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「バッテリ」に関連した英語例文の一覧と使い方(378ページ目) - Weblio英語例文検索


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バッテリを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 19398



例文

モータやインバータあるいはバッテリ等を大型化したりコストを上昇させることなく、制御プログラムの設定によりモータ出力の安全マージン領域を有効利用して、モータ等の性能を維持したまま劣化等を来たすことなく、十分な加速性能が得られる電動車両の加速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an acceleration controller of a motor vehicle in which sufficient acceleration performance can be attained while sustaining motor performance without causing any deterioration by utilizing the safety marginal region of motor output effectively through setting of a control program without increasing the size or cost of the motor, an inverter or a battery. - 特許庁

一体的に形成されたケース素材40から分割され、互いに接合面を介して嵌合される蓋体18とケース体16とを備え、これらの蓋体18とケース体16とのそれぞれの接合面は、ケース素材40上で、互いにほぼ平行でかつ蓋体とケース体とを通る共通軸線に沿って延在する面に形成されたバッテリ10。例文帳に追加

This battery 10 comprises a lid body 18 and a case body 16, that are divided from an integrally formed case raw material 40 and are engaged with each other via connection faces, which are respectively formed into a face extending along a common axis approximately, in parallel with each other and passing through the lid body and the case body. - 特許庁

インバータ41,42,90の電力母線54からバッテリ50が遮断されたとき、コンデンサ57の電圧が下限電圧より低くなったときにはエアコン用コンプレッサ92を停止し、コンデンサ57の電圧が上限電圧より高くなったときにはエアコン用コンプレッサ92を強制的に駆動する。例文帳に追加

When a battery 50 is shut off from the bus line 54 of the inverters 41, 42, 90, if the voltage of the capacitor 57 becomes lower than a lower limit voltage, a power output device stops a compressor 92 for an airconditioner, and if the voltage of the capacitor 57 becomes higher than an upper limit voltage, the device forcibly drives the compressor 92. - 特許庁

簡単且つ低コストなシステムで、各セルにおけるSOC値のバラツキを均等化できる蓄電装置の容量均等化装置において、各セルを並列接続するスイッチ等の固着を速やかに検出し、過電流を防止することによりバッテリの劣化を回避する蓄電装置の容量均等化装置を提供する。例文帳に追加

To provide a capacity equalizing device for a storage battery device, having a simple and low-cost system capable of equalizing the dispersion of SOC values for respective cells to avoid the deterioration of a battery by quickly detecting the sticking of switches connecting the cells in parallel and preventing an overcurrent. - 特許庁

例文

液化ガス燃料を加熱気化させる熱源としてエンジン冷却水の熱および電気ヒータの熱を利用するものとしたエンジンの気化ガス燃料供給装置について、電気ヒータを用いる低温始動時にバッテリ電圧が過度に低下することによる電子式制御装置の作動不良発生を回避してエンジンの低温始動を確実にする。例文帳に追加

To ensure low temperature start of an engine by avoiding malfunction of an electronic control device due to excessive drop of battery voltage at a time of low temperature start using a electric heater in a vaporized gas fuel supply device for the engine using heat of engine cooling water and heat of electric heater as heat source for heating and vaporizing liquefied gas fuel. - 特許庁


例文

内蔵バッテリー3により駆動されている通信モジュール1が、車両が移動された際に、車両制御システム30からネットワークコントローラ4を介して得た車両のコンディション情報から、エンジンがスタートされることなく移動された等の異常を検出すると、警報アラームを自動発信する。例文帳に追加

When the vehicle is moved and when the module 1 driven by a built-in battery 3 detects an abnormality of the vehicle being moved, without starting the engine from information about the condition of the vehicle which is obtained from a vehicle control system 30 via a network controller 4, the module 1 generates an alarm automatically. - 特許庁

