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ヤバい!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 421



例文

シーリング剤の空気入りタイヤの内部への注入速度を十分に高いものとし、またシーリング剤に短繊維が添加されている場合でも、空気入りタイヤに対するパンクの補修作業を簡略すると共に、タイヤバルブ内での短繊維の詰まりを防止する。例文帳に追加

To make the injection speed of a sealing agent into a pneumatic tire enough high, to simplify puncture repair work in relation to the pneumatic tire even when short fibers are added into the sealing agent, and to prevent the plugging of the short fibers in a tire valve. - 特許庁

ワイヤバレル25の接触面30のうち底板22と対応する領域31には、セレーション状の3本の凹部34が、中心線X方向に間隔を開けて形成されている一方、両バレル片25Aと対応する領域32には、多数の微細な凹凸を有する粗面35が形成されている。例文帳に追加

Three serration-like recesses 34 are formed with a center-line-X-directional space, in an area 31 corresponding to the bottom plate 22 out of a contact face 30 of the wire barrel 25, and a rough face 35 having a large number of microfine irregularity is formed in an area 32 corresponding to the both barrel pieces 25A. - 特許庁

バンパー本体と排気ガス誘導板部とが一体成形されたリヤバンパーにおいて、排気ガス誘導部の形状を排気ガスの誘導が効果的に行える形状としながら、成形時にはアンダーカット部を生じ難くして型構造をシンプルなものとし、製造コストを低減する。例文帳に追加

To provide a rear bumper that is integrally molded with a bumper body and an exhaust guide plate portion having a shape to effectively guide the exhaust, while having a simple mold structure to prevent under cut from molding, and thereby reducing manufacturing cost. - 特許庁

これにより、このシーリング剤36及び空気がジョイントホース66をってアダプタ100の供給路110内へ流入し、弁体112及び弁座部118との隙間を通って供給路110内からバルブコアが抜き取られたタイヤバルブ200内へ流出する。例文帳に追加

The sealing agent 36 and air are supplied into the supply passage 110 of the adapter 100 through the joint hose 66, pass through the clearance between the valve body 112 and the valve seat part 118, and are discharged from the supply passage 110 into the tire valve 200 with a valve core extracted. - 特許庁

例文

タイヤ内部の温度で補正することなく、簡単かつ確実にタイヤ内部の圧力を測定することができ、また、タイヤバルブなどによって形状や構造、設置位置が制限されず、タイヤ内部の空気の漏れを防止することができるタイヤ圧力測定手段及びRFIDシステムの提供。例文帳に追加

To provide a tire pressure measurement means for simply and surely measuring a pressure within a tire without making a correction by using temperature within the tire, not receiving restrictions on its shape, structure, or installation location, by a tire valve, etc., and preventing air within the tire from leaking, and also to provide an RFID system. - 特許庁


例文

車体フレーム1の後部に設けられるリヤバンパ9を、車体フレーム1の後方に突出した状態で車体フレーム1に固定された固定バンパ10と、固定バンパ10の車幅方向の両外側方に前後回動可能に取り付けられた可動バンパ11とにて構成する。例文帳に追加

This rear bumper 9 provided in a rear part of a vehicle body frame 1 is constituted of a fixed bumper 10 fixed to the vehicle body frame 1 in a projected state to a rear side of the vehicle body frame 1, and a movable bumper 11 mounted to be rotatable to front and rear sides at both the outside of a vehicle width direction of the fixed bumper 10. - 特許庁

コンベヤ装置1は、ワイヤバーコンベヤ10の上に布ベルト11が敷設され、布ベルト11の上に網ベルト12を介して、生地素材の敷き紙13が敷設され、コンベヤ装置1の下搬送部1bの近傍に、布ベルト11を水で濡らす布濡らし装置20が配設される。例文帳に追加

The conveyor device 1 has a cloth belt 11 laid on a wire bar conveyor 10 and has a paper mat 13 for dough laid on the cloth belt 11 via a net belt 12, and a cloth wetting device 20 for wetting the cloth belt 11 with water is disposed near a lower carrier part 1b of the conveyor 1. - 特許庁

ワイヤバレル18に圧着可能な芯線径の被覆電線11、12については、超音波処理を行うことなく、そのまま被覆電線11、12の芯線16を端子金具15の一対の圧着片18Bで加締めて圧着する。例文帳に追加

As for covered wires 11, 12 having core wire diameters allowable to be crimped to the wire barrel 18, the core wires 16 of the covered wires 11, 12 are caulked by a pair of the crimping pieces 18B of the terminal fitting 15 to crimp them without performing the ultrasonic treatment. - 特許庁

汎用品の挟着用のイヤホ−ン型またはヘヤ−バンド型の支柱は可能なかぎり細いものを選択して、携帯、収納ケ−スなどに容易に収納できるよう支持柱は小さく折りたため、耐久性、フアツション性、などを考慮し、全体のデザイン、色彩の印刷をおこなう。例文帳に追加

A brace member being narrow as far as possible is selected as an earphone-type or a hair band-type brace member for clipping a general-purpose article, and the brace member can be folded into a small size so that the device can be easily stored in a portable storage case or the like, and design and color printing of the entire device are performed in consideration of durability and fashion. - 特許庁

例文

さらに、開閉弁28が開放されることで、タイヤの内部から放出された空気は、タイヤバルブ16の開口縁24とパッキン部材80の間からを通り、ネジ部78Aに形成された貫通溝部を通って外部に放出される。例文帳に追加

Air released from the inside of the tire by the opening of the on-off valve 28 is passed through a gap between an opening edge 24 of the tire valve 16 and a packing member 80 and released to the outside through a penetration groove part formed in a screw part 78A. - 特許庁

例文

その後ワイヤバネ状、或いは板バネ状爪付牽引ロープに2条乃至3条に分割された夫々の鉛管の条端のカール面をつかませ、鉛管の小さい剪断応力や土圧を解放する為、鉛管と牽引ロープを一体化させ引抜く事で工事は完成する。例文帳に追加

Thereafter, curled surfaces of line ends of each of the lead pipes divided into the two or three lines are caught by a traction rope with a wire spring type or plate spring type click, and as small shearing stress and earth pressure of the lead pipe is released, work is completed by drawing out the lead pipe and the traction rope by integrating them. - 特許庁

本発明に係るシーリング剤注入装置は、パンクした空気入りタイヤ14内に加圧気体で液状のシーリング剤を注入する装置であって、シーリング剤の流路のうちタイヤバルブ76におけるシーリング剤の流速の上限値を制御する流速制御部17を有する。例文帳に追加

The injection apparatus of the sealing agent is an apparatus for injecting a liquid sealing agent into a punctured pneumatic tire 14 by using a pressurized gas and provided with a flow velocity controlling member 17 for controlling the upper limit value of the flow speed of the sealing agent at a tire valve 16 in a flow path way of the sealing agent. - 特許庁

5本のスポーク5,5,…を有するスポークタイプの軽合金ホイール1において、隣り合う2本のスポーク5,5の先端部がそれぞれリム3に連繋する連繋部分の略中央(図の下方位置)に、タイヤバルブ18と一体的に検出ユニット20を配設する。例文帳に追加

In a spoke type tire wheel made of light alloy comprising five spokes 5, 5,..., an air pressure detecting unit is disposed unitarily with a tire valve 18 on the circumference of the rim and substantially in the center (lower position in the figure) of two spokes located side by side, whose one end are connected to the rim respectively. - 特許庁

両乾燥室1、1’及び収納エリア2の最後端部のところに、複数枚の平板状部材31、33の連結体からなるものであって展開することによってリヤバンパ8上等に所定の形態からなる棚を形成させることのできるテーブル3を設ける。例文帳に追加

At the place at the rearmost part of the both dryer rooms 1 and 1' and the storage area 2, a table which consists of a connection body of plural sheets of flat plate members 31 and 33, and can form a shelf consisting of a specific form, on a rear bumper and the like, is provided. - 特許庁

リヤパネルRPに、水平方向に延びるスタッドボルト10を設けたブラケット8を固定し、合成樹脂製リヤバンパーRBのバンパーフェイス1に成形した帽状膨出部2Lの膨出端面4とブラケット8を、スタッドボルト10とナット12により締付固定する。例文帳に追加

A bracket 8 provided with a stud bolt 10 extending in a horizontal direction is fixed to the rear panel RP, and a swollen edge face 4 of a hat-shaped swollen part 2L molded in a bumper face 1 of the synthetic resin rear bumper RB and the bracket 8 are tightened and fixed with the stud bolt 10 and a nut 12. - 特許庁

タイヤ情報監視システムに用いる送信装置は、タイヤ空洞領域に充填される気体の状態を検出するセンサと、送信機と、通気孔を設けた筐体と、前記筐体と一体化し、リムに装着し固定されるタイヤバルブと、を有する。例文帳に追加

This transmission device used for a tire information monitoring system includes a sensor for detecting a state of gas filled in a tire cavity area, a transmitter, a casing provided with an air vent, and a tire valve integrated with the casing and fixed by being installed in the rim. - 特許庁

クリップ本体30には、クリップボルトCBの先端と対峙する保護片40が一体に設けられていて、クリップボルトCBが所定値を超えて長いとき、クリップボルトCBの先端が保護片40を押圧してリヤバンパーRBとライセンスプレートLPとの締結ができないようにした例文帳に追加

A protection piece 40 facing a tip end of the clip bolt CB is integrally provided on a clip body 30, and tightening of the license plate LP to the rear bumper RB is restrained by pressing the protection piece 40 with the top end of the clip bolt CB when the clip bolt CB is longer over the predetermined value. - 特許庁

一 飲食店営業(一般食堂、料理店、すし屋、そば屋、旅館、仕出し屋、弁当屋、レストラン、カフエー、バー、キヤバレーその他食品を調理し、又は設備を設けて客に飲食させる営業をいい、次号に該当する営業を除く。)例文帳に追加

(i) Restaurant businesses (meaning businesses of general eating places, cooking stores, sushi restaurants, soba noodle shops, Japanese inns, caterers, lunch box stores, restaurants, cafes, bars, and cabarets, and other businesses for cooking food or setting up facilities to serve customers, and excluding businesses falling under the following item);  - 日本法令外国語訳データベースシステム

合わせジャックレセプタクルの光接続部分の入口に、間隔をおいた配置されたワイヤバネの列によって、一対のハイブリッドプラグコネクタ間の、またプリント配線板上の電気回路部品との間の電気的相互接続を提供する。例文帳に追加

By a row of wire springs which are disposed at an interval at the entrance of the optical connection part of the mating jack receptacles, the electrical interconnection between a pair of hybrid plug connectors and between the electrical circuit parts on the printed wiring board are provided. - 特許庁

端子金具10は、軸方向に延びて電線90を支持する基板部11と、基板部11の幅方向両端から突出するバレル片21を有し、バレル片21が電線90の端末にて露出された芯線91に圧着されるワイヤバレル12とを備えている。例文帳に追加

The terminal metal fitting 10 includes a base plate part 11 extending in an axial direction and supporting an electric wire 90, and a barrel piece 21 protruding from either in a width direction of the base plate part 11 and the barrel piece 21 includes a wire barrel 12 crimped on a core wire 91 exposed at an end of the electric wire 90. - 特許庁

上記ワイヤバネ70a〜70hは直線形状であって8本で構成され、上記エレベーションコイル19a〜19dとアジマスコイル20a、20bの一部または全部への電流を流すための、並列接続された配線として使用される。例文帳に追加

The wire springs 70a to 70h are composed of eight straight lines and are used as wires connected in parallel to supply electric current to a part or the all of the elevation coils 19a to 19d and the azimuth coils 20a and 20b. - 特許庁

しかも排気ガスとの接触により高温になった金属製のエキゾーストフィニッシャー19の熱を耐熱合成樹脂製のフィニッシャーホルダー41のリブ41cおよび隙間で遮ってリヤバンパー11の開口フランジ13fに及び難くすることができる。例文帳に追加

Heat of the metal exhaust finisher 19 which reaches a high temperature through contact with exhaust gas is blocked by the rib 41c of the finisher holder 41 made of the heat-resistant synthetic resin and by the clearance and is made to hardly reach the opening flange 13f of the rear bumper 11. - 特許庁

ワイヤバレル13は、電線90の端末寄りに位置して、芯線91に圧接状態で接続される刃状の圧接部17と、この圧接部17よりも電線90の端末から離れて位置して、芯線91にかしめ付けられるバレル状の圧着部18とを有している。例文帳に追加

The wire barrel 13 has a blade-shaped crimp part 17 that is located at a position edging near a terminal on the electric wire 90 to be connected with the core wire 91 in a crimping state, and a barrel-shaped clamp part 18 that is located at a position away from the terminal on the electric wire 90 farther than the crimp part 17 to be caulked to the core wire 91. - 特許庁

フロントバッフルプレート11が有するフランジ11cの表面に対してリヤバッフルプレート13のフランジ13cの表面を対向させることによってギヤ側油室Xとケース側油室Yとを連通する隙間20が形成される。例文帳に追加

The surface of the flange 13c of the rear baffle plate 13 faces the surface of the flange 11c of the front baffle plate 11 to form a clearance 20 for making the gear-side oil chamber X communicate with the case-side oil chamber Y. - 特許庁

タイヤ空気圧監視システムは、車両1のタイヤ3に取り付けられたタイヤバルブ4から、タイヤ3の空気圧情報を含む検出信号Stpを受信する受信機11と、受信機11が受信した空気圧を監視する制御装置10とを備える。例文帳に追加

A tire pneumatics monitoring system includes: a receiver 11 for receiving a detection signal Stp including pneumatics information of a tire 3 from a tire valve 4 attached to the tire 3 of a vehicle 1; and a controller 10 for monitoring pneumatics received by the receiver 11. - 特許庁

そして、ホイールディスク2には重量軽減用の中空部51が各スポーク部5に沿って形成されており、これら中空部51がリム4側の環状壁41とハブ2側のタイヤバルブ装着孔21とを連通する連通路を兼ねている。例文帳に追加

A hollow portion 51 for weight reduction is formed on a wheel disk 2 along each spoke part 5, and the hollow portion 51 is also used for a communication passage to communicate the annular wall 41 on the rim 4 side with the tire valve fitting hole 21 on the hub 2 side. - 特許庁

L字型ブラケット19には、マッドプロテクタ部材17の第2縦壁部17eに取り付けられる縦壁取付面部19a及び一側縁から先端部を車両内側に向けて略L字型に折曲するリヤバンパ取付面部19bが設けられている。例文帳に追加

In the L- shaped bracket 19, a vertical wall attaching surface 19a to be attached to a second vertical wall part 17e of the mud protector member 17 and a rear bumper attaching surface 19b having its tip part bent roughly in an L shape from one side edge toward the inside of a vehicle are provided. - 特許庁

バンパーフェース部5の裏側には、車幅方向に延びる3つのリブ15、16、17をそれぞれ突設する一方、取付部材3には、車体パネル4の挿入孔4aに係止されてリヤバンパー1の車体に対する位置決めを行うロケーターピン30を突設する。例文帳に追加

Three ribs 15, 16 and 17 extending in the cross direction of the vehicle are provided to protrude from the back of the bumper face part 5, and a locator pin 30 which is locked into a slot 4a in the vehicle body panel 4 for positioning the rear bumper 1 relative to the vehicle body is provided to protrude from the attaching member 3. - 特許庁

バルブキャップ44をタイヤバルブ41に取り付けると、第1導電環43bの環状接点43dに第1端子44fが弾力的に接し、センサケーシング42内の各センサ42a〜42cやCPU42d、送信器42eに規定電圧の電力が供給される。例文帳に追加

When the valve cap 44 is mounted on the tire valve 41, the first terminal 44f comes into elastic contact with the annular contact 43d of the first conductive ring 43b to supply power of stipulated voltage to each sensor 42a to 42c within the sensor casing 42, a CPU 42d and a transmitter 42e. - 特許庁

磁気カード100の搬送方向に延在するワイヤバネ90を介して磁気ヘッド60を回転ブロック30に収め、磁気カード100の搬送方向に直交して揺動自在な状態でガイドフレーム50に取り付けた磁気ヘッド機構であって。例文帳に追加

The magnetic head mechanism houses the magnetic head 60 in a rotational block 30 through a wire spring 90 which extends in the conveying direction of the magnetic card 100 to rockably fix the magnetic head to a guide frame 50 orthogonally to the conveying direction of the magnetic head 100. - 特許庁

また、ランプハウジング24の基部26の後壁部26Dとランプハウジング取付部25の開口部28との干渉が面取部26E、26Fによって解消又は抑制され、ライセンスランプ25がリヤバンパカバー14から容易に脱落するようになっている。例文帳に追加

The interference between a rear wall 26D of a base 26 of the lamp housing 24 and an opening 28 of a lamp housing fixing part 27 is eliminated or suppressed by chamfers 26E and 26F, and the license lamp 25 is easily disengaged from the rear bumper cover 14. - 特許庁

バルブコネクタ150に接点部286、288を設け、バルブコネクタ150がタイヤバルブ102に接続されるとコンプレッサユニット12の電源回路に接続された配線272、274の先端部に設けられた接点部286と接点部288が導通するようにしている。例文帳に追加

Contact point parts 286, 288 are provided in a valve connector 150, and the contact point part 286 and the contact point part 288 provided in tip parts of wires 272, 274 connected to an electric power source circuit of a compressor unit 12 are brought into continuity, when the valve connector 150 is connected to a tire valve 102. - 特許庁

車両の操舵装置は、電磁クラッチ15の切断状態にてステヤバイワイヤ方式に設定され、操舵ハンドル11の操舵操作に応答して、左右前輪FW1,FW2は電動モータ21,22の作動により転舵される。例文帳に追加

This steering gear of the vehicle is set to the steer-by-wire system in a disconnection condition of an electromagnetic clutch 15, and left and right front wheels FW1, FW2 are steered by operation of electric motors 21, 22 by responding to steering operation of a steering wheel 11. - 特許庁

飛散雨水ガードシール部材は、リヤバンパの上部下面113に倣って密着する長尺なシール本体部116と、シール本体部に直交し且つ、シール本体部が上部下面を押圧するときにリヤエンドパネルに当接するストッパリブ122と、を備えた。例文帳に追加

The scattered rainwater guard seal member 101 is provided with a long seal main body part 116 following and closely contacting with an upper part lower face 113 of the rear bumper 24 and with a stopper rib 122 arranged orthogonal to the seal main body part 116 and abutting on the rear end panel 41 when the seal main body part 116 presses the upper part lower face 113. - 特許庁

シャシフレーム20は、左右一対のサイドレール21,22と、サイドレール21,22の後端部に設けられたオフセットフレーム35,36と、リヤバンパに対応するリヤエンドメンバ37と、車両幅方向に延びるクロスメンバ95とを備えている。例文帳に追加

A chassis frame 20 includes a pair of right and left side rails 21, 22, offset frames 35, 36 provided at the rear ends of the side rails 21, 22, a rear end member 37 corresponding to a rear bumper, and a cross member 95 extending in the cross direction of a vehicle. - 特許庁

排気浄化装置は、エンジン1のフロントバンク2およびリヤバンク4にそれぞれ接続されたフロント排気マニホールド24およびリヤ排気マニホールド26を備え、フロントバンク2に属する気筒群はエンジン1の運転状態に応じて燃焼が停止されるものとなっている。例文帳に追加

This exhaust emission control device comprises a front exhaust manifold 24 and a rear exhaust manifold 26 respectively connected to a front bank 2 and a rear bank 4 of the engine 1, and the combustion in a group of cylinders belonging to the front bank 2 is stopped in accordance with an operating condition of the engine 1. - 特許庁

ポックスウイルスファミリー、すなわちヤバサル腫瘍ウイルス、のゲノムから単離する新規分泌型ウイルスタンパク質及び、疾患の治療において、in vivoで投与した場合に、抗-炎症性および/または免疫修飾性作用を有するタンパク質を使用する方法。例文帳に追加

Provided is a new secretory virus protein isolated from genome of a poxvirus family, i.e., Yaba monkey tumor virus, and a method using a protein having an anti-inflammatory activity and/or immunomodulatory activity in administering in vivo for treatment of the disease. - 特許庁

端子金具10は、電線90の端末にて露出された芯線部93に圧着されるワイヤバレル12と、その後方に位置して電線90の絶縁被覆92に圧着されるインシュレーションバレル13とを備えている。例文帳に追加

The terminal metal fitting 10 is equipped with a wire barrel 12 crimped to a wire core part 93 exposed at the terminal of an electric wire 90, and an insulation barrel 13 positioned in the rearward and crimped to an insulation covering 92 of the electric wire 90. - 特許庁

車幅方向に沿って配置されるリヤバンパ10を、荷受台昇降装置3の下アーム5cに支持された可動バンパ10aと、荷受台昇降装置3側の取付フレーム5dに支持された固定バンパ10bとに分割する。例文帳に追加

A rear bumper 10 disposed along a vehicular width direction is divided into a moving bumper 10a supported by a lower arm 5c of the cargo receiving lifting device 3, and a fixed bumper 10b supported by a mounting frame 5d on the cargo receiving deck lifting device 3 side. - 特許庁

底壁26から一対のカシメ片27を立ち上げたオープンバレル状のワイヤバレル部25を有する端子金具20と、複数本の金属細線を撚り合わせた導体11を有する電線10の前端部との接続構造である。例文帳に追加

This connection structure is to connect a terminal fitting 20 having a wire barrel portion 25 in the form of an open barrel in which a pair of caulking pieces 27 are raised from the bottom wall 26 to the front end of a wire 10 having the conductor 11 formed by twisting a plurality of metal thin wires. - 特許庁

バルブキャップ44をタイヤバルブ41に取り付けると、第2導電環43cの環状接点43eに第2端子44gが弾力的に接し、ICチップ44cからセンサケーシング42内のCPU42dにセンサIDが伝達される。例文帳に追加

When mounting the valve cap 44 on a tire valve 41, the second terminal 44g comes into elastic contact with the annular contact 43e of the second conductive ring 43c to transmit the sensor ID from the IC chip 44c to a CPU 42d within the sensor casing 42. - 特許庁

本発明は、電線端子のワイヤバレル3とインシュレーションバレル5との間に略U字状の止水部4を設け、該止水部4に止水材6を注入することにより電線導体の素線間に止水材を浸透させ、電線端末を止水(密栓)状態とする止水端子である。例文帳に追加

A water stop terminal has an approximately U-shaped water stop portion 4 provided between a wire barrel 3 and an insulation barrel 5 of a wire termination to fill a water stop material 6 into the water stop portion 4, causing the water stop material to permeate between element wires of a wire conductor and the wire termination into a water stopped (closely plugged) condition. - 特許庁

端子接続部21に対し後方から係止して端子金具20の後方への変位を規制するリテーナ30は、電線40のハウジング10からの導出方向と交差する方向からワイヤバレル部25を弾性的に押圧可能な弾性押圧部32を有する。例文帳に追加

A retainer 30 for regulating backward displacement of the terminal fitting 20 by being engaged with the terminal connecting portion 21 from behind includes resilient pressing portions 32 which can resiliently press the wire barrel portions 25 in a direction intersecting with a draw-out direction of the wire 40 from the housing 10. - 特許庁

タイヤ空気圧監視システムは、車両1のタイヤ2に取り付けられたタイヤバルブ3から、タイヤ2の空気圧情報とタイヤIDとを含む検出信号Stpを受信する受信機5と、空気圧を監視する制御装置4とを備える。例文帳に追加

The monitor system for tire air pressure includes: a receiver 5 for receiving a detection signal Stp including air pressure information and a tire ID of the tire 2 from the tire valve 3 attached to the tire 2 of the vehicle 1; and a control device 4 for monitoring air pressure. - 特許庁

バルブコネクタ150に接点部286、288を設け、バルブコネクタ150がタイヤバルブ102に接続されると制御装置310へ接続された配線272、274の先端部に設けられた接点部286と接点部288が導通する。例文帳に追加

Contact point parts 286, 288 are provided in a valve connector 150, and the contact point part 288 is brought into continuity with the contact point part 286 provided in a tip part of wires 272, 274 connected to a controller 310, when the valve connector 150 is connected to a tire valve 102. - 特許庁

横置きV型エンジンEのフロントバンクFB及びリヤバンクRBのウオータジャケット1,1を相互に接続するウオータパッセージ3をインテークマニホールドMと別体に設け、このウオータパッセージ3の前部に設けたバルブ取付座32にEGRバルブ9を支持する。例文帳に追加

A water passage 3, mutually connecting water jackets 1, 1 of a front/rear bank FB, RB in a transversely installed V-type engine E, is provided as a separate unit from an intake manifold M, and an EGR valve 9 is supported to a valve mounting seat 32 provided in front of the water passage 3. - 特許庁

車両1は、車体2の後面下端部に支持されるリヤバンパ6と、このバンパ6の上方に位置するよう車体2の後面に取り付けられるスペアタイヤ7と、このスペアタイヤ7に外嵌されるよう組み付けられるタイヤカバー8とを備える。例文帳に追加

This vehicle 1 is provided with a rear bumper 6 supported at a lower end part of a rear face of a vehicle body 2, the spare tire 7 mounted on the rear face of the vehicle body 2 to be located on an upper side of the bumper 6 and a tire cover 8 assembled to be externally fitted to the spare tire 7. - 特許庁

この気流は、車両前方からホイールハウス5内に流入した後、滞留傾向となる気流入口6a近辺の空気を、αで示すように気流入口6aから気流通路6および気流出口6bを経て、リヤバンパ8の下方へ導く。例文帳に追加

After this air flow flows into the wheel house 5 from a vehicle front side, the air flow leads air around the flow inlet port 6a, which tends to remain therein, from the flow inlet port 6a, through the flow passage 6 and the flow outlet port 6b, and to below a rear bumper 8, as indicated by an arrow α in the selected figure. - 特許庁

排気管の後端部が干渉物に干渉して弾性支持部を支点に前上方に揺動して、バンパ取付部に弾性的に押付けられて引っ掛かり、その排気熱でリヤバンパが損傷するのを防止するバンパ取付部の排気管プロテクタ構造を提供とする。例文帳に追加

To provide an exhaust pipe protector structure of a bumper mounting part to prevent damage of a rear bumper by exhaust heat as a rear end part of an exhaust pipe interferes with an interfering object, oscillates to the front upward with an elastic supporting part as its fulcrum and is elastically pushed to the bumper mounting part and caught by it. - 特許庁

例文

電線Wの端部に露出した芯線部7をかしめるワイヤバレル部4を備えた端子金具1であって、一端側は端子金具1の壁面に接続され、他端側は芯線部7の中心部付近にまで延出する深部導通部9が設けられている。例文帳に追加

In terminal metal fittings 1, having the wire barrel section 4 for crimping a core wire section 7, exposed to an end section of an electric wire W, a deep portion conduction section 9 wherein one end side is connected with a wall surface of the terminal metal fittings 1 and the other end side is extended to the vicinity of the center of the core wire section 7 is arranged. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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