けたものである。例文帳に追加

At a data processing part in a wheel-shape measuring apparatus, a function which judges whether a rotating operation is required or not on the basis of a found wheel shape, which finds a wheel diameter after the rotating operation regarding a wheel requiring the rotating operation, and which judges whether the wheel diameter exceeds a rotating limit or not so as to report its result, is installed. - 特許庁

例文

このモーメント力Mnが自動の旋回外方の後輪2において、横力による正キャンバの向きのモーメント力Mpと比較してその横力の限界領域まで常に大きくなるように、緩衝装置14を後輪2の体内方に所定の状態で配置する。例文帳に追加

The buffer device 14 is mounted at a car body inner part of the rear wheel 2 in a predetermined state, so that the momental force Mn is constantly increased to a limit area of the lateral force in comparison with the momental force Mp in the direction of the positive camber by the lateral force, in the rear wheel 2 at a turning outer side of the automobile. - 特許庁

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