1016万例文収録!

「限界車」に関連した英語例文の一覧と使い方(5ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 限界車に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

限界車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 286



例文

計画時は東海道本線の線路容量が限界になるであろうとの予測により、山科から片町線長尾駅(大阪府)に抜ける新線を作り、貨物列を新設の長尾操場に、特急列を片町線からJR東西線経由で大阪に入れる構想であった。例文帳に追加

In the planning stage of the Kosei Line, with the estimate that the track volume of the Tokaido Main Line would reach its limit, it was planned to construct a new line that would run from Yamashina Station to Nagao Station (Osaka Prefecture) on the Katamachi Line and to have freight trains enter a new Nagao yard and limited express trains enter Osaka Station from the Katamachi Line via the JR Tozai Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

横転が発生する直前の舵角Strである横転限界舵角Strlimを両重量Mや重心高Hおよび速Vに応じた値として演算しているため、両状態に応じた操舵制御を行うことが可能になる。例文帳に追加

Since the overturning limit steering angle Strlim which is a steering angle Str immediately before an overturn occurs is calculated as a value according to the weight M, the height of the center of gravity H, and the speed V of the vehicle, the steering control can be performed according to the state of the vehicle. - 特許庁

自動をシュミレーション装置にセットし、ドライバーが運転している走行データーにより、自動にかかる走行中の3次元方向の力を与えることにより、運転しているドライバーは疑似体験ができ、安全に自動の性能を限界まで引き出して運転することができる。例文帳に追加

An automobile is set on a simulation apparatus, a three-dimensional force to be applied to the automobile during driving is applied thereto by a travel data of the automobile driven by a driver, so that the driving driver can have a simulated experience of safely driving, with the performance of the automobile exerted to the limit. - 特許庁

運転支援を行う両制御部10を備える両Pに搭載される両用表示装置に、運転支援の内容が描かれた運転支援画像を意識的な知覚限界値よりも低く無意識的な知覚の範囲内で表示するヘッドアップディスプレイ12を備えさせた。例文帳に追加

On the vehicular display device which is mounted on the vehicle P having a vehicle control part 10 for performing operation support, a head-up display 12 is provided for displaying the operation support image consisting of operation support contents in a range of unconscious perception lower than a conscious perception limiting value. - 特許庁

例文

風切り騒音と走行抵抗を確実に低減し、耐久性を高め、両の連結部の外観を高め、作動安定性を高め、故障や破損しても限界からはみ出さないようにし、設置スペース的に有利にできる、高速鉄道両の外幌装置を提供する。例文帳に追加

To provide an outer diaphragm for a high-speed railway vehicle, which certainly reduces a hissing noise and a travel resistance, improves durability, outer appearance of connection parts of the vehicle, and working stability, prevents deviation from a vehicle limit even if failure or breakage occurs, and takes advantage of an installation space. - 特許庁


例文

これら入力信号に基づき、両の挙動がアンダステア状態か、オーバステア状態か判定し、両1が発生させることの可能な限界ヨーレートで目標とするヨーレートを制限しながら両挙動を安定させるべくブレーキ駆動部13に信号出力する。例文帳に追加

Then, the controller 40 judges whether the behavior of a vehicle is an under-steer status or an over-steer status based on those input signals, and outputs a signal to a brake driving part 13 so that the behavior of the vehicle can be stabilized while limiting a target yaw rate at a limiting yaw rate which can be generated by a vehicle 1. - 特許庁

両を減速させる場合、運転者がアクセル戻し操作をするときに、タイヤのグリップ状態が旋回性能の限界に近いほど、自両を緩やかに減速させる、つまり自両を減速させるときの減速度を制限する。例文帳に追加

When its own vehicle is decelerated, as the grip state of a tire is approximate to the limit of turning performance, its own vehicle is slowly decelerated, that is, a deceleration speed for decelerating its own vehicle is regulated, when a driver performs an accelerator returning operation. - 特許庁

両が限界コーナリング速度で旋回している際にブレーキ作動状態にあるときにオーバステアリングを抑制し、あるいは両が旋回している際にブレーキ作動状態にあるときにドリフトを抑制するために、両を安定化する制御方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controlling method and apparatus for stabilizing a vehicle, either to restrain over-steering when a brake is being actuated while the vehicle is turning at a limit cornering speed or to restrain drift when the brake is being actuated while the vehicle is turning. - 特許庁

両100に搭載される両用表示装置1に、運転を支援する運転支援情報が描かれた運転支援画像を、意識的な知覚限界値よりも低く、無意識的な知覚の範囲内の表示タイミングで表示するヘッドアップディスプレイ14を備えさせた。例文帳に追加

The display device 1 for the vehicle mounted on the vehicle 100 is provided with a head up display 14 for displaying the driving assist image drawn with the driving assist information for assisting the driving at display timing lower than an intentional consciousness limit value and within a range of unintentional consciousness. - 特許庁

例文

優れた操縦安定性能を有する自動二輪用空気入りタイヤを提供する、および、グリップ力に優れコーナリング限界点近傍でのタイヤの挙動が安定し、優れた旋回性能を発揮し得る自動二輪用空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for a motorcycle, which has superior driving stability, and which has superior gripping force to stabilize the behavior of the tire near its cornering limit and can exert superior cornering performance. - 特許庁

例文

2つの空調ゾーンを個別に空調制御可能な両用空気調和装置において、それぞれの空調ゾーンの設定温度の一方又は双方を限界温度(最大温度又は最小温度)に設定する要請に対し、適切な制御を行うことができる両用空気調和装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular air conditioner capable of proper control for a request for setting one or both of a preset temperature of respective air conditioning zones to a limit temperature (a maximum temperature or a minimum temperature) in the vehicular air conditioner capable of individually controlling air conditioning on the two air conditioning zones. - 特許庁

ステップS303及びステップS307において、先行両からの反射波の受光強度の最大時間幅Ltが基準時間幅より小さい場合には、装置の検知限界距離付近に先行両Aが位置すると判定する。例文帳に追加

It is determined that the preceding motor vehicle A is located in the vicinity of the detection limit distance of this apparatus in the case that the maximum time length Lt of the intensity of received light of reflected waves from the preceding motor vehicle is smaller than a reference time length in a step S303 and a step S307. - 特許庁

誤動作防止ECU30は、両Cの走行時には、メモリ31に記憶保持されている対応マップT1を用いて、駐支援装置20によって検出される障害物までの距離に基づき、エンジン回転速度の限界値を設定する。例文帳に追加

A malfunction preventive ECU 30 sets a limit value of an engine speed based on a distance up to the obstacle detected by a parking support device 20 by using a corresponding map T stored and held in a memory 31 when the vehicle C travels. - 特許庁

両に搭載される両用表示装置1に、所定の方向指定画像を表示画面上に表示し、且つ、当該表示される方向指定画像を、表示画面上で、意識的な知覚限界値よりも低く、無意識的な知覚の範囲内で所定の方向に動かす表示装置11を備えさせた。例文帳に追加

The vehicular display device 1 loaded on a vehicle is equipped with a display device 11 displaying a given direction-specifying picture on a display screen and moving the displayed direction-specifying picture in the given direction at a moving speed lower than a conscious sensory limit value and within an unconscious sensory range on the displayed screen. - 特許庁

地上側には、地上側無線装置2と地上制御装置3を有する総合地上側制御措置1が設置され、無線通信部16からの列位置情報を受信して列が安全に走行できる限界位置である走行許可位置を求めている。例文帳に追加

A general ground control device 1 which includes a ground radio device 2 and a ground control device 3 is installed in the ground side to receive the train position information from the radio communication part 16 for searching for a traveling permitted position being a critical position for the train to safely travel. - 特許庁

高所作業のデッキの直線制御において、駆動手段が作動限界に達した場合、その後の伸縮ブームが当初の直線から逸脱することを作業者に確実に認識させてデッキが対象面に接触することを防止することができる高所作業の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a high lift work vehicle capable of preventing contact of a deck of the vehicle with a target face by certainly impressing a worker with deviation of an expansion boom from an initial line later in the case that drive means reach operation limits in linear control for the deck. - 特許庁

横方向の反力と前後方向の反力が関連付けられ、かつ両の前後方向及び左右方向の限界挙動に応じた反力を運転操作子に与える両の運転操作装置及びその制御プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a drive control device for a vehicle capable of providing, to a drive control element, such reactions that a lateral reaction is related to a longitudinal reaction and determined acceding to limit behaviors in the longitudinal and lateral directions of the vehicle and a control program thereof. - 特許庁

地震や強風、洪水、落石、土砂崩れ、鉄橋崩落、踏切進入、沿線火災、軌道内限界支障(妨害を含む)等の運行障害の発生時に、鉄道両をより素早く的確に制動することのできる両制動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle braking method capable of rapidly and correctly braking a railroad vehicle when any operational trouble occurs, such as an earthquake, strong wind, flooding, fall of rocks, earth slide, fall of an iron bridge, ingress in a railroad crossing, fire nearby, and in-track limiting troubles (including interruption). - 特許庁

両が停止状態から発進する状況下、対象物までの距離がカメラ16の認知限界距離以下である場合には、レーダ装置18による対象物までの距離情報のみに基づいて両に生じている危険度を判定する。例文帳に追加

If the distance to the obstacle, when the vehicle starts moving, is less than a recognizing limit distance of the camera 16, a risk potential generated with the vehicle is determined based on distance information to the obstacle generated by the radar device 18 only. - 特許庁

両が備える駆動輪に要求される要求駆動輪加速度a1、及び両の駆動輪と駆動輪が接する路面との間の摩擦係数から駆動輪が発生することのできる上限の限界駆動輪加速度a2を求める(ステップS102)。例文帳に追加

There is obtained upper-limit limiting drive-wheel acceleration a2 which the drive wheel can generate from required drive wheel acceleration a1 required for the drive wheel arranged at the vehicle, and the frictional coefficient between the drive wheel of the vehicle and a road surface which the drive wheel contacts with (step S102). - 特許庁

この補正により、後輪の遅い方の輪速が増大させられるため、雪路等における限界走行時において、後輪の遅い方の輪速が遅くリアの横力が残ってアンダーステア傾向が生じ、回頭性が悪くなることが抑制される。例文帳に追加

Since the lower wheel speed of the rear wheels is increased by this correction, the lower wheel speed of the rear wheels is low and a rear lateral force remains in a limit traveling on a snow road and the tendency of under steering occurs, and the deterioration of a turning capability can be suppressed. - 特許庁

本発明の目的は、地上制御装置間の情報通信量を低減し地上制御装置間の信号線の容量が小さくても隣接する地上制御装置の制御範囲に進入する列の停止限界位置を正確に算出できる列制御方法および装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a method and a device for train control capable of accurately calculating the stop limit position of a train advancing in the control range of adjacent ground control devices even when the capacity of signal lines between the ground control devices by reducing the amount of information communication between the ground control devices. - 特許庁

幾何学的には、旋回時に体に作用する遠心力の方向と左右方向とでなす角度β_2は、走行条件に係らず、つまり走行状態が旋回性能の限界に近づいていても、体の前後方向と進行方向とでなす横すべり角βと一致する。例文帳に追加

Geometrically, an angle β_2 between the direction of centrifugal force acting on a vehicle body during turning and the lateral direction of the vehicle body is matched with a sideslip angle β between the longitudinal direction of the vehicle body and the direction of travel of a vehicle regardless of traveling conditions, that is, even when the traveling status approaches the limit of turning performance. - 特許庁

両用制御装置100は、スリップ角に対するセルフアライニングトルクを角度で微分した角度微分値が所定の第1閾値以下であるかを判断し、角度微分値が第1閾値以下であると判断される場合に輪のキャンバ角を調整する第1キャンバ角調整手段を備えているので、横力が飽和してグリップ力の限界に近付くことを予測し、輪のグリップ力が限界を超える前にキャンバスラストを発生させて、著しいアンダーステア傾向、オーバーステア傾向やスピンなどの発生を未然に防止することができる。例文帳に追加

This control device 100 determines whether or not an angle differential value that self-aligning torque in relation to a slip angle is differentiated by an angle is a prescribed threshold or below and includes a first camber angle adjusting means for adjusting the camber angle of the wheel when the angle differential value is determined to be the first threshold or below. - 特許庁

速検出手段により検出される速が駆動モータの回転数限界値に基づいて設定される速リミッタ値の初期値以上となったときには、速リミッタ値に基づいて所定のアクセル踏み込み量に対する出力トルクを小さくするとともに、前記初期値より小さな低速値に速リミッタ値を変更する。例文帳に追加

When a vehicle speed detected by a vehicle speed detecting means exceeds an initial value of a vehicle speed limiter value set on the same of an engine speed limit value of the driving motor, an output torque to the prescribed acceleration pedal depression amount is reduced on the basis of the vehicle speed limiter value, and the vehicle speed limiter value is changed to a low vehicle speed value lower than the initial value. - 特許庁

新幹線両に適用する際にも限界の内側へ入り込む量を最小限に抑えて両に搭載する各種機器のスペースを十分に確保することができ、かつ構造が簡単で信頼性により優れた鉄道両用軌間可変台の軌間変更ロック解除装置を提供する。例文帳に追加

To provide a gage variation lock unlocking device of a variable gage truck for a railroad vehicle, the device capable of securing enough space for various devices mounted in the vehicle, by minimizing the amount by which the unlocking device enters inside a vehicle limit, even when it is applied to a Shinkansen vehicle, the device being simple in structure and excellent in reliability. - 特許庁

本発明によれば、各両に適合した理論的ロールオーバー特性曲線が与えられ、これは各々検出されるロールオーバーシナリオに適合した特定の限界周波数を有する低域通過フィルタ関数と作動閾値を用いて近似される。例文帳に追加

A theoretical rollover characteristic curve adapted to the each vehicle is provided, and is approximated using a low pass filter function having a specified threshold frequency and an operation threshold value adapted to each detected rollover scenario. - 特許庁

簡単な構造で、制動解除時の摩擦パッドをディスクロータから確実に離間させることができると共に、摩擦パッドのライニングが摩耗限界に達したことを知らせることができるパッドリテーナを備えた両用ディスクブレーキを提供する。例文帳に追加

To provide a simple-structured disk brake for a vehicle capable of surely separating a friction pad from a disk rotor when releasing braking and capable of informing that a lining of the friction pad reaches the abrasion limit. - 特許庁

低廉で、かつ、エネルギーを無駄に消費することなく、複数の液体燃料貯蔵施設に設置された液体燃料貯蔵タンク内の圧力を限界圧力以下に保持できるように、バルクコンテナ両の巡回ルートを最適化するシステムを提供する。例文帳に追加

To inexpensively provide a system for optimizing a bulk container vehicle patrol route so that pressure in a liquid fuel storage tank arranged in a plurality of liquid fuel storage facilities, can be held in limit pressure or less, without uselessly consuming energy. - 特許庁

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、スロットルの積算作動量が両走行距離に応じた耐久限界作動量を超えないようにスロットルの動作を制御できる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine that can control the operation of a throttle so that a summed operation amount of the operation of the throttle does not exceed an endurance limit operation amount according to a vehicle travelling distance, regarding the control device for the internal combustion engine. - 特許庁

各パターンは、自動変速機の作動油温を引数として選択されるものであり、該作動油温が高くなるにつれて、ロックアップクラッチをONとする速要素の最低限界値が高速側に移行するように設定されている。例文帳に追加

Each pattern is selected with the operation oil temperature of an automatic transmission as an argument, and is set such that a minimum limit value of a vehicle speed element for turning the lockup clutch ON is shifted to a high speed side as the operating oil temperature increases. - 特許庁

前後一対の揺動アームによって機体フレームに対するトラックフレームの姿勢変化を行なわせる作業でありながら、昇降操作されるトラックフレームの機体フレームに対する前後移動量を小に済ませた状態でトラックフレームの下降限界を低く設定する。例文帳に追加

To set a lowering limit of a truck frame low while shortening a longitudinal moving distance to the minimum relative to a machine body frame of the operating truck frame so as to be liftable though it is a working vehicle changing the attitude of the truck frame relative to the machine body frame by a pair of front/rear rocking arms. - 特許庁

したがって、実スリップ率の低下によって横加速度Gyが増加してピーク値を取るときに近づくことを抑制でき、両が横転する可能性があるロール限界値にロール角が達することを抑制できると共に、横転抑制効果をより高くすることが可能となる。例文帳に追加

Therefore, it can be controlled that the lateral acceleration Gy is increased and approaches to the peak value due to the degradation of the actual slip ratio, and the roll angle reaches the roll limit value with the possibility of lateral turnover of a vehicle, and the lateral turnover effect can be enhanced. - 特許庁

通常の走行状態と変わらないヨーレートのダンピング特性により運転者に操舵違和感を与えることなく、旋回限界走行領域においてもドライバーの操舵入力に対して所望のヨーレート出力が得られる両運動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide the desired yaw rate output to a driver's steering input even in a turn limit running region by means of the damping characteristic of yaw rate which is not different from those under normal running conditions, without the possibility that the driver feels any malaise during steering. - 特許庁

プロペラ、ファンなどの羽根のピッチを変える機構において、モーターや油圧機構を用いた場合に行うべき耐候性、経時変化に対しての定期的、臨時的点検を不要とすることができ、また、ピッチの操作角度に限界がなく羽根の軸を自在に回転停止できる歯機構の提供。例文帳に追加

To provide a gear mechanism to change the pitch of blades of a propeller, a fan or the like in which periodical and occasional inspection for the weather resistance and secular changes to be carried out when using a motor and a hydraulic mechanism can be dispensed with, the operational angle of the pitch is unlimited, and the rotation of a shaft of the blades can be freely stopped. - 特許庁

センタデフに速度拘束方式又はトルク感応方式のデフを採用した四輪駆動に於いて、旋回加速時の限界性能を向上するための前後左右輪への駆動力又は駆動トルクの最適な配分を決定することのできる駆動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide, in a four-wheel drive vehicle in which a differential of a speed-straining type or torque-sensitive type is employed for a center differential, a driving force distribution controlling device capable of determining an optimum distribution of a driving force or a driving torque to front and rear, right and left wheels to improve a limit performance at the time of the vehicle accelerating while turning. - 特許庁

走行中にタイヤと路面との間のグリップ状態を推定・監視し、タイヤの限界性能を良好に発揮させ、両の運動性能が向上するようにタイヤ空気圧を制御するタイヤ空気圧制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an air pressure control device for a tire capable of controlling the air pressure so that the maneuverability of a vehicle is enhanced by estimating the grip condition between the tire and the road surface during running, monitoring the estimation, and allowing the tire to exert the limit performance in satisfactorily. - 特許庁

リフト時間面積が減少する側に設けられた規制部材によって規定される可動限界位置に可変動弁機構の動作位置が変更される際に生じやすい過度な両の減速感の発生を抑えることのできる内燃機関の可変動弁機構制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve train control device for an internal combustion engine which can prevent a vehicle driver from feeling a sense of deceleration excessively frequently occurring when an operation position of the variable valve train is changed to a motion limit position regulated by a regulating member disposed on a side where a lift time area is decreased. - 特許庁

シートバック3の背面には、両前後方向へ回動自在に設けられたプレート10が配されており、当該プレート10は、シートバック3に近接する方向に付勢されて、その回動限界がシートバック3の背面から起立した状態となるように設定されている。例文帳に追加

A plate provided turnably in a vehicle longitudinal direction is arranged on the back surface of the seat back 3, and the plate 10 is urged in a direction approaching to the seat back 3, and the turning limit is set such that the turning limit becomes in the state that it stands from the back surface of the seat back 3. - 特許庁

長押操作によって限界設定値に設定された後に、逆方向に設定値を一括して戻す際の操作を簡略化でき、ひいては、操作上ユーザが感じる煩わしさをより軽減できる両用制御設定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control setting device for a vehicle that simplifies operation when returning a set value in the reverse direction at once after it is set to a critical set value by long pressing operation, and consequently further reduces troublesomeness that a user feels regarding the operation. - 特許庁

通常制御モードによる走行中に自動制御が制御限界に達したと判断された場合、表示部22aに隣接配置され且つ載機器22に対する操作を受け付けるスイッチ22bが操作されているか否か判断する。例文帳に追加

When it is determined that automatic control reaches a limit of the control during driving in a normal control mode, it is determined whether or not a switch 22b arranged adjacent to a display section 22a and receiving operation for an in-vehicle equipment 22 is operated. - 特許庁

バンパリィンフォースと体側のサイドフレームとの間に配されるクラッシュボックスの衝撃エネルギーの吸収能を高め、ストローク・荷重線図を右上がりでなく荷重限界近くにすばやく立ち上げ衝撃エネルギー吸収能を高める。例文帳に追加

To enhance absorption ability of an impact energy of a crush box arranged between a bumper reinforcement and a side frame on a car body side, and to quickly enhance the impact energy absorption ability by sharply raising a stroke-load curve near the load limit, not allowing a gradual upward- sloping curve. - 特許庁

また、セルフアライニングトルクは、輪のグリップが限界であるか否かの判定をする際に用いているので、セルフアライニングトルクにノイズが含まれている場合でもモーメント制御量の導出には影響を与えず、より適切なモーメント制御量を導出することができる。例文帳に追加

Also, the self-aligning torque is used when determining whether or not the grip of the wheel reaches a limit, so that even when any noise is included in the self-aligning torque, the noise does not influence the derivation of the moment controlled variables, and the more proper moment controlled variables can be derived. - 特許庁

次いで内燃機関の出力トルクがトルク限界値Tlimitに近づいたとき、位相を弱め位相から弱め位相と強め位相の中間位相に変更し、電動機の出力トルクで内燃機関の出力トルクをアシストさせて速を加速する如く。例文帳に追加

Next when the output torque of the internal combustion engine approaches a torque limit value Tlimit, the phase is changed from the weak phase to a mid phase between weak phase and strong phase, and the output torque of the internal combustion engine is assisted by the output torque of the electric motor to increase the vehicle speed. - 特許庁

電動式コントロールバルブ等に用いられる遊星歯式減速装置において、過負荷時に空転する部材の質量が少なく、空転時の慣性力の低減、駆動負荷の低減を図り、正確な限界伝達トルクの設定を行い、送りねじ機構に過負荷が作用することを的確に回避すること。例文帳に追加

To provide a planetary gear speed reducer to be used for an electric control valve, accurately avoiding the operation of overload on a feed screw mechanism by accurately setting limiting transmission torque while reducing the mass of a member which idles during overload for less inertial force during idling and less driving load. - 特許庁

基準ラック歯形としてオーバルピッチ曲線を用いた一対のヘリカル歯を持ち、少ない歯数でも一点連続接触歯形の理論限界の歯高率πm/4を設定可能とし、歯形間の閉じ込み現象のない理想的な容積流量計を提供する。例文帳に追加

To provide an ideal volumetric flowmeter having a pair of helical gears using an oval pitch curve as a reference rack tooth form, and having no containment phenomenon between each tooth form, can set a tooth height rate πm/4 of a theoretical limit of a one-point continuous contact tooth form even in the case of the small number of teeth. - 特許庁

またセンサにより熱集積値が第2の所定の熱集積限界値を超え、かつ両速度が遅いことを感知すると、クラッチを保護するための出力信号を発信してクラッチの接続を完全に外す状態に設定する。例文帳に追加

Further, when the sensor detects that the heat accumulating value exceeds a second designated limit of the heat accumulating value and also detects that vehicle speed is slow, the connection of the clutch is completely set in an off state by transmitting an output signal to protect the clutch. - 特許庁

オーバーステアであるときは、加圧モータを限界で作動させ、かつ供給側バルブを全開とした機械限度の加圧速度で加圧する第1フェーズを行った後に、両の挙動状態に応じて調圧する第2フェーズを行う。例文帳に追加

In an oversteer state, after implementing a first phase pressurizing the fluid at the limit pressurization speed of the machine, where the pressure motor is operated to the limit and a supply side valve is full opened, a second phase governing the pressure according to the behavior state of the vehicle is implemented. - 特許庁

一方、両が旋回中であっても、横加速度が予め定める限界判定値以下であれば、2つの液圧通路のうち液圧が高い側にある電磁弁を閉弁状態として所定のロール剛性を確保するとともに、低い側にある電磁弁については開弁状態とする。例文帳に追加

On the other hand, even during the turning of the vehicle, when lateral acceleration reaches a predetermined limit determination value or smaller, a solenoid valve on a side high in hydraulic pressure out of two hydraulic passages is closed to secure predetermined rolling rigidity, and a solenoid valve on a side lower in hydraulic pressure is opened. - 特許庁

例文

および対象(衝突予想対象)の運動性能限界に基づいて両者の衝突確率値(総合衝突確率値)Prを求め(S106)、求めた総合衝突確率値Prの大きさに基づいて衝突被害軽減動作を決定する。例文帳に追加

Based on the movement performance limit of an automobile and an object (an estimated object to be collided), the collision probability values Pr (the integrated collision probability values) of the two objects are determined (S106), and based on the magnitude of the determined integrated collision probability value Pr, a collision damage relieving motion is decided. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS