1016万例文収録!

「過トルク」に関連した英語例文の一覧と使い方(24ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 過トルクに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

過トルクの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1184



例文

原動機からの動力を伝達するに際し、低い周波数領域から減衰を生じさせることが可能なダンパを用いることでトルク変動幅を小さく抑制し、内部部品の疲労破壊、特に材料破断式の負荷保護装置の疲労破壊による誤作動の発生を防止可能な動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmitting device capable of preventing malfunction caused by fatigue rupture of an internal part, especially fatigue rupture of a material breakage type overload protection device by restraining torque fluctuation range by using a damper capable of damping from a low frequency area, when transmitting power from a prime mover. - 特許庁

車輪を駆動する誘導電動機が複数個接続された車両制御装置において、複数個接続された各誘導電動機に流れる電流を検出する検出装置を備え、制御回路に接続し、検出した電流に応じてトルク指令を補正し、特定の誘導電動機の電流を防ぐことを特徴とする。例文帳に追加

In a vehicle controller in which a plurality of induction motors for driving a wheel are connected, a detector which detects current flowing through the plurality of connected induction motors is provided and connected to a control circuit for correcting a torque command according to the detected current, to prevent the overcurrent of a specific induction motor. - 特許庁

レバー4を矢印a方向に連続回動させる程で、ガイドローラ3を介してホイール2を同方向に回転させて衝撃源7を上昇させ、ガイドローラ3の接触が解除されたときホイール2が衝撃源7の重量に応じたトルクによって逆転し、衝撃源7が落下する。例文帳に追加

While the lever 4 is continuously turned in the arrow (a) direction, the wheel 2 is rotated in the same direction via the guide roller 3 so as to lift the shock source 7, and when the contact with the guide roller 3 is released, the wheel 2 is turned reversely by the torque complying with the mass of the shock source 7 so as to drop the shock source 7. - 特許庁

また、モード切換渡時にも、モータジェネレータをアクセル操作量θacに応じて出力制御して駆動力を発生させるが、入力回転速度Ninと一致するモータ回転速度Nmも略一定に維持されるため、モータ回転速度Nmの上昇に伴うトルク低下が防止されて優れた駆動力性能が得られる。例文帳に追加

When switching the mode, output of a motor generator is controlled in response to the operation quantity θac of an accelerator to generate the driving force, but since the motor rotating speed Nm corresponding to the input rotating speed Nin is maintained nearly constant, lowering of the torque with a rise of the motor rotating speed Nm can be prevented to obtain the excellent driving force performance. - 特許庁

例文

運転状態に応じて各気筒の図示平均有効圧から極力少ない演算により最適な図示平均有効圧を算出し、当該図示平均有効圧に基づき燃料噴射量を制御することで、回転変動を抑制できるとともに、渡時におけるトルクの応答性を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃料制御装置を提供すること例文帳に追加

To provide a fuel control device of a diesel engine capable of restraining a rotational variation, and capable of improving responsiveness in torque in transition, by controlling a fuel injection quantity based on illustrated average effective pressure, by calculating optimal illustrated average effective pressure by a minimum arithmetic operation from the illustrated average effective pressure of the respective cylinders in response to an operation state. - 特許庁


例文

潤滑油の剰流入による攪拌抵抗の増大を抑制することができると共に、軸受内の貫通油量の減少を回避して、軸受内を貫通した潤滑油を他の軸受やギヤ等に十分且つスムースに供給することができ、また、軸受の回転トルクを低減することができる円すいころ軸受を提供することにある。例文帳に追加

To provide a tapered roller bearing for suppressing an increase of agitating resistance due to excessive flow-in of lubricating oil, actualizing smooth and sufficient supply of the lubricating oil passing through the bearing to another bearing and a gear while avoiding a reduction of the amount of the oil passing through the bearing, and reducing its rotating torque. - 特許庁

この発明は、EGR装置に加え、WGVをアクティブに制御可能なターボチャージャを備えた内燃機関において、無給領域で加速要求がある場合であっても、失火やトルク低下を抑制しつつ、総EGR率を適合値に合わせることのできる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine with a turbocharger actively controlling a WGV as well as an EGR device, in which the total EGR rate is adjusted to become a suitable value while misfires and torque decreases are suppressed even if a request for acceleration is demanded in a non-supercharging area. - 特許庁

簡素な180°通電のフルデューティ方式を踏襲することで安価なままであって、さらに始動時のトルク抑制が可能となり剰なベルト耐量が不要になり、またエンジン再始動までの時間の短縮してもたつき感を防止可能であって、特にアイドルストップ装置に好適に使用可能なエンジン始動システムを提供する。例文帳に追加