絶縁性素材でできた容器において、飲料と接する部分である容器の内側と生体の手と接する部分である容器の外側に、白金電極、あるいはイオン化傾向が小さく耐酸性の高い白金代替電極を設置して、バッテリーと接続することを基本的手段とするものである。例文帳に追加

The container made of an insulating material includes basic means obtained by installing a platinum electrode or a platinum substituent electrode low in ionization tendency and high in acid resistance, inside a container which is a portion in contact with the beverage, and outside the container which is a portion in contact with the hand of a living body, and connecting the electrode to batteries. - 特許庁

NO_X吸蔵還元触媒17の硫黄被毒解消操作のために排気温度を上昇させる際に、ハイブリッド車100の内燃機関1を低出力で運転しつつバッテリ9からの電力でモータージェネレータ5を駆動し、内燃機関とともに動力切換機構3、トランスミッション2を介して車輪103を駆動する。例文帳に追加

When exhaust gas temperature is raised for operation for eliminating sulfur poisoning of a NOx occlusion reduction catalyst 17, a motor generator 5 is driven with electric power from a buttery 9 while operating an internal combustion engine 1 of a hybrid vehicle 100 at low output, wheels 103 are driven via the internal combustion engine, power switching mechanism 3, and the transmission 2. - 特許庁

この制御信号が出力されてバッテリ電源1からの電流がバイパス電通路12を介してバックアップコンデンサ11に供給されている間に、入力電圧検出手段17及びコンデンサ電圧検出手段18の検出電圧に基づいてバックアップコンデンサ11の容量を算出する。例文帳に追加

During the control signal is outputted and a current from the battery power source 1 is fed to the back up capacitor 11 through the by-passing energization passage 12, the capacitor of the back up capacitor 11 is calculated based on the detection voltage of an input voltage detection means 17 and a capacitor voltage detection means 18. - 特許庁

例文

小さいステータコイル70及び永久磁石72は、回転ハブ18,20及びコアハウジング12にそれぞれ設けられて、ブレード14,16又はハブ18,20内のバッテリ74を充電することにより、ブレード14,16のピッチを変更して該ブレードが保守停止の間にフェザーリング可能なように構成されている。例文帳に追加

A small stator coil 70 and a permanent magnet 72 are respectively arranged in rotary hubs 18 and 20 and the core housing 12, and are constituted so that the blades can feather during maintenance stopping by changing a pitch of the blades 14 and 16 by charging a battery 74 in the blades 14 and 16 or the hubs 18 and 20. - 特許庁

例文

電磁弁駆動回路100において、制御回路IC101、突入電流供給回路110、保持電流供給回路130及び通電回路140は、電磁弁を駆動するための駆動信号に応答してコンデンサ116の充電電圧又はバッテリ電圧VBをソレノイドコイル42に印加し、当該ソレノイドコイル42に所定方向の駆動電流を流す。例文帳に追加

A control circuit IC101, a rush current supply circuit 110, a holding current supply circuit 130 and an electrifying circuit 140 apply charging voltage of a condenser 116 or battery voltage VB to a solenoid coil 42 in response to a driving signal to drive a solenoid valve and flow a driving electric current in a specified direction to the solenoid coil 42 in a solenoid valve driving circuit 100. - 特許庁

動力装置が作動している間の放電をなくし充電の必要がなく、電源装置の温度が電源装置に損傷を与えるような望ましくない温度に達することを自動的に防止することができ、一般に広く使われている工具等のバッテリーパックの代替電源として使用することができる電源装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power supply being used as an alternative to the battery pack of a commonly used tool, or the like, in which the need of charging operation is eliminated by eliminating discharge during operation of a power unit and the temperature of the power supply is prevented automatically from reaching an undesirable level causing damage on the power supply. - 特許庁

車両の駆動動力をバッテリ107からMG102に電力を供給することでMG102に優先的に発生させるEV優先モードにて予定走行経路を走行する場合に必要と推定される推定必要エネルギを算出し(S206)、また、電力供給源から供給された電力(外部充電エネルギ)を算出する(S207)。例文帳に追加

A control device for the hybrid vehicle calculates estimated necessary energy necessary when the vehicle travels a scheduled route in an EV priority mode for preferentially generating driving power of the vehicle with an MG102 by supplying electric power from a battery 107 to the MG102 (S206), and calculates electric power (externally charged energy) supplied from the power supply source (S207). - 特許庁

ハイブリッド車両において、有段式自動変速機のアップシフトにおけるイナーシャフェーズ中に動力源を所望の回転数と一致するように制御するとき、バッテリの蓄電量が所定値以上のときは、エンジンの燃料噴射を停止し、モータジェネレータの力行トルク又は第1締結要素の締結トルク容量により制御することとした。例文帳に追加

In the hybrid vehicle, when an amount of power in a battery is a prescribed value or above when controlling a power source to accord with a desired rotation speed during an inertia phase in the upshift of a stepped automatic transmission, fuel injection of an engine is stopped, and the power source is controlled by powering torque of the motor generator or fastening torque capacity of a first fastening element. - 特許庁

地図情報を参照して照明灯によって照射される場所に移動、あるいは更に照明灯の点灯指令を発して点灯させるステップと、照明灯によって照射された光電気変換パネルにより発生された電気でバッテリを充電するステップとを有する移動体充電方法、移動体充電装置および移動体充電プログラムである。例文帳に追加

These method, device and program comprise a step of making movement to a location illuminated by the illuminating lamp with the map information referred to, or of further instructing the illumination lamp to light, a means to charge batteries by electricity generated by a photoelectricity converting panel from the light of the illumination lamps. - 特許庁

等価回路計算方式10と濃度分極計算方式20のいずれの計算方式を用いるかの選択は、バッテリーの電流50に基づいて決定されるようにしており、電流50が0のときは濃度分極計算方式20を選択し、それ以外のときは等価回路計算方式10を選択するようにしている。例文帳に追加

Selection of which calculation system, the equivalent circuit calculation system 10 or concentration polarization calculation system 20, is to be used is determined based on a battery current 50, and the concentration polarization calculation system 20 is selected when the current 50 is zero, and the equivalent circuit calculation system 10 isselected in other cases. - 特許庁

PWM信号変換部108は、キャリア周波数制御部106からHレベルの信号CHGを受けると、キャリア信号のキャリア周波数を設定するためのマップを劣化時用のマップに変更し、すなわち、バッテリの極板振動を抑制するキャリア周波数に変更して、PWM信号を生成する。例文帳に追加

A PWM signal converting portion 108 changes a map for setting a carrier frequency of a carrier signal to the one for the time of the deterioration, that is, to a carrier frequency that controls the vibration of the plates of the battery and generates a PWM signal, when the signal CHG of the H level is received from the carrier frequency controlling portion 106. - 特許庁

機台の運転中は冷却ファン9を駆動し、コントローラルーム1内の空気を充電器ルーム2へ吐き出してコントローラ3を冷却し、バッテリの充電時にも冷却ファン9を駆動し、コントローラルーム1内の冷たい空気を充電器4に吹き付けて充電器4を冷却する。例文帳に追加

A cooling fan 9 is driven during an operation of equipment, air inside a controller room 1 is delivered to a battery charger room 2 to cool a controller 3, the cooling fan 9 is driven at the time of battery charging to blow the cool air inside the controller room 1 to a battery charger 4, so as to cool the charger 4. - 特許庁

これにより、触媒暖機が必要なときに要求走行パワーPr*がバッテリ50の出力制限Wout以上になり難くすることが可能となり、エンジン22の自立運転を継続して触媒暖機を促進させるとともに十分に活性化されていない触媒への多量の排ガスの流入を抑制することができる。例文帳に追加

Thereby, the requested cruising power "Pr*" can be hard to become the output limit "Wout" of a battery 50 or higher, then the warming-up of the catalyst can be promoted while continuing an autonomous operation of an engine 22, and inflow of the large amount of an exhaust gas into the catalyst which is not yet sufficiently activated can be suppressed. - 特許庁

過給機が組み付けられるエンジンと、これに駆動されるジェネレータとを備えるハイブリッド車両の制御装置において、エンジンを停止させる際には、過給機のタービン温度Ttに基づいてエンジン停止前の冷却時間Tcが設定され(ステップS4)、バッテリの充電状態SOCに基づいてエンジン停止前の発電時間Tgが設定される(ステップS7)。例文帳に追加

In a control device for a hybrid vehicle provided with an engine having a supercharger built therein and a generator driven by the same, cooling time Tc before engine stop is set based on turbine temperature Tt of the supercharger (step S4) and power generation time Tg before engine stop is set based on battery charge condition SOC (step S7) when the engine is stopped. - 特許庁

また、組電池1と底面部とに形成された隙間で各バッテリセル2を冷却するための冷却風が流れ込むバイパス経路35が形成されており、冷却風導入口33と冷却風導出口34とが、下蓋ケース39の一側面及びその対向側面に各列毎に形成されている。例文帳に追加

A bypass passage 35 in which a cooling wind flows for cooling the respective battery cells 2, is formed of clearance formed in the battery pack 1 and a bottom surface part, and a cooling wind introducing port 33 and a cooling wind deriving port 34 are formed on one side surface of a lower cover case 39 and the opposed side surface with respective rows. - 特許庁

内燃機関用点火装置1は、点火プラグ21と点火コイル23にて構成される火花放電発生部11と、電源供給するバッテリBTと、イオン電流を検出するイオン電流検出部13と、点火信号IGを出力すると共に検出信号Sdを出力する電子制御装置(ECU)15と、イオン電流検出部13の出力をAD変換する変換回路17とを備えている。例文帳に追加

An ignition device for an internal combustion engine is constituted by housing an ignition coil 23 and a connecting joint part 55 inside a case 51 comprising a cylinder part 53 formed with a silicon steel plate of a ferromagnetic material and a connector part 57. - 特許庁

宅内装置2に設けた給電装置24において、商用給電コンセント23を介して取り込まれる商用電源出力を監視し、停電を検知すると、宅内通信装置21及び通信端末22に対する電力供給を切替スイッチ242によりバッテリ241からの給電に切り替える。例文帳に追加

In a power supply device 24 placed in customer premise equipment 2, power supply to a customer premise communication device 21 and a communication terminal 22 is switched by a changeover switch 242 to power supply from a battery 241, when a commercial power output taken via a commercial power supply socket 23 is monitored and a power outage is detected. - 特許庁

電動車両10から走行位置、バッテリ残容量等の車両情報を管理センタ18に送信し、管理センタ18では、表示部58において前記車両情報を表示することにより、オペレータが各電動車両10の状態を正確に把握分析し、その情報に基づいてレンタルステーションに対する最適な配車計画を設定する。例文帳に追加

An electrically-operated vehicle 10 transmits vehicle information such as a traveling position and battery residual quantity to a management center 18, and in the center 18, an operator accurately grasps and analyzes the state of each vehicle 10 by displaying the vehicle information on a displaying part 58 and sets an optimum vehicle distribution plan for a rental station on the basis of the information. - 特許庁

ロータの回転動作時に、ロータ及びステータ間の鎖交磁束の変化に応じて生ずる発電出力を携帯電子機器の本体回路に対する充電電源として用いるようにしたことにより、常時ユーザの動作に基づいてバッテリの充電をすることができることにより、電源の喪失を有効に防止できる。例文帳に追加

At the rotation of a rotor, power which is generated according to the change of interlinked magnetic flux between the rotor and a stator is used as charge power to a main body circuit of portable electronic equipment, whereby a battery can be charged based on the operation of a user at all times, and thus the loss of power is effectively prevented. - 特許庁

停電検出回路16が交流電源7からの電力供給停止を検出すると、バッテリー17がインバータ回路11に直流電力を供給し、かつ、インバータ回路11の制御回路12は、ポンプを緩停止するために交流電動機3cに供給される交流電力の周波数が漸次減少するようにインバータ回路11を駆動する。例文帳に追加

If the service interruption detecting circuit 16 detects a shutoff of power supply from the AC power source 7, the battery 17 supplies the DC power to the inverter circuit 11, whose control circuit 12 then drives the inverter circuit 11 so that the frequency of AC power supplied to an AC motor 3c is gradually reduced to provide a slow stop of the pump. - 特許庁

そして、ロック操作ボタン43及びアンロック操作ボタン44の第2操作モードによる報知禁止機構や、予備キーを利用した報知禁止機構などによって、発光ダイオード45による無線送信機の送信作動状態の報知及びバッテリ残留容量の判定結果の警報の発信を禁止することができるようにする。例文帳に追加

The notification of the transmission operation state of the radio transmitter by the diode 45 and an issue of an alarm about the result of the determination of the residual capacity of the battery can be prohibited by a notification prohibiting mechanism using second operating modes of the operation buttons 43 and 44, a notification prohibiting mechanism using a spare key, and the like. - 特許庁

人目に付き易く日本全国いたるところにある既存の飲料用自動販売機に、僅かな設定変更で携帯電話のバッテリー切れに対応の携帯電話用の充電器を販売できるようにして、多数の販売拠点を確保し、上記充電器を手軽に確保できる自動販売機を提供する。例文帳に追加

To provide a vending machine capable of securing a large number of sales base positions, and capable of securing a charger easily, by selling the charger for a cellular phone capable of coping with battery shortage of the cellular phone by a light setting change, in an existing automatic beverage vending machine located in an attractive position widely anywhere over the whole Japanese country. - 特許庁

この場合、スイッチング素子Q1、Q2の制御を力行動作と回生動作とで切り替えが生じると、切り替え時の回路状態急変により低電圧電源系100の電圧や電流が急変し、低電圧電源系100のバッテリ1や他の低圧系のコンポーネントに悪影響を与える可能性がある。例文帳に追加

If switching occurs between power operation and regenerative operation in controlling the switching elements Q1, Q2, the sharp change of the circuit condition during switching may cause a sharp change in the voltage and current on the low voltage power source system 100, adversely affecting the battery 1 and other low voltage components of the low voltage power source system 100. - 特許庁

CPU81はインクリボンの各色のインクをそれぞれ記録紙にプリントする直前のタイミングにおいてバッテリ8からの電力が負荷としてのサーマルヘッド20に供給された直後の所定のタイミング(5〜10msec)でこの電圧値を検出し、検出結果を電圧補正用の取得電圧値としてCPU81内に取り込む。例文帳に追加

A CPU 81 detects a voltage at a specified timing (5-10 msec) immediately after power is supplied from a battery 8 to a load, i.e., a thermal head 20, at the timing immediately before a recording sheet is printed with each color of ink of an ink ribbon and takes in the detection results as an acquisition voltage value for voltage correction. - 特許庁

電源電圧VBがバッテリ26の規定電圧より低下した場合であっても、電源電圧VBが、電動パワーステアリング制御装置を構成するマイクロコンピュータ16及び操舵トルクセンサ3が共に動作可能な動作電圧の下限値に応じた動作電圧下限値VB_MINを下回るまでは操舵アシストを継続する。例文帳に追加

Even when power source voltage VB has dropped below the specified voltage of a battery 26, the steering assistance is continued until the power source voltage VB has dropped below a lower limit value VB_MIN of operating voltage corresponding to the lower value of the operating voltage, which can operate both of a microcomputer 16 and a steering torque sensor 3 composing the electric power steering system. - 特許庁

ユーザの自宅の位置を示す自宅情報と、車両の動力源となる車載用バッテリを充電するための充電施設の位置を示す充電施設情報を含む地図データとに基づいて、自宅が充電施設であるとみなし、自宅が検索結果に含まれるようにして充電施設を検索する。例文帳に追加

Based on map data including own home information showing a position of user's own home and charging facility information showing a position of the charging facility for charging an on-vehicle battery which is a driving power source of the vehicle, the charging facility is retrieved by regarding the own home as the charging facility and arranging the own home to be included in the retrieval result. - 特許庁

バッテリ1への充電時にマグネットスイッチ18、タイマスイッチ20を介して電動モータ13により補水ポンプ11を作動可能とし、充電の度に補水ポンプ11が連続して作動しないように、カウンタ回路23により作動するカウンタスイッチ22により、少なくとも一回以上の充電時においてその作動を間引くようにした。例文帳に追加

A water replenishing pump 11 is made operable with an electric motor 13 through a magnet switch 18 and a timer switch 20 when a battery 1 is charged, and the frequency of water replenishing is thinned in at least two times of charging with a counter switch 22 operated with a counter circuit 23 so that the water replenishing pump 11 is not continuously operated in every charging. - 特許庁

バッテリ上がり時等にはACT出力軸43がロックしてしまうが、嵌合穴43aの内周壁とロッド先端の外周壁との間にはクリアランス45があるため、コントロールロッド38に設けられた補助切換レバーを操作することにより運転者が手動でコントロールロッド38を回転させ、シフトチェンジを継続して行うことができる。例文帳に追加

When a battery is exhaused, though the ACT output shaft 43 is locked, a clearance 45 exists between an inner peripheral wall of the fitting hole 43a and an outer peripheral wall of a rod tip end, so that a driver can manually rotate the control rod 38 by operating an auxiliary changing lever provided on the control rod 38 to continue shift changing. - 特許庁

崖崩れ,土砂崩れ,地滑り等の発生状況を面で捉えて常時観測すると共に、微小変動を捉えて災害発生の起きる直前の前兆を予知することにより、地域内の住民に逸早い避難勧告を同報無線にて行うことができる、センサ入力機能付きバッテリーレス型RFIDタグを用いた崩落予知システムを得る。例文帳に追加

To provide a collapse prediction system using a batteryless RFID tag with sensor input function, capable of rapidly issuing evacuation instructions to residents in an area by broadcast radio waves by regularly observing an occurrence state of cliff failure, mudslide, landslide or the like with one-dimensional perception, and perceiving a minute fluctuation to predict a precursory phenomenon just before disaster occurrence. - 特許庁

充電率目標値作成手段9が、ナビゲーション装置8に設定された予定走行経路と、交通情報入力手段7が交通センタ10から入手した経路上の混雑情報とを考慮して予測走行パターンを作成し、総合的な燃料消費量を最小化するようなバッテリの充放電スケジュールを作成する。例文帳に追加

A charging rate target forming means 9 makes an estimated running pattern by considering an estimated route set in a navigation device 8, and jam information on a route acquired from a traffic center 10 by a traffic information input means 7, to prepare a charging/discharging schedule of a battery to minimize the overall amount of fuel consumption. - 特許庁

また、クランクケースのカバーには、バッテリー(8)のマイナス端子からの電線コード(8a)が接続されるとともに、レクチェファイヤーレギュレータ(94)、ECUユニット(95)およびリレーボックス(96)が取り付けられ、このレクチェファイヤーレギュレータ、ECUユニットおよびリレーボックス内の電装品は、クランクケースのカバーにアースされている。例文帳に追加

The cover of the case 21 is connected with an electric wire cord 8a from the minus terminal of a battery 8, and is fitted with a rectifier regulator 94, an ECU unit 95, and a relay box 96; and the electrical equippments in the rectifier regulator, the ECU unit, and the relay box are earthed to the cover of the crank case. - 特許庁

必要に応じて手がふさがっている何らかの作業中であっても手で握持することなく移動体通信機の使用、特に通話を可能とすることができることとし、加えて、通話ができない時には着信を圏外バ−ジョンとして後刻の送信をすることも可能とする移動体通信機のバッテリ−充電装置とする。例文帳に追加

To provide a battery charging device for mobile communication equipment with which a call is enabled without grasping the equipment by the hand even when the hand occupied for another job and further, sometime later transmission is enabled by treating the incoming call as an out-of-range version when the call is disabled. - 特許庁

充電コントローラ12のバッテリー監視部31は、充電器11の大電流用電源13からの電源を第1〜第3大電流供給線32〜34のいずれかに選択的に供給するとともに、小電流用電源14からの電源を第1〜第3小電流供給線35〜37のいずれかに選択的に供給する。例文帳に追加

The battery monitoring part 31 of the charge controller 12 supplies the power from the large current power 13 of the charger 11 selectively to any of the first to third large current supply lines 32-34, and also supplies the power from the small current power 14 selectively to any of the first to third small current supply lines 35-37. - 特許庁

第1の固定ユニット106と第2の固定ユニット108との間の結合関係を調節することによって、予備のバッテリ装置104の各々の出力接触端子116が対応する携帯装置102の各々の入力接触端子118と結合し、制御ユニット206は電気貯蔵ユニット202の出力電力を制御する。例文帳に追加

By adjusting coupling relation between the first fixed unit 106 and the second fixed 108, the respective output contact terminals 116 of the standby battery device 104 are connected with respective input contact terminals 118 of the corresponding portable device 102, and the control unit 206 regulates the output power of the power storage unit 202. - 特許庁

制御装置100は、スイッチング素子Q1および界磁巻線50に並列接続されるスイッチング素子Q3をスイッチング制御することにより、界磁電流を制御してロータおよびステータの間の磁束密度を調整するとともに、バッテリBの出力電圧を電圧指令値に従った電圧に変換する。例文帳に追加

A controller 100 controls to switch a switching element Q3 connected in parallel to the switching element Q1 and the field winding 50, thereby controlling the field current to adjust magnetic flux density between a rotor and a stator, and converting the output voltage of the battery B into a voltage according to a voltage command value. - 特許庁

4WD発進時等に遅れを生じさせることが無いように、発電機で発電した電力を車輪駆動用の電動機へ供給することができると共に、車輪駆動用の電動機へ電力を供給している場合でも、車両電装品用バッテリに電力を供給することができる4輪駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel driving force controller for supplying a power generated by a generator to a motor for wheel driving without generating any delay in the case of 4WD start or the like, and for supplying a power to a battery for vehicle electrical units even when a power is supplied to the motor for wheel driving. - 特許庁

一方、補機類の現時点の消費電力VELに既知のブレーキランプの消費電力WBRKを加算したものに、予め設定したアイドル停止継続時間目標値TISTPを乗算することにより、アイドル停止中のバッテリ消費電力推定積算値WCONを推定する(ステップS25)。例文帳に追加

On the other hand, by multiplying what a demand for a known brake lamp WBRK is added to the current demand VEL for the accessories by a preset idle stop continuous time target value TISTP, a battery demand estimation integrated value WCON during idle stop is estimated (Step S25). - 特許庁

エンジンEにより駆動される第1ジェネレータG_1 および第2ジェネレータG_2 を設け、電装品に給電するバッテリ4を第1ジェネレータG_1 で充電するとともに、後輪W_RL,W_RRを駆動する発進アシスト用のモータM_L ,M__R に第2ジェネレータG_2 から電力を直接給電する。例文帳に追加

A first generator G1 and a second generator G2 driven by an engine E are installed, and a battery 4 to supply power to the electrical equipment is charged by the first generator G1, and from the second generator G2 the power is supplied directly to motors ML and MR for driving the rear wheels WRL and WRR as assisting the starting operation. - 特許庁

長時間用としての使用を予定される端子を1つ含む複数の端子を有する外部給電端子部14と、高電圧バッテリ2の電力を端子箱14に供給するDC−ACインバータ12と遮断装置13と、これらを制御する制御装置11と、を備える外部給電装置1である。例文帳に追加

The external power feeding device 1 includes an external feed terminal 14 provided with a plurality of terminals containing one terminal to be used for a long time period, a DC-AC inverter 12 and a breaker 13 for supplying power of a high-voltage battery 2 to a terminal box 14, and a control device 11 for controlling them. - 特許庁

これにより、接続される定常使用電気負荷の大きさが小さい場合に回転子5が高速回転されても、永久磁石17からの漏れ磁束によって目標調整電圧より過大な電圧が発生することはなく、車両に搭載された電気的負荷やバッテリに規定以上の過大な電圧が印加されるようなことはない。例文帳に追加

Consequently, even if the rotor 5 is rotated at high speed in case that the magnitude of stationary electric load connected is small, voltage more excessive than objective regulation voltage is not generated by the magnetic flux leaked from the permanent magnet 17, so excessive voltage more than specified is never applied to electric load or a battery mounted on the vehicle. - 特許庁

DC/DCコンバータ17は、入力電圧の変化にかかわらず出力電圧を一定値に制御して、異なる電圧の複数種の商用電源及び電圧を異にする複数種のバッテリのいずれに対しても、一定電圧値の交流出力を振動型圧縮機1に供給可能にしている。例文帳に追加

A DC/DC converter 17 controls the output voltage to a fixed value regardless of the change of input voltage, whereby it enables the supply of AC output at a fixed voltage value to the oscillatory compressor 1, with respect to any of plural kinds of commercial power sources which are different in voltage and plural kinds of batteries which are different in voltage. - 特許庁

またバッテリの電圧ADVBUからモータの端子間電圧DVMAを減算した値が閾値♯VBDM以下のときにオフセット電圧IMOFSの算出を禁止するので、モータが大きな逆起電圧を発生している状態で不正確なオフセット電圧IMOFSが算出されるのを防止することができる。例文帳に追加

Further, calculation of the offset voltage IMOFS is prohibited when the value obtained by subtracting the motor inter-terminal voltage DVMA subtracted from the battery voltage ADVBU is equal to or less than the threshold #VBDM, and the system can prevent an inaccurate offset voltage IMOFS from being calculated in a state that the motor generates a high counter electromotive voltage. - 特許庁

バッテリー600の残量が十分にある場合、アクチュエータ制御部120は、通常振り角となるように可動ミラー43を駆動させ、映像信号処理部130は、1画素領域において、所定階調の各レーザ光が通常照射時間t1だけ照射されるように光源部41を駆動させる。例文帳に追加

When the residual amount of the battery 600 is sufficient, an actuator control part 120 drives a movable mirror 43 so as to be a normal swing angle, and a video signal processing part 130 drives a light source part 41 so that each laser light of prescribed gradation is radiated for a normal irradiation time t1 in one pixel region. - 特許庁

例文

バックアップ用RAM66の記憶情報が消失されたことにより補機バッテリ50がクリアされたことを判定すると、モード指令部84は、所定の冷却モードを指示する冷却モード指令信号SIをファン回路32に出力するとともに、タイマ68により所定時間の計時を開始する。例文帳に追加

When the clear of the auxiliary machine battery 50 is judged by the erasure of storage information of a backup RAM 66, the mode instruction unit 84 outputs a cooling mode instruction signal SI to a fan circuit 32 for instructing a predetermined cooling mode, and starts counting of a predetermined time by a timer 68. - 特許庁

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