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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 限界車に関連した英語例文

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限界車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 286



例文

ステップ250では、輪が路面限界に近づいているか否かを、輪スリップ量Xsが所定の基準値KXs以上であるか否かによって判断する。例文帳に追加

In a step 250, it is determined whether or not the wheel approaches a road surface limit depending on whether or not the wheel slip amount Xs exceeds a predetermined reference value KXs. - 特許庁

例えば応急用タイヤリム組立体10を搭載した自動を廃棄する場合、その応急用タイヤリム組立体10が未使用であったり、使用廃却限界に達しないものであれば、他の自動用に転用する。例文帳に追加

When an automobile including, for example, the emergency tire rim assembly 10 is scrapped, and the emergency tire rim assembly 10 is not used or dose not reach its usage scrap limit, it is diverted for another automobile. - 特許庁

よって、瞬時t1の両減速度を記憶しておき、瞬時t2以後はこの両減速度記憶値を用いて第2の限界回生制動トルクTmlmt(b)をD3のように求め、これを回生制動トルク制限値Tmfinにセットする。例文帳に追加

Therefore, this controller stores the deceleration of the vehicle at the instant t1 in advance, and gets the second critical regenerative braking torque Tmlmt(b) as shown by D3, using the stored value of the deceleration of the vehicle on and after the instant t2, and sets it to the regenerative torque limiting value Tmfin. - 特許庁

地上Gに設けたロック解除レール40の係合面43と係合する係合部材60を、軸2の端部に固定した軸端梁50を限界L1の近傍まで下方に延設した部分56に取り付ける。例文帳に追加

An engagement member 60 which engages the engagement surface 43 of an unlocking rail 40 provided on the ground G is mounted on the portion 56 of an axle end beam 50 extended downwards to near the vehicle limit L1, the beam 50 being fixed to the end of an axle 2. - 特許庁

例文

輪とレール間の滑走限界以下に駆動装置内の回転力伝達力を制限することにより、輪の滑走による損傷を防止し、メンテナンスコストの削減が出来る。例文帳に追加

By restricting torque transmitting power within a driving gear to equal to or less than a limit of skidding between a wheel and a rail, damage of the wheel due to the skidding can be prevented, thus reducing maintenance costs. - 特許庁


例文

ビークルダイナミクス制御システムと後軸操舵システムとの安定化のための介入を協調させる、限界的走行状況における両の安定化装置および方法を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle stabilizer in limit running condition to coordinate stabilizing intervention between a vehicle dynamics control system and a rear axle steering system, and a vehicle stabilizing method. - 特許庁

この結果、これら従動外歯66を限界一杯まで大径化しても互いに干渉することはなく、駆動、従動外歯65、66による減速比を容易に大きくすることができる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to easily increase the speed reducing ratio by the driving and driven outer gears 65, 66 without causing interference with each other even if these driven outer gears 66 are enlarged in diameter up to a limit. - 特許庁

この結果、これら従動外歯66を限界一杯まで大径化しても互いに干渉することはなく、駆動、従動外歯65、66による減速比を容易に大きくすることができる。例文帳に追加

As a result, even if these driven external gears 66 are diametrically expanded up to a full limit, mutual interference is not caused, and the reduction gear ratio by the driving-driven external gears 65 and 66 can be easily increased. - 特許庁

制御手段5により、圧力検出手段6での検出圧力が、コンプレッサ1を停止させる限界圧力以下の基準圧力となれば、外用ブロア7による外側熱交換器2への送風量を増大させる。例文帳に追加

When a pressure value detected by a pressure detecting means 6 reaches a reference pressure not higher than a limit pressure for interrupting the compressor 1, air volume by a vehicle exterior blower 7 to a heat exchanger 2 on the vehicle exterior side is increased by a control means 5. - 特許庁

例文

この結果、これら従動外歯66を限界一杯まで大径化しても互いに干渉することはなく、駆動、従動外歯65、66による減速比を容易に大きくすることができる。例文帳に追加

As a result, these driven outer gears 66 do not interfere mutually even if their diameters are increased up to a limit and a speed reduction ratio by the driving and driven outer gears 65, 66 can be easily increased. - 特許庁

