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Air fuel ratioの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

This device is furnished with a front A/F sensor 4 to detect an air-fuel ratio of exhaust gas flowing into a catalyst 3a, a first rear O2 sensor 5a to detect oxygen concentration of exhaust gas flowing out of the first catalyst 3a and a second rear O2 sensor 5b to detect oxygen concentration of exhaust gas flowing out of a second catalyst 3b.例文帳に追加

触媒3aに流入する排気の空燃比を検出するフロントA/Fセンサ4と、第1の触媒3aから流出する排気の酸素濃度を検出する第1のリアO2センサ5aと、第2の触媒3bから流出する排気の酸素濃度を検出する第2のリアO2センサ5bとを備える。 - 特許庁

To provide a method for controlling sulfur purge of an NOx elimination system and the NOx elimination system capable of raising temperature of an NOx elimination catalyst device to a temperature at which sulfur purge can be done in a short period of time at a time of sulfur purge and capable of quickly and efficiently making air fuel ratio of exhaust gas rich enough to perform sulfur purge.例文帳に追加

硫黄パージの際に、短時間でNOx浄化触媒装置を硫黄パージが可能な温度に昇温できると共に、排気ガスの空燃比を迅速にかつ効率よく硫黄パージが可能なリッチ状態にすることができるNOx浄化システムの硫黄パージ制御方法及びNOx浄化システムを提供する。 - 特許庁

There are provided a catalyst used for cleaning exhaust leaving an internal combustion engine operated in a lean air-fuel ratio and comprising a mixed oxide comprising alumina and 3-40 pts.wt., per 100 pts.wt. alumina, cerium dioxide and silver supported by the mixed oxide, a catalyst body and an exhaust-cleaning-catalyst-coated structure each using the catalyst, and an exhaust cleaning method.例文帳に追加

アルミナと該アルミナ100重量部当り3〜40重量部の二酸化セリウムとからなる混合酸化物、及び該混合酸化物に担持された銀とを含有してなることを特徴とする希薄空燃比で運転される内燃機関からの排ガス浄化用触媒、並びにそれを使用する触媒体、排ガス浄化用触媒被覆構造体及び排ガス浄化方法。 - 特許庁

Accordingly, the update in the learning control of various control systems of the internal combustion engine is surely attained, the air-fuel ratio and ISC control quantity can be properly set as various control quantities in the next automatic starting, and the fluctuation of engine speed, engine stalling or the like in the next automatic starting can be suppressed to prevent the deterioration of drivability and deterioration of emission.例文帳に追加

これにより、内燃機関の各種制御系の学習制御における更新が確実に達成され、次回の自動始動時の各種制御量として空燃比やISC制御量を適切に設定することができ、次回の自動始動時における機関回転数の変動やエンスト等が抑止され、ドライバビリティ悪化やエミッション悪化が防止される。 - 特許庁

例文

A control unit 20 calculates temporary deterioration of the NOx catalyst due to sulfur poisoning and permanent deterioration of the NOx catalyst due to heat or phosphor poisoning, and when the total deterioration of the NOx catalyst 17 obtained by adding the above deterioration reaches a designated limit value, at least either making an air fuel ratio rich or retard of ignition timing is performed to execute sulfur poisoning elimination for the NOx catalyst 17.例文帳に追加

コントロールユニット20はイオウ被毒によるNOx触媒17の一時的劣化と、熱またはリン被毒によるNOx触媒17の恒久的劣化とを算出し、これらを足し合せたNOx触媒17の全体の劣化が所定の限界値に達したときに、空燃比のリッチ化または点火時期のリタードの少なくともいずれかを行ってNOx触媒17のイオウ被毒解消処理を実行する。 - 特許庁


例文

The computer 85 calculates a sensor current Ip between the electrodes 104 and 105 based on the voltages V2 and V3 and the resistors R1, R21, and R22 when detecting an air/fuel ratio and calculates a sensor current Ip based on the values of the voltages V1 and V2 and the resistor R1 when detecting the internal impedance of the detection part 101.例文帳に追加

コンピュータ85は、空燃比を検出する際には各電圧V2,V3と各抵抗R1,R21,R22の値とに基づいて各電極104,105間のセンサ電流Ipを算出し、検出部101の内部インピーダンスを検出する際には各電圧V1,V2と抵抗R1の値とに基づいてセンサ電流Ipを算出する。 - 特許庁

Since the lead wire 46 is connected to the lead wire connection part 17 of the lead frame 10 before the lead frame 10 is arranged in an insulating contact member 82 in the manufacturing method of a total region air-fuel ratio sensor 2, the lead frame 10 is not concealed in the insulating contact member 82 in the connection work of the lead wire 46 and the lead frame 10.例文帳に追加

全領域空燃比センサ2の製造工程では、リードフレーム10を絶縁コンタクト部材82の内部に配置する前に、リード線46をリードフレーム10のリード線接続部17に接続するため、リード線46とリードフレーム10との接続作業において、リードフレーム10が絶縁コンタクト部材82の内部に隠れない。 - 特許庁

The electromotive voltage of a theoretical air-fuel ratio detection section of the sensor is monitored during the heater energization at a temperature lower than the sensor activation temperature, thus switching to the heater energization for increasing temperature to the sensor activation temperature when the electromotive voltage from the start of the heater energization or the amount of change in the electromotive voltage reaches a prescribed value or higher.例文帳に追加

センサ活性化温度よりも低い温度でヒータ通電の通電を行っている期間中に該センサの理論空燃比検出部の起電力を監視しヒータ通電開始からの起電力または起電力の変化量が所定値以上となった時に該センサ活性化温度まで昇温可能なヒータ通電に切替える。 - 特許庁

To provide a method for charging blast furnace materials, which enhances a gas utilization factor to the maximum, and reduces a fuel ratio without deteriorating permeability of the air and a liquid, by using agglomerated ore including carbonaceous materials, even under the condition that the charge weight of the agglomerated ore including the carbonaceous materials is limited particularly in a blast furnace operation of blowing a large quantity of auxiliary fuels.例文帳に追加

炭材内装塊成鉱を用いて、特に補助燃料を多量に吹き込む高炉操業において炭材内装塊成鉱の装入量が制限された条件下においても、通気、通液性を悪化させることなく最大限にガス利用率の向上を図ることができ、燃料比を低下し得る高炉原料装入方法を提供する。 - 特許庁

例文

To decrease the fluctuation of relative sensitivity for an O2 sensor among cylinders, and to enhance a purifying efficiency for exhaust gas in connection with a manifold converter to be mounted on an exhaust system of a vehicle for purifying exhaust gas, and in regard to the manifold converter provided with an O2 sensor controlling and air-fuel ratio in particular.例文帳に追加

本発明は、排ガスを浄化するために車両排気系に装着されるマニホールドコンバータに係り、特に、空燃比を制御するO_2センサを備えたマニホールドコンバータに関し、各気筒間におけるO_2センサの相対的な感度のばらつきを低減し、排ガスの浄化効率を向上することを目的とする。 - 特許庁

例文

The exhaust emission control system (100) includes: the EGR catalyst (32) disposed in the EGR passage for purifying the refluxed exhaust; and a regeneration combustion control means (40) for controlling the internal combustion engine such that a regenerative combustion is performed in the EGR catalyst each time a series of rich combustion with an enriched air-fuel ratio is performed once or a plurality of times.例文帳に追加

排気浄化システム(100)は、EGR通路に配置され、還流される排気を浄化するEGR触媒(32)と、空燃比をリッチとする一連のリッチ燃焼が一回又は複数回行われる都度に、EGR触媒で再生燃焼が行われるように内燃機関を制御する再生燃焼制御手段(40)とを備える。 - 特許庁

To provide an exhaust gas after-treatment device of a diesel engine capable of avoiding deterioration in a fuel consumption ratio without performing control for narrowing down a throttle valve of air supply and exhaust, that is, control for reducing thermal efficiency of the engine and increasing an exhaust gas temperature to make DOC and DPF normal particularly in a low load of the engine.例文帳に追加

給気、排気のスロットル弁を絞る制御つまりエンジンの熱効率を低下させる制御を行うことなく、且つ燃料消費率の悪化を回避して、エンジンの特に低負荷において、排ガス温度を上昇させDOC、及びDPFを正常にさせ得るディーゼルエンジンの排ガス後処理装置を提供する。 - 特許庁

Exhaust gas air fuel ratio is controlled to discharge oxygen stored in a three-way catalyst (S30, S32) in a first period from start of purge process to discharge of oxygen stored in the three-way catalyst, and to reduce and eliminate nitrogen oxide stored in a nitrogen oxide storage catalyst (S38) in a second period after the first period during purge process.例文帳に追加

パージ処理時において、パージ処理開始から三元触媒に吸蔵された酸素が放出されるまでの第1の期間では三元触媒に吸蔵された酸素が放出されるように排気空燃比を制御し(S30、S32)、第1の期間以降の第2の期間では窒素酸化物吸蔵触媒に吸蔵された窒素酸化物が還元除去されるように排気空燃比を制御する(S38)。 - 特許庁

To enrich an air-fuel ratio at the time of reducing NOx occluded in a NOx catalyst in a supercharger of an engine 1 having an exhaust gas turbo-charger 61 and a NOx catalyst (lean NOx catalyst section 43c) for reducing by occluding NOx therein; and to improve acceleration response at the time of reduction of the NOx or acceleration demand just after completing the reduction.例文帳に追加

排気ターボ過給機61と、NOxを吸蔵して還元するNOx触媒(リーンNOx触媒部43c)とを備えたエンジン1の過給装置において、このNOx触媒に吸蔵されたNOxを還元するに際して、空燃比をリッチ化することができるようにするとともに、NOxの還元時又は還元完了直後の加速要求時に加速レスポンスを向上させる。 - 特許庁

Consequently, since an air-fuel ratio of exhaust gas flowing into the HC absorption catalyst 23 is controlled to the lean side, oxygen concentration in the exhaust gas is increased, and an HC desorbed from the HC absorption catalyst 23 and oxygen in the exhaust gas react easily to accelerate the purification of the desorbed HC and reduce an HC exhaust amount.例文帳に追加

これにより、HC吸着触媒23に流入する排出ガスの空燃比がリーン側に制御されるため、排出ガス中の酸素濃度が増加して、HC吸着触媒23から脱離したHCと排出ガス中の酸素とが反応しやすくなって脱離HCの浄化が促進され、HC排出量が低減される。 - 特許庁

To attain both reduction of Nox in exhaust and reduction of smoke even in a transient condition when a vehicle is started to be accelerated on a control device for a diesel engine in which an air-fuel ratio is maintained to a predetermined desired value by controlling an exhaust circulated amount so as to reduce both NOx in exhaust and smoke.例文帳に追加

排気中のNOx及びスモークを両方共に低減させるべく、排気還流量を制御して空燃比を所定の目標値に保つようにしたディーゼルエンジンの制御装置Aにおいて、車両の加速開始時の過渡的状態においても排気中のNOx低減及びスモーク低減の両立を図る。 - 特許庁

To enable switching of an operation method from a lean burn operation method wherein hydrogen is added to gasoline to the operation method for performing operation in air-fuel ratio made richer than that in the lean burn operation method by an increase in gasoline supply quantity and a decrease in hydrogen supply quantity without causing excessive torque shock with regard to a control device for a hydrogenated internal combustion engine.例文帳に追加

水素添加内燃機関の制御装置に関し、ガソリンに水素を添加したリーンバーンによる運転方法から、ガソリン供給量の増量と水素供給量の減量によりリーンバーンによる運転方法よりもリッチ化された空燃比で運転を行う運転方法へ、過大なトルクショックを招くことなく運転方法を切り替えることを可能にする。 - 特許庁

An upstream side catalyst 22 for a downstream side catalyst 23 are arranged in series in the exhaust pipe of the engine 11, and first through third sensors 24-26 detecting an air-fuel ratio or rich/lean of the exhaust gas are mounted at an upstream side and a downstream side of the upstream side catalyst 22, and a downstream side of the downstream side catalyst 23.例文帳に追加

エンジン11の排気管21に上流側触媒22と下流側触媒23とを直列に配置し、上流側触媒22の上流側及び下流側と、下流側触媒23の下流側に、それぞれ、排出ガスの空燃比又はリッチ/リーンを検出する第1〜第3センサ24〜26を配置する。 - 特許庁

It controls an air-fuel ratio to be constant, changes NOx concentration in exhaust gas supplied to the catalyst, and compares a value for the supplied NOx concentration or its correlation parameter (valve overlap, e.g.) when the output of an after-catalyst sensor reaches a predetermined value, with a predetermined value (OLs) to determine the deterioration of the catalyst.例文帳に追加

空燃比を一定に制御すると共に、触媒に供給される排気ガスのNOx濃度を変化させ、触媒後センサの出力が所定値に達した時点における供給NOx濃度又はその相関パラメータ(例えばバルブオーバーラップ)の値を所定値(OLs)と比較して触媒の劣化を判定する。 - 特許庁

To make NOx purifying ability of a storage type NOx catalyst always well maintainable, by efficiently and surely removing NOx stored in the storage type NOx catalyst and decreasing a torque shock as small as possible when an operating condition is switched to rich air/fuel ratio operation, in an exhaust emission control device provided with the storage type NOx catalyst.例文帳に追加

吸蔵型NOx触媒を備えた排気浄化装置において、該吸蔵型NOx触媒に吸蔵されたNOxを効率的に且つ確実に除去するとともに運転状態をリッチ空燃比運転に切り換える際のトルクショックを極力少なくし吸蔵型NOx触媒のNOx浄化能力を常に良好に維持可能な内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To provide an engine system preventing a problem that a heating type exhaust gas oxygen sensor (HEGO sensor) can not be used and air-fuel ratio control is degradated when degradation determination of a temperature sensor is done by measuring exhaust gas temperature with stopping operation of a heater of the HEGO sensor.例文帳に追加

加熱型排気ガス酸素センサ(HEGOセンサ)のヒータを作動停止して、排気温度を測定することによって、温度センサの劣化判定を行なう場合に、HEGOセンサを空燃比制御に利用できなくなり、それ故、空燃比制御の悪化をもたらすという問題を未然に防止するエンジン・システムを提供する。 - 特許庁

Exhaust gas sensors 24, 25 are provided on an upstream side and a downstream side of the catalyst 23 respectively to set the intermediate target value based on the output of the exhaust gas sensor 25 on the downstream side at the last calculation time and the final target value (final downstream side target air fuel ratio).例文帳に追加

触媒23の上流側と下流側にそれぞれ排ガスセンサ24,25を設け、前回演算時の下流側排ガスセンサ25の出力と最終目標値(最終的な下流側目標空燃比)とに基づいて中間目標値を設定し、現在の下流側排ガスセンサ25の出力と中間目標値との偏差に基づいて上流側目標空燃比の補正量を算出する。 - 特許庁

When low temperature combustion is conducted and the occurrence of engine stall is expected, namely when hard braking is judged on the basis of output data from a brake switch 60, a crank angle sensor 52, vehicle speed sensor 61, and the like, the performance of low temperature combustion is prohibited or the air-fuel ratio is sifted to a lean side, consequently the occurrence of engine stall is prevented.例文帳に追加

更に低温燃焼が行われるときであってエンジンストールの発生が予測されるとき、つまり、ブレーキスイッチ60、クランク角センサ52、車速センサ61等の出力値に基づいて急ブレーキがかけられたと判断されるときに、低温燃焼の実行が禁止されるか、又は、空燃比がリーン側にシフトされ、その結果、エンジンストールの発生が阻止される。 - 特許庁

This control device finds a sensitivity factor A of feedback control of the throttle opening (the intake air amount) in relation to dlne/dltha which is the ratio of the engine speed change amount dlne to the throttle opening change amount dltha, a sensitivity factor B of ignition timing feedback control, and a sensitivity factor C of fuel injection amount feedback control from a map (step 1005).例文帳に追加

スロットル開度変化量dltha に対するエンジン回転数変化量dlneであるdlne/dltha に対するスロットル開度(吸気量)フィードバック制御の感度係数A、点火時期フィードバック制御の感度係数B、燃料噴射量フィードバック制御の感度係数Cをそれぞれマップから求める(ステップ1005)。 - 特許庁

In the predetermined engine stable operation range, when carrying out the feedback control of the air/fuel ratio and performing the EGR, the position of displacement of the piston 32 is changed and controlled so as to prevent the rotational fluctuation of the engine (or controlled so that the larger the rotational fluctuation is, the smaller the suction volume may be in changing and controlling the intake volume).例文帳に追加

所定のエンジン安定運転領域において,空燃比をフィードバック制御すると共にEGRを実行するとき,エンジン回転変動が抑制されるように,ピストン32の変位位置が変更制御される(吸気ボリュームの変更制御で,例えば回転変動が大きいほど吸気ボリュームが小さくなるように制御される)。 - 特許庁

This exhaust emission control device for the internal combustion engine includes a combustion mode change-over means changing over combustion mode between the lean combustion mode and the theoretical air fuel ratio combustion mode, a first exhaust gas passage 36 and a second exhaust gas passage 37 provided in parallel, an NOx catalyst 34 disposed in the first exhaust gas passage 36, and a three way catalyst 35 disposed in the second exhaust gas passage 37.例文帳に追加

本発明の内燃機関の排気浄化装置は、リーン燃焼モードと理論空燃比燃焼モードとを切り換える燃焼モード切換手段と、並行する第1排気通路36および第2排気通路37と、第1排気通路36に設置されたNOx触媒34と、第2排気通路37に設置された三元触媒35とを備える。 - 特許庁

In this manufacturing method for the full area air-fuel ratio sensor 2, a talc ring 108 is deformed to contract a cross-sectional area of an element through hole 115 by impressing pressure, in a manufacturing process of an element unit 7, and then the talc ring 108 is burnt to conduct work for assembling the talc ring 108 integrally to the detecting element 4.例文帳に追加

全領域空燃比センサ2の製造方法では、素子ユニット7の製造工程において、圧力印加により素子挿通孔115の断面積が縮小するよう滑石リング108を圧縮変形させた後、滑石リング108を焼成することで、検出素子4に対して滑石リング108を一体に組み付ける作業を行う。 - 特許庁

Plasma-treated steam is used as an oxidant for converting PM trapped on the filter arranged in the exhaust mechanism and/or oxidizing NO and/or N2 into NO2 (these steam, PM, NO and N2 exist in the exhaust gas from a gasoline engine operated at a stoichimetric air-fuel ratio), and then NO2 is used for burning PM.例文帳に追加

プラズマ処理した水蒸気を酸化体として使用し、排気機構中に配置されたフィルター上に捕獲された粒子状物質(PM)を転化する、および/またはNOおよび/またはN_2 をNO_2に酸化し(この水蒸気、PM、NOおよびN_2 は、理論空然比に運転されるガソリンエンジンの排気中に存在する)、次いでNO_2 を使用してPMを燃焼させる。 - 特許庁

To reduce the smoke amount in an exhaust gas, while maintaining the acceleration performance in response to the accelerator operation at the acceleration start time of a vehicle favorably, in an exhaust gas circulating control device A which can control an exhaust gas circulating amount and keep an air-fuel ratio to a prescribed target value in order to reduce both NOx and smoke in the exhaust gas.例文帳に追加

排気中のNOx及びスモークを両方共に低減させるべく、排気還流量を制御して空燃比を所定の目標値に保つようにした排気還流制御装置Aにおいて、車両の加速開始時にアクセル操作に対応する加速性能を良好に維持しつつ、排気中のスモーク量の低減を図る。 - 特許庁

When the catalyst temperature estimation allowing condition is satisfied after starting an internal combustion engine, element impedance Riu and Rid of air fuel ratio sensors provided in the upstream and the downstream of the catalyst are detected, And when a difference between these values exists within the predetermined value, the element temperature Tu and Td estimated on the basis of each element impedance are processed for meaning so as to compute the catalyst temperature Ts.例文帳に追加

内燃機関の始動後、触媒温度推定許可条件が成立したときに、触媒上流側及び下流側に設けられた空燃比センサの素子インピーダンスRiu、Ridを検出し、これらの値の差が所定値以内のときに各素子インピーダンスから推定した素子温度Tu、Tdを平均化処理して触媒温度Tsを算出する。 - 特許庁

To provide a heater control unit for exhaust gas sensor for switching to heater energization, for increasing temperature up to sensor activation temperature, by determining the run down of dew condensation water during heater energization, at a temperature lower than the sensor activation temperature, when the dew condensation water sticking to the sensor element of a linear air/fuel ratio sensor is present.例文帳に追加

リニア空燃比センサのセンサ素子に付着する結露水が存在する際に該センサ活性化温度よりも低い温度でヒータ通電の通電を行っている期間中に、該結露水が無くなったことを判定し該センサ活性化温度まで昇温可能なヒータ通電に切替えることができる排気ガスセンサのヒータ制御装置を提供する。 - 特許庁

Deterioration is judged if the exhaust amount parameter GAIRLNC, at the time when the output of the O2 sensor 19 arranged at the downstream side of the NOx purifier 15 is changed to a value showing a rich air/fuel ratio, is smaller than a NG judgement threshold value GAIRLNCNG (S79), and the judgement is pending when GAIRLNC≥GAIRLNCNG (S77).例文帳に追加

NOx浄化装置15の下流側に配置されたO2センサ19の出力がリッチ空燃比を示す値に変化したときの排気量パラメータGAIRLNCがNG判定用閾値GAIRLNCNGより小さいときは劣化と判定し(S79)、GAIRLNC≧GAIRLNCNGのときは、判定を保留する(S77)。 - 特許庁

Even if an opening command value output to a throttle actuator is gradually increased or decreased when a lean-burn executing condition is settled or not settled, delay by dead time is developed on the throttle actuator, so that the shifting operation of a target air-fuel ratio, ignition timing, and injection timing is executed in synchronism with the dead time.例文帳に追加

リーンバーン実施条件が成立或いは不成立となったときスロットルアクチュエータに対して出力する開度指令値を段階的に増加或いは減少させても、スロットルアクチュエータにはむだ時間分の遅れが生じるため、目標空燃比、点火時期、噴射時期の移行作動をむだ時間に同期させて移行作動させる。 - 特許庁

To provide a simplified test method of nitrogen oxide concentration in engine exhaust gas, capable of measuring precisely the exhaust gas from an engine of a running vehicle by using an NOx sensor exclusive for a lean region, even in a region other than the lean region, namely, in a region ranging from a stoichiometric region (theoretical air-fuel ratio region) to a rich region.例文帳に追加

リーン領域専用のNO_X センサを用いて、走行車両のエンジンからの排ガスを、リーン領域以外の領域、すなわち、ストイキ領域(理論空燃比領域)〜リッチ領域においても精度よく測定することができるエンジン排ガス中の窒素酸化物濃度の簡易測定方法を提供すること。 - 特許庁

In a plant model for expressing a control object from an air-fuel ratio sensor on an upstream side of the catalyst device to the oxygen concentration sensor, a waste time setting part 117 judges an exhaust emission control condition in the catalyst device based on an oxygen storage volume calculated by an oxygen storage volume calculating means 116, so as to set a different waste time according to the exhaust control condition.例文帳に追加

触媒装置の上流側の空燃比センサから前記酸素濃度センサまでの制御対象を表現するプラントモデルに対して、むだ時間設定部117は、酸素ストレージ量算出手段116の算出した酸素ストレージ量に基づいて触媒装置における排気浄化状態を判定し、該排気浄化状態に応じて異なるむだ時間を設定する。 - 特許庁

When any of the cooling water temperature THW ≤ THWh ("NO" in S182), the upstream side exhaust temperature Texin ≤ Texh ("NO" in S184) or the downstream side exhaust temperature Texout ≤ Texh ("NO" in S186) is realized, "OFF" is set in a catalyst activation stable time flag Fcat as the air-fuel ratio varying timing (S194).例文帳に追加

冷却水温THW≦THWh(S182で「NO」)、上流側排気温Texin≦Texh(S184で「NO」)あるいは下流側排気温Texout≦Texh(S186で「NO」)のいずれかが成立すれば、空燃比変動時期であるとして触媒活性安定時フラグFcatに「OFF」を設定している(S194)。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio control device for exhaust gas of internal combustion engine capable of holding the period of performing the reducing treatment of the NOx absorbed by an NOx adsorptive catalytic device during the operation of an internal combustion engine in lean operation mode within a required minimum time and increasing the opportunity of performing the operation of lean operation mode.例文帳に追加

リーン運転モードでの内燃機関の運転中にNOx吸着型の触媒装置が吸収するNOxの還元処理を行う期間を必要限の短い時間に留めて、リーン運転モードの運転を行うことができる機会を多くすることができる内燃機関の排ガスの空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

However, the maximum oxygen storage quantity is renewed from the oxygen storage quantity of the catalyst 3a while the air-fuel ratio changes between a previously specified lean judgement value and a rich judgement value by a detection result by the rear O2 sensor 5a, and the target quantity of the oxygen storage quantity is set in accordance with the maximum oxygen storage quantity which is renewed.例文帳に追加

ただし、リアO2センサ5aでの検出結果により、予め定めたリーン判定値とリッチ判定値との間を空燃比が変化する間の触媒3aの酸素ストレージ量から最大酸素ストレージ量を更新し、更新した最大酸素ストレージ量に基づいて酸素ストレージ量の目標量を設定する。 - 特許庁

To provide a start control device and a start control method for an engine quickly converging engine speed to target idling speed after perfect explosion while accelerating warming up of a catalyst during cold start without making an actual air fuel ratio leaner than that of a combustion stable limit after engine speed reaches the target idling speed.例文帳に追加

冷間始動時に触媒の暖機促進を図りながら完爆後のエンジン回転速度を目標アイドル回転速度に向かって速やかに収束させるとともに、エンジン回転速度が目標アイドル回転速度に到達した後にも実際の空燃比が燃焼安定限界を超えてリーン化することのないエンジンの始動制御装置及び始動制御方法を提供する。 - 特許庁

A NOx absorbent 22 which absorbs NOx when the air fuel ratio of in-flow exhaust gas is lean, and emits absorbed NOx when the density of oxygen contained in the in-flow exhaust gas is lowered, is disposed inside an engine exhaust gas passage, and an oxidation catalyst 19 provided with an electric heater 25, is disposed to the upstream side of the NOx absorbent 22 in the exhaust gas passage.例文帳に追加

流入する排気の空燃比がリーンのときにNO_X を吸収し、流入する排気中の酸素濃度が低下すると吸収しているNO_X を放出するNO_X 吸収剤22を機関排気通路内に配置し、NO_X 吸収剤22上流の排気通路内に電気ヒータ24を備えた酸化触媒19を配置する。 - 特許庁

There are provided a catalyst used for cleaning exhaust leaving an internal combustion engine operated in a lean air-fuel ratio and comprising (A) a first catalyst part comprising a first catalyst prepared by allowing alumina to carry Pt and/or Pd and (B) a second catalyst layer comprising a second catalyst prepared by allowing alumina to carry silver and formed on the first catalyst layer and a method for cleaning the above exhaust by using the catalyst.例文帳に追加

(A)アルミナにPtおよび/またはPdを担持させてなる第1の触媒からなる第1触媒部分と、(B)アルミナに銀を担持させてなる第2の触媒からなり、前記第1触媒層の上に設けられた第2触媒層とを有することを特徴とする希薄空燃比で運転される内燃機関からの排ガス浄化用触媒、およびこれを使用する上記排ガスの浄化方法。 - 特許庁

To solve problems that evaporation gas of a high concentration is sucked to an engine at once and fluctuation of an air-fuel ratio is increased when a purge rate is set to be large in a state that the concentration of the evaporation gas is high, driving performance and emission are badly influenced, and the purge rate cannot be set to be large, and a necessary purge flow rate cannot be secured.例文帳に追加

エバポガス濃度が高い状態ではパージ率を大きく設定すると高濃度のエバポガスが一気にエンジンに吸入されて空燃比変動が大きくなり、運転性、エミッションへ悪影響を及ぼすためパージ率を大きく設定することができず必要なパージ流量を確保することができないという問題を解決する。 - 特許庁

To provide an EGR system for an internal combustion engine capable of introducing predetermined quantity of EGR gas to an intake side without dropping supercharger efficiency even in low rotation speed-middle rotation speed operation range in which exhaust gas quantity is small, and of improving trade-off relation of EGR rate and air fuel ratio in middle load operation range in a two stage supercharging system engine.例文帳に追加

2段過給システムのエンジンにおいて、排気ガス量が少ない低速回転〜中速回転運転領域でも過給器効率を低下させることなく、所定のEGRガス量を吸気側に導入することができ、中負荷運転領域では、EGR率と空燃比のトレードオフ関係を改善できる内燃機関のEGRシステムを提供する。 - 特許庁

To shorten delay time in delay control over a throttle in comparison with pre-read time with no sacrifice in the predictive accuracy of a future throttle opening, in a control device for a vehicle internal combustion engine calculating a control parameter value for control over an air-fuel ratio based on the future throttle opening by a predetermined pre-read time in comparison with the present.例文帳に追加

空燃比制御に係る制御パラメータ値を現在よりも所定の先読み時間だけ将来のスロットル開度に基づいて求める車両用内燃機関の制御装置において、将来のスロットル開度の予測精度を犠牲にすることなくスロットルの遅延制御における遅延時間を先読み時間よりも短縮可能にする。 - 特許庁

A supercharger 23 performs supercharge to preceding cylinders 2A, 2D of a pair of cylinders with which an exhaust stroke and an intake stroke overlap, combustion is performed in a lean air-fuel ratio in the preceding cylinders 2A, 2D, and burned gas emitted from preceding cylinders 2A, 2D is introduced into the subsequent cylinders 2B, 2C through a gas passage 22 between cylinders.例文帳に追加

排気行程と吸気行程が重なる一対の気筒のうちの先行気筒2A,2Dに対して過給機23により過給を行い、先行気筒2A,2Dにおいてリーン空燃比で燃焼を行わせ、この先行気筒2A,2Dから排出される既燃ガスを気筒間ガス通路22を介して後続気筒2B,2Cに導入する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device capable of quickly putting the air-fuel ratio of exhaust gas flowing in a downstream catalyst in a stoichiometric or lean state in response to a change in an operation state of an internal combustion engine, capable of surely restraining generation of H_2S, and capable of preventing functional reduction in an upstream catalyst in restarting by sufficiently preventing sulfur poisoning of the upstream catalyst.例文帳に追加

本発明によれば、内燃機関の運転状態の変化に対応して下流触媒に流入する排ガスの空燃比を迅速にストイキ又はリーン状態とすることができ、H_2Sの発生を確実に抑制でき、更に上流触媒の硫黄被毒を十分に防止して再始動時における上流触媒の機能低下を防止することが可能な排ガス浄化装置を提供すること。 - 特許庁

This emission control device has an exhaust emission control material 16 for carrying the SOx holding material, SOx emitting means 19a and 19b for emitting the SOx from the SOx holding material by enriching the air fuel ratio of exhaust gas flowing in the emission control material and an exhaust flow control means 17 for controlling a flow of the exhaust gas to the exhaust emission control material.例文帳に追加

SOx保持材を担持した排気浄化材16と、排気浄化材に流入する排気ガスの空燃比をリッチにしてSOx保持材からSOxを放出させるSOx放出手段19a、19bと、排気浄化材への排気ガスの流れを制御する排気流制御手段17とを具備する。 - 特許庁

After performing second regeneration processing, when a performing frequency N of the first regeneration processing is a determining frequency A or more, the temperature of the filter 35 is raised up to β (> α), and the second regeneration processing for completely discharging the sulfur from the filter 35 by reducing the exhaust air-fuel ratio, is performed respectively separately from the first regeneration processing.例文帳に追加

また第2の再生処理が実行された後における第1の再生処理の実行回数Nが判定回数A以上であるときに、フィルタ35温度をβ(>α)にまで上昇させるとともに排気空燃比を低下させてフィルタ35から硫黄を完全に放出させる第2の再生処理を第1の再生処理と各別に実行する。 - 特許庁

An upstream side catalyst 15 and a downstream side catalyst 16 are disposed in the exhaust pipe 13 of an engine 10, and first, second, and third air-fuel ratio sensors 21 to 23 are disposed on the upstream side of the upstream side catalyst 15, between the upstream side catalyst 15 and the downstream side catalyst 16, and on the downstream side of the downstream side catalyst 16, respectively.例文帳に追加

エンジン10の排気管13には上流側触媒15及び下流側触媒16が配設され、上流側触媒15の上流側、上流側触媒15と下流側触媒16との間、下流側触媒16の下流側にはそれぞれ第1,第2,第3空燃比センサ21〜23が配設されている。 - 特許庁

例文

An additional gas supply section 61 injects additional gas with an injector 67 for gas, hence can supply gas supply amount per unit time required for establishing a condition equivalent to the real operating environment, and can change the air-fuel ratio of the sample gas at an operation response speed required for establishing a condition equivalent to the operating environment.例文帳に追加

また、添加ガス供給部61は、ガス用インジェクタ67により添加ガスを噴射することから、実使用環境と同等の条件を実現するために必要となる単位時間あたりのガス供給量を供給できると共に、使用環境と同等の条件を実現するために必要となる動作応答速度での試料ガスの空燃比切替が可能となる。 - 特許庁

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