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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > start an engineに関連した英語例文

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start an engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2696



例文

The device is generally stored in a lower part of a road surface, and elevated to the height position of an engine before the aircraft starts the run-up on a runway to effectively recover the exhaust gas and the exhaust heat from the aircraft discharged during the run-up period from the start of run-up.例文帳に追加

これは通常は路面の下部に収納され、航空機が滑走路上で助走作業開始の前に、エンジンの高さ位置に上昇し、助走開始から助走期間に排出される航空機よりの排ガスおよび排熱の回収を効果的なものとする。 - 特許庁

A method for injecting the pilot fuel into a combustion chamber of a compression ignition engine for igniting a gaseous fuel in the combustion chamber has a process of controlling a timing Tp of start of pilot fuel injection, a pilot fuel injection duration Dp and an ignition delay period Di to obtain Dp/Di smaller than 1.例文帳に追加

本発明の燃焼室内の気体燃料を点火するため圧縮点火エンジンの燃焼室内にパイロット燃料を注入する方法は、パイロット燃料注入の開始のタイミングTpと、パイロット燃料注入期間Dpと、点火遅延期間Diを制御してDp/Diが1より小さくする工程を有する。 - 特許庁

To provide a magnetic drive pump capable of shortening a time required for raising a coolant temperature by reducing a coolant flow during the cold start of an engine, and improving fuel economy by reducing the coolant flow to reduce the workload of a pump.例文帳に追加

エンジン冷間時の冷却水流量を低減して冷却水温の上昇時間を短縮することができると共に、冷却水流量を低減することによりポンプの仕事量を低減し燃費の改善を図ることができる磁力駆動式ポンプを提供すること。 - 特許庁

The cooling device inhibits diagnosis of an operation condition of the thermostat 61 when time of a slope going-down running condition of a vehicle is used as slope going-down running time and a ratio of the slope going-down running time to time from start of the internal combustion engine to the time when the diagnosis conditions are satisfied is above a determined value.例文帳に追加

そして、車両の降坂走行状態の時間を降坂走行時間として、内燃機関の始動から診断条件の成立までの時間に対する降坂走行時間の割合が判定値以上のとき、サーモスタット61の作動状態の診断を禁止する。 - 特許庁

例文

In a period from cranking start to stroke detection, fuel is injected once for each revolution of the crank shaft and prior to suction stroke (or expansion stroke), and ignition is effected once for each revolution of the crank shaft and at or around the upper dead point, whereby an initial combustion is obtained without reversing the rotation of the engine.例文帳に追加

クランキング開始から行程検出までの間は、クランクシャフト1回転に一回、吸気行程(又は膨張行程)の前に燃料を噴射すると共に、クランクシャフト1回転に一回、上死点近傍で点火を行うことにより、エンジンを逆回転させることなく、初爆を得る。 - 特許庁


例文

To suppress possibility of generating poor start of an engine by preventing a condition that a solenoid valve can not be opened and LPG fuel can not be supplied at a time of restart under a high temperature operation condition as consumption of a battery progresses.例文帳に追加

バッテリの消耗が進行するに伴って高温作動状態での再始動を行う際に電磁弁が開弁できずにLPG燃料を供給できなくなってしまうことを抑制し、エンジンの始動不良が発生する可能性が高くなってしまうことを抑制する。 - 特許庁

To provide a speed change operation position detecting device provided with a mechanism to check start of an engine by detecting a neutral position of a PTO speed change device by a single detection mechanism which is surely capable of taking out a detection signal from the detection mechanism.例文帳に追加

PTO変速装置の中立位置を単一の検出機構で検出して、エンジン始動を牽制する機構を設けるとともに、検出機構からの検出信号の取出しを確実に取出すことができるものを提供することを目的とする。 - 特許庁

When there is not, a command in one previous page in printing start commands queued in a command queue 30 is retrieved by an engine command controller 22 and a link that the command in one previous page is moved to the top of the command queue, is set again.例文帳に追加

探索の結果、存在しないときは、エンジンコマンド制御部22で、コマンドキュー30にキューイングされている印刷開始コマンドのうち、1ページ前のコマンドが探索され、この1ページ前のコマンドがコマンドキューの先頭へとリンクが再設定される。 - 特許庁

It is noted that the idler pulley 8a of the second automatic tensioner 8 is set to be stationary in order to prevent lowering of the degree of belt tension which is required for transmitting a starting torque of the accessory module during a start of an engine, to the crank pulley 1.例文帳に追加

但し、第2のオートテンショナ8は、エンジン始動時に補機モジュールの始動トルクをクランクプーリ1に伝達するために必要なベルト張力が低下しないように、エンジン始動時にはアイドルプーリ8aの位置が固定される。 - 特許庁

例文

A controller 30 starts an engine ENG so as to generate counterelectromotive voltage in a motor generator MG1 and charges the capacitor C1 with generated counterelectromotive voltage, when the voltage Vc between terminals is not more than a specified value at start of a vehicle system.例文帳に追加

制御装置30は、車両システムの起動時において端子間電圧Vcが所定値以下のとき、エンジンENGを始動させてモータジェネレータMG1に逆起電圧を発生させ、発生した逆起電圧でキャパシタC1を充電する。 - 特許庁

例文

The generation control part 92 of the electronic control device 9 controls the generated voltage VA of an alternator 2 driven by the engine 1, and prohibits the generation by the alternator 2 until a predetermined period T1 elapses after the driving of the starter motor 5 is stopped, from the time when the start request is made.例文帳に追加

電子制御装置9の発電制御部92は、エンジン1により駆動されるオルタネータ2の発電電圧VAを制御するとともに、始動要求がなされてからスタータモータ5の駆動停止後所定期間T1が経過するまでオルタネータ2による発電を禁止する。 - 特許庁

The actual measured value of the increase ΔNEi is substituted in a relation of rotation speed increase ΔNEi acquired and stored beforehand and rotation speed NEs at which attenuation of cold quantity increase to determine rotation speed to start attenuation of cold quantity increase in relation to an operation condition of the engine next.例文帳に追加

次に、予め取得され記憶されている回転数の増分ΔNEiと冷間増量の減衰を開始する回転数NEsとの関係に、増分ΔNEiの実測値を代入し、運転状態のエンジンに対して冷間増量の減衰を開始すべき回転数を決定する。 - 特許庁

Further, the microcomputer 14 decides the failure of a water temperature sensor 25 from the soak time computed from the time data of the timer IC 12 and the detection value of a water temperature sensor 25 at the start of an engine, and inhibits the decision of sensor failure if the timer IC 12 is reset.例文帳に追加

また、マイコン14は、時計IC12の時刻データから算出したソーク時間と、エンジン始動時における水温センサ25の検出値とから当該水温センサ25の故障を判定するが、時計IC12のリセット発生時には、センサ故障判定を禁止する。 - 特許庁

Not only a collation of the received identification signal is carried out in the vehicle but also whether the frequency of the identification signal is proper value in view of the clock of the vehicle side is determined so that the unlocking of a door of the vehicle and an engine start are permitted only if the determination results are affirmative.例文帳に追加

車両では受信した識別信号の照合を行うとともに、識別信号の周波数が車両側クロックからみて適正値かなども判定して、判定結果が肯定的な場合にのみ車両のドア開錠やエンジン始動を許可する。 - 特許庁

In such a device, the return spring is composed of a torsion coil spring 38 which is disposed at the outer periphery of a reduced diameter part 41 between a housing body part 39 and the sprocket 12, and the torsion coil spring 38 is reduced in diameter when a phase is changed from a phase at the start of an engine.例文帳に追加

このような装置において、戻しばねを捩りコイルばね38によって構成し、その捩りコイルばね38をハウジング本体部39とスプロケット12の間の縮径部41の外周に配置し、機関始動時の位相から位相が変更されるときに捩りコイルばね38が縮径されるようにした。 - 特許庁

To start up the engine part of an image forming device in advance so that printing operation can be started simultaneously with finishing image development, and to restrain the temperature rise of a pressure roller so as to prevent the slip of recording material and high-temperature offset from occurring in a fixing device.例文帳に追加

画像形成装置のエンジン部を予め立ち上げておき、画像展開終了と同時にプリント動作が開始できるようにし、かつ定着装置で記録材のスリップや高温オフセットが起こらないように加圧ローラの昇温を抑制可能とすることである。 - 特許庁

A control circuit 13 divides red signal turn-on waveform by (n); when the red signal turn-on waveform is longer than a reference time, a stop signal for an idling stop is generated at a 1st division part and a start signal starting the engine is generated at the final division part (right before the traffic light turns green).例文帳に追加

制御回路13は、赤信号点灯波形をn分割し、赤信号点灯波形が基準時間以上の長さの場合、第1の分割部分でアイドリング停止のためのストップ信号を発生し、最後の分割部分(青信号になる直前)でエンジンをスタートさせるスタート信号を発生する。 - 特許庁

A vehicular control system 12 includes a send/receive part 13 for communicating with a portable machine 11, a verification control part 14, an operation detection part 19 for detecting pressure applied to a steering wheel and a power control part 15 for performing engine start/stop control.例文帳に追加

車両制御装置12は、携帯機11との通信を行う送受信部13及び照合制御部14と、ステアリングホイールに加わる圧力を検出する操作検出部19と、エンジンの始動・停止制御を行う電源制御部15とを備えている。 - 特許庁

During predetermined period after the engine 1 is switched from compression stroke injection to suction stroke injection after its start from a cold condition is completed, reduction amount compensation of fuel injection amount is performed to suppress a rich condition of an air-fuel ratio in accordance with the evaporation of fuel adhered on the internal wall face of the combustion chamber 3.例文帳に追加

エンジン1が冷えた状態からの始動完了後の圧縮行程噴射から吸気行程噴射へと切り換えられた後の所定期間中においては、燃焼室3の内壁面に付着した燃料の蒸発に伴う空燃比のリッチを抑制すべく燃料噴射量の減量補正が行われる。 - 特許庁

Air-fuel ratio feedback control changing an air-fuel ratio feedback correction coefficient LAMBDA by proportional integration action is carried out at first after engine start based on a rich/lean detection result by the oxygen sensor, and correction demand for keeping air fuel ratio at the stoichiometric air fuel ratio is determined.例文帳に追加

機関始動後、まず、酸素センサによるリッチ・リーンの検出結果に基づき空燃比フィードバック補正係数LAMBDAを比例積分動作で変化させる空燃比フィードバック制御を行わせ、空燃比を理論空燃比にするための補正要求を求める。 - 特許庁

In this engine, a controller controls a device comprising a pilot fuel injector, a gaseous fuel source and an air source so that the timing Tp of the start of the pilot fuel injection, the pilot fuel injection duration Dp, and the ignition delay period Di have a relation of Dp/Di smaller than 1.例文帳に追加

本発明のエンジンは、パイロット燃料インジェクタと、気体燃料源と、空気源を有する装置を制御してパイロット燃料注入開始のタイミングTpと、パイロット燃料注入期間Dpと、及び点火遅延期間DiがDp/Diが1より小さくなるように制御器で制御する。 - 特許庁

At that time, an injector 14 is controlled based on, for example signal from a crank angle sensor 22 so as to keep both of ignition start timing and end timing at roughly fixed crank angles (SOI, EOI) even if engine speed fluctuates (S6-S9).例文帳に追加

その際、エンジン回転数が変動しても噴射開始時期及び終了時期の双方が略一定のクランク角度(SOI,EOI)になるように、例えばクランク角センサ22からの信号に基づいてインジェクタ14を制御する(S6〜S9)。 - 特許庁

In a system having no air purge system, a cord must be pulled about 15 times to start an engine with fuel.例文帳に追加

このエアパージシステムには燃料タンクの上部内に開口する出口と、キャブレタのダイヤフラム室に近い位置の入口とを有する排気管を、好ましくは、キャブレタの内部通路内または少なくともキャブレタの燃料入口に接近した燃料供給管部分内に設ける。 - 特許庁

An integrated value of the fuel injection quantity or intake air quantity from the start of the engine E is calculated, and the respective control valves are controlled so that when the calculated integrated value exceeds a predetermined value, the cooling circuit is switched from the closing state to the open state.例文帳に追加

そして、エンジンEの始動からの燃料噴射量または吸入空気量の積算値を算出し、この算出された積算値が所定値を超えたときに冷却回路を閉鎖状態から開放状態へ切り替えるように各制御弁を制御する。 - 特許庁

As a result, the load on the engine is reduced according to weakening of the engagement degree of the forward crutch 7 and since the engagement degree is set stronger than the engagement degree when an automatic transmission 1 is in the neutral position, the deterioration in the start response when the idle neutral control is canceled is suppressed.例文帳に追加

この結果、フォワードクラッチ7の結合度合いを緩くした分、エンジン負荷を低減でき、また、前記結合度合いは自動変速機1がニュートラル位置のときの結合度合いよりも強目に設定されるため、アイドルニュートラル制御が解除されたときの発進レスポンスの低下も抑制できる。 - 特許庁

When electric power stored in smoothing capacitors C1 and C2 is not enough as electric power required for a motor generator MG1 to start an engine 4, a control device 30 drives a DC/DC convertor 50 to supplement the shortage of electric power.例文帳に追加

制御装置30は、平滑コンデンサC1およびC2に蓄積された電力がモータジェネレータMG1がエンジン4を始動するのに必要な電力として十分でない場合には、DC/DCコンバータ50を駆動して不足する電力を供給させる。 - 特許庁

The exhaust valve is driven to a fully-closed position by initial driving at time t3 sufficiently discharging fuel, thereafter the intake/exhaust valve is opened/closed synchronously with a crank angle CA, also ignition and fuel injection are performed, so as to start an internal combustion engine.例文帳に追加

燃料が十分に排出された時刻t_3 において、排気弁44が初期駆動により全閉位置へ駆動され、以後、クランク角CAに同期して吸気弁42及び排気弁44が開閉されると共に、点火及び燃料噴射が行われることで、内燃機関が始動する。 - 特許庁

In performing fuel cutting while an internal combustion engine is running at a reduced speed, when the accumulated displacement or the accumulated period from the start of fuel cutting exceeds a specified threshold value under the condition that the temperature of a catalysis when fuel cutting is started is higher than a specified temperature, fuel cutting is prohibited.例文帳に追加

減速運転時に燃料カットを行う場合、燃料カット開始時の触媒温度が所定温度より高い条件にて、燃料カットを開始してからの累積排気量又は累積期間が所定の閾値を超えたときに、燃料カットを禁止する。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine in which a desirable amount of fuel can be precisely injected by the second injection by securing a voltage boosting time for the second injection till the start of the second injection after the execution of the first injection.例文帳に追加

第1噴射の実行後、第2噴射が開始されるまでの間に、第2噴射のための電圧の昇圧時間を確保し、第2噴射によって所望量の燃料を精度良く噴射できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide foil and a honeycomb structure using the same for producing a catalyst carrier which is excellent in temperature rising characteristics after the start of an engine, i.e. excellent in exhaust gas purifying performance without uselessly thinning foil thickness and without providing slot machinning, a heating mechanism and a heat-insulating mechanism.例文帳に追加

箔厚をいたずらに薄くすることなく、スリット加工、加熱機構、断熱機構を設けることなく、エンジン始動後の昇温特性に優れ、即ち排ガス浄化性能に優れた触媒担体を製造するための箔及びハニカム構造体を提供する。 - 特許庁

Parameters of reverse rotation information such as the reverse rotation start speed and the overadvance are stored according to he magnitude of a moment of inertia, and for an engine reverse, reverse rotation control is performed according to reverse rotation information designated by a changeover switch 13.例文帳に追加

慣性モーメントの大きさに応じて逆転開始回転数および過進角等の逆転情報のパラメータが格納されており、エンジンを逆転させる際には、切替スイッチ13により指定された逆転情報に基づいて逆転制御が行われる。 - 特許庁

The sub-power circuit 55 compares the generated voltages of phase windings, different in phase from each other, contained in two sets of electrically insulated armature windings 21 and 22 to generate a pulse signal and, when the frequency of the pulse signal exceeds a specified value, detects start of an engine to drive the main power circuit 54.例文帳に追加

副電源回路55は、電気的に絶縁された2組の電機子巻線21、22に含まれる互いに位相が異なる相巻線の発生電圧を比較してパルス信号を生成し、このパルス信号の周波数が所定値以上になるとエンジンの始動を検出して、主電源回路54を駆動する。 - 特許庁

In a method for further facilitating the start of the internal combustion engine having at least one cylinder with at least one piston provided inside for reciprocating between a top dead center and a bottom dead center, air or fuel-air mixture is sucked through an intake line by movement of the piston heading for the bottom dead center.例文帳に追加

上死点と下死点との間で往復運動をするピストンが内部に少なくとも一つあるシリンダを、少なくとも一つ有する内燃機関の始動をより容易にする方法において、空気または混合気が、下死点に向かうピストンの動きにより吸気ラインを通して吸い込まれる。 - 特許庁

Target Ne follow-up control is started at time t1 and when an engine rotational frequency Ne reaches a clutch-in speed of a start clutch 40, the input shaft of a continuous variable speed change gear 23 beings to rotate, and the rotational frequency Np2 of the output shaft gradually increases accordingly.例文帳に追加

時刻t1で目標Ne追従制御が開始され、時刻t2において、エンジン回転数Neが発進クラッチ40のクラッチ・イン速度に達すると、無段変速機23の入力軸が回転を始め、これに応じて出力軸の回転数Np2も徐々に上昇し始める。 - 特許庁

A continuously variable transmission mechanism is changed in an O/D direction to increase a speed of a vehicle while keeping the number of revolution of a motor equal to the number of revolution of start the engine, and then the continuously variable transmission mechanism is controlled so that a motor torque may increase to keep the required driving force.例文帳に追加

無限変速機構をO/D方向に変速して、モータ回転数を前記エンジン始動回転数に維持しつつ車速を増速すると共に、前記必要駆動力を保持するようにモータトルクを増加するように制御する。 - 特許庁

Further, the microcomputer 14 decides that a water temperature sensor 25 gets out of order according to the seek time computed from the timer data of the timer IC 12 and the detected value of the water temperature sensor 25 at the start of an engine, but inhibits the sensor fault decision making if the timer IC 12 becomes abnormal.例文帳に追加

また、マイコン14は、時計IC12の時刻データから算出したソーク時間と、エンジン始動時における水温センサ25の検出値とから当該水温センサ25の故障を判定するが、時計IC12の異常発生時には、センサ故障判定を禁止する。 - 特許庁

Consequently, even if the change of input torque following the start of an engine occurs in the middle of variable speed operation of the continuously variable transmission part 20, the occurrence of a slip between disks 23, 24 and a power roller 26 in the continuously variable transmission part 20 is prevented to improve the durability of the continuously variable transmission part 20.例文帳に追加

これにより、無段変速部20の変速途中で、エンジン始動に伴う入力トルクの変化が生じても、無段変速部20でのディスク23,24とパワーローラ26との間のスリップの発生は防止され、無段変速部20の耐久性向上が図れる。 - 特許庁

When a rotational speed Ne exceeds a threshold higher than a start determination rotational speed immediately after starting an internal combustion engine, fuel-cut control is carried out to suppress blow-up, and lag angle control on ignition timing is carried out to suppress blow-up after returning from the fuel-cut control.例文帳に追加

内燃機関の始動直後に回転数Neが始動判定回転数より高い閾値を上回った際に吹き上がりを抑制すべく燃料カットを行い、燃料カットからの復帰後に吹き上がりを抑制すべく点火時期の遅角制御を行う。 - 特許庁

Or to avoid detection of glazing of the fuel filter 7 by fuel waxing phenomenon at the time of a low temperature, a time elapsing from a start of an engine is counted ny a timer count device 14, and no detection is executed until a preset glazing detection prohibition period elapses.例文帳に追加

また、低温時の燃料ワックス化現象によるフューエルフィルタ7の目詰まりの検出を回避するために、タイマカウント装置14によりエンジン始動からの時間をカウントし、あらかじめ設定された目詰まり検出禁止期間が経過するまでに検出を行わないようにする。 - 特許庁

To provide a control apparatus of driving device for vehicle that can start an engine while suppressing the generation of driving force of the vehicle, even when shift range switching cannot be done in a state that a shift range which does not shut off power transmission in the vehicle is applied.例文帳に追加

車両において動力伝達を遮断しないシフトレンジが成立させられている状態でシフトレンジ切換が不能とされた場合であっても、車両の駆動力発生を抑制しつつエンジン始動が可能な車両用駆動装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a power unit for a vehicle which can avoid start disable of an engine by mounting power units of two systems of a storage battery on the high voltage side and a storage battery on the low voltage side, and charging the storage battery on the low voltage side by the storage battery on the high voltage side at deterioration of the storage battery on the low voltage side.例文帳に追加

この発明は、高電圧側および低電圧側蓄電池の2系統の電源を搭載し、低電圧側蓄電池の劣化時に高電圧側蓄電池により低電圧側蓄電池を充電できるようにして、エンジンの始動不能を回避できる車両用電源装置を得る。 - 特許庁

After a start of an engine or the like, in a condition in which the temperature of exhaust gas is relatively low, if desorption of HC is determined in the HC processing devices 10, 11, the lean degree of air-fuel ratio is temporarily increased upon initiation of the desorption, and thereafter, the air-fuel ratio is controlled to a small lean degree corresponding to the density of HC during desoprtion.例文帳に追加

機関の始動後など、排気温度の比較的低い状態において、HC処理装置10、11でのHCの脱離を判定したら、脱離開始時に一時的に空燃比のリーン度合いを大きくし、その後は脱離中のHC濃度に対応したより小さなリーン度合いに空燃比を制御する。 - 特許庁

When the start switch is turned OFF (S1), when the time has passed not less than a specific time (S2), when the engine rotation speed Ne exceeds a specific speed Ns (S3), and when an actual timing advance value exceeds a tolerable largest timing advance value (S4), the above switching timing is returned to a normal most lag side (S6).例文帳に追加

そして、スタートスイッチがOFFされた場合(S1)、所定時間以上経過した場合(S2)、エンジン回転速度Neが所定速度Nsを越えた場合(S3)、実進角値が許容最大進角値を越えた場合(S4)に、前記開閉タイミングを通常の最遅角側に戻す(S6)。 - 特許庁

To provide an abrasive layer capable of maintaining grinding performance for a long time, and a combustion engine capable of maintaining appropriate clearance between a rotor blade 3 and a shroud from the start of the operation for a long time, so that damage of the rotor blade 3 is less liable to be caused.例文帳に追加

長期間に亘って研磨性能が維持される研磨層の提供、及び、運転開始から長期間にわたって動翼3とシュラウドとの適度なクリアランスが維持され、従って動翼3の損傷が生じにくい燃焼エンジンの提供。 - 特許庁

The controller 4 reads the peculiar information #A sent from the key 1 and compares with the peculiar information #B in the memory unit 5 and when both are matched, the rotation of the key 1 inserted in the cylinder 2 is permitted and the start of an engine is permitted.例文帳に追加

制御部4は、キー1から送られてくる固有情報#Aを読み取り、メモリ部5内の固有情報#Bと比較照合し、両者が一致すれば、シリンダ2に挿入されているキー1の回転を許可し、エンジンのスタートを許容する。 - 特許庁

An operation mode is set to a top dead center injection operation mode for promoting the activation of a catalytic converter and reducing HC emission in a cold engine state, fuel injection is performed over a top dead center to set injection start timing ITS before a compression top dead center and injection completion timing ITE after the top dead center.例文帳に追加

冷機状態では、触媒コンバータの活性化促進とHC排出量低減のために、上死点噴射運転モードとして、噴射開始時期ITSが圧縮上死点前、噴射終了時期ITEが上死点後となるように、上死点を跨いで燃料噴射が行われる。 - 特許庁

Thereby the area in which the motor cruise can be maintained is more properly indicated to the driver compared with one for simply indicating a time in accordance with the residual amount SOC of the battery, and the uncomfortable feeling to the driver caused by the unexpected start of an engine can be reduced.例文帳に追加

これにより、単にバッテリの残容量SOCに基づく時間を表示するものに比して、モータ走行を継続することができる範囲をより適正に運転者に表示し、エンジンが予期せず始動されることによる運転者への違和感を低減する。 - 特許庁

To provide a hermetic lash adjuster capable of securing a function under a sever condition and securing lift loss necessary under a low temperature condition such as an engine cold start, and simultaneously inhibiting damage of working fluid and wear of a sliding part due to heat generation of a sliding part.例文帳に追加

過酷な条件下で機能を確保できるとともに、エンジン冷間始動時など低温時に必要なリフトロスも確保でき、同時に摺動部の発熱による作動油の損傷や摺動部の磨耗を抑制できる密封型ラッシュアジャスタを提供する。 - 特許庁

In the cold start when the catalyst is in inactive state, an air pump is operated, the purge gas is lead out into the assist air passage by a flow of the assist air delivered by the air pump, and the assist air mixed with the purge gas is fed to the engine.例文帳に追加

そして、触媒が非活性状態である冷機始動時にエアポンプを作動させ、該エアポンプによって圧送されるアシストエアの流れによってパージガスをアシストエア通路内に導出させ、パージガスが混入したアシストエアを機関に供給する。 - 特許庁

例文

To provide a driving device for vehicle provided with a hydraulic coupling which can start an engine by driving a ring gear installed around a periphery of a clutch drive plate of a friction clutch, by making improvements to a lock-up clutch mounted on the hydraulic coupling.例文帳に追加

流体継手に装着されるロックアップクラッチに改良を加えることにより、摩擦クラッチのクラッチドライブプレートの外周に装着されたリングギヤを駆動して、エンジンを始動することができる流体継手を備えた車両用駆動装置を提供する。 - 特許庁

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