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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 機構特性に関連した英語例文

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機構特性の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 956



例文

特性測定部(30)を移動させる移動機構(18)と、コントロールレバー13に為された傾倒操作出力する電気式のコントロールレバー機構20と、該コントロールレバー機構20への操作に基づく制御指令を生成して移動機構(18)へと送信する制御機構19と、を備える眼科装置10である。例文帳に追加

The ophthalmic device 10 includes: a movement mechanism (18) for moving an eye characteristic measuring part (30); an electric control lever mechanism 20 for outputting tilt operation performed to a control lever 13; and a control mechanism 19 for generating a control command based on the operation to the control lever mechanism 20 and transmitting it to the movement mechanism (18). - 特許庁

螺旋カムに一端側が当接されたシャフトを有し、このシャフトの軸方向への移動を通じて機関バルブのバルブ特性を調整する可変機構部を備える可変動弁機構において、その可変機構部の故障を診断することのできる故障診断装置を提供する。例文帳に追加

To provide a failure diagnostic device capable of diagnosing failure of a variable mechanism part of a variable valve mechanism, in the variable valve mechanism provided with the variable mechanism part having a shaft of which one end side abuts on a helical cam and adjusting valve characteristics of an engine valve through axial movement of the shaft. - 特許庁

バルブのリフト特性を切り換える機構として、弁作動と弁停止を切り換え可能な弁停止機構70と、両弁可変制御と片弁可変制御とを切り換え可能な片弁切換機構50と、をそれぞれ複数の気筒に備える。例文帳に追加

A valve stop mechanism 70 capable of switching between valve operation and valve stop, and a one valve switching mechanism 50 capable of switching between both valve variable control and one valve variable control are provided for each of a plurality of cylinders as mechanisms switching the lift characteristics of the valve. - 特許庁

物体10の磁力支持機構20に対する相対変位を計測するとともに、磁力支持機構の支持特性を考慮することで、磁力支持機構20に作用する3次元的振動そのものを成分分解することなく、直接に計測することができる。例文帳に追加

The three-dimensional vibration itself acting on the magnetic force support mechanism 20 is directly measured without conducting the component resolution, by measuring a relative displacement to the magnetic force support mechanism 20 of the object 10 and by considering the support characteristic of the magnetic force support mechanism. - 特許庁

例文

内燃機関の気筒間においてバルブ特性調節量のばらつきを生じさせることがなく可変動弁機構を形成する場合の作業効率を向上させることができる可変動弁機構及び可変動弁機構基準状態調整方法。例文帳に追加

To provide a variable valve system and a variable valve system standard state adjusting method, capable of improving working efficiency, when forming the variable valve system, without causing a variation in a valve characteristic adjusting quantity between cylinders of an internal combustion engine. - 特許庁


例文

可変容量圧縮機において、容量制御弁は、吸入室65圧力に応答して給気通路を開閉する弁機構と、弁機構に電磁力を作用させ、弁機構の吸入室圧力制御特性を変更可能とするソレノイド12とを備えている。例文帳に追加

In this variable displacement compressor, a displacement control valve is equipped with a valve system opening/closing an air supply passage by responding to the pressure of the suction chamber 65 and with a solenoid 12 applying electromagnetic force to the valve system and capable of changing suction chamber pressure control characteristics of the valve system. - 特許庁

機関バルブのバルブ特性を変更する可変動弁機構の動作速度に基づいて当該可変動弁機構の動作異常を検出する異常検出装置において、低機関回転速度域における誤検出の発生を抑えることのできる可変動弁機構の異常検出装置を提供する例文帳に追加

To suppress the occurrence of erroneous detection in a low engine rotational speed range in an abnormality detection device for detecting the operational abnormality thereof based on the operational speed thereof which changes the characteristics of the valves of an engine. - 特許庁

この弾性機構を、第1軸受の外周側に配設されて所定の弾性特性を有するほぼ円環状の第1弾性部材22と、第1軸受17の内周側に配設され、前記第1弾性部材よりも大きい弾性特性を有するほぼ円環状の第2弾性部材23と、によって構成し、該弾性機構全体を非線形な弾性特性を有する構造とした。例文帳に追加

The elastic mechanism is structured of a first annular elastic member 22 arranged on the peripheral side of the first bearing and having a predetermined elasticity, and a second annular elastic member 23 arranged on the inner peripheral side of the first bearing 17 and having an elastic characteristic larger than that of the first elastic member, and the whole of the elastic mechanism is structured to have a non-linear elastic characteristic. - 特許庁

バルブの開弁特性を制御軸の回転位置に応じて変化させる可変機構を備え、制御軸にギヤ機構を介して接続されたアクチュエータの回転制御によってバルブの開弁特性を変化させる可変動弁装置に関し、制御軸を回転駆動してバルブの開弁特性を変化させる際にアクチュエータに要求される駆動トルクを低減できるようにする。例文帳に追加

To reduce a driving torque required for an actuator when a control shaft is rotatively driven and valve opening characteristics are changed, in a variable valve system provided with a variable mechanism for changing the valve opening characteristics according to the rotational position of the control shaft, and for changing the valve opening characteristics by the control of the rotation of the actuator connected to the control shaft through a gear mechanism. - 特許庁

例文

共焦点スキャナにより光ビームで試料面を走査すると共に移動機構により光ビームを光軸方向に走査して試料の3次元画像が得られるように構成してなる共焦点顕微鏡装置において、前記移動機構を駆動する駆動手段を備え、この駆動手段からは前記移動機構の変位の周波数特性の逆特性に基づいて補正された駆動波形が出力されるようにする。例文帳に追加

This confocal microscope capable of obtaining a three- dimensional image by scanning the optical beam on a sample surface by a confocal scanner and axially scanning the optical beam by a moving mechanism, comprises a driving means for driving the moving mechanism, and the driving means outputs the driving waveform corrected on the basis of the reverse characteristic of the frequency characteristic on the displacement of the moving mechanism. - 特許庁

例文

内燃機関のバルブ特性によって変化する物理量に基づいて算出されるバルブ特性と可変動弁機構のアクチュエータの駆動量に基づいて算出されるバルブ特性とのずれが所定値よりも大きい場合に、こうしたずれが算出される2つのバルブ特性のうちの何れに起因するかを特定する。例文帳に追加

To specify which of two valve characteristics, between which deviation is calculated, is the cause of the deviation when the deviation between valve characteristics calculated based on a physical amount changed by valve characteristics of an internal combustion engine and a valve characteristic calculated based on a driving amount of an actuator of a variable valve mechanism is larger than a prescribed value. - 特許庁

電子コントローラは、異常検出回路により可変バルブタイミング機構の作動が異常と判断された場合に、可変圧縮比機構によりピストンストローク特性を制御して機関圧縮比が小さくなるように制御すると共に、可変リフト機構によって吸気弁のリフト量を小さく制御する制御信号を正常な両機構に出力するフェールセーフ回路を備えている。例文帳に追加

The electronic controller is provided with a fail safe circuit that controls the piston stroke characteristic to reduce the engine compression ratio by the variable compression ratio mechanism and outputs a control signal for controlling to reduce the lifting amount of the inlet valve by the valve lifting mechanism to both of the normal mechanisms when an abnormality detection circuit determines that the operation of the variable valve timing mechanism is abnormal. - 特許庁

本発明は、スロットルアクチュエータと機械的リンク構造を用いず接続されているアクセルベダル及びブレーキアクチュエータと機械的リンク機構を用いず接続されているブレーキベダルの踏力特性を制御する踏力特性制御装置である。例文帳に追加

This pedaling force characteristic control device controls the pedaling force characteristics of an accelerator pedal connected to a throttle actuator without using a mechanical link structure and a brake pedal connected to a brake actuator without using a mechanical link structure. - 特許庁

そして、吸気バルブのバルブ作動特性が前記目標バルブ作動特性TGVELとなるように制御することで、低バルブリフト領域においても可変動弁機構による吸入空気量制御、すなわち、スロットルレス運転を精度よく実現する。例文帳に追加

The valve operating characteristic of the intake valve is controlled so as to be the target valve operating characteristic TGVEL, thus precisely realizing intake air amount control, that is, throttle-less driving by the variable valve mechanism in a low valve-lift range. - 特許庁

画像形成装置のトナー搬送機構におけるトナーの搬送時間に関する情報と、現像器でのトナー消費量の変動に係わる特性量に関する情報と、画像形成装置内の環境を表す特性量に関する情報とを取得する。例文帳に追加

The management system obtains information on the conveying time for toner in a toner conveying mechanism for the image forming apparatus, information on the characteristic amount regarding variation in consumed amount of toner in a developing machine and information on the characteristic amount expressing an environment inside the image forming apparatus. - 特許庁

油圧を供給されて作動特性を運転状態に応じて切り換える可変バルブタイミング機構を備えた内燃機関に接続される自動変速機において、作動特性の切り換えの判定精度を向上させるようにした自動変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of automatic transmission which is constructed to improve a judging accuracy for switching operational characteristic in the automatic transmission which is connected to an internal combustion engine equipped with a variable valve timing mechanism switching the operational characteristic with a hydraulic pressure supplied based on an operating condition. - 特許庁

様々な用途下で存在する摺動面に極めて優れた低摩擦特性を発揮でき、特に、従来の鋼材料と有機Mo化合物との組合せより更に優れた低摩擦特性を有する低摩擦摺動機構、低摩擦剤組成物、摩擦低減方法、手動変速機及び終減速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a low friction sliding mechanism with a sliding face existing under various kinds of applications and having extremely superior low friction property, particularly, further improved low friction property by combining a conventional steel material with an organic Mo compound, and to provide a low friction agent composition, a friction reducing method, a manual transmission, and a final reducer. - 特許庁

第2負荷試験実行部24は接続機構の接続特性に相違がある場合、接続特性の相違に応じて分類された複数のプロセッサ群毎に負荷効果のある試験プログラムと負荷プログラムとの負荷試験組合せプログラムを決定し、複数のプロセッサに割付けて負荷試験を実行する。例文帳に追加

When the connection characteristics of the connection mechanisms are different from each other, a second load test execution part 24 determines load test combination programs of the test program and the load program with load effects for each processor group classified according to the difference in connection characteristics, allocates them to the processors, and executes the load test. - 特許庁

従来のTJ系ジョイントの機構上不可避であった誘起力の回転次数成分の影響を少なくし、かつ、低スライド抵抗の特性を実現し、自動車の動力伝達系に適用した場合にNVH特性に及ぼす影響を少なくする。例文帳に追加

To reduce influence exerted on an NVH characteristic when applied to a motive power transmission system of an automobile by reducing influence of a rotational order component of functionally unavoidable inductive force of a TJ system joint, and realizing a characteristic of low slide resistance. - 特許庁

そして、検出手段の検出値に基づいて求められる機関バルブの実バルブ開閉特性を内燃機関の運転状態に基づいて設定される機関バルブの目標バルブ開閉特性に一致させるべく可変機構を駆動制御する。例文帳に追加

The variable mechanism is drivingly controlled to match the actual opening/closing characteristics of the engine valve obtained based on the detected values of a detection means with the target opening/closing characteristics of the engine valve set based on the operating state of the internal combustion engine. - 特許庁

回転運動を直動運動に変換してコントロールシャフト132を軸方向移動させることによりバルブ特性を調節する可変動弁機構を備えた内燃機関において、回転駆動力源駆動時の振動によるバルブ特性制御への悪影響を抑制する。例文帳に追加

To suppress harmful effect of vibration at a time of driving a torque source to valve characteristic control in an internal combustion engine provided with a variable valve mechanism adjusting valve characteristics by converting rotary motion to reciprocating motion and moving a control shaft 132 in an axial direction. - 特許庁

信号線の長さが読出し/書込み特性に影響を与えることを防ぐとともに、転送速度の上昇に伴ってこれらの特性が低下することを防ぐことができる情報記録再生装置およびディスク駆動機構を提供する。例文帳に追加

To provide an information recording/reproducing device and a disk driving mechanism capable of preventing the reading/writing performance from being affected by the length of a signal line and also preventing the deterioration of these performances caused with the increase of the transfer rate. - 特許庁

アクセルペダルアームの一部領域に抵抗発生機構を設けることによりアクセルペダルのストロークと操作力との関係にヒステリシス特性を持たせることができ、しかも、このヒステリシス特性を適宜に調整することができるようなアクセルペダル装置を提供する。例文帳に追加

To provide An accelerator pedal device capable of providing the the relationship between the stroke of an accelerator pedal and the operating force with the hysteresis characteristic by comprising a resistance generating mechanism on a partial zone of an accelerator pedal arm, and properly adjusting the hysteresis characteristic. - 特許庁

第2排気通路26へ流入する排気の流量のみを機関運転状態に応じて調整すべく、内燃機関11には燃焼室及び第2排気通路26間の第2排気バルブ29のバルブ特性を機関運転状態に応じて可変とするバルブ特性可変機構が設けられている。例文帳に追加

For regulating only flow of exhaust into the second exhaust passage 26 in accordance with engine operation states, the internal combustion engine 11 has a valve characteristics varying mechanism to vary the valve characteristics of a second exhaust valve 29 between a combustion chamber and the second exhaust passage 26 in accordance with the engine operation states. - 特許庁

温度特性調整機構40により、サファイア基板7の対向面の反応炉壁面を500〜700K(より望ましくは550〜650K)に制御すると基板上流からの距離に対するGaN成長レートの特性が最も線形に近く基板面内均一性を保つことができる。例文帳に追加

When the wall surface of a reactor facing a sapphire substrate 7 is controlled to a temperature of 500-700K (more preferably, 550-650K) by a temperature characteristics adjustment mechanism 40, characteristics of GaN growth rate for the distance from the upstream of a substrate is the closest to linearity, and in-plane uniformity of a substrate can be maintained. - 特許庁

太陽電池素子の光電変換特性の測定方法及び装置において、受光面に照射される光に対してプローブ及びプローブ駆動機構での影響がない安定した接触を実現することで、太陽電池素子の光電変換特性の測定精度を向上させる。例文帳に追加

To provide a method and device for measuring a photoelectric transfer characteristic of a solar cell element, wherein a stable contact not affected by a probe and a probe driving mechanism with respect to a light irradiated on a light receiving surface is materialized, so that a measuring accuracy of the photoelectric transfer characteristic of the solar cell element can be enhanced. - 特許庁

湿式クラッチの静摩擦係数が高く、動力伝達機構の摩擦特性に優れると共に、省燃費性に優れる特性を有し、動力伝達用潤滑油兼エンジン用潤滑油として好適な潤滑油組成物を提供する。例文帳に追加

To obtain a lubricating oil composition that has a high coefficient of static friction of a wet clutch, excellent friction properties of a power transmission mechanism and excellent low fuel consumption and is suitable both as a lubricating oil for power transmission and an engine lubricating oil. - 特許庁

シャフトをその軸方向に変位させることで各気筒にそれぞれ設けられた機関バルブのバルブ特性を可変とする機構を備えた多気筒内燃機関にあって、シャフト長の変化に起因する各気筒間での出力特性のばらつきを好適に抑制する。例文帳に追加

To suitably suppress the dispersion in an output characteristic at each cylinder due to the change of a shaft length in a multi-cylinder internal combustion engine equipped with a mechanism capable of being changed for a valve characteristic of an engine valve provided in each cylinder by displacing a shaft in the axial direction. - 特許庁

摩擦熱による潤滑油の特性の変化を防止し、また、すべり案内に生じる熱膨張を抑え案内機構の運動特性を維持し、熱変位を防止し高精度な加工に資するようにした工作機械のハイブリッド案内装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid guiding device of a machine tool capable of contributing to high accuracy machining by preventing thermal displacement by avoiding characteristic change of lubricating oil due to friction heat and maintaining dynamic characteristic of a guiding mechanism by suppressing thermal expansion generated at sliding guide. - 特許庁

駆動機構の半永久的な寿命を保証し、さらに制振対象である構造部材の特性に合わせて慣性マスの駆動特性を柔軟に変更できる磁気軸受式能動制振装置およびこれを用いた露光装置を提供する。例文帳に追加

To provide a magnetic bearing type active vibration damping device and an exposing device using the magnetic bearing type active vibration damping device ensuring a semipermanent life of a driving mechanism, and flexibly changing a driving property of an inertial mass according to a characteristic of a structure member which is a damping object. - 特許庁

少なくとも一部共通の減速部を介して、特性の異なる複数の駆動源からの力を入力して出力することで、比較的簡易な機構でもって異なる特性の駆動力を用途に応じた態様で使い分けることを可能とする減速機を提供する。例文帳に追加

To provide a reduction gear using driving forces having different characteristics, in aspects depending on various intended use, with relatively simple mechanism, by receiving and outputting forces from a plurality of driving sources with different characteristics through a speed reduction part at least partially in common. - 特許庁

制御システムは、電動工具の動作特性を検出し、動作特性が予め決められた値を超えるとリングギヤを起動して自動的に高速位置から低速位置へ移動させかつリングギヤの回転速度を下げさせるために歯車伝動機構へ結合される。例文帳に追加

The control system is coupled to the gear transmission mechanism to actuate a ring gear and automatically move the ring gear from the high speed position to the low speed position and to reduce the rotational speed of the ring gear when detecting the operating characteristic of the power tool and the operating characteristic exceeds a predetermined value. - 特許庁

本発明は、内燃機関の吸気弁および/または排気弁の開弁特性を変更可能な可変動弁機構の制御システムにおいて、内燃機関が減速運転状態にある時の吸気弁および/または排気弁の開弁特性を改善することを課題とする。例文帳に追加

To improve valve opening characteristics of an intake valve and/or an exhaust valve when an internal combustion engine is in a deceleration operation state, in a control system for a variable valve gear which changes valve opening characteristics of the intake valve and/or the exhaust valve of the internal combustion engine. - 特許庁

これは回路を有する電気的特性に基づくものではなくて、機構的な特性に一切を終始するものであり、そのことはヒューマニズムの観点からも、必要に応じて使用者の身体器官を安心して委ねられる物品として、容易に受け入れられるものである。例文帳に追加

This is based not upon electric characteristics of a circuit, but wholly upon mechanical characteristics and the article is easily accepted as an article that a user feels easy in using for the physical organ at need from the point of view of humanism. - 特許庁

低温時の始動特性が改善され、且つ広い使用温度範囲において軸受特性が良好に維持されると共に長寿命化が図られ、更に特別なアース機構を設けることなくアース機能を十分に発揮させた流体動圧軸受を提供すること。例文帳に追加

To provide a hydrodynamic bearing improved in starting characteristics at low temperature, capable of favorably keeping bearing characteristics in wide operating temperature range, having long life and suffi ciently exhibiting earthing function without providing a specific earthing mecha nism. - 特許庁

バルブ特性可変機構は、負荷領域全体で要求量Dに応じてオーバラップ期間Paまたは非オーバラップ期間Pbを制御して機関出力を制御すると共に、所定負荷Daで最大の内部EGR率が得られるようにバルブ作動特性を制御する。例文帳に追加

The valve performance mechanism controls the engine output by the overlap period Pa or the non-overlap period Pb corresponding to the requirement D for the whole load range, and the valve action performance so as to obtain the maximum internal EGR ratio at the predetermined load Da. - 特許庁

内燃機関のクランクシャフトの回転動作に対し吸気バルブや排気バルブの相対的な動作特性を変更する機能を有して、且つ、当該動作特性をその可変範囲の中間で固定する機構を備えた装置において、当該機構の誤作動による機関運転性能の低下を好適に抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine having a function to change relative operation characteristics of an intake valve and an exhaust valve with respect to the rotating operation of a crankshaft of the internal combustion engine and a mechanism for fixing the operation characteristics in the middle of the variable range, and capable of suitably suppressing deterioration in engine operation performance caused by a malfunction of the mechanism. - 特許庁

この電子制御装置26は、フィードバック制御における制御ゲインと、バルブ特性の目標値及び実値が一致した状態を保持する保持値といった各制御特性値を、弁停止機構24、25の作動による減筒運転時と弁停止機構24、25の非作動による全筒運転時とで変更する。例文帳に追加

This electronic control device 26 changes respective control characteristic values such as control gain in feedback control and a holding value of holding a coincident state of the target value and the actual value of the valve characteristic, in the cylinder reducing operation by operation of the valve stopping mechanisms 24 and 25 and the whole cylinder operation by non-operation of the valve stopping mechanisms 24 and 25. - 特許庁

吸気バルブのリフト特性を可変とする可変リフト機構と、吸気バルブの作動角の中心位相を進遅角して吸気バルブの開閉タイミングを可変とする可変バルブタイミング機構とを備えた構成において、吸気バルブのリフト特性によって吸入空気量を精度よく制御できるようにする。例文帳に追加

To accurately control an intake air quantity by the lift characteristics of an intake valve in a structure having a variable lift mechanism for varying the lift characteristics of the intake valve and a variable valve timing mechanism for varying the opening/closing timing of the intake valve by advancing the center phase of the operating angle of the intake valve. - 特許庁

このとき、変速機ECU4は、バルブ特性可変機構10の動作位置を取得して、その取得した動作位置に基づいてクラッチ2の切断タイミングを変更することで、バルブ特性可変機構10の動作による返送トルクと実トルクとの乖離に起因したクラッチ切断時のショックの発生を防止する。例文帳に追加

The transmission ECU 4 acquires an operation position of the variable valve-characteristic mechanism 10, and changes disengagement timing of the clutch 2 based on the acquired operation position, and thereby, generation of the shock in clutch disengagement caused by separation between the return torque and the actual torque by operation of the variable valve-characteristic mechanism 10 can be prevented. - 特許庁

下部フレーム2と、下部フレーム2にリンク機構を介して上下動自在に取り付けられる上部フレームとを備えたサスペンションユニットに、上部フレームを下部フレーム2に対し弾性的に支持する複数のトーションバーと磁気ばねユニット94とを設け、磁気ばねユニット94の平衡点回りの静特性を拡大する静特性拡大機構をさらに設けた。例文帳に追加

This suspension unit having a lower frame 2 and an upper frame vertically movably attached to the lower frame 2 through a link mechanism is provided with: a plurality of torsion bars and the magnetic spring unit 94 elastically supporting the upper frame with respect to the lower frame 2; and a static characteristic increasing mechanism increasing static characteristics around the equilibrium position of the magnetic spring unit 94. - 特許庁

所定形状の波形に変化する操舵トルクを操舵機構に付与する操舵トルク付与工程と、付与された操舵トルクに対して変化する操舵機構の操舵角を検出する操舵角検出工程と、検出された操舵トルクに対する操舵角の特性を用いて、操舵特性の評価を行う評価工程と、を含む。例文帳に追加

The evaluation method of steering characteristics includes a steering torque-providing process providing the steering torque changing in the waveform of a predetermined shape with respect to a steering machine, a steering angle detecting process of detecting the steering angle of the steering machine changing with respect to the steering torque provided, and an evaluation process for evaluating the steering features, by using the steering angle features for the steering torque detected. - 特許庁

タイヤの特性を測定する実験ステップと、実験ステップの結果をタイヤ特性のパラメータとして同定して非線形同定モデル作成するステップと、車両及びその足回りの機構解析モデルを作成するステップと、非線形同定モデル及び機構解析モデルを組み合わせてフルビークルモデルを作成するステップと、フルビークルモデルを使用してバーチャル加振計算を行うステップとを実行する。例文帳に追加

An experiment step measuring tire property, a step identifying results of the experiment step as parameters of tire property to develop a nonlinear identifying model, a step developing a mechanism analytic model for vehicles and their suspension, a step developing a full vehicle model by combining the nonlinear identifying model and the mechanism analytic model, and a step implementing virtual vibration calculation using the full vehicle model are implemented. - 特許庁

内燃機関のクランクシャフトの回転動作に対し吸気バルブや排気バルブの相対的な動作特性を変更する機能を有して、且つ、当該動作特性をその可変範囲の中間で固定する機構を備えた装置において、当該機構の誤作動による機関運転性能の低下を好適に抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of suitably suppressing the deterioration of engine operating performance caused by the malfunction of a mechanism in a device provided with the mechanism; having a function of changing the relative operating characteristics of an intake valve and an exhaust valve in relation to the rotating operation of a crankshaft of the internal combustion engine; and fixing the operating characteristic in the middle of the adjustable range. - 特許庁

バルブ作動特性可変機構20が搭載された車両において、内燃機関1の排気管14に設けられた触媒15の温度をエンジン回転数及び吸気管内絶対圧に基づいて推定し、この推定触媒温度をバルブ作動特性可変機構20のカム位相に応じて設定されている進角補正値によって補正することにより正確に触媒温度を推定する。例文帳に追加

In a vehicle equipped with a valve actuating characteristics cartable mechanism 20, the temperature of the catalyst 15 provided in an exhaust pipe 14 of the internal combustion engine 1 is estimated based on the engine rotation speed and the intake pipe absolute pressure and the estimated catalyst temperature is corrected by timing advance correction value set according to a cam phase of the valve actuating characteristics cartable mechanism 20 so that the catalyst temperature is precisely estimated. - 特許庁

少なくとも1つの薄膜磁気ヘッド素子を有する磁気ヘッドスライダと、支持機構と、この支持機構に対して磁気ヘッドスライダを変位させて薄膜磁気ヘッド素子の微小位置決めを行うためのアクチュエータとを備えたHGAの特性を検査する方法であって、アクチュエータの変位駆動及び磁気媒体のトラック・プロファイル測定を行ってアクチュエータの変位特性を求める。例文帳に追加

The method of inspecting the characteristics of the HGA provided with a magnetic head slider having at least one thin-film magnetic head element, a supporting mechanism and the actuator for micropositioning the thin-film magnetic head element by displacing the magnetic head slider relative to this supporting mechanism determines the displacement characteristics of the actuator by measuring the displacement drive of the actuator and the track profile of a magnetic medium. - 特許庁

動的に剛性を変化させることができる可変剛性フィン、および、それを利用した、推進のきめ細かな制御が可能で、小型な高粘性流体内推進機構、広い速度範囲において推進特性の向上が実現可能な、弾性翼流体内推進機構を提供する。例文帳に追加

To provide rigidity variable fins capable of dynamically changing rigidity, a compact propulsion mechanism in a highly viscous fluid capable of precisely controlling propulsion utilizing the same, and an elastic vane in-fluid propulsion mechanism capable of improving a propulsion property in a wide speed range. - 特許庁

シャッター等のトナー防塵機構あるいはセンサ検出面の清掃機構を付加することなく、汚れ等の経時的なセンサ特性の変化に対し、高精度にトナーパッチを検出することができる画像形成装置を提供する。例文帳に追加

To provide an image forming apparatus capable of highly accurately detecting a toner patch against a secular change in sensor characteristics such as soiling without additionally installing a toner dust proofing mechanism such as a shutter or a mechanism of cleaning the detecting surface of a sensor. - 特許庁

ピストン8とクランクシャフト1とを複数のリンク4,5により連係する複リンク式ピストン−クランク機構により、ピストンとクランクシャフトとを一本のリンクにより連係する単リンク式ピストン−クランク機構に比して、単振動に近いピストンストローク特性を実現する。例文帳に追加

By a double link type piston-crank mechanism linking the piston 8 with a crankshaft 1 by means of a plurality of links 4, 5, the piston stroke characteristic close to simple harmonic motion is realized, compared with a single link type piston-crank mechanism linking a piston with a crankshaft by means of one link. - 特許庁

例文

ロックアップ機構を備えた流体動力伝達機構を有する変速機を搭載する車両において、乗り心地性を良好に維持しつつ、燃費やエミッション等の機関性能を向上させることのできる内燃機関のバルブ特性制御装置の提供。例文帳に追加

To improve engine performance of such as fuel economy and emission while maintaining good ride quality evaluation, in a vehicle having a transmission having a fluid power transmission mechanism with a lock-up mechanism mounted thereon. - 特許庁

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