To provide an engine start system manufacturable at low cost since it adopts a simple 180° energizing full duty system, eliminating excessive belt tolerance since torque at starting can be suppressed, capable of preventing stall feeling by reducing a time required for re-starting an engine, and suitably usable particularly for an idle stop device. - 特許庁

余分な燃料消費を抑制するとともに、剰補正や補正不足による始動不良や発進不良を抑制し、且つアイドルストップ解除後のエンジン再始動から発進までにおいて、車両の状況に応じたエンジンのトルク量に対する最適な始動時燃料量が制御するエンジン始動制御装置を得る。例文帳に追加

To obtain an engine start control device that suppresses extra fuel consumption and restrains engine start failure or vehicle start failure due to excessive correction or a lack of correction, and controls to achieve the most suitable amount of fuel in starting with respect to the amount of engine torque according to the condition of a vehicle during a period between engine restarting and vehicle starting after releasing idle stop. - 特許庁

例文

インバータ41,42,90の電力母線54からバッテリ50が遮断されたバッテリ遮断状態で走行している最中にシフトレバー81がドライブポジションからニュートラルポジションにシフト操作されたときに、コンデンサ57の電圧が低下しぎるのを抑制すると共に駆動軸32にトルクが出力されるのを抑制する。例文帳に追加

To suppress excessive voltage drop of a capacitor 57 and suppress the output of torque to a driving shaft 32 when a shift lever 81 is operated from a drive position to a neutral position during travelling in a battery shut-off state where a battery 50 is disconnected from a power bus bar 54 of inverters 41, 42, 90. - 特許庁

例文

これにより、ディスクホイールとハブとの締結面にかかる圧力を検出し、検出した圧力に基づいた締結面情報、例えば、ハブへのディスクホイールの締め付けトルクが適正でないとの情報や積載量による車両からの入力が大との情報を乗員等に報知することができる。例文帳に追加

As a result, by detecting the pressure applied to the fastening face of the disk wheel and the hub, information on the fastening face based on the detected pressure, e. g. information that tightening torque of the disk wheel to the hub is not proper, information that input from a vehicle by its load is excessive can be reported to its driver or the like. - 特許庁

回転軸線8のまわりの回転方向におけるトランスッタ要素の相対的な位置がハウジング1と連係しかつ2つのトランスミッタ要素16,34が通するごとに信号を発生しかつ信号のずれから印加されたトルクを決定する評価ユニット36へ前記信号を伝達するセンサ要素35によって記録される。例文帳に追加

A relative position of the transmitting components in the rotational direction around an axis of rotation 8 is recorded by a sensing component 35 that is associated with a housing 1, generates a signal at the every time when the two transmitting components 16, 34 pass through, and transfers the signal to an evaluating unit 36 that determines the loaded torque based on deviation of the signal. - 特許庁

頭部加工に伴い頭部内部に生じる鋭角なしわあるいはポケットを浅くかつなだらかな断面の輪郭形状とすることによって、頭部内側での応力集中による疲労破壊の防止と、締め付けトルク大によるナット固着現象の防止を目的する接続頭部を有する高圧金属配管の提供。例文帳に追加

To provide a high pressure metallic pipe having a connection head part capable of preventing fatigue-destruction due to stress concentration on an inner side of the head part and preventing nut fixing phenomenon due to excessive tightening torque by forming a wrinkle or a pocket occurring inside the head part in accordance with head part machining and having an acute angle into a profile shape having a shallow and gentle cross section. - 特許庁

先端部の塑性変形が可能で、血管内の狭窄部を容易に通できるだけでなく、ガイドワイヤーの基端でのトルクや押し込み力を先端まで伝えることができ、かつ、ガイドワイヤー先端が血管を突き破るおそれがない、剛性および柔軟性のバランスが取れたガイドワイヤーを提供する。例文帳に追加

To provide a guide wire in which plastic deformation of a tip portion is possible and which not only can easily pass through the isthmus within a blood vessel but also can transmit a torque and a pressure force in the base end of the guide wire to a tip, has no fear that the tip of the guide wire breaks through the blood vessel, and has well-balanced stiffness and flexibility. - 特許庁

モータジェネレータMGと左右後輪RL,RRの間に油圧締結による第2クラッチCL2を介装し、制動要求時、モータジェネレータMGを発電モードとし、第2クラッチCL2を経して左右後輪RL,RRに回生制動トルクを付与する回生制動制御手段を備えたFRハイブリッド車の制御装置である。例文帳に追加

The control device for an FR hybrid vehicle in which a second clutch CL2 by oil pressure fastening is interposed between a motor generator MG and right and left rear wheels RL and RR, has a regenerative braking control means which sets the motor generator MG in a power generating mode when braking is requested and which provides a regenerative braking torque to the right and left rear wheels RL and RR through the second clutch CL2. - 特許庁

原稿を給紙圧を解除することなく、搬送方向に対して逆方向へ強く引き抜く際、原稿との摩擦抵抗により搬送ローラ3が逆回転して、伝達手段35から大な駆動力が駆動軸8に加わっても、その駆動力はトルクリミッタ45の空転,滑り作用によるリミッタ作用によってフィードローラ5まで伝達しない。例文帳に追加

When a document is strongly pulled out in the direction opposite to the conveying direction without releasing paper feeding pressure, even if a conveying roller 3 is reversely rotated by frictional resistance to the document and excessive driving force is applied from a transmission means 35 to a drive shaft 8, the driving force is not transmitted to a feed roller 5 by the limiter action by the idling and sliding action of a torque limiter 45. - 特許庁

タンカーの上甲板1の下方におけるタンクTの内面を洗浄するための洗浄機Kが、常時は上甲板1上の格納庫2内に格納され、使用時にはトルクヒンジ機構3を介し上甲板開口部5を通するように回動して、図示のようにノズル管8aが上方へ向くようにセットされる。例文帳に追加

A cleaning machine K for cleaning an inner surface of the tank T under an upper deck 1 of the tanker is usually stored in a storage 2 on the upper deck 1, and when in use, it is turned so as to pass through an upper deck opening part 5 through a torque hinge mechanism 3 to be set so that a nozzle tube 8a is directed toward the upper side shown in the Fig. - 特許庁

架橋剤を配合したゴムコンパウンドの架橋トルク値の経時変化が少なく、また従来の有機酸化物架橋ゴムの優れた耐熱老化性、圧縮永久歪等の架橋特性を維持しながら、伸び特性を大幅に向上させることができるゴム用架橋剤及び架橋ゴムの製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a crosslinking agent for rubber, which is blended with a rubber compound to give a crosslinking torque value with little change with time, and which can greatly improve the elongation characteristics of a rubber while maintaining excellent crosslinking characteristics comprising e.g. thermal aging resistance and compression set inherent in conventional rubbers crosslinked with an organic peroxide, and a process for producing a crosslinked rubber. - 特許庁

第1の車軸の駆動システムが、トランスミッションの切替程時に第2の車軸で生じる牽引力の中断を少なくとも部分的に補償するように制御され、第2の駆動車軸における有効トルクの変更が、できるだけ牽引力の下降及び上昇なしに、特にこれに伴い感じられる衝撃なしに行われることを保証するために、切替の希望に応じてクラッチの制御を遅らせる。例文帳に追加

The driving system of a first axle is controlled to at least partly compensate the interruption of traction caused in a second axle during switching of transmission and to delay controlling of a clutch according to desirable switching so that the switching to effective torque in the second driving axle may be guaranteed without decreasing and increasing of traction as much as possible, especially without a given shock accompanying the same. - 特許庁

大な前後回転数差が発生することを事前に予測し、急発進時や急加速時において駆動輪スリップを抑えた高い発進性能や加速性能を得ることができると共に、トルク配分クラッチ部の耐久信頼性を確保することができる四輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller of a four-wheel drive vehicle capable of predicting the generation of the excessive difference in rotational frequencies between front and rear wheels, providing superior starting performance and accelerating performance while preventing the slipping of drive wheels in quick starting and quick accelerating, and ensuring the endurance reliability of a torque distribution clutch part. - 特許庁

ステアリング操作軸と転舵軸とを連結させる際、運転者の操舵力のばらつきにかかわらず、転舵側のトルクを一定にして、転舵アクチュエータによるアシスト力の多を抑制できると共に、転舵アクチュエータの消費エネルギーを低減することができる車両用操舵制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering control device for a vehicle that can prevent excessive assisting force by a steering actuator and reduce consumed energy of the steering actuator by keeping torque on the steering side constant despite variations in steering force by the driver when a steering operation shaft and a steering shaft are joined to each other. - 特許庁

これにより、車速を維持する程において減速処理と加速処理とを繰り返すようになるものの、その繰り返しを、例えば車速調節制御中に減速度増加制御の介入を許容する場合に比べて早期に終了することが可能になって、車速やトルクの変動を短期間で収束することが可能になる。例文帳に追加

Even though deceleration processing and acceleration processing are repeated in the process of maintaining a vehicle speed in this way, this repeating can be stopped at an earlier stage than when the intervention of the deceleration increase control is allowed, for example, during the vehicle speed adjustment control so that the fluctuations in a vehicle speed and torque can be converged in a short period of time. - 特許庁

エンジン目標トルクtTe、エンジン回転速度Ne、目標EGR率tEGR、目標空気剰率tλを読み込み(S51)、エンジン運転状態に基づいて基本目標吸気量tQacbを演算し(S52)、目標EGR率tEGRに基づいてEGR補正係数kQacegrを演算する(S53)。例文帳に追加

Engine target torque tTe, engine rotation speed Ne, target EGR rate tEGR, and target air excess rate tλ are read (S51), basic target suction air amount tQacb is computed based on an engine operation condition (S52), and an EGR compensation coefficient kQacegr is computed based on the target EGR rate tEGR (S53). - 特許庁

内燃機関において、周波数信号を出力とするエアフローセンサを採用する場合には、周波数信号を検出するタイミングと空気流量を演算するタイミングが異なる場合があり、吸入空気流量が渡的に変化する条件下においては計測遅れが発生し、排気エミッションの悪化やトルクの低下の要因となる。例文帳に追加

To solve the problem that there is a case that timing of detecting a frequency signal is different from timing of calculating air flow rate when an air flow sensor which makes the frequency signal as output is adopted, measurement delay is generated to become a factor of deterioration of exhaust emission and reduction of torque under a condition that intake air flow transiently changes in an internal combustion engine. - 特許庁

この制御装置は、第1の運転方式と第2の運転方式とに切り替えて運転することが可能な内燃機関10に適用され、運転状態に基づいて決定された要求出力軸トルクに基づいて運転方式を選択し、選択された運転方式に基づいて電動式の給機92を制御する。例文帳に追加

The control device is applied to the internal combustion engine 10 to be operated with changing over between a first operation system and a second operation system, selects an operation system, based on demand output shaft torque determined based on an operation condition, and controls an electric supercharger 92, based on selected operation system. - 特許庁

そして、4駆ECU21(CPU)は、所定車両重量及びエンジン2のドライブライントルクτdに基づいて演算される推定車両加速度と実車両加速度との偏差が第1の所定偏差以上の場合にトランスファ油温を高く推定することで、熱保護制御へ移行し易くするようにした。例文帳に追加

The four-wheel drive ECU 21 (CPU) estimates a higher transfer oil temperature to more readily enter the overheat protection control mode if the deviation of an estimated vehicle acceleration computed from a predetermined vehicle weight and a driveline torque τd of the engine 2 from an actual vehicle acceleration is not less than a first predetermined deviation. - 特許庁

クラッチ回転速度差とクラッチ伝達トルクにより電子制御クラッチに加わる入力エネルギを算出する入力エネルギ算出手段と、算出された入力エネルギの大きさに応じ、時間の経と共に上昇したり下降したりするクラッチ温度の変動を予測し、この温度変動予測に基づいてクラッチ推定温度を算出するクラッチ推定温度算出手段と、を備えた。例文帳に追加

The device comprises an energy-calculation means that finds manpower energy applied to an electronic control clutch from the difference in a clutch rotation speed and clutch transfer torque, and a clutch estimated- temperature calculation means that estimates a clutch temperature increasing and decreasing along with the passage of time in accordance with the found manpower energy, and finds a clutch estimated temperature based on the estimation of the temperature variation. - 特許庁

締結程でのロックアップクラッチのスリップ回転が目標スリップ回転となるようにロックアップクラッチへの油圧力を補償するフィーバック制御を行うトルクコンバータのスリップ制御装置において、フィードバック制御中の目標スリップ回転と実スリップ回転との偏差が基準値以上のときにはフィードバック制御を抑制する。例文帳に追加

The slip control device of the torque converter performs the feedback control to compensate the hydraulic force to the lockup clutch so that the slip rotation of the lockup clutch in its fastening stroke becomes the target slip rotation, in which the feedback control is suppressed when the deviation of the actual slip rotation during the feedback control from the target slip rotation is equal to or more than the reference value. - 特許庁

圧電体ケーブル3を通させる貫通孔5を設けた軸部6と、導電性テープ4を巻き付けたリール7を設置するための下テーブル8と、前記軸部6に脱着可能に取り付けられた上テーブル9と、前記上テーブル9上面に設置され導電性テープ4の張力をコントロールするトルクユニット20とを備えている。例文帳に追加

The device is provided with a shaft part 6 equipped with a through-hole 5 for letting a piezoelectric cable 3 through, a lower table 8 on which a reel 7 with a conductive tape wound around is set, an upper table 9 fitted to the shaft part 6 in free detachment, and a torque unit 20 set on the upper table 9 for controlling tensile force of the conductive tape 4. - 特許庁

駆動電流の周波数および環境温度に応じてステッピングモータの駆動電流の電流値を切り替えることにより、ステッピングモータの回転駆動に必要なトルクを確保しつつ度な駆動電流の印加によるステッピングモータの熱を防止することができ、あわせてステッピングモータの連続駆動時間を維持することができ、信頼性を向上することができるステッピングモータの駆動制御方法およびこれを用いたラインサーマルプリンタの記録方法ならびにラインサーマルプリンタを提供すること。例文帳に追加

To provide a driving control method for stepping motor, a recording method for line thermal printer therewith, and a line thermal printer capable of preventing overheat of a stepping motor due to application of excessively high driving current, while ensuring required torque for driving the rotation of the stepping motor, maintaining the continuous-driving time of the stepping motor, and improving reliability. - 特許庁

モータが変調制御モードで駆動されているときにモータのトルク指令Tm2*に基づく目標電流Iq*と実際に印加されている電流Iqとの差電流ΔIqの絶対値が所定電流Iref以上に至ったときに変調制御モードから正弦波制御モードへ強制的に切り替え、この切り替えが所定時間tref内に所定回数Cref以上行なわれたときにインバータのオフ異常と判定する(S240〜S280)。例文帳に追加

An over-modulation control mode is forcedly switched to a sine wave control mode when an absolute value of a differential current ΔIq, between a target current Iq* which is based on a torque command Tm2* of a motor and a current Iq being actually applied, reaches a predetermined current Iref or higher while the motor is driven in the over-modulation control mode. - 特許庁

本発明の排気ガス浄化触媒の暖機システムは、給機1を備えたエンジン2の排気流路3に配置された排気ガス浄化触媒4を暖機する排気ガス浄化触媒の暖機システムであり、給機1のタービン1tに接続された電動モータ1mと、排気ガス浄化触媒4の暖機時に電動モータ1mを作動させてタービン1tに逆トルクを発生させる制御手段5と、を有する。例文帳に追加

This system for warming up the exhaust emission control catalyst warms up the exhaust emission control catalyst 4 disposed in the exhaust channel 3 of an engine 2 provided with a supercharger 1, and includes an electric motor 1m connected to the turbine 1t of the supercharger 1, and a control means 5 operating the electric motor 1m when the exhaust emission control catalyst 4 is warmed up to thereby make the turbine 1t develop counter torque. - 特許庁

パターン形成された放射線ビームが基板に到達する前に通するように構成された変形可能レンズ要素を有し、且つ、投影システムの光軸に実質的に平行な力と、光軸に実質的に垂直な軸の周囲の局所化されたトルクとの組み合わせを変形可能レンズ要素上の複数の下位領域で独立に伝達するように構成された変形可能レンズ用作動器を有するリソグラフィ装置が開示されている。例文帳に追加

The lithographic device has: a deformable lens element through which a patterned radiation beam is arranged to pass before reaching a substrate; and a deformable lens actuator configured to transmit, at a plurality of sub-regions on the deformable lens element independently, a combination of a force substantially parallel to the optical axis of the projection system and a localized torque about an axis substantially perpendicular to the optical axis. - 特許庁

例文

吸気圧力センサ9の出力信号に基づいて算出した実際の吸気圧力を回転センサ8から出力された信号に基づいて算出したエンジン回転数に対応する最適吸気圧力に一致させるように駆動装置6を介して第2スロットルバルブ7の開度を可変制御する制御回路5を設けたことにより、任意のトルクカーブを造り込むことができるとともに、回転による不具合を回避するようにした。例文帳に追加

By providing a control circuit 5 for variable-controlling the opening of the second throttle valve 7 through a driving device 6 so that an actual intake pressure calculated based on output signals of the intake pressure sensor 9 coincides with the optimum intake pressure corresponding to the engine speed calculated based on signals outputted from the engine speed sensor 8, optional torque curves can be prepared, and troubles due to over speed can be avoided. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS