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start an engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2696



例文

The engine output is reduced by controlling an ISC valve to be closed at a predetermined start timing tiscs, when the neutral control is started (time t_2), and the engine output is increased by controlling the ISC valve to be opened at a predetermined termination timing tisce, when the neutral control is terminated (time t_5).例文帳に追加

ニュートラル制御の開始時(時間t_2 )には所定の開始タイミング時間tiscsに達した時にISCバルブを閉じ制御してエンジン出力を低減する一方、ニュートラル制御の終了時(時間t_5 )には所定の終了タイミング時間tisceに達した時にISCバルブを開き制御してエンジン出力を増大させる。 - 特許庁

An engine ECU 1000 instructs a circulating line network to select a line to further cool cooling water stored in a heat storage tank 310, by a radiator 400 in the case of meeting a fuel cut-off start condition which is one of conditions indicating that cooling of the engine with cooling water fed from the radiator 400 is unnecessary.例文帳に追加

エンジンECU1000は、ラジエータ400から送出される冷却水によるエンジンの冷却が不要であることを示す条件の1つであるフューエルカット開始条件が満たされる場合には、蓄熱タンク310に貯蔵された冷却水をラジエータ400によってさらに冷却するように循環経路網に対して経路を選択するように指示する。 - 特許庁

The output correction means controls constant output of an internal combustion engine corresponding to a request torque until the optimum flow rate learning means completes the learning of the optimum flow rate after the start of the learning, and compensates for a fluctuation amount of the output of the internal combustion engine corresponding to a fluctuation amount of the request torque by controlling a rotation speed of a motor when the request torque fluctuates.例文帳に追加

出力補正手段は、最適流量学習手段が冷却水の最適流量の学習を始めてから完了するまでの間、要求トルクに対応する内燃機関の出力を一定に制御すると共に、要求トルクが変動した場合には、モータの回転数を制御することにより、要求トルクの変動分に対応する内燃機関の出力の変動分を補う。 - 特許庁

A controller for the internal combustion engine making a rotary member output power by giving an external force to the rotary member of the internal combustion engine to rotate it and burning fuel is provided with a start control means (step S1 or S6) for controlling a rotation condition of the rotary member due to the action of external force based on the air supply condition.例文帳に追加

内燃機関の回転部材に外力を与えて回転させとともに、燃料を燃焼させることにより、回転部材から動力を出力させる内燃機関の制御装置において、外力の作用による回転部材の回転状態を、空気の供給状態にづいて制御する始動制御手段(ステップS1ないしS6)を備えている。 - 特許庁

例文

To prevent erroneous detection as misfire due to the influence of a second fluctuation amount when unequal speed change such as start and acceleration of an engine occurs in a device for judging misfire by a first fluctuation amount and the second fluctuation amount by calculating two fluctuation amounts based on rotary speed fluctuation of the internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の回転速度変動に基づいて第1・第2の変動量を算出し、この2つの変動量により失火判定を行うものにおいて、機関始動時や加速時などの不等速変化時に第2の変動量の影響により失火と誤検出することを防止することを目的とする。 - 特許庁


例文

The control device of the motorcycle vehicle performs the support control to transmit the driving force to the driving wheel, based on the engine speed NE of an onboard engine when the movement start is detected (a third timing t3) with the determination result maintained after a first timing t1 determined that the driver is getting off while stopping the motorcycle vehicle.例文帳に追加

自動二輪車両の制御装置は、自動二輪車両の停車中に運転手が降車していると判定された第1のタイミングt1後に、該判定結果が維持された状態で自動二輪車両の移動開始が検知された場合(第3のタイミングt3)、車載のエンジンのエンジン回転数NEに基づく駆動力を駆動輪に伝達させる支援制御を行う。 - 特許庁

A CPU of an engine ECU estimates a cylinder internal pressure Pt (step S4) upon judgment that the engine has stopped (YES in step S1) and, if the cylinder internal pressure Pt is greater than a prescribed value of Px (YES in step S5), turns on a start prohibition flag (step S6) to prohibit starting of a starter.例文帳に追加

エンジンECUのCPUは、エンジンが停止したと判定した場合(ステップS1でYESの場合)、気筒内圧力Ptを推定し(ステップS4)、気筒内圧力Ptが予め定められたPxより大きい場合(ステップS5でYESの場合)、始動禁止フラグをオンにする(ステップS6)ことにより、スタータの始動を禁止する。 - 特許庁

To provide a fuel supply device for an internal combustion engine capable of preventing shortfall of fuel injection quantity in starting the internal combustion engine, and bringing forward first transition timing of fuel pressure in a delivery pipe by determining supply start timing of high pressure fuel by a high pressure fuel pump under consideration of delivery flow of the high pressure fuel pump and necessary fuel flow for a fuel injection valve.例文帳に追加

高圧燃料ポンプの吐出流量および燃料噴射弁の必要燃料流量を考慮して高圧燃料ポンプによる高圧燃料の供給開始時期を決定することにより、内燃機関の始動時に、噴射燃料量の不足を防止すると共にデリバリパイプ内の燃圧の立上がり時期を早めることができる燃料供給装置を提供する。 - 特許庁

To provide a voice theft protective device in a construction machine such as a hydraulic shovel capable of collating voice commands for checking engine start or the like with features of voice of a registered operator to determine if features of extracted voice coincide with them or not, and if the order of the voice commands is correct or not, and stopping an engine when not.例文帳に追加

油圧ショベル等の建設機械において、エンジン始動等の確認用音声コマンドを登録された操作者の声の特徴と照合し、抽出された声の特徴の一致/不一致と、音声コマンドの順序の正否とを判断することにより、エンジン停止等を行なえるような、建設機械における音声盗難防止装置を提供する。 - 特許庁

例文

Further, the fuel injection amount becomes larger as the engine load is increased, the DI start angle θ is set to a retard-angle side according to an increase in the load factor of the engine considering the fact that the adhered amount of fuel to the top face of the piston is increased when the fuel is jetted at a timing when the top face of the piston is nearer the injector 110 for cylinder injection.例文帳に追加

さらに、エンジン負荷が高いほど燃料噴射量が多くなるため、この状態でピストン頂面が筒内噴射用インジェクタ110により近い時点での燃料噴射を行なうとピストン頂面への付着燃料が増加する点を考慮して、DI開始角θは、エンジン負荷率が高くなるのに応じて相対的に遅角側に設定される。 - 特許庁

例文

To stabilize a combustion state even when a crank angle at injection end timing deviates toward a delayed crank angle side due to increase in rotation speed of an engine in a system that sets injection start timing and ignition timing such that ignition of a spark plug is performed at timing substantially the same as injection end timing of a fuel injection valve in a compression stroke injection mode of a direct injection internal combustion engine.例文帳に追加

筒内噴射式エンジンの圧縮行程噴射モード中に燃料噴射弁の噴射終了時期とほぼ同時に点火プラグの点火を実行するように噴射開始時期と点火時期を設定するシステムにおいて、エンジン回転速度上昇によって噴射終了時期のクランク角が遅角側にずれた場合でも燃焼状態を安定化させることができるようにする。 - 特許庁

This operation information control system is provided with a memory 124 storing the operation information such as engine start dates and engine stop dates, an information reading means 128 reading the operation information stored in the memory 124, and a transmission section 184 transmitting the read operation information to a control device 20 installed in the control center via a communication satellite 30.例文帳に追加

エンジン始動日時やエンジン停止日時等の稼動情報を記憶するメモリ124と、メモリ124に記憶される稼動情報を読み出す情報読出手段128と、読み出した稼動情報を管理センターに設置されている管理装置20に通信衛星30を介して送信する送信部184とを備えるようにする。 - 特許庁

The method includes a step to judge a filling level of the nitrogen oxide adsorption catalyst, a step to monitor a travelling state of the vehicle and/or an operating state of the engine and a step to start regeneration of the nitrogen oxide adsorption catalyst when the filling level of the nitrogen oxide adsorption catalyst exceeds a maximum adsorption level and the travelling state of the vehicle and/or the operating state of the engine is suitable for regeneration.例文帳に追加

窒素酸化物吸着触媒の充填レベルを判定する段階、車両の走行状態および/またはエンジンの作動状態を監視する段階、窒素酸化物吸着触媒の充填レベルが最大吸着レベルを超え、また、車両の走行状態および/またはエンジンの作動状態が再生に好適であるとき窒素酸化物吸着触媒の再生を開始する段階を含む。 - 特許庁

After the first explosion, for example the target main current of the motor 3 is set, and the drive duty ratio D is set so that the target main current can be obtained, thereby an action point having large starter output constantly can be used from the engine start to the complete explosion, thus quickly starting the engine using the starter efficiently.例文帳に追加

初爆後は、例えば、モータ3の目標メイン電流を設定しておき、その目標メイン電流が得られる様に、駆動duty比Dを設定するので、エンジンの始動開始から完爆に至るまでの間、常にスタータ出力の大きな動作点を使用することが可能であり、効率的にスタータを使用してエンジン始動をより短時間で行うことができる。 - 特許庁

For example, a value indicating the maximum value out of detected intake temperatures THA1, THA2 is selected as the intake temperature information THAK10 indicating most directly an engine environment, when estimating the engine environment in a start-up time when vapor is easy to be generated in fuel, based on the intake temperature information detected respectively through the air flowmeters.例文帳に追加

例えば、エアフローメータを通じて各々検出される吸気温に基づいて燃料中にベーパが発生しやすい始動時の機関環境を推定するに際し、それら検出される吸気温THA1,THA2のうちの最大値を示す値を同環境を最も端的に示す吸気温情報THAK10として選出する。 - 特許庁

The fuel heating apparatus 100 heating fuel supplied to an injector 80 provided in the internal combustion engine is provided with: fuel storage parts 20, 30 storing fuel in the quantity required to start the internal combustion engine, directly in front of the injector; and a heater 50 raising the temperature of the fuel stored in the fuel storage parts 20, 30.例文帳に追加

ク内燃機関に設けられるインジェクタ80に供給される燃料を加熱する燃料加熱装置100であって、インジェクタの直前で内燃機関の始動に要する量の燃料を貯留する燃料貯留部20,30と、当該燃料貯留部20,30に貯留された燃料を昇温させるヒーター50と、を備える燃料加熱装置100とする。 - 特許庁

Then, when the operation point of a drive shaft crosses over the boundary of UD/OD regions into the OD region (step S108), the control ECU 60 starts the fuel supply to an engine 20, to start the engine 20 and controls a changeover clutch 50 to change the UD coupling into the OD coupling (step S110).例文帳に追加

その後、駆動軸の動作点がUD/OD領域境界を越えてOD領域に入った場合(ステップS108)には、制御ECU60は、エンジン20への燃料供給を開始して、エンジン20を始動すると共に、切換クラッチ50を制御して、UD結合からOD結合への切り換えを行なう(ステップS110)。 - 特許庁

A motor control device 60 executes the stop process storing an absolute position of the control shaft 21 after completion of rewriting as a final value, rewriting the flag to another value, and stopping electricity supply to the control part 61 when engine stop operation is performed during rewriting of the flag accompanied by engine start operation.例文帳に追加

モータ用制御装置60は、機関始動操作に伴うフラグの書き換え中に機関停止操作が行われたときには、その書き換えが完了した後、コントロールシャフト21の絶対位置を終了値として記憶し、フラグを他方の値に書き換え、フラグが一方の値から他方の値に書き換えられると制御部61への給電を停止する停止時処理を実行する。 - 特許庁

On the other hand, the engine control unit 40 controls the first and the second solenoid valves 3, 35 to open the oil pan space 26 in the vacuum state to the atmosphere when it is determined that the temperature of the lubricating oil reaches a predetermined temperature based on a detection signal of an oil temperature sensor 41 after the start of the engine 10.例文帳に追加

一方で、エンジンコントロールユニット40は、エンジン10の始動後には油温センサ41の検出信号に基づいて潤滑油の温度が所定温度に達したと判断した場合、第1及び第2ソレノイドバルブ33,35を制御して前記真空状態にあるオイルパン空間部26を大気に開放させる。 - 特許庁

When determined that the inertial phase is started, there is a high possibility that the start of the inertial phase is erroneously determined since when throttle closing control is performed for reducing the output torque of an engine 2, the input rotational speed (engine rotational speed) of the automatic transmission 3 is reduced due to the throttle closing control.例文帳に追加

ここで、上記イナーシャ相が開始したと判断される際、エンジン2の出力トルクを低下させるためのスロットル閉制御が行われている場合には、その制御に起因して自動変速機3のインプット回転速度(エンジン回転速度)が低下し、イナーシャ相が開始したと誤判断されている可能性が高い。 - 特許庁

An engine ECU 1000 instructs a circulating line network to select a line to store cooled cooling water in a radiator 400 into a heat storage tank 310 in the case of meeting a fuel cut-off start condition which is one of conditions indicating that cooling of the engine with cooling water fed from the radiator 400 is unnecessary.例文帳に追加

エンジンECU1000は、ラジエータ400から送出される冷却水によるエンジンの冷却が不要であることを示す条件の1つであるフューエルカット開始条件が満たされる場合には、冷却されたラジエータ400内の冷却水を蓄熱タンク310に貯蔵するように循環経路網に対して経路を選択するように指示する。 - 特許庁

In the internal combustion engine 1 equipped with the injector 15 for cylinder injection and the injector 16 for the intake port injection, at the time of controlling an ignition timing retardation angle after the cold start of the internal combustion engine 1, each fuel injection sharing ratio of the injector 15 for the cylinder injection and the injector 16 for the intake port is changed with the actual air fuel ratio.例文帳に追加

筒内噴射用インジェクタ15と吸気ポート噴射用インジェクタ16とを備えた内燃機関1において、内燃機関1の冷間始動後における点火時期遅角制御時には、実際の空燃比に応じて、筒内噴射用インジェクタ15および吸気ポート噴射用インジェクタ16それぞれからの燃料噴射分担率を変更する。 - 特許庁

To suppress deterioration of emission at the time of cold start with regard to an exhaust system of a multi-cylinder internal combustion engine wherein a single exhaust passage is formed with the assembled exhaust passages formed independently on respective cylinders, in a cooling system for the internal combustion engine wherein a communicating part for communicating the exhaust passages formed independently on the respective cylinders with each other is separately provided.例文帳に追加

気筒毎に独立して形成された排気通路が集合して単一の排気通路が形成される多気筒内燃機関の排気系に対し、さらに、前記気筒毎に独立して形成された排気通路同士を連通させる連通部が別途設けられた内燃機関の冷却システムにおいて、冷間始動時におけるエミッションの悪化を抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

Thus, even when the engine torque increases and the brake assist power decreases in response to the catalyst warmup control, an increase in the driving wheel torque can be avoided by the upshift and vehicle start that the driver does not intend can be prevented.例文帳に追加

このように、触媒暖機制御に伴ってエンジントルクが上昇するとともにブレーキアシスト力が低下した場合であっても、アップシフトによって駆動輪トルクの上昇を回避することができ、運転手の意図しない車両発進を防止することが可能となる。 - 特許庁

To support effectively at a good timing user's determination relative to idling stop in signal waiting or operation of stop or start of an engine in any case without depending on infrastructure preparation by processing autonomously completed on the vehicle side.例文帳に追加

車両側で自律的に完結する処理により、インフラ整備に依存することなくどのような場面でも信号待ちでのアイドリングストップに関するユーザの判断や、エンジンの停止や始動の操作を効果的にタイミングよく支援する。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine, increasing exhaust energy in a low speed range and at a start-up after the deceleration, enabling the use of a large capacity turbine, and surely avoiding the deterioration of emission.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、低速域や減速後の立ち上がりにおける排気エネルギーを増大させることができ、大容量タービンの使用を可能とするとともに、エミッションの悪化を確実に回避することを目的とする。 - 特許庁

At cold start of an internal combustion engine which requires the early temperature rise of a catalyst converter, the ignition timing is set to be after a compression top dead center and super retard combustion is performed to inject fuel before the ignition timing but after the compression top dead center.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期を圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う。 - 特許庁

When fuel injection quantity is adjusted by an injection quantity adjusting means, fuel injection quantity during engine start is injected in fuel injection quantity adjusted by the fuel injection quantity adjusting means.例文帳に追加

また、噴射量調整手段にて燃料噴射量が調整されている場合においては、エンジン始動時における燃料噴射量は噴射量調整手段で調整されている燃料噴射量で噴射することを特徴とするディーゼルエンジンの構成とする。 - 特許庁

At cold start of an internal combustion engine requiring early temperature rise of a catalytic convertor, ignition timing ADV is set to be after a compression top dead center, and extremely retard combustion for injecting fuel before the ignition timing ADV and after the compression top center is performed.例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期ADVを圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う。 - 特許庁

This engine start switch 1 has: a knob assembly 13; a movable contact 22 moving by its pressing operation, and a fixed contact 28 constituting an ignition switch with the movable contact 22; and stores the ballet key 2 having the immobilizer function in a predetermined position.例文帳に追加

エンジンスタートスイッチ1は、ノブアッセンブリ13、その押圧操作により移動する可動コンタクト22、可動コンタクト22とでイグニッションスイッチを構成する固定コンタクト28を備えると共に、所定位置にイモビライザ機能を備えるバレットキー2を収納している。 - 特許庁

A collation ECU 4 performs collation processing between the ID 34 and a master ID 44, and when the correlation (ratio) of both the RSSI values is within an appropriate range (within the range in the case that the relay attach is not performed), permits the door unlocking and engine start of the vehicle.例文帳に追加

照合ECU4は、ID34とマスターID44間の照合処理を行うとともに、両RSSI値の相関(比)が適正な範囲内(リレーアタックが行われていない場合の範囲内)に収まっていれば、車両のドア開錠やエンジン始動を許可する。 - 特許庁

After an engine valve 10 is accommodated in a treatment furnace, the temperature is raised while performing evacuation, and when the temperature becomes higher than 400°C, preferably, ≥450°C, supply of gaseous hydrogen is started to start the gaseous hydrogen sputtering (a first step).例文帳に追加

処理炉内にエンジンバルブ10を収容した後に真空引きを行いながら昇温し、400℃よりも高温、好ましくは450℃以上となった時点で水素ガスの供給を開始して水素ガススパッタリング(第1工程)を開始する。 - 特許庁

At cold start of an internal combustion engine requiring early temperature rise of a catalytic convertor, ignition timing ADV is set to be after a compression top dead center, and super retard combustion for injecting fuel before the ignition timing ADV and after the compression top center is performed (a).例文帳に追加

触媒コンバータの早期昇温が要求される内燃機関の冷間始動時に、点火時期ADVを圧縮上死点後に設定するとともに、点火時期前でかつ圧縮上死点後に燃料を噴射する超リタード燃焼を行う(a)。 - 特許庁

The engine start control means is constituted to increase the intake air amount by performing at least one of reduction control of cranking frequency, valve opening control of a throttle valve 24, or valve opening time expansion control or lift amount increase control of an intake valve 31.例文帳に追加

ここでは、その機関始動制御手段は、クランキング回転数の低下制御,スロットルバルブ24の開弁制御又は吸気バルブ31の開弁時間拡大制御若しくはリフト量増大制御の内の少なくとも1つの制御を行うことによって吸入空気量を増加させるように構成する。 - 特許庁

In the start mode, a vehicle speed/change gear ratio and the revolving speed of the engine are changed while interlocking with the rotation of an accelerator pedal.例文帳に追加

また、キースイッチがOFFからONにされた時、作業モード・非作業モードの何れもが選択されていない始動モードとなるよう構成し、始動モードにおいては、アクセルペダルの回動に連動して車速変速比及びエンジン回転数が変更されるよう構成した。 - 特許庁

To provide a ceramic honeycomb filter capable of attaining high initial fine particle collecting efficiency at the beginning of the operation start of a diesel engine or immediately after reproducing the filter and preventing deleterious fine particles from being discharged at an initial stage.例文帳に追加

ディーゼル機関の運転開始当初やフィルタが再生された直後等の、初期の微粒子捕集効率が高く、初期段階で有害な微粒子を排出させないようにしたセラミックハニカムフィルタを提供することを目的とする。 - 特許庁

This exhaust emission control device comprises a catalyst poisoning detection means detecting the poisoning state of the catalyst (step S12) and a catalyst heating means increasing the heating speed of the catalyst by increasing a time for raising an exhaust temperature after the start of the engine (step S15).例文帳に追加

触媒の被毒状態を検出する触媒被毒検出手段(ステップS12)と、触媒が被毒しているほど、始動後における排気温度を上昇させておく時間を長くして触媒の暖機速度を高める触媒暖機手段(ステップS15)とを備える。 - 特許庁

If the engine of an idle stop vehicle 1 is stopped automatically when predetermined stopping conditions are satisfied, brake fluid pressure controlling valves 8a, 8b of a solenoid valve group 8 start applying braking force in the case the driving force is lowered by the automatic stoppage.例文帳に追加

所定の停止条件が成立してアイドルストップ車1のエンジンが自動停止すると、この自動停止により駆動力が低下している場合にソレノイドバルブ群8のブレーキ液圧制御バルブ8a、8bがブレーキ力の付与を開始する。 - 特許庁

The vehicle control device performs cranking by a polyphase AC motor to start an engine, and includes a battery deterioration estimation part estimating the degree of deterioration of the battery based on battery characteristics when a rotor is at a predetermined attitude angle, after the polyphase AC motor starts rotating (S6).例文帳に追加

多相交流モーターよってクランキングしてエンジンを始動する車両制御装置であって、多相交流モーターが回転を開始した後、ローターが所定の姿勢角度であるときのバッテリー特性に基づいて、バッテリーの劣化度合を推定するバッテリー劣化推定部を有する(S6)。 - 特許庁

In the compression self-ignition type internal combustion engine 10 including the glow plug 34 for heating the inside of a combustion chamber and a variable valve gear 38 for variably setting close timing (IVC) of an intake valve 22, afterglow is performed at low temperature start (step 202).例文帳に追加

燃焼室内を加熱するためのグロープラグ34と、吸気弁22の閉じ時期(IVC)を可変に設定するための可変動弁装置38と、を備える圧縮自着火式の内燃機関10において、低温始動時にアフターグローを実行する(ステップ202)。 - 特許庁

When a lateral acceleration with respect to the travel direction of the vehicle is detected by an acceleration sensor 23, at the start of the internal combustion engine, a control means 21a1 corrects the output torque of a drive source, such that the influence of the acceleration on the vehicle is suppressed.例文帳に追加

制御手段21a1は、内燃機関の始動時に、車両の進行方向に対し横方向の加速度が加速度センサ23で検知されると、その加速度が車両に作用する影響を抑制するように駆動源の出力トルクを補正する。 - 特許庁

In the radio communication system, a mobile terminal 20 is authenticated through radio communication between a vehicular control device 16 and the mobile terminal 20, and an engine 13 mounted in a vehicle is allowed to start on the basis of the authentication of the mobile terminal 20.例文帳に追加

この無線通信システムは、車両制御装置16と携帯端末20との間で無線通信を行うことにより携帯端末20の認証が行われるとともに、携帯端末20の認証が成立することに基づいて車両に搭載されたエンジン13の始動を許可する。 - 特許庁

To solve the problem of becoming unable to properly start an engine, when time until fuel pressure (actual fuel pressure) in a delivery pipe 44 becomes its target value, becomes long after starting cranking, due to a machine difference in a high pressure fuel pump 16 and the deterioration with the lapse of time.例文帳に追加

高圧燃料ポンプ16の機差や経時劣化等に起因して、クランキングが開始されてからデリバリパイプ44内の燃圧(実燃圧)がその目標値となるまでの時間が長くなり、エンジンを適切に始動させることができなくなること。 - 特許庁

Under the continuation of a second driving state, the request torque of a driver is corrected so as to be gradually decreased according as a clutch rotating speed is decreased, and when it reaches a pre-select start point with respect to a first gear mechanism, the request torque is almost matched with an engine brake equivalent value.例文帳に追加

第2駆動状態の継続中には、運転者の要求トルクをクラッチ回転速度の減少に応じて次第に減少補正して第1歯車機構に対するプリセレクト開始ポイントに到達したときにエンジンブレーキ相当値と略一致させる。 - 特許庁

To provide an internal combustion engine equipped with a two-stage supercharging system that effectively controls EGR amount in a wide range according to the driving state, reduces NOx emissions, and reduces PM emissions, as well as smoke at the time of start-up, etc. with a simple and inexpensive configuration.例文帳に追加

簡単かつ安価な構成でありながら、効果的に運転状態に応じてEGR量を広い範囲で制御することができ、NOx排出量を低減することができると共に、PM排出量や始動時白煙等をも抑制することができる二段過給システムを備えた内燃機関を提供する。 - 特許庁

To smoothly engage a lock-up clutch 25 by making engagement timing of the same appropriate during low speed travel after start in a power transmission for a vehicle having an engine 61 equipped with a turbocharger 62 and a fluid coupling 2 with the lock-up clutch combined.例文帳に追加

ターボチャージャ62を装備したエンジン61とロックアップクラッチ付流体継手2とを組み合わせた車両用動力伝達装置において、発進後の低速走行中におけるロックアップクラッチ25の締結のタイミングを適正化し、円滑な締結を行う。 - 特許庁

Consequently the exhaust purifying performance can be improved because NOx, absorbed in a first purification catalyst 12 at the time of the low temperature start of an engine, can be reduced by HC emitted from the upstream side catalyst 13, and the HC is oxidized, when the NOx is emitted in accordance with temperature rise.例文帳に追加

これにより、機関の低温始動時に第1の排気浄化触媒12に吸収されたNOxが温度上昇に応じて放出されたときに、上流側の第2の排気浄化触媒13から放出されるHCによって還元され、該HCは酸化されるので、排気浄化性能が向上する。 - 特許庁

To provide a fuel injection device capable of injecting a high temperature fuel even immediately after start of an internal combustion engine by efficiently heating a fuel to be injected from a fuel injection hole instantaneously and capable of instantaneously switching injection of a heated fuel and injection of a non-heated fuel.例文帳に追加

燃料噴射孔から噴射する燃料を瞬時に効率よく加熱できるようにして、内燃機関の始動直後であっても高温の燃料を噴射でき、且つ、加熱した燃料の噴射と加熱しない燃料の噴射との切替えを瞬時に行うことができる燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

This power transmission device is constituted such that a driving force from an engine E is shifted by a continuously variable transmission CVT and is transmitted to a counter shaft 2, and a transmission control of the driving force to wheels from the counter shaft 2 is carried out by a start clutch 5.例文帳に追加

エンジンEからの駆動力を無段変速機CVTにより変速してカウンタ軸2に伝達し、発進クラッチ5によりカウンタ軸2から車輪への駆動力の伝達制御を行うように車両用動力伝達装置が構成される。 - 特許庁

例文

In an internal combustion engine wherein combustion is caused by supplying into a combustion chamber a main fuel and water contributing to a power generation, the water is injected before, simultaneously or after the start of the main fuel injection per one time, and the water is re-injected before, simultaneously with or after the completion of the main fuel injection.例文帳に追加

燃焼室に主として動力の発生に寄与する主燃料と水とを供給して燃焼させる内燃機関において、1回当たりの主燃料の噴射開始よりも先または同時もしくは後れて水を噴射し、噴射終了よりも先または同時もしくは後れて再度水を噴射する。 - 特許庁

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