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交通需要の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 55



例文

エレベータの交通需要予測装置例文帳に追加

TRAFFIC DEMAND PREDICTING DEVICE OF ELEVATOR - 特許庁

交通機関に対する需要と供給例文帳に追加

the supply and demand for transport and communication systems  - EDR日英対訳辞書

予測交通需要決定部43は、原予測交通需要Q1(t+1)と飽和交通流率Qsatとを比較して、予測交通需要Q2(t+1)を決定する。例文帳に追加

A forecast traffic demand determination part 43 determines forecast traffic demand Q2(t+1) by comparing the original forecast traffic demand Q1(t+1) and a saturated traffic flow rate Qsat. - 特許庁

制御方式取得部は、前記交通需要に一致する参照交通需要に対して決定された制御方式を取得する。例文帳に追加

The control method acquiring section acquires a control method determined for the reference traffic demand which matches the traffic demand. - 特許庁

例文

原予測交通需要算出部42は、交通量Qdet(t)に、交通流速度Vdet(t)と制御目標速度Vcont(t+1)との比を乗じて、原予測交通需要Q1(t+1)を算出する。例文帳に追加

An original forecast traffic demand calculation part 42 calculates original forecast traffic demand Q1(t+1) by multiplying a traffic volume Qdet(t) by a ratio of the traffic flow velocity Vdet(t) and the control target velocity Vcont(t+1). - 特許庁


例文

これにより、交通渋滞予測対象地域における臨時的な交通需要発生時においても、精度良く交通渋滞を予測できるようになる。例文帳に追加

Consequently, traffic congestion can precisely be predicted even upon temporary traffic demand in the area whose traffic congestion is predicted. - 特許庁

OD交通量修正部7は、将来の交通需要である旅行計画から修正すべきOD交通量を修正する。例文帳に追加

An OD traffic quantity correction part 7 corrects the OD traffic quantity that should corrected from the travel plan that is the traffic demand in the future. - 特許庁

交通需要の多い特定階に対して可能な限りの大きな輸送能力を確保する。例文帳に追加

To ensure large transporting capacity as far as possible for a specific floor having much traffic demand. - 特許庁

将来想定しうる交通需要に対してロバストなカゴ割当を実行する。例文帳に追加

To execute a robust car allocation to traffic demands to be supposed in the future. - 特許庁

例文

交通状況の変化に柔軟に対応してかごを配車するエレベータ交通需要予測装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a traffic demand predicting device of an elevator capable of arranging elevator cars in flexible compliance with the change of the traffic situation. - 特許庁

例文

交通需要の予測を簡易な処理で決定することができ、円滑な交通流の実現に寄与が可能な交通情報処理装置及び交通情報処理方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a traffic information processor and traffic information processing method capable of determining a forecast of traffic demand with simple processing, and contributing to a smooth traffic flow. - 特許庁

利用者から道路利用予定を通信ネットワーク5を介して取得し、この道路利用予定に基づいて該当経路の交通需要を予測し、該予測交通需要に基づいて渋滞予測情報を求め、この渋滞予測情報を通信ネットワーク5を介して利用者へ提供する交通需要・渋滞予測演算装置2を具備する。例文帳に追加

This system has a traffic demand/traffic jam prediction calculation device 2 obtaining the road use schedule from users through a communication network 5, predicting traffic demand of a route on the basis of the road use prediction, finding the traffic jam prediction information on the basis of the predicted traffic demand, and providing the traffic jam prediction information to the users through the communication network 5. - 特許庁

エレベータの交通需要の変化に対応した優先割当制御を行い、エレベータ利用者に対するサービス低下を極力防止すること。例文帳に追加

To give the least possible degradation of service to elevator users by performing preferential allotment control corresponding to a change in traffic demand of an elevator. - 特許庁

制御方式評価部は、参照交通需要毎に、制御方式候補の中から最適な制御方式を決定する。例文帳に追加

The control method evaluating section determines an optimal control method from the control method candidates for each of the traffic demand. - 特許庁

地方公共団体(公営交通)や、民間企業と地方公共団体の共同出資による第三セクターによる鉄道は、都市部の地下鉄や、交通網が脆弱な地域の交通需要を担っている。例文帳に追加

The railways run by local public bodies (public transportation) or joint public-private venture railway companies which were co-financed by private companies and local public bodies play roles for subways in cities and transport demands in areas where the transportation network is not well-organized.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ある地点において通過要求のある需要交通量を算出することで、渋滞発生などの交通状況をより正確に再現可能なOD交通量を得ること。例文帳に追加

To obtain an OD(origin-destination) traffic volume capable of accurately reproducing a traffic situation such as the occurrence of a congestion by calculating some demand traffic volume with a passing request at some spot. - 特許庁

信号制御定数算出部9は、作成した流入交通流テーブルから得られる近い将来の交通需要に基づいて、数サイクル先までのサイクル長やスプリットといった信号制御パラメータを随時算出する。例文帳に追加

A signal control constant number calculating part 9 calculates a signal control parameter such as cycle length or split to several cycles ahead as necessary based on traffic demands in the near future to be acquired from the prepared incoming traffic flow table. - 特許庁

最低点灯時間Tmin経過後、制御部100は、需要判断手段において交通需要が完了したと判断するタイミングと、点灯開始から最大点灯時間Tmaxが経過するタイミングとのいずれか早いタイミングで右折矢の延長を打ち切る。例文帳に追加

After the lapse of the minimum lighting time Tmin, the control part 100 cancels the extension of the right-turn arrow in either the timing when it is determined that the traffic demands has been completed by the demand determination means or the timing when the maximum lighting time Tmax passes since the start of lighting, which is earlier. - 特許庁

本発明は、高速道路だけではなく一般道路も含む広範囲な道路ネットワークを対象にして、交通渋滞予測対象地域における運動会とかコンサートとかいったような臨時的な交通需要発生時においても、精度良く交通渋滞を予測できるようにすることを目的とする。例文帳に追加

To precisely predict traffic congestion even upon temporary traffic demand for a sports meeting or concert in an area whose traffic congestion is predicted as to a wide-range road network including not only freeways, but also general roads. - 特許庁

被験者の交通行動にともなう位置データを取得し、該取得した位置データを処理して被験者の交通行動を正確に取得でき且つ簡単に交通需要を予測することができるデータ処理装置およびデータ処理プログラムを記録した記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a data processor which can accurately acquire the traffic action of a moving vehicle by obtaining the positional data of the moving vehicle showing the traffic action of the moving vehicle and processing the data, and which at the same time can easily predict a traffic demand, and to provide a recording medium storing a data processing program. - 特許庁

エレベータ群管理部1は、ホール呼び検知部7により割当対象となるホール呼びを検知すると、現行運行情報作成部33によって作成される各号機の現行運行情報に、仮想交通需要生成部31によって生成される複数個の仮想交通需要を含めて運行スケジューリングを行う。例文帳に追加

An elevator group management part 1 performs service scheduling including a plurality of virtual traffic demands generated by a virtual traffic demand generating part 31 in current service information of each number machine created by a current service information creating part 33 on detecting a hall call being an assignment object by a hall call detecting part 7. - 特許庁

交通需要に応じてダブルデッキエレベーターの運行形態を変更して乗客の乗分けを確実に行うとともに、輸送能力の向上を図ること。例文帳に追加

To certainly make elevator passengers selectively get in double deck elevators and enhance the transportation capability by altering the enroute configurations of the double deck elevators according to the traffic demand. - 特許庁

車両感知器が設置されていなくても到着プロファイルをより正確に推定できるようにし、到着プロファイルを用いた交通需要の予測に基づく信号制御を高精度で行う。例文帳に追加

To highly precisely achieve signal control based on the prediction of traffic demands using an arrival profile by accurately estimating an arrival profile even when any vehicle sensor is not installed. - 特許庁

輸送需要に応じて車両の増車あるいは減車を自由に選択でき、輸送の自由度を向上させ、建設コストが安価な車両交通システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a vehicle traffic system with reduced construction costs reduced capable of selecting an increase or decrease in vehicles freely in compliance with the transport demand and widening the degree of freedom in the transport. - 特許庁

ポストペイサービスにおける各種の料金割引サービスの企画・立案を支援する手段を提供することにより、交通機関の事業者による新たな輸送需要の開拓を可能とする。例文帳に追加

To allow a transportation company to develop a new transportation demand by providing a means for supporting the policymaking of various fare discount plans for post pay service. - 特許庁

ビルの交通需要に応じて各号機が応答するゾーンを動的に変更することで、満員通過を未然に防止して効率的な運行制御を行う。例文帳に追加

To provide a group supervisory operation control system of an elevator, which prevents passing due to overcrowded state to efficiently control the operation by dynamically changing a zone to which each elevator responds according to traffic demand of a building. - 特許庁

交通需要状況に応じて複数の群管理を切換えて運行制御する群管理システムにおいて、ハードウエア構成を変更することなく対応するエレベータの乗場登録装置。例文帳に追加

To provide an elevator stop registration device which copes, in a group management system for controlling service by switching a plurality of group managements in response to a traffic demand situation, with the switching without changing hardware configuration. - 特許庁

少人数の乗客輸送に関する需要がある地域・場所において、乗客の所望の行先まで、時刻の制約なく、いつでも利用することが可能な著しく高い利便性も兼ね備えた交通システムを提供する。例文帳に追加

To provide a traffic system extremely high in convenience and usable at any time to a desired destination of a passenger without restriction in time, a region or a place where the transportation of a small number of passengers is demanded. - 特許庁

ビル内のエレベータ利用者の交通需要の増加に応じてエレベータの運行形態を最適化させ、混雑を早期に解消させることができる群管理エレベータ制御システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a group management type elevator control system capable of eliminating a busy situation at an early stage by optimizing the elevator operation form complying with an increase in the traffic demand of elevator users in a building. - 特許庁

また、制御部100は、検出部200で車両を検出しない状態が後続判定時間Td継続した場合には、右折矢に対する交通需要が完了したと判断する。例文帳に追加

Also, the control part 100 determines that traffic demands to the right-turn arrow has been completed when a status that any vehicle is not detected by the detecting part 200 continues in a following decision time Td. - 特許庁

交通事業者がポストペイサービスを導入しても、従来と同じ定期券や回数券割引だけを提供していたのでは、利用者の行動パターンに影響を与え、新しい輸送需要を開拓することは難しい。例文帳に追加

To solve the problem that even when a traffic agent introduces a post-pay service, it is difficult to have any influence on the action pattern of a user, and to develop any new transport demand only by providing the conventionally same season ticket or coupon ticket discounts. - 特許庁

ビル固有の交通需要を階床間別に学習し、未通過階の未発生ホール呼びによる停止確率と、それに派生するかご呼びの発生確率を予測して到着予測時間を求める。例文帳に追加

Traffic demand inherent to a building is learned depending on between story floors, and stop probability by a hall call which does not occur yet at a story where the elevator does not pass yet and occurrence probability of a car call derived from it are predicted to obtain arrival prediction time. - 特許庁

設備量演算部12は、入力されたビル仕様、交通需要仕様及び平均運転間隔演算部11により演算された平均運転間隔に基づいて、エレベータの設備量を演算する。例文帳に追加

A facility amount computing part 12 computes facility amount of the elevator based on the inputted building specifications, traffic demand specifications, and average operation interval computed by the average operation interval computing part 11. - 特許庁

到着プロファイルをより正確に推定できるようにし、到着プロファイルを用いた交通需要の予測に基づく信号制御を高精度で行う。例文帳に追加

To highly precisely achieve signal control based on the prediction of traffic demands using an arrival profile by making it possible to accurately estimate the arrival profile. - 特許庁

運賃の安さを重要な購買要因とする利用者の需要を十分に喚起することが可能な旅客交通手段の搭乗券販売装置及び搭乗券販売方法を提供する。例文帳に追加

To provide a boarding ticket vending device and a boarding ticket vending method of a passenger traffic means capable of rousing demand by a user to consider inexpensiveness of a fare as an important purchase factor. - 特許庁

この制御パターン設定部100により、ビル内の交通需要に応じて現状の割当評価関数の制御パターンを最適化でき、交通状態が変化た場合でも常に現状に適したエレベータの群管理を行って、長待ちなどのない快適なエレベータの運転を実現することができる。例文帳に追加

Consequently, the control pattern of the current assignment evaluation function can be optimized in accordance with the traffic demand in the building and elevator group management suitable for the current condition always is performed even when a traffic condition is changed by the control pattern setting part 100 to realize comfortable elevator operation without requiring waiting for long. - 特許庁

2010 年のブラジルのバイク普及率は2010 年で1 台あたり11.7 人であること、趣味・レジャーとしての二輪車需要が一定規模に成長していることから、二輪車そのものの需要がある点、また、自動車の普及が進むブラジル南東部では交通の巡航速度が高くなっていること、15 万~ 30 万人ほど存在するとされる「モトボーイ」と呼ばれる書類や小荷物の配達人が業務用に必要としていること等から、251cc 以上の排気量の大きなクラスの需要が高まっている点を踏まえると、日本車の売り込む余地はある*10例文帳に追加

There should be more scope of selling Japanese motorcycles*10 for reasons, such as Brazil's dissemination rate of motorcycles was 11.7 persons per unit in 2010, growing demand for motorcycles for purposes of hobby and leisure, increasing cruising speed of motorcycles in the southeast area of Brazil where dissemination of cars have progressed; increasing demand for motorcycles with displacement of 250cc or more for a business of delivering documents and parcels which is operated by 150,000 to 300,000 drivers called "motoboy". - 経済産業省

かご側及び乗場側のドア開閉装置を、既設の装置から新設の装置に取り換える改修工事において、休日や夜間などの交通需要の少ない時間帯に逐次工事を行なうことで、エレベータを長期間停止させることなく工事を行なう。例文帳に追加

To execute the work without stopping an elevator for a long period by successively executing the work in a time zone of less traffic demand such as a holiday and a night time in a repair work in which door opening/closing devices on a car side and a landing side are replaced from an existing one to a new one. - 特許庁

専用道と一般道路との双方に亘る交通システムの利点を活用しつつ、専用道上の車両運行に関して車両の切り離しや連結に伴う操作を容易かつ短時間に実施し、将来的な輸送需要増大により柔軟に対応する。例文帳に追加

To easily execute operations attended with the disconnection and connection of vehicles relating to vehicle operations on an exclusive road in a short time and to more flexibly cope with future transportation demand increase while utilizing the merits of a traffic system over both of the exclusive road and a general road. - 特許庁

専用道と一般道路との双方に亘る交通システムの利点を活用しつつ、専用道上の車両運行に関して車両の切り離しや連結に伴う操作を容易かつ短時間に実施し、将来的な輸送需要増大により柔軟に対応する。例文帳に追加

To provide a vehicular traffic system which can flexibly cope with an increase in transportation demand in future while its advantage for both an exclusively used road and an ordinary road is realized by easily performing the operation associated with the disconnection and connection of vehicles with respect to the movement of the vehicles on the exclusively used road in a short time. - 特許庁

専用道と一般道路との双方に亘る交通システムの利点を活用しつつ、専用道上の車両運行に関して車両の切り離しや連結に伴う操作を容易かつ短時間に実施し、将来的な輸送需要増大により柔軟に対応する。例文帳に追加

To easily execute operations attended with the disconnection and connection of vehicles relating to vehicle operations on an exclusive road in a shot time and to more flexibly cope with future transportation demand increase while utilizing the merits of a traffic system over both of the exclusive road and a general road. - 特許庁

エレベーターの交通需要の閑散時に、予定の階のホール表示器やかご内表示器に対し、利用者がいないことを確認しながら、全点灯から間引き点灯、あるいは、電力消費が少ない発光色へ切替えて点灯表示する。例文帳に追加

At inactivity of traffic need of the elevator, a hall display unit at a scheduled floor and an in-car display unit are lighting-displayed by switching them from the whole lighting to thinning out lighting or a light emission color with less power consumption while confirming that the user does not exist. - 特許庁

車両交通システムは、車両1…1のプラトーン2走行が可能な専用道R1と、この専用道R1と市街地を通る一般道路とで構成される路線上に沿って車両1を輸送需要に応じた運行パターンで運行させる運行制御部とを備える。例文帳に追加

This vehicle traffic system is provided with the exclusive road R1 where the platoon 2 of vehicles 1 can travel and an operation control part for operating the vehicles 1 in an operation pattern corresponding to a transportation demand along a route constituted of the exclusive road R1 and the general road passing through a town. - 特許庁

車両交通システムは、車両1…1のプラトーン2走行が可能な専用道R1と、この専用道R1と市街地を通る一般道路R2とで構成される路線10上に沿って車両1を輸送需要に応じた運行パターンで運行させる運行制御部20とを備える。例文帳に追加

A vehicular traffic system is provided with a movement control section 20 which moves vehicles 1, ..., 1 in the moving pattern corresponding to a transportation demand along an exclusively used road R1 on which the vehicles 1 can run in platoons 2 and a route 10 composed of the road R1 and ordinary roads R2 passing through urban districts in the moving pattern in accordance with a transportation demand. - 特許庁

よりエネルギー効率の高い交通機関、産業、建物、及び電力網を組み合わせたよりエネルギー効率の高い共同体は、化石燃料の直接的な使用量と大量の天然ガスと石炭から引き1き発電される電力需要を減少させることができる。例文帳に追加

More energy-efficient transport, industry, buildings and power grids , combined in more energy - efficient communities, can reduce both the direct use of fossil fuels and the demand for electricity which continues to be generated in large quantities from natural gas and coal. - 経済産業省

第百二十九条 第百条第一項の規定にかかわらず、第百一条第一項第五号イ又はホに掲げる者は、国土交通大臣の許可を受けて、他人の需要に応じ、有償で第百二十六条第一項各号に掲げる航行(これらの航行と接続して行う本邦内の各地間における航行を含む。)により旅客又は貨物を運送する事業を経営することができる。例文帳に追加

Article 129 (1) Notwithstanding the provisions of Article 100 paragraph (1), any person listed to in (a) or (e) of Article 101 paragraph (1) item (v) may, upon permission by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, operate services for passenger or cargo transport through any flight listed in each item of Article 126 paragraph (1) (including flights between points in Japan which are made in connection thereof) for remuneration in response to demand of other persons.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

制御パターン設定部100は現状の割当評価関数の制御パターンを元にして複数の候補パターンをカオスにより発想し、これらの候補パターンについてビル内の交通需要を考慮したシミュレーションにより最適な候補パターンを抽出し、その候補パターンにて当該割当評価関数の制御パターンを更新する機能を備える。例文帳に追加

The control pattern setting part 100 is provided with functions that an idea of a plurality of candidate patterns is provided by chaos based on a control pattern of the current assignment evaluation function, the optimum candidate pattern is sampled by simulation which takes traffic demand in a building into account concerning these candidate patterns, and the control pattern of the assignment evaluation function is updated by the candidate pattern. - 特許庁

イ.行政も民間主体も担ってこなかった分野であるが、時代の変化の中で新たな需要が生じてきたことにより、対応が必要となってきたもの(例:地域住民が主体となって参画するコミュニティバスの運行や、公共交通のない地域でNPO法人等が行う自家用自動車を使用した運送サービス)例文帳に追加

B. The fields managed neither by the governmental administration nor by private entities, which need to be managed now because new demands are arising as the time changes (Example: Community bus operation which local residents voluntarily take part in, and transportation service using private vehicles managed by an incorporated NPO or the like in a local community where no public transportation system is provided)  - 経済産業省

このような取り組みに加え、新興国の海外旅行需要を取り込むためには、入国管理政策とのバランス等を踏まえつつ、入国ビザ発給の迅速化・円滑化や出入国審査の待ち時間短縮を推進すること、また航空便・フェリー便等の国際アクセスの改善や交通機関等での外国語表示の整備も進めていく必要がある。例文帳に追加

In addition to such commitments, in order to capture demands for overseas travel in emerging economies, it is necessary to: grant entry visas in a more timely manner and more smoothly and to reduce waiting time for immigration/emigration examination, while taking into account consistency with immigration control policies; to improve international access such as air flights and ferries; and to promote the posting of signs for transportation facilities, etc.in foreign languages. - 経済産業省

例文

第9 表により、2012年の勤労者世帯の消費支出をみると、前年の東日本大震災への復興需要等や住宅エコポイント制度の反動があった住居等で減少したものの、新たなエコカー補助金制度やインターネット・携帯電話(スマートフォンを含む)の普及等により交通・通信等が伸びて消費支出は名目、実質ともに前年比1.6%の増加となり、2 年ぶりに増加した。例文帳に追加

Looking at the consumer expenditure of workers' households in 2012 according to Table 9, the consumerexpenditure of workers' households in 2012 decreased in the fields of housing, etc. due to the influence of thereconstruction demand of the Great East Japan Earthquake and the eco-point system for housing in the previousyear; however, consumer expenditure increased in the fields of transportation, communication, etc. due to the neweco-car subsidy program and popularization of the Internet and mobile phones (including smart phones). - 厚生労働省

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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