例文 (999件) |
抑輪の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1837件
その後、後輪のスリップ率SLRと前輪のスリップ率SLFとの差がスリップ率閾値KS以上となった場合、CPUは、後輪の制動力の上昇を抑制すべく制動力配分制御処理を実行する。例文帳に追加
In a case thereafter the difference between the rear wheel slip ratio SLR and the front wheel slip ratio SLF has attained the threshold KS or over, the CPU executes the braking force distribution control in order to suppress the rise of the braking force to the rear wheels. - 特許庁
自動2輪車用連動ブレーキ装置において、一方車輪側のABS制御開始による液圧ポンプの作動開始に起因する他方車輪側での不要なスキッドの発生を抑制すること。例文帳に追加
To prevent an unnecessary skid at a second wheel side owing to the operation start of a hydraulic pump following an ABC control start at a first wheel side from occurring in an interlocking brake device for a motorcycle. - 特許庁
雌ねじ孔形成タイプのハブにおいて、製造コストの上昇を抑制しつつ、フランジ部への車輪の装着を容易に実施できる車輪装着用補助具とその補助具を用いた効率的な車輪装着方法を提供する。例文帳に追加
To provide an auxiliary tool for mounting a wheel capable of easily mounting a wheel to a flange part while restraining increase of manufacturing costs, and an efficient wheel mounting method using its auxiliary tool in a female screw hole forming type hub. - 特許庁
並列する芯金の上面の転輪走行部を転輪が順次移り換わっていくときの衝激を小さく抑えて、その転輪が滑らかに転動していくようにすることで、芯金の破損を少なくする。例文帳に追加
To reduce damage to core metal by smoothly rolling a rolling wheel by minimizing impact when the rolling wheel successively transfers on rolling wheel traveling parts of an upper surface of the parallel core metal. - 特許庁
各駆動車輪を電動モータにより個別に駆動する際、各駆動車輪の懸架装置が円滑に作動でき、しかも、駆動車輪の振動を効果的に抑制することが可能な電気自動車を提供する。例文帳に追加
To provide an electric automobile that allows a suspension device of each driven wheel to smoothly operate and can effectively suppress the vibration of the driven wheel when each driven wheel is individually driven by an electric motor. - 特許庁
車輪側端部が二つに分かれたサスペンションメンバーのうち、車輪からの前後方向入力による車両前方側の車輪側端部の変形を抑制防止する。例文帳に追加
To inhibit and prevent the deformation of a wheel side end part of a vehicle front side caused by the longitudinal input from the wheels in a suspension member comprising two divided wheel side end parts. - 特許庁
各車輪の目標車輪速度を適切に設定することにより、車両旋回状態において各車輪の不要な前後スリップの発生を抑制し得る車両の速度制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a speed control device for a vehicle suppressing generation of unnecessary forward/rearward slip of each wheel in a vehicle turning state by properly setting target wheel speed of each wheel. - 特許庁
悪路走行時等に運転者が車両挙動に違和感を覚えることを抑制すべく、それぞれの輪荷重に応じて左右後輪の目標舵角を補正する後輪操舵制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a rear wheel steering control device which corrects the target steering angle of right-left rear wheels in response to respective unit loads per travel wheel, restrains a driver from feeling a sense of incongruity in vehicle behavior when traveling on a bad road. - 特許庁
オンデマンド式装置において、4輪駆動状態から2輪駆動状態への切り換えの際、クラッチ駆動電流が無駄に消費されること、並びに、車輪に大きなスリップが発生することを抑制すること。例文帳に追加
To suppress useless consumption of a clutch driving current and occurrence of large slip in wheels, when four wheel driving state is switched to two wheel driving state, in an on-demand-type apparatus. - 特許庁
各車輪の目標車輪速度を適切に設定し、車両旋回状態にて各車輪の不要な前後スリップの発生を抑制しつつ小回り性を向上し得る車両の速度制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a speed controller for a vehicle, capable of suitably setting a target wheel speed of each wheel and improving the small-radius turn performance while suppressing occurrence of unwanted longitudinal slipping of each wheel during the vehicle's turning. - 特許庁
タイヤ空気圧変化等により車輪の有効半径が左右で異なっ場合でも、左右輪の駆動輪の駆動力差をほぼ零として旋回力の発生を抑え、走行安定性を向上させる。例文帳に追加
To reduce a difference in driving force between right and left driving wheels almost to zero, and to prevent a turing force from being generated even when the wheels have different effective radius due to a change in the air pressure of tires or the like, thereby improving travelling safety of the vehicle. - 特許庁
これにより発生静電気が除去されて、転がり軸受1の内輪1nと外輪1gとの間の電位差が1V以下に抑制でき、転がり軸受1の内・外輪の早期剥離を防ぎ長寿命化できる。例文帳に追加
Consequently, generated static electricity is eliminated, an electric potential difference between the inner ring 1n and an outer ring 1g of the rolling bearing 1 can be restrained to be less than 1V, and it is possible to improve longevity by preventing early peeling of the inner and outer rings of the rolling bearing 1. - 特許庁
通過面となるガイド突起20、30の頂面20a、30aからの転輪からの荷重が隣接する芯金20に分散され安定した転輪の通過面を確保して転輪の落ち込み及び振動を抑制する。例文帳に追加
The load from the rolling wheel from the top surfaces 20a, 30a of the guiding protrusions 20, 30, being passing surfaces, is distributed to an adjacent core metal 10, ensuring the stable passing surface of the rolling wheel, thereby inhibiting the riding off of the rolling wheel and vibration. - 特許庁
そして、後輪のスリップ率SLRと前輪のスリップ率SLFとの差がスリップ率閾値KS以上となった場合、CPUは後輪の制動力の上昇を抑制すべく第1制御を開始する。例文帳に追加
When the difference between the slip ratio SLR of the rear wheel and the slip ratio SLF of the front wheel becomes not less than the slip ratio threshold KS, the CPU starts a first control so as to suppress the increase of the braking force of the rear wheel. - 特許庁
即ち、車輪にスリップが発生するとタイヤの摩耗が進行し易いので、車輪のスリップが発生する場合に、車輪へのネガティブキャンバの付与を解除することで、接地面積を広げてタイヤの偏摩耗を抑制できる。例文帳に追加
これにより、ころ10が外輪6の内周円筒面に対して滑り、内輪カム面3a上を転がるようになり、内輪3のころ10との接触部の摩耗を抑えることができる。例文帳に追加
With this structure, the roller 10 slides relative to the inner peripheral cylindrical surface of the outer ring 6, and rolls on an inner ring cam surface 3a, and wear of a contact part of the inner ring 3 with the roller 10 can be restricted. - 特許庁
一方、この前輪ロールストローク量θf−θに基づいて、前後輪に作用する横力が算出され、この横力を抑制すべく算出される補正舵角に基づいて前後輪の実舵角が制御される。例文帳に追加
Based on the front wheel roll stroke amount θf-θ, lateral forces working on the front and rear wheels are calculated to control actual steering angles of the front and rear wheels based on a corrected steering angle calculated to restrain the lateral forces. - 特許庁
外輪と内輪の軌道径膨張差を利用することで、付帯設備を必要とせずに、軸の遠心力及び温度上昇による内輪膨張の影響を小さくし、予圧増大を抑制することができるようにする。例文帳に追加
To reduce effect of inner ring expansion by centrifugal force of a shaft and temperature increase to suppress pre-load increase without necessitating incidental facilities by utilizing orbital diameter expansion difference between an outer ring and an inner ring. - 特許庁
加締加工に伴い内輪に発生するフープ応力を低減させ、内輪の変形を抑えて耐久性の向上を図ると共に、軸受予圧を長期間に亘って適正値に維持することができる車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a wheel reducing hoop stress generated on an inner ring due to tightening, improving durability by inhibiting deformation of the inner ring, and maintaining a bearing pre-load at a proper value for a long period of time. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした駆動車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a driving wheel, which suppresses backlash in its circumferential direction, and connects a hub ring and the outer ring of a constant velocity universal joint tightly and easily. - 特許庁
第3制御では、車体スリップ角の過度の増大を抑制するため旋回内輪の制動力の和が旋回外輪の制動力の和よりも小さくなるよう各車輪の制動力がパルス的に調整される。例文帳に追加
In the third control, to restrain an excessive increase in a slip angle of a vehicle body, the braking forces of the respective wheels are adjusted in the form of a pulse so that the sum of braking forces of the turning inner wheels is smaller than that of the turning outer wheels. - 特許庁
これにより、内輪3の小端面3bとの接触面積を確保し内輪3の剛性を図ると共に、隅部に発生する応力を抑制し、ハブ輪2の耐久性を向上させることができる。例文帳に追加
Therefore, the contacting area with the minor end face 3b of the inner ring 3 can be secured and the rigidity of the inner ring 3 be established, and it is possible to suppress the stress generated at the inside corner and to enhance the durability of the hub ring 2. - 特許庁
調心輪と外輪との間における潤滑性を向上させて、調心機能の低下を抑制することができる調心輪付き転がり軸受、及びこれを用いた連続鋳造機用のロール装置を提供する。例文帳に追加
To provide a roller bearing with an alignment ring which prevents alignment capability from decreasing by improving lubricity between the alignment ring and an outer ring, and a roll arrangement for continuously casting machine using this. - 特許庁
転がり軸受の外輪とこのまわりに射出成形した樹脂プーリ部材間のクリープを外輪の樹脂接触部分への凹部形成で防止しつつ、樹脂収縮による外輪の軌道形状の変形を抑える。例文帳に追加
To restrain deformation of a track shape of an outer ring by resin contraction, while preventing a creep between the outer ring of a rolling bearing and a resin pulley member injection-molded around this outer ring by forming a recessed part to a resin contact part of the outer ring. - 特許庁
過度の輪郭強調による画質劣化を抑えようとするあまり、ほとんど輪郭強調できなくなってしまうことのない垂直輪郭強調を行う。例文帳に追加
To perform vertical contour enhancement in which the phenomenon, where contour enhancement becomes almost impossible to pursue of reducing image deterioration due to excessive contour enhancement, does not occur. - 特許庁
輪郭強調した後の画像信号をズーム処理しても、該画像信号に付加される輪郭信号の拡大を抑制して自然な輪郭を持った拡大画像を得る。例文帳に追加
To obtain an enlarged image having a natural outline by suppressing the expansion of an outline signal added to a picture signal even if performing zoom processing to the image signal whose outline has been emphasized. - 特許庁
ハブ輪の加締部と継手外輪の肩部とを突合せた接触部を有する車輪用軸受装置において、車両発進時でのスティックスリップ音の発生を確実に抑制する。例文帳に追加
To surely suppress the occurrence of stick slip noise during the starting of a vehicle in a bearing device for a wheel having a contact part where the caulked part of a hub wheel abuts on the shoulder part of a joint outer ring. - 特許庁
車輪速度センサの異常を検出する車輪速度センサ異常検出装置において、タイヤのガス圧の低下に起因して車輪速度センサの異常を誤検出することを抑制すること。例文帳に追加
To suppress wrong detection of an abnormality of a wheel speed sensor caused by lowering of a tire gas pressure, in a wheel speed sensor abnormality detection device for detecting an abnormality of the wheel speed sensor. - 特許庁
ソリ付き車輪がつくことで溝のある道路やガタガタと揺れる道で振動を抑え車輪の真ん中にソリ付き車輪がつくことで安全を提供する。例文帳に追加
To provide safety by suppressing the vibration on a road having a groove or a rough road by providing wheels having a sled, and providing the wheels having the sled in the middle of the wheels. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a wheel, in which circumferential play is suppressed, and a hub ring and an outer ring of a constant velocity universal joint is firmly and easily joined to each other. - 特許庁
縮径状態に永久変形した押輪の拡開作業を少ない労力で能率良く容易に行なうことができ、しかも、押輪や流体輸送管の損傷の抑制と、押輪の再利用に伴う組付け作業の能率化、容易化を図る。例文帳に追加
To provide an overhauling jig for a gland which can efficiently and easily expand the gland permanently deformed in a contracted manner with a small labor, and suppress damages of the gland and a fluid transfer pipe and efficiently and easily perform the assembly work as the gland is recycled. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a wheel capable of suppressing looseness in the circumferential direction and firmly and easily connecting a hub ring with an outer ring of a constant velocity universal joint. - 特許庁
このとき、転動体7cは、外輪7aの回転によって発生する遠心力で内輪7bの外周面から分離して空転するので、内輪7bと転動体7cとの摺動面の摩耗が抑制される。例文帳に追加
At this time, the rolling element 7c separates from an outer circumferential surface of the inner ring 7b to roll idly by centrifugal force generated by rotation of the outer ring 7a, thereby abrasion at sliding surfaces of the inner ring 7b and the rolling element 7c to each other is restricted. - 特許庁
駐輪中に強風が吹いても大きな横力が車両に作用するのを抑制でき、また屋根の低い駐輪場への進入や車体カバーを被せる作業を容易にできるようにした自動二輪車の風防装置を提供する。例文帳に追加
To restrain large lateral force from acting on a vehicle even when strong wind blows during parking, and facilitate advance into a motorcycle parking site of a low roof height and covering work for a body cover therein. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a wheel, in which circumferential play is suppressed and in which a hub ring and an outer ring of a constant velocity universal joint can be firmly and easily joined to each other. - 特許庁
ハブ輪のセレーションの摩耗を低減し、ハブ輪と軸部との径方向および軸方向のがたつきを抑制して剛性を向上させた軽量コンパクトな駆動車輪用軸受装置を提供することにある。例文帳に追加
To provide a bearing device for a lightweight and compact driving wheel capable of reducing the abrasion of serrations of a hub wheel, and improving the rigidity by inhibiting the radial and axial backlash of the hub wheel and a shaft part. - 特許庁
本発明は輪郭強調回路おいて、画像の明部の輪郭強調を損なうことなく画像の暗部の不要な輪郭信号を抑えることができ高画質な画像を提供することを目的としている。例文帳に追加
To provide a contour emphasis circuit that provides an image with high image quality able to suppress an undesired contour signal in a dark part of an image without losing contour emphasis in a bright part of the image. - 特許庁
オフセット輪転印刷に際して印刷後の乾燥工程で発生するオフ輪じわを顕著に抑制し、しかも印刷仕上りに優れたオフセット輪転印刷用塗被紙を提供することにある。例文帳に追加
To provide coated paper for offset rotary printing, capable of remarkably preventing offset rotary wrinkles from forming in a drying process after the printing, when the offset rotary printing is conducted, and excellent in a finish of the printing. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a wheel bearing device capable of suppressing circumferential looseness, and strongly and easily coupling a hub ring and an outer ring of a constant velocity universal joint. - 特許庁
外輪の軸方向の一端部側が他端部側よりも剛性が低くなるように外輪がハウジングに支持される構造であっても、外輪が偏って変形してしまうことを抑えることができる一方向クラッチを提供する。例文帳に追加
To provide a one-way clutch capable of restraining an outer race from being deviatively deformed, even in a structure for supporting the outer race by a housing so that one end side in the axial direction of the outer race is lowered in rigidity more than the other end part side. - 特許庁
円周方向のガタを抑制でき、ハブ輪と等速自在継手の外輪とを強固にかつ容易に結合可能とした車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing device for a wheel, in which circumferential play can be suppressed and in which a hub ring and an outer ring of a constant velocity universal joint can be firmly and easily joined to each other. - 特許庁
車輪に不必要なクリープトルク抑制制動力が付与されることを防止しつつ、クリープトルクを適正に抑制する。例文帳に追加
To suppress creep torque to a proper degree while preventing unnecessary creep torque suppression braking force from being given to a wheel. - 特許庁
駆動輪のスリップの抑制が過不足となることに起因するドライバビリティの低下を抑制すること。例文帳に追加
To suppress the degradation in drivability caused by the excess and deficiency of suppression of slip of a driving wheel. - 特許庁
高μ路側に接地している車輪の低μ路側への移動を抑制し、車両のヨー方向への回転変位を抑制可能とすること。例文帳に追加
To suppress the movement to the side of a low μ road of a wheel grounded on the side of a high μ road, and to suppress the rotational displacement to the yaw direction of a vehicle. - 特許庁
背景輝度値が相対的に低い領域において、輪郭強調を抑制することにより、ノイズの強調を抑制する。例文帳に追加
The emphasizing of noises is suppressed by inhibiting a contour emphasizing in the region in which the background brightness values are lowered relatively. - 特許庁
スティックスリップ音を確実に抑制すると共にハブ輪と等速自在継手の突き合わせ部分での摩耗を抑制する。例文帳に追加
To certainly restrain stick slipping sound and to restrain abrasion of a hub ring and a constant velocity universal coupling at a mating part. - 特許庁
軸受の軸心方向の全長が長くなるのを抑制しつつ、内輪と軸との間の嵌合力を高めてクリープの発生を抑制する。例文帳に追加
To restrain the occurrence of a creep by enhancing fitting force between an inner ring and a shaft, while restraining the lengthening of the total length in the axial direction of a bearing. - 特許庁
駆動回路の駆動周波数を抑えつつ、フレーム周波数を高め、擬似輪郭の発生を抑えることができる発光装置の提案を課題とする。例文帳に追加
To provide a light emitting device capable of suppressing generation of pseudo-contours by increasing frame frequency while suppressing the driving frequency of a drive circuit. - 特許庁
これにより、前輪出力軸の振動を抑制して変速機構からの異音発生を抑制することができる。例文帳に追加
As a result, the vibration of the front wheel output shaft is suppressed and the generation of abnormal sound from the transmission mechanism can be suppressed. - 特許庁
駆動回路の駆動周波数を抑えつつ、擬似輪郭の発生を抑えることができる半導体表示装置の提案を課題とする。例文帳に追加
To provide a semiconductor display device with less generation of a pseudo contour while the drive frequency of a driver circuit is suppressed and to provide a semiconductor display device with less generation of a pseudo contour while the decrease in image quality is suppressed. - 特許庁
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