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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > SHIP BY AIRに関連した英語例文

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SHIP BY AIRの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 33



例文

Do you want to ship it by air or sea? 例文帳に追加

空輸と海上輸送とどちらにしますか? - Weblio Email例文集

go by rail [ship, air, car, sea] 例文帳に追加

列車で[船で, 空路を, 陸路を, 海路を]行く. - 研究社 新英和中辞典

Everything we ship goes by air.例文帳に追加

我々が発送するのはすべて航空便で送ります - Eゲイト英和辞典

I will ship your order by air.例文帳に追加

ご注文の品を航空便でお送りします。 - 旅行・ビジネス英会話翻訳例文

例文

To provide a ship that can effectively reduce the friction resistance of a ship body by blowing out pressurized air to a ship bottom between skegs, in the ship having a plurality of the skegs which are arranged at a stern and support a propeller shaft, respectively.例文帳に追加

船尾部に設けられプロペラ軸をそれぞれ支持する複数のスケグ部を有する船舶において、スケグ部間の船底部に加圧気体を吹出することで、船体の摩擦抵抗を効果的に低減することができる船舶を提供する。 - 特許庁


例文

Air 8 is jetted to the ship bottom from the air jetting port 5 by operating the air jetting device 6 while the ship is proceeding forward, and bubbles of the air 8 are trapped by each air reservoir 4 by their buoyancy.例文帳に追加

船舶を前進航行させながら空気噴込装置6を運転して空気噴出口5より船底へ空気8を噴き込んで、空気8の気泡を浮力により各空気溜り4にトラップさせる。 - 特許庁

By allowing the layer of the air 8 held by each air reservoir 4 by each buoyancy to be present in a boundary layer between the ship bottom and water, the frictional resistance of the ship bottom is reduced to enhance the propulsion performance of the ship.例文帳に追加

各空気溜り4にそれぞれ浮力によって保持される空気8の層を、船底部と水との境界層に存在させることで、船底部の摩擦抵抗を低減させて、船舶の推進性能を向上させる。 - 特許庁

The air in the blowout side chamber is supplied to the ship's bottom as fine bubbles by being sheared by a water flow of an external part when being blown off to the external part from the air blowout hole formed at the surface opposed to the lower side to the ship's bottom.例文帳に追加

吹出側チャンバー内部の空気は、船底に対して下側に対向する面に設けられた空気吹出孔から外部に吹き出す際に、外部の水流によってせん断され細かい気泡となって船底に供給される。 - 特許庁

Several to tens of screen-like plates (fins) are installed on the outer part of a ship bottom to a hull shape, and air is poured therebetween to form layers of air bubbles between the ship bottom and sea water, etc., and the resistance received by the ship bottom is reduced thereby.例文帳に追加

船底外部に衝立状の板(フイン)を船体に合わせて数枚から数十枚設置し、その間に空気を注入することによって、船底と海水等の間に空気の泡の層を形成し、船舶の船底が受ける抵抗を減少させ、以って、船舶の高速化と省エネルギーを実現するものである。 - 特許庁

例文

To provide a small ship capable of supplying air conditioned by an air conditioning device to an outside space on a deck.例文帳に追加

空気調和装置によって状態調整された空気をデッキ上の外部空間に供給することができる小型船舶を提供する。 - 特許庁

例文

An air sender 1 is installed on the land or a ship to simplify the maintenance and inspection of the device, and the force fed-air is guided into the water by an induction pipe to be discharged to the ship's bottom.例文帳に追加

装置の保守や点検を容易にする為、空気圧送装置1を陸上や船上に設置して、圧送された空気を誘導管で水中に導き船底で吐出させる。 - 特許庁

Article 21 (1) Travel expenses shall be of four types: railway fare, ship fare, distance fare, and airfare; railway fare shall be paid for travel by land that spans points where railway service is available, ship fare shall be paid for travel by water that spans points where ship service is available, distance fare shall be paid for travel by land that spans points where railway service is unavailable or travel that spans points where ship service is unavailable, and airfare shall be paid for travel by air in the case where there is a special reason to use an aircraft. 例文帳に追加

第二十一条 旅費は、鉄道賃、船賃、路程賃及び航空賃の四種とし、鉄道賃は鉄道の便のある区間の陸路旅行に、船賃は船舶の便のある区間の水路旅行に、路程賃は鉄道の便のない区間の陸路旅行又は船舶の便のない区間の水路旅行に、航空賃は航空機を利用すべき特別の事由がある場合における航空旅行について支給する。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

A unit 40 installed in the open air is connected to an AIS display 20 of an interface means to a ship crew by a transmission line in a ship such as a cable.例文帳に追加

露天に設置されるユニット40と、船舶乗員とのインタフェース手段であるAIS表示器20との間を、ケーブル等の船内伝送路によって接続する。 - 特許庁

In addition, a fault part position is recognized from a thermal image obtained by a heat sensor 25B and the fault part position is specified by heading the air ship in a direction of the position by remote operation and the fault part position is detected based on the positional information of the air ship recognized by a position recognizing device.例文帳に追加

また、熱感知器25Bで得た熱画像により、不具合部の位置を認識し、この位置の方向に遠隔操作で飛行船を向かわせながら不具合部の位置を特定していき、位置認識器機で認識した飛行船の位置情報に基づいて不具合部の位置を検出する。 - 特許庁

The seawater whose temperature is raised by cooling combustion air is exhausted from the seawater exhaust pipe 45 to the outside of the ship.例文帳に追加

燃焼用空気を冷却して温度が高くなった海水は、海水排出管45から船外へ排出される。 - 特許庁

To increase visibility by clearing foreign matter with a jet of heated air from a window about an operation seat of a vehicle, a ship or an aircraft.例文帳に追加

車両、船舶、航空機の運転席の窓につく異物をジェットヒートエアーで鮮明にして視界を拡大する。 - 特許庁

To prevent air entrance into a fuel pipe due to uneven fuel caused by rolling of small ship, prevent engine stop, and improve restarting performance.例文帳に追加

小型船舶の揺れによる燃料片寄りに起因する燃料配管への空気混入を防止し、エンジンストップの低減と再始動性改善を図る。 - 特許庁

This air cushion ship has bow and stern seals 1 in a ship body 14 constituted with a deck 15 and right and left bodies 18, an air cushion room 19 in a compartment surrounded by a structure body, and stern seal lead-in ropes 2a and 2b for leading the stern seal 1 into the lower surface of the deck 15.例文帳に追加

甲板15と左右の胴体18で構成した船体14に船首及び船尾シール1を装着し、かつ、当該構造体により囲まれた区画にエアクッション室19を備え、更に、船尾シール1を、甲板15の下面に引き込む船尾シール引込索2a,2bを有するエアクッション船である。 - 特許庁

To develop and provide a detecting method for frictional resistance reduction by bubbles in a ship and its device which notifies an operator on the real time basis that reduction in frictional resistance by the bubbles is generated in the both of a ship to the maximum and enables operation in the reduced frictional resistance state by the minimum air quantity.例文帳に追加

気泡による船体の摩擦抵抗低減が最大限発生していることをリアルタイムで運行者に知らせ、最小限の空気量による摩擦抵抗低減状態での運行を可能にする船舶における気泡による摩擦抵抗低減の検知方法およびその装置を開発・提供することにある。 - 特許庁

To provide a side-wall type air cushion ship having seals in front and in the rear and it accelerating method, capable of enhancing the accelerating performance by decreasing the wave forming resistance through decrease in wave formation on the way of acceleration of the ship.例文帳に追加

前後にシールを持つ側壁型エアクッション船において、船の加速途中の造波を減少して、造波抵抗を減少することにより、加速性能を向上できる側壁型エアクッション船の加速方法及び側壁型エアクッション船を提供する。 - 特許庁

Therefore, the flexible bag body 15 itself floats on the sea surface 25 by buoyancy of the air 32 irrelevant to the weight of the fluid 31 and the fluid 31 is transported by being towed by a motor- driven ship 24 with the bag body floated thereby.例文帳に追加

このため、流体31の重量に関わらず可撓性袋体15自体は空気32の浮力によって海面25に浮上し、その状態で動力船24によって曳航されて流体31が輸送される。 - 特許庁

To provide a flow field control device and a flow field control method capable of reducing the protruded size and preventing air bubbles from flowing into, for example, an intake port for taking-in engine cooling water by deflecting the flow direction of the air bubbles without keeping the air bubbles away from a ship body.例文帳に追加

船体から気泡を遠ざけるのではなく、気泡の流れ方向を偏向させることで突出寸法を小さくでき、例えば機関冷却水採取用の取水口への気泡の流入を防止することができる流場制御装置及び流場制御方法を提供すること。 - 特許庁

A myth says Nigihayahi no mikoto descended to the earth by Amenoiwafune Ship, and was associated with the god of air and aviation (Amenoiwafune is interpreted as airplane) and was chosen as the enshrined deity. 例文帳に追加

饒速日命は神話において天磐船にのって地上に降臨したとされることから、空の神・飛行機の神(天磐船:アメノイワフネ=飛行機と解釈)として結び付けられ、飛行神社の祭神に選ばれた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a friction resistance reducing type ship capable of reducing the friction resistance of a hull by ejecting air into water, and to prevent entrainment of bubbles in a propeller while ensuring the strength of the hull.例文帳に追加

水中への空気吹き出しにより船体の摩擦抵抗を低減し、且つ、プロペラへの気泡の巻き込みを防止する摩擦抵抗低減型船舶を提供する。 - 特許庁

To detect approaching of a sound source such as an air whistle and its direction to be used for avoidance of a risk such as collision, by receiving a sound such as the air whistle from another ship and by determining the direction and the like of the sound source to be displayed on a display.例文帳に追加

他船の汽笛等等の音響を受信し、その音源の方向等を判定して、表示装置に表示することにより、汽笛等の音源の接近、並びにその方向を知り、衝突などの危険の回避に役立てることができるようにした音源方向確認方法及び装置を提供する。 - 特許庁

Article 1 (1) The travel expenses which a witness or an expert witness may claim pursuant to the provisions of Article 75 of the Act on Prohibition of Private Monopolization and Maintenance of Fair Trade (hereinafter referred to as the "Act") shall be of four types, these being train fares, boat fares, distance fees, and air fares; train fares shall be paid for travel by land in sections where rail transport service is available, boat fares shall be paid for travel by waterway in sections where ship transport service is available, distance fees shall be paid for travel by land for sections where no rail transport service is available or for travel by waterway in sections where no ship transport service is available, and air fares shall be paid for travel by air in cases where there are special reasons for which aircraft should be used. 例文帳に追加

第一条 私的独占の禁止及び公正取引の確保に関する法律(以下「法」という。)第七十五条の規定により参考人又は鑑定人が請求することができる旅費は、鉄道賃、船賃、路程賃及び航空賃の四種とし、鉄道賃は鉄道の便のある区間の陸路旅行に、船賃は船舶の便のある区間の水路旅行に、路程賃は鉄道の便のない区間の陸路旅行又は船舶の便のない区間の水路旅行に、航空賃は航空機を利用すべき特別の事由がある場合における航空旅行について支給する。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To provide a fluid cleaning filter capable of removing harmful matter by using it as a fuel oil filter and an air filter for an automobile and a ship for improving fuel economy, a filter for an air conditioner or a filter for cleaning water.例文帳に追加

特に燃費改善のために用いられる自動車や船舶用の燃料油フィルターやエアーフィルターならびにエアコンディショナー用フィルターや水浄化用フィルターとして用いることにより有害物を除去することができる流体浄化用フィルターを提供すること。 - 特許庁

In terms of passenger transport too, the number of passengers traveling by ship between Europe and the United States across the North Atlantic peaked in 1957 at around one million and subsequently maintained a downward trajectory. Air passengers, on the other hand, reached around the million mark in the same year and continued to grow, doubling to two million a mere four years later in 1961 as air passenger transport made it even easier to travel cross-border.例文帳に追加

また、旅客の輸送についてみると、北大西洋を渡って米欧間を行き来する旅客数では、船舶客が1957年に100万人前後でピークに達し、以後減少の一途をたどったのに対して、その年に100万人前後に達した飛行機客がその後も伸び続け、4年後の1961年には早くも倍の200万人に達するなど、航空機での旅客輸送が国境を越える人の移動をより容易にさせることとなった。 - 経済産業省

The ship in the shape of being propelled by rotating the underwater propeller 10 by a foot stepping system using manpower, is provided with a motor-driven assistant device 3 in the driving device, and is additionally provided with an underwater propeller springing-up device featured by springing up the underwater propeller 10 in the air with a motive power relay driving wheel shaft 5 of a vehicle as a fulcrum.例文帳に追加

人力を利用した足踏み式で水中プロペラ10を回して推進する形態の舟においてその駆動装置に電動アシスタント装置3を設け、上記乗り物の動力中継駆動輪軸5を支点にして水中プロペラ10を空中に跳ね上げることを特長とした水中プロペラ跳ね上げ装置を付設する。 - 特許庁

Article 240-2 (1) The director of the Regional Civil Aviation Bureau shall have the director of airport administrative office exercise the authority pursuant to paragraph (1) item (viii) and (xx) of the preceding Article, authority pursuant to item (xxiv)-2 of the same paragraph (limited to cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxvii)-2 and item (xxix) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to items (xxxvi)-2, (xxxvii)-U, (xxxvii)-11, (xli) and (lxiv)-2-D of the same paragraph. 例文帳に追加

第二百四十条の二 地方航空局長は、前条第一項第八号及び第二十号の権限、同項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものに限る。)、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の二及び第二十九号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものに限る。)並びに同項第三十六号の二、第三十七号ナ、第三十七号の十一、第四十一号及び第六十四号の二ニの権限を空港事務所長に行わせるものとする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(ii) The authority pursuant to paragraph (1) item (ii), (iv) and (vii), authority pursuant to item (xxiv)-2 of the same paragraph (excluding the cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxiv)-3 of the same paragraph, authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvi) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxviii) and (xxx) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (excluding cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to items (xl) and (lxiv) of the same paragraph 例文帳に追加

二 第二百四十条第一項第二号、第四号及び第七号の権限、同項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものを除く。)、同項第二十四号の三の権限、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものに限る。)、同項第二十六号の権限、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものに限る。)、同項第二十八号及び第三十号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものを除く。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものを除く。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものを除く。)並びに同項第四十号及び第六十四号の権限 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(viii) Authority pursuant to Article 240 paragraph (1) item (xxiv)-2 (limited to cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxvii)-2 and item (xxix) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to item (xxxvi)-2 例文帳に追加

八 第二百四十条第一項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものに限る。)、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の二及び第二十九号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものに限る。)並びに同項第三十六号の二の権限 - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

(2) Train fares and boat fares shall be calculated based on the passenger fare (including any lighterage or pierage dues, and in the case of travel by rail transport or water transport where the fare varies by grade, if the fare has three grades, it shall be the fare for the middle or the lowest grade, whichever the Japan Fair Trade Commission deems reasonable, and if the fare has two grades, it shall be the fare for whichever grade the Japan Fair Trade Commission deems reasonable), any express fare (for travel of 100 kilometers or more each way in a section where a special express train is operated, it shall be the special express fare, and for travel of 50 kilometers or more each way in a section where an ordinary express train or a local express train is operated, it shall be the ordinary express fare or the local express fare), and any special vehicle charge or special cabin charge or reserved-seat charge (limited to a reserved-seat charge for travel of 100 kilometers or more each way in a section where an ordinary express train that charges a reserved-seat charge is operated or for travel in a section where a ship that charges a reserved-seat charge is operated) which the Japan Fair Trade Commission finds reasonable, according to the distance of the traveled section; distance fees shall be calculated based on the amount which the Japan Fair Trade Commission finds reasonable not exceeding 37 yen per kilometer; and air fares shall be calculated based on the passenger fare that is actually paid. 例文帳に追加

2 鉄道賃及び船賃は旅行区間の路程に応ずる旅客運賃(はしけ賃及びさん橋賃を含むものとし、運賃に等級を設ける線路又は船舶による旅行の場合には、運賃の等級を三階級に区分するものについては中級以下で公正取引委員会が相当と認める等級の、運賃の等級を二階級に区分するものについては公正取引委員会が相当と認める等級の運賃)、急行料金(特別急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のものには特別急行料金、普通急行列車又は準急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道五十キロメートル以上のものには普通急行料金又は準急行料金)並びに公正取引委員会が支給を相当と認める特別車両料金及び特別船室料金並びに座席指定料金(座席指定料金を徴する普通急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のもの又は座席指定料金を徴する船舶を運行する航路のある区間の旅行の場合の座席指定料金に限る。)によつて、路程賃は一キロメートルにつき三十七円以内において公正取引委員会が相当と認める額によつて、航空賃は現に支払つた旅客運賃によつて、それぞれ算定する。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

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