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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > VARIABLE VALVE TIMINGの意味・解説 > VARIABLE VALVE TIMINGに関連した英語例文

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VARIABLE VALVE TIMINGの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1035



例文

The ECU 40 determines whether learning of holding control amount is completed or not and detects abnormality of the variable valve timing device 25 based on an operation condition of the device based on a condition that completion of learning of holding control amount is determined.例文帳に追加

また、ECU40は、保持制御量の学習が完了しているかどうかを判定し、保持制御量の学習完了が判定されていることを条件として、可変バルブタイミング装置25の作動状態に基づいて当該装置の異常検出を実施する。 - 特許庁

The center bolt includes: a cylindrical housing screw-fastened to an end of the camshaft so as to fix a movable member of the valve timing variable mechanism to the camshaft; and a sleeve 52 formed in a cylindrical shape having the same central axis as the housing and inserted into the housing.例文帳に追加

センターボルトは、バルブタイミング可変機構の可動部材をカムシャフトに固定するべく同カムシャフトの端部にねじ締結される円筒形状のハウジングと、同ハウジングと同一の中心軸の円筒形状に形成されて同ハウジングの内部に装入されるスリーブ52とを備える。 - 特許庁

This device is provided with a stop detecting means 20 detecting the stopping state of the vehicle and in this case, when the stopping state of the vehicle is detected by the stop detecting means, the control means 20 actuates the variable timing mechanism 15 to reduce the valve overlap amount.例文帳に追加

この場合において、車両の停止状態を検出する停車検出手段20を設け、この停車検出手段によって車両の停止状態が検出されると、バルブオーバーラップ量が減少するように制御手段20で可変タイミング機構15を作動する。 - 特許庁

To provide an engine control device which can accurately calculate compensation coefficients used for transient compensation of an ignition timing without involving a complicated and large-scale calculation model in order to prevent a combustion deterioration and the like caused by the mechanical response delay and the like of a variable valve train at a transition time such as an acceleration/deceleration time.例文帳に追加

加減速時等の過渡時における可変動弁機構の機械的応答遅れ等に起因する燃焼性悪化等を解消すべく、点火時期の過渡補正に用いる補正係数を、計算モデルの複雑化・大規模を招くことなく、正確に求めることのできるエンジンの制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

To reduce the sense of incongruity given to a driver by a method, wherein the influence of hammering generated due to interference between a cam shaft and a bearing increased owing to provision of a variable valve timing mechanism is suppressed.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構を設けたことで増大するカムシャフトと軸受けとの干渉による打音の影響を抑制して、運転者などに与える違和感を低減することのできる可変バルブタイミング機構付きカムシャフトの支持構造を提供する。 - 特許庁


例文

When an ignition key is ON, a current engine state is detected from a crank angle sensor or the like in step 2, and a current working position of a valve timing variable mechanism is detected from respective angle position information of the crank angle sensor and a driving shaft angle sensor in step 3.例文帳に追加

イグニッションキーがオンになっている場合は、ステップ2で、クランク角センサなどから現在の機関状態を検出し、ステップ3では、クランク角センサと駆動軸角度センサとのそれぞれの角度位置情報からバルブタイミング可変機構の現在の作動位置を検出する。 - 特許庁

When performing cylinder reduction operation for realizing non-operation of a part of cylinders of the multi-cylinder internal combustion engine for the vehicle selectively, steady operation not changing throttle opening, ignition time, and opening and closing timing of a variable timing valve is made until switching from normal operation to cylinder reduction operation or switching from cylinder reduction operation to normal operation is completed during the switching.例文帳に追加

車輌用多気筒内燃機関の気筒の一部を非作動とする減筒運転を選択的に行なうに当って、通常運転より減筒運転への切換中または減筒運転より通常運転への切換中には、それが完了するまでスロットル開度、点火時期、可変タイミングバルブの開閉タイミング等を変えない定常運転とする。 - 特許庁

The lubrication structure of the timing chain 7 is formed by providing an oil jet 22 directed to a sliding surface 8a of a chain guide 8 on an oil passage 14 to communicate an actuator 23 driving a variable timing mechanism with an oil control valve controlling the supply/discharge the working fluid to the actuator 23.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構を駆動するアクチュエータ23と、該アクチュエータ23への作動油の給排を制御するオイルコントロールバルブとを連絡するオイル通路14に、チェーンガイド8の摺動面8aに指向したオイルジェット22を設けてタイミングチェーン7の潤滑構造を構成した。 - 特許庁

The control device includes the supercharger 10 supercharging an intake system 40 of the engine 1, a crank angle sensor 62 for detecting engine speed of the engine 1, a variable valve timing mechanism 100 capable of adjusting the valve overlap amount, and an intake pressure sensor 61 for detecting a supercharging pressure by the supercharger 10.例文帳に追加

エンジン1の吸気系統40に過給する過給機10と、エンジン1の回転数を検出するクランク角センサ62と、バルブオーバーラップ量を調整可能である可変バルブタイミング機構100と、過給機10による過給圧を検出する吸気圧センサ61とを備える制御装置である。 - 特許庁

例文

To provide a variable valve train switching the operation of an engine valve by sliding a rocker arm in the shaft axis direction of a rocker arm shaft, reducing the rocker arm in weight while including a stopper mechanism making the rocker arm immovable in the shaft axis direction, and making the rocker arm surely and smoothly movable at predetermined timing.例文帳に追加

ロッカーアームをロッカーアームシャフトのシャフト軸方向にスライド移動させて機関弁の作動を切り替える可変動弁機構において、ロッカーアームをシャフト軸方向で移動不能とするストッパ機構を備えた上でロッカーアームの軽量化を図ると共に、ロッカーアームを所定タイミングで確実かつスムーズに移動可能とする。 - 特許庁

例文

To provide a control device for a variable valve system that changes the opening/closing timing of an engine valve while preventing the occurrence of hesitation when an exhaust purification catalyst has not warmed up and an engine is still cold, thereby reducing unburnt fuel to be exhausted from an internal combustion engine, as well as preventing hesitation.例文帳に追加

排気浄化触媒が暖まっていない機関冷間時に、冷間ヘジテーションの発生を抑制しながら、機関バルブの開閉タイミングを変更することにより、内燃機関からの未燃燃料の排出を抑制しつつ、冷間ヘジテーションの発生を抑制することのできる可変バルブシステムの制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide an engine controller of a multiple-cylinder engine capable of completely burning the fuel in a second cycle in cooperation with a variable valve timing adjusting mechanism and/or a swirl control valve by controlling an amount of the fuel in the second cycle from the start of the fuel injection- type engine of a multipoint injection system for every cylinder.例文帳に追加

マルチポイントインジェクションシステム化された燃料噴射方式のエンジン始動から2サイクル目の燃料量コントロールを各気筒毎に行うことにより、可変バルブタイミング調整機構、及び/又はスワールコントロールバルブと相俟って、前記2サイクル目の燃料の完全燃焼を図ることができる多気筒エンジンのエンジン制御装置を提供する。 - 特許庁

Specifically, when the turbo-supercharger is a variable nozzle turbo-supercharger, the valve opening timing of a control valve 80 provided between the pressure accumulating container 78 and the turbine wheel 48 is delayed so that the pressure supply from the pressure accumulating container 78 is suppressed until the angle of a vane 62 is controlled to the predetermined angle at the closing side after the acceleration is required.例文帳に追加

具体的には、ターボ過給機が可変ノズルターボ過給機である場合、加速要求があってからベーン62の角度が閉じ側の所定角度に制御されるまで、蓄圧容器78からの圧力供給が抑制されるように、蓄圧容器78とタービンホイール48との間に設けられた制御弁80の開弁時期は遅らされる。 - 特許庁

The relief oil from a hydraulic control valve 34 controlling a valve operating characteristic variable mechanism, is allowed to flow out from an oil drain port 25b through a relief oil passage P7 formed on a joint face of the cylinder head 23 and the cam shaft holder 25, and supplied to the engagement part of the sprocket 16 and the timing chain 17 for lubricating them.例文帳に追加

バルブ作動特性可変機構を制御する油圧制御弁34からのリリーフオイルを、シリンダヘッド23およびカムシャフトホルダ25の合わせ面に形成したリリーフオイル通路P7を経てオイルドレン口25bから流出させ、そのオイルをスプロケット16およびタイミングチェーン17の噛み合い部に供給することにより潤滑を行う。 - 特許庁

The controller is applied to the internal combustion engine having a plurality of cylinders, and determines the occurrence of knocking based on an output signal of a knocking sensor in a knocking determination period, controls operation of the variable valve mechanism (an intake valve timing alternation mechanism and a working angle alternation mechanism) and controls operation of an injector.例文帳に追加

この装置は、複数の気筒を有する内燃機関に適用されて、ノック判定期間におけるノックセンサの出力信号に基づいてノッキングの有無を判定するノック判定や、可変動弁機構(吸気バルブタイミング変更機構および作用角変更機構)の作動制御、インジェクタの作動制御を実行する。 - 特許庁

The idle time target phase setting part 130 particularly sets the target phase CAr so that the idle target engine speed NIr is lower than a predetermined engine speed and a change range of the valve phase is restricted in a phase area where the reduction gear ratio is large and an operation sound is relatively restrained, in a state of easily sensing the operation sound of the variable valve timing mechanism by a driver.例文帳に追加

特に、アイドル時目標位相設定部130は、アイドル目標回転数NIrが所定回転数より低く、可変バルブタイミング機構の作動音が運転者等に感知され易い状況では、バルブ位相の変化範囲が、減速比が大きく作動音が相対的に抑制される位相領域内に制限されるように、目標位相CArを設定する。 - 特許庁

For changing the camshaft phase during the engine stop, firstly, a current application increase control in which a current application duty ratio of a motor is set to be a predetermined increase value (a current application duty ratio outputting torque necessary for changing the camshaft phase during the engine stop), is executed, when the current application of the motor of the variable valve timing device 18 is started.例文帳に追加

エンジン停止中にカム軸位相を変化させる際には、まず、可変バルブタイミング装置18のモータの通電開始時にモータの通電デューティ比を所定増量値(エンジン停止中にカム軸位相を変化させるのに必要なトルクを出力する通電デューティ比)に設定する通電増量制御を実行する。 - 特許庁

A diesel engine 1 includes variable valve train parts 15a and 15b capable of varying the opening-closing timing and the lift quantity of the suction-exhaust valves 11a and 11b by the hydraulic pressure, and controls so as to close the suction-exhaust valves 11a and 11b with every preset time without synchronizing with a crank angle in a synchronization fall of the crank angle.例文帳に追加

吸排気用のバルブ11a,11bの開閉時期やリフト量を油圧により可変とする可変動弁機構部15a,15bを備えるディーゼルエンジン1において、クランク角度の同期失陥時には、クランク角度に同期せず、予め設定された時間毎に、吸排気用のバルブ11a,11bを閉じるように制御する。 - 特許庁

Further, the first and second abutting portions 18b, 20f are provided on a side of the spindle 17 of the sub cam 18 opposite to the control shaft 39 and therefore the control shaft 39 can be allowed to approximate the control arm 20 without being interfered by the first and second abutting portions 18b, 20f, thus realizing the reduction in the size of the variable valve timing mechanism.例文帳に追加

第1、第2当接部18b,20fをサブカム18の支軸17に対してコントロールシャフト39の反対側に設けたので、コントロールシャフト39を第1、第2当接部18b,20fに邪魔されずにコントロールアーム20に接近させることができ、これにより可変動弁装置の小型化を図ることができる。 - 特許庁

When screw-tightening a bolt 10 with a built-in spool (bolt 16a of a housing 16) to an end of a camshaft 2 and fixing a movable member 3 of a valve timing variable mechanism 1 to the camshaft 2, the housing 16 of the bolt 10 with the built-in spool has a risk of being deformed so as to be curved in an axial direction of the camshaft 2.例文帳に追加

スプール内蔵ボルト10(ハウジング16のボルト部16a)をカムシャフト2の端部にねじ締結してバルブタイミング可変機構1の可動部材3を同カムシャフト2に固定する際、スプール内蔵ボルト10のハウジング16がカムシャフト2の軸線方向について湾曲するように変形するおそれがある。 - 特許庁

The variable valve timing control device locks the VCT phase at the intermediate lock phase by the lock pin 58 by performing a lock pin projecting control while returning the VCT phase toward the intermediate lock phase after performing, by an F/B control, a phase control at request for locking which temporarily moves, at occurrence of the request for locking, the VCT phase to the target phase passing, a predetermined amount, through the intermediate loch phase.例文帳に追加

ロック要求が発生した時点で、VCT位相を一旦中間ロック位相を所定量だけ通り越した目標位相まで移動させるロック要求時の位相制御をF/B制御により行ってから、VCT位相を中間ロック位相へ向けて戻しながら、ロックピン突出制御を行ってロックピン58によりVCT位相を中間ロック位相でロックする。 - 特許庁

Therefore, timing for controlling a flow rate of pressure oil supplied to actuators 9, 10 by an electromagnetic proportional valve 7 or an electric command variable hydraulic pump 8b delays in accordance with a delay in the output of the action command while an engine load for driving the actuators 9, 10 is generated later than re-starting the engine 5.例文帳に追加

このため、アクチュエータ9,10に供給される圧油の流量が電磁比例弁7または電気指令可変油圧ポンプ8bによって制御されるタイミングは、動作指令の出力の遅延に伴って遅れ、アクチュエータ9,10を駆動するエンジン負荷の発生は、エンジン5の再始動時よりも遅れる。 - 特許庁

The cam journal structure comprises: a camshaft 21, which is extended along a center axis 201, and in which a retard oil passage 34 communicating with the variable valve timing mechanism 200; and a journal bearing 30 which rotatably supports the camshaft 21, and in which a retard oil passage 36 communicating with a retard oil passage 34.例文帳に追加

カムジャーナル構造は、中心軸201に沿って延び、可変バルブタイミング機構200に通じる遅角側油路34が形成されるカムシャフト21と、カムシャフト21を回転自在に支持し、遅角側油路34と連通する遅角側油路36が形成されるジャーナル軸受け30とを備える。 - 特許庁

To avoid drum sliding at the time of starting, to suppress deterioration of a friction material, and to improve responsiveness against current break, by positively separating an electromagnetic clutch and a drum from each other when energization to the electromagnetic clutch is shut out, in a variable valve timing device for changing the rotational phase of a camshaft by the frictional braking of the electromagnetic clutch.例文帳に追加

電磁クラッチの摩擦制動によってカム軸の回転位相を変化させる可変バルブタイミング装置において、電磁クラッチへの通電を遮断しているときに、電磁クラッチとドラムとを積極的に切り離すことができるようにして、始動時のドラム引き摺りを回避し、摩擦材の劣化を抑制し、通電遮断に対する応答性を向上させる。 - 特許庁

This cam journal structure is provided with a camshaft 21 extending along a center shaft 201 and having a lag angle side oil passage 56 communicating with the variable valve timing mechanism 200, and a journal bearing 30 rotatively supporting the camshaft 21 and having a lag angle side oil passage 51 communicating with the lag angle side oil passage 56.例文帳に追加

カムジャーナル構造は、中心軸201に沿って延び、可変バルブタイミング機構200に通じる遅角側油路56が形成されたカムシャフト21と、カムシャフト21を回転自在に支持し、遅角側油路56と連通する遅角側油路51が形成されたジャーナル軸受け30とを備える。 - 特許庁

In a case where a detection cycle Td for a rotation phase of a camshaft to a crankshaft is longer than a feedback control cycle Ts to an actuator in the variable valve timing mechanism, determination of integrated items based on integrating action or renewal of integrated items based on determined values is stopped in determining feedback operation quantity.例文帳に追加

クランクシャフトに対するカムシャフトの回転位相の検出周期Tdが可変バルブタイミング機構のアクチュエータに対するフィードバック制御周期Tsよりも長い場合は、フィードバック操作量の算出に際し、その積分動作による積分項の算出又は該算出値による積分項の更新を停止する。 - 特許庁

In an internal combustion engine having a variable valve timing mechanism, when actuator is feedback controlled so that a real cam phase matches a target cam phase calculated according to engine operation conditions, the actuator is controlled at a designated control value different from the feedback control only in a designated period when changing the target cam phase is changed owing to the variation of the engine operation conditions.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構を備えた内燃機関において、機関運転条件に応じて算出された目標カム位相に対し、実カム位相が一致するようにアクチュエータをフィードバック制御しているとき、機関運転条件の変化によって目標カム位相が変化した場合は、その後所定時間のみフィードバック制御とは異なる所定の制御値でアクチュエータを制御する。 - 特許庁

An electronic control unit 22 managing the control of the electric variable valve timing mechanism exercises a heat generation guard by limiting a drive current of the motor 18 at the time of the overheating of the motor 18 and a motor drive circuit 23, and a feedback gain of the feedback control is reduced when a frequency of the exercise of heat generation guard exceeds a regular determination value (gain reduction determination value).例文帳に追加

こうした電動可変バルブタイミング機構の制御を司る電子制御ユニット22は、モーター18及びモーター駆動回路23の過熱時に該モーター18の駆動電流を制限することで発熱ガードを発動するとともに、そうした発熱ガードの発動の頻度が規定の判定値(ゲイン縮小判定値)を超えるときには、上記フィードバック制御のフィードバックゲインを縮小するようにしている。 - 特許庁

When the lock state of the lock mechanism is detected during the operation for changing the relative rotating phase by the valve timing variable mechanism, the pressure in each pressure chamber is temporarily changed to reduce the torque to change the relative rotating phase to the target phase (time t1-t2), and then is gradually recovered to an original state (time t2-t4).例文帳に追加

バルブタイミング可変機構による相対回転位相の変更操作中にロック機構がロック状態にあると検出されるときに、相対回転位相を目標位相へと変更するための回転力が減少するように各圧力室の圧力を一旦変化させた後(時刻t1〜t2)、元の状態にまで徐々に復帰させる(時刻t2〜t4)。 - 特許庁

When the lift (B10) of a #1 cylinder is relatively smaller than the lift of the other cylinder, a predetermined height and width correcting pulse (A11) for correcting a target value for the first variable valve train VEL is output at a predetermined timing to correct the actual position of the actuator as shown in A21 and increase the lift of the #1 cylinder.例文帳に追加

♯1気筒のリフト(B10)が他の気筒のリフトより相対的に小さい場合、第1可変動弁機構VELの目標値を補正する所定の高さ・幅の補正パルス(A11)を所定のタイミングで出力することで、アクチュエータの実位置がA21のように補正され、♯1気筒のリフトが拡大(B11)する。 - 特許庁

To strongly maintain a locked state even if a reverse rotating torque acts on an outer rotor when a lock mechanism is in the locked state in a liquid pressure control variable valve timing mechanism having the lock mechanism bringing a vane rotor and an outer rotor into the locked state in which they can be integrally rotated or into an unlocked state in which they can be rotated relative to each other.例文帳に追加

ベーンロータ31とアウターロータ32とを一体回転可能なロック状態または相対回転可能なアンロック状態にするロック機構50を備える液圧制御式の可変バルブタイミング機構30において、ロック機構50がロック状態のときにアウターロータ32に逆回転トルクP2が作用してもロック状態を強固に維持する。 - 特許庁

An electronic control device gradually increases duty ratio dvt of a variable valve timing mechanism to a second predetermined value "K+γ" with setting a first predetermined value "K-α" as an initial value via a releasing duty ratio when lock of the locking mechanism is released and actual relative rotation phase of a cam shaft is changed.例文帳に追加

電子制御装置は、ロック機構におけるロックを解除してカムシャフトの実相対回転位相を変更するに際し、バルブタイミング可変機構のデューティ比dvtを、第1所定値「K−α」を開始値として第2所定値「K+γ」へと解除デューティ比を経由して増加方向に徐変させる。 - 特許庁

To avoid the situation that feedback control before lock release disturbs the lock release, in a variable valve timing controller having a function for locking a cam shaft phase at a middle lock position positioned at a nearly middle point in a controllable range of the cam shaft phase during a stop of an internal combustion engine or when starting the engine.例文帳に追加

内燃機関の停止中及び始動時にカム軸位相をその調整可能範囲の略中間に位置する中間ロック位置でロックする機能を備えた可変バルブタイミング制御装置において、ロック解除前のフィードバック制御によりロック解除が妨げられる事態を回避できるようにする。 - 特許庁

To provide an engine controller that detects a rotation angle of a crankshaft from output of a cam angle sensor even when a crank angle sensor fails, to enable operation of an engine having a variable valve timing mechanism varying a rotational phase of an intake camshaft and a lock mechanism for locking the rotational phase on an intermediate lock phase.例文帳に追加

吸気カムシャフトの回転位相を可変とする可変バルブタイミング機構、及び、前記回転位相を中間ロック位相にロックするロック機構を備えたエンジンにおいて、クランク角センサに異常が発生しても、カム角センサの出力からクランクシャフトの回転角を検出して、エンジンの運転を行えるエンジンの制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

In this case, when a speed sensor is abnormal or a clutch is in a separated state on clutch-on, it is set to a predetermined engine rotational speed β (step S106), then changing over from the low speed cam into the high speed cam in the variable valve timing control mechanism 10 is swiftly finished and the internal combustion engine 1 can be prevented from damaging in advance.例文帳に追加

この際、車速センサの異常時やクラッチONでクラッチが切離状態であるときには、所定の機関回転速度βに設定されるため(ステップS106)、可変バルブタイミング制御機構10における低速カムから高速カムへと早めに切換完了されることとなり、内燃機関1の損傷等の発生を未然に防止することができる。 - 特許庁

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