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sternを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 578



例文

The propeller shaft 20 is rotatably, pivotally supported to the front side member 5 of the stern frame 2 on which a shaft tube 21 is mounted, and a screw propeller 22 is fixed and mounted onto the rear end thereof.例文帳に追加

プロペラ軸20は、スタンフレーム2の前側部材5に軸管21を取り付けて回転可能に軸支され、後端にはスクリュープロペラ22を固定的に取り付ける。 - 特許庁

By winding the towing rope 3 around the winch 4 until a stern of the towing boat 1 is received by a bow of the towed ship 2, the towing boat 1 is fixed to the towed ship 2.例文帳に追加

曳航索3を、曳航船1の船尾が被曳航船2の船首に受止められるまでウィンチ4に巻き取ることにより、曳航船1を被曳航船2に固定する。 - 特許庁

The propeller shaft 5 is formed in the stern-up structure with an inclination ofor more, and the bottom of the rudder 7 is positioned at the bottom of or above the revolving locus of the propeller 4 tip.例文帳に追加

プロペラ軸5では船尾上がりに少なくとも5度以上の傾斜を持たせ、且つ舵7の下端位置をプロペラ4の先端旋回軌跡の最下端以上に設置する。 - 特許庁

To provide a propeller for a marine vessel capable of reducing stern vibration or blade surface erosion due to cavitation especially in a special high-speed large-sized vessel.例文帳に追加

特に高速大型船において、キャビテーションに起因する船尾振動や翼面エロージョンの低減を図ることのできる船舶用プロペラを提供する。 - 特許庁

例文

When the mounting part 102 is mounted to a stern tube 14, six bar-like members 112 constituting the protecting part 104 linearly extend from the front side to the rear side without being perpendicular to the longitudinal direction of a hull 12.例文帳に追加

取付部102を船尾管14に取り付けたとき、保護部104を構成する6本の棒状部材112はそれぞれ船体12の前後方向に直交することなく前側から後側に直線状に延びる。 - 特許庁


例文

A door striker base 14 is formed in a boat shape, and a stern- side striker mounting seat surface 14b is formed in broad width while height is set in height the same as or slightly higher than a screw head 16.例文帳に追加

ドアストライカベース14を舟形とし、船尾側ストライカ取付座面14bを幅広に形成すると共に、高さをねじ頭16と同等かやや高く設定する。 - 特許庁

Thus, since the upper part above the upper edge of the stern plate is situated at the position which is not submerged in water during the period of navigation, the outside air is merely sucked from the exhaust leakage port, and the possibility of water entering is entirely eliminated.例文帳に追加

これによれば、船尾板上縁よりも上方は通常航行時には水没しない位置なので、エンジンが逆転しても排気漏出口から外気が吸引されるだけで水が侵入するおそれは皆無となる。 - 特許庁

A ship hull 1 is equipped with a water jet propulsion device 2 having a water jet conduit line 5 running from a water intake 3 at ship bottom to a blow-out opening 4 at its stern, and a propulsion pump 6 so as to configure the water jet propulsive ship.例文帳に追加

船体1に、船底の水取入口3から船尾端の吹出口4に至るウォータージェット管路5と推進用ポンプ6を備えたウォータージェット推進器2を設けてウォータージェット推進船を形成する。 - 特許庁

Floats 6 are respectively connected by wires 8 to winches 10 provided on a quay in a bow side and a stern side of the ship 1 moored to the quay 3, and the floats are mutually connected by wires 9.例文帳に追加

岸壁3に係留した船舶1の船首および船尾側の岸壁に設けたウィンチ10に、それぞれ、フロート6をワイヤー8で連結し、また、フロート6同士を中間ワイヤー9で連結する。 - 特許庁

例文

Since the magnitude of the reaction F generated on the stern can be adjusted by changing the angle A of inclination of the member 4 for changing the flow direction, a hull can be kept in the posture in an optimum draft condition.例文帳に追加

これによると、船尾に生じる反力Fの大きさは流れ方向変更用部材4の傾斜角度Aを変えることにより調節することができるため、船体1を最適な喫水状態の姿勢に維持することができる。 - 特許庁

例文

To provide a ship having a stern straightening fin capable of being easily designed and manufactured, being easily installed to a hull, and reducing a water immersion area near the fin to improve propulsion performance.例文帳に追加

設計製作が容易で、かつ、船体への取り付けも容易であり、更に、船尾整流フィン近傍の浸水面積を少なくし、推進性能の向上などが計れる船尾整流フィンを有する船舶を提供する。 - 特許庁

When the shape of a ship's bottom 1a from a bow 1h to a stern 1t is seen in a cross section perpendicular to a longitudinal direction of the ship's bottom 1a, it is convergently tapered toward a center CL in a width direction of the ship's bottom.例文帳に追加

船首1hから船尾1tにかけての船底1aの形状を、該船底1aの長手方向に垂直な断面で見た場合に、船底幅方向の中央CLに向かって先細り形状とする構成を採用した。 - 特許庁

To provide a straightening structure of a pod propelled vessel capable of eliminating a drop in the water stream speed at the stern and improving the propelling performance and the veering maneuvering performance.例文帳に追加

ポッド推進船において、船尾での水流の流速低下等を無くし、推進性能や変針操縦性能を改善した整流構造を提供する。 - 特許庁

The ratio S/Lpp is meeting the relationship 0<S/Lpp≤0.15, where S is the horizontal distance from the beginning point 15s of a tunnel part 15 partitioned between the two skegs 12 to the stern perpendicular A, while Lpp is the ship length.例文帳に追加

また、2つのスケグ12同士間に画成されるトンネル部15の起点部15sから船尾垂線APまでの水平距離Sと船長Lppとの比は、0<S/Lpp≦0.15という関係を満たしている。 - 特許庁

A plate-like member 3, which extends symmetrically and horizontally into water from the bottom edge part of the rear end of the skeg 2 provided projectingly along the center line of the hull 1, is provided in the lower part of the bottom of the stern of a hull 1.例文帳に追加

船体1の船尾船底下において、船体中心線に沿い突設されたスケグ2の後端部の下縁部から左右の水中へ対称に且つ水平に張り出した板状部材3が設けられている。 - 特許庁

To actualize an increase in the capacity of a cargo storage hold arranged in front of the bow side vertical partition wall of an engine room by locating a propeller shaft supporting portion of a stern frame on the rear side together with a propeller shaft.例文帳に追加

スタンフレームのうちプロペラ軸支持部分の位置をプロペラ軸と共に後方へ位置させ、機関室の船首側縦隔壁の前方に配置されている貨物格納用ホールドの容積の増量を可能とする。 - 特許庁

This flow field calculation method is a flow field calculation method calculating a flow field of a fluid existing in the circumference of a ship including a hull (1) having a transom-stern structure.例文帳に追加

本発明による流場計算方法は、トランサムスターン構造を有する船体(1)を含む船の周囲に存在する流体の流場を計算する流場計算方法である。 - 特許庁

A vessel body 1 capable of moving forward and backward is mounted with a pump-jet propelling device on its bow side 1A, and a pair of backing anchor 10 on its stern side respectively.例文帳に追加

前進及び後退が可能な船本体1は船首側1Aにポンプジェットッ推進機が、船尾側1Bに一対の後進用アンカーウインチ10がそれぞれ搭載してある。 - 特許庁

A function for freely opening/closing blades of a scull and a paddle is provided to easily propel the ship by moving a handle forward and backward around a fitting fitted to a stern without requiring conventional unique operation.例文帳に追加

櫓、櫂の羽根を開閉自在にする機能を設けることで 従来の独特な操作は必要なく 船尾に付けた金具を支点に取っ手を前後に動かすだけで誰にでも簡単に推進出来るようにした。 - 特許庁

To provide a ship that can effectively reduce the friction resistance of a ship body by blowing out pressurized air to a ship bottom between skegs, in the ship having a plurality of the skegs which are arranged at a stern and support a propeller shaft, respectively.例文帳に追加

船尾部に設けられプロペラ軸をそれぞれ支持する複数のスケグ部を有する船舶において、スケグ部間の船底部に加圧気体を吹出することで、船体の摩擦抵抗を効果的に低減することができる船舶を提供する。 - 特許庁

This guide means 23 is supported in the stern 11 so as to be forwardly-backwardly movable B and C toward the outside of this rear position or an upper part from the rear position.例文帳に追加

この案内手段23が後方位置からこの後方位置の外側方、もしくは上方に向って往、復移動B,C可能となるよう船尾11に支持される。 - 特許庁

An underwater robot 6 with a towing rope 4 fixed thereto is remotely operated from a rescue boat 3, moved through an annular part of a stern structure of a non-controllable ship 1, and subjected to a U-turn and collected.例文帳に追加

曳航索4を固定した水中ロボット6を救助船3から遠隔操作して、操縦不能船1の船尾構造の環状部21をくぐらせた後にUターンさせて回収する。 - 特許庁

The outboard motor 1 has a propeller driven by an engine 2 and the cover 9 constituting at least part of an engine room 18 for storing the engine, and is mounted to the stern of the hull so as to tilt and steer the engine and the propeller.例文帳に追加

これにより、船体の船尾に取り付けられる船外機のチルト運動時の最外部の回転軌跡が径方向に大型化することを回避、軽減できる船外機のエンジンカバーを得たい。 - 特許庁

To provide a thrust generator capable of converting a jet water stream of a small diameter to a water stream of a large diameter and of being provided on bow and stern end parts.例文帳に追加

直径の小さい噴出水流を大直径の水流に変換することが可能であると共に、船首尾端部に設けることが可能な推力発生装置を提供すること。 - 特許庁

In such a structure of the stern 2, the ratio H2/H1 is set to be ≤0.4, where H1 is the height of the rudder 6, and H2 is the length from the lower end of the horn 4 to the upper end of the rudder 6.例文帳に追加

このよう船尾2の構造において、舵6の高さをH1、ホーン4の下端から舵6の上端部までの長さをH2とすると、H2/H1は、0.4以下である。 - 特許庁

To reduce hull resistance, by restraining a vortex and separation, by accelerating and straightening a water flow of a hull surface generated in the stern in front of a propeller in sailing, while reducing frictional resistance of a fin itself.例文帳に追加

フィン自体の摩擦抵抗を軽減しつつ、航行時におけるプロペラ前方の船尾に生ずる船体表面の水流を加速し、整流することにより、渦や剥離を抑制し、船体抵抗を軽減する。 - 特許庁

The vessel 1 is provided with a vessel propulsion machine 5 mounted to a hull 3; an operation seat 7 provided on a midway part in a longitudinal direction of the hull 3 and capable of operating the vessel propulsion machine 5; and a spanker 8 mounted to a stern 4.例文帳に追加

船舶1は、船体3に取り付けられる船舶推進機5と、船体3の長手方向の中途部に設けられ、船舶推進機5を操作可能とする操船席7と、船尾4に取り付けられるスパンカー8とを備える。 - 特許庁

The fin 5 absorbs the pressure fluctuation generated by the rotation of the stern propeller 2, with resilience, and the fin is vibrated to perform the operation of a dolphin kick, thus acquiring driving force.例文帳に追加

このフィン5が船尾プロペラ2の回転に伴う圧力変動を段勢力で吸収し、かつ、フィンを振動させることによりドルフィンキックの作用をさせることにより推進力を得ている。 - 特許庁

This traction device is attached in such a way that sliders 8, 8 are attached to both ends of a connection member 7 and stern 9 can swing using a shaft 15 provided on the connection member 7 as a basic point.例文帳に追加

この牽引装置はスライダー8,8を連結部材7の両端に取着し、連結部材7に設けた軸15を基点として船首9を揺動可能に取付けている。 - 特許庁

The prow 44 and stern 46 collectively define the aerodynamic profile of each vane which is locally interrupted at the septum 48.例文帳に追加

ベーン前部分(44)及びベーン後部分(46)は、両者合わさって、隔壁(48)において局所的に中断された各ベーンの空気力学的輪郭を形成する。 - 特許庁

A hold space 3c for vehicle is constituted by being arranged on the stern part side so that the center of gravity Gc may be the rear side of the midship MS when a vehicle 10c is loaded.例文帳に追加

車両用船倉空間3cは、車両10cを積載したときの重心GcがミッドシップMSの後方になるように、船尾部側に配置してなる。 - 特許庁

To provide a stern wave interference fin reducing wave-making resistance and obtaining a horse power reduction effect by reducing the wave-making resistance, in a ship moving at a high speed at a Froude number equal to or greater than 0.30 and a ship moving at a middle speed at a Froude number equal to or less than 0.28.例文帳に追加

フルード数0.30以上の高速の船舶及びフルード数0.28以下の中速の船舶で、造波抵抗が低減され、造波抵抗低減による馬力低減効果がある船尾波干渉フィンを提供する。 - 特許庁

In a propelling performance improving device for twin skeg ship, fins 32 and fins 33 are respectively installed outside and inside of the skeg parts 2 respectively supporting left and right propeller shafts 3 at the stern of a twin skeg ship.例文帳に追加

ツインスケグ船の船尾にて左右のプロペラ3軸を各々支持するスケグ部2の外側と内側にフィン32と33をそれぞれ設ける。 - 特許庁

Each of the vanes 36 is diverged into a forward prow 44 integrally joined to an aft stern 46 by a septum 48 therebetween.例文帳に追加

ベーン(36)の各々は、ベーン前部分(44)と該ベーン前部分(44)との間の隔壁(48)によって該ベーン前部分(44)に一体形に結合されたベーン後部分(46)とに分岐している。 - 特許庁

Right and left air-filled body portions 21, 21 of the air-filled bodies 3, 3 on the bow and stern sides is maintained to be under such a condition that a rotational force F is applied from the inside of the canoe to the outer side of the canoe with a body portion shaft center P centered.例文帳に追加

船首側,船尾側の気胴3,3の左右気胴部21,21は、気胴部軸心Pを中心に船内側から船外側に向けて回転力Fを付与された状態が維持される。 - 特許庁

It is remarkable in that a third shaft line 4 with a propeller 12 is provided centrally on the axis 5 of the ship, and in that the third shaft line 4 has its shaft 9 passing over tunnels 17 of the stern transverse thrusters 16.例文帳に追加

プロペラ12を有する第3の軸線4が、船舶の軸5上で中央に設けられ、前記第3の軸線4が、船尾の横方向スラスタ16のトンネル17の上を通るその軸9を有することが注目される。 - 特許庁

A seaweed wiper is constituted to push out seaweed from the inlet grid of a rotatable cantilever branch part when the wiper moves along the branch part toward the stern side end of the branch part.例文帳に追加

海草ワイパーは、ワイパが枝部分に沿って移動し、枝部分の船尾側端に向かって移動するとき回転可能な片持ち枝部分の入口格子から海草を押し出すように構成されている。 - 特許庁

Two azimuth pushers 2 and 3 arranged on a line C2 perpendicular to a hull centerline C1 in the stern-side bottom region of a marine research ship 1 are driven by a DPS or other controller 4.例文帳に追加

海洋観測船1の船尾船底側に船体中心線C_1 と直交する線C_2 上に位置して二個配列されたアジマス推進器2,3は、DPS等の制御装置4により駆動制御される。 - 特許庁

A vessel and a jet propelling device for it attached in the cantilever form to a stern beam 14 of vessel 10 has a water tunnel or cavity 16 formed in a single piece with the vessel structure as its part.例文帳に追加

船舶10の船尾梁14に片持ち状に取り付けられた船舶及びジェット推進装置は、船舶構造の一部として一体的に形成された水トンネルまたはキャビティ16を有する。 - 特許庁

The ship model is composed by arranging vertical positions of bossing on nearly a base line BL and lowering the ship bottom 11a at a stern part and a bow part by nearly half of the propeller diameter from the base line.例文帳に追加

ボッシングの上下位置を略基線BL上に配置し、且つ船尾部および船首部の船底11aを基線からプロペラ直径の略半分下げて構成した船型を特徴としている。 - 特許庁

The lower portion is disposed in a stern side than the tip end of a lower side stem portion 2 below the draft line of the original ship in the same way as a conventional one.例文帳に追加

この下方部分が原船の喫水線よりも下方にある下方側船首部分2の最先端よりも船尾側に配置されている点は、公知技術に同じである。 - 特許庁

A load cell 5 is attached to the main hull model 2, and a rear end of the load cell 5 is connected to an inner upper end position of a rear end wall of the stern portion model 3 via a longitudinal-directional connecting member 11.例文帳に追加

主船体模型2にロードセル5を取り付け、ロードセル5の後端部と、船尾部分模型3の後端壁の内側上端部位置とを前後方向の連結部材11を介して連結する。 - 特許庁

A boat capable of performing the consistent movement is provided without using any power by a rope to connect a boat stem to a fixed structure on the land and by the steering of a rudder connected to the boat stem and the boat stern.例文帳に追加

舟首と陸の固定物とを結んだロープと、舟首と舟尾に連結させた方向舵の操舵により動力を使用せず、安定した移動ができる舟とする。 - 特許庁

The pocket 16 is provided with depth not inhibiting rotation of the swash plate 13, and the strut 17 is provided at an approximately central position in a stern direction of the swash plate 13 along a center line in a thickness direction.例文帳に追加

ポケット16は制水板13の回転を妨げない深さを備え、支柱は17は制水板13の船尾方向における略中心位置で、かつ、厚さ方向の中心線に沿って設ける。 - 特許庁

Also, the ultrasonic oscillators (4) are provided at the ship bottom (3) of the hull (2), namely at a position near a bow (2f) side, and a position near a stern (2b) side, respectively to radiate acoustic streaming (AS) to the bottom of the water.例文帳に追加

さらにまた、船体(2)の船底(3)であって船首(2f)側に寄った位置及び船尾(2b)側に寄った位置に、水底に向かって音響流(AS)を放射するように超音波振動子(4)をそれぞれ設ける。 - 特許庁

Thereby, air can be fed into a negative pressure region to be formed near the stern side to restore pressure, decreasing the wind pressure resistance to the whole ship during the navigation of the car carrier ship 1.例文帳に追加

これにより、自動車専用船1の航行中、船尾付近に形成される負圧領域に空気を送り込んで圧力回復を図り、船体全体の風圧抵抗を低減させることが可能となる。 - 特許庁

The small planing boat 10 is provided with a keel 33 extended from a bow 31 to a stern 32 in a center of the hull 11 in a width direction of a ship's bottom 30, and the keel 33 is formed like an arc in a width direction of the hull.例文帳に追加

小型滑走艇10は、艇体11の船底30の幅方向の中央に船首31から船尾32まで延びるキール33を備えるとともにキール33を艇体の幅方向に円弧状に形成したものである。 - 特許庁

The wind prevention fence 6 is constituted such that it is continuously provided at the upper end of the vessel outer wall and stands from a position apart from the bow N and its height is gradually increased as it goes to a stern.例文帳に追加

防風フェンス6は、船外壁の上端に連続させて設けられて、船首Nより離間した位置から立ち上がり、船尾に向かうにつれて次第に高さが増していく構成とする。 - 特許庁

In the ship 10, the stern end face 22 comprises a first flat end face 30 which is inclined forward of the starboard side, and a second flat end face 32 inclined forward of the port side.例文帳に追加

この船舶10では、船尾端面22は、右舷前方に向かって傾斜するフラットな第1の端面30と、左舷前方に向かって傾斜するフラットな第2の端面32と、を有する。 - 特許庁

例文

This hull includes a wave absorbing body such as a hydrofoil 10 vertical to the travelling direction of the hull 1 with the maximum hydrofoil thickness around the stern in the water under a draft line, or a cylinder with a shaft in the same direction.例文帳に追加

喫水下の水中にあって、船尾付近に最大翼厚を有する船体1の進行方向に垂直な水中翼10または同じ方向に軸を持つ円柱などの消波体を備える。 - 特許庁

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