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「バッテリ」に関連した英語例文の一覧と使い方(387ページ目) - Weblio英語例文検索


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バッテリを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 19398



例文

車両停車中にゼロトルク制御が行われたときにSOC維持制御を適切に実行でき、もってバッテリのSOCを所定許容範囲内に保持することによりエネルギ効率が悪い強制充電や強制放電の実行を回避できるハイブリッド電気自動車の充放電制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a charge/discharge control device for a hybrid electric vehicle capable of properly performing SOC maintaining control when zero torque control is performed while a vehicle is stopped, and of thus maintaining the SOC of a battery in a predetermined allowable range to avoid performance of forced charge or forced discharge with lower efficiency of energy. - 特許庁

装置には、バッテリーに電気的に結合するように構成されたコネクター、複数の充電速度でコネクターへ電流を供給できる調整可能電流源、およびデジタル入力信号に応答して複数の充電速度のうちの1つで電流を供給するために調整可能電流源をバイアスするように構成されたネットワーク抵抗器を含む。例文帳に追加

The apparatus comprises a connector configured to electrically couple to a battery, an adjustable current source capable of supplying current to the connector at a plurality of charge rates, and a network resistor configured to bias the adjustable current source to supply current at one of the plurality of charge rates in response to a digital input signal. - 特許庁

システム(34)は、トリップ装置(16)と動作可能に結合されて、複数の入力キー(28、30)を有するユーザインタフェース(26)と、ユーザインタフェース(26)と動作可能に結合されて、バッテリ電源(24)および外部電源(22)と動作可能に結合された電力調整器(20)と、電力制御回路(36)とを含む。例文帳に追加

The system 34, which is operably connected to the trip unit 16, includes: a user interface 26 having a plurality of input keys 28 and 30; a power regulator 20 which is operably connected to the user interface 26, battery power supply 24, and external power supply 22; and a power control circuit 36. - 特許庁

クレードル30は、充電処理部92において、装填された電子カセッテ28に搭載されたバッテリ50の充電処理を行うとともに、カセッテ情報作成部99において、電子カセッテ28から取得した放射線画像情報に基づき、補正情報を作成し、この補正情報をカセッテ情報としてカセッテ情報メモリ91に記憶させる。例文帳に追加

The cradle 30 charges a battery 50 mounted to an electronic cassette 28 mounted to a charge processing part 92, creates correction information, on the basis of radiation image information acquired from the electronic cassette 28 at a cassette information creating part 99, and stores the correction information, in a cassette information memory 91 and cassette information. - 特許庁

例文

主制御ECU114は、メインバッテリ102を充電するために車両100と充電装置200を接続して電力授受を行なう際に、リクエスト蓄積部134に蓄積されたコンテンツ要求情報に応じてサーバ300からコンテンツを受信するとともに、受信したコンテンツをコンテンツ蓄積部136に蓄積させる。例文帳に追加

When connecting the vehicle 100 to charging equipment 200 to charge a main battery 102 and giving and receiving electric power, a main control ECU 114 receives contents from a server 300 in accordance with content request information accumulated in a request accumulation part 134 and accumulates the received contents in a content accumulation part 136. - 特許庁


例文

車両用のバッテリシステムは、各々の電池セル1と冷却プレート7との間に設けている第1の断熱層8の面積を、積層方向に配置している電池セル1によって異なるようにしており、第1の断熱層8の面積の相違でもって、電池セル1から冷却プレート7に熱伝導される熱エネルギをコントロールして、各々の電池セル1の温度差を少なくしている。例文帳に追加

An area of the first insulating layer 8 arranged between respective battery cells 1 and the cooling plate 7 is set up to be different for each battery cell 1 arranged in the laminating direction, and temperature differences of respective battery cells 1 are reduced by controlling thermal energy thermally conducted from the battery cell 1 to the cooling plate 7 on the basis of a difference of the area of the first insulating layer 8. - 特許庁

