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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > rate of slipに関連した英語例文

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rate of slipの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 94



例文

To obtain prescribed cutting dimensions without generating the fluctuation of the feed rate of roll paper even when a slip is generated between a take-out roller and the roll paper.例文帳に追加

取出ローラとロール紙との間でスリップが発生しても、ロール紙の送り量をばらつかせることなく、所定の裁断寸法を得ることができるようにする。 - 特許庁

This suspension controller for vehicle controls an electromagnetic actuator 2 per wheel 3 in accordance with the predetermined rule for controlling actuator so that deviations of yaw rate ϕ' and amount of side slip V_y which occur during turning from target values become the minimum values.例文帳に追加

旋回中に生じるヨーレイトφ′及び横滑り量V_yの目標値からの偏差が最小となるように、所定の制御則に則って各車輪3毎の電磁アクチュエータ2を制御する。 - 特許庁

A feedback control means 33 makes feedback control of the engaging force of a friction element so that d(Ne-Nt)/dt becomes the target slip amount changing rate.例文帳に追加

そして、フィードバック制御手段33により、実スリップ量変化率d(Ne−Nt)/dtが目標スリップ量変化率となるように摩擦要素の係合力がフィードバック制御される。 - 特許庁

Then, a v-T_E characteristic indicating the relationship between the slip rate and effective tensile force of the belt B is derived from each radius of the driving pulley 12 and the driven pulley 14, each belt winding angle with respect to each pulley, a span length, initial tensile force, and the μ-v characteristic.例文帳に追加

次に、駆動プーリ12及び従動プーリ14の半径と巻き付き角、スパン長、初期張力、及び前記μ—v特性から、ベルトBの滑り速度と有効張力との関係を示すv—T_E特性を導出する。 - 特許庁

例文

A friction coefficient between a traveling road face and the wheels of a vehicle is estimated and a target slip rate is set as a function of the friction coefficient based on the estimation method.例文帳に追加

車両の走行路面と車輪との間の摩擦係数を推定し、この推定結果に基づき摩擦係数の関数として目標スリップ率を設定する。 - 特許庁


例文

This suspension controller for vehicle controls an electromagnetic actuator 2 per wheel 3 in accordance with the predetermined rule for controlling actuator so that deviations of yaw rate ϕ' and amount of side slip V_ywhich occur during turning from target values become the minimum values.例文帳に追加

旋回中に生じるヨーレイトφ′及び横滑り量V_yの目標値からの偏差が最小となるように、所定の制御則に則って各車輪3毎の電磁アクチュエータ2を制御する。 - 特許庁

Oil pressure of a master cylinder 11 is reduced thereby to restrain pressure fluctuation in a wheel cylinder 12 and fluctuation of the slip rate generated resulting therefrom is restrained thereby.例文帳に追加

このことにより、マスタシリンダ11の油圧を減圧し、ホイールシリンダ12の圧力変動を抑制することができ、これに起因して発生していたスリップ率の変動を抑制する。 - 特許庁

To control a slip angle and a camber angle can accord to a friction coefficient of a road surface, thus reduce a behavior change rate of a vehicle.例文帳に追加

路面の摩擦係数に応じて、タイヤのグリップ力が最大限利用できるスリップ角及びキャンバ角の制御を行うことができ、車両の挙動変化率を小さくする。 - 特許庁

To provide a catalyst deterioration-determination device improving deterioration determination accuracy by determining deterioration at an appropriate timing in response to a slip rate of reducing agent.例文帳に追加

還元剤のスリップ量に応じた適切なタイミングで劣化の判定を行うことによって、その判定精度を向上させることができる触媒の劣化判定装置を提供する。 - 特許庁

例文

To prevent a slip rate from becoming larger on the rear wheel side when a friction coefficient of a traveling road surface suddenly changes from a high friction coefficient to a low friction coefficient in a motorcycle.例文帳に追加

自動二輪車において、走行路面の摩擦係数が高摩擦係数から低摩擦係数へと急激に変化したときに、後輪側でスリップ率が大きくなるのを防止する。 - 特許庁

例文

To provide the solenoid valve for an anti-lock brake system with a simple structure and easy manufacturing which can vary the flow rate of an oil at the slip brake time.例文帳に追加

スリップ制動時オイルの流量を可変させ、構造が単純で製造が容易なアンチロックブレーキシステム用ソレノイド弁を提供する。 - 特許庁

To hold a substantially constant slip rate from start of a braking operation to stop thereof, and to keep a high road face μ during this interval to brake a vehicle, in a vehicular brake system provided with an ABS brake system.例文帳に追加

ABS制御装置を具える、車両のブレーキ装置において、制動開始から停止までの間、ほぼ一定のスリップ率を保持させて、この間、高い路面μ維持させて、車両を制動させることのできるブレーキ装置を提供する。 - 特許庁

A target steering angle of each wheel is calculated so as to achieve a target yaw rate γ^* and a target side-slip angle β^* calculated based on a steering operation by a driver.例文帳に追加

運転者のステアリングの操舵に基づいて演算した目標ヨーレイトγ^*及び目標横滑り角β^*を実現するように、各車輪の目標転舵角を演算する。 - 特許庁

On the basis of a steering angle δf, lateral acceleration y", yaw rate θ', and vehicle velocity V, a sideslip angle is estimated by a vehicle body sideslip angle estimating circuit 30, and is differentiated by a differentiator 12 to compute a slip angular velocity.例文帳に追加

舵角δf、横加速度y(・・)、ヨーレートθ(・)、車速Vに基づき、車体横すべり角推定回路30で横すべり角を推定し、さらに微分器12で微分しすべり角速度を算出する。 - 特許庁

Meanwhile, when "additional stepping" is carried out during ABS control, the slip rate reference values, Sd, Si are increased for the amount according to a degree of "additional stepping" (an pressurization amount equivalent to additional stepping ΔP1), respectively.例文帳に追加

一方、ABS制御中において「増し踏み」がなされた場合、スリップ率基準値Sd,Siは、「増し踏み」の程度(増し踏み相当加圧量ΔP1)に応じた分だけそれぞれ増大される。 - 特許庁

To control the slip ratio so that the running fuel consumption of a vehicle is minimized while satisfying the EGR rate to satisfy the exhaust performance request in the vehicle having a lockup clutch on a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータにロックアップクラッチを備えた車両において、排気性能要求を満たすEGR率を満足しつつ車両の走行燃費が最小となるスリップ率に制御する。 - 特許庁

The history preparation part 31 prepares the history of the relationship of the estimation value of the road surface reaction of a driving wheel and the slip rate of the driving wheel based on the driving torque of the driving wheel, the speed of the driving wheel, and the speed of the vehicle, and makes the storage part 50m of the ECU 50 store it.例文帳に追加

履歴作成部31は、駆動輪の駆動トルク、駆動輪の速度、車両の速度に基づいて、駆動輪の路面反力の推定値と、駆動輪のスリップ率との関係の履歴を作成し、ECU50の記憶部50mに記憶させる。 - 特許庁

To provide a device highly accurately calculating an SCR catalyst temperature and appropriately controlling input and input timing of a reducing agent, to secure denitrification rate efficiency, reduce slip of NH3, and reduce an operation cost of a diesel engine along with saving of urea aqueous solution.例文帳に追加

SCR触媒温度を精度よく算出して、還元剤の投入量とタイミングを適切に制御して、脱硝率の確保とNH3のスリップ低減及び、尿素水の節約に伴うディーゼルエンジンの運転コストを低減させる装置を提供する。 - 特許庁

At this time, the lateral acceleration YG is used as the actual vehicle momentum D* in addition to the yaw rate γ, and thereby turbulence of a behavior of the vehicle can be avoided by accurately controlling the lateral motion of the vehicle on the road surface of the low friction coefficient making a tire easy to slip.例文帳に追加

このとき、実車両運動量D^* としてヨーレートγに加えて横加速度YGを用いているので、タイヤがスリップし易い低摩擦係数の路面での車両の横運動を的確に制御して車両挙動の乱れを回避することができる。 - 特許庁

By selecting the combination of the slip ratio with the EGR rate so that the fuel consumption is minimized, the running fuel consumption of the vehicle can be reduced as much as possible while satisfying the request for the exhaust performance of an engine and the surge vibration.例文帳に追加

スリップ率とEGR率の組み合わせのうちから燃費が最小となるものを選択することにより、エンジンの排気性能やサージ振動の要求を満たしつつ車両の走行燃費を可能な限り低減することが可能となる。 - 特許庁

To solve such a problem that a reading level of a small run-length signal becomes significantly small as higher the density of an optical disk is, a likeliest clock cannot be reproduced, bit slip is caused in the reproduced signal, and an error rate of the reproduced signal is deteriorated.例文帳に追加

光ディスクの高密度化が進むにつれ、ランレングスの小さい信号の読み取りレベルは大幅に小さくなり、確からしいクロックを再生できず、再生信号にビットスリップが発生し、再生信号のエラーレートが悪化する。 - 特許庁

To provide a noble gas fluorescent lamp with a light utilization rate improved, free from problems of a positional slip of a lamp caused by a fixing method at a lamp holder part or contact failure due to volatilization of low-molecular siloxane in an adhesive even with a temperature rise at a tube wall.例文帳に追加

管壁温度が上昇してもランプホルダ部での固定方法に起因するランプ位置ずれや、接着剤中の低分子シロキ酸の揮発による接点障害の問題が生ぜず、光の利用率を改善した希ガス蛍光ランプを提供すること。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition that exhibits high friction coefficient in a wide slip rate range, can maintain an adequately practical level of a long-term shudder inhibition function, and especially is high in availability as a lubricating oil for automatic transmission; and to provide a method of activating the automatic transmission, using the same.例文帳に追加

広い滑り速度範囲で高い摩擦係数を示し、かつ実用的に充分なレベルの長期間のシャダー防止機能の維持を可能にする、特に自動変速機用潤滑油として有用性の高い潤滑油組成物およびその潤滑油組成物を用いる自動変速機の作動方法を提供する。 - 特許庁

Deterioration of the catalyst 7 is determined based on a comparison result of an upstream oxygen concentration parameter KACT1 with a downstream oxygen concentration parameter respectively acquired before determination is made that the slip rate parameter reaches a threshold kref after the exhaust gas is switched from the oxidation atmosphere to the reduction atmosphere.例文帳に追加

そして、排ガスを酸化雰囲気から還元雰囲気に切り換えてからスリップ量パラメータがしきい値krefに達したと判定されるまでに得られた上流側酸素濃度パラメータKACT1と下流側酸素濃度パラメータとの比較結果に基づいて、触媒7の劣化を判定する。 - 特許庁

To highly improve product defect rate without quality of product (planograph printing plate) being affected by the deformation of a cut chip (selvage) when a strip web with the slip sheet in tight contact is continuously cut by a slitter in the carrying direction and strip-formed cut chips are carried to a cut chip processor.例文帳に追加

合紙が密着された帯状のウェブを搬送方向にスリッタで連続裁断し、裁断した帯状の裁断屑を裁断屑処理機へ搬送する際に、裁断屑(耳)の変形により製品(平版印刷版)の品質が影響を受けず、製品歩留りを高く維持する。 - 特許庁

A vehicular control device comprises a first control device to control the coupling state of a lockup clutch provided on a torque converter and a second control device to control the EGR rate correlated to the surge vibration when coupling the lockup clutch, and obtains the target slip ratio of the lockup clutch at which the fuel consumption is minimized and the limit value of the EGR rate based on the target driving force.例文帳に追加

トルクコンバータに備えられたロックアップクラッチの締結状態を制御する第1の制御装置と、前記ロックアップクラッチ締結時のサージ振動に相関するEGR率を制御する第2の制御装置とを備え、前記制御装置を、燃費が最小となるロックアップクラッチの目標スリップ率とEGR率の限界値とを目標駆動力に基づいて求めるように構成する。 - 特許庁

In this braking system, when a condition, in a normal ABS control mode, to open a lateral force of a wheel is satisfied, a target slip rate is changed in the direction to increase greater than that determined in the ABS control mode.例文帳に追加

本発明の制動システムにおいては、通常のABS制御モードにおいて、車輪の横力を開放する条件が満たされた場合には、目標スリップ率を、ABS制御モードにおいて決定される目標スリップ率よりも増加させる方向に変更する。 - 特許庁

On the other hand, the contact between the vehicle and the object ahead is judged avoidable by steering ("Yes" in Step 24), the target slip rate S* is set at normal S_1, thereby executing the normal anti-skid control and enhancing the stability and controllability of the vehicle body.例文帳に追加

一方、前方物体との接触を操舵回避できると判断されるときには(ステップS24の判定が“Yes”)、目標スリップ率S^*を通常のS_1に設定することによって、通常どおりのアンチスキッド制御を行い車体の安定性や操縦性を向上させる。 - 特許庁

That is to say, because the tire condition is estimated based on the peripheral acceleration of the tread part, for example, the tire condition can be detected more properly even before starting braking, unlike a method for estimating a tire condition based on a slip rate during braking.例文帳に追加

すなわち、トレッド部の周方向加速度に基づいて周方向加速度に基づいてタイヤの状態を推定するため、例えば、制動時のスリップ率に基づいてタイヤの状態を推定する方法と異なり、制動開始前にあっても、タイヤの状態をより適切に検出できる。 - 特許庁

Since the correction button for fine adjustment is arranged and the fluctuation rate of the corresponding binary threshold can be defined, when fine adjustment is necessary again after a document such as a slip is read and the binary image data are generated, it is possible to correct and generate suitable binary image data only by depressing the correction button.例文帳に追加

微調整用の補正ボタンを備えて、対応する2値化閾値の変動割合を定義しておくことができるので、帳票等の書類を読込み2値イメージデータ生成後、再度、微調整が必要な場合に、補正ボタンを押下するだけで、好適な2値イメージデータを補正し生成できる。 - 特許庁

At the running test, the actual frictional coefficient μch, between the wheel 2 and the and the roller 3, is obtained, and the running resistance N is corrected so that the obtained frictional coefficient μch becomes equal to the actual frictional coefficient μj, calculated based on the slip rate of the wheel 2 to the roller 3.例文帳に追加

また、走行試験中には、車輪2とローラ3との間の実際の摩擦係数μchが求められ、その摩擦係数μchとローラ3に対する車輪2のスリップ率に基づき算出される実路での摩擦係数μjとが等しくなるよう、上記走行抵抗Nが補正される。 - 特許庁

On the other hand, when the area is determined to be the slip area, and the engine 10 is determined to be automatically stopped, automatic start processing is performed on condition that processing for reducing the connection rate between an input rotating shaft 28 and an intermediate rotating shaft 29 of an AT 22 is performed.例文帳に追加

一方、スリップ領域であると判断されて且つエンジン10が自動停止中であると判断された場合、AT22の入力回転軸28と中間回転軸29との接続速度を低下させる処理を行うことを条件として自動始動処理を行う。 - 特許庁

In the ECU, an optical flow Vy_flow of an optional point in the image is calculated from the image data, and a vehicle speed V is calculated from the detected signal from the wheel speed sensor, and the optical flow Vy_flow, the vehicle speed V, and a yaw rate γ and a slip angle β as the vehicle condition can be calculated.例文帳に追加

そして、ECUにて、画像データからその画像中の任意の点のオプティカルフローVy_flowを求めると共に、車輪速度センサからの検出信号から車速Vを求め、これらオプティカルフローVy_flowと車速Vと車両状態となるヨーレートγやスリップ角βを求める。 - 特許庁

A correction torque Tac is calculated based on a deviation between a target yaw rate calculated by using a lateral acceleration Gy and a vehicle speed Vb and an actual yaw rate, and while the side slip of the vehicle is increasing in a spinning direction or tends to increase, a motor drive torque for supplementing the steer torque of a steering wheel is corrected by a correction torque Tac in a direction for suppressing a turning.例文帳に追加

横加速度Gyと車速Vbより算出した目標ヨーレートと実ヨーレートの偏差に基づいて補正トルクTacを算出し、車両の横滑りがスピン方向に増大中もしくは増大する傾向にある間は、補正トルクTacにより、ステアリングハンドルの操舵トルクを補助するためのモータ駆動トルクを旋回を抑制する方向へ補正する。 - 特許庁

This polyethylene resin for T-die film processing at ≥210°C comprises an ethylene polymer produced using a metallocene-based olefin polymerization catalyst or a composition comprising the ethylene polymer, being30 mm/s in resin slip rate on a metallic wall surface determined at 240°C and a shearing rate of 500 s-1.例文帳に追加

210℃以上でのTダイフィルム加工用ポリエチレン系樹脂であって、メタロセン系オレフィン重合用触媒を用いて製造されたエチレン重合体または該エチレン重合体を含有する組成物からなり、温度240℃、剪断速度500sec^-1において測定される金属壁面での樹脂滑り速度が30mm/sec以上であるポリエチレン系樹脂。 - 特許庁

The steering angle speed and the phase difference between a steering angle and a yaw rate computed from these detected signals of sensors 2-4 are taken into account of disturbance factors such as additional brake torque, generation of slip in four tires, generation of vibration, and change of road surface within a very short time.例文帳に追加

これら各センサ2〜4の検出信号から演算した舵角速度および舵角とヨーレートとの位相差は、制動トルクが加わったり、4輪にスリップが発生した時、さらには振動発生時や微小時間に路面変化が生じる場合などの外乱要因が発生した場合であっても、その外乱要因が加味された値となっている。 - 特許庁

To perform snow fade avoiding control while eliminating the possibility of suddenly increasing the slip rate of wheels to produce travelling instability or give a sense of incongruity to a driver as a result that braking force is suddenly increased after avoiding such snow fade that braking force is reduced with ice droplets held between the disc and the pad of a braking device.例文帳に追加

制動装置のディスクとパッドの間に氷滴が挟まって制動力が低下するスノーフェードを解消するとき、スノーフェード解消後に制動力が急上昇することにより車輪のスリップ率が急上昇し、走行不安定を生じたり運転者に違和感を与えたりする虞れがあることに対し、この虞れをなくしてスノーフェード解消制御を行う。 - 特許庁

When lock-up clutch command oil pressure which is instruced in accordance with transition from deceleration to acceleration is learned, a reaching time from a chip-in control completion point of time until a real slip rate reaches a prescribed target value or a prescribed value close thereto is measured and the learned value of the command oil pressure is updated on the basis of the length of the reaching time.例文帳に追加

減速から加速への移行にあわせて指示されるロックアップクラッチ指令油圧を学習する際に、チップイン制御終了時点から実スリップ率が所定の目標値又はそれに近い所定値に到達するまでの到達時間を計測し、該到達時間の長短に基づいて前記指令油圧の学習値を更新する。 - 特許庁

In this optical axis direction, since lateral G signals and yaw rate signals and the like are not required, the number of signals is reduced to three signals of a steering angle from the steering angle sensor 16 and right and left wheel speeds from the right and left wheel speed sensors 18R and 18L so as to accurately cope with the reverse steering state of the steering wheel 15 and the slip state of the vehicle.例文帳に追加

この光軸制御では、横方向G信号やヨーレイト信号等を必要としないため、操舵角センサ16からの操舵角及び左/右車輪速センサ18L,18Rからの左/右車輪速の3つの信号に減少され、かつステアリングホイール15の逆操舵状態や車両のスリップ状態に的確に対処することができる。 - 特許庁

An increase amount of the secondary sheave oil pressure is set large as brake depressing force is large so that the belt slip is surely prevented when the sudden braking request is relatively high and a fuel consumption rate is improved (fuel consumed by drive force of an oil pump is reduced by reducing an oil discharge amount of the oil pump) when the sudden braking request is relatively low.例文帳に追加

この際、ブレーキ踏力が大きいほどセカンダリシーブ油圧の増加量を多く設定し、急制動要求が比較的高い場合におけるベルトの滑りの確実な防止と、急制動要求が比較的低い場合における燃料消費率の改善(オイルポンプのオイル吐出量を低減させることでオイルポンプの駆動力に消費される燃料の削減)とを図る。 - 特許庁

When the contact between a vehicle concerned and an object ahead is judged unavoidable by steering at the time of the automatic braking operation, ("NO" in Step 24), a target slip rate S^* is set at S_2 larger than normal S_1, thereby limiting the operation of the anti-skid control and enhancing the braking performance of the automatic braking.例文帳に追加

自動ブレーキを作動させる際に、自車両が前方物体との接触を操舵回避できないと判断されるときには(ステップS24の判定が“No”)、目標スリップ率S^*を通常のS_1よりも大きなS_2に設定することによって、アンチスキッド制御の作動を制限して自動ブレーキの制動性能を向上させる。 - 特許庁

An order receiving device calculates points from a present unit price of each commodity to be purchased by an order received from a terminal and a point return rate, generates a point code expressing the points in each commodity to be purchased and prints out the point code on a slip 50 together with details of each commodity to be purchased.例文帳に追加

注文受付装置は、端末から受け付けた注文により購入対象とされた商品毎に、その商品の現在の単価とポイント還元率とからポイントを算出し、このポイントを表すポイントコードを購入対象とされた商品毎に生成して、購入対象とされた各商品の明細とともに伝票50に印字する。 - 特許庁

This deterioration-determination device 1 for a catalyst 7 arranged in the exhaust passage 5 of an internal combustion engine 3, calculates a slip rate parameter sumkact2 indicating the amount of the reducing agent passed through the catalyst 7 according to a detected downstream oxygen concentration parameter KACT2, after switching exhaust gas led to flow into the catalyst 7 from an oxidation atmosphere to a reduction atmosphere.例文帳に追加

内燃機関3の排気通路5に設けられた触媒7の劣化判定装置1は、触媒7に流入する排ガスを酸化雰囲気から還元雰囲気に切り換えた後、検出された下流側酸素濃度パラメータKACT2に応じて、触媒7を通過した還元剤の量を表すスリップ量パラメータsumkact2を算出する。 - 特許庁

例文

The object yaw moment YM before the high-pass filter processing is operated as the weight sum of the first object yaw moment Myr depending on a yaw rate deformation, and the second object yaw moment Msa depending on the car body slip angle, and the weight coefficient is set variable to make a weight coefficient Kt the smaller, as a limit condition evaluation amount A is made the larger.例文帳に追加

ハイパスフィルタ処理前の目標ヨーモーメントYMはヨーレート偏差に基づく第一の目標ヨーモーメントMyrと車体スリップ角に基づく第二の目標ヨーモーメントMsaとの重み和として演算され、重み係数Kt は限界状態評価量Aが大きいほど小さくなるよう可変設定される。 - 特許庁

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