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「走行車線」に関連した英語例文の一覧と使い方(13ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 走行車線の意味・解説 > 走行車線に関連した英語例文

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走行車線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 729



例文

走行路認識装置2は、車両の前方の多重区分線の撮像画像に基づいて、多重区分線中の車線境界(白線)を検出する白線検出ECU6とを有している。例文帳に追加

The running road recognition device 2 includes a white line detection ECU 6 for detecting a lane boundary (a white line) in a multiplex division line, based on the picked-up image of the multiplex division line in front of a vehicle. - 特許庁

横方向位置の変動のみならず、車両の上下方向振動の場合でも、白線が暈けないで入力画像の積分を行うことができ、走行車線を高精度に検出する。例文帳に追加

To integrate an input image without fade-out of a white line for not only fluctuation of a horizontal-direction position but also vertical-direction vibration of a vehicle, and to detect a cruising lane highly accurately. - 特許庁

走行車線毎に異なる専用の情報を送受信し、交通安全及び円滑な交通の確保が図れる路車間通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide a communication system between cars on a road for safe and smooth traffic by transmitting and receiving different exclusive information in each traffic lane. - 特許庁

車線がカーブを走行する際に減速制御および操作反力制御を行って運転者の運転操作を補助する車両用運転操作補助装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving operation assist device for a vehicle to assist the driving operation of the driver by executing a deceleration control and an operational reaction force control when the car lane of the vehicle concerned is running on curved road. - 特許庁

例文

マルチパスやフェージング等による影響を受け難く、かつ、走行車線が多い道路でも良好な通信を行って通信エラーの発生及びサービス低下を抑制する。例文帳に追加

To suppress the occurrence of a communication error and the deterioration of a service by performing communication that hardly receives the influence of a multi-path or fading, etc. and is excellent even on a road with multiple driving lanes. - 特許庁


例文

したがって、道路状況が直線路あるいは曲線路のように異なる場合であっても、運転者に与える違和感を防ぎつつ、車線走行を支援することが可能となる。例文帳に追加

Irrespective of the road conditions, such as a straight road or a curved road, lane keeping can be supported while preventing discomfort given to the driver. - 特許庁

また、走行車線中央に対し左右の横変位基準位置LXL、LXRよりも外に自車両がいる場合、上記角度偏差および横変位偏差が小さくなるようにフィードバック制御する。例文帳に追加

When the vehicle is located outside the left and right lateral displacement reference positions LXL, LXR with respect to the middle of the driving lane, the vehicle is feed-back controlled such that the angle deviation and the lateral displacement deviation decrease. - 特許庁

電動車に大規模な蓄電装置や発電装置を搭載することなく、集電子及び電車線の磨耗を有効に抑制しながら、当該電動車の良好な走行を可能にする。例文帳に追加

To provide a motor-driven vehicle that enables satisfactory travel, while effectively inhibiting wear of current collector and electric traction, without the need to carry a large scale electricity accumulating device and electric power generating device on a motor-driven vehicle. - 特許庁

中車速走行でも車線逸脱防止の機能を十分に発揮することができ、警報が煩わしさを感じさせることがなく使いやすい車両用運転支援装置とする。例文帳に追加

To provide a convenient drive assist device for vehicle capable of sufficiently exhibiting a function for preventing the deviation of a traveling vehicle from a traffic lane even in the case of middle speed traveling, and preventing a driver from feeling any nuisance from alarm. - 特許庁

例文

これにより、従来のように全車線について個別に調査用車両を走行させて路面状態を直接的に計測調査するといった形態に比べると、調査に関する労力ならびにコストを大幅に削減できるようになる。例文帳に追加

Thus, labor and a cost concerning the inspection are drastically reduced compared with a conventional form where inspection vehicles are individually travelled on the whole lanes to directly measure and inspect the road surface state. - 特許庁

例文

昇降台11上には、レール13と電車線15が設けられ、図示しない電源により、電力が供給され、昇降台11上で車輌25の走行が可能になる。例文帳に追加

On the elevating/lowering base 11, a rail 13 and an electric traction 15 are provided, power is supplied from a non-illustrated power source and traveling of a rolling stock 25 on the elevating/lowering base 11 is made possible. - 特許庁

電動車に大規模な蓄電装置や発電装置を搭載することなく、集電子及び電車線の磨耗を有効に抑制しながら、当該電動車の良好な走行を可能にする。例文帳に追加

To make a motor car capable of good running while effectively suppressing wearing of a collector ring and an electric car wire without mounting a large scale accumulating and generating devices on the motor car. - 特許庁

信号処理部5は、マーカー検出器6の信号によって走行車線を識別し、受信部4で受信した情報から必要な情報を選択する。例文帳に追加

The signal processing unit 5 recognizes the driving lane according to the signal of a marker detector 6, and chooses necessary information from information received in the receiving unit 4. - 特許庁

そのため、進路にあたる道路状況に応じて、運転者への報知動作と車両挙動に影響が現れる車両制御動作との整合を図りながら、車線走行支援のための制御を行うことができる。例文帳に追加

Therefore, lane keeping support can be controlled while coordinating notification action to the driver and vehicle control action affecting vehicle behavior according to the conditions of the running road. - 特許庁

有料道路を走行中のいわゆるETC搭載車両とETC非搭載車両の数と割合を予測してそれぞれを誘導する車線の割合や数を変更する。例文帳に追加

To predict the number and percentage of ETC mounted vehicles and ETC non-mounted vehicles traveling on a toll road, and to change the ratio or the number of lanes for guiding those respective vehicles. - 特許庁

対面側車線62の車両10´が無人車両10に接近したと判断されると、無人車両10の目標速度Vが減少されて、より低い誘導速度で走行される。例文帳に追加

When access of a vehicle 10' on an opposed lane 62 to the unmanned vehicle 10 is determined, the target speed V of the unmanned vehicle 10 is reduced to travel the vehicle at a lower guide speed. - 特許庁

本願発明は、電車線路におけるき電吊架線とリード線とをリード線により接続する機構において、列車の走行に伴う振動作用によってリード線が切断する惧れを防止することを課題とするものである。例文帳に追加

To prevent the possibility of cutting a lead wire by a vibration action associated with the traveling of a train in a mechanism which connects a feeder suspension wire and the lead wire in an electric train line with the lead wire. - 特許庁

またセット車速での定車速走行中に遅い先行車の後ろに付いた後に、直ぐに車線変更して先行車を追い抜く場合に、自車の車速変動を減少させることができる。例文帳に追加

In the case of immediately changing a lane of own vehicle and overtaking the preceding vehicle after following a behind of the slow preceding vehicle during fixed speed traveling at a set vehicle speed, change of vehicle speed of the own vehicle can be reduced. - 特許庁

ローラガイド10は、支持滑車9との間に吊架線F1,F2を通しながら、それの上部を覆い電車線検査装置31を円滑に走行させる。例文帳に追加

The roller guides 10 cover the upper parts of the suspended wires F1 and F2 while passing them between the support pulleys 9 and themselves so as to allow the train cable inspection device 31 to smoothly travel. - 特許庁

路側無線装置から受信した情報を音声により提供する車載器において、自車の走行している方向の車線についての情報のみを音声出力できるようにする。例文帳に追加

To output, with a voice, only information about a lane in a direction in which a self-vehicle is traveling in an in-vehicle unit which provides information received from road side radio equipment with a voice. - 特許庁

本発明の路車間通信システムは、道路Rを走行する車両Cの車載機2と、道路上の異なる車線に対応して配置された複数の投受光器8を有する光ビーコン4とを備えを備えている。例文帳に追加

This road-vehicle communication system comprises the on-vehicle unit 2 of the vehicle C traveling on a road R, and an optical beacon 4 having a plurality of projector/receivers 8 arranged corresponding to the different lanes on the road. - 特許庁

自車両を走行車線から逸脱する方向に移動させる必要性があると判断された時の閾値は、そうでない時の閾値よりも小さく設定されている。例文帳に追加

When it is determined that it is necessary to move its own vehicle to a direction deviating from the traveling lane, the threshold is set so as to be made smaller than a threshold in the other case. - 特許庁

車線逸脱に関する警報が発せられた際のブレーキ操作による車両の走行安定性の低下を防止する車両の制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for a vehicle preventing a lowering of traveling stability of a vehicle caused by brake operation at the generation of an alarm on lane deviation. - 特許庁

ここで、車両の通行方向とロードキャンバの下り方向が一致する場合には、車両の走行ラインが車線維持制御の中断前後で一致すると判断する際のタイマしきい値を長くする。例文帳に追加

Therefore when the traveling direction of the vehicle coincides with down direction of the road camber, a timer threshold value is elongated when it is determined that the travel line of the vehicle coincides after and before the lane keeping control is interrupted. - 特許庁

また複数の路面照射手段を複数設け、それぞれの路面照射手段で隣車線の路面の車両走行方向の異なる位置を照射すれば、他車の距離をより的確に把握することができる。例文帳に追加

The driving support device is provided with a plurality of road surface irradiation means, and thereby the distance from the other vehicle is more exactly recognized if different positions of the vehicle traveling direction of the road surface of the adjacent lane are irradiated by each of the road surface irradiation means. - 特許庁

制御コントローラ12は、画像処理装置16から運転者が脇見をしていないという判断結果が供給されている場合には、運転者の操舵介入が検出されると直ちに車線追従走行制御を解除する。例文帳に追加

A controller 12 releases lane follow-up travel control immediately when the steering intervention of a driver is detected in the case the determined result of the driver not looking aside is supplied from an image processor 16. - 特許庁

傾斜のきつい道路3を走行する車両の性能に応じて、性能の劣る車両専用の車線に誘導する自動運転道路システムを得ること。例文帳に追加

To obtain an automatic driving road system capable of guiding a vehicle to a lane exclusive for the vehicles with deteriorated performance in accordance with the performance of the vehicles traveling on a road 3 with a steep slope. - 特許庁

先行車両が車線に接近したり跨いだりしている場合に、ドライバに不安感や違和感を与えずに適切な位置に走行目標点を定めて先行車両追従を行うことが可能な操舵支援装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering support device capable of performing follow-up to a preceding vehicle by determining a traveling target point to a suitable position without giving anxiety and incompatible sense to a driver when the preceding vehicle approaches or crosses a lane. - 特許庁

自車両が走行車線から逸脱する可能性があると判断されたとき、これが運転者による意図的なものであるか否かを正確に判断して、逸脱回避方向への進路修正を的確に行う。例文帳に追加

To surely correct a route in a direction to prevent the departure, by accurately determining whether the departure is intentionally performed by a driver or not, when the probability of the departure from a traveling lane by a self-vehicle is determined. - 特許庁

車載機11は、光ビーコン2の投受光器21からの赤外線を受光する複数の受光素子を有した投受光ユニット12と、走行車線を判別する判別部26とを備えている。例文帳に追加

An on-board device 11 comprises: a light projecting/receiving unit 12 having a plurality of light receiving elements to receive the infrared ray from the light projecting/receiving device 21 of the light beacon 2; and a discriminating part 26 discriminating vehicle lane. - 特許庁

左右の道路区分線の一方の画像部分しか抽出されなかった場合であっても、走行車線の勾配を検出することができる車両用道路形状検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a road shape detector for vehicle, detecting a gradient of a cruising lane even when only one image part of left and right road marking lines is extracted. - 特許庁

車両に搭載された撮像手段によって取得した画像中からエッジ抽出によって自車の走行する車線の道路区画線を検出する。例文帳に追加

Road division lines of a traffic lane on which one's own vehicle is traveling is detected by edge extraction from an image acquired by an imaging means mounted on the vehicle. - 特許庁

自車両が走行車線から逸脱する可能性があると判断されたとき、乗員に違和感を与えることなく逸脱回避方向への進路修正を的確に行う。例文帳に追加

To provide a lane deviation preventing device for accurately performing route correction to a deviation preventing direction without giving any sense of discomfort to a driver when it is determined that there is possibility that an own vehicle deviates from a traveling lane. - 特許庁

公差路における自車両側の道路への他車両の進入軌跡を予測し、自車両の走行車線への他車両のはみ出しによる衝突の危険性を適切に判断する。例文帳に追加

To predict the entry track of another vehicle to own-vehicle side road on a tolerance road, and to properly determine the risk of collision due to extrusion of the other vehicle to the traveling lane of own vehicle. - 特許庁

周囲環境が所定の条件を具備しており、障害物が走行車線の左右端の内側に位置しない場合に、検出された障害物との衝突の可能性の判定結果を補正する。例文帳に追加

When the ambient environment meets the predetermined conditions and the obstacle is not located between the right and left ends of the driving lane, the result of determination for the possibility of collision with the detected obstacle is corrected. - 特許庁

道路線16および誘導経路17を表示部9に表示するナビゲーション装置1において、誘導経路17は、道路線16の中心に対して、自車15の走行すべき車線の側に偏倚されて表示されることとする。例文帳に追加

This navigation device of displaying a road line 16 and the guide route 17 on a display part 9 displays the guide route 17 while sided to a lane of own vehicle to be travel, with respect to the center of the road line 16. - 特許庁

走行中の車両の蛇行率を、車両の長さやステアリングギヤ比、道路のカーブ形状、車速、車線幅を適切に考慮して算出する蛇行状態検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a meandering state detection means for calculating the meandering rate of a traveling vehicle, by appropriately taking into consideration the length of a vehicle, the steering gear ratio, the curve shape of a road, the vehicle speed and the lane width. - 特許庁

道路上での車両の走行位置を良好に監視することができる車両周辺監視装置、および、識別された車線に関連した運転支援を実行することができる運転支援装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle periphery monitoring apparatus capable of satisfactorily monitoring positions at which a vehicle is cruising on a road and provide a drive support apparatus capable of executing drive support related to a discriminated lane. - 特許庁

走行車線判別装置15において、中央処理部153は、撮像装置151から得られる路面画像から、路面上の障害物がないと予め想定可能な領域を切り出して、部分画像を作成する。例文帳に追加

In the traveling lane discriminating device 15, a central processing part 153 segments an area in which no existence of an obstacle on a road can be previously assumed from a road image obtained from an imaging apparatus 151 and prepares a partial image. - 特許庁

これにより、道路端への近接時にドライバーに警告したり、走行車線を判定して変更案内をしたり、道幅データを記憶して後に有効活用するなど、車両の安全性と利便性を高めることができる。例文帳に追加

Thus, an alarm is issued to a driver when the vehicle approaches the road edge, a traffic lane on which the vehicle travels is decided to guide the driver to a right lane, the width of the road is stored to be effectively utilized later so that the safety and convenience of the vehicle can be improved. - 特許庁

また、走行車線中央に対し左右の横方向変位閾値よりも外に自車両がいる場合には、主として横変位偏差が小さくなるようにフィードバック制御(横位置制御)を行う。例文帳に追加

Also, in the case where the own vehicle is positioned outside from the right and left lateral direction displacement threshold value with respect to the center of the traveling lane, feedback control (lateral position control) is performed to reduce lateral displacement deviation mainly. - 特許庁

走行中の車輌の積荷等が中央分離帯を越えて反対車線に飛び込むことを確実に防止することができ、しかも周辺の騒音レベルの低減にも寄与することができる中央分離帯用防護柵を提供する。例文帳に追加

To provide a protective fence for a medial strip capable of preventing cargo on a traveling vehicle from flying into the opposite lane across the medial strip, while also contributing to reducing the level of noises around it. - 特許庁

ブレーキ制御ユニット30は、横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能と車線逸脱減速制御の機能と追従走行制御の機能の5つの機能を有しており、車両のヨーモーメントを制御する横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能は、横すべり防止制御の機能を最優先で実行し、次に、コーナリング制動制御の機能を優先して実行し、次いで、車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能を実行する。例文帳に追加

A brake control unit 30 has five functions consisting of a sideslip prevention control function, cornering braking control function, lane departure prevention yaw moment control function, lane departure deceleration control function and follow-up travelling control function, and executes the sideslip prevention control function, cornering braking control function and lane departure prevention yaw moment control function which control a yaw moment of a vehicle, in descending order of precedence. - 特許庁

これにより、たとえば自車両が走行している走行路において、車線変更動作を行っている先行車両よりも遠い位置に他の先行車両が存在する場合においても、自車両から直近の先行車両を含まない範囲については所定仰角で左右の走査を行うことができ、他の先行車両を正確に発見することができる。例文帳に追加

Hereby, for example, even when another preceding vehicle exists on a farther position than the preceding vehicle performing the lane change movement on a running route where own vehicle is running, right and left scanning can be performed at the prescribed elevation angle from own vehicle in the range not including the near preceding vehicle, to thereby discover accurately another preceding vehicle. - 特許庁

制御装置6は、車両撮影用カメラ4A乃至4Cが撮影した画像から車両11の走行速度、走行車線、車種を認識し、それらの情報と、ナンバープレート認識用カメラ5A乃至5Cにより認識されたナンバープレート情報と、音量情報とを、車両毎に対応させて内蔵する計測データ記憶部に記憶する。例文帳に追加

A controller 6 recognizes a traveling speed, a traveling lane, and the kind of the vehicle 11 on the basis of an image picked up by the cameras 4A-4C, and the obtained information, the information on the number plate recognized by the cameras 5A-5C, and the information of the sound volume are stored in a storing part of measured data incorporated corresponding to each vehicle. - 特許庁

操舵トルク閾値設定部15は、車速センサ3、前方監視センサ5及び走行区分線認識カメラ6の出力信号に基づいて、自車両を走行車線から逸脱する方向に移動させる必要性があるかどうかを判断し、警報を禁止または終了させるための操舵トルク判定用閾値を設定する。例文帳に追加

The steering torque threshold setting part 15 determines whether or not it is necessary to move its own vehicle to a direction deviating from a traveling lane based on the output signals of a speed sensor 3, a front monitor sensor 5 and a traveling segment lane recognition camera 6, and sets a threshold for steering torque decision for inhibiting or ending alarm. - 特許庁

高速道路の道路表面から所定の高さで設置されたステレオ画像撮像装置により、前方の高速道路を撮像したステレオ画像に基づき、ステレオ画像撮像装置に向かって進行して来る高速道路上の走行車線内の車両を検出して、ほぼリアルタイムで検出した車両の位置・速度を表示する車線内車両検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide an apparatus for detecting a vehicle on a lane of highway traveling toward a stereo image pickup device based on a stereo image obtained by imaging the highway ahead, and for displaying the location and speed of the vehicle detected in substantially real time by a stereo image pickup device installed at a predetermined height from the road surface of the highway. - 特許庁

車線逸脱防止装置は、走行車線からの自車両の逸脱を回避するために車輪の制動力を調整するとともに(ステップS5、ステップS7〜ステップS9)、その制動力の調整により自車両に発生するロールモーメントをキャンセルするように制御サスペンションを調整する(ステップS4、ステップS6)。例文帳に追加

The derail preventive device adjusts the braking forces to the vehicle wheels to avoid derail of the vehicle concerned out of its running lane (Step S7 and Steps S7-S9) and adjusts the control suspension so as to cancel the roll moment generated in the vehicle owing to adjustment of the braking forces (Steps S4 and S6). - 特許庁

無線通信装置11が搭載された車両2を複数有し、それぞれの無線通信装置11の間で送信データを送受する車両間通信システム1において、車線Rごとに無線チャンネルCHを割り当てると共に、各車両2の無線通信装置11のそれぞれは、走行中の車線Rに割り当てられた無線チャンネルCHを用いて無線通信する構成とした。例文帳に追加

In the inter-vehicle communication system 1 having a plurality of vehicles 2 each mounting a radio communication apparatus 11 and transmitting/receiving transmission data between respective radio communication apparatus 11, a wireless channel CH is assigned to every lane R and the radio communication apparatus 11 of each vehicle 2 performs wireless communication by using the wireless channel CH assigned to the lane R on which the vehicle 2 is traveling. - 特許庁

例文

走行負荷が負の領域には電車線を配線せず、少なくとも、各停留場S1〜S5において電動車4が停車する位置と、その停車位置から発進加速が終了する地点Xに到達するまでの区間の一部または全部とを含む領域にそれぞれ電車線L1〜L5を配線する。例文帳に追加

The electric traction is not wired to an area with a negative traveling load, and the electric tractions L1 to L5 are respectively wired to at least an area including positions at which the motor car 4 stops at respective stations S1 to S5 and a part or the whole of a zone from the atop position to a point X at which start and acceleration is completed. - 特許庁

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