入力電源電圧(バッテリ20の出力電圧)を第一電圧レベルまたは前記第一電圧レベルよりも低圧の第二電圧レベルに降圧して負荷に出力する降圧レギュレータ11と、前記降圧レギュレータ11の出力電圧を前記第一電圧レベルまたは前記第二電圧レベルの何れかに切り替える出力切替部13とを備えている。例文帳に追加

The power supply device comprises the step-down regulator 11 for stepping down an input supply voltage (output voltage of a battery 20) to a first voltage level or a second voltage level lower than the first voltage level before outputting it to a load, and an output switching part 13 for switching the output voltage of the step-down regulator 11 to either the first voltage level or the second voltage level. - 特許庁

更に、ハウジングと、レンズ状パネルと、高効率のバッテリー動力式ドライブ手段と、ドライブ手段に結合されたレンズ状パネルと、稼働可能な時間指示手段と、パネルと密に接近している軽量指標担体とを備え、ドライブ手段によって前記パネルが前記指標担体に対して変位可能となっている自己動力式計時装置をも提供する。例文帳に追加

The present invention provides also another self-power type time piece which is provided with the housing, the lens-shaped panel 4, the drive means 16, a lens-shaped panel coupled to the drive means 16, the time indicating means, the light-weighted index carrier 12, and in which the panel is displaceable with respect to the index carrier 12 by the drive means 16. - 特許庁

さらに、内燃機関の所定減速状態を検出したとき(ステップ14がYES)、内燃機関への燃料供給を遮断するとともに、ポンピングロスの減少によって得られるエネルギを、発電部400によるバッテリ401の充電に利用するために、開弁デューティDoutを減少方向に補正する(ステップ15,20,22)。例文帳に追加

When the sensor detects a prescribed deceleration state of the internal combustion engine (YES in step 14), the supply of a fuel into the internal combustion engine is cut off, and the valve opening duty Dout is corrected in a reducing direction for utilizing an energy obtained by reducing the pumping loss in the charging of a battery 401 by a power generating part 400 (steps 15, 20, 22). - 特許庁

例文

交流電圧を生成するフルブリッジ構成の第2の電力変換器14のパルスパターンを変更することで直流出力を生成可能とし、さらに第2の電力変換器14の出力に切換手段を接続し、必要に応じて交流電力と直流電力を切り換えて出力することができるバッテリ内蔵型電力変換装置を提供する構成としたものである。例文帳に追加

There is provided a structure to form built-in battery type power converter which enables generation of a DC output by changing a pulse pattern of the second power converter 14 of the full-bridge structure to generate an AC voltage, and providing an output by switching the AC power and DC power depending on the requirement by connecting the switching means to the output of the second power converter 14. - 特許庁

例文

そして、互いに優先度の異なる複数の車載負荷へ給電を行うときには、前記バッテリー10から前記回路体に流れ込む電流の最大値を許容範囲内に収めるべく、優先度の低い車載負荷に対する給電タイミングを優先度の高い車載負荷に対する給電タイミングよりも遅らせる。例文帳に追加

When the power is supplied to a plurality of the in-vehicle loads having different priorities from one another, power supply timing to the in-vehicle load having low priority is delayed rather than power supply timing to the in-vehicle load with high priority, so that the maximum value of the flowing-in current from the battery 10 to the circuit unit may be set within an allowable range. - 特許庁

当発明は電気自動車における駆動源に関するものであって、モーター駆動輪2本の動力に要するバッテリーへの電気補給手段として10本の発電機駆動輪により解決せんとするものであり、車体を動かす2本のモーター駆動輪と10本の発電機駆動輪により充電しながら走るように構成した電気自動車である。例文帳に追加

This electric automobile is constituted capable of travelling while charging it by two pieces of the motor driving wheels and ten pieces of generator driving wheels to move a car body to solve a problem of a driving source of the electric automobile by ten pieces of the generator driving wheels as an electricity feeding means to a battery required for motive power of two pieces of the motor driving wheels. - 特許庁

電気負荷16、53a、53bへの電力の供給を制御する制御手段18、19にて電気負荷16、53a、53bへの電力の供給を制御することにより、ヒューズ70を流れる電流をヒューズ70の許容電流以下に制限して、バッテリ電圧が高くなったときでもヒューズ切れを防止する。例文帳に追加

The supply of electric power to the electric loads 16, 53a and 53b is controlled by control means 18 and 19 for controlling the supply of electric power to the electric loads 16, 53a and 53b, whereby a current flowing in the fuse 70 is limited at or below the allowable current of the fuse 70 to prevent blowouts even at high battery voltages. - 特許庁

冷却ファン制御ルーチンの開始からファンモータの回転数Nfmが制御切換回転数Nchに至るまで(S110)、冷却ファンの制御開始時の補機バッテリ電圧Vbが高いほど指令デューティ比Dが小さくなるようにスイッチング回路を介してファンモータを制御する(S120〜S150,S190)。例文帳に追加

A fan motor is controlled via a switching circuit (S120-S150, and S190) so as to lessen a demand duty ratio D as far as auxiliary battery voltage Vb is high upon starting control of the cooling fan until the number Nfm of rotation of the fan motor reaches the number Nch of rotation for control switching from starting of a cooling fan control routine (S110). - 特許庁

バッテリケース29aの冷却風送通開口35,36周縁には、前記フロアパネル本体27に左,右略対称に開口形成されたダクト連通口33,34に対して嵌着されて前記吸気,排気側冷却ダクト30,31に連通する複数の環状凸壁部39,40が一体に設けられている。例文帳に追加

In the peripheries of the cooling air supply openings 35 and 36 of the battery case 29a, a plurality of annular projecting wall sections 39 and 40 which are inserted into duct communicating ports 33 and 34 opened through the main body 27 of the floor panel 26 nearly symmetrically with respect to the center line and communicating with the ducts 30 and 31 are integrally provided. - 特許庁

充電コントローラ60の電圧検出器Sは、地上側正負充電端子31,32および無人車側正負充電端子4,5を介したバッテリ2への充電器50の接続動作を行った後の充電前における充電器50からの出力が無い状態で地上側正負充電端子31,32間の電圧を測定する。例文帳に追加

A voltage detector S of a charging controller 60 measures the voltage between the positive and negative charging terminals 31 and 32 on the ground side in a state where there is no output from a charger 50 before charging after the charger 50 is connected to a battery 2 through the positive and negative charging terminals 31 and 32 on the ground side and the positive and negative charging terminals 4 and 5 on the unmanned vehicle side. - 特許庁

対峙対向型リニアモーションプランジャーポンプ1からの吐出空気を、誘引ダクト5内に噴射する誘引ノズル4と、樹脂製カプセルに潜熱蓄熱材を充填したアイスバッテリー3からの蓄熱放射の組合せと、さらに圧縮空気をボルテックチューブ16に流すことを併用して、圧縮機からの吐出混合空気の低温化を図る。例文帳に追加

The discharged air from a facing opposite type linear motion plunger pump 1 is cooled by utilizing an inducing nozzle 4 for jetting into an inducing duct 5, taking advantage of heat storage radiation from an ice battery 3 wherein resin capsules are filled with a latent heat accumulating material, and furthermore allowing the compressed air to flow into a vortex tube 16 to drop the temperature of a mixed air discharged from the compressor. - 特許庁

より簡易な工法で、且つ1方向からの組付けを行うことができ、電池セル間の温度バラツキを抑えることができ、組付け作業者の負担を軽減できるバッテリの電池モジュール構造を提供するともに、電池セルを収容する容器側の電気的な接続端子と電池セルとの電気的な接続端子の接合をより良好なものにすること。例文帳に追加

To provide a battery module structure of a battery, able to be assembled by a simple method and from one direction, capable of suppressing temperature variations between battery cells, and capable of alleviating burden of an assembling worker, and to improve joining of electrical connecting terminals between electrical connecting terminals on the side of a vessel to house the battery cell and the battery cell. - 特許庁

コーストダウンの状態では、減速トルクが出力されている状態からクリープトルクが出力される状態に切り替える車速Vが閾値V2のタイミングのときに(S200)、バッテリ50が充電されない状態となるよう要求充電電力Pb*を設定して(S140,S150)、変速機60のギヤの状態を切り替える(S230)。例文帳に追加

In the coast down state, when the vehicle speed V to change the state from the output of the decelerated torque to the output of the creep torque is at the timing of the threshold V2 (S200), the requested charging power Pb* is set so that a battery 50 is not charged (S140, S150), and the gear condition of a transmission 60 is changed (S230). - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置16は、車両のアクセル開度APがアシスト実行判定閾値よりも大きくなるとモータ12により内燃機関11の駆動力を補助しており、高圧バッテリ15への充電を優先するLレンジを選択しているときに、Dレンジが選択されているときに比べてアシスト実行判定閾値を増大させる。例文帳に追加

A control device 16 of a hybrid vehicle assists driving force of an internal combustion engine 11 by a motor 12, when the opening of an accelerator AP of a vehicle becomes larger than an assist execution determination threshold, and increases the assist execution determination threshold, when selecting an L range which gives priority to charging to a high voltage battery 15, in comparison with the time D range is selected. - 特許庁

バッテリー電流を検出する電流検出器を設け、この電流検出器で検出された検出電流Idetと電流設定器において予め設定された電流指令Irefの偏差信号を比例積分する電流アンプで増幅する電流制御部を設け、この電流制御部の出力信号に基づきパルス幅変換部を介して前記スイッチング素子をオン・オフ制御するよう例文帳に追加

The present invention comprises a current detector for detecting a battery current and a current controller for amplifying a deviation signal between a detected current Idet detected by the current detector and a current command Iref preset at a current setter with a current amplifier that performs proportional integral, and is configured to on-off control a switching element through a pulse duration converter based on an output signal of the current controller. - 特許庁

駆動回路1の充放電制御ロジック120は、充電電荷積分器70により充電スイッチSW1のオン時にバッテリ12から直列回路20に供給される充電電流を直列回路20側で検出して積分することで、充電スイッチSW1のオン期間におけるピエゾアクチュエータPの充電エネルギーを推定する。例文帳に追加

A charging/discharging control logic 120 of the driving circuit 1 estimates the charging energy of the piezo-actuator (P) when a charging switch (SW1) is turned on, by using a potential charged integrator 70 to detect and integrate a charging current supplied from a battery 12 to a series circuit 20, at the series circuit 20 side while the charging switch (SW1) is turned on. - 特許庁

左右の車輪2を有する機体フレーム8の後部に杆状のハンドル10を立設した台車3に、フィルター6a付の吸込管6とノズル7a付の吐出管7を備える電動ポンプ5及び、該電動ポンプ5に電源を供給するバッテリー4を並列状に載置して備えた小型ポンプ車とした。例文帳に追加

The small-sized pump vehicle has constitution that a carrier 3 having a standing rod-like handle 10 at the rear of a machine body frame 8 having right and left wheels 2 is equipped with the electric pump 5 having a suction pipe 6 with a filter 6a and a discharge pipe 7 with a nozzle 7a and with the buttery 4 for supplying a power source to the electric pump 5 in parallel. - 特許庁

この発明は、自動改札装置41で利用されるバッテリレス方式の無線カードAにおいて、表示器6を設け、この無線カードAをカードホルダBにセットすることにより、カードホルダBから無線カードA内のICチップ3と上記表示器6に電力を供給し、無線カードA内に記録されている使用履歴情報としての利用状況を上記表示器6で表示するようにしたものである。例文帳に追加

In this radio card A with no battery used by an automatic ticket checking and collecting machine 41, an indicator 6 is provided, power is fed to an IC chip 3 in the card A and the indicator 6 from a card holder B by setting the card A in the holder B, and a use situation as use history information recorded on the card A is displayed on the indicator 6. - 特許庁

最後にユーザが車両の電源状態を変化させた際のバッテリ10の電圧がEEPROM2の書き込み可能電圧より低く、その後に電源制御部6がリセットされた際にも実際の車両の電源状態と電源制御部6で認識される電源状態とを一致させることのできる電源状態検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power source state sensing device that can make the actual power source state of the vehicle and a power source state that can be recognized with a power source control part 6 match each other when the power source control part 6 is reset after a user lastly changes a power source state of a vehicle, and the voltage of a battery 10 is lower than a writable voltage of an EEPROM2. - 特許庁

充電器8を接続した接続体13と、車両側のバッテリー14に接続した接続体15とを連結するとともに、これら両接続体の連結部間でキー21を覆う構成にし、制御手段からの制御信号に応じて両接続体の連結状態を保ったり、解放したりする電気錠10を備えた。例文帳に追加

This device is adapted to connect a connector 13 connected to the battery charger 8 with a connector 15 connected to a battery 14 on the vehicle side and cover the key 21 between the connecting part between both the connectors, and provided with an electric lock 10 for keeping or releasing the connecting state of both the connectors according to a control signal from a control means. - 特許庁

外部付属機器100をデジタルカメラ1に装着すると、外部付属機器100のケース挿入部100aがバッテリーケース部15内に挿入され、ケース挿入部100aに設けられた高速シリアル信号ライン121の接点109が、高速シリアル通信ライン10の接点11に接続される。例文帳に追加

When the external accessory 100 is attached to the digital camera 1, a case insertion portion 100a of the external accessory 100 is inserted into the battery case portion 15, and a connection point 109 of a high-speed serial signal line 121 provided to the case insertion portion 100a is connected to the connection point 11 of the high-speed serial communication line 10. - 特許庁

車両10では、制動時の回生エネルギを設定し、設定した回生エネルギとなるように走行用モータ36で発生する回生エネルギを制御し、その回生エネルギうちバッテリ32の所定容量で蓄積しきれない余剰エネルギを抵抗器46に消費させるように抵抗器46と走行用モータ36に接続されたインバータ34とを接続する。例文帳に追加

In a vehicle 10, regenerative energy at the time of braking is set, regenerative energy being generated in a traveling motor 36 is controlled to a set level, and an inverter 34 connected with the traveling motor 36 is connected with a resistor 46 so that excess regenerative energy, which cannot be stored in a battery 32 having a specified capacity, is consumed by the resistor 46. - 特許庁

発電制御手段30は、エンジンEが始動してから所定時間内においてエンジンEの水温が所定の温度範囲内にあり、車両Aに搭載されているヘッドランプ18aやエアコンディショナ18b等の電装品18が作動を開始した際に、オルタネータ14の発電電圧をバッテリ16の電源電圧よりも低い調整電圧まで瞬時に低下させる。例文帳に追加

The power generation control means 30 instantly reduces power generation voltage of the alternator 14 to adjusting voltage lower than source voltage of a battery 16 when the electric equipment 18 such as a head lamp 18a and an air conditioner 18b mounted on the vehicle A starts operation, when the water temperature of the engine E falls within a predetermined temperature range in a predetermined time after starting the engine E. - 特許庁

磁気軸受装置の電源装置は、商用交流電源1を変圧する変圧器2の出力を整流するAC/DCコンバータ3を有し、非停電時にはAC/DCコンバータ3からの電力を充電し停電時には磁気軸受制御装置6およびエンコーダ13に電力供給するバッテリー4を有する。例文帳に追加

A power unit of the magnetic bearing device has an AC/DC converter 3 for rectifying an output of a transformer 2 for transforming the voltage of a commercial AC power supply 1, and has a battery 4 charged with electric power from the AC/DC converter 3 except during a service interruption and for supplying the electric power to a magnetic bearing controller 6 and an encoder 13 during a service interruption. - 特許庁

また、ドッキング装置2装着の有無を検出する手段、ドッキング装置2に組み込んだドッキング装置内蔵ファン5を制御する手段、AC駆動かバッテリ動作かを検出する手段及びCPU6の動作周波数を制御する手段を有するシステムコントローラ18を情報処理装置1内部に設ける。例文帳に追加

Also, a system controller 18 which has a means detecting the existence/absence of the mounting of the device 2, a means which controls the fan 5 built in the device 2, a means that detects whether it is AC driven or battery driven and a means which controls the operation frequency of the CPU 6 is provided in the processor 1. - 特許庁

バッテリ12にスタータスイッチ13を介して接続されたエアバッグ装置11の各回路の故障が故障検出手段14により検出され、故障検出手段14の検出出力に基づいてスタータスイッチ13に接続されたランプ制御手段17がウォーニングランプ16を制御する。例文帳に追加

Failure in each circuit of an airbag system 11 connected to a battery 12 through a starter switch 13 is detected by a failure detecting means 14, and a lamp controlling means 17 connected to the starter switch 13 controls a warning lamp 16 based on the detected output of the failure detecting means 14. - 特許庁

固縛状態の判断は、固縛用フックに設けられた検知スイッチ,荷重センサの検出結果に基づき(S3,S4)、また、車体が床面にアースされることによって生じるバッテリの電圧の変動に基づき(S5)、固縛用フックにワイヤが掛け止められているか否かを判断することによって行う。例文帳に追加

The secured state is determined by determining whether or not a wire is hooked to a securing hook based on the result of the detection of a detection switch and a load sensor provided at the securing hook (S3, S4) and based on the fluctuation of the voltage of a battery generated by grounding a vehicle body to the floor surface (S5). - 特許庁

この発明の課題はこの発明の課題は相互に並置されて置かれる電池間に介在されるスペーサを長手方向に摺動出来る構造にしてこの摺動によって生じた段部に電池のカシメ部分が位置するようにすることでカシメ部分で電池が揺動せずにしかも長手方向で位置調整が出来安定的に電池がバッテリーケースに収納出来る電池のスペーサ構造を提供するものである。例文帳に追加

To provide the spacer structure of a battery, that prevents the battery from swinging at a caulked portion of the battery and moreover allows lengthwise positional adjustment to let the battery housed in a battery case with stability, by using a fabric that makes a spacer lying between batteries placed mutually slidable lengthwise in parallel, and positioning the caulked spot of the battery at a step formed this sliding. - 特許庁

充電用ワイヤハーネス22は、バッテリ12と充電用プラグ20との導通状態を維持したまま充電用プラグ20がグロメット40から離脱されて車外に持ち出されることを許容するようになっており、充電用プラグ20がグロメット40に保持されている状態では、コードリール44の巻取リール48に巻き取られている。例文帳に追加

The charge wire harness 22 is so arranged as to allow the charge plug 20 to be detached from the grommet 40 and to be taken out of the car body, keeping the conductive state between the battery 12 and the charge plug 20, and in the state where the charge plug 20 is held in the grommet 40, it is wound on the winding reel 48 of a cord reel 44. - 特許庁

本マウス装置100は、バッテリを内蔵したマウス本体10と、該マウス本体に設けられたキー部11と、キー部を塞ぐことによって操作を不可とする第1の位置とキー部を表出させることによって操作を可能とする第2の位置との間でマウス本体に対して移動自在に設けられたスライドカバー60とを備える。例文帳に追加

The mouse device 100 includes: a mouse body 10 incorporating a battery; a key part 11 provided to the mouse body; and a slide cover 60 provided freely movably with respect to the mouse body between a first position for making the key part inoperable by closing the key part and a second position for making the key part operable by disclosing the key part. - 特許庁

前記バッテリ型光源装置3は、前記ランプ33aの発する熱を放熱する少なくとも1つの開口部52を光源本体部の外装部材40に形成し、前記開口部52に気体の通過が可能で、且つ液体の前記光源本体部内への浸入を防止する防水通気部材53を閉塞して設けた。例文帳に追加

This battery type light source device 3 is formed with, at least, an opening part 52 radiating the heat emitted from the lamp 33a at the external member 40 of the light source body part and provided with a closed waterproofing and air permeable member 53 capable of passing the air to the opening part 52 and preventing the liquid from intruding inside the light source body part. - 特許庁

他方、アシスト条件が成立した場合において、バッテリ80の状態が悪化しているときは、エンジン1の自動停止時に膨張行程にあった停止時膨張行程気筒に燃料を噴射し(ステップS2516)、エンジン1を再始動した後にスタータモータ36を駆動する(ステップS2517)。例文帳に追加

On the other hand, when the assist condition is satisfied and the state of the battery 80 is deteriorated, the fuel is injected into the stopping time expansion stroke cylinder which is in the expansion stroke in the automatic stop of the engine 1 (step S2516), and the starter motor 36 is driven after the restart of the engine 1 (step S2517). - 特許庁

また、ECU30が、複数の二次空気供給配管18の各々に配設され、バッテリ50を介した電源供給により駆動されて吸気管2側から対応する排気管3側へ二次空気を供給するエアポンプ19の各々を、通電して駆動し、各エアポンプ19への通電開始からの駆動デューティを目標値まで徐々に近づけるように制御する。例文帳に追加

The ECU 30 is installed on each of the plurality of secondary air supplying pipes 18, energizes, drives each of the air pumps 19 which are driven with power supply through the battery 50 and supply air from the intake pipe 2 side to the corresponding exhaust pipe 3 side, and controls driving duty from start of the energization to each air pump 19 to gradually bring it close to a target value. - 特許庁

バッテリコントローラ3は、冷却ファンが作動しているときに温度センサ2a,2bによって検出した電池1の温度Tb1と、冷却ファン4の作動を停止させる制御を行ったときに温度センサ2a,2bによって検出した電池1の温度Tb2とに基づいて冷却ファン4の故障を判断する。例文帳に追加

The battery controller 3 decides as a failure in the cooling fan 4, based on a temperature Tb1 of the battery 1 detected by the temperature sensors 2a and 2b, when the cooling fan is in operation and on a temperature Tb2 of the battery 1 detected by the temperature sensors 2a and 2b, when control is made to stop the operation of the cooling fan 4. - 特許庁

吊り下げ搬送具(10)は、バッテリモジュールの配列方向に沿って延在するメインフレーム(11)と、ピニオンと一対のラックとからなるラックアンドピニオン機構(12,13)と、前記一対のラックの各々の先端部に設けられたサブフレーム(15)と、前記サブフレームの両端部にそれぞれ設けられたアーム(14)とを備える。例文帳に追加

A hanging type conveyor (10) includes a main frame (11) extending along the array direction of battery modules, rack-and-pinion mechanisms (12, 13) composed of a pinion and a pair of racks, a sub-frame (15) provided at each tip of the pair of racks, and an arm (14) provided at each end of the sub-frame. - 特許庁

蛍光灯用に設けられた一対のソケット間に装着可能なLED照明装置10であって、該ソケットから供給される交流電力を変換・整流して得られる直流電力でLED22を発光させる第一の電源回路13と、内蔵するバッテリ19でLEDを発光させる第二の電源回路20と、スイッチコントローラ14とを有する。例文帳に追加

An LED lighting device 10 which can be attached between a pair of sockets provided for a fluorescent lamp includes a first power supply circuit 13 that makes an LED 22 emit light with DC power obtained by converting and rectifying the AC power supplied from the sockets, a second power supply circuit 20 that makes the LED emit light with a built-in battery 19, and a switch controller 14. - 特許庁

この際に、リレー溶着等によってバッテリ10が電源ライン101に接続されたままの状態でVL一定制御が実行されても過電圧が発生しないように、コンバータ110の動作を制限するためのデューティ制限値を、直流電圧VLの制御上限値または検出値に対する直流電圧VHの制御上限値の比に基づいて設定する。例文帳に追加

In this case, a duty restriction value for restricting the operation of the converter 110 is set based on the control upper limit value of a DC voltage VL or the rate of the control upper limit value of the DC voltage VH to the detection value so as to prevent over-voltage even when VL fixed control is executed while the battery 10 is connected to the power supply line 101 by relay welding or the like. - 特許庁

更に、スイッチングレギュレータの入力側に備えた周波数特性に優れたコンデンサの容量(Cin)は、スイッチングレギュレータ出力電圧(Vout )とスイッチングレギュレータ出力側に備えたコンデンサ(Cout )の積をバッテリ電圧(Vin)で除算した容量値以上であることを特徴とする。例文帳に追加

If the capacitance of the capacitor having improved characteristics, provided on the input side of the switching regulator is taken as Cin, the output voltage of the switching regulator is taken as Vout, the capacitor provided on the output side of the switching regulator is taken as Cout, and the battery voltage is taken as Vin, the following inequality is established; Cin>Cout×Vout×1/Vin. - 特許庁

操舵補助用のモータ18と、必要に応じて車載発電機34及びバッテリ26に直列接続され、モータ18に流す電流を補助する為の補助電源29と、モータ18に流れる電流を検出する第1検出器17とを備え、検出した操舵トルク値に基づき、モータ18に流す電流を制御する電動パワーステアリング装置。例文帳に追加

This electric power steering device includes a motor 18 for steering assistance, the auxiliary power source 29 connected in series with the on-vehicle power generator 34 and the battery 26 as necessary to assist current flowing to the motor 18, and a first detecting device 17 for detecting current flowing in the motor 18, and controls the current flowing in the motor 18 based on a detected steering torque value. - 特許庁

使用者が掃除区域を移動しながら手動掃除を行えるように構成される掃除機100と、自動掃除をする掃除ロボット10に連結され、前記掃除ロボット10内に設置される充電バッテリー60を充電させるための充電装置140と、を備えることを特徴とするロボット掃除システムを構成する。例文帳に追加

The robot cleaning system comprises the cleaner 100 structured to allow a user to perform the manual cleaning while moving the cleaner in a cleaning zone, and a charging device 140 coupled to the cleaning robot 10, which performs the automatic cleaning, for charging a charging battery 60 set inside the cleaning robot 10. - 特許庁

その後、再び入力音響信号が入力され、音響信号検出部22によって入力音響信号が検出されると、単安定マルチバイブレータ26はトランジスタ19のベース側にHiレベルの信号を出力し、バッテリー17から主制御回路11への電源供給を再開させる(通常モード)。例文帳に追加

Then when the input sound signal is inputted again and a sound signal detection part 22 detects the input sound signal, the monostable multivibrator 26 outputs a Hi-level signal to the base side of the transistor 19 to restart the power supply from the battery 17 to the main control circuit 11 (normal mode). - 特許庁

血液ポンプシステム1は、血液流入ポートと血液流出ポートを有するハウジングと前記ハウジング内で回転し血液を送液するインペラと該インペラを回転させるためのモータを備える血液ポンプ2と、血液ポンプ2と電気的に接続されたコントローラ5と、バッテリー6とを備える血液ポンプシステムである。例文帳に追加

The blood pump system 1 comprises: a blood pump 2 provided with a housing with a blood inflow port and a blood outflow port, an impeller which is rotated inside the housing in order to feed blood and a motor for rotating the impeller; a controller 5 electrically connected to the blood pump 2; and a battery 6. - 特許庁

電気自動車およびハイブリッド車の制御装置は、バッテリ8から供給される直流電力を交流電力に変換してモータ4に印加するインバータ1と、インバータ1により交流電力を印加されて回転駆動するモータ4と、インバータ1を制御するモータコントローラ3とを備える。例文帳に追加

The controller of an electric vehicle and hybrid electric vehicle is equipped with an invertor 1 which converts DC electric power into AC electric power and applies it to a motor 4, a motor 4 driven by the AC electric power supplied from the invertor 1, and a motor controller 3 which controls the invertor 1. - 特許庁

例文

ワイヤーハーネスを内燃機関周りに複雑に取り回すことなく、また、シリンダヘッドカバー自体に配線回路体を組み込んだり、配線回路体を組み込んだ新たな部材を必要とすることなく、内燃機関に装備された諸電子部品とバッテリ又はECU間の電気的接続を容易に行うことが可能なシリンダヘッドカバー装置を提供すること。例文帳に追加

To easily make electrical connections between various electronic parts provided in an internal combustion engine and a battery or a ECU without laying wire harnesses around the internal combustion engine in a complicated fashion or assembling a wiring circuit body to a cylinder head cover itself or requiring new members with the wiring circuit body assembled therein. - 特許庁

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