例文

旋回駆動手段は旋回角度に限界がなく、全体を構造簡単かつコンパクトに、安価に提供できる旋回式輪装置を有する産業両を提供する。例文帳に追加

To provide an industrial vehicle with a revolving wheel device in which a revolving drive means has no limitations in the revolving angle and is totally formable into a simple, compact and low-cost structure. - 特許庁

この結果、これら従動外歯66を限界一杯まで大径化しても互いに干渉することはなく、駆動、従動外歯65、66による減速比を容易に大きくすることができる。例文帳に追加

As a result, the driven external gears 66 can be enlarged to their limits without being interfered with each other, and the reduction gear ratio by the driving and driven external gears 65, 66 can be easily increased. - 特許庁

動力式椅子等の旋回時、左右駆動輪に安全旋回限界内の適切な回転差をもたらして旋回させる2軸出力無段変速機。例文帳に追加

To provide a biaxial output continuously variable transmission for turning a power wheelchair while giving a proper rotational difference within the limits of safe turn between right and left driving wheels. - 特許庁

輪のグリップ限界における制御特性の変化を穏やかなものとし、ドライバが違和感無く、両を適切に制御して安定性の向上を図る。例文帳に追加

To moderate a change in control characteristics at a grip limit of a wheel and allow a driver to improve stability by appropriately controlling a vehicle without an uncomfortable feeling. - 特許庁

地上制御装置101は、列103が、軌道回路信号方式の範囲と無線信号方式の範囲 とが重複する区間 に在線するとき、列103の停止限界104が属する信号方式の範囲を判定する。例文帳に追加

When the train 103 exists in a section where a track circuit signal system range and a radio signal system range are overlapped, a ground control device 101 determines the train in the signal system range pertained by a stop limit 104 of the train 103. - 特許庁

前方を走行する両との相対速度及び距離を測定するレーダ装置について、レーダ装置と両制御装置間の伝送路の伝送可能データ量の限界に対応するデータ処理方法を実現する。例文帳に追加

To provide a method of processing data that can cope with the limit of the data transmittable amount of a transmission line between a radar system and a vehicle controller, wherein the system measures the relative speeds of vehicles running in front of the system and the distances to the vehicles. - 特許庁

本発明による方法は、走行状態に関する測定量に応じて、両が走行動特性の限界範囲内に有るか否かを計算し、走行動特性の限界範囲内に有る場合には、発電機として動作する電気機械のトルクを使用して、走行動特性への制御介入を行うことを特徴とする。例文帳に追加

This method for operating an electric machine is characterized in that it is calculated whether or not a vehicle is within the critical range of traveling dynamic characteristics according to measurement quantity related to a traveling state, and when the vehicle is within the critical range of the traveling dynamic characteristics, the torque of the electric machine operating as a generator is used to perform control intervention to the traveling dynamic characteristics. - 特許庁

タイヤのグリップ限界に基づいて前記タイヤにかかる出力トルクを制御する両用駆動力制御装置であって、前記タイヤにかかる制動力(Fb)と横力(Fr)との合成力(Ft)と、前記タイヤのグリップ限界(FL)と、の比較結果(S106)に基づいて、前記タイヤにかかる出力トルクを制御する。例文帳に追加

The vehicular driving force control system, which controls output torque to tires according to the grip limit of the tires, controls the output torque to the tires according to the result (S106) of comparing the composite force Ft of a braking force Fb and a lateral force Fr on the tires with the grip limit FL of the tires. - 特許庁

輪ブレーキ側での消費液量が変動したときのブレーキ操作ストロークの変動を抑えたブレーキ液圧発生装置であり、助勢限界を越えるブレーキ操作がなされたときにも、踏力に対する反力の増加を伴わずにブレーキの操作ストロークが延びる現象を防止し、助勢限界での圧力以上にマスタシリンダの圧力を高めることも可能ならしめる。例文帳に追加

To increase pressure of a master cylinder to a pressure or more in an assist limit by preventing a phenomenon of delaying a brake operation stroke without increasing reaction to stepping force when performing brake operation exceeding the assist limit in a brake hydraulic pressure generating device for restraining a fluctuation in the brake operation stroke when a consuming liquid quantity varies on the wheel brake side. - 特許庁

限界傾向判定回路4は、横加速度センサ3で検出された横加速度に基づいて旋回方向を判定し、旋回内側の前輪及び後輪のμ勾配の値がスピン傾向領域にあるか、ドリフトアウト傾向領域にあるかを判定することによって、両の旋回時の限界傾向を判定する。例文帳に追加

The limit tendency determining circuit 4 determines a turning direction based on a transverse acceleration detected by a transverse acceleration sensor 3, and determines the limit tendency of the vehicle at turning, by detecting whether values of the μ gradients of the front wheel and the rear wheel on an inner side of the turning are in a spin tendency area or in a drift out tendency area. - 特許庁

そして、この装置は、ABS制御実行中において、限界回生制動力Freglimitを、回生制動対象輪である前2輪に働いた場合に前2輪にロックが発生しない範囲内の制動力の最大値に設定し、回生制動力Fregを同限界回生制動力Freglimitを超えないように調整する。例文帳に追加

In addition, the device sets a limiting regenerative braking force Freglimit at a maximum value of braking forces within the range that any lock occurs on the two front wheels when a brake is applied on the two front wheels serving as wheels for regenerative braking, while performing ABS control, and adjusts the regenerative braking force Freg in such a manner that the limiting regenerative braking force Freglimit may not be exceeded. - 特許庁

本発明のハイブリッド自動では、予め定められた充電側の閾値である限界値を限界としてバッテリの充電が継続されるほど入力制限Winが充電電力として小さく制限されると共にバッテリの充電後の放電量に応じて入力制限Winの制限が解除される。例文帳に追加

In a hybrid vehicle, an input limit Win as charging power is restricted to be smaller as charging of a battery is continued with a limit value as a predetermined threshold of a charging side as a limit, and restriction of the input limit Win is released according to a discharge amount of the battery after charging. - 特許庁

モーメント制御量を導出する際に、輪はグリップオフの状態であると判定した場合のみでなく、グリップ限界であるとセルフアライニングトルクに基づいてグリップ限界判定部66によって判定した場合には、モーメント制御量導出部63でモーメント制御量を導出する際に用いる走行状態量の種類を増加させて導出する。例文帳に追加

In deriving moment controlled variables, not only when a grip limit determination part 66 determines that a wheel is in a grip-off state but also when determines that the wheel is in a grip limit based on self-aligning torque, a moment controlled variable deriving part 63 derives moment controlled variables by increasing the type of traveling state quantity to be used when deriving the moment controlled variables. - 特許庁

自動搭載用ディーゼルエンジンAにおいて、予混合燃焼モードと拡散燃焼モードとの間で燃焼モードを移行する際に、NVH及び排気エミッションの双方についてその許容限界を確実に回避する。例文帳に追加

To provide a vehicle-mounted diesel engine A in which, when shifting a combustion mode between a premix combustion mode and a diffusion combustion mode, both of NVH and exhaust emission are certainly avoided to exceed their tolerance limits. - 特許庁

運転者の加速意志に応じて両の旋回状態を旋回性能の限界まで近づけ、自動減速を行う際には十分な予圧をかけてブレーキの応答性を高める。例文帳に追加

To enhance the responsiveness in braking by approaching the turning condition to the limit of the vehicle turning performance in accordance with the accelerating will of the driver and applying a sufficient preload when automatic deceleration is to be made. - 特許庁

走行アシスト制御と限界ガード制御の2種類のカーブ減速制御を走行状態に応じて使い分けてカーブ減速制御を効率的に実行する両の運動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a motion control device for a vehicle efficiently performing curve deceleration control by properly using the two kinds of curve deceleration controls of traveling assist control and a limit guard control. - 特許庁

振動発生用ブレーキパッド16は、制動用ブレーキパッド14と輪半径方向に隣接して配置され、制動用ブレーキパッド14の摩耗限界厚さと略等しい厚さを有する。例文帳に追加

A vibration generating brake pad 16 is arranged adjacently to the braking brake pad 14 in a wheel radial direction, and has a thickness almost identical with a wear limit thickness of the braking brake pad 14. - 特許庁

両減速度(中減速度)に応じた第1の限界回生制動トルクTmlmt(i)が許容最大回生制動トルクTmmax未満になった時t1より、回生制動トルク制限値TmfinをTmmaxからTmlmt(i)に制限する。例文帳に追加

This cooperation controller limits the regenerative braking torque limiting value Tmfin from Tmmax to Tmlmt(i) from the time t1 when the first critical regenerative torque Tmlmt(i) geared to the velocity (middle deceleration) of the vehicle falls under tolerable maximum regenerative braking torque Tmmax. - 特許庁

操舵限界に達したときに加わる衝撃を抑えるとともに、両への搭載性を向上させることができる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of suppressing an impact applied when reaching the steering limit and enhancing the mountability on a vehicle. - 特許庁

ヨーレートフィードバック制御を行う両の操舵角制御装置において、タイヤのグリップ限界を超えない範囲内にて操舵角の制御を行うものの提供。例文帳に追加

To provide a steering angle control device for vehicle to perform a yaw rate feedback control of the steering angle within the range not going beyond the gripping limit of tire. - 特許庁

そして体上下加速度の変動の所定の高周波数領域に於ける強さが所定の限界値以上になるとアクティブスタビライザをロックする。例文帳に追加

Further, the active stabilizer is locked when the intensity in a predetermined high frequency area of variation of the vehicle body vertical acceleration becomes a predetermined limit value or more. - 特許庁

具体的には、切り換え制御手段は、遅角後の点火時期が遅角限界を超える場合、両の加減速状態に応じた制御を行うことにより、運転者にトルク段差を感じにくくさせる。例文帳に追加

To be specific, in the switching control means, if the ignition timing after retardation exceeds the retardation limit, a driver will hardly feel the torque step by carrying out control responding to the acceleration/deceleration state of the vehicle. - 特許庁

機械式オイルポンプおよび電動オイルポンプを備えるハイブリッド両において、電動オイルポンプの連続動作が限界を超えることによる故障を防止する。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle mounted with a mechanical oil pump and an electric oil pump that is prevented from getting out of order as the continuous operation of the electric oil pump exceeds its limit. - 特許庁

あらゆる走行状態において両前後の横滑り角がほぼ等しく推移する完全ニュートラルステア特性を得ることを可能として、革新的な限界コントロール性能を得ること。例文帳に追加

To provide an innovative limit control performance by enabling to provide perfect neutral steering characteristics maintaining vehicle front and rear lateral slip angles roughly same under any traveling conditions. - 特許庁

下部スプロケットホイール5に第2光電管29をケージ9上のパレットP上面から限界寸法T1分だけ上方に位置するように設置する。例文帳に追加

In addition, a second phototube 29 is installed to the lower sprocket wheel 5 so that the phototube 29 may be positioned above the upper surface of a pallet P on a cage 9 by the limit trim T1. - 特許庁

自動制動制御の実行領域を衝突回避限界距離よりも自両側に拡大した場合にも、的確な自動ブレーキの介入を行うことができる自動制動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic braking control device capable of properly intervening an automatic brake even when an automatic braking control area is expanded further to the vehicle side than a collision avoidance limit position. - 特許庁

クラッチ装置は、両のフライホイール2からのトルクを断接するためのものであって、クラッチディスク組立体3と、クラッチカバー組立体2と摩耗限界警報装置71とを備えている。例文帳に追加

This clutch device for connecting/disconnecting the torque from a fly wheel of a vehicle is provided with a clutch disk assembly 3, a clutch cover assembly 2 and an abrasion limit alarm device 71. - 特許庁

クラッチ締結時に操舵系に入力されるトルクが限界伝達トルクを超えることにより摩擦式クラッチ機構が滑っても操向輪の転舵角不足を解消することができる両用操舵装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering device for a vehicle capable of eliminating shortage of a turning angle of steering vehicle wheels even if a friction type clutch mechanism makes a slip when the torque fed to the steering system at the time of engaging a clutch exceeds the limit transmission torque. - 特許庁

具体的には、推定体速度VB(n)を求める際に使用される減速度最大限界値KDWとして、滑り止め剤塗布装置が作動中であるとき用のKDWHを設定する。例文帳に追加

Specifically, KDWH used when a slide-stop agent coating device is in operation is set as the deceleration maximum limit value KDW used when determining the presumption vehicle body speed VB(n). - 特許庁

全閉状態にあるルーフパネルの両走行空力による上方移動量がシールアウト限界を超えないようにしたリトラクタブルルーフを提供する。例文帳に追加

To provide a retractable roof wherein an upward movement amount by vehicle travel aerodynamic force of a roof panel in a fully closed state does not exceed a seal-out limit. - 特許庁

バキュームブースタによる助勢が限界となるときに液圧ポンプを適切に作動させてブレーキ液圧をリニアに変化させる両用制動装置装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking device for a vehicle for linearly changing brake hydraulic pressure by properly operating a hydraulic pump when assistance by a vacuum booster becomes a limit. - 特許庁

抽出した最小値が限界距離(L)よりも小さければ、当該障害物距離の最小値とそのときの自位置を示す情報を出力する。例文帳に追加

When the extracted minimum value is smaller than the limiting distance (L), the minimum value of the obstacle distance and information that indicates own vehicle location at that time is output. - 特許庁

摩擦力限界に達する前の早い段階で路面摩擦係数を精度よく推定し、これに応じて制御パラメータを調整し、適切に両の運動制御を行なう。例文帳に追加

To properly control an operation of a vehicle by precisely estimating a road surface friction coefficient at an early stage prior to a friction force limit, and accordingly adjusting a control parameter. - 特許庁

降雨等により間距離検出手段の検出性能が低下してその検出限界距離が短くなっている状況を簡単に把握できるようにする。例文帳に追加

To easily grasp the state that the detection performance of an inter- vehicle distance detecting means is lowered caused by rainfall etc., and that its detection limit distance becomes short. - 特許庁

すなわち、前後輪のグリップ状態に着目してアシストトルクを補正するので、両挙動が限界に達していることをより正確に把握でき、より適切な操舵アシストを実現することができる。例文帳に追加

That is, since the assist torque is corrected by taking into account the grip states of the front and rear wheels, a situation that a vehicle behavior reaches a limit can be more accurately grasped and more appropriate steering assist can be achieved. - 特許庁

足踏み本体は、体フレームの両外側を結ぶ形状で、前後方向への回動限界である位置決め部へ突き当たるように設置されている。例文帳に追加

The step body is installed to be abutted to a positioning part, which is the limit of forward and backward turns, while linking the outsides of both the car body frames. - 特許庁

偏摩耗の発生を有効に防止して、パターンノイズの低減を十分に実現するとともに、両の旋回走行時の限界速度の予測を容易にする。例文帳に追加

To fully decrease the pattern noise by effectively preventing an occurrence of partial wear and to easily predict the limiting speed of a vehicle while turning. - 特許庁

両の少なくとも1つの所定の運転状態において、出力変数(NMOTIST)の所定の制御偏差(dnv)を超えたとき、操作変数(MSOLL)が所定の限界値(MO、MU)に移行される。例文帳に追加

The operational variable (MSOLL) is transferred to a prescribed limit value (MO, MU) when it exceeds prescribed control deflection (dnv) of the output variable (NMOTIST) in at least one prescribed driving state of the vehicle. - 特許庁

圧雪路や氷結路などにおいても、スリップ率を適切に制御してその路面で発生し得る限界に近い駆動性能又は制動性能を得ることができる自動及びその制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an automobile ensuring drive performance or brake performance close to the limit occurring on the road surface by controlling slip rate appropriately even on a hardened snow road or a freezing road, and to provide its controller. - 特許庁

例文

常に編成全体として粘着限界値に近いトルクを発生させて粘着力の有効利用を図ることができる列制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a train control device, capable of efficiently utilizing an adhesive force, by always generating a torque approximate to an adhesion limit in the entire train set. - 特許庁

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