1016万例文収録!

「ヤバい!」に関連した英語例文の一覧と使い方(6ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ヤバい!の意味・解説 > ヤバい!に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ヤバい!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 421



例文

タイヤ120にパンクが発生した際には、タイヤ120におけるタイヤバルブ122にアダプタ68をねじ止めしてジョイントホース66をパンクしたタイヤ120へ接続し、起動/停止ボタン82を押下する。例文帳に追加

When the tire 120 is punctured, an adaptor 68 is screwed in the tire valve 122 of the tire 120 to connect a joint hose 66 to the punctured tire 120 and a start/stop button 82 is pushed down. - 特許庁

ワイヤバレル4より後方の底面部8には、底面部8の一般面の高さ位置から内方へ突出した高さを有する突出部11が形成されている。例文帳に追加

A projecting part 11 having a height projecting inward from the height position of the general surface of a bottom surface part 8 is formed on the bottom surface part 8 at a rear part of a wire barrel 4. - 特許庁

嵌合部分となるタブ12については矢印A1にて示す向きに曲げ、電線との圧着部分となるワイヤバレル11については矢印A2にて示す向きに曲げる。例文帳に追加

A tab 12, which is a fitting part, is bent in the direction indicated by an arrow A1, a wire barrel 11 which is a crimping part with electric wire is bent in the direction indicated by an arrow A2. - 特許庁

回転ブロック30にはスリット31を設けたホルダ部と、揺動軸となる突起33と、ワイヤバネ端受け部32を一体に成形し、突起33はガイドフレーム50に成形された軸受け部56に嵌合して揺動自在とする。例文帳に追加

In the rotational block 30 a holder which has slits 31, protrusions 33 serving as rocking shafts, and wire end receiving sections 32 are integrally formed so that the protrusions 33 engage with a bearing 56 formed in the guide frame 50 to be rockable. - 特許庁

例文

図1(A)に示されるように、バルブアダプタ76を第二の状態にすると、コイルスプリング84に押圧された押圧部材84がタイヤバルブ16の開閉弁28を開放する。例文帳に追加

An on-off valve 28 of a tire valve 16 is opened by a press member 84 pressed by a coil spring 84 as shown by figure 1(A) when the valve adaptor 76 is turned to a second state. - 特許庁


例文

ゴム栓形成片23は、ワイヤバレル22の後縁から左右方向に延びた略矩形の平板体を、その左右の端部を間隙23aを設けて向かい合わせ、円筒状に丸めた概略形状を有している。例文帳に追加

The rubber plug forming piece 23 has a schematic shape formed by making a nearly rectangular plate body extending in right and left directions from the rear edge of the wire barrel 22, opposedly installed with a gap 23a and then rolled into a cylindrical shape. - 特許庁

流速制御部17は、コンプレッサユニット12からの圧縮空気の圧力制御を行うことにより、タイヤバルブ16におけるシーリング剤の流速を制御している。例文帳に追加

The flow velocity controlling member 17 controls the flow speed of the sealing agent at the tire valve 16 by carrying out pressure controlling of for compressed air sent from a compressor unit 12. - 特許庁

ワイヤバレル25の圧着に伴い芯線11の外周部が破断しても、多層線状物17の外層部で周方向に沿った一部の長さ領域が破れるに留まる。例文帳に追加

Even if the outer circumference part of the core wire 11 is fractured accompanying crimping of the wire barrel 25, only a part of the length region along the circumference direction of the outer layer portion of the multi-layer linear object 17 is fractured. - 特許庁

タイヤより外部に露出したタイヤバルブに装着しタイヤ圧、温度などのタイヤ情報の検出及び送信の機能を有し、また、タイヤ空気圧充填に支障のないタイヤ空気圧監視装置構造を提供する。例文帳に追加

To provide a structure of a tire pressure monitoring device mounted to a tire valve exposed to the outside from a tire, and having a function of detecting and transmitting tire information such as tire pressure and temperature without causing trouble in tire pressure filling. - 特許庁

例文

車体2の側面視(図1)で、リフト装置19の駆動による載置台18の移動軌跡が、下方移動したリヤバンパ13と傾斜フロア29との各上方を通り後下方に向かって延びる放物線形状となるようにする。例文帳に追加

In a side view (Fig.1) of the vehicle body 2, the moving locus of the loading base 18 driven by the lift device 19 is formed into a parabolic linear shape extending downward after passing over the rear bumper 13 moved downward and the inclined floor 29. - 特許庁

例文

ショックアブソーバ54は車体前後方向に対して後方が上方へ傾斜した状態で取付けられており、後方側端部54Bはリヤバンパリインフォースメント12の取付部12Aに取付けらている。例文帳に追加

The shock absorber 54 is mounted relative to a longitudinal direction of the vehicle body in the state that a rear side is upward inclined and the rear side end 54B is mounted to a mounting part 12A of a rear bumper reinforcement 12. - 特許庁

金具本体2は、相手方の端子金具と接続される接続部21と、電線の芯線を加締めるワイヤバレル22と、ゴム栓3の成形されるゴム栓形成片23とを備えている。例文帳に追加

The metal fitting body 2 is equipped with a connection part 21 connected to a mating terminal metal fitting, a wire barrel 22 to caulk a core wire of an electric wire, and a rubber plug forming piece 23 molded into the rubber plug 3. - 特許庁

このエアコネクタ48は、タイヤバルブ122側にバルブ部材18を有していないので、流路抵抗が小さく、スムーズにエアを通過させることができる。例文帳に追加

Because this air connector 48 does not have the valve member 18 on the tire valve 122 side, its passage resistance is small, to permit the air to pass smoothly. - 特許庁

ヤバンパ10は、バンパ本体11のリヤタイヤ1,2の後方に組み込まれたフォグランプ20,30、バンパ本体11とロワーバックパネル4との間をシールするバンパシール40,50等を有する。例文帳に追加

The rear bumper 10 has bumper seals 40 and 50 or the like for sealing the gap among a lower back panel 4, fog lamps 20 and 30 incorporated at the back of the rear tires 1 and 2 of the bumper body 11, and the bumper body 11. - 特許庁

リムとの係合部分が弾性体で形成されたタイヤバルブを、リムに傷を付けずにリムから容易に除去し、タイヤ内のシーリング剤の回収を行う。例文帳に追加

To easily remove a tire valve in which an engaging part with a rim is formed of an elastic body without damaging the rim, and to recover a sealant in a tire. - 特許庁

ワイヤバレル部2の内面にセレーション3を形成してなる圧着端子において、セレーション3の溝4内に四角錐形の突起5を溝方向に配列した。例文帳に追加

For the crimp terminal made by forming a serration 3 on the inner face of a wire barrel part 2, quadrangular pyramid protrusions 5 are arrayed in a groove direction in grooves 4 of the serration 3. - 特許庁

芯線部93とワイヤバレル13との接続部分と接触片16との間には、流動状態にある樹脂の接触片16側への流れを塞き止める仕切り部21が設けられいる。例文帳に追加

The partition part 21 to block the resin of the fluidized state from flowing to the contact piece 16 side is installed between the core wire part 93, the connecting portion of the wire barrel 13, and the contacting piece 16. - 特許庁

車両用光スキャン装置に於いて、レーザダイオード55から照射された光が、レンズ34、35、36で案内され、レンズホルダ61及びワイヤバネ108によって第1の方向に振られて走査される。例文帳に追加

In the optical scanning device for the vehicle, light emitted from a laser diode 55 is guided with lenses 34, 35, 36, and is swung in first direction with a lens holder 61 and a wire spring 108 and scanned. - 特許庁

ワイヤバレル部14F(電線圧着部)においては、下地メッキ層25の表面に、端子接触部13と同じ金メッキによる保持メッキ層27を形成したので、電解メッキ槽35を1槽で済ませることができる。例文帳に追加

Since a holding plated layer 27 is formed on the surface of the plated layer 25 by the same gold plating as the contact part 13 in a wire barrel part 14F (wire crimping part), no more than one electrolytic plating bath 35 is needed. - 特許庁

絞り部18は、芯線部93側へ突出するように叩き出され、かつワイヤバレル12において軸方向と直交する向きに延出して形成されている。例文帳に追加

The contraction part 18 is struck out so as to protrude to the core wire 93 side and formed to be extended in a direction crossing at right angles the axial direction in the wire barrel 12. - 特許庁

タイヤセンサの着脱にかかる作業性を高く維持するとともに、回転運動に伴う力が作用してもタイヤセンサの位置を好適に維持することのできるタイヤバルブユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a tire valve unit which can maintain a high work efficiency in attaching and detaching a tire sensor, and can suitably maintain a position of the tire sensor even when a force associated with rotary movement works. - 特許庁

端子金具20は、前端側領域に端子接続部21を有し、端子接続部21の後方にオープンバレル状のワイヤバレル部25を有しており、後方からキャビティ11内に挿入されている。例文帳に追加

A terminal fitting 20 includes a terminal connecting portion 21 in a front end region and a wire barrel portion 25 in an open barrel shape behind the terminal connecting portion 21, and is inserted into a cavity 11 from behind. - 特許庁

前後方向に伸びる左右一対のリヤサイドフレーム6の後端に,クラッシュカン10を介して,車幅方向に伸びるリヤバンパレイン11が固定される。例文帳に追加

A rear bumper reinforcement 11 extending in the vehicle width direction is fixed to rear ends of a pair of right and left rear side frames 6 extending in the longitudinal direction via a crash can 10. - 特許庁

車幅方向に沿って配置されるリヤバンパ10を、荷受台昇降装置の下アーム5cに支持された可動バンパ10aと、荷受台昇降装置側の取付フレーム5dに固定された固定バンパ10bとに分割する。例文帳に追加

In this device, a rear bumper 10 arranged along the vehicle width direction is divided into a movable bumper 10a supported on a lower arm 5c of the cargo receiving platform elevating device and a fixed bumper 10b fixed to a mounting frame 5 on the cargo receiving platform elevating device. - 特許庁

コンデンサ6の一方のリード線61に、内導体2のワイヤバレル22をかしめて接続し、このコンデンサ6に接続された内導体2を、誘電体で形成されたハウジング3の内部に挿入して保持する。例文帳に追加

A wire barrel 22 of an internal conductor 2 is caulked and connected to a lead wire 61 of a capacitor 6, then the internal conductor 2 connected to the capacitor 6 is interposed into an inside of a housing 3 formed with a dielectric to hold. - 特許庁

この大気圧の窒素ガスで充満したタイヤ(1)を気密ボックス(2)から取り出し、タイヤバルブ(13)をセットした後、窒素ガスを追充填してタイヤ(1)内を所定圧に昇圧させる。例文帳に追加

The tire (1) fully filled with the nitrogen gas having the atmospheric pressure is taken out of the sealed box (2), and pressure in the tire (1) is increased up to a predetermined pressure by additionally filling the tire (1) with nitrogen gas after the tire valve (13) is set to the tire (1). - 特許庁

厚さ方向に順次積層・形成された電気化学素子を基板に搭載し,ワイヤ,バンプ,TABのいずれかの方法で電気的に接続することにより,同一平面から端子を取り出すことを可能としたもの。例文帳に追加

Electrochemical elements sequentially laminated/formed in the thickness direction are mounted on a substrate and electrically connected by one of methods among wire, bump, and TAB, allowing a terminal to be drawn out of the same plane. - 特許庁

雌端子金具10は、金属板を折り曲げ加工等することで一体的に形成され、前方から後方にかけて順に、本体部20、ワイヤバレル40、インシュレーションバレル50を備える。例文帳に追加

The female terminal fittings 10 is integrally formed as the metal plate is folding worked or the like, and in the order of the front to the rear, the main body part 20, the wire barrel 40, and an insulation barrel 50 are provided. - 特許庁

アルミ電線10における露出された芯線11の端末には予め防水コーティング30が施され、この状態で芯線11の端末に雌端子金具20のワイヤバレル25がかしめ圧着される。例文帳に追加

Waterproofing coating 30 is applied in advance to a terminal of a core wire 11 exposed in an aluminum electric wire 10, and a wire barrel 25 of a female terminal fitting 20 is caulked and crimped to the terminal of the core wire 11 in this state. - 特許庁

端子付き電線1は、圧着端子20のインシュレーションバレル81が被覆溝部161に嵌り込んで圧着されており、圧着端子20のワイヤバレル61が芯線露出部15に圧着された構造を有する。例文帳に追加

The terminal-equipped electric wire 1 has a structure in which an insulation barrel 81 of the crimp terminal 20 is engagedly crimped into the coated groove part 161, and a wire barrel 61 of the crimp terminal 20 is crimped into the core wire exposed part 15. - 特許庁

搬送物を積載する台車10を走行させる台車走行用レール11と、このレールに沿って位置してコンベヤバー20を走行させるバー走行用レール21とを敷設する。例文帳に追加

A truck travel rail 11 for a truck 10, on which carried objects are loaded, to travel and a bar travel rail 21 located along the rail for a conveyor bar 20 to travel are placed. - 特許庁

このためタイヤバルブ1は、従来のバルブと同じく同軸構造であり、リム55に形成したバルブ孔58に対して、通常の固定手段で容易に取り付けられる。例文帳に追加

Therefore, the tire valve 1 is in the coaxial structure in the same manner as in any conventional valve arrangement, and is attached to a valve hole 58 formed in the rim 55 easily by a usual fixing means. - 特許庁

ワイヤバスケットスプールを用いる場合に、スプールカバーのセットが簡便であり、しかも溶接ワイヤの側面部および外周部をスパッターなどから保護するための溶接ワイヤ用スプールカバーを提案する。例文帳に追加

To propose a spool cover for welding wire, whose setting is easy when using a wire basket spool and which is used for protecting the side face part and the outer peripheral part of the welding wire from spatters, etc. - 特許庁

タイヤバルブユニットUは、そのバルブステム12に装着されたタイヤの状態を検出するタイヤセンサ2が、車両用ホイールのリムRに装着された態様でリムRの内側に配置される。例文帳に追加

In the tire valve unit U, the tire sensor 2 mounted on a valve stem 12 and detecting a condition of a tire is arranged on an inner side of a rim R in a form of being mounted on the rim R of a vehicle wheel. - 特許庁

本発明のスキャナ装置は、投光レンズ28を備えた可動部10が、ワイヤバネ41a〜41hによって、投光レンズ28の光軸に垂直な2方向に移動可能に支持する。例文帳に追加

In the scanner apparatus, a movable part 10 having a light projection lens 28 is supported by wire springs 41a-41h in a manner movable in two directions vertical to the optical axis of the light projection lens 28. - 特許庁

タイヤ空気圧検出装置10の装置本体14の側壁にはタイヤバルブが接続され、他の側壁には空気流入口が開口されている。例文帳に追加

On a side wall of a device body 14 of a tire air pressure detector 10, a tire valve is connected and on the other side wall, an air in-flow opening is opened. - 特許庁

閉状態でリヤバンパー5と上下方向及び車幅方向にほぼ面一に連続する後方突出面部19bを有する突出形状部19を、リヤゲート3下端部に車体後方に向かって一体に突設する。例文帳に追加

A projecting shape part 19 having a backward projecting face continuous to a rear bumper 5 in a closed state in a substantially flush manner in the vertical direction and the vehicle width direction is integrally projected from the lower end of a rear gate 3 backward of a vehicle body. - 特許庁

このとき、リヤバンパー16の中央構成部23の下縁部は、バンパーヒンジ121を介してゲート34に支持されており、この中央構成部23の上縁部123をゲート34側へ移動する。例文帳に追加

A lower edge of a center constituting part 23 of a rear bumper 16 is supported by the gate 34 via a bumper hinge 121, and an upper edge 123 of the center constituting part 23 is moved to the gate 34 side. - 特許庁

接合部10Aの手前で、ワイヤバー12を下げ、ウェブ10から離して塗布動作を終了する前に、伸縮容器36の内容積を増大して送液管26の塗布液を吸引する。例文帳に追加

The coating liquid in a liquid feed pipe 26 is sucked by increasing the capacity of an expansible vessel 36 before the coating operation is ended by lowering a wire bar 12 in this side of the joint part 10A to be made away from the web 10. - 特許庁

タイヤ空気圧監視システムにおいて、TPMSバルブユニット16は、タイヤバルブ30の軸方向の伸縮量を検出する第1歪センサ56および第2歪センサ58を有する。例文帳に追加

In a tire pneumatic pressure monitoring system, a TPMS valve unit 16 includes a first strain sensor 56 and second strain sensor 58 for detecting the extension/contraction amount in the axial direction of a tire valve 30. - 特許庁

荷受台昇降装置3の下アーム(昇降アーム)5cに、荷受台4の幅寸法以上に構成された単一のリヤバンパ10を支持させる支持プレート(支持部)11を設ける。例文帳に追加

On a lower arm (a lifting arm) 5c of the cargo receiving deck lifting device 3, a supporting plate (a supporting portion) 11 for supporting the single rear bumper 10 structured to be not smaller than the dimensions in the width direction of the cargo receiving deck 4, is provided. - 特許庁

またアダプタ50には、一端部が注液路54からタイヤバルブ26内に挿入されると共に、他端部がアダプタ50の周壁部を貫通してアダプタ50の外部へ突出する排気管58が配置されている。例文帳に追加

There is arranged in the adapter 50 an exhaust pipe 58 the one end portion of which is inserted from the liquid injection passage 54 into the tire valve 26, and the other end portion of which penetrates the circumferential wall portion of the adapter 50 to protrude to the outside of the adapter 50. - 特許庁

仮止めクリップ1の保持部12は、リヤバンパ2の連結部30を挟持するために基部11から突出する一対の挟持片14,15を有する。例文帳に追加

The holding part 12 of the temporary stop clip 1 has a pair of grasping pieces 14, 15 projected from a base 11 for grasping the connecting part 30 of a rear bumper 2. - 特許庁

本発明のタイヤバルブ10では、第1ステム30から第2ステム40を離脱すると、タイヤ62内に中空粒子63を充填することができる。例文帳に追加

The tire valve 10 is constituted such that the hollow particles 63 can be filled in the tire 62 when a second stem 40 is removed from a first stem 30. - 特許庁

雌端子金具30には、電線10の芯線11に圧着接続されるワイヤバレル部33と、電線10に嵌着されたゴム栓20に固着されるインシュレーションバレル部35とが前後に並んで設けられている。例文帳に追加

To a female terminal metal fitting 30, a wire barrel part 33 to be press welded to core wires 11 of an electric cable 10, and an insulation barrel part 35 fixed to a rubber stopper 20 which is fitted to the electric cable 10, are installed standing before and behind. - 特許庁

マルチレイヤバス構成の各バスレイヤに対して、バスの割当をダイナミックに変更可能にすることにより、バスアクセス時間及びバス占有時間を最小にし、低消費電力化を図ること。例文帳に追加

To minimize bus access time and bus-occupied time to reduce power consumption by dynamically changing allocation of buses to each bus layer of a multilayer bus structure. - 特許庁

タイヤバルブ3は、車両1のタイヤ2に取り付けられ、タイヤ2の空気圧情報を含む検出信号Stpを送信するUHF送信部12を搭載した。例文帳に追加

The tire valve 3 is mounted on a tire 2 of a vehicle 1, and includes a UHF transmitting part 12 for transmitting a detection signal Stp including air pressure information of the tire 2. - 特許庁

本発明は、I^2Cバス方式対応の信号を3ワイヤバス方式対応のPLLICで受信できるようにした電子チューナを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide the electronic tuner which is enabled to receive an I2C-bus system adaptive signal by a 3-wire bus system adaptive PLL IC. - 特許庁

後部突出タイプの自動車に代表されるように、一対のリヤサイドフレームの後端間を結ぶ線とリヤバンパレインメンバとの間に生じる隙間を有効に活用すること。例文帳に追加

To utilize effectively the gap generated between the line tying together the tails of a pair of rear side frames and a rear bumper reinforcing member, appearing typically in a vehicle of rear protruding type. - 特許庁

例文

そしてタイヤバルブユニットUは、被連結部13Aに嵌合された連結部23のナット部材26のねじ穴に、被連結部13Aの貫通孔15に挿通されたボルト3が螺合される。例文帳に追加

In the tire valve unit U, a bolt 3 inserted in the through hole 15 of the connected part 13A is screwed in the screw hole of the nut member 26 of the connecting part 23 fitted to the connected part 13A. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS