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「VARIABLE VALVE TIMING」に関連した英語例文の一覧と使い方(19ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > VARIABLE VALVE TIMINGの意味・解説 > VARIABLE VALVE TIMINGに関連した英語例文

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VARIABLE VALVE TIMINGの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1035



例文

To improve measuring precision by performing exactly error correction of a heat generating resistor type air flow rate measuring apparatus when an amount of reverse flow generation is changed by variable suction valve timing.例文帳に追加

可変吸気バルブタイミングにより逆流発生量が変化しても、的確な発熱抵抗体式空気流量測定装置の誤差補正を行い、計測制度の向上を図る。 - 特許庁

Accordingly, even when a cam phase is advanced or retarded relating to a crank angle according to action of a variable valve timing mechanism, proper correction of the pulsation always matched with a phase of the pulsation of fuel pressure can be obtained.例文帳に追加

従って、可変バルブタイミング機構の作動に伴い、カム位相がクランク角に対して進角または遅角しても、常に燃圧脈動の位相に合わせた適正な脈動補正が可能となる。 - 特許庁

This device is applied to an internal combustion engine having a lift amount variable mechanism for setting lift amount of the intake valve variably to control ignition timing by phase lag in accordance with an operation condition of the internal combustion engine.例文帳に追加

この装置は、吸気バルブのリフト量を可変設定するリフト量可変機構を有する内燃機関に適用され、該内燃機関の運転状態に応じて点火時期を遅角制御する。 - 特許庁

To reduce the man-hours (applicable man-hours) for map-setting in an experiment and the capacity consumption of memory in an ECU, with respect to an engine equipped with a variable valve timing mechanism (VCT).例文帳に追加

可変バルブタイミング機構(VCT)を備えたエンジンにおいて、実験でのマップ設定の工数(適合工数)を低減し、ECU内部のメモリの容量消費を低減する。 - 特許庁

例文

To provide a valve opening/closing timing controller capable of expanding a variable control region while surely preventing starting failure and generation of hammering noise caused by a vane at the time of start of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の始動時におけるベーンによる打音の発生及び始動不良を確実に防止しつつ、その可変制御領域を拡大させることができる弁開閉時期制御装置を提供すること。 - 特許庁


例文

To provide a variable valve timing device of an internal combustion engine in which a torsional coil spring is interposed between a housing and a rotor and by which a deflection of a rotor in the housing can be suppressed as much as possible.例文帳に追加

ハウジングとロータとの間にねじりコイルバネが介装されるバルブタイミング可変装置において、ハウジング内でのロータの偏倚を極力抑制することのできる内燃機関のバルブタイミング可変装置を提供する。 - 特許庁

To provide a variable valve timing system using an electric motor as an actuator, capable of appropriately detecting the overheated state of the electric motor and a drive unit so as to protect the system and improve the controlling performance.例文帳に追加

電動モータをアクチュエータとする可変バルブタイミング装置において、電動モータおよび駆動装置の過熱状態を適切に検出して、機器保護および制御性能の向上を図る。 - 特許庁

After this final delay time is passed from a point of time when the target rotational phase is stepwise changed, the actual rotatoinal phase and the target rotational phase are compared with each other, and the failure of this variable valve timing mechanism is diagnosed (S8→S9).例文帳に追加

そして、目標回転位相がステップ変化した時点から前記ディレイ時間が経過してから、実際の回転位相と目標の回転位相とを比較して、可変バルブタイミング機構の故障診断を行わせる(S8→S9)。 - 特許庁

Thus, at its time, the occurrent of useless hydraulic pressure supply and useless electric power consumption for its operation, is restrained without uselessly operating the variable valve train based on an ignition timing advance quantity being an operation command value.例文帳に追加

従って、そのときに可変動弁機構が動作指令値である進角量に基づき無駄に動作されることはなく、その動作のために無駄な油圧供給が生じたり無駄な電力消費が生じたりすることは抑制される。 - 特許庁

例文

Then, a dynamic damper 50 for controlling rotation vibration in a rotary direction of the intake cam shaft 30 is provided on an end part in a side where the variable valve timing device 36 is installed in the intake cam shaft 30.例文帳に追加

吸気カムシャフト30の回転方向における回転振動を抑制するためのダイナミックダンパ50を吸気カムシャフト30において可変バルブタイミング装置36が装着される側の端部に設ける。 - 特許庁

例文

To provide a diagnosing device for a rotational position detection sensor system capable of accurately and simply realizing a diagnostic processing for the rotational position detection sensor system for an engine with variable valve timing mechanism.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構付エンジンの回転位置検出センサ系の診断処理を的確かつ簡素に実現し得る回転位置検出センサ系の診断装置を提供する。 - 特許庁

The cylinder injection gasoline engine 1 has a variable valve timing mechanism 19.例文帳に追加

筒内噴射式のガソリン機関1は、可変バルブタイミング機構19を備え、吸気弁12の閉弁時期がピストン5の吸気下死点よりも遅角側に設定される吸気弁遅閉じ制御(アトキンソンサイクル)を実施可能に構成されている。 - 特許庁

To control adverse effects on drivability, emission and fuel efficiency and to stabilize combustion status of an internal combustion engine adequately when a variable valve timing mechanism switches the valve overlap from large to small during a transitory period from low to high load.例文帳に追加

高負荷から低負荷への過渡時に可変バルブタイミング機構がバルブオーバラップを大から小へ切り換える際に、ドライバビリティ、エミッションあるいは燃費への悪影響を抑制しつつ内燃機関の燃焼状態を十分に安定化させる。 - 特許庁

To operate an internal combustion engine so that a combustion state without output fluctuation and with stability is maintained in a cold condition, in a control system for an internal combustion engine comprising a variable valve system capable of varying operation timing of an intake valve.例文帳に追加

本発明は吸気弁の動作タイミングを可変とする可変動弁機構を備える内燃機関の制御装置に関し、冷間時において、出力変動を伴うことなく、かつ、安定した燃焼状態が維持されるように内燃機関を運転させることを目的とする - 特許庁

The device includes a combustion improvement device 30 partially oxidizing fuel in blow back gas blown back into an intake passage 25 by using a catalyst 31 at the time of intake delayed close during which close timing of the intake valve 19 is delayed later than bottom dead center by the variable valve gear 27.例文帳に追加

この可変動弁機構27により吸気弁19の閉時期を下死点よりも遅らせる吸気遅閉じ時に、触媒31を利用して吸気通路25内に吹き返される吹き返しガス中の燃料を部分的に酸化させる燃焼改善デバイス30を有する。 - 特許庁

An ECU 40 specifies a vibration signal associated with seating of the inlet valve 20 from various vibration signals superposed on a detection signal from the knock sensor 33, and detects abnormality of the variable valve train 24 based on superposition start timing of the specified vibration signal.例文帳に追加

ECU40は、ノックセンサ33の検出信号に重畳される各種振動信号から吸気バルブ20の着座に伴う振動信号を特定し、その振動信号の重畳開始タイミングに基づいて可変動弁機構24の異常を検出する。 - 特許庁

In the compression self-ignition type internal combustion engine 10 including the glow plug 34 for heating the inside of a combustion chamber and a variable valve gear 38 for variably setting close timing (IVC) of an intake valve 22, afterglow is performed at low temperature start (step 202).例文帳に追加

燃焼室内を加熱するためのグロープラグ34と、吸気弁22の閉じ時期(IVC)を可変に設定するための可変動弁装置38と、を備える圧縮自着火式の内燃機関10において、低温始動時にアフターグローを実行する(ステップ202)。 - 特許庁

The flow control valve 63 has dead zone characteristics in which the spool stands still at a predetermined stroke x even when the drive signal is changed, and the predetermined stroke x is set to be at a position when the valve timing is changed to a target angle thereof through the variable mechanism 40.例文帳に追加

そして、この流量制御弁63は駆動信号が変化してもスプールが所定のストロークxにて停止したままの状態となる不感特性を有するとともに、この所定のストロークxは、可変機構40を通じてバルブタイミングをその目標角に変更するときの位置に設定される。 - 特許庁

On the basis of the engine operating condition, whether the PM generated in the combustion chamber of the engine 11 will increase or not is predicted, and if increase of PM is predicted, an exhaust side variable valve lift device 40 is controlled so as to retard the opening timing of an exhaust valve 38.例文帳に追加

エンジン運転状態に基づいてエンジン11の燃焼室内で発生するPMが増加するか否かを予測し、PMの増加が予測されたときに、排気バルブ38の開弁タイミングを遅角させるように排気側可変バルブリフト装置40を制御する。 - 特許庁

To prevent noise from occurring and parts from being deteriorated due to the repeated collision of a lock pin on a lock hole side wall surface while a foreign matter inclusion eliminating control is performed to eliminate the inclusion of foreign matter in a hydraulic control valve in a variable valve timing control device with an intermediate lock mechanism.例文帳に追加

中間ロック機構付きの可変バルブタイミング制御装置において、油圧制御弁内の異物の噛み込みを解除する異物解除制御の実行中にロックピンが繰り返しロック穴側の壁面に衝突することによる異音の発生や部品の劣化を防止できるようにする。 - 特許庁

To shorten a time required for the completion of locking by improving the response of a phase control when the locking is requested in a variable valve timing control device with an intermediate lock mechanism which controls both the driving hydraulic pressure of a VCT phase and the driving hydraulic pressure of the lock pin by a single hydraulic control valve.例文帳に追加

1つの油圧制御弁でVCT位相の駆動油圧とロックピンの駆動油圧の両方を制御する中間ロック機構付きの可変バルブタイミング制御装置において、ロック要求時の位相制御の応答性を速めてロック完了までの時間を短縮する。 - 特許庁

When the high noise condition is not caused by a variable valve train, as the high noise condition is not eliminated even by increasing the weighting to the 7 kHz range, for the first time at this time, the mode is shifted to a superposition avoiding mode (S138) for shifting intake valve closing timing.例文帳に追加

高ノイズ状態が可変動弁機構によるものでない場合には7kHz帯域の重み付けを高めても高ノイズ状態が解消されないので、このときに初めて、吸気バルブ閉弁タイミングをずらす重畳回避モード(S138)に移行する。 - 特許庁

The oil passage part 82 has a second oil passage part 83 communicating with an coil control valve of a variable valve timing mechanism and a third oil passage part 84 communicating with an oil passage 2d feeding the lubricating oil into the cylinder head.例文帳に追加

また、このオイル通路82は、可変バルブタイミング機構のオイルコントロールバルブに連通する第2のオイル通路部83と、シリンダーヘッドに潤滑オイルを供給するオイル通路2dに連通する第3のオイル通路部84を有している。 - 特許庁

A control unit 72 of an ECU 70 determines, at a start of cranking, an advance angle quantity ADV for advancing the closing timing of an intake valve 140 from a most retarded angle position toward a bottom dead point and transmits the determined advance angle quantity ADV to a variable valve mechanism 180.例文帳に追加

ECU70の制御部72は、クランキングを開始するときに、吸気弁140の閉タイミングを最遅角位置から下死点方向に進角させる進角量ADVを決定し、決定した進角量ADVを可変動弁機構180へ送る。 - 特許庁

To provide a control device capable of optimizing the fuel economy performance of an internal combustion engine provided with a variable valve timing mechanism and an air flow control valve disposed in an intake passage, and further suppressing a difference in torque levels of the internal combustion engine in a control process.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構を備え、吸気通路に気流制御弁が配設された内燃機関の燃費性能の最適化を図ることが可能な、さらには制御の過程で内燃機関のトルクに段差抑制可能な制御装置を提供する。 - 特許庁

Under a specified stable condition, when the control duty ratio DA of the TCV comes out of a specified range and the integral correction item QI for ISC control comes out of a specified range, a fuel viscosity correction item K is calculated based on the variable amount of the integral correction amount QI and the valve opening timing of the solenoid spill valve is corrected.例文帳に追加

所定の安定条件下において、TCVの制御デューティ比DAが所定範囲を外れ、且つISC制御の積分補正項QIが所定範囲を外れるときに、積分補正項QIの変化量に基づいて燃料粘度補正項Kを算出して電磁スピル弁の開弁時期を補正する。 - 特許庁

An upstream end of the oil passage 55 going to the valve gear 45 side and an upstream end of the oil passage 56 going to the variable valve timing mechanism 30 side are connected to a vicinity of a connection part 59 of the common oil passage 53 and the oil passage 54 going to the inside of the cylinder block 3.例文帳に追加

動弁機構45側へ向かう油路55の上流端および可変バルブタイミング機構30側へ向かう油路56の上流端が、シリンダブロック3内部へ向かう油路54と共通油路53との接続部分59の近傍に接続されている。 - 特許庁

To provide a method for controlling an internal combustion engine capable of reducing adhesion of deposit in the internal combustion engine provided with an injector for cylinder injection and an injector for intake air passage injection and a variable valve mechanism capable of varying at least intake valve open and close timing.例文帳に追加

筒内噴射用インジェクタと吸気通路噴射用インジェクタおよび少なくとも吸気バルブの開閉タイミングが変更可能な可変動弁機構を備えた内燃機関において、デポジットの付着を低減することのできる内燃機関の制御方法を提供する。 - 特許庁

To solve the problem wherein limit of change speed is needed since effect on a combustion state is large at the time of cold engine if intake valve open timing IVO is changed by a variable valve gear, and that combustion state is transitionally deteriorated or duration for reaching a target gets longer in former examples in which change speeds are fixed.例文帳に追加

吸気弁開時期IVOを可変動弁装置により変化させると、冷機時には、燃焼状態への影響が大きいので、変化速度を制限する必要があるが、一定の変化速度とする従来例では、過渡的に燃焼状態が悪化し、あるいは目標に到達するまでの所要時間が長くなる。 - 特許庁

To suppress or prevent vibration and noise from occurring due to the variation of hydraulic pressure in communication oil passages 60, 70 in an oil passage structure of an internal combustion engine having the communication oil passages 60, 70 allowing a hydraulic variable valve timing mechanism 30 to communicate with an oil control valve 40.例文帳に追加

油圧式の可変バルブタイミング機構30とオイルコントロールバルブ40とを連通連結する連通油路60,70を有する内燃機関の油路構造において、連通油路60,70での油圧変動が原因となる振動、騒音の発生を抑制または防止する。 - 特許庁

To easily and quickly adjust inter-cylinder variation of the lift amount, operating angle, and timing of a valve by simple construction without depending on the manufacturing accuracy and assembly accuracy of a constituent part and without replacing assembly when a variable valve system is mounted on two or more cylinders.例文帳に追加

可変動弁機構を複数の気筒に実装する際に、バルブのリフト量、作用角及びタイミングの気筒間ばらつきを、構成部品の製造精度や組付精度に頼らずに、また、アッシー交換によることなく、簡単な構成で容易且つ迅速に調整することができるようにする。 - 特許庁

In an oil passage structure of a hydraulic variable valve timing mechanism Ti of a valve gear, passage length of a first body side oil passage 51i making working fluid flow between a journal oil passage 53i and a hydraulic control valve 70i is shorter than passage length of body side oil passages 61i, 62i making working fluid flow between a journal oil passage 63i and a hydraulic control valve 70i.例文帳に追加

動弁装置の油圧式可変バルブタイミング機構Tiの油路構造において、ジャーナル油路53iと油圧制御弁70iとの間で作動油を流通させる第1本体側油路51iの通路長は、ジャーナル油路63iと油圧制御弁70iとの間で作動油を流通させる本体側油路61i,62iの通路長よりも短い。 - 特許庁

Unlocking control is conducted for a locking mechanism of a variable valve timing device, followed by a determination as to whether unlocking is generated correctly, and if it is a no, the failure relief control for a hydraulic control valve is conducted, and the motions to reciprocate the valve element of the control valve in prescribed strokes are repeated (steps 101-103).例文帳に追加

可変バルブタイミング装置のロック機構のロック解除制御を行った後、ロック解除されたか否かを判定し、ロック解除されていなければ、油圧制御弁の異常解除制御を実行し、油圧制御弁の弁体を所定ストロークで往復動させる動作を繰り返す(ステップ101〜103)。 - 特許庁

When the flow of the exhaust gas is limited by an exhaust gas flow control valve 40 when the engine is operated in the compression stroke injection mode, the electronic control unit 60 of the cylinder injection internal combustion engine 1 reduces the overlapped period and the overlapped area of an intake valve 17 with an exhaust valve 18 by variable valve timing mechanisms 51 and 53.例文帳に追加

筒内噴射型内燃機関(1)の電子制御ユニット(60)は、圧縮行程噴射モードでの機関運転時に排気流量制御弁(40)による排気ガスの流量制限が行われているとき、可変バルブタイミング機構(51、53)により吸気弁(17)と排気弁(18)とのオーバラップ期間およびオーバラップ面積を減少させる。 - 特許庁

To supply oil to a valve train without using, unlike the conventional art, any special oil supply means (a storage chamber, showering pipe or the like) for a valve train, thereby simplifying structure and reducing a cost, in oil supply structure for an engine 1 having a hydraulic variable valve timing mechanism 30A (30B) and an oil control valve 40A (40B).例文帳に追加

油圧式の可変バルブタイミング機構30A(30B)とオイルコントロールバルブ40A(40B)とを有するエンジン1の給油構造において、従来例のような動弁機構専用の給油手段(貯留室やシャワー配管等)を用いずに、動弁機構への給油を実現し、構成簡素化ならびにコスト低減を図る。 - 特許庁

The ECU 21 determines abnormality in viscosity of oil when deviation of actual valve timing from a prescribed target value is larger than the deterioration determination value Th1 and smaller than the failure determination value Th2, and determines failure of the variable valve timing mechanism 18 when the deviation is not less than the failure determination value Th2.例文帳に追加

そして、ECU21は、所定の目標値と実バルブタイミングとの偏差が、劣化判定値Th1よりも大きく、且つ、故障判定値Th2より小さい場合、オイルの粘度が異常であると判定するとともに、偏差が、故障判定値Th2以上である場合、可変バルブタイミング機構18が故障した旨を判定することとした。 - 特許庁

The hydraulic variable valve timing mechanism 60 of the engine E is equipped with a hydraulic actuator 70 provided on an end of an intake camshaft 30, and an oil control valve 80 arranged on the outer side of a timing chain 50 and near a tensioner 55 and adjusting a pressure of oil delivered to the hydraulic actuator 70.例文帳に追加

エンジンEが備える油圧式可変バルブタイミング機構60は、吸気カムシャフト30の一端部に設けられた油圧アクチュエータ70と、タイミングチェーン50の外方かつテンショナー55の近傍に配置されて前記油圧アクチュエータ70へ送出するオイルの圧力を調整するオイルコントロールバルブ80とを有する。 - 特許庁

Thus, a controlled variable of the valve timing control on the B bank is corrected to quicken the responsiveness (a cam shaft displacing speed) of the valve timing control on the B bank corresponding to the response delay due to the load of the high pressure fuel pump, thereby matching the responsiveness on the delay side (the B bank) to the responsiveness on the advance side (an A bank).例文帳に追加

これにより、Bバンクのバルブタイミング制御の制御量を、高圧燃料ポンプの負荷による応答遅れに相当する分だけ当該Bバンクのバルブタイミング制御の応答性(カム軸変位速度)を速めるように補正し、それによって、遅い側の応答性(Bバンクの応答性)を速い側の応答性(Aバンクの応答性)に合わせる。 - 特許庁

Upstream side EGR amount introduced into the intake passage 20 through an upstream side EGR passage 41 and downstream side EGR amount introduced into the intake passage 20 through a downstream side EGR passage 42 are adjusted based on the valve opening/closing timing of the variable valve timing mechanisms 15 and 16 to obtain target EGR amount set according to an operation state of the internal combustion engine 10.例文帳に追加

そして、機関10の運転状態に応じて設定される目標EGR量が得られるように、上流側EGR通路41を通じて吸気通路20に導入する上流側EGR量および下流側EGR通路42を通じて吸気通路20に導入する下流側EGR量を、可変バルブタイミング機構15,16のバルブ開閉タイミングに基づき調整する。 - 特許庁

The electric variable valve timing mechanism varies the valve timing of engine valves by changing a rotary phase of a camshaft 13 with respect to a crankshaft 10 by changing the rotation speed of the motor 18 with respect to the rotation speed of the camshaft 13 by the feedback control of the rotation speed of the motor 18.例文帳に追加

電動可変バルブタイミング機構は、モーター18の回転速度のフィードバック制御を通じて同モーター18の回転速度をカムシャフト13の回転速度に対して変化させることで、クランクシャフト10に対するカムシャフト13の回転位相を変化させて機関バルブのバルブタイミングを可変とするように構成されている。 - 特許庁

When the dynamic characteristics of the variable valve timing device 32 are varied by the operation environment change and the difference between the output of the standard model 40 and the actual valve timing is large, a parameter of the controller 41 is successively adjusted by a parameter adjusting mechanism 42 so as to fully reduce the difference.例文帳に追加

更に、作動環境の変化等により可変バルブタイミング装置32の動特性に変化が生じて、規範モデル40の出力と実バルブタイミングとの差が大きくなったときに、パラメータ調整機構42によって、その差が十分に小さくなるようにコントローラ41のパラメータを逐次調整する。 - 特許庁

In an exhaust emission control device for an engine provided with an oxidation catalyst in an exhaust pipe, a variable valve timing mechanism is controlled to advance close timing of an exhaust valve more than that in an activated state of catalyst temperature (S30), when the oxidation catalyst is not in the activated state (S20) during forced regeneration operation (S10).例文帳に追加

排気管に酸化触媒を備えたエンジンの排気浄化装置において、強制再生運転中に(S10)酸化触媒が活性状態でない場合に(S20)、排気バルブの閉弁時期が触媒温度が活性状態である場合の閉弁時期より進角するように可変バルブタイミング機構を制御する(S30)。 - 特許庁

This control device learns response delay time of the variable intake valve lift device during engine operation, establishes the response delay time learned value Adp as delay time, and performs torque correction correcting ignition timing or the like to reduce torque fluctuation at a time of control mode change over when delay time passes after control mode change over command is output to the variable intake valve lift device.例文帳に追加

エンジン運転中に可変吸気バルブリフト装置の応答遅れ時間を学習し、その応答遅れ時間学習値Adpをディレイ時間として設定して、可変吸気バルブリフト装置に制御モード切換指令が出力されてからディレイ時間が経過したときに制御モード切換時のトルク変動が小さくなるように点火時期等を補正するトルク補正を行う。 - 特許庁

The transmission ECU 4 acquires an operation position of the variable valve-characteristic mechanism 10, and changes disengagement timing of the clutch 2 based on the acquired operation position, and thereby, generation of the shock in clutch disengagement caused by separation between the return torque and the actual torque by operation of the variable valve-characteristic mechanism 10 can be prevented.例文帳に追加

このとき、変速機ECU4は、バルブ特性可変機構10の動作位置を取得して、その取得した動作位置に基づいてクラッチ2の切断タイミングを変更することで、バルブ特性可変機構10の動作による返送トルクと実トルクとの乖離に起因したクラッチ切断時のショックの発生を防止する。 - 特許庁

A control computer C determines existence of a failure of the exhaust side variable valve train 27 and the intake side variable valve train 29 based on intake air flow fluctuation information acquired by an air flow meter (intake air flow maximum value or intake air flow rise start timing), information of change over from spark ignition combustion to compression self-ignition combustion, and predetermined first reference fluctuation information.例文帳に追加

制御コンピュータCは、エアフローメータから得られる吸気流量変動情報(吸気流量最大値あるいは吸気流量立ち上がり開始時期)と、火花点火燃焼から圧縮自着火燃焼への切り換え情報と、予め設定された第1基準変動情報とに基づいて、排気側可変動弁機構27及び吸気側可変動弁機構29の故障の有無を判定する。 - 特許庁

The control computer C determines existence of a failure of the exhaust side variable valve train 27 and the intake side variable valve train 29 based on intake air flow fluctuation information acquired by the air flow meter (intake air flow maximum value or intake air flow rise start timing), information of change over from compression self-ignition combustion to spark ignition combustion, and predetermined second reference fluctuation information.例文帳に追加

又、制御コンピュータCは、エアフローメータから得られる吸気流量変動情報(吸気流量最大値あるいは吸気流量立ち上がり開始時期)と、圧縮自着火燃焼から火花点火燃焼への切り換え情報と、予め設定された第2基準変動情報とに基づいて、排気側可変動弁機構27及び吸気側可変動弁機構29の故障の有無を判定する。 - 特許庁

This catalyst warming-up control device for an internal combustion engine includes a means for alternately shifting an exhaust air-fuel ratio between a rich air-fuel ratio and a lean air-fuel ratio to warm up the catalyst arranged in an exhaust passage, and a variable valve means for changing a valve timing for at least an intake valve to adjust the amount of intake air to be sucked into a combustion chamber.例文帳に追加

内燃機関の触媒暖機制御装置は、排気空燃比をリッチ空燃比とリーン空燃比との間で交互に振ることにより、排気通路に配設される触媒の暖機を行う手段と、少なくとも吸気弁のバルブタイミングを変化させることにより燃焼室に吸入する吸入空気量を調節する可変動弁手段とを備える。 - 特許庁

When working fluid for advance or retard is supplied to the variable valve timing mechanism 30A (30B), the working fluid returned from the mechanism 30A (30B) to the oil control valve 40A (40B) is directly or indirectly supplied as lubricating oil of the valve train (mainly, the circumference of cam lobes of camshafts 13, 14).例文帳に追加

可変バルブタイミング機構30A(30B)に進角または遅角させるための作動油を供給したときに、当該機構30A(30B)からオイルコントロールバルブ40A(40B)に戻される作動油を、動弁機構(主として各カムシャフト13,14のカムロブ周辺)の潤滑油として直接的または間接的に供給するようにしている。 - 特許庁

In a VVT1 with valve timing variable by hydraulically driving a ring gear 12, a control valve 28 controlling supply of oil pressure to the ring gear 12 is duty controlled, based on a duty frequency synchronized with a phase inverted relating to a period of torque change of a cam shaft 2 generated in the case of opening closing driving an intake valve.例文帳に追加

リングギヤ12を油圧により駆動させることによりバルブタイミングを可変とするVVT1において、リングギヤ12への油圧供給を制御する制御弁28を、吸気バルブを開閉駆動させる際に発生するカムシャフト2のトルク変動の周期に対して反転された位相で同期したデューティ周波数に基づきデューティ制御する。 - 特許庁

例文

When a predetermined execution condition is satisfied, variable valve timing devices 32, 33 are controlled so that the NVO period is established in which both of an exhaust valve 31 and an intake valve 30 are closed, and an NVO injection for injecting fuel into a cylinder is executed during the NVO period to reform the fuel into a state of high ignitability.例文帳に追加

所定の実行条件が成立したときに、排気バルブ31と吸気バルブ30が両方とも閉弁した状態になるNVO期間を設けるように可変バルブタイミング装置32,33を制御し、このNVO期間中に筒内に燃料を噴射するNVO噴射を実行して、燃料を着火性の高い状態に改質する。 - 特許庁

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