1153万例文収録!

「torque unit」に関連した英語例文の一覧と使い方(22ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > torque unitに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

torque unitの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1135



例文

In a clutch unit which has a first clutch part 5 installed between a control member 3 and an input side member 1 interposed in a torque transmission path between input and output and a second clutch unit part 6 installed between a static side member 4 causing rotation to be constrained and an output side member 2, the fixed side plate 7 is fixed on the static side member 4 by caulking.例文帳に追加

入出力間のトルク伝達経路に介在する制御部材3と入力側部材1との間に第1クラッチ部5を設けると共に、回転が拘束される静止側部材4と出力側部材2との間に第2クラッチ部6を設けたクラッチユニットにおいて、静止側部材4に固定側板7を加締めにより固定する。 - 特許庁

The device for controlling the vehicle driving unit 6 comprises an internal combustion engine 8, free-wheeling steerable front wheels 7, driven rear wheels 26, an infinitely variable transmission (IVT) 10 for transmitting torque from the engine to the rear wheels, and a control unit 30 for controlling the IVT as a function of detected parameters and supplying speed commands to the IVT for commanding the speed of the rear wheels.例文帳に追加

内燃機関8と、フリーホイーリングする操舵可能な前輪7と、被駆動後輪26と、エンジンから後輪へトルクを伝達するための無断可変変速機(IVT)10と、検知されたパラメータの関数としてIVTを制御し且つ後輪速度を命令するためにIVTに速度コマンドを供給するための制御ユニット30とを備えている車両のための車両駆動装置6を制御する方法。 - 特許庁

A motor controller comprises a periodic control signal output unit 110 for controlling the motor 100 at a constant speed, and a positional control signal output unit 112 for outputting a control signal in response to the position of the motor, Thus, the rotational change of the motor due to the torque change caused by the position of the motor is suppressed, and a precision speed control can be easily performed.例文帳に追加

モータ100を一定速度に制御する周期制御信号出力器110と、モータの位置に応じた制御信号を出力する位置制御信号出力器112とを具備することで、モータ位置に起因するトルク変動による回転変動を抑制し、容易に精度の良い速度制御を可能となる。 - 特許庁

When it is determined that the hands-off state and the balanced state are obtained, a changing unit 46 changes a switch to a lower side in the figure, and the target turning angle can be reduced by multiplying the predetermined gain G (less than 1) according to the input torque T by the target output angle θpm by a target turning angle adjustment unit 45.例文帳に追加

手放し状態で、かつ、つり合い状態と判定した場合には、切替部46はスイッチを図の下側へと切り替えるため、目標転舵角調整部45により、入力トルクTに応じた所定のゲインG(1より小さい)を目標出力角θpmに乗じることで、目標転舵角を小さくする。 - 特許庁

例文

The invention concerns a motor vehicle comprising a gearbox with automatic gear ratio shift, wherein a control unit 20 controls the engine running mode 10 on the basis of torque-requesting information coming from an accelerator pedal 24, and wherein the engine control is capable of being modified on the basis of data transmitted by a control unit 22 of the gearbox 16.例文帳に追加

自動式ギア比シフトを有するギヤボックスを備えている自動車に関し、コントロールユニット20が、アクセルペダル24から来るトルク要求情報を基礎としてエンジン運転モード10を制御し、そして、エンジン制御は、ギアボックス16のコントロールユニット22によって伝達されるデータを基礎として修正されることが可能である。 - 特許庁


例文

The steering ECU 20 can judge whether the vehicle 1 is in the straight running condition and also judge if in the steered condition, and when the vehicle is judged as running straight, calculates the corrective steering torque Tc for suppressing the deviation in running straight, and when judged as being steered, the ECU controls the assisting unit 17 so that the corrective steering torque Tc is given to the rack 15.例文帳に追加

操舵ECU20は、車両1が直進状態にあるか否かを判定する共に、車両1が操舵状態にあるか否かを判定可能であり、車両1が直進状態にあると判断した際に、車両1の直進時における偏向を抑制するための補正操舵トルクTcを算出し、車両1が操舵状態にあると判断された際に、ラック15に補正操舵トルクTcが付与されるように電動アシストユニット17を制御する。 - 特許庁

It is constituted so that the actuators 1 to 4 are driven by the control unit 9, to move the centroid positions of the cylinders and adjust imbalance torque.例文帳に追加

アクチュエータ1〜4が備えられ液体6の封入されたシリンダ101〜104と、各シリンダを連結する連結ホース5と、制御ユニット9とからマスバランス調整機構を構成し、制御ユニット9によりアクチュエータ1〜4を駆動することでシリンダの重心位置を移動させ、アンバランストルクを調整する構成とした。 - 特許庁

To provide a unidirectional intermittent feed unit with a unidirectional torque limiter incorporated in a ratchet wheel and its inner ring fixed to a housing, having improved feeding accuracy while keeping the rotating radius of the ratchet wheel constant by setting a range receiving radial force on the inner ring through the ratchet wheel to be constant.例文帳に追加

ラチェットホイールに一方向型トルクリミッタを組み込み、該トルクリミッタの内輪をハウジングに固定した一方向間欠送りユニットにおいて、ラチェットホイールを通じて内輪に作用するラジアル力を受ける範囲を一定に定めることによりラチェットホイールの回転半径を一定に保つようにし、送り精度を向上させることである。 - 特許庁

The elevator control panel 6 adds the differential value to the predetermined offset correction quantity if the differential value of the door closure stand-by load value indicated by the door closure stand-by load signal output from the load signal output unit subtracted from the non-loaded torque load signal conversion value stored in a load signal storage device 12 in advance is within a predetermined load displacement.例文帳に追加

エレベータ制御盤6は、荷重信号記憶装置12に予め記憶された無積載時トルク荷重信号換算値から荷重信号出力部より出力された戸閉待機時荷重信号で示される戸閉待機時荷重値を減算した差分値が所定の荷重変位以内ならば、所定のオフセット量補正量に差分値を加算する。 - 特許庁

例文

To provide a bearing unit assuring superior reliability capable of suppressing the rise or change of a torque and the generation of lubricant leakage by making controllable the flow condition of the lubricant in the internal space of a bearing, retaining desired lubricating performance over the whole internal space of the bearing, and allowing a stable, continuous use over a long period of time.例文帳に追加

軸受内部空間の潤滑剤の流動状態を制御可能にして、トルクの上昇や変動、潤滑剤漏れの発生を抑制すると共に、軸受内部空間に亘って所望の潤滑性能を保持し、長期に亘って安定して使用し続けることが可能な信頼性に優れた軸受ユニットを提供する。 - 特許庁

例文

To provide an engine control unit determining whether or not a sudden change in ETC characteristic has occurred, timely learning the ETC characteristic, and thus suppressing racing of an engine and enhancing the torque achieving accuracy thereof, at a time other than the opportunity of a regular air volume learning in a vehicle having no idle state or a less frequent opportunity of the idle state.例文帳に追加

アイドル状態が存在しない又はアイドル状態の機会が少ない車両において、定期的な空気量学習の機会以外に、ETC特性変化の急変発生有無を判定して、ETC特性をタイムリに学習し、エンジンの回転吹け上がり抑制・トルク実現精度向上を図ることができるエンジンの制御装置を提供する。 - 特許庁

When the engine 11 is in a stopped state, whether the stop position is within a reasonable range concerning the execution of the start of combustion is determined, and when it is determined that the stop position is not within the reasonable range, the fastening and release of an intermittence unit 121 is performed at least one time, thereby torque can be applied from the driving wheel 14 side to the engine 11.例文帳に追加

エンジン11が停止しているときには、その停止位置が燃焼始動の実行に関して適正範囲内にあるか否かを判断すると共に、適正範囲内にないときには、断続手段121の締結及び開放を少なくとも1回、行うことによって、エンジン11に駆動輪14側からトルクを与える。 - 特許庁

An electronic control unit 1 predicts the timing of occurrence of vibration during acceleration of the vehicle body and executes torque-down of an engine 2 in response to the confirmation of fluctuations of a rotation speed detection value of a transmission axle output shaft by a gap sensor 4 caused by posture changes of the engine 2 and transmission axle due to switching from driven state to a neutral state.例文帳に追加

電子制御ユニット1は、被駆動状態から中立状態への切り替わりに伴うエンジン2及びトランスアクスルの姿勢変化に起因したギャップセンサー4によるトランスアクスル出力軸の回転速度検出値の変動の確認に応じて、車体の加速時振動の発生時期を予測し、エンジン2のトルクダウンを実施する。 - 特許庁

The hybrid vehicle 20 includes: wheels; a lock mechanism 36 fixing the wheels; a motor MG2; an engine 22; a power dividing mechanism 30 transmitting torque from the motor MG2 and the engine 22 to driving shafts of the wheels; and a control unit 70 controlling the motor MG2 and the engine 22 and variably controlling the distribution ratio of the power dividing mechanism 30.例文帳に追加

ハイブリッド車両20は、車輪と、車輪を固定するロック機構36と、モータMG2と、エンジン22と、モータMG2およびエンジン22からのトルクを車輪の駆動軸に伝達する動力分割機構30と、モータMG2およびエンジン22を制御するとともに動力分割機構30の分配比を可変に制御する制御ユニット70とを備える。 - 特許庁

Then, a torque control unit 58 of a control device 44 switches damping control for controlling a drive force of the linear motor in accordance with an operation state of a washing and drying machine 21, detection output of a position sensor 8 for detecting an amount of displacement of the power suspension 11, and detection output of the acceleration sensors 41, 42, and regenerative control for regenerating power generated by the linear motor.例文帳に追加

そして、制御装置44のトルク制御部58は、洗濯乾燥機21の運転状態と、電動サスペンション11の変位量を検出する位置センサ8の検出出力と、加速度センサ41,42の検出出力とに応じてリニアモータの駆動力を制御する制振制御と、リニアモータにおいて発生する電力を回生する回生制御とを切り替える。 - 特許庁

To provide a hybrid drive unit for restoring an electric power supply means brought into a low-voltage state to a usual state, and for restraining a driving force of a vehicle from being fluctuated, which is not intended by a driver, by transmission, to wheels, of an output torque of the first rotary electric machine for starting an engine.例文帳に追加

低電圧状態となった電力供給手段を通常状態に復帰させることができるとともに、エンジンを始動するための第一回転電機の出力トルクが車輪まで伝達されて運転者が意図しない車両の駆動力変動が生じることを抑制できるハイブリッド駆動装置を提供する。 - 特許庁

When the power train control unit detects a start request predicting signal to predict the start request produced before the start request from a power source, for example, a key-in state signal, it brings the transmission torque variable mechanism into a release state, or brings it in a neutral state by releasing the engagement of the transmission mechanism.例文帳に追加

パワートレーン制御ユニットは、動力源の始動要求に先立って発生する始動要求を予測する始動要求予測信号,例えば、キーイン状態の信号を検出すると、伝達トルク可変機構を解放状態にし、若しくは、伝達機構の噛合いを解放してニュートラル状態となるように制御する。 - 特許庁

A thin motor 100 includes a cross roller bearing 14 having an inner ring 14a and an outer ring 14b, a stator 22 supported by the inner ring 14a, a rotor 12 supported by the outer ring 14b, a motor unit 16 which applies a rotation torque to the rotor 12, and a resolver 30 which detects a rotation angle position of the rotor 12.例文帳に追加

薄型モータ100は、内輪14aおよび外輪14bを有するクロスローラ軸受14と、内輪14aに支持されるステータ22と、外輪14bに支持されるロータ12と、ロータ12に回転トルクを付与するモータ部16と、ロータ12の回転角度位置を検出するレゾルバ30とを備える。 - 特許庁

To improve feeding accuracy by reducing a backlash amount of a sprocket member, in a one-way intermittent feeding unit composed by combining a sprocket member integrated with a ratchet, a fixation shaft member rotatably supporting it, a one-way clutch type torque limiter, a feeding claw engaged with the rachet, and a rocking member supporting the feeding claw.例文帳に追加

ラチェットと一体のスプロケット部材、これを回転自在に支持する固定軸部材、一方向クラッチ型トルクリミッタ、前記ラチェットに係合された送り爪、該送り爪を支持する揺動部材を組み合わせた一方向間欠送りユニットにおいて、スプロケット部材のバックラッシュ量を減少させて送り精度を向上させることである。 - 特許庁

A torque assist control unit 150 includes a fourth rotor sensor 118a as vehicle speed sensor that detects the vehicle speed V of the hybrid vehicle 10; an accelerator sensor 152 that detects an amount of accelerator operation Acc; and ECU 158 provided with an assist map 190 in which output command reference values Com0 for the drive motor 34 are defined based on vehicle speed V and an amount of accelerator operation Acc.例文帳に追加

トルクアシスト制御装置150は、ハイブリッド車両10の車速Vを検出する車速センサとしての第4ロータセンサ118aと、アクセル操作量Accを検出するアクセルセンサ152と、車速V及びアクセル操作量Accに基づいて駆動モータ34に対する出力指令基準値Com0を規定するアシストマップ190を備えるECU158とを有する。 - 特許庁

This microactuator is equipped with a stage 4 which mounts an object of positioning, a frame 2 where this stage 4 is fixed and mounted integrally, a piezoelectric member 3 which is mounted on this frame 2 and elastically transforms based on an applied drive signal, and a drive unit which applies the drive signal to this piezoelectric member, and the microactuator gives the frame 2 torque by expanding and contracting the piezoelectric element 3.例文帳に追加

位置決め対象物を搭載するステージ4と、このステージ4が一体的に固定装着されるフレーム2と、このフレーム2に装備され印加される駆動信号に基づいて伸縮変形する圧電部材3と、この圧電部材に駆動信号を印加する駆動装置と、を備え、圧電素子3を、伸縮することによりフレーム2に回転力を付勢するよう配置した。 - 特許庁

To provide a steering system of an automobile capable of transmitting the electric power and the data between an automobile and a steering wheel in an unit of a compact structure utilized under the constant induction principle, solving the problems on the measurement of a steering angle and the generation of torque, and being realized with the minimum components with low cost, when the request for a structural space is very small.例文帳に追加

終始誘導原理で利用するコンパクトな構造ユニット内で自動車とハンドルの間の電力とデータの伝達や、ステアリング角の測定およびトルク発生の問題を解決でき、構造空間の要請が非常に少ない場合、できる限り少ない部品で低コストを実現する自動車のステアリング装置。 - 特許庁

The control system includes an electronic control unit, for example, a computer or a microprocessor not limited by but calculating and/or processing one or a plurality of operation parameters of a vehicle including clutch input and output speeds, slip of the whole clutch, clutch torque, a present clutch output, a cumulative clutch output, a temperature delta (in other words, variation) of the clutch, and a clutch temperature.例文帳に追加

制御システムは、それらに制限されるものではないがクラッチ入力及び出力速度、クラッチ全体のスリップ、クラッチ・トルク、現在のクラッチ出力、累積クラッチ出力、クラッチの温度デルタ(つまり変化)、及びクラッチ温度を含む車輌の1つ又は複数の動作パラメータを計算及び/又は処理する電子制御ユニット、例えばコンピュータ又はマイクロプロセッサを含む。 - 特許庁

The fixing unit has an elastic component 2b arranged on the outside of the shaft 2a, a heater roller 2 arranged outside this elastic component and containing a cylindrical metal conductor layer 2c, a pressure roller 3 pressed to the heater roller by a pressing mechanism 4, and a drive mechanism 50 to turn the heater roller by giving a torque to the metal conductor layer.例文帳に追加

定着装置は、軸部材2aの外側に配置されている弾性部材2bと、この弾性部材の外側に配置され、円筒状に形成されている金属導電層2cとを含む加熱ローラ2と、加圧機構4により加熱ローラに押し当てられている加圧ローラ3と、金属導電層に回転力を与え、加熱ローラを回転させる駆動機構50とを備えている。 - 特許庁

This agitation unit is composed of a fixed member having a long hole, a plate 10 slidably mounted on the fixed member orthogonally to the long hole, a motor 7 fixed on the plate 10 in opposition to the long hole, a protrusion furnished eccentric to the motor shaft and engaged with the long hole and a rotor rotatably mounted on the plate 10 and rotated by the torque transmitted from the motor shaft.例文帳に追加

