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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "REAR-AXLE"に関連した英語例文

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"REAR-AXLE"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 228



例文

To provide a vehicular rear wheel suspension system having a sufficiently large rear axle load to a rebound stroke, and satisfying a tilt angle of a middle axle.例文帳に追加

リバウンドストロークに対する後車軸荷重が十分大きく、かつ中間車軸の傾角を満足する、車両の後輪懸架装置を得る。 - 特許庁

The first output disc 2 is coupled with the front axle 7 while the second output disc 2' is coupled with the rear axle 6.例文帳に追加

第1の出力ディスク2は前車軸7に結合され、第2の出力ディスク2′は後車軸6に結合されている。 - 特許庁

Output from the clutch is transmitted to a bevel gear set and the bevel gear set drives a rear propeller shaft, the rear differential gear, and a rear axle.例文帳に追加

クラッチの出力はベベル歯車セットに提供され、該ベベル歯車セットが後推進軸、後差動装置及び後車軸を駆動する。 - 特許庁

A vehicle 1 is stopped at an initial stop position P1, where a rear axle center A0 nearly becomes the center line of a passage width U.例文帳に追加

リヤアクスル中心A0が通路幅Uのほぼ中心線上となる初期停止位置P1に車両1を停止させる。 - 特許庁

例文

To increase the connection strength of connection of links and the rigidity of a rear axle case in a riding type rice transplanter in which a chassis rear part is supported by rear struts supported by the rear axle case and the links for lifting a seeding planting device are connected to the rear struts.例文帳に追加

リアアクスルケースで支持されたリア支柱でシャーシ後部を支持すると共に、苗植装置を昇降させるリンクがリア支柱に連結されている乗用型田植機において、リンクの連結強度とリアアクスルケースの堅牢性とを向上させる。 - 特許庁


例文

The device is provided with a rear axle 36 including a prime motor 12, a trans axle 14, a power take out device, a rear axle 36 including a pair of adjustment clutches 120A, 120B capable of independently controlling and driving the rear part axles 38 and the rear wheels 40, various sensors 56, 58, 60, 62, and a microprocessor 50.例文帳に追加

該装置は、原動力機12、トランスアクスル14、動力取り出し装置、後部車軸38と後輪40を駆動する一対の独立に制御可能な調整クラッチ120A、120Bを有するリア・アクスル36と、種々のセンサ56、58、60、62とマイクロプロセッサ50とを具備する。 - 特許庁

To provide an emergency running device of a front two-axle three-axle vehicle capable of assuring a proper drive force to avoid that the vehicle is brought into the state of being not allowed to run by lowering a rear axle which tends to rise according to the state of a road to surely bring the rear axle into contact with a road surface.例文帳に追加

道路状況に応じて浮き上がろうとする後軸を下降させ、後輪を路面に対し確実に接地させて適正な駆動力を確保し得、走行不能状態を回避し得る前二軸三軸車の非常走行装置を提供する。 - 特許庁

To allow the effective use of a prior rear axle part, by using a differential mechanism 25 for a front axle part and the brake mechanism 36 only in a rear axle part 51 and reduce weight by reducing the number of parts of a brake mechanism and reduce the length and weight of a brake shaft 37.例文帳に追加

フロントアクスル部にデフ機構25を用い、リアアクスル部51にブレーキ機構36のみを用いて、従前のリアアクスル部の有効使用を可能とさせると共に、ブレーキ機構36の部品点数を削減させ且つブレーキ軸37の長さを短縮させて重量の軽減化を図る。 - 特許庁

Also, shims used for the adjustment of the clearance are not used on both shafts 22 and 23 of the rear axle part 7, and the rear axle part 7 is axially positioned by fitting the key 43 into the groove 42 of the shaft 22 and installed on a body 2 side.例文帳に追加

また、リヤアクスル部7の両側の軸22、23には従来隙間調整用として用いていたシムを使用せず、軸22の溝42とキー43との嵌め込みによりリヤアクスル部7の軸方向の位置決めをして車体2側に取り付ける。 - 特許庁

例文

A geared transmission mechanism 23 is provided in a rear transmission case 12 for changing a travelling speed, the brake mechanism 36 is only arranged on the rear axle part 51 of the rear transmission case 12, and the brake shaft 37 of the brake mechanism 36 is supported by the rear transmission case 12 and the rear axle part 51.例文帳に追加

走行速度を変速させるギヤ式変速機構23を後変速ケース12に備え、後変速ケース12のリアアクスル部51にブレーキ機構36のみを配置させると共に、後変速ケース12とリアアクスル部51とにブレーキ機構36のブレーキ軸37を支持させる。 - 特許庁

例文

A right and a left rear axle housings 32L, 32R are formed to be symmetric on the right and left to a center line 47 connecting a support part 45 of a rear axle shaft to a support part 46 of a wheel disc shaft, and installation parts 48, 49 are provided at symmetric positions on the right and the left.例文帳に追加

左右のリヤアクスルハウジング32L,32Rは、リヤアクスル軸の支持部45とホイールディスク軸の支持部46を結ぶ中心線47を中心として左右対称形に形成され、且つ、左右対称位置に夫々取付部48,49が設けられている。 - 特許庁

To provide a rice transplanter provided with an engine, a transmission case, an axle case arranged separatedly in a rear side of the transmission case, and a longitudinal-directional frame for connecting the transmission case and the rear axle case, and capable of arranging the engine between a front axle and a rear axle as to a vehicular longitudinal direction, while simplifying structure of the longitudinal-directional frame.例文帳に追加

エンジンとミッションケースと前記ミッションケースから後方へ離間配置されたリヤアクスルケースと前記ミッションケース及びリヤアクスルケースを連結する前後方向フレームとを備えた田植機であって、前後方向フレームの構造簡略化を図りつつエンジンを車輌前後方向に関し前車軸及び後車軸の間に配設させ得る田植機を提供する。 - 特許庁

The frame structure comprises a frame member serving as a main structural body, a fork for receiving a mounting block assembly, a rear axle rotatably supporting a pair of wheels at its ends, a generally inverted- U-shaped handle member, a T-shaped interconnect mechanism, and a cam lever means pivotally supported against the rear axle.例文帳に追加

主構造体となるフレーム部材と、マウンティングブロック組立体を受け入れるフォークと、1対のホイールをその端部で回転可能に支持するリアアクスルと、概ね倒立U字形のハンドル部材と、T字形の相互連結メカニズムと、リアアクスルにピボット支持されたカムレバー手段とを備える。 - 特許庁

There are provided a first chain sprocket mechanism 21 for transmitting the force between a crank shaft 3 and an intermediate shaft 11 by providing the intermediate shaft 11 between and in parallel with the crank shaft 3 and a rear axle 5 of a bicycle 1, and a second chain sprocket mechanism 27 for transmitting the force between the intermediate shaft 11 and the rear axle 5.例文帳に追加

自転車1のクランク軸3と後輪軸5とに平行に中間に中間軸11を設け、クランク軸3とこの中間軸11との間で力を伝達する第1チェーン・スプロケット機構21と、中間軸11と後輪軸5との間で力を伝達する第2チェーン・スプロケット機構27と、を設ける。 - 特許庁

To provide a rear axle of a front drive vehicle that prevents blocking of movement of a damper and damaging of an oil line and the damper without a part to interfere the oil line of a hydraulic brake or the damper transformed at transit time, even when an existing rear axle is processed and the axle is post attached, and to provide an axle mounting tool.例文帳に追加

既成のリアアクスルを加工して車軸を後付けする場合でも、油圧ブレーキのオイルラインや走行時に変形するダンパに干渉する部分がなく、ダンパの動きを妨げたり、オイルラインやダンパを損傷させることを防止した前輪駆動自動車のリアアクスル及び車軸取付具を提供する。 - 特許庁

This suspension device used for absorbing a shock given from a road surface on which a vehicle travels comprises an air spring 1 fixed between the frame and the front axle or the rear axle of the vehicle and a leaf spring (2) having both ends fixed to the frame of the vehicle and fixed to the front axle or rear axle of the vehicle through U-bolts 4.例文帳に追加

自動車が走行中の路面等から受ける衝撃を吸収するために用いられるサスペンション装置であって、車両のフレームとフロントアクスルあるいはリアアクスル間に固定されるエアースプリング(1)と、両端部が車両のフレームに取り付けられるとともに、Uボルト(4)によって、フロントアクスルあるいはリアアクスルに固定されるリーフスプリング(2)と、を具備したことを特徴とする。 - 特許庁

A rear axle assembly for an automobile includes two clutch packs for supplying torque to right and left driven axles of the automobile.例文帳に追加

自動車の右側被駆動車軸及び左側被駆動車軸にトルクを供給するための2つのクラッチパックを含む自動車用の後車軸組立体。 - 特許庁

The oscillation frame 45 is fixed to the truck frame 46 and rotatably mounted to the rear axle housing, and thereby the oscillation frame supports the truck frame 46 so as to be oscillated.例文帳に追加

揺動フレーム45は、トラックフレーム46に固定されるとともに、リアアクスルハウジングに対して回転可能に取り付けられることで、当該トラックフレーム46を揺動可能に支持する。 - 特許庁

In a suspension assembly 10 including a first suspension member such as a rear axle housing 12 having first and second opposing sides 14, the housing 12 includes spaced apart corners 16.例文帳に追加

第1のサスペンション部材、例えば、第1および第2の対向する側部14を有する後方アクスルハウジング12を含むサスペンション組立体10において、ハウジング12は、間隔をあけて配置されたコーナー16を含む。 - 特許庁

Thus, the transmission part, the differential part and the rear axle part are sequentially connected to interlock each other in the longitudinal direction, whereby the assembling work can be easily performed from the rear.例文帳に追加

このようにして、ミッション部とデファレンシャル部とリヤアクスル部とを前後方向に順次連動連設するようにしているため、これらの組み付け作業を後方から楽に行うことができる。 - 特許庁

In a rear axle beam 24 of a forklift 1, a pair of left and right power steering cylinders 8 for steering and driving left and right steering wheels 7, 7 are arranged.例文帳に追加

フォークリフト1のリアアクスルビーム24には、左右の操舵輪7,7を操向駆動するためのパワーステアリングシリンダ8が左右一対設けられている。 - 特許庁

An electric motor is best suited as the drive 2, with its output shaft or deceleration shaft 3 capable of operating in conjunction with the front axle 6 and/or rear axle 7 of the step 1.例文帳に追加

駆動機2としては電動機が最適で、その出力軸又は減速軸3とステップ1の前輪軸6及び/又は後輪軸7とを連動可能とする。 - 特許庁

To enable oil exchange of a rear axle case while carrying a chemical tank in an agricultural work vehicle equipped with a control spraying apparatus and a chemical tank.例文帳に追加

防除散布装置及び薬液タンクを備えた農用作業車において、薬液タンクを搭載したままでリヤアクスルケースのオイル交換をできるようにする。 - 特許庁

A vehicle 1 has a cabin 6 between a front axle 4 and a rear axle 5, and a floor tunnel between a driver's seat 7 and a front passenger seat 8.例文帳に追加

車両1は、前車軸4と後車軸5との間にキャビン6を有し、運転席7と助手席8との間にフロアトンネルを有したものである。 - 特許庁

This steering device 1 include a hydraulic cylinder 5 disposed in a rear axle beam 2, a steering knuckle 4 supporting wheels 3, and tie rods 8 for connecting a piston rod 6 of the hydraulic cylinder 5 to the steering knuckles 4.例文帳に追加

操舵装置1は、リアアクスルビーム2に配設された油圧シリンダ5と、車輪3を支持するステアリングナックル4と、油圧シリンダ5のピストンロッド6とステアリングナックル4との間を連結するタイロッド8とを備える。 - 特許庁

The treads of the rear axle wheels 16A are widened from traveling treads to mounting treads after the load-carrying platform 18 is jacked up to separate the wheels 16A from the ground face by an outrigger 12.例文帳に追加

アウトリガー12により荷台18をジャッキアップして後軸車輪16Aを地面から離間させた後、該後軸車輪16Aを走行用トレッドから搭載用トレッドまで拡幅させる。 - 特許庁

To the left side of a transmission case 15 between a left side tank 11L and a rear axle case 16, an oil path block 160 is bolted where part of a hydraulic circuit 110 is formed.例文帳に追加

ミッションケース15の左側部のうち左側タンク11Lと後車軸ケース16との間に、油圧回路110の一部が形成された油路ブロック160をボルト締結する。 - 特許庁

A rubber block 12 to which a shackle of the auxiliary leaf spring 10 can apply tension is provided between the center of the auxiliary leaf spring 10 and the rear axle.例文帳に追加

補助リーフスプリング10の中心とリアアクスルとの間に、補助リーフスプリング10のシャックルがいつでもテンションを加えられるようにするゴムブロック12がある。 - 特許庁

A controller 22 calculates the distance L between the connecting part D and the rear axle 12a of the trailer 11 based on the respective detection outputs of the front/rear acceleration sensor 17, the vertical acceleration sensor 18, and the stroke sensor 19.例文帳に追加

コントローラ22は、前後加速度センサ17、上下加速度センサ18及びストロークセンサ19の各検出出力に基づいて連結部Dとトレーラ11のリヤアクスル12aとの距離Lを算出する。 - 特許庁

By merely inserting the pin 43 into the elongated hole 42 of the shaft 22, the rear axle part 7 can be positioned in axial direction and installed on a frame 12 side without adjusting the clearance.例文帳に追加

ピン43を軸22の長穴42に挿入するだけで、隙間調整を行なうことなくリヤアクスル部7を軸方向に位置決めしてフレーム12側に取り付けることができる。 - 特許庁

To provide a travel stabilizing device for a hydraulic drive type working vehicle effectively improving linear motion stability or turning performance by appropriately distributing drive force to a front axle and a rear axle.例文帳に追加

駆動力の配分を前側車軸と後側車軸とで適切に行い、直進安定性又は回頭性を実施上有効に高め得る油圧駆動式作業車両の走行安定装置を提供する。 - 特許庁

Moreover, even when the balance of the machine body is offset to either right or left side, the right and left weight balance of the machine body can be maintained by disposing both the HST turning motor and the brake on either one of the right and left rear axle cases.例文帳に追加

また、機体バランスが左右何れかに偏った場合であっても、HST旋回モータと、ブレーキとの両方を、左右リアアクスルケースの何れかに配置して機体の左右重量バランスをとることが可能である。 - 特許庁

A rear axle 8 of a motorcycle 1 is positionally adjustable in the longitudinal direction of a motorcycle body by an adjustment means comprising an adjust plate 16 and an adjust bolt 18.例文帳に追加

自動二輪車1の後車軸8はアジャストプレート16やアジャストボルト18等からなる調節手段により車体前後方向に位置調節可能である。 - 特許庁

A pressing arm 5 is positioned in front of a rear axle through a plane pressure part 7 in view of the traveling direction FR, and supported by a heel plate 4a of a car body extending almost in parallel with respect to the surface of a roadway.例文帳に追加

押圧アーム(5)が、平面状の押圧部(7)を介して走行方向(FR)に見て後車軸の前に位置し、かつ車道表面にほぼ平行に延びる車体のヒールプレート(4a)に支持されている。 - 特許庁

A rear axle shaft 1 is mounted to be in a floating state with respect to the frame through an axle shaft guide block 2 incorporated with an elastic body 7.例文帳に追加

リアアクスルシャフト1を、弾性体7を組み込んだアクスルシャフトガイドブロック2を介してフレームに対してフローティング状態となる様に装着する。 - 特許庁

The engine 18 is supported from front and back with a front bracket 48 of the joint member 32 and a rear bracket 49 of the rear axle case 25.例文帳に追加

エンジン18は、ジョイント部材32に設けた前部ブラケット48とリアアクスルケース25に設けた後部ブラケット49とで前後から支持されている。 - 特許庁

A clamp 38 is disposed between the hanger bracket 5 of the leaf spring 4 and the rear axle housing 12 and, at an upper end of the clamp 38, the harness 32 is clamped.例文帳に追加

更に、前記リーフスプリング4の前記ハンガーブラケット5とリヤアクスルハウジング12の間の部位にクランプ38を配置し、該クランプ38の上端に前記ハーネス32をクランプする。 - 特許庁

The vehicle has at least one drive unit for each of the front axle and the rear axle, and its drive unit is equipped with the electric machinery for driving at least one wheel of either of the axles.例文帳に追加

車両は、フロントアクスルおよびリアアクスルとともに少なくとも1つの駆動装置を有し、その駆動装置はアクスルのうち一方の少なくとも1つのホイールを駆動するための電気機械を備える。 - 特許庁

The rear frame 13 has a front end portion fixed to the working machine support 30, and a rear end portion fixed to a rear axle case or the main frame 12 and positioned lower than the main frame 12 in a side view.例文帳に追加

リアフレーム13は、前端部が作業機支持部30に固定され、後端部がリアアクスルケース又はメインフレーム12に固定され、側面視においてメインフレーム12より下方に配置される。 - 特許庁

To provide a rear axle with a simple and economic shock absorber mounting section which limits stress to be applied on suspension arms.例文帳に追加

サスペンションアームにかかる応力を制限することができる簡便かつ経済的なショックアブソーバ取付部を備える後車軸を提供すること。 - 特許庁

To provide a counterweight structure in a tricycle forklift constituted so that a control unit, a transformer and a rear axle are arranged and mounted on the counterweight side.例文帳に追加

カウンタウエイト側に、コントロールユニット、トランス、リヤアクスルなどを配置、搭載するように構成した三輪フォークリフトにおけるカウンタウエイトの構造を提供すること。 - 特許庁

A pair of supporting parts are vertically arranged on the lower surface of a support material 2a provided on the rear part of a vehicle frame 2, and a rear axle beam 13 is supported on the support part so as to be oscillated.例文帳に追加

車体フレーム2の後部に設けられた支持材2aの下面に前後一対の支持部が垂直に配設され、該支持部にリアアクスルビーム13が揺動可能に支持されている。 - 特許庁

To provide a vehicle control device capable of accurately calculating the height of the center of gravity of a vehicle even in case the front axle and the rear axle of the vehicle are vibrating in the same phase.例文帳に追加

車両の前軸と後軸とが同相で振動している場合であっても、車両の重心高さを正確に算出することができる車両制御装置を提供する。 - 特許庁

A clutch 7 in the form of wet multiple discs is provided at a rear side of the transmission case 2 having a rear axle differential device 1, and a transmission mechanism for taking out normal rotations and reverse rotations with respect to a power taking out shaft 5 is provided at a front side thereof.例文帳に追加

後車軸差動装置1を有するミッションケース2の後側に湿式多板形態のクラッチ7を設け、その前側に動力取出軸5に対して正転及び逆転の回転を取り出す変速伝動機構を設ける。 - 特許庁

A rotational speed difference between the rotational speed of the front wheel or the front axle of an automobile and the rotational speed of a rear wheel or a rear axle and a rotational speed difference threshold to be set are compared with each other by a controller 104.例文帳に追加

自動車の前車輪または前車軸の回転速度と後車輪または後車軸の回転速度との間の回転速度差と設定可能な回転速度差しきい値とが制御装置104で比較される。 - 特許庁

The cabin 8 is elastically supported via a vibration isolation mechanism 7 at least four points including the pair of mounting stays 12 and two of right and left points of a pair of rear axle case 9 or the transmission case 3.例文帳に追加

キャビン8は、少なくとも一対の取付ステー12と一対のリヤアクスルケース9又はミッションケース3の左右2箇所との4箇所において防振機構7を介して防振支持されている。 - 特許庁

A front arm 5 extending forward and a rear arm 15 extending rearward are united to a case 9 of a constant velocity shaft joint 9a coupling an output gear shaft 52 and the rear axle 55 of the final reduction gear through the middle axle 54.例文帳に追加

終減速機の出力歯車軸52と後車軸55とを中間車軸54を介して連結する等速軸継手9aのケース9に、前方へ延びる前腕5と後方へ延びる後腕15を結合する。 - 特許庁

Front arms 5 extending forward and rear arms 15 extending rearward are connected to a case 9 of a constant velocity shaft coupling 9a for coupling the output gear shaft 52 and the rear axle 55 of a final reduction gear through an intermediate axle 54.例文帳に追加

終減速機の出力歯車軸52と後車軸55とを中間車軸54を介して連結する等速軸継手9aのケース9に、前方へ延びる前腕5と後方へ延びる後腕15を結合する。 - 特許庁

To provide a dump truck at least equipped with a rear axle of air suspension type including a coupling device capable of pushing the dump truck with a pusher of a trailing asphalt finisher to execute works of road paving.例文帳に追加

エアサスペンション式のリアアクスルを少なくとも備えるダンプ車を、後続するアスファルトフィニッシャのプッシャーで押圧しながら道路舗装工事を行なえる連結装置及びこれを装着したダンプ車の提供。 - 特許庁

例文

The working vehicle for rescue teams, especially a fire engine, a comprises a chassis, a front axle, a rear axle, a driver's and crew's cabin and a body structure holding an equipment space.例文帳に追加

救助隊用作業用車両、特に、消防車は、シャシーと、フロントアクスル並びにリアアクスルと、運転者および搭乗者室と器具スペースを保持する車体構造とを備えている。 - 特許庁

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