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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 旋回目標に関連した英語例文

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旋回目標の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 153



例文

旋回シュートを目標位置にセットして設定角度に傾斜させたのち、シール弁と流量調整ゲートをそれぞれ開く。例文帳に追加

The swing chute is set to a target position, and after inclining to the setting angle, a seal valve and a flow rate adjusting gate are opened, restectively. - 特許庁

車両の旋回挙動がニュートラルステアの場合、ヘッドランプの照射角度は転舵対応目標照射角度θhlに制御される。例文帳に追加

When the turning behavior of the vehicle is at neutral steer, an irradiation angle of the headlight is controlled at a steering target irradiation angle θhl. - 特許庁

コントローラは旋回制御として、先ず、その時点のアクセル開度THに対する運転席速度Vseの目標値を設定する。例文帳に追加

A controller first sets a target value of a driver seat speed Vse to an accelerator opening TH as a turning control. - 特許庁

これら演算部では、チェーン装着時もチェーン未装着時と同じ目標旋回特性を得るための車両総モータトルク補正量ΔTmを、目標旋回特性が達成されるように各輪に振り分けて各輪の駆動トルクTm(1〜4)を決定する。例文帳に追加

With these operation parts; a vehicle total amount of a motor torque correction ΔTm of deriving target turning characteristics even at chain wearing as the chain unloaded time distributes to each wheel and driving torque Tm (1-4) of each wheel is determined so that target turning characteristics may be attained. - 特許庁

例文

旋回状態量の大きさが基準値を越えるときには基準値を越えないよう補正された旋回状態量に基づいて前輪及び後輪の目標舵角を演算し、目標舵角に基づいて前輪及び後輪の舵角を制御する(S600)。例文帳に追加

When the size of the turning state quantity exceeds the reference value, the target steering angles of the front wheel and the rear wheel are calculated on the basis of the turning state quantity which is corrected so as not to exceed the reference value, and the steering angles of the front wheel and the rear wheel are controlled on the basis of the target steering angle (S600). - 特許庁


例文

主軸7の回転精度が低いと、バイト8の刃先8aが目標旋回軌跡からずれて誤差を生じるため、予め計測された主軸回転精度データ群104によってバイト8の目標旋回軌跡からの位置ずれを予測し、XYZテーブル4〜6の位置決め指令を補正する。例文帳に追加

When rotation precision of the main spindle 7 is low, since an error occurs as a result of a tip 8a of the bite 8 being dislocated from a target revolution locus, displacement from the target revolution locus of the bite 8 is predicted by a pre-measured main spindle rotation precision data group 104 and a positioning command for X Y Z tables 4-6 is corrected. - 特許庁

旋回限界判定手段M4は、操舵角θ_S の増加により車両が旋回限界に接近すると、補正係数K_1 を増加させることにより目標電流設定手段M1で算出した目標電流I_MSを増加方向に補正する。例文帳に追加

When the vehicle approaches the limit of cornering run with the increase of the steering angle θs, the judging means M4 increases the correction factor K1 and corrects the target current IMS calculated by a target current setting means M1 in the incremental direction. - 特許庁

加速操作検出手段(M3)が検出する加速操作量、及び旋回状態検出手段(M4)が検出する旋回状態量に基づき、トルクステア低減トルク目標値を決定する(M5)。例文帳に追加

Based on acceleration operation quantity detected by an acceleration operation detection means M3 and turning state quantity detected by a turning state detection means M4, a torque steering reducing torque target value is determined (M5). - 特許庁

車両の旋回の状態が、安定して走行可能な限界旋回状態に近づくと、所定の目標減速度XGCOを生じさせるように車両を減速させる。例文帳に追加

When the turning state of the vehicle approaches a limit turning state under which the vehicle can stably run, the speed of the vehicle is reduced in a manner to generate a specified target deceleration XGCO. - 特許庁

例文

同様に、前進および後退時の最小旋回半径Rf、Rrを基に、縦列駐車の目標旋回角を算出してフル操舵を用いた縦列駐車を行う。例文帳に追加

Similarly, based on the minimum turning radii Rf and Rr during forward travel and backward travel, a target turning angle of tandem parking is calculated and the tandem parking using the full steering is performed. - 特許庁

例文

次に、この実測値Rc’と最小旋回半径Rcの理論値とのずれに基づいて車両10毎に駐車の際の目標旋回角度を調整する。例文帳に追加

A target turning angle in parking is adjusted for every vehicle 10 on the basis of a discrepancy between the measured value Rc' and the theoretical value of the minimum turning radius Rc. - 特許庁

取付けられる搬送台車によって旋回半径が異なっても、目標地点に到達可能な移動体と搬送台車が取付けられた状態の移動体の旋回半径算出方法を提供する。例文帳に追加

To provide a mobile body to attain a target point and a turn radius calculation method of the mobile body with a carrier truck attached thereto even when a turn radius is different by each carrier truck to be attached. - 特許庁

制御装置16は、車両の始点から走行した距離が旋回データの累積値に達した時点で、操舵輪36の操舵角が旋回データの目標操舵角に合致するように、操舵装置10を動作させる。例文帳に追加

The control device 16 operates the steering device 10 so that the steering angle of the steering wheel 36 coincides with the target steering angle of the turning data at a time when the distance the vehicle travels from the starting point reaches to the accumulation value of the turning data. - 特許庁

目標旋回状態量Jrtと実旋回状態量Jra(車体スリップ角速度等)との偏差に基づいてステア特性値Sch(オーバステア状態の程度を表す値)が演算される。例文帳に追加

Based on the deviation between a target turning state amount Jrt and an actual turning state amount Jra (vehicle body slipping angular velocity or the like), a steer characteristic value Sch (value presenting the degree of over-steered state) is calculated. - 特許庁

旋回モータ3、4の状態(回転速度、回転位置、停止目標位置の有無等)に応じて、旋回モータ3、4を、フィードバック通電切替駆動モードで動作させるかステップ駆動モードで動作させるかを決定する。例文帳に追加

Corresponding to the state of turning motors 3 and 4 (rotation speed, rotation position and with/without a stop target position), it is determined to operate the turning motors 3 and 4 in either of a feedback power switching operation mode or a step operation mode. - 特許庁

この目標旋回角θ2及びヨーレートセンサから導かれる実際の旋回角を基に、車両10の位置を特定して、車両位置E1から車両位置F1まで、車両10をフル操舵状態で前進させる。例文帳に追加

The position of the vehicle 10 is specified based on the target turning angle θ2 and an actual turning angle derived from a yaw rate sensor, and the vehicle 10 is moved forward in a full steering state from a vehicle position E1 to a vehicle position F1. - 特許庁

車両の旋回挙動がニュートラルステアのとき、ヘッドランプの照射角度は目標照射角度決定部3Aが決定した目標照射角度に制御される。例文帳に追加

When the turning behavior of the vehicle is in neutral steer, an irradiation angle of a headlamp is controlled to be a target irradiation angle determined by a target irradiation angle determining part 3A. - 特許庁

航空機から後方の目標体に向けて発射され、目標体が遠くにある場合でも、会合時に大きな旋回荷重倍数が得られる飛しょう体を得る。例文帳に追加

To obtain a projectile being launched from an airplane toward a target in the rear in which a large turning load factor can be obtained at the time of encounter even in case of a remote target. - 特許庁

航空機から後方の目標体に向けて発射される飛しょう体において、目標体が遠くにある場合でも、会合時に大きな旋回荷重倍数が得られる飛しょう体を提案する。例文帳に追加

To obtain a projectile being launched from an airplane toward a target in the rear in which a large turning load factor can be obtained at the time of encounter even in case of a remote target. - 特許庁

目標ヨーレートと実ヨーレートとの間に所定値以上の差分が発生した場合、目標スリップ率をμピーク領域内に常に収めるように制御すると、十分な横力が得られず、旋回性能が十分ではない。例文帳に追加

When a difference not lower than a predetermined value occurs between a target yaw rate and a real yaw rate, controlling a target slip ratio to be always within a μ peak region does not provide a sufficient lateral force or sufficient turning performance. - 特許庁

S字あるいはU字を描くように旋回運動をする目標からの受信信号がメインビームクラッタに埋もれても、追尾維持の確率を高めることができる目標追尾方法およびその装置を得る。例文帳に追加

To obtain a method of tracking a target and a device for it, capable of improving probability of tracking keeping even when a signal received from a target turning in a manner that it makes a S shape or a U shape is buried in main beam clutter. - 特許庁

そして、このバイアス値に一定の押付力αを加えて目標値を求め、力センサ68の検出値が目標値となるように、旋回用モータ50、軸移動用モータ58、角度用モータ66をフィードバック制御する。例文帳に追加

A desired value is determined by adding a constant pressing force α to the bias value, and a motor 50 for turn, a motor 58 for axial movement, and a motor 66 for angle are controlled by feedback so that a detection value of a force sensor 68 is the desired value. - 特許庁

飛しょう体1に搭載されたシーカ10は算出された捜索範囲を捜索することにより、旋回する目標12に対して適切な範囲の捜索が可能であり、目標12の捕そく性能を向上させることができる。例文帳に追加

The seeker 10 mounted on the flying object 1 searches the calculated search field, to search the turning target 12 in an appropriate search field, thereby improving the performance of capturing the target 12. - 特許庁

このようなときには、転舵抑制用目標電流値設定部16によって設定された転舵抑制用目標電流値を用いることにより、運転者の意図しない車両の旋回が防がれる。例文帳に追加

In this case, a target current value for steering restraint predetermined by a target current value setting part 16 for steering restraint is used, thereby preventing the vehicle out of the driver's intention from turning. - 特許庁

この際、上記演算する目標横滑り角β^*の角速度の旋回外向きへの変化率に対し、上記演算する目標ヨーレイトγ^*の変化率を大きく設定する。例文帳に追加

At this time, a change rate of the calculated target yaw rate γ^* is set larger than a change rate of an angular velocity of the calculated target side-slip angle β^*, relative to the radial outward turning. - 特許庁

発射後、目標を捜索、捕そくし、目標に向かって誘導する後翼操舵方式の飛しょう体において、なるべく小さな抵抗と大きな旋回加速度を両立させる姿勢制御装置を有する誘導飛しょう体を得る。例文帳に追加

To provide a guided missile having an attitude controller, which strikes a balance between a small resistance and a large gyrating acceleration if possible, in a missile in a rear-wing operation manner that searches and captures a target to be guided toward the target after launching. - 特許庁

そして、車両の旋回挙動がアンダーステアに移行すると、目標照射角度決定部3Aが決定した目標照射角度を目標照射角度補正部3Dが増加補正することで、ヘッドランプの照射角度は増加補正された補正照射角度に制御される。例文帳に追加

When the turning behavior of the vehicle is transferred to the understeer, the irradiation angle of the headlamp is controlled to be a corrected irradiation angle increased and corrected by increasing and correcting the target irradiation angle determined by the target irradiation angle determining part 3A by a target irradiation angle correcting part 3D. - 特許庁

航空機から前方又は後方の目標体に向けて発射される飛しょう体において、全方位に対処可能で、また後方の目標体を攻撃する際に目標体が遠くにある場合でも、飛しょう体が会合時に大きな旋回荷重倍数を得ることができる飛しょう体を提案する。例文帳に追加

To provide a flying body discharged toward a target body in the front or the rear from an aircraft capable of coping with in all directions and capable of providing large turning load magnification at the time when the flying body meets even in the case when the target body is far upon attacking the target body in the rear. - 特許庁

駐車アシスト時、あるいはUターンアシスト時などで目標の車両軌跡を車両周辺状況に応じて修正するとともに、この目標車両軌跡が実現できるように、各車輪に対して、旋回内外輪間に速度差が生ずるように目標の車輪速度を与える。例文帳に追加

The target vehicle trajectory is corrected in response to the vehicle peripheral condition in parking assist or U turn assist and a target wheel speed is given to respective wheels so as to realize the target vehicle trajectory and generate speed difference between the rotation of inner and outer wheels. - 特許庁

目標値算出部23はx軸信号入力部21から与えられるx軸信号xおよびy軸信号入力部22から与えられるy軸信号yに基づいて旋回目標値Xおよび進行目標値Yを算出する。例文帳に追加

A target value calculating section 23 calculates a turning target value X and an advancing target value Y from an x-axis signal x which is fed from an x-axis signal inputting section 21 and a y-axis signal y which is fed from a y-axis signal inputting section 22. - 特許庁

ステアリング目標角度の微分値であるステアリング目標角速度を算出し、角速度検出センサ3で検出された機体の旋回角速度がステアリング目標角速度に一致するように、アクチュエータのコントロールバルブ5を制御する。例文帳に追加

The steering target angular velocity which is a differential value of steering target angle is calculated to control a control valve 5 of an actuator so that the turning angular velocity of an aircraft detected by the angular velocity detecting sensor 3 coincides with the steering target angular velocity. - 特許庁

目標旋回状態指標値と実旋回状態指標値との偏差に応じて車両の減速制御を実行する車両の挙動制御装置であって、急旋回時の実旋回状態指標値の応答遅れに起因する車両の減速度の低下を抑制し、車両の安定性を向上するよう構成された装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a behavior control device of a vehicle which controls the deterioration of the vehicle according to deviation between a target turning state index value and an actual turning state index value, and is comprised so as to improve the stability of the vehicle by suppressing the lowering of the deceleration of the vehicle caused by a delay of a response of the actual turning state index value at a steep turn. - 特許庁

車輌の旋回走行がアンダーステア気味になっているのか或はオーバーステア気味になっているのかを、それによって目標ヨーレートに対し実ヨーレートに偏差が生ずる前に検知し、車輌の旋回挙動制御に於ける制御入力の先行性を高める。例文帳に追加

To enhance the precedence of the control input when a vehicle is in the turning behavior control by sensing whether the vehicle cornering is in the understeer trend or the oversteer trend before it should generate a deviation of the actual yaw rate from the target yaw rate. - 特許庁

車両の左右の路面摩擦係数が異なる走行路で、アンチスキッド制御及びトラクション制御のうちの少なくとも一方の制御作動と判定したときの旋回状態に基づいて目標旋回状態量を演算する(M8)。例文帳に追加

On a road where the vehicle is traveling, on which right and left road surface friction coefficients differ, a target turning state quantity is computed (M8) based on a turning state when at least either of the anti-skid control and the traction control is actuated. - 特許庁

旋回状態での減速に伴う自車両の旋回状態の変化量である挙動変化量Δφeを、実際に発生している横加速度Ygと、発生すべき減速度である目標減速度Xgs(ステップS7)とに基づいて算出する(ステップS8)。例文帳に追加

A behavior change amount Δϕe, which is an amount of change in a turning condition of a vehicle in association with deceleration in the turning condition, is calculated based on lateral acceleration Yg being generated actually and target deceleration Xgs (step S7) which is to be generated (step S8). - 特許庁

二つの点を選択することにより作業空間を決定し、そこで手動レバーを使って方向を指定することにより二つの点の内の1つを目標点として決定し、手動レバー信号により旋回装置及び起伏装置用に目標速度を規定する。例文帳に追加

A working space is determined by selecting two points, one of the two points is determined as a target point by designating a direction using a manual lever, and a target speed is specified for the turning device and the derricking device by a manual lever signal. - 特許庁

車両の軌跡の制御を開始又は更新すべきと判定した時点に於ける運転者の操舵操作量及び車速に基づいて前輪の暫定の目標舵角を演算し、暫定の目標舵角に基づいて車両の旋回状態量を推定する(S350〜500)。例文帳に追加

On the basis of driver's steering operation quantity and a vehicle speed at the point of time when it is determined that control of a trajectory of the vehicle is started or updated, the provisional target steering angle of the front wheel is calculated, and on the basis of the provisional target steering angle, the turning state quantity of the vehicle is estimated (S350 to 500). - 特許庁

そして、アクチュエータ作動制御回路61は、ブーム先端部Bが、上記のように算出された目標移動速度で目標軌道に沿って移動するように油圧アクチュエータ(起伏シリンダ24、伸縮シリンダ31及び旋回モータ23)を作動させる。例文帳に追加

An actuator operation control circuit 61 operates a hydraulic actuator (a boom hoisting cylinder 24, an expansion cylinder 31 and a turning motor 23) so that the boom tip part B is moved along the target track at the calculated target moving speed. - 特許庁

具体的には、ロールモーメント指標量に基づいて目標モータ回転角θ*を決定する際に、旋回方向によって異なるマップデータを選択し(S16,S17)、その選択したマップデータと制御横加速度Gy*とに基づいて目標モータ回転角θ*を決定する(S18)。例文帳に追加

Concretely, when a target motor rotary angle θ* is determined based on roll moment index amount, different map data is selected according to the turning directions (S16, S17), and the target motor rotary angle θ* is determined based on the selected map data and control lateral acceleration Gy* (S18). - 特許庁

電動車両10は、走行装置20L,20Rを駆動する左右の電動モータ33L,33R、左右の押し釦式旋回スイッチ81L,81R、制御部56、制御部に電動モータの走行目標速度指令を発する目標速度調節部材75を備える。例文帳に追加

The electric motor vehicle 10 includes left and right electric motors 33L, 33R for driving traveling units 20L, 20R; left and right pushbutton type turning switches 81L, 81R; a controller 56; and a target speed regulating member 75 for generating the traveling target speed command of the electric motor to the controller. - 特許庁

誤差楕円体同士が常に重なるように、誤差楕円体の大きさや中心距離、モデル数を制御することで、良好な追尾精度が得られる目標追尾装置を提供すること、および目標旋回継続時間がサンプリング間隔よりも短い場合に生じる位置・速度に対する不必要な補償を抑制する目標追尾装置を提供する。例文帳に追加

To provide a target tracking device providing favorable tracking accuracy by controlling sizes and center distances of error ellipsoids and the number of models so the error ellipsoids constantly overlap, and suppressing unnecessary compensation to position and speed occurring when a turn duration of a target is shorter than a sampling interval. - 特許庁

航走制御装置20は、船体2の旋回角速度が所定の目標角速度(たとえば零)となるように、一対の舵取り機構の操舵角を制御するとともに、目標合成推進力、目標移動角度、および一対の舵取り機構の操舵角に応じて、船外機11,12が発生する推進力を制御する。例文帳に追加

The cruising control device 20 controls the steering angle of the pair of steering mechanisms so that the turning angular velocity of the ship body 2 reaches a specified target angular velocity 8 (for example, zero), and also controls a propulsion force generated by the outboard engines 11 and 12 according to the target synthetic propulsion force, the target movement angle, and the steered angle of the pair of steering mechanisms. - 特許庁

制御手段は、操作手段の操作信号に基づいて目標速度及び制限トルクを決定し、該目標速度と該速度検出手段の旋回速度との偏差からフィードバック制御によるトルク値を求め、該トルク値と前記制限トルクとを比較して絶対値の小さい方のトルク値をトルク制御量として前記目標速度と共に前記インバータの制御入力信号としたことを特徴とする。例文帳に追加

A control means determines target speed and limit torque based on an operation signal of an operating means, obtains a torque value by feedback control from the deviation between the target speed and the swing speed of a speed detecting means, compares the torque value with the limit torque, and sets the torque value with a smaller absolute value as a torque control quantity to obtain a control input signal of an inverter together with the target speed. - 特許庁

旋回時の車輪に与える駆動トルクを制御する方法において、前半の処理ステップでは、目標ヨーレートに基づいて仮トルク指令値が算出される(S10からS14)。例文帳に追加

In a method of controlling the driving torque to be given to wheels in turning motion, a temporary torque command is computed (S10 to S14), based on the target yaw rate in the processing step of the first half. - 特許庁

車両用減速制御装置は、旋回状態で許容できる横加速度制限値を設定し(ステップS4)、その設定した横加速度制限値に基づいて、目標車速を設定する(ステップS5)。例文帳に追加

A vehicle deceleration control device sets a lateral acceleration limit value permissible in a turning state (step S4) and sets a target vehicle speed based on the set lateral acceleration limit value (step S5). - 特許庁

また、追跡目標の進行方向が機体の優位な旋回方向と一致するように機体のロールを制御するロール制御装置を備える。例文帳に追加

The skid-to-turn flying object is equipped with a roll control device for controlling a roll of the airframe so that a heading direction of a tracking target corresponds to the preferential turning direction of the airframe. - 特許庁

また、電子制御ユニット40は、横加速度センサ43によって検出された横加速度に応じて、車両旋回時における車体BDの目標ロール角を計算する。例文帳に追加

The electronic control unit 40 calculates a target roll angle of the vehicle body BD when the vehicle turns in accordance with transverse acceleration detected by a transverse acceleration sensor 43. - 特許庁

ショベル等の電動旋回式の作業機械において、レバー操作量から演算した目標速度と、検出された実速度との偏差に応じた比例積分制御によってトルク指令値を算出する。例文帳に追加

In an electric swing-type working machine such as a shovel, a torque command value is computed by proportional-plus-integral control based on deviation between a target speed computed from a lever manipulated variable and a detected actual speed. - 特許庁

各車輪の目標車輪速度を適切に設定することにより、車両旋回状態において各車輪の不要な前後スリップの発生を抑制し得る車両の速度制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a speed control device for a vehicle suppressing generation of unnecessary forward/rearward slip of each wheel in a vehicle turning state by properly setting target wheel speed of each wheel. - 特許庁

例文

車体の姿勢変化抑制と共に車両の旋回性能を考慮した目標減衰力を設定して、乗心地を向上させる減衰力可変ダンパを提供する。例文帳に追加

To provide a damping force adjustable damper improving riding comfort by setting target damping force considered in suppression of an attitude change of a vehicle body and turning performance of a vehicle. - 特許庁

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