長長穴を有する固定部材と、該固定部材上に該長穴と直交する方向に摺動可能に取り付けられたプレートと、該プレート上に前記長穴と対向して固定されたモータと、モータ軸から偏芯させて設けられ、前記長穴と嵌合する突起と、前記プレート上に回転可能に取り付けられ、モータ軸から回転力が伝達されて回転する撹拌子とから成るようにした。 - 特許庁

A control unit causes the rotary shaft 4 of a main motor 3 to rotate, according to an operation pattern input to an operation button in an operation board, and causes a casing 2 to roll from a grounded state where a first surface 2a is grounded with one side of the first surface 2a as the turning axis O, by the reaction force of the rotation torque of the main motor 3.例文帳に追加

制御ユニットは、操作ボードの操作ボタンに入力された動作パターンに応じてメインモータ3の回転軸4を回転させ、メインモータ3の回転トルクの反力により筐体2を第1面2aが接地する接地状態から、第1面2aの一辺を回動中心Oとして筐体2を転動させることを特徴とする - 特許庁

This compressor unit is provided with, for example, the water wheel 1 as a rotational power generating means driven by water power, a reduction gear 2, an air compressor 3 provided with plural operational cylinders 14, a compressed air storage tank 4, and a control device 8 adjusting load of the air compressor 3 according to torque provided by the water wheel.例文帳に追加

本発明のコンプレッサユニットは、例えば、水力で駆動する回転動力発生手段としての水車1と、変速機2と、複数の作動シリンダ14を備えた空気圧縮機3と、圧縮空気貯留タンク4と、水車1で得られるトルクに応じて空気圧縮機3の負荷を調節する制御装置8を備えている。 - 特許庁

To enhance feeding accuracy by reducing the amount of backlash of a sprocket member in a one direction intermittent feeding unit in which the sprocket member integrated with a rachet, a fixed shaft member for rotatably supporting this, a one direction clutch type torque limiter, a feeding pawl engaged with the rachet and a pivot member for supporting the feeding claw are combined.例文帳に追加

ラチェットと一体のスプロケット部材、これを回転自在に支持する固定軸部材、一方向クラッチ型トルクリミッタ、前記ラチェットに係合された送り爪、該送り爪を支持する揺動部材を組み合わせた一方向間欠送りユニットにおいて、スプロケット部材のバックラッシュ量を減少させて送り精度を向上させることである。 - 特許庁

The electrical control unit 50 corrects the reference drive torque on the basis of both the proportional term of friction loss of the automatic shift 30 which varies according to the rotation speed of the turbine and the constant term of friction loss of the automatic shift 30, and estimates vehicle mass on the basis of an estimated drive force based on this and vehicle acceleration.例文帳に追加

また、電気制御装置50は、タービン回転速度に応じて変動する自動変速機30の摩擦損失の比例項と、自動変速機30の摩擦損失の定数項とに基づき基準駆動トルクを補正し、これに基づく推定駆動力と、車両の加速度とに基づき車両質量を推定する。 - 特許庁

To provide a motor unit that is reduced in an operation burden included in a CPU (including an MPU) in an operation processing device, can prevents the generation of a torque ripple by sine wave drive, and has a failure detection function with an angle detection part formed in a double system, and a motor drive control device.例文帳に追加

本発明は上述のような事情からなされたものであり、本発明の目的は、演算処理装置に含まれるCPU(MPUを含む)の演算負担を小さくし、正弦波駆動でトルクリップルを発生させないように、角度検出部を2重系とした故障検出機能を有するモータ装置及びモータ駆動制御装置を提供する。 - 特許庁

A controller 18 adjusts maximum absorption torque of the respective hydraulic pumps 7 to 9 in response to the size of the approach ratio α by calculating the approach ratio α per unit time of them based on the target engine speed and the actual engine speed of the engine 1 detected by an engine speed sensor 1a and a stroke sensor 17a.例文帳に追加

コントローラ18が、エンジン回転数センサ1aおよびストロークセンサ17aにおいて検出されたエンジン1の目標回転数と実回転数とに基づいて、これらの単位時間当たりの接近率αを算出し、接近率αの大きさに応じて各油圧ポンプ7〜9の最大吸収トルクを調整する。 - 特許庁

A system identification unit 10 identifies an identification formula describing the dynamic characteristics of the vehicular behavior from the control input (shaft torque of a crank shaft) at the ABS control to the control output (rotational speed of wheels) as a PWARX model to be changed in total three discrete states including the increasing state, the decreasing state and the keeping state of the brake pressure.例文帳に追加

システム同定部10は、ABS制御時における制御入力(クランク軸の軸トルク)から制御出力(車輪の回転速度)までの車両挙動の動特性を記述する同定式を、ブレーキ圧の上昇状態、下降状態及び保持状態という合計3離散状態で切り替わるPWARXモデルとして同定を行う。 - 特許庁

Based on a learning value obtained by the slip ratio leaning means 106, a target slip ratio calculation means 107 calculates a target slip ratio of the torque convertor 2 in a clutch oil pressure control and an electronic control unit 10 and the oil pressure control device 6 executes the clutch oil pressure control during an idle neutral control based on the calculated target slip ratio.例文帳に追加

このスリップ率学習手段106により得られた学習値に基づいて、目標スリップ率算出手段107は、クラッチ油圧制御におけるトルクコンバータ2の目標スリップ率を算出し、電子制御ユニット10および油圧制御装置6は、算出された目標スリップ率に基づいて、アイドルニュートラル制御時におけるクラッチ油圧制御を行う。 - 特許庁

The motor inspection apparatus 100 comprises an invertor 2, a motor control ECU 3, a torque meter 4, a load motor 5. a load motor control unit 6, an AC power measuring instrument 7, a DC power measuring instrument 8, a DC power supply 9, a motor output performance inspection/control apparatus 10, and an electromagnetic switch for motor power cable connection 11.例文帳に追加

モータ検査装置100は,インバータ2と,モータ制御ECU3と,トルクメータ4と,負荷モータ5と,負荷モータ制御部6と,交流電力計測器7と,直流電力計測器8と,DC電源9と,モータ出力性能検査制御装置10と,モータパワーケーブル接続用電磁開閉器11とを備えている。 - 特許庁

A fluid pressure controller 104 is interposed between a wheel cylinder 6 of a drum brake unit 100 and a master cylinder 102 generating fluid pressure responding to the braking operation, and the fluid pressure controller 104 is provided with a fluid pressure return prevention means 110 preventing the fluid pressure from returning to the master cylinder 102 side by a torque reversion phenomenon right after the stop of the vehicle.例文帳に追加

ドラムブレーキユニット100のホイールシリンダ6とブレーキ操作に応じて液圧を発生するマスタシリンダ102との間に液圧制御装置104が介在し、前記液圧制御装置104は車両停止直後のトルク反転現象によるマスタシリンダ102側への液圧戻りを防止する液圧戻り防止手段110を備える。 - 特許庁

A positioning pin 19 for positioning the center of a lead pin guide hole 18 formed on a lead pin guide 17 fitted to a through hole 20 formed on a control board 13b of a motor control unit on the same linear line as a central line of the lead pin 14 electrically connected to a torque sensor 12 is provided on a housing 6.例文帳に追加

モータ制御ユニットの制御基板13bに形成された貫通孔20に嵌合してリードピンガイド17に形成されたリードピン案内孔18の中心をトルクセンサ12と電気的に接続されたリードピン14の中心線と同一直線上に位置決めする位置決めピン19をハウジング6に設ける。 - 特許庁

The elevating unit 7 has an elevating rotary drive means 22 as a driving source for the elevating motion of the elevating base 3 and the elevating speed and the force of the elevating base 3 can be changed by controlling the elevating rotary drive means 22 at a specified rotary speed or specified torque.例文帳に追加

前記昇降ユニット7は、昇降台3の昇降動作させるための駆動源として昇降用回転駆動手段22を有し、この昇降用回転駆動手段22を所定の回転速度または所定のトルクで駆動するよう制御することにより、昇降台3の昇降速度および昇降に係る力を変更できるようになっている。 - 特許庁

Voltage is outputted from the strain gauge 9a or 9b by pressing from the upper shaft 1 and the housing part 4 when rotating the upper shaft 1 by operating a handle, this voltage is transmitted to an electric circuit 12 via an antenna 11 from a transmitter 10, and a torque converted here is transmitted to a control unit.例文帳に追加

ハンドルが操作されて上部シャフト1が回転されたときの上部シャフト1およびハウジング部4からの加圧によって歪みゲージ9aあるいは9bより電圧を出力させ、これを発信器10よりアンテナ11を介して電気回路12に発信し、ここで換算されたトルク量をコントロールユニットに送信する。 - 特許庁

In the controllers, a table processing unit 6 performs scheduling wherein a frequency Fn and a carrier frequency Fcn at a time Tn according to an operation pattern are set, the carrier frequency is decreased as needed in acceleration and deceleration of a speed command, and the carrier frequency is restored in acceleration, thereby obtaining torque responsiveness needed in acceleration and deceleration period.例文帳に追加

この装置において、テーブル処理部6は運転パターンに従った時刻Tnにおける周波数Fnとキャリア周波数Fcnが設定され、速度指令の減速時に必要に応じてキャリア周波数を下げ、加速時にキャリア周波数を元に戻し、加減速期間に必要なトルク応答を得るスケジューリングとする。 - 特許庁

This power transmission comprises the engine constituted by having multiple cylinders, a continuously variable transmission CVT variably changing the engine rotation speed, a control valve CV variably setting the line pressure for variable speed control, and an electric control unit ECU calculating an engine output shaft torque when the engine deceleratively travels under the partial cylinder driving state.例文帳に追加

複数の気筒を有して構成されるエンジンEと、エンジン回転を変速する無段変速機CVTと、変速制御用のライン圧を可変設定するコントロールバルブCVと、エンジンが部分気筒運転状態で減速走行するときのエンジン出力軸トルクを算出する電気制御ユニットECUを備えて動力伝達装置が構成される。 - 特許庁

The control unit decides the target action point of an outer rotor shaft that is a driving shaft from requirement output (S106), and when the target action point is in the under drive region, a WOT line where engine torque can be made maximum is selected as the action line of an engine (S116), to raise a switch flag from over to under drive securing (S118).例文帳に追加

制御ユニット90は要求出力から駆動軸であるアウタロータ軸35の目標動作点を決定し(S106)、その目標動作点がアンダードライブ領域にある場合には、エンジン50の動作線として、エンジン50のトルクが最大となるWOTラインL2を選択し(S116)、オーバードライブ結合からアンダードライブ結合への切換フラグを立てる(S118)。 - 特許庁

To provide a digital servo control unit using a feedforward signal, enabling the reduction of a positional deviation during a motor operation or the reduction of an overshoot amount when positioning the motor, and further, the reduction of noise when the motor is operating at a constant speed, by reducing fluctuation in a speed or torque feedforward signal during the motor operation caused by the influence of a quantization error.例文帳に追加

モータ動作中の位置偏差を小さく、または、モータ位置決め時のオーバーシュート量を小さくすることができた、更に、モータ動作中の速度またはトルクフィードフォワード信号が量子化誤差の影響によるばたつきを低減して、モータが一定速度で動作している時の騒音を小さくすることができるフィードフォワード信号を用いたディジタルサーボ制御装置を提供する。 - 特許庁

In an assembly method of a magnetic disk unit by which a cover is superimposed on a base via a seal material and the cover is fixed by fastening to the base with a plurality of fitting screws, a plurality of screw fastening drivers support each fitting screw respectively, while driving all screw fastening drivers are driven simultaneously by torque of these screw fastening driver are synchronized and screwed and inserted.例文帳に追加

ベースにシール材を介してカバーを重ね合わせ、複数の取付けネジでベースに対してカバーを締結固定してなる磁気ディスク装置の組立方法であり、それぞれの取付けネジを複数のネジ締めドライバがそれぞれ支持し、全てのネジ締めドライバを同時に駆動するとともにこれらネジ締めドライバのトルクを同期させて螺挿する。 - 特許庁

To perform the torque restriction of a motor more properly in releasing the gate interruption of an invertor for driving a motor, in a vehicle having a three-axial power output unit such as a planetary gear mechanism connected to a driving shaft linked to an axle and the output shaft of an internal combustion engine and the rotary shaft of the motor.例文帳に追加

車軸に連結された駆動軸と内燃機関の出力軸と発電機の回転軸とに接続された遊星歯車機構などの3軸式動力出力器を有する車両において、発電機を駆動するためのインバータのゲート遮断を解除する際における発電機のトルク制限をより適正に行なう。 - 特許庁

The moving communication terminal is characterized to include a first body; a second body rotatably coupled with the first body; a hinge coupling part rotatably interconnecting the first body and the second body; and a hinge unit mounted on the hinge coupling part and capable of adjusting torque applied on the second body when the second body is opened and closed.例文帳に追加

移動通信端末機は、第1ボディーと、前記第1ボディーと回動可能に連結される第2ボディーと、前記第1ボディーと第2ボディーとの間を回動可能に連結するヒンジ連結部と、前記ヒンジ連結部に装着され、前記第2ボディーを開閉するときに第2ボディーに加わるトルクを調節できるヒンジユニットと、を含むことを特徴とする。 - 特許庁

A controller 18 calculates the access ratio α per unit time on the basis of the target speed of the engine 1 detected by an engine speed sensor 1a and a stroke sensor 17a and the actual value, and adjusts the maximum absorption torque of each of hydraulic pumps 7-9 according to the magnitude of the access ratio α.例文帳に追加

コントローラ18が、エンジン回転数センサ1aおよびストロークセンサ17aにおいて検出されたエンジン1の目標回転数と実回転数とに基づいて、これらの単位時間当たりの接近率αを算出し、接近率αの大きさに応じて各油圧ポンプ7〜9の最大吸収トルクを調整する。 - 特許庁

In this penetration tester, test data can be obtained in the process in which a rod 7 is forced to penetrate into a ground by giving a load to the rod 7, while regarding the torque T as a loss of the load, a net load is obtained, the tester is provided with a control unit 10 correcting the test data in accordance with the net load.例文帳に追加

本発明は、貫入ロッド7に荷重を負荷して地中に貫入する過程で試験データを得る貫入試験機であって、貫入ロッド7に作用する回転トルクTを取得し、この回転トルクTを荷重の損失値とみなして正味荷重を求め、この正味荷重に応じて試験データを補正する制御ユニット10を備えている。 - 特許庁

An upper shaft part 1a and a lower shaft part 1b formed by vertically dividing a steering shaft 1 are joined by a coil spring 7 coaxially arranged with these shaft parts, a torsional torque quantity of the coil spring 7 generated when rotating the upper shaft part by rotation of a handle is detected by a detecting mechanism, and is outputted to a control unit.例文帳に追加

ステアリングシャフト1を上下に分割することによって形成された上部シャフト部1aおよび下部シャフト部1bの間をこれらと同軸状に配置されたコイルバネ7によって結合し、ハンドルの回転によって上部シャフト部が回転させられたときに生ずるコイルバネ7の捩れトルク量を検出機構により検出してコントロールユニットに出力する。 - 特許庁

The control unit 26 determines a modulation rate from a system voltage command value VH* and motor-required voltage calculated on the basis of a torque command value Tr*, and when the modulation rate reaches or exceeds the maximum modulation rate in sinusoidal wave PWM control during non-boosting operation of the converter 20, the start of the boosting operation by the converter 20 is requested.例文帳に追加

制御部26は、トルク指令値Tr*に基づいて算出されるモータ必要電圧およびシステム電圧指令値VH*から変調率を求め、コンバータ20の非昇圧動作時に変調率が正弦波PWM制御における変調率最大値以上であるときにコンバータ20による昇圧動作の開始を要求する。 - 特許庁

例文

Since an extension/contraction shaft 20 mutually nonrotatably and slidably fitting a male shaft 1 and a female shaft 2 is interposed between an output shaft 56 of the column assist type electric power steering device 53 and a pinion shaft 61 of a steering gear unit 60, the stable sliding load is realized and the torque can be transmitted in a high rigid state while surely preventing rattling.例文帳に追加

コラムアシスト型電動パワーステアリング装置53の出力軸56と、ステアリングギヤユニット60のピニオン軸61軸との間に、雄軸1と雌軸2を相互に回転不能に且つ摺動自在に嵌合した伸縮軸20が介装してあることから、安定した摺動荷重を実現すると共に、ガタ付きを確実に防止して、高剛性の状態でトルクを伝達できる。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS