1153万例文収録!

「torque unit」に関連した英語例文の一覧と使い方(23ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > torque unitに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

torque unitの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1135



例文

The yield point of the fastener shows a large change in the increase of instant movement torque to the angle unit of rotation and is measured by comparing pre-tightening where the relationship among the axial load N, the angle of rotation Φ, and the ultrasonic traveling time Δt in the actual die of the fastener is measured with the ultrasonic traveling time Δt.例文帳に追加

部品の降伏点は、回転の角度単位の対する瞬間移動トルクの増加における大きな変化を表示し、部品の実際の型における軸方向(N)と回転角(Φ)と超音波走行時間(Δt)との関係を測定した予締め付けと部品の超音波実走行時間(Δt)とを比較することによって、測定される。 - 特許庁

A control unit 30 obtains the position of an operating point on an NT plane based on the generation electric power or the target value of generation electric power and rotation speed of the engine 10 and a motor generator MG1, and performs determination whether the torque action status of the engine 10 and the motor generator MG1 is stable based on the relation between the obtained position and the NT characteristic curve.例文帳に追加

コントロールユニット30は、発電電力または発電電力目標値と、エンジン10およびモータジェネレータMG1の回転数とに基づいてNT平面上での動作点の位置を求め、求められた位置とNT特性曲線との関係に基づいて、エンジン10およびモータジェネレータMG1のトルク作用状態が安定であるか否かの判定を行う。 - 特許庁

This recording disk cartridge comprises a metal hub 32 in which a chuck section 32B is set up on a spindle of a drive unit and receives torque, a teeth shape section (slip prevention section) 32C to which a locking section prepared in the spindle of the drive device is locked is formed integrally with the hub 32 by carrying out forging of a part of the hub 32.例文帳に追加

本発明は、ドライブ装置のスピンドルに装着されて回転力を受け取るチャック部32Bが設けられた金属製のハブ32を備えた記録ディスクカートリッジであって、ハブ32に、ドライブ装置のスピンドルに設けられた係止部が係止される歯状部(滑り止め防止部)32Cがハブ32の一部を鍛造加工することにより一体的に形成されていることを特徴とする。 - 特許庁

A relative position of the transmitting components in the rotational direction around an axis of rotation 8 is recorded by a sensing component 35 that is associated with a housing 1, generates a signal at the every time when the two transmitting components 16, 34 pass through, and transfers the signal to an evaluating unit 36 that determines the loaded torque based on deviation of the signal.例文帳に追加

回転軸線8のまわりの回転方向におけるトランスッタ要素の相対的な位置がハウジング1と連係しかつ2つのトランスミッタ要素16,34が通過するごとに信号を発生しかつ信号のずれから印加されたトルクを決定する評価ユニット36へ前記信号を伝達するセンサ要素35によって記録される。 - 特許庁

例文

A control part 10 for controlling the auxiliary drive force successively inputs a stepping value detected by a torque sensor 11, successively memorizes the respective maximum stepping values in a reference unit time interval at traveling from the stepping value, and adjusts the assist ratio, i.e., a ratio of the auxiliary drive force relative to human power drive force based on the plurality of memorized maximum stepping value.例文帳に追加

補助駆動力を制御する制御部10が、トルクセンサ11により検出された踏力値を随時入力し、この踏力値から、走行時における基準単位時間間隔内での各最大踏力値を記憶部17に順次記憶させ、記憶させた複数の最大踏力値に基づいて、人力駆動力に対する補助駆動力の比であるアシスト比率を調整する。 - 特許庁


例文

A draw-in mechanism 40 drawing a drawn out flexible hose into the case main unit is provided, when the hose is detected to be placed in a condition of use by a detector device 30, a drive source 41 of the draw-in mechanism is operated, and additionally a torque limiter 55 is interposed to be inserted in a power transmitting mechanism in the draw-in mechanism.例文帳に追加

引き出されたフレキシブルホースをケース本体内に引き込む引き込み機構40を備え、検出装置30によって前記ホースが使用状態にあることが検出されると、引き込み機構の駆動源41を作動させると共に、引き込み機構における動力伝達機構中にトルクリミッター55を介挿する。 - 特許庁

This power withdrawal structure is such one that, a planter case 11 axially supported with the planting shaft 12 of a transplanter is mounted with a row-stop clutch having the function to halt a seedling planting actuation by the planting shaft 12 and a power withdrawal unit 23 intended for an auxiliary working machine is furnished on the power transmission upstream side of a torque limiter 22 mounted on the planting shaft 12.例文帳に追加

移植機の植付軸12を軸支したプランタケース11に、植付軸12による苗植付作動を停止させる条止めクラッチを設けると共に、上記植付軸12に設けたトルクリミッター22の伝動上手側には、補助作業機への動力取出部23を設けることにより、上記の課題を解決した。 - 特許庁

An arithmetic unit 111 of a generator control system 100 calculates a current which is applied to a generator 101 based a torque command value T from the driver and calculates the remaining time until a temperature of the generator 101 reaches a protective temperature by referring to the temperature of the generator 101 which is detected by a current sensor 103.例文帳に追加

電動機制御システム100の演算部111において、ドライバーからのトルク指令値Tに基づいて電動機101に印加する電流を求め、電流センサ103で検出された電動機101の温度を参照して電動機101の温度が保護温度に達するまでの残り時間を算出する。 - 特許庁

Further, the control unit effectively prevents the occurrence of a backlash between the gears by reducing an engine output by effecting retard of an ignition timing or reduction of a fuel injection amount during a given time when the torque ratio is reduced to a value below a given reference value during transfer from a deceleration state that an accelerator is fully closed to an acceleration state.例文帳に追加

コントロールユニットは、さらにアクセル全閉の減速状態から加速状態に移行する際に、トルク比が所定の基準値以下になったときには、所定時間、点火時期のリタード又は燃料噴射量の低減を行うことにより、エンジン出力を低減して、ギヤ間のバックラッシュを有効に防止する。 - 特許庁

例文

Torque distribution controller TRQCU is designed to execute idling inhibiting brake control, so that when one side wheel slipping such that one of the right and left wheels slips is generated, a clutch device 5 is actuated so as to transmit the drive force to rear wheels WRL and WRP, which are sub-driving wheels, and also a brake unit BU is actuated so as to provide the slipping wheel with a braking force.例文帳に追加

トルク配分コントローラTRQCUは、左右の一方の輪がスリップする片輪スリップが生じたときには、副駆動輪である後輪WRL,WRRに対して駆動力を伝達するようクラッチ装置5を作動させるとともに、スリップ輪に制動力を与えるようブレーキユニットBUを作動させる空転抑制ブレーキ制御を実行するよう構成した。 - 特許庁

例文

To provide a fail-safe processing unit in an internal combustion engine, enabling a driver to recognize the occurrence of failure by reducing output torque, when an electronic control intake device or a variable valve mechanism causes failures in a vehicle accelerating state, and capable of continuing travel in a retreat travel possible state, while avoiding the occurrence of an accelerating and decelerating state which goes against the intention of the driver.例文帳に追加

車両が加速する状態で電子制御吸気装置または可変バルブ機構に故障が発生した時は、出力トルクを低減させることで、運転者に故障発生を認識させると共に、運転者の意図に反した加速や減速状態の発生を回避しつつ、退避走行可能な状態で走行を継続させることを可能とする内燃機関におけるフェールセーフ処理装置の提供。 - 特許庁

The turbocharge system includes: an electric assist turbocharger 2 having a turbine 3 disposed on an exhaust passage 6 of an engine E and driven by exhaust, a compressor 4 disposed on an intake passage 7 and driven by rotational torque of the turbine 3, and an electric motor 5 for assisting driving force of the compressor 4; and an electric motor control unit 21 that drives the electric motor 5 when a hill start operation is detected.例文帳に追加

エンジンEの排気通路6に配置されて排気により駆動されるタービン3と、吸気通路7に配置されてタービン3の回転トルクにより駆動されるコンプレッサ4と、コンプレッサ4の駆動力をアシストする電気モータ5と、を有する電動アシストターボチャージャ2と、坂道時の発進動作を検出したときに電気モータ5を駆動する電気モータ制御部21と、を備えたものである。 - 特許庁

The operation is made in changing-over between two modes, the first assist mode in which a steering assist is made by the motor 6 using the sensed value of the steering torque made by the control unit 20 and the second assist mode in which the steering assist is conducted by the motor using the sensed value of the rotating angle given by one of the first and second rotating angle sensing parts.例文帳に追加

そして、制御ユニット20が操舵トルクの検出値を用いて電動モータ6による操舵補助を行う第1のアシストモードと、第1及び第2の回転角検出部の一方からの回転角の検出値を用いて電動モータによる操舵補助を行う第2のアシストモードとを双方向に切換可能に構成する。 - 特許庁

Based on the varying rotating speed (ne) of an engine, an electronic control unit obtains, in addition to the target torque (te*) of the engine, the target opening/closing timing VT* of an intake valve by a continuous variable valve timing mechanism, the target opening SVP* of a throttle valve by an actuator, and the target ignition timing IT* of an ignition plug (step S302).例文帳に追加

電子制御ユニットはエンジンに対する目標トルクte*の他、エンジンの回転数neの変化速度に基づいて、連続可変バルブタイミング機構による吸気弁の目標開閉タイミングVT*と、アクチュエータによるスロットルバルブの目標開度SVP*と、点火プラグでの目標点火時期IT*をそれぞれ求める(ステップS302)。 - 特許庁

The control unit of the electric power steering system controls the drive of a motor for applying a steering assist force to the steering system by the current command value calculated for a steering torque and a car speed, wherein the function for detecting the one-way flowing of the vehicle and the function for correcting the neutral position of the steering system when the one-way flowing has been detected are provided.例文帳に追加

操舵トルク及び車速に基づいて演算された電流指令値により、操舵系に操舵補助力を付与するモータを駆動制御する電動パワーステアリング装置の制御装置において、車両の片流れを検出する機能と、片流れが検出されたときに、操舵系の中立位置を補正する機能とを設ける。 - 特許庁

A control unit 300 is provided to stop control of a change gear ratio before a change gear ratio reaches a given shift change gear ratio by considering the inertia of the chance gear ratio change of a continuously variable speed change mechanism, and effect control, through which a change gear ratio is varied during re-running of a friction element, by considering inversion of a torque transmission direction occasioned by switching of a route.例文帳に追加

無段変速機構の変速比変化の慣性を考慮して、該変速比が所定切換変速比に到達する前にその変速比制御を停止し、かつ経路切換に伴うトルク伝達方向の反転を考慮して、摩擦要素の掛替時に変速比を変更する制御を行なうコントロールユニット300を備える。 - 特許庁

The measurement system unit 22 and the nut runner control device 16 are connected to each other through a personal computer 31, and it is possible to constantly hold an axial tension value within a proper region by corrective motion of a torque sensor 13 when the axial tension value of the fastening bolt 4 at the time of fastening is sequentially fed back to the nut runner control device 16.例文帳に追加

前記測定系ユニット22及びナットランナ−制御装置16は、パソコン31を介して接続し、締結時における締結ボルト4の軸力値をナットランナ−制御装置16に順次フィ−ドバックすれば、トルクセンサ−13の補正動作によって適正範囲内の軸力値が常時保持される。 - 特許庁

In a control unit (ECU60) for an internal combustion engine 1 provided with an air fuel ratio control means controlling air fuel ratio and an ignition energy control means controlling ignition energy and constructed in such a manner that lean burn operation is available, air fuel ratio control or ignition energy control of spark plugs are selected and executed according to torque fluctuation to inhibit fluctuation in lean burn operation.例文帳に追加

空燃比を制御する空燃比制御手段と、点火エネルギーを制御する点火エネルギー制御手段とを備え、リーンバーン運転可能に構成された内燃機関1の制御装置(ECU60)において、リーンバーン運転時には、トルク変動に応じて点火プラグ16,18の点火エネルギー制御または空燃比制御を選択して実行し、変動を抑制する。 - 特許庁

An electronic control unit 23 sets a reference value of the engine speed gradually changed along with a change of actual engine speed, and it sets an upper limit of generated output so that a desired value of generated output is satisfied and driving torque of the generator 20 to a change of the engine speed is constant in regard to the reference value.例文帳に追加

電子制御装置23は、実際の機関回転速度の変化に追従して徐変される機関回転速度の基準値を設定すると共に、その基準値において発電電力の要求値を満たし、かつ機関回転速度の変化に対して発電機20の駆動トルクが一定となるように発電電力の上限値を設定している。 - 特許庁

A control unit mounted corresponding to the first switching element 20, inhibits the enabling operation of the first switching element 20 when an error message occurs to the control modules 31, 31' and/or when a clutch 6 is released and the transmission of the torque is not necessarily impossible, and/or when a transmission 10 is not certainly in a neutral position.例文帳に追加

第1の切替素子20に対応して設けられた制御ユニットによれば、制御モジュール31,31′に対しエラーメッセージが生じたとき、および/またはクラッチ6が開放されていてトルク伝達が不可能であることが確実でないとき、および/または変速機10がニュートラルポジションにあることが確実でないとき、第1の切替素子20のイネーブル動作が阻止される。 - 特許庁

In a torque phase, a variation (a racing quantity) per unit time of an actual turbine rotating speed Nt to a reference turbine rotating speed determined from gear ratio (i) before a shift and an output shaft rotating speed No is integrated to set changing gain K for changing the allowance margin used for arithmetically operating fastening side hydraulic pressure on the basis of an integral value.例文帳に追加

そして、トルクフェーズにおいて、変速前のギヤ比iと出力軸回転速度Noとから求められる基準タービン回転速度に対する実際のタービン回転速度Ntの単位時間当たりの変化量(空吹け量)を積算し、該積算値に基づき、締結側の油圧演算に用いる余裕代を変更するための変更ゲインKを設定する。 - 特許庁

In a power train control unit 21 for power train 10, when warming up of an internal combustion engine 11 is not completed, the internal combustion engine 11 is activated in a state where ignition timing of each ignition plug is quite long time before MBT, and a motor 14 is configured as a device to continue to be activated for torque assistance of the internal combustion engine 11.例文帳に追加

パワートレイン10用のパワートレイン制御装置21を、内燃機関11の暖機が完了していない場合には、各点火プラグの点火時期がMBTよりかなり前となっている状態で内燃機関11を作動させると共に、モータ14を,内燃機関11のトルクアシストのために作動させ続ける装置として構成しておく。 - 特許庁

The control device 30 makes the generator MG1 perform a power generation operation generating negative torque so as to promote stop of an engine 4 and makes the battery B1 recover the generated power if the detection unit has not detected any abnormality when the engine 4 transfers from an operation state to a stop state.例文帳に追加

制御装置30は、エンジン4が運転状態から停止状態に遷移する場合に、検知部が異常を検知していないときにはモータジェネレータMG1に負のトルクを発生させる発電動作を行なわせてエンジン4の停止を促進させるとともに発電した電力をバッテリB1に回収させる。 - 特許庁

The rotation of the crankshaft is accelerated in the vicinity of compression top dead-center for ignition, so that a torque developed by burning is assisted to rise engine speed at a stretch, and starting performance can be improved by improvement in intake air filling efficiency by intake inertia and increase in ignition frequency per unit time.例文帳に追加

このように、点火圧縮上死点近傍にクランクシャフトの回転を増速させることで、燃焼によって発生するトルクを補助して回転数を一気に立ち上がらせ、吸気慣性による吸入空気充填効率向上や単位時間あたりの点火回数増加によって始動性を向上させることができる。 - 特許庁

The wheelchair drive unit also includes torque dampening systems to reduce the shock of starting the motor, a clutch which enables the manual forward movement of the wheelchair without engagement of the motor and without dragging of the drive wheel, an under run wheel and positive pressurization of the gear works and area surrounding the drive wheel to keep the housing free of debris.例文帳に追加

また本発明は、モーターの始動の衝撃を減少するためのトルク緩和システムと、モーターを組み込むことなく、また駆動輪を引きずることなく手動で車椅子が前進するのを可能とするクラッチと、下部走行車輪と、ギア運動の正圧と、ハウジングに土砂が入らないように保つための駆動輪を囲む領域とが含まれる。 - 特許庁

Accordingly, as the fixation unit 9 fixes the mass body 6 when the torque limiter mechanism 12 is actuated, abnormal noise or microvibration that are generated when the mass body 6 collides with an inner wall surface of a housing chamber 7 for housing the mass body 6 can be prevented or suppressed, and the deterioration of the durability of the pendulum vibration damping mechanism 5 or the dynamic damper can be prevented.例文帳に追加

そのため、トルクリミッタ機構12が作動する場合にのみ固定手段9が質量体6を固定するため、質量体6がこれを収容する収容室7の内壁面に衝突することによる異音や微振動の発生を防止もしくは抑制することができるとともに、振子式振動減衰機構5やダイナミックダンパの耐久性の悪化を未然に防止することができる。 - 特許庁

When rotating an output side rotor 18 in a direction opposite to an engine rotation direction, an electronic control unit 50 controls rotation speed and torque of an engine 36 by controlling a boosting ratio of a boosting converter 94 and throttle opening or fuel injection amount of an engine 36 based on the required power of a vehicle.例文帳に追加

出力側ロータ18をエンジン回転方向と逆方向に回転させる場合には、電子制御ユニット50は、車両の要求動力に基づいて、昇圧コンバータ94の昇圧比と、エンジン36のスロットル開度または燃料噴射量とを制御することで、エンジン36の回転速度及びトルクを制御する。 - 特許庁

When demand power to an engine as a prime mover increases rapidly, a target number of revolution ngtag to a motor MG1 is larger than the actual number of revolution ng of the motor MG1 (S108), and the number of revolution (ng) or the motor MG1 is increasing (S114), a control unit clears torque-up demand of the engine to an EFIECU 170 (S118).例文帳に追加

原動機であるエンジン150に対する要求動力が急増し、モータMG1に対する目標回転数ngtagがモータMG1の実際の回転数ngよりも大きく(S108)、モータMG1の回転数ngが上昇中である(S114)場合、制御ユニット190はEFIECU170に対しエンジン150のトルクアップ要求をクリアする(S118)。 - 特許庁

The device is provided with a shaft part 6 equipped with a through-hole 5 for letting a piezoelectric cable 3 through, a lower table 8 on which a reel 7 with a conductive tape wound around is set, an upper table 9 fitted to the shaft part 6 in free detachment, and a torque unit 20 set on the upper table 9 for controlling tensile force of the conductive tape 4.例文帳に追加

圧電体ケーブル3を通過させる貫通孔5を設けた軸部6と、導電性テープ4を巻き付けたリール7を設置するための下テーブル8と、前記軸部6に脱着可能に取り付けられた上テーブル9と、前記上テーブル9上面に設置され導電性テープ4の張力をコントロールするトルクユニット20とを備えている。 - 特許庁

The output-side unit 16 has an output member 20 secured to the turbine 4, an inertia member 21 provided rotatably relative to the output member 20, a second torsion spring 22 for elastically coupling between the inertia member 21 and the output member 20, and a hysteresis torque producing mechanism 23.例文帳に追加

出力側ユニット16は、タービン4に固定された出力部材20と、出力部材20に対して相対回転可能に設けられたイナーシャ部材21と、イナーシャ部材21と出力部材20とを弾性的に連結する第2トーションスプリング22と、ヒステリシストルク発生機構23と、を有している。 - 特許庁

To provide a power unit mounting-installing method capable of mounting a power unit on a car body frame with a mount structure of a torque rod system, while dispensing with remodeling of an assembling line and review of a process; and a mounting-installing structure suitably used for this mounting-installing method.例文帳に追加

パワーユニットの慣性主軸に沿う略両端部および車体フレーム間に動力源側および減速機側マウントを介装し、車体フレームに取付けられるサブフレームおよびパワーユニットの慣性主軸から離れた部分間に略水平なトルクロッドを介装するようにして、パワーユニットを車体フレームに搭載するにあたり、組立ラインの改造や工程見直しを不要としつつパワーユニットを車体フレームに搭載する。 - 特許庁

To provide a hybrid system capable of preventing erroneous operation of a system due to abrupt variation in load, accelerating equalization of work load, and suppressing variation in engine rotation requiring responsibility to a power storage unit by employing an electric double layer capacitor having a high output density as compared with a battery as the power storage unit thereby enhancing torque assist performance by a motor and power regeneration performance by a generator.例文帳に追加

バッテリと比較して出力密度が高い電気二重層キャパシタを蓄電装置として用いることにより、モータによるトルクアシスト性能及び発電機による電力回生性能を向上させることで、急激な負荷変動によって生じるシステムの誤作動の防止、及び作業負荷の平準化を促進し、蓄電装置に対して応答性が要求される機関回転変動の抑制することができるハイブリッドシステムを提供する。 - 特許庁

To provide an image forming apparatus wherein load torque of a stepping motor for driving a fixing unit is reduced to optimize specifications of the stepping motor.例文帳に追加

ドラム・給紙系を駆動するDCブラシレスモータと、定着排紙系を駆動するステッピングモータで構成された搬送系を有し、かつDCブラシレスモータからの駆動の一部を定着駆動側にも供給し、起動時のステッピングモータの負荷トルクを低減する構成を有する電子写真プリンタの定着加圧ローラのクリーニング制御に関するもので、定着器を駆動するステッピングモータの負荷トルクを低減し、ステッピングモータの仕様を最適化することができる。 - 特許庁

The fixing member in the reverse input cut-off unit comprises a fixed shaft 21, both of the input rotary member and the output rotary member comprise an output gear 23 and an input gear 22 rotatably fitted on the fixed shaft 21, the roller clutch 28 is built in the output gear 23, and a both direction torque limiter 51 is put between the output gear 23 and a roller clutch 28.例文帳に追加

逆入力遮断ユニットにおける固定部材が固定軸21により構成され、入力回転部材と出力回転部材がともに該固定軸21に対し回転自在に嵌合され入力歯車22と出力歯車23とによって構成され、前記出力歯車23にころ式クラッチ28が組み込まれ、前記出力歯車23ところ式クラッチ28との間に両方向トルクリミッタ51が介在された構成とした。 - 特許庁

例文

A control unit 14 stores the output voltage pattern of a torque sensor 12 from the start to the end of range switching for each range position, determines the range position corresponding to the stored output voltage pattern, based on the required operation force characteristics of range switching, and estimates an output voltage pattern corresponding to the stored range position and the operation position of the selection lever 2 in comparison with the actual output voltage pattern.例文帳に追加

コントロールユニット14は、各レンジ位置毎にレンジ切り換えの開始から終了までのトルクセンサ12の出力電圧パターンを記憶し、レンジ切り換えの必要操作力特性に基づいて、記憶された出力電圧パターンに対応するレンジ位置を判定し、記憶されたレンジ位置に対応する出力電圧パターンと、実際の出力電圧パターンとを比較してセレクトレバー2の操作位置を推定する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS