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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 駆動車輪に関連した英語例文

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駆動車輪の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1799



例文

トラクタの車輪駆動させるエンジンから延出される動力取出軸の回転駆動をトレーラの車輪に伝達して駆動させると共に、トレーラの走行軌跡をトラクタの走行軌跡と同一にする農業用トレーラ構造を提供する。例文帳に追加

To provide a trailer structure for agricultural use to drive the wheel of the trailer by transmitting the rotational motion of a power output shaft extended from an engine for driving the wheel of a tractor and making the traveling track of the trailer coincide with that of the tractor. - 特許庁

前後等径の車輪を備えるとともに、前後輪を各々駆動でき、かつ前後輪の操舵可能な乗用管理機であって、エンジン回転が左方向、右方向の何れの回転方向であっても、車輪駆動と作業機駆動は共に一方方向の回転を出力する。例文帳に追加

This ridable plant husbandry machine is provided with front and rear wheels of equal diameter, and capable of driving the front and rear wheels, respectively, and steering the front and rear wheels, and both the wheel drive and the working machine drive output the rotation in one direction even when the engine is driven in either right or left direction. - 特許庁

椅子本体1に車輪2が取り付けられてなる車椅子において、椅子本体1の前方に、車輪2とは別にペダル31で駆動される駆動機構3を備え、この駆動機構3を椅子本体1の前方に着脱自在に連結させた構成とする。例文帳に追加

In the wheelchair with its chair equipped with a wheel 2 in a chair body 1, a driving mechanism 3 driven with a pedal 31 is detachably mounted in front of the chair body 1, apart from the wheels 2, and this driving mechanism 3 is detachably coupled in front of the chair body 1. - 特許庁

1個の油圧ポンプにより全車輪に個別に設けられた各油圧モータを駆動する形式の乗用芝刈機において、傾斜地を下って芝刈作業を行う際に、「全車輪駆動方式」と「前輪駆動方式」との切り替えを自動的に行うことである。例文帳に追加

To automatically switch an "all-wheel drive system" and a "front wheel drive system" when mowing a lawn while descending a slope, in a riding-type lawn mower which is driven by a hydraulic motor individually installed at each wheel by using a single hydraulic pump. - 特許庁

例文

ブレーキ制御装置は、ブレーキECU70を含み、車輪に付与される摩擦制動力をブレーキECU70により制御するブレーキシステムと、ハイブリッドECU7を含み、該車輪駆動軸を介して付与される駆動力をハイブリッドECU7により制御する駆動システムと、を備える。例文帳に追加

This brake controller includes a brake system including a brake ECU 70 to control friction braking force to be given to wheels by the brake ECU 70 and a driving system including a hybrid ECU 7 to control driving force to be given to the wheels through a driving shaft by the hybrid ECU 7. - 特許庁


例文

これにより、前部駆動車輪9aのみが前部走行モータ7aで回転駆動するため、走行本体1は、その場で、停止している後部駆動車輪9bを中心として、前部側が左右方向へ回動し、走行本体1の位置ずれが修正される。例文帳に追加

In this way, by driving only a front drive wheel 9a to rotate by a front running motor 7a, the running main unit 1, in the spot, makes a front side turn to the right/left directions with a stopped rear drive wheel 9b serving as the center, the position deviation of the running main unit 1 is corrected. - 特許庁

操舵輪側のシャフトとして1本の連続したシャフトを使用し、該シャフトに対して直接車輪が支持されており、且つ該車輪がシャフトから駆動力を受けて駆動されると共に操舵機能も備える構造を有する車両における操舵輪の駆動構造を提供すること例文帳に追加

To provide a driving mechanism of a steering wheel in an automobile with structure that wheels are supplied driving power and steering function from a shaft, which is one continuos shaft used for steering wheels and directly supports wheels. - 特許庁

動力伝達機構には、駆動車輪に加わる走行抵抗がモータジェネレータによる駆動車輪駆動力よりも大となる所定高速走行状態では出力軸とモータジェネレータの間の動力伝達を遮断する遠心クラッチ25が設けられている。例文帳に追加

The power transmitting mechanism is provided with a centrifugal clutch 25 which cuts off power transmission between the output shaft and the motor generator during the predetermined high speed traveling in which traveling resistance applied to the driving wheels becomes larger than the driving force of the driving wheels by the motor generator. - 特許庁

車輪駆動力のバラツキが有ることが検出された場合には、今回演算されたスリップ偏差値Aに基づいて車輪速度偏差値Dの補正を行い、車輪駆動力のバラツキが無いことが検出された場合には、前回演算されたスリップ偏差値A*に基づいて車輪速度偏差値Dの補正を行う。例文帳に追加

If any dispersion is detected in wheel driving force, a wheel speed deviation value D is corrected according to a currently computed slip deviation value A, and if no dispersion is detected in wheel driving force., the wheel speed deviation value D is corrected according to a previously computed slip deviation value A*. - 特許庁

例文

車両のボディと、複数の車輪と、車輪に対してキャンバ角の付与及び付与の解除を行うためのアクチュエータと、所定の車輪に対してキャンバ角を付与する第1のアクチュエータ駆動処理手段と、所定の車輪に付与されたキャンバ角を解除する第2のアクチュエータ駆動処理手段とを有する。例文帳に追加

A camber control device comprises: a vehicle body; a plurality of vehicle wheels; an actuator for applying or canceling the application of a camber angle to the vehicle wheel; first actuator drive processing means for applying the camber angle to a prescribed vehicle wheel; and second actuator drive processing means for canceling the camber angle application to a prescribed vehicle wheel. - 特許庁

例文

車輪駆動力や制動力の大きさに対応した車輪接地荷重の制御が高い効果を発揮するのは、それが急速に変化すべき緊急時であることに鑑み、車輪駆動力や制動力の迅速な制御による変化を有効に機能せしめる車輪接地荷重制御がなされる車輌を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle considering that carrying out wheel vertical load control for making change due to prompt control of driving force or braking force of a wheel effectively function, by considering that the high effect of wheel vertical load control corresponding to the magnitude of the driving force or the braking force of a wheel is shown at emergency which should be rapidly changed. - 特許庁

平均駆動輪速Vw_Dave及び各車輪加減速度V'w_i を算出し、平均駆動輪速Vw_Daveが20km/h程度の上側車輪速所定値Vw_Hi未満で且つ少なくとも一方の駆動輪加減速度V'w_DL,V'w_DRが1G程度の低周波ノイズ所定値V'w_LO以上となったら、大きい方から三番目の車輪速Vw_3rd を車速V_SPに設定する。例文帳に追加

A microcomputer reads wheel speed obtained by wheel speed computing processing and computes the wheel acceleration-deceleration of each wheel and average driving wheel speed on driving wheels. - 特許庁

本発明に係る倒立振り子型二輪車1は、2つの車輪2と、車輪2を回転させる駆動力を発生させる駆動源と、倒立振り子型の姿勢を維持して走行可能なように駆動源を制御する制御部と、運転者Pの動作により発生する人力を車輪2に伝達する人力伝達機構とを備えるものである。例文帳に追加

An inverted pendulum type two-wheel vehicle 1 includes: two wheels 2; a driving source generating driving power to rotate the wheels 2; a control part controlling the driving source so as to run while maintaining the inverted pendulum type posture; and a human power transmission mechanism transmitting human power generated by the motion of a driver P to the wheels 2. - 特許庁

動力発生源が発生する動力を駆動軸に伝達し、駆動軸に取り付けられる第1車輪と第2車輪とを駆動する場合において、ステップS101では、動力発生源の回転状態に関する情報を取得し、ステップS102では、第1車輪の回転状態に関する情報を取得する。例文帳に追加

When the power generated by a power generation source is transmitted to a driving shaft, and the first wheel and the second wheel to be attached to the driving shaft are driven, information regarding the rotation state of the power generation source is acquired in step S101; and information about the rotation state of the first wheel is acquired in step S102. - 特許庁

レール7上を駆動車輪5により走行し、ホイストを吊設するトロリーにおいて、クラッチ手段4を介して、駆動車輪5を駆動する駆動手段3と、駆動手段3とクラッチ手段4を制御する制御手段6と、制御手段6にON−OFF信号を送る操作手段9を備えたことを特徴とする動力切替装置付きトロリー。例文帳に追加

This trolley, equipped with a power switching device, running on a rail 7 with the driving wheel 5, and suspending a hoist, comprises a driving means 3 for driving the driving wheel 5 through a clutch means 4, a control means 6 for controlling the driving means 3 and the clutch means 4, and an operating means 9 for sending an ON-OFF signal to the control means 6. - 特許庁

駆動力を発生する複数の車輪それぞれにおいて発生可能な最大駆動力(ステップS101)を求め、前記最大駆動力に基づいて求めた、前後輪での発生可能な最大駆動力及び最大ヨーモーメントの範囲内で、それぞれの前記車輪駆動力を求める(ステップS103、S104)。例文帳に追加

A maximum driving force generable by each of a plurality of wheels for generating driving force is computed (step S101), and a driving force by each wheel is computed to be within a range of maximum driving force and maximum yaw moment generatable by the front or rear wheels computed from the maximum driving force (step S103, S104). - 特許庁

目標車両駆動力を設定する目標車両駆動力設定手段と、実車両駆動力が前記目標車両駆動力となるよう車両を制御する車両駆動力制御手段と、車輪スリップ発生の可能性について判断する車輪スリップ判断手段と、を電子制御装置1に備える。例文帳に追加

An electronic control device 1 is provided with a target vehicle driving force setting means for setting a target vehicle driving force, a vehicle driving force control means for controlling a vehicle so that an actual vehicle driving force becomes the target vehicle driving force, and a wheel slip determination means for determining a possibility of the occurrence of the wheel slip. - 特許庁

車輪速センサ、加速度センサの出力から、車輪の出力駆動トルク中で車両の走行に有効に寄与していない路面損失トルクを求め、この路面損失トルクに応じてトラクション制御中の車輪速のかさ上げ量を制御する。例文帳に追加

Road loss torque not effectively contributing to traveling of a vehicle in output driving torque to wheels is calculated from outputs of a wheel speed sensor and an acceleration sensor and a raising amount of wheel speed in traction control is controlled according to the road loss torque. - 特許庁

そのチェイン機構は車輪機構と同期して通常では回転するが車輪がなんらかの状況でスリップを起こした場合にチェイン機構の駆動機構を少なくとも1つ稼働させ、車輪の走路面あるいはその近辺に回転子の角を出現させる。例文帳に追加

The chain mechanism is normally rotated in synchronization with the wheel mechanism, but it operates at least one driving mechanism of the chain mechanism to make the angles of the rotors appear on the road-running surface of the wheel or its vicinity when the wheel slips in any circumstances. - 特許庁

このため、最小車輪トルクTMINの機関温度に対する変動幅をなくすことができ、最小車輪トルクTMINに対応する車両駆動列における目標車輪トルクTdmd の算出の際、機関温度に対するマイナス側への変動幅を少なくすることができる(ステップS105)。例文帳に追加

Whereby the fluctuation band of the minimum wheel torque TMIN to the engine temperature can be eliminated, and the fluctuation band to a minus side with respect to the engine temperature can be reduced in calculating the target wheel torque Tdmd in a vehicle drive train corresponding to the minimum wheel torque TMIN (step S105). - 特許庁

2つのアクチュエータ(旋回軸モータ2、車輪軸モータ3)で発生するトルクは、旋回軸用トルク分配ギア4、車輪軸用トルク分配ギア5、旋回軸シャフト6、車輪軸シャフト7等の“伝達機構”を伝わって、全ての駆動機構10へと分配伝達される。例文帳に追加

Torques produced from two actuators (the swivel shaft motor 2 and the axle motors 3) are transmitted to all drive mechanism 10 through a transmission mechanism composed of a swivel torque distribution gear 4, an axle torque distribution gear 5, swivel shafts 6 and axel shafts 7 and the like. - 特許庁

左右の駆動輪の車輪速センサによる平均回転速度を検出し、変速機内の回転センサによる車輪速換算値を検出し、平均回転速度と車輪速換算値との差を逐次時間積分して相対角を求める。例文帳に追加

An average rotating speed is detected by the wheel speed sensors of right and left driving wheels, a wheel speed converted value is detected by a rotating sensor in a transmission, and time integral of a gap between the average rotating speed and the wheel speed converted value is sequentially executed to obtain a relative angle. - 特許庁

車輪5の駆動機構及び車輪5、8を制動する電気ブレーキ又はコンバータブレーキ等の非接触式ブレーキ6と、車輪の踏面に制輪子7b、9bを当てて制動する踏面ブレーキ7、9と、各部を制御する制御部22、26、31、32とを備えている。例文帳に追加

This device has a driving mechanism of wheels, a noncontact brake such as an electric brake or a converter brake for braking the wheels, tread brakes 7, 9 for braking the wheels by applying brake shoes to a tread of the wheels and control parts 22, 26 for controlling respective parts. - 特許庁

独立車輪駆動コンポーネント101は、電動機103の外周側に車輪104を回転自在に配置し、電動機103の回転力を減速機により減速して車輪104に伝えるコンポーネント構造となっている。例文帳に追加

Each independent wheel drive component 101 is of a component structure in which wheels 104 are freely rotatably positioned on the outer periphery of an electric motor 103 and the torque of the electric motor 103 is decelerated by a speed reducer and transmitted to the wheels 104. - 特許庁

車輪を操舵するときの路面反力トルクを、アクチュエータ駆動信号検出手段M1により車輪毎に検出し、その検出結果に基づき、セルフアライニングトルク推定手段M5にて、各車輪のセルフアライニングトルクを推定する。例文帳に追加

According to the road surface condition estimating device, a road surface reaction torque acting upon steering each wheel is detected for every wheel by an actuator driving signal detecting means M1, and a self-aligning torque of each wheel is estimated by a self-aligning torque estimating means M5 on the basis of a result of the above detection. - 特許庁

車輪軸51に外嵌したスピンドル52を、ケース体41に形成した開口部46に一部52aを突入して受動歯輪45の回転支持を行う状態でケース体41側に連結したことで、車輪軸を短くして、駆動車輪装置は幅を狭くして構成できる。例文帳に追加

A part 52a of a spindle 52 externally fitted to the axle 51 is inserted in an opening part 46 formed in the case body 41, and connected to the case body 41 side with the passive tooth wheel 45 in a rotary supporting manner, and as a result, the length of the axle is reduced, and the width of the drive wheel apparatus can be reduced. - 特許庁

車両1が、フロントフォーク14の下端部に支承される前車輪17と、主フレーム6の後端部に支承される後車輪23と、後車輪23を走行駆動可能とさせる電動機33と、この電動機33に電力を供給可能とするバッテリ35とを備える。例文帳に追加

The vehicle 1 is provided with a front wheel 17 supported to the lower end part of a front fork 14; a rear wheel 23 supported to the rear end part of a main frame 6; a motor 33 allowing the travel drive of the rear wheel 23; and a battery 33 for supplying electric power to the motor 33. - 特許庁

車輪を回転自在に支持すると共に座部を有する本体部と、車輪に連結される連結状態と当該連結が解除される非連結状態とを切換自在な力伝達機構とを有する移動体に用いられる車輪駆動装置40に関する。例文帳に追加

This wheel drive unit 40 for use in the mobile body is provided with a body part rotatably supporting wheels and having a seat part, and a force transmission mechanism freely changing over its state from a connected state connected to the wheels and a non-connected state released from the connection. - 特許庁

車両の車輪302を載置するタイヤ駆動装置118のフレーム122の前側に回動可能に車輪止め板194F及び補助プレート206Fを設け、後側に車輪止め板194B及び補助プレート206Bを回動可能に設ける。例文帳に追加

A wheel stopper plate 194F and an auxiliary plate 206F are turnably provided on the front side of a frame 122 of a tire drive device on which a wheel 302 of a vehicle is mounted, and a wheel stopper plate 194B and an auxiliary plate 206B are turnably provided on a rear side thereof. - 特許庁

その後、昇降装置を少し縮小作動して車輪腕を回動して主桁走行車輪と主桁との係合を解除し、この後、レール走行車輪(11)をモータで駆動し、検査機材取付部材をレール(8a,8b)上を横方向に移動させながら床版の点検を行う。例文帳に追加

Thereafter, the elevating device is slightly shrunk, and the wheel arms are rotated to release the engagement between the main girder traveling wheel and the main girder, followed by driving rail traveling wheels (11) by a motor, whereby the inspection equipment mounting member is horizontally moved along rails (8a, 8b) to carry out floor slab inspection. - 特許庁

車輪駆動によって機体を推進しながら、前部の刈取デッキ内で刈取られる草を、車輪中央部の小径部から後方へ排出させる草刈機においては、これら車輪部が狭いと刈草の排出性が悪く、機体の揺動やローリング性等が著しく、安定した円滑な草刈作用を維持し難い。例文帳に追加

To provide a mowed grass discharging apparatus for a walking type mower, with which twining of mowed grass on the small-diameter part of wheels is prevented and mowed grass is smoothly discharged backward. - 特許庁

車両の左右に設けられた複数の車輪11〜14と、各車輪11〜14を独立して回転駆動するモータ21〜24と、左右の車輪の回転数を異ならせることで車両の進路を変更するようにモータの回転数を制御するモータ制御手段とを有する。例文帳に追加

This electric automobile has two or more wheels 11-14 which are provided at the right and left of the vehicle, motors 21-24 which drive each wheel 11-14 independently, and a motor control means which controls the number of revolutions of the motors so as to change the course of the vehicle by varying the number of revolutions of right and left wheels. - 特許庁

車両の基準車輪(例えば後輪)の姿勢角を調整した後に、基準車輪及び非基準車輪(例えば前輪)を、所定高さの平板状の突起が複数形成された無限軌道のタイヤ駆動面上で転動させ、タイヤに発生する前後力及び横力を各々測定する。例文帳に追加

After posture angles of reference wheels (for instance, rear wheels) of a vehicle are adjusted, the reference wheels and non-reference wheels (for instance, front wheels) are rolled on the tire driving surfaces of an endless track formed with a plurality of flat plate-shaped protrusions having the specified height, and longitudinal force and lateral force generated on the tires are respectively measured. - 特許庁

車輪を備えた架台装置上に堆肥攪拌装置の攪拌手段を備える堆肥発酵処理装置において、架台装置の空転検知従動車輪に設置された回転検知手段により、該架台装置の車輪の空転が検知された時に、前記駆動手段を停止することを特徴とする。例文帳に追加

In the fermentation treatment apparatus for compost, which has an agitation means of a compost agitating device on a stand device having wheels, when the idling of wheels of the stand device is detected by a rotation detecting means attached to a driven wheel for detecting idling of the stand device, a driving means is stopped. - 特許庁

車両滑り制御ブレーキ装置が個々の車両車輪に付属のセンサ10〜13を含み、そのセンサにより、それぞれの車両車輪に対して、少なくとも走行路面と車両車輪との間に作用する駆動力および/またはブレーキ力を表わす値が測定される。例文帳に追加

This vehicle slip control brake device includes ancillary sensors 10 to 13 in individual vehicle wheels, and a value for showing driving force and/or brake force acting between at least a traveling road surface and vehicle wheels to the respective vehicle wheels is measured by the sensors. - 特許庁

これら各々の操作ハンドル5の前方への押出し回動動作に連動する車輪作動装置10をそれぞれ設けるとともに、これら各々の車輪作動装置10に台車本体1の各々の付随車輪2,2を個々に独立して連動させて押出し方向Yに回転駆動可能にする。例文帳に追加

While wheel operation devices 10 linked to the pushing-out turning operation of the operation handles 5 to the front side are provided respectively, the accessary wheels 2 of the carriage body 1 are linked indenpendently individually to the wheel operating device 10, so as to allow to turning drive in the pushing-out direction Y. - 特許庁

二軸を同時に削正加工可能な床下型車輪旋盤装置であって、簡易な構成で、軸間距離の誤差を簡単に修正でき、常に各一対の駆動ローラが車輪に均等に接触し、常に精度の高い床下型車輪旋盤装置を提供する。例文帳に追加

To provide an underfloor wheel lathe device capable of simultaneous turning on two axles that can easily correct an error in a center distance, continuously brings each pair of driving rollers into uniform contact with a wheel, and is continuously precise via a simple structure. - 特許庁

該制御部は、前後左右や旋回についての所定の方向の位置に基づいて演算された補助駆動力と、駆動方向指示部からの指示に基づいて演算された上記駆動力との合成力を駆動車輪駆動源に発生させる。例文帳に追加

This control part allows the drive source of the drive wheels to generate an auxiliary drive force calculated based on a position in a prescribed direction such as front/rear/left/right and the turning and a resultant force with the drive force calculated based on the command from the drive direction command part. - 特許庁

一方、主部材駆動歯車G0と第2の従部材駆動歯車G2との間には、主部材駆動歯車G0が所定角度回動したのちにその回動力を第2の従部材駆動歯車G2へ伝達可能とする駆動力伝達タイミング設定体を有する歯車輪列21を設ける。例文帳に追加

While, between the main member drive gear G0 and the second subordinate member drive gear G2, a gear train 21 having a drive force transmission timing set body which can transmit the turning force to the second subordinate member drive gear G2 after the main member drive gear G0 turns by a prescribed angle is provided. - 特許庁

駆動力配分制御装置31はエンジンから駆動力伝達系を介して複数の車輪へそれぞれ伝達される駆動力の割合を調節するための電磁ソレノイド22を制御するマイコン32を備える。例文帳に追加

This driving force distribution control device 31 comprises a microcomputer 32 controlling an electromagnetic solenoid 22 for regulating the ratio of a driving force transmitted from an engine to a plurality of wheels through a driving force transmission system. - 特許庁

したがって、エアコン用コンプレッサ18を駆動するエアコン駆動用モータ14の回転力を、車輪駆動用モータ13に伝達することができる。例文帳に追加

Thus, the rotating force of the air-conditioner driving motor 14 for driving the air-conditioner compressor 18 can be transmitted to the wheel driving motor 13. - 特許庁

また、シート12より後方には、駆動用バッテリ15を電源として後輪RL,RRを駆動する車輪駆動用モータ17が車体フレーム11に支持されている。例文帳に追加

Behind the seat 12, a motor 17 for wheel driving for driving the rear wheels RL, RR by using the battery 15 for driving as a power source is supported by the vehicle body frame 11. - 特許庁

オンデマンド式装置において、4輪駆動状態から2輪駆動状態への切り換えの際、クラッチ駆動電流が無駄に消費されること、並びに、車輪に大きなスリップが発生することを抑制すること。例文帳に追加

To suppress useless consumption of a clutch driving current and occurrence of large slip in wheels, when four wheel driving state is switched to two wheel driving state, in an on-demand-type apparatus. - 特許庁

トランスミッションの構造が複雑になることを回避しながらも、エンジンからの回転動力とモータからの回転動力との両方によって駆動車輪駆動することができるハイブリッド駆動車両を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid drive vehicle which evades having its structure of transmission complicated while being capable of driving the drive wheels by both the rotating forces from an engine and from a motor. - 特許庁

エンジンEに駆動連結される入力部材Iと、車輪駆動連結される出力部材Oと、回転電機MGと、を備えたハイブリッド駆動装置H。例文帳に追加

The hybrid driving device H is equipped with an input member I coupled with an engine E for driving force transmission, an output member O coupled with a wheel for driving force transmission, and a dynamo-electric machine MG. - 特許庁

誘導電動機により車輪駆動する電気車駆動システムにおいて、コンピュータ制御を用いずに自動的に空転の抑制ができ、編成全体での加速度低下が生じない電気車駆動システム。例文帳に追加

To provide an electric rolling-stock driving system, capable of automatically suppressing a slip without using computer control, and causing no acceleration decrease in the whole organization, concerning the electric rolling-stock driving system driving wheels by an induction motor. - 特許庁

人力で発電機を駆動し、発電機で発電される電気エネルギーによりモータを駆動し、車輪駆動可能な非同期有線伝送電気足踏み車を提供する。例文帳に追加

To provide an asynchronous wired-transmission electric pedalling vehicle in which a generator is driven by human power, a motor is driven by the electric energy generated by the generator, and wheel can be driven. - 特許庁

インホイールモータ駆動装置は、駆動力を発生させるモータ部Aと、モータ部Aの回転を減速して出力する減速部Bと、減速部Bからの出力を駆動輪34に伝える車輪ハブ軸受部Cとを備える。例文帳に追加

The in-wheel motor driving device comprises a motor unit A for generating the driving force, a deceleration unit B for providing the unit by decelerating the rotation of the motor unit A, and a wheel hub bearing unit C for transmitting the output from the deceleration unit B to the driving wheels 34. - 特許庁

単純なモータを使用して、車輪をロックする駆動ロックアームを開閉することが出来る駐輪用の駆動ロックアームの駆動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for driving a drive lock arm for bicycle parking in which the drive lock arm to lock a wheel can be opened/closed by using a simple motor. - 特許庁

例文

インホイールモータ駆動装置は、駆動力を発生させるモータ部Aと、モータ部Aの回転を減速して出力する減速部Bと、減速部Bからの出力を駆動輪34に伝える車輪ハブ軸受部Cとを備える。例文帳に追加

This in-wheel motor driving device comprises a motor portion A generating driving force, a decelerating portion B decelerating and outputting the rotation of the motor portion A, and a wheel hub bearing portion C transmitting the output from the decelerating portion B to a driving wheel 34. - 特許庁

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