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想空の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 3181



例文

最低周波数帯域画像データYsNに基準解像度を定したシャープネス処理を施し、処理後の最低周波数帯域画像データYsN′を用いて逆ウェーブレット変換し、逆ウェーブレット変換後の輝度画像データY2を出力解像度となるように解像度変換し、さらにRGB色間に色変換して処理済み画像データS1を得る。例文帳に追加

Sharpness processing assumed with the reference resolution is applied to bottom frequency band image data YsN, inverse wavelet transform is performed by using bottom frequency band image data YsN' after processing, the resolution of luminance image data Y2 after inverse wavelet transform is converted to an output resolution and further, color conversion is performed into RGB color space to obtain processed image data S1. - 特許庁

間適応信号処理部27は、ウェイト算出回路271で、不要波のみから形成されると定されるセルのデータから共分散行列を演算して適応ウェイトを求め、最終的に、ビーム合成回路272で、適応ウェイトによりアンテナ受信信号にウェイト制御を施して出力データとする。例文帳に追加

A time-spatial adaptive signal processing part 27 computes a covariance matrix, based on a data of the cell considered to be formed of only an unnecessary wave, to find an adaptive weight, in a weight calculation circuit 271, and finally weight-controls an antenna reception signal by the adaptive weight, to serve as an output data, in a beam combination circuit 272. - 特許庁

具体的には、例えば上記アタッチメントAの駆動用チェーンに対する取付位置を変更もしくは脱着交換する際の取付位置変更予範囲における駆動用チェーンを、連結ピンとして中ピン41を用いたチェーンC1で構成し、他の部分を中実ピン42を用いたチェーンC2で構成する。例文帳に追加

Concretely the driving chain in the predicted range for a change of the mounting position of the attachment A with respect to the driving chain or a change in the mounting position when replacement is made is formed from the chain C1 using the hollow pin 41 as the coupling pin while the other part is formed from the chain C2 using the solid pin 42. - 特許庁

CS生成部2は、BISTに際してチップセレクト信号S1〜S3のいずれをも活性化して、DSP1が第1乃至第3のRAM3〜5の全てにアクセス可能となるようにし、かつ、仮アドレス間における、第1乃至第3のRAM3〜5の各記憶領域が同一アドレスとなるようアドレスマッピングを変更する。例文帳に追加

The CS formation section 2 activates every chip selecting signals S1-S3 at the BIST with the result that the DSP 1 becomes accessible to all of the first to third RAMs 3-5 and the CS formation section 2 also changes address mapping so that each storage area of the first to third RAMs 3-5 in a virtual address space becomes the same address. - 特許庁

例文

表示制御手段150に設けられたマッピング手段は、前記仮三次元間に配置された視点位置から前記識別情報が認識困難な状態で、図柄オブジェクトと視点との変化による図柄オブジェクトの回転変動方向に関連して加工処理した次の識別情報を含む前記テクスチャを貼り付ける。例文帳に追加

Even if the identification information is difficult to recognize from a view point located in a virtual 3D space, a mapping means mounted in a display control means 150 pastes a texture containing the next identification information processed with regard to the rotation change direction of the image object caused by the changes of the image object and the view point. - 特許庁


例文

障害物検出装置100は、カメラから異なる時点での画像を取得し、取得した各画像に基づいて画像の各領域にかかる動きベクトルを算出するとともに、車両の走行状態から車両の走行する間のモデルを生成し、生成したモデルに基づいて仮的な動きベクトルを算出する。例文帳に追加

The obstacle detector 100 acquires images at different time points from a camera, calculates motion vectors in respective areas of the images, based on the acquired respective images, generates a model of a space wherein a vehicle travels from a traveling condition of the vehicle, and calculates virtual motion vectors based on the generated model. - 特許庁

予め定める仮一平面に臨んで開口21Aする孔がそれぞれ形成される複数の当接部21と、各当接部21に切替えユニット14を介して、圧縮気供給ユニット15および吸引力供給ユニット16から前記孔に圧縮気体および吸引力を選択的に供給する。例文帳に追加

Compressed gas and sucking force are selectively supplied to the holes from a compressed air supply unit 15 and a sucking force supply unit 16 via a plurality of contact sections 21 respectively having the holes opened 21A in face of predetermined one virtual flat surface and a changeover unit 14 connected to the respective contact sections 21. - 特許庁

任意の物理的な間を仮的に分離するための境界線を設定するステップと、前記境界線の位置、境界線で構成される閉ループの形状および大きさのいずれか一部またはその全てに基づいて、電子機器の所定の機能を制御するステップと、を備える、境界定義による機能制御方法。例文帳に追加

The present invention relates to a function control method using boundary definition, including the steps of: setting a boundary line to virtually partition a given physical space; and controlling a predetermined function of an electronic appliance based on at least one or all of a position of the boundary line, and a shape and a size of a closed loop formed by the boundary line. - 特許庁

画像データ生成手段は、スクリーン物体3が分解されて、それまで内包されていた部品の表面が画像投影手段の投影間6に新たに露出された場合には、この表面に投影するために、スクリーン物体が分解される前に投影していた仮物体の内部を表示する画像を新たに生成する。例文帳に追加

When the screen object 3 is disassembled and the surface of the component included therein until then is newly exposed to projection space 6 of an image projection means, an image data-generating means newly generates an image to display the inside of a virtual object projected before disassembling the screen object in order to project the image on the surface. - 特許庁

例文

制御装置は、燃比がリーンの運転状態および燃料カットの運転状態が解除されたときに、上流触媒および下流触媒の還元に寄与するガス量と、上流および下流の触媒の間に設けられた排ガスセンサの出力に基づいて、前記仮的に設けられた排ガスセンサの出力を推定する。例文帳に追加

When an operating state in which an air/fuel ratio is lean and an operating state in which fuel is cut are released, a control device estimates the estimated output of the virtual exhaust emission sensor based on the amount of gas contributing to the reduction of the upstream side catalyst and the downstream side catalyst and the output of the exhaust emission sensor installed between the upstream and downstream side catalysts. - 特許庁

例文

編集装置は、3次元仮想空間における3次元モデルの動作及び視点位置の移動経路を規定するための動作情報を生成し、該動作情報から、利用者から見て3次元モデルの動きが滑らかであり、かつ被写体の撮影間隔が最大になる被写体の撮影条件を決定する。例文帳に追加

An editing device generates operation information for defining operation of the three-dimensional model in three-dimensional virtual space and a moving route of a view position, and determines, based on the operation information, a photographing condition of a subject where the movement of the three-dimensional model is smooth from the view of the user and the photographing interval of the subject becomes maximum. - 特許庁

与えられた検索語をもとにヘアースタイル画像のイメージ検索を行う場合は、表現語マップ60を参照して検索語の仮想空間50における座標を算出し、画像マップ80を参照して、算出した座標に基づき複数のヘアースタイル画像の中から検索語のイメージに適合するイメージのヘアースタイル画像を索出する。例文帳に追加

When image retrieval of hair style images is performed on the basis of a given retrieval word, the expression word map 60 is referred to calculate the coordinates of the retrieval word in the virtual space 50, and the image map 80 is referred to find out a hair style image of an image matching the image of the retrieval word from a plurality of hair style images on the basis of the calculated coordinates. - 特許庁

クラスタシステムにおいて、アプリケーションプログラムを実行することで生成されるプロセスが共有ディスク装置に記録されたファイルをクラスタ共有ファイルシステムを用いてプロセスが主メモリ上に配置されているアドレス間内に仮的に設けたクラスタ共有メモリ(分散共有メモリ)領域上にマッピングすることで、ファイルへのアクセスを主メモリへのアクセスとして処理する。例文帳に追加

In the cluster system, access to a file is processed as access to a main memory by mapping the file in which a process generated by executing an application program is recorded in a shared disk device on a cluster shared memory (distributed shared memory) area virtually provided in an address space the process of which is arranged on the main memory by using the cluster shared file system. - 特許庁

本発明は、遊技媒体を用いた遊技における演出図柄の変動による抽選の先読み結果に基づき、3次元オブジェクトを最適な3次元仮想空間上に配置するとともに、配置した位置を的確に報知できるようにして高い興趣性を得られるようにした遊技機、報知制御方法および報知制御プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a notification control method and a notification control program for obtaining high amusement by arranging a three-dimensional object on an optimal three-dimensional virtual space on the basis of read-ahead result of drawing by variation of performance symbols in a game using game media, and enabling the arranged position to be exactly notified. - 特許庁

オンラインサーバから供給されるショッピング情報に基づいてオンライン端末装置でホームショッピングを行う際に、仮現実間内の店内に入ることによってホームショッピングが開始され、ショッピング用のカートの画像をディスプレイに表示し、購入する商品の指示が入力されたら、ショッピング用カートに当該商品を入れた画像をディスプレイに表示する。例文帳に追加

When home shopping is conducted on an on-line terminal device according to shopping information supplied from an on-line server, the home shopping is started once a store in a virtual reality space is entered and a picture of a cart for shopping is displayed on a display; when an article to be purchased is indicated, a picture wherein the article is put in the shopping cart is displayed on the display. - 特許庁

想空間内におけるゲームを実行するゲーム装置500において、表示部501は、時間の経過とともに所定の振り付けで姿勢を変化させるキャラクターと、このキャラクターと同じ振り付けで姿勢を変化させるべき旨の課題が与えられるプレイヤーに対し、この振り付けにおいて、プレイヤーのいずれの部位をいずれのタイミングで動かすべきかを表す指示マークと、を画面に表示する。例文帳に追加

In a game device 500 for executing a game in a virtual space, a display part 501 displays, on a screen, a character to change a posture by prescribed choreography with the lapse of time, and instruction marks indicating which part of the player is to be moved at what timing in the choreography to the player to whom the subject to change the posture by the same choreography as the character is given. - 特許庁

ウォークスルー処理にあたっては、ユーザからの指示した視点からユーザの指定する時刻において、検出された観測者の位置および姿勢とに応じて、ユーザの視点から見た場合の仮画像を、複数の観測者からの視点の画像を時間的に整合させて、対象物または観測者に対応する透視映像が生成される。例文帳に追加

In the case of walk-through processing, a virtual image viewed from the viewpoint of the user is matched to images from the viewpoints of a plurality of observers in time and space and perspective video images corresponding to the objects or the observers are generated according to the detected positions and the posture of the observers from the viewpoint instructed from the user at time to be specified by the user. - 特許庁

移動オブジェクト生成部3041は、仮的な三次元間内において移動する少なくとも一つの移動オブジェクトを生成し、オブジェクト制御部3045は、所定の演出の発生時における移動オブジェクトの位置に基づいて、移動オブジェクトの移動動作の切り替え及び消去処理の少なくとも何れか一方を実行する。例文帳に追加

A moving object generating part 3041 generates at least one moving object inside a virtual three-dimensional space, while an object control part 3045 executes either switching or deletion of the moving action of the moving object, based on the position of the moving object, when the predetermined performance occurs. - 特許庁

システム100は、仮想空間を構築する情報処理部104と、音声データの格納場所情報を含むキャラクタの設定情報を記憶する情報記憶部106と、音声データを再生のためのスクリプトを含まないSWF音声データの形式で格納する音声記憶部110とを具備する。例文帳に追加

The system 100 includes: an information processing part 104 for constructing a virtual space; an information storage part 106 for storing setting information of a character including storage place information of voice data; and a voice storage part 110 for storing the voice data in the form of SWF voice data excluding any script for reproduction. - 特許庁

ディスプレイの表示画像と、前記操作者自身の運動感覚により期待される画像とを完全に合致させるようにして、操作者の運動感覚と操作者が得る視覚、あるいは、表示内容と現実の間中に存在する物体との位置関係の間の食い違いを大幅に減少させることができる仮現実画像表示装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a virtual reality image display device which makes an image displayed on a display perfectly fit to an image, which is expected according to the athletic sense of operator, to increasingly reduce a disagreement between the operator's athletic sense and a sense of sight which the operator acquires or a positional disagreement, between the contents of display and a location of an object existing in a real space. - 特許庁

複数種の行為コマンドを時系列で組み合わせてコンピュータマネキンの対象物に対する動作を定義して、行為コマンドで特定されるコンピュータマネキンの動作をコンピュータ仮想空間上で可視化する行動生成システムに対して、人体の動作に対する心臓負担評価を客観的且つ簡易に行える心臓負担評価装置を提供する。例文帳に追加

To provide a heart load evaluating device which can objectively and easily evaluate the load of the operation of a human body on the heart for an action generation system which defines operations of a computer dummy to an object by combining a plurality of kinds of action commands in time series and visualizes the operations of the computer dummy specified with the action commands in a virtual space. - 特許庁

3次元仮想空間内のオブジェクト30について生じる、時間的に連続した形で表現される形の効果音に対応した一つの音源データをメモリ3から読み出す手順、読み出された一つの音源データの音量VLを、ランダムに変化させて効果音データを生成する効果音データ生成手順、生成された効果音データを、音出力手段10に出力する手順、から構成される。例文帳に追加

This game software is constituted of a process of reading sound source data corresponding to a sound effect generated on an object 30 in a three-dimensional virtual space and expressed in a temporally sequential form, a sound effect data generation process generating sound effect data by randomly changing the volume VL of the read sound source data, and a process of outputting the generated sound effect data to a sound output means 10. - 特許庁

布帛形成後に染色加工での芯成分溶出除去という特殊かつ理的な中構造形成法に加え、実撚が掛けることができるリング精紡機において、毛羽減少が可能な紡績方法および紡績装置を使用し、軽量性、抗ピル性に優れていてソフトでしっとり感のある独特な風合いを有する紡績糸及び織編物を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide spun yarn and woven/knitted fabric having lightweightness and pill resistance and peculiar touch with softness and moist feeling by a spinning method and a spinning machine enabling fluff reduction in a ring fine spinning frame enabling real twists to be applied by such a special and ideal hollow structure-forming method as to elute and remove a core component in dyeing processing after fabric formation and in a ring spinner allowing real twist. - 特許庁

予め定められた処理条件が成立したときに、第1表示要素となる平面画像P1や第2表示要素となる平面画像P2などに対して、仮3次元間VS内にて奥行き位置を互いに異ならせて配置するための奥行き値を、経過時間に応じて視点VPの遠方から近隣へと近付く移動方向に変化させるように設定する。例文帳に追加

Depth values are used to dispose a planar image P1 as a first display element and a planar image P2 as a second display element at different depth positions in a virtual three-dimensional space VS, and the depth values are set to be changed in a moving direction from a distant place to a near place relative to a view point P according to an elapsed time, when predetermined processing conditions are satisfied. - 特許庁

発光ダイオード素子39〜42から放射される放射光が凹部33内に設けられる気層と光拡散面33Aとの屈折率差に基づいて反射されるので、複数の発光ダイオードランプ31から放射される光を導光部材32内で効率良く混合でき、そのことにより光出射面と平行な仮面内において面状光源を得ることができる。例文帳に追加

The light radiated from light emitting diode elements 39 to 42 are reflected depending on the difference of refractive index between an air layer formed in a concave 33 and a light diffusing plane 33A, so that the light reflected form the plurality of light emitting diodes 31 are efficiently mixed in a light guide member 32, and a plane light source is given in a fictive plane parallel to a light out going plane. - 特許庁

初期モデル生成部160は、経編物の経方向の1列の糸経路を示す糸経路情報及び糸経路情報により示される1列の糸経路の緯方向における配列位置を示す配列情報に従って、仮3次元間内に糸経路を折れ線で表した経編物の初期モデルを生成する。例文帳に追加

An initial model generation part 160 generates the initial model of the warp knit, where yarn routes are expressed by polygonal lines, in a virtual three-dimensional space in response to array information which indicates yarn route information, showing one line of yarn route in the warp direction of the warp knit, and also an array position in the weft direction of one line of yarn route indicated by the yarn route information. - 特許庁

三次元間内で、第1背景画像501、透明化オブジェクト601、および第1背景画像と相似である第2背景画像502の順に視点に近づくよう、それぞれの配置を定め、それらを視点座標系に透視投影変換し、第2背景画像502に対し透明化処理がされる。例文帳に追加

In a virtual three-dimensional space, an image generating device determines respective positions of a first background image 501, a transparent object 601, a second background image 502 similar to the first background image so as to approach to a viewpoint in this order, transforms them by perceptively projecting into a visual point coordinate system, and applies transparent processing to the second background image 502. - 特許庁

遊戯装置は、立体視用画像を表示するディスプレイ10(印刷物)と、移動部材20(景品獲得部材、移動体)と、表示画面側間に仮表示される立体視表示物SOB(景品、壁)と移動部材20との位置関係を検知するための検知デバイス70と、位置関係を判定する判定部80を含む。例文帳に追加

The game machine comprises a display 10 (printed matter) for displaying stereoscopic images, a moving member 20 (prize winning member, mobile unit), a detecting device 70 for detecting a positional relationship between stereoscopic objects SOB (prizes, walls) virtually displayed in a display screen side space and a mobile unit 20, and a judging unit 80 for judging the positional relationship. - 特許庁

そして、当該生育器の内包部の立体的形状は、前記特定の立体的形状をしており、かつ、当該生育器の内包部の立体的形状は、成長により前記植物の部位が大きくなった結果として定される当該部位の立体的形状よりも、小さい範囲の間を限定する立体的形状であること、を特徴とする植物の形成用生育器である。例文帳に追加

The three-dimensional form in the internal part of the growing vessel has a specific form which is confined to a space smaller than the three-dimensional form assumed to be the form of a grown-up plant. - 特許庁

三次元の仮想空間内に配置されたメインキャラクタを所定の視点から透視投影して得られる二次元画像からなる三次元アニメーションを作成し、モニタに表示させる三次元アニメーション表示方法において、視点とメインキャラクタとの距離が所定の距離以下に近接した場合、シルエット透過処理を行う。例文帳に追加

In the three-dimensional animation display method for forming a three-dimensional animation consisting of a two-dimensional image obtained by perspectively projecting a main character within a three-dimensional virtual space from a predetermined viewpoint and displaying it on a monitor, silhouette alpha-blending processing is performed when the distance between the visual point and the main character is a predetermined distance or less. - 特許庁

プレイヤが操作するコントローラパッドから特殊移動入力信号が入力されると、パス情報記憶手段に記憶された点列の位置座標を参照して、キャラクタを現在移動しているパスから隣のパスの仮3次元間内の位置座標に移動させる特殊移動処理手段を備えたゲーム装置である。例文帳に追加

A special migration processing means is provided such that, when a special migration input signal is input from a controller pad operated by a player, the processing means refers to the positional coordinates of the dot columns stored in the path information storage means and migrates the character to the positional coordinates within the virtual three-dimensional space of the path adjacent to the path along which the character migrates presently. - 特許庁

第2オブジェクト配置手段(観客表現用オブジェクト配置部84)は、第1オブジェクトを構成するポリゴンの数よりも少ない数のポリゴンで構成される第2オブジェクトを仮3次元間に複数配置するとともに、該複数の第2オブジェクトの各々に、第1オブジェクト画像を含んでなる画像をマッピングする。例文帳に追加

A second object arranging means (object arrangement part 84 for spectator expression) arranges a plurality of second objects configured of the smaller number of polygons than the number of polygons configuring the first object in a virtual three-dimensional space, and maps an image configured by including the first object image on each of the plurality of second objects. - 特許庁

これまで、実体のある商品(現実の物としての、国際・国内電話プリペードカード)を経験に基づき人手によって現実の行動として商取引と諸管理してきた既存のビジネスモデルを、さらに同様に、ネットワーク化された技術で電子的に、仮想空間で商取引と諸管理する新たなビジネスモデル、に取って代える。例文帳に追加

Thus, the existing business model in which the commercial transaction and management of substantial merchandise (an international and domestic telephone prepaid card as a real object) is manually performed as a real action based on experiences can be substituted for a new business model in which the commercial transaction and management of the merchandise is electronically performed in a virtual space by a technique integrated into a network. - 特許庁

そのため、計算機命令を記憶するためにより多くのスペースが必要とされる場合に、または、画像データを記憶するためにより多くのスペースが必要とされる場合に、仮想空間メモリシステムが画像データおよび計算機命令に対して動的にメモリ量を割り当て、また、ディジタル複写機の半導体メモリと大容量記憶装置との間において様々な種類のデータをページングする。例文帳に追加

Therefore, if more space is required to store the computer instructions or to store picture data, the virtual space memory system dynamically assigns memory volumes to picture data and computer instructions, and various kinds of data are paged between the semiconductor memory of the digital copying machine and the large-capacity storage device. - 特許庁

その地図情報に対応する3次元仮想空間を3次元オブジェクトが移動することによって、その抽選結果の報知に用いられる地図情報を構成している区画地図情報のうち、その3次元オブジェクトが撮像する撮像範囲に属さない区画地図情報を他の区画地図情報に差し換えた地図情報を生成する。例文帳に追加

Among pieces of the zone map information which constitute map information used for the notification of the lottery result, zone map information is created which is obtained by replacing map information not belonging to a range of an image that the three-dimensional object forms with the other zone map information. - 特許庁

プレイヤキャラクタオブジェクトが第1動作を行っている間に第2操作が行われた場合、第2オブジェクト制御部(66)は、第1動作を行うプレイヤキャラクタオブジェクトとは別に、プレイヤキャラクタを表すプレイヤキャラクタオブジェクトを仮想空間に配置し、該プレイヤキャラクタオブジェクトに第2動作を行わせる。例文帳に追加

When the second action is executed while the player character object executes the first action, a player character object indicating the player character is arranged in the virtual space independently of the player character object which executes the first action, and a second object control part (66) makes the player character object execute the second action. - 特許庁

サービスの要求を伝送路若しくはネット(44)を介して受け、そのサービスを提供するサーバー(40)を有するような情報処理システムを定したとき、クライアント(41,42,43)からサーバーのプログラムを呼び出すのではなく、サーバーはクライアントからそのアドレス間の命令アドレスのようなアドレス情報を受けることによりそのアドレス情報に応ずるサービスを提供する。例文帳に追加

When an information processing system having a server 40 providing services after receiving the requests for services through a transmission line or the network 44 is assumed, the server provides services in response to address information after receiving the address information such as command addresses of address spaces from the clients while the program of the server is not called from the clients 41, 42, 43. - 特許庁

プレイヤから入力された指示に従ってプレイヤキャラクタが仮3次元間に形成されたフィールドを移動するものとしたゲームにおいて、フィールドの間の境界の位置を分かりやすく表示することでゲームを迅速に進行できるようにするとともに、該境界の表示がプレイヤになるべく違和感を感じさせないようにする。例文帳に追加

To quickly progress a game by intelligibly displaying a boundary position between fields and prevent a player from feeling discomfort by the display of the boundary in the game where a player character moves in a field formed in a virtual three-dimensional space according to a command input from the player. - 特許庁

一以上の使用者によって共通の視点情報が用いられるグループが複数存在し相互に通信可能である共有仮想空間において、夫々のグループで用いられる視点情報に応じた位置に表示された図形の一つを使用者が指定することによってグループが一つ選択されることを特徴とする共有グループ選択方法。例文帳に追加

In a shared virtual space where a plurality of groups of one or more users using common viewpoint information are present and can communicate with one another, the user specifies one of graphics displayed in positions depending on the viewpoint information used by the respective groups to select one group and thus select a sharing group. - 特許庁

想空間内ジェスチャ入力装置1では、圧力検出パネル11を透明アクリル板12等を天板に用いた机の上に設置し、ユーザの手によるジェスチャにおける圧力検出パネル11との接触情報を、裏面からビデオカメラ13で撮影し、ビデオ信号を端末装置21Aに入力する。例文帳に追加

A virtual space gesture input system 1 is so designed that a pressure detection panel 11 is placed on a desk with a top using a transparent acrylic plate 12 or the like, information on contact of a user's hand giving a gesture with the pressure detection panel 11 is imaged by a video camera 13 from behind, and a video signal is input into a terminal device 21A. - 特許庁

森や水に囲まれ、自然と溶け合った環境の生活間を有する理的な都市を構築し、その都市機能を環境の保全、省エネルギー、安全、そして効率的に運営するため、生活上必須の各種施設を地域住民に提供してそれらを効率的に運営する機能を有するよう構成された運河を提供する。例文帳に追加

To provide a canal which is constituted so as to have functions to efficiently manage facilities by constructing an ideal city having a living space of environment which is surrounded by a forest and water and blended with nature and providing various indispensable facilities on the life to local residents to efficiently manage city functions for environmental conservation, energy saving, and safety. - 特許庁

3次元間に置かれた光源3からの照明光をコンピュータを用いた画像処理によって表現するための方法において、照明光を互いに異なる態様で表現した複数のテクスチャ1,2を用意し、それらのテクスチャ1,2を照明光が観察されるべき位置にて互いに重ね合わせる。例文帳に追加

In a method of expressing the illumination light from a light source 3 disposed in a virtual three-dimensional space with an image process using a computer, a plurality of textures 1 and 2 having illumination light expressed in mutually different manners are prepared and overlapped at a position allowing the illumination light to be observed. - 特許庁

ユーザが、実物体14を指標として、入力部11を第1の座標系における所定の位置および角度で配置させた場合、主制御部12は、第1の座標系における入力部11の位置および角度に対応する第2の座標系の位置および角度で、オブジェクト33を3次元仮想空間32内に配置させ、それに対応する画像を表示部13に表示させる。例文帳に追加

When the user arranges an input part 11 with a prescribed position and angle in the first coordinate system with the actual object 14 as an index, an object 33 is arranged in the three-dimensional virtual space 32, and an image corresponding thereto is displayed on a display part 13. - 特許庁

アバター制御システムは、サーバ2において、クライアント、例えば、ユーザAのクライアント6aからネットワーク4を介して送信されたテキスト情報及びユーザAが用いるアバターAの仮想空間内での位置を示すアバター位置情報を受信し、受信したテキスト情報の文字数をカウントする。例文帳に追加

In the avatar control system, a server 2 receives text information transmitted from a client, for example, a client 6a of a user A through a network 4 and avatar location information showing a location in a virtual space of an avatar A used by the user A and counts the number of characters of received text information. - 特許庁

ネットワーク上に構築された共有仮想空間内に複数の情報端末のプレイヤがそれぞれ操作するキャラクタを参加させ、該キャラクタにより隊列を編成しゲームを行う通信ゲームシステムにおいて、該隊列内のキャラクタ間での会話に各プレイヤが感情移入を容易とすることのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide an art capable of facilitating empathy of respective players in conversations between characters in each rank in a communication game system participating the characters operated by players of a plurality of information terminals respectively in a common virtual space constructed on a network, forming the ranks by the characters, and playing the game. - 特許庁

アドレス間上のキャッシュ領域101のn倍のキャッシュデータ記憶装置102を用意し、キャッシュ領域参照、更新時に指定したキャッシュ領域の各1バイトとキャッシュデータ記憶装置にキャッシュ領域の大きさの数だけ用意したnバイトのブロックとを1対1に対応させる。例文帳に追加

A cache data storage device 102 n times as large as the cache region 101 on the virtual address space is prepared, and one byte each of the cache region specified when referring to and updating the cache region is made to correspond one to one to the block of n bytes prepared in the number corresponding to the size of the cache region in the cache data storage device. - 特許庁

CGにおいて、ユーザの操作によって仮想空間における環境やキャラクタ(登場人物等)が変化したときに、そのビジュアル表現の変化に対応して “臨場感のある”音響をリアルタイムで与えるシステムを、より小さな演算処理負荷で実行できる音響効果の自動生成システムを提供すること。例文帳に追加

To provide an automatic generation system of sound effects in CG, when environment and characters in a virtual space are changed by a user's operation, capable of executing a system providing sound having "realistic sensation" accommodated to a change in the visual expression, at a further minimal arithmetic processing load. - 特許庁

良好な通信を得るための理的な基地局装置,端末装置の配置を実現するために,マルチパス干渉等により間的,時間的に変化する無線信号の受信状態の評価を正確に行うことが可能な無線信号伝送状態評価装置,該無線信号伝送状態端末装置に前記伝送状態の実測情報を送信する端末装置及び無線信号伝送状態評価方法を提供すること。例文帳に追加

To estimate accurately a receive state of a radio signal which changes specially and in time caused by multi-path interference and the like, for realizing ideal arrangement in location of a base station device and a terminal device and obtaining superior communication. - 特許庁

3次元間に画定されたフィールド203上を、直方体オブジェクト202は各辺を軸として90度毎の回転移動を行い、プレイヤは制限時間内に、該直方体オブジェクト202をフィールド203外へはみ出させることなく、該フィールド203全体と接することができるように移動させる。例文帳に追加

A rectangular parallelepiped object 202 rotatingly moves on a field 203 defined by the virtual three-dimensional space for every 90° with each side defined as an axis, and the player moves the rectangular parallelepiped object 202 to bring it in contact with the whole field 203 without protruding it outside the field 203 within a time limit. - 特許庁

例文

三次元仮想空間で表示される人体モデルの作製方法であって、該人体モデルは剛直部分と、この剛直部分の少なくとも一端部を回転自在に連結する関節部分とから組み立てられ、現実人体が動作できない動作領域に上記人体モデルの関節部分が回転するときは警告を発生させる手段を有する。例文帳に追加

The method for producing a human body model to be displayed in the 3D space has a means for assembling the human body model by solid parts and joint parts capable of rotatably connecting at least one end part of each solid part and generating an alarm when the joint part of the model is rotated to an operation area to which a real human body can not operate. - 特許庁

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