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diesel engine exhaustの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1052



例文

The heated air supply device includes a blower 71 pressurizing and feeding air sucked from an intake pipe of the diesel engine, an exhaust heat recovery heat exchanger 72, and the electric heater 73, and recovers exhaust heat at a downstream side of the DPF 7 and pre-heats air before reaching the electric heater 73 when the DPF 7 is recovered.例文帳に追加

加熱空気供給装置は、ディーゼルエンジンの吸気管から吸入した空気を圧送する送風機71、排熱回収熱交換器72及び電気ヒータ73を備えており、DPF7を再生するときには、DPF7の下流側の排熱を回収して電気ヒータ73に到る前の空気を予熱する。 - 特許庁

To provide a composite filter cleaning a harmful substance discharged from a diesel engine and an incineration furnace of a factory, nitrogen oxide, carbon dioxide and a harmful substance contained in an exhaust gas by an exhaust gas cleaner combined with a composite filter and growing/converting carbon dioxide to calcium carbonate powder, and a recycle utilization method as a resource material.例文帳に追加

ディーゼルエンジンや工場の焼却炉などから排出される有害物質、窒素酸化物及び窒素酸化物、炭酸ガスを複合フィルターを組み合わせた排気ガス清浄機により排気ガス中に含まれた有害物質を清浄化すると共に二酸化炭素を炭酸カルシュウム粉末に育成変換させる複合フィルターの発明と同時に資源材としてのリサイクル利用方法とを提供する。 - 特許庁

Water W is sprayed from a cylinder side surface toward inflated high-temperature exhaust gas G present in an upper part of a piston 7 in a vicinity of a bottom dead center of a piston in the combustion/expansion stroke of the piston 7 reciprocating in a cylinder 1 of a four-stroke diesel engine 11, and exhaust gas G in an area close to the upper part of the piston 7 is cooled.例文帳に追加

4ストロークディーゼル機関11のシリンダ1内で往復運動するピストン7の燃焼・膨張行程のピストン下死点付近で、ピストン7上部に存在する膨張した高温の排気ガスGに向けてシリンダ側面から水Wを噴射して、ピストン7の上部に近い領域の排気ガスGを冷却する。 - 特許庁

An exhaust inflow surface of a DPF 16 arranged in an exhaust passage of a diesel engine, is coated with the NOx selective reduction catalyst 18 for selectively reducing and removing NOx by using a reducing agent, and a thin film 20 forming a pore of the size for allowing the passing of the NOx and preventing the passing of PM, in this order.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの排気通路に配設されたDPF16の排気流入面に、還元剤を用いてNOxを選択還元浄化するNOx選択還元触媒18と、NOxの通過を許容する一方、PMの通過を阻止する大きさの細孔が形成された薄膜20と、をこの順番でコーティングする。 - 特許庁

例文

The apparatus has a flow-through type oxidation catalyst 14 arranged in the exhaust pipe 11 guiding exhaust gas 9 from a diesel engine 1, and the amount of the noble metal per unit volume in the specified area A from the front to the rear edge is increased partially at least twice compared with the amount of the noble metal per unit volume in the rear common area B.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1からの排気ガス9を導く排気管11の途中にフロースルー型の酸化触媒14を備えた排気浄化装置に関し、前記酸化触媒14の前端から後方へ向けた所要範囲Aにおける単位体積当りの貴金属量を、これより後方の一般部分Bにおける単位体積当りの貴金属量と比較して少なくとも2倍以上となるように部分的に増量する。 - 特許庁


例文

To stably ensure NOx absorbing performance without causing smoke increase in an exhaust purification device equipped with a catalyst convertor, composed of an NOx absorber for absorbing the NOx in an oxygen excessive atmosphere while releasing the NOx absorbed due to the lowering of oxygen concentration, on the exhaust passage of a direct-injection diesel engine for directly injecting and supplying fuel to a combustion chamber in a cylinder.例文帳に追加

気筒2内の燃焼室4に燃料を直接噴射供給するようにした直噴ディーゼルエンジン1の排気通路20に、酸素過剰雰囲気でNOxを吸収する一方、酸素濃度の低下によって吸収しているNOxを放出するNOx吸収剤からなる触媒コンバータ22を備えた排気浄化装置Aにおいて、スモーク増大を招くことなくNOx吸収性能を安定確保する。 - 特許庁

In the black smoke eliminating device 20 for the diesel engine provided with an oxidation catalyst 4 and the particulate filter 1 in series therein, an inlet of exhaust gas 10 is provided between the oxidation catalyst 4 and the particulate filter 1, and the exhaust gas passage is connected to an upstream side space 2a of the oxidation catalyst 4 with extending from the inlet section through an inside of the oxidation catalyst 4.例文帳に追加

酸化触媒4とパティキュレートフィルタ1とを内部に直列に配設するディーゼルエンジン用黒煙浄化装置20において、排気ガス10の入口を酸化触媒4とパティキュレートフィルタ1の間に配設し、排気ガス通路を前記入口部分から延出して酸化触媒4の中を通して、酸化触媒4の上流側空間2aに繋げた。 - 特許庁

The reducing agent 4 pressurized with a pump 9 is heated with a heater 11 using waste heat of a diesel engine 1, adjusted to a predetermined amount with a control valve 12 as a predetermined pressure in a pressure regulator 10, and introduced into exhaust emission of an exhaust pipe 2 from a spray nozzle 14 to decompose NOx by contacting a reducing catalyst of a NOx removal reactor 3 in a gaseous state.例文帳に追加

ポンプ9で加圧した還元剤4をディーゼルエンジン1の廃熱を使用する加熱器11で加熱するとともに圧力調整器10で所定圧力として制御弁12で所定量に調節し噴霧ノズル14より排気管2の排ガス中に導入して気化状態で脱硝反応器3の還元触媒に接触させNOxを分解する。 - 特許庁

To increase a pressure difference between exhaust pressure and boost pressure so as to carry out sufficient EGR by disposing a pressure difference increasing means such as a throttle valve and a venturi part in an intake passage, in an internal combustion engine such as a diesel engine with a turbo supercharger.例文帳に追加

ターボ過給機付きディーゼルエンジン等の内燃機関において、吸気通路に絞り部やベンチュリー部等の圧力差拡大手段を設けることにより、排気圧力Peとブースト圧Pbの間の圧力差(Pe−Pb)を大きくして、十分なEGRを行うことができるリード弁を備えたEGR装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide an engine control method and an engine control device which can suppress the occurrence of pre-ignition while keeping the warming-up performance in cold and reducing the NO_x in diesel particulate filter regeneration when an exhaust valve is opened and main injection, pilot injection and post injection are carried out in an intake process.例文帳に追加

吸気行程中に排気弁を開くとともにメイン噴射とパイロット噴射とポスト噴射とを実施する場合に、冷間時における暖機性能を維持しつつ、DPF再生処理時にNOxを低減しつつ過早着火が生じることを抑制することができるエンジンの制御方法及び制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide an inexpensive and simple NOx cleaning device, in which soot and viscous components in exhaust gas are not adhered to the periphery of an injection port of an adding valve adding reducing agent to keep normal injection of the reducing agent, in an NOx cleaning device for a diesel engine or a lean-burn gasoline engine.例文帳に追加

本発明の課題は、ディーゼルエンジンまたはリーンバーンガソリンエンジンなどのNOx浄化装置において、排気ガス中のすすや粘性成分が還元剤を添加する添加弁の噴射口周辺に付着しないで、正常な還元剤の噴射を維持できる安価で簡便なNOx浄化装置を提供することである。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device of a diesel engine for obtaining the large removing effect of a toxic particulate such as a black smoke grain, using a collecting medium such as black smoke as engine fuel, and dispensing with replacing work of the medium by accumulation of the black smoke by burning the collected black smoke together with fuel.例文帳に追加

黒煙粒など有害微粒子の大幅な除去効果が得られるとともに、黒煙などを捕集する媒体をエンジン燃料とし、捕集した黒煙を燃料とともに燃焼させることで、黒煙などの蓄積による媒体の交換作業をも不要としたディーゼルエンジンの排気ガス浄化装置を提供する - 特許庁

To improve the reliability by improving the cooling property in the vicinity of an air cylinder such as the area around a glow plug in an in-line four-cylindered diesel engine, with first and second intake ports provided as double tangential ports oriented in the cylinder circumferential direction and opened in each cylinder, and intake and exhaust valves disposed alternately and zigzag in the engine front and rear direction (cylinder row direction).例文帳に追加

第1及び第2吸気ポート11,12が気筒円周方向に指向して各気筒2内にに開口するダブルタンジェンシャルポートとされ、吸気及び排気弁13,18がエンジン前後方向(気筒列方向)に交互にかつ千鳥配置された直列4気筒ディーゼルエンジン1において、グロープラグ孔32の周囲等の気筒まわりの冷却性を高めて、信頼性の向上を図る。 - 特許庁

Immediately after the regeneration processing for a DPF15 for capturing PM in the exhaust of a diesel engine 1, until its amount of captured PM reaches a predetermined quantity, in output distribution control between the engine 1 and a motor generator 100 in a hybrid vehicle, output distribution for the motor generator 100 is increased while considering the amount of charge in a battery 102.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1の排気中のPMを捕集するDPF15の再生処理直後に、そのPM捕集量が所定量に達するまで、ハイブリッド車両でのエンジン1とモータ100との出力配分制御において、バッテリ102の充電量を考慮しつつ、モータ100の出力配分を増加させる。 - 特許庁

To provide a torque fluctuation inhibiting control device for a diesel engine, for inhibiting the torque fluctuation of the engine to compatibly attain good drivability and efficient DPF regeneration by preventing fuel subjected to late post injection during DPF regeneration from being returned into a combustion chamber again by an internal EGR device which performs internal EGR with an intake valve temporarily and slightly lifted during an exhaust stroke.例文帳に追加

DPF再生時に行うレイトポスト噴射による燃料が、吸気バルブを排気行程時に一時小リフトさせる吸気バルブによる内部EGRを行う内部EGR装置によって、再度燃焼室に戻らないようにして、エンジンのトルク変動を抑制して、良好なドライバビリティと効率的なDPF再生を両立させたディーゼルエンジンのトルク変動抑制制御装置を提供する。 - 特許庁

This diesel engine is provided with a suction cam 7 having a cam profile for lifting an intake valve 6 smaller than a suction stroke in an exhaust stroke in addition to the suction stroke, a variable displacement turbo 2 having a variable nozzle, and a variably controlling controller 3 for optimally controlling a suction air quantity by adjusting opening of the variable nozzle in response to an operation state of an engine 1.例文帳に追加

吸入行程に加えて排気行程において吸入行程より小さく吸気弁6をリフトさせるカムプロフィールを有する吸気カム7と、可変ノズルを備えた可変容量式ターボ2と、エンジン1の運転状態に応答して前記可変ノズルの開度を調整して吸入空気量を最適制御する可変制御するコントローラ3を設ける。 - 特許庁

To provide a control device for a diesel engine with a variable turbocharger controlling the supercharging pressure of intake air by varying the passage area of exhaust gas moving toward a turbine, preventing breakage of the turbine resulted from decrease of an exhaust gas volume while preventing the engine performance (such as the rising speed of engine rotation speed) from deteriorating with the supercharging pressure of intake air unnecessarily limited under the situation that a target fuel injection amount has to be limited.例文帳に追加

タービンへと向かう排気の通路面積を変化させることで吸気の過給圧を制御する可変ターボ過給機を有するディーゼルエンジンの制御装置において、目標燃料噴射量を制限する必要がある状況下で、吸気の過給圧が不必要に制限されてエンジン性能(エンジン回転数の上昇速度等)が低下するの防止しつつ、排ガスボリュームの低下に起因するタービンの破損を防止する。 - 特許庁

In the diesel particulate filter provided with the catalyst burning the particle-shaped materials contained in the exhaust gas of a diesel engine, the catalyst is designed so as to exist the ceria based catalyst coat layer 6 containing no noble metal and the noble metal based coat layer 11 containing the noble metal separately on the substrate of a honeycomb structure.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの排気系に配設され、ディーゼルエンジンの排気ガス中に含まれる粒子状物質を燃焼させる触媒を備えた触媒付きディーゼルパティキュレートフィルタであって、触媒が、ハニカム構造からなる基材上において、貴金属を含まないセリア系触媒コート層6と、貴金属を含む貴金属系触媒コート層11とが別々に存在しているように構成されている、ディーゼルパティキュレートフィルタである。 - 特許庁

Mixing the resultant condensed water with a petroleum fuel for a gasoline diesel oil leads to its association with the hydrogen of a hydrocarbon to facilitate the combustion of the fuel for improving combustion efficiency, and halves free carbon in an exhaust from an internal combustion engine having effected combustion.例文帳に追加

河川水を超高速遠心分離機にかけると超高圧回転とラジエーション性多孔フィルターによって得られた瀘液は縮合水に変化し、ガソリンヂーゼル油の石油燃料に混合することにより炭化水素の水素と結合して燃焼しやすくして燃費効率を向上し、且つ燃焼した内燃機から排気ガス中のフリーカーボンその他を半減する。 - 特許庁

When an SCR device 2 is connected to an exhaust pipe 1 of a diesel engine and an ammonia gas is supplied to the SCR device 2, an ammonia source aqueous solution is heated by a heater 12 to generate the ammonia gas, the ammonia gas passes through a cooler 13 to separate water vapor from the ammonia gas, and the ammonia gas from which water vapor is separated is supplied to the SCR device 2 by using a compressor 14.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの排気管1にSCR装置2を接続し、そのSCR装置2にアンモニアガスを供給するに際し、アンモニア源水溶液をヒーター12で加熱してアンモニアガスを生成すると共に、これを冷却器13を通してアンモニアガスから水蒸気を分離し、その水蒸気を分離したアンモニアガスをコンプレッサー14でSCR装置2に供給するものである。 - 特許庁

The exhaust emission control device of a diesel engine 1 in which the fuel injection is executed at the timing earlier than the compression top dead center, and the ignition combustion is executed after the fuel premix is promoted includes a plasma fuel reformer 17 capable of generating reformed gas containing H_2 by the plasma discharge of the fuel F, and supplying the reformed gas in a cylinder 7 via an intake manifold 6.例文帳に追加

燃料噴射を圧縮上死点より早い時期に行い、燃料の予混合化が促進した後に着火燃焼させるようにしたディーゼルエンジン1の排気浄化装置であって、燃料Fを素にプラズマ放電によりH_2を含んだ改質ガスを生成し且つ改質ガスを吸気マニホールド6を介してシリンダ7内へ供給するプラズマ燃料改質器17を備えている。 - 特許庁

As compared with a dump truck in which a drive force for traveling and steering is generated using a large displacement diesel engine and the front and rear drive wheels are driven by the drive force through a power train having a large speed-reduction gear, the articulated dump truck can reduce exhaust gas, vibration, and noise, thereby remarkably reducing an environmental load in work in a closed space such as a tunnel.例文帳に追加

大排気量のディーゼルエンジンを用いて走行およびステアリングのための駆動力を発生させて大型の減速機を備えたパワートレインを介して前後の駆動輪を駆動する場合に比べて、排ガス、振動、騒音を低減でき、トンネルなどの閉ざされた作業空間での作業における環境負荷を大幅に低減できる。 - 特許庁

The controller 4 controls such that a required electric power of the hybrid vehicle mode uses with priority a generated power from the generator 2, only for shortage, replenished from the storage battery 5, that excessive power generation of the generator 2 if any is applied to charging of the storage battery 5, and that the revolution speed of the generator 2 is varied for the purpose of having a constant exhaust temperature of the diesel engine 1.例文帳に追加

制御装置4は,ハイブリッド自動車モードの必要電力が発電機2からの発電電力を優先的に用いて不足分のみ蓄電池5から補充すると共に,発電機2の発電電力が過大のときには蓄電池5に充電し且つディーゼルエンジン1の排気温度を一定にするため発電機2の回転速度を変化させるように制御する。 - 特許庁

The gas exhausted from Diesel engine 1 is washed in a water tank 2 splashed in mist form, and the washed exhaust gas passes through a filter A3 and an activated charcoal filter 4 to be purified in a chamber of a generator device 5 for negative ions and photocatalyst consisting of a negative ion generator, light emitter, and photocatalyst.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1より排気されたガスは、霧状に散布された水タンク2において洗浄され、洗浄された排気ガスはフィルターA3及び活性炭フィルター4を通り、マイナスイオン発生器・光発生器・光触媒のマイナスイオン+光触媒発生器装置5室内で清浄される。 - 特許庁

When the accumulated amount of particulates reaches a specified amount to determine the time to regenerate, in the case an engine is in a low speed travel region VSP1-VSP2, the temperature of exhaust gas is raised to a comparatively low target temperature (450°C) to burn particulates in almost the same amount as the amount of particulates which flow into the diesel particulate filer.例文帳に追加

パティキュレート堆積量が規定量に達したとして再生すべき時期であると判定したときに、エンジンがVSP1〜VSP2の低速走行領域にある場合は、ディーゼルパティキュレートフィルタに流入するパティキュレートの量とほぼ同量のパティキュレートが燃焼するように、比較的に低い目標温度(450℃)に排気ガスを昇温させる。 - 特許庁

In this common rail type diesel engine which controls regeneration of DPF by using an intake throttle valve, an exhaust throttle valve and post injection in regeneration of DPF, a normal regeneration mode for processing regeneration of DPF at a normal speed and a high-speed regeneration mode for processing at a speed higher than the normal speed are selectively set for execution in an ECU.例文帳に追加

DPFの再生処理時に吸排気絞り弁やポスト噴射等によって再生制御を行うコモンレール式ディーゼルエンジンにおいて、DPFの再生を通常速度で処理する通常再生モードと、通常速度より速い速度で処理する高速再生モードとを選択実施可能にECUに設定して設けたことを特徴とするコモンレール式ディーゼルエンジンとする。 - 特許庁

The present invention relates to the scavenging method for residual burnt gas of a direct-injection internal combustion engine, notably of diesel type, comprising at least one cylinder including the combustion chamber 12, an exhausting means 14 controlled by an exhaust control means 42, an intake means 24 controlled by an intake control means 40, and a processing unit 44.例文帳に追加

燃焼室12を含む少なくとも1つの気筒と、排気制御手段42によって制御される排気手段14と、吸気制御手段40によって制御される吸気手段24と、処理ユニット44とを有する、特にディーゼル型の直接噴射内燃機関の残留燃焼ガスを掃気する方法に関する。 - 特許庁

A diesel engine 11 is provided with: a combustion chamber 15, a fuel injection nozzle 23 for injecting fuel into the combustion chamber 15; an intake passage 17 for supplying air to the combustion chamber 15; an exhaust boiler 32 for generating vapor, and a vapor injection nozzle 24; and a vapor supply passage 29 for supplying the vapor into the combustion chamber 15.例文帳に追加

ディーゼルエンジン11は、燃焼室15と、その燃焼室15内に燃料を噴射する燃料噴射ノズル23と、燃焼室15に空気を供給する吸気通路17と、水蒸気を発生させる排気ボイラ32と、燃焼室15に水蒸気を供給する水蒸気噴射ノズル24や水蒸気供給路29とを備える。 - 特許庁

In a diesel engine, directly, injecting fuel into a combustion chamber from an fuel injection valve, based on an intake air amount to the combustion chamber and air/fuel ratio detected by two linear O2 sensors arranged in the upstream/downstream of an exhaust emission control device, a momentary fuel consumption amount is highly accurately detected.例文帳に追加

燃料噴射弁から燃焼室内に直接燃料が噴射されるディーゼルエンジンにおいては、燃焼室への吸入空気量と、排気浄化装置の上流と下流とに配置された2つのリニアO2センサによって検出される空燃比とに基づいて、時々刻々燃料消費量が高精度で検出される。 - 特許庁

In an exhaust emission control device for diesel engine provided with an NOx trap material performing trap and discharge of NOx, a fuel injection device capable of freely setting injection pressure and timing when fuel is injected and a fuel injection control means capable of changing injection timing of pilot injection, an attaining distance for fuel spray of pilot injection is suppressed as injection timing of pilot injection is advanced.例文帳に追加

Noxのトラップと放出を行うNOxトラップ材と、燃料を噴射する際の噴射圧力と時期を自在に設定可能とする燃料噴射装置と、パイロット噴射の噴射時期を変更可能な燃料噴射制御手段と、を備えたディーゼルエンジンの排気浄化装置において、パイロット噴射の噴射時期を進角させる程、パイロット噴射の燃料噴霧の到達距離を抑制する。 - 特許庁

A diesel engine equipped with an EGR device is composed of an EGR passage 5 to connect a waste gate 12 to an intake passage 13 for EGR operation, an energy collecting device 40 consisting of an EGR turbine 3 having a generator 15 installed in the EGR passage 5, and a turbo-charger 2 installed in the back stream of the exhaust pipe 10 where the waste gate 12 is provided.例文帳に追加

このEGR装置を備えたディーゼルエンジンは,EGRのためウエィストゲート12と吸気通路13を接続するEGR通路5,EGR通路5に設けられた発電機15を持つEGRタービン3から成るエネルギ回収装置40,及びウエィストゲート12を設けた排気管10の後流に設けられたターボチャージャ2から構成されている。 - 特許庁

To provide a chemical washing method for an exhaust gas cleaning device of a diesel engine in which firstly washing is sufficiently, certainly and effectively performed, secondly it is excellent in a working environment aspect, thirdly chemical corrosion and damage are not generated, fourthly it is excellent in washing force of the inside and fifthly waste liquid treatment of a washing liquid after washing is easy, and a chemical washing apparatus.例文帳に追加

第1に、洗浄が十分,確実,かつ効果的に行われると共に、第2に、作業環境面に優れ、第3に、化学的浸食,損傷も発生せず、第4に、特に内部の洗浄力に優れ、第5に、洗浄後の洗浄液の廃液処理も容易な、ディーゼルエンジンの排気ガス浄化装置の化学洗浄方法および化学洗浄装置を提案する。 - 特許庁

In this control method of fuel injection device of the diesel engine, the fuel is successively supplied to each of cylinders, and the injection period and the injection quantity are controlled by each cylinder to reduce the exhaust quantity of white smoke generated at low temperature and immediately after the starting.例文帳に追加

低温時、始動直後に発生する白煙の排出量を低減させるため、各気筒に順次燃料を供給し、各気筒の噴射時期、噴射量を制御するディ−ゼルエンジンの燃料噴射装置の制御方法において、気筒着火順序により所定の2グル−プを形成し、かつ未着火気筒を判別し、着火しない気筒のグル−プへの燃料の供給を停止することを特徴とする燃料噴射装置の制御方法。 - 特許庁

To provide a method for controlling a diesel particulate filter device to enable the use of an inexpensive pressure sensor and reduce a temperature influence besides and high efficient purification of exhaust gas by using a clogging deciding value capable of high-precisely estimating a clogging state of a filter approximately in the whole area of the operation state of an engine.例文帳に追加

安価な圧力センサを使用でき、しかも、温度影響が少なく、エンジンの運転状態のほぼ全域において、精度よくフィルタの目詰まり状態を推定できる目詰まり判定値を用いて、排気ガスを効率よく浄化できるディーゼルパティキュレートフィルタ装置の制御方法を提供する。 - 特許庁

This particulate removing device has a plurality of conductive filters which are arranged at intervals in a passage for exhausting burned exhaust gas of a diesel engine and electrically insulated from each other and a mechanism for directly electrifying and heating particulates when a predetermined voltage is applied between the adjacent conductive filters, and the adjacent conductive filters are electrically connected by scavenged particulates.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの燃焼排ガスを排出する流路内に、間隔をおいて配置した互いに電気的に絶縁された複数の導電性フィルターと、隣接する導電性フィルター間に所定電圧を印加し、捕集された微粒子により隣接する導電性フィルターが電気的に接続されたとき、微粒子を直接通電加熱する機構を有する微粒子除去装置。 - 特許庁

The diesel engine whereto the invention applies is equipped with four cylinders #1-#4, in which a time difference is set in the stages of stroke between different cylinders, and when two of the cylinders are in the compression stroke or the combustion/expansion stroke, the other two cylinders are in the suction stroke or the exhaust stroke, wherein the glow plugs of the cylinders are put in current feed control.例文帳に追加

4つの気筒♯1〜♯4を備え、その各気筒における行程の段階に時間差が設けられるとともに、その内の2つの気筒が圧縮行程又は燃焼・膨張行程のときに、その他の2つの気筒が吸気行程又は排気行程であるディーゼルエンジンに対し、各気筒のグロープラグをそれぞれ通電制御する。 - 特許庁

In the catalyst comprising hematite (α-Fe_2O_3) particles and used for removing the particle substance in an exhaust gas from diesel engine, the content of P in the hematite particles is 0.005 wt.% or below and the crystal size of the crystal face (104) of the hematite particles at the time of X-ray diffraction measurement using CuKα radiation is set to 150or below.例文帳に追加

ヘマタイト(α−Fe_2O_3)粒子からなるディーゼルエンジン排ガス中の粒子状物質除去触媒において、該ヘマタイト粒子のP含有量が0.005重量%以下であって、CuKαでX線回折測定した際の結晶面(104)の結晶子サイズが150Å以下であることを特徴とするディーゼルエンジン排ガス中の粒子状物質除去触媒。 - 特許庁

To improve control responsiveness of exhaust gas recirculation amount by an EGR passage 34, and prevent deterioration of combustibility in the direct injection type diesel engine 1 which allows the fuel to early inject with an injector 7 every cylinder 2 in a predetermined operation state, and allows premixed combustion to be a main combustion state by controlling an EGR rate at not less than a first set value.例文帳に追加

所定の運転状態で各気筒2毎のインジェクタ7により燃料を早期噴射させるとともに、EGR率を第1設定値以上に制御して、予混合燃焼が主体の燃焼状態とするようにした直噴式ディーゼルエンジン1において、EGR通路34による排気還流量の制御応答性を向上し、且つ燃焼性の低下を防止する。 - 特許庁

In addition to a main injection phase, the method presents a post-injection phase predominantly performed during the exhaust stroke of the engine, so that the diesel fuel injected does not contribute, or only to a very limited extent, towards combustion, but is supplied directly to the Denox catalyst to increase its efficiency.例文帳に追加

主インジェクション段階に加えて、本発明の方法は、エンジンの排気ストロークの間に優先して行われる後インジェクション段階を有し、これによって、導入されたディーゼル燃料は燃焼に寄与しないか、又は非常に制限された範囲に対してのみにしか寄与しないが、デノックス触媒に直接に供給されその効率を増加させる。 - 特許庁

To provide a common rail fuel injection system suppressing pressure fluctuation in an injector due to fuel injection by a simple means, providing injection characteristics of good response and enabling reduction of noxious exhaust gas from a diesel internal combustion engine without enlarging a common rail and a fuel injection pipe further.例文帳に追加

本発明は、コモンレール及び燃料噴射管をさらに大型化することなく、簡単な手段によって燃料噴射によるインジェクター内の圧力変動を抑制し、応答性の良い噴射特性が得られ、ディーゼル内燃機関からの有害の排ガスの低減が可能となるコモンレール式燃料噴射システムを提供するにある。 - 特許庁

To produce a composite coated member exhibiting characteristics excellent in durability to sulfuric acid dew point corrosion, as for members used for fields such as a boiler, a gas turbine and a diesel engine using sulfur compound-containing fossil fuel, in the case the same members are subjected to sulfuric acid dew point corrosion caused by their contact with combustion exhaust gas.例文帳に追加

硫黄化合物を含む化石燃料を使用するボイラ、ガスタービン、ディーゼルエンジンなどの分野に使用される部材について、これらの部材が燃焼排ガスに接することに起因して硫酸露点腐食を受ける場合に、その腐食に対する耐久性に優れた特性を示す複合被覆部材を提供すること。 - 特許庁

When the temperature is out of the optimum temperature range, the injection timing of the fuel is delayed, to reduce the NOx amount in the exhaust gas by executing lag angle control to the diesel engine 1.例文帳に追加

酸化触媒21における温度が最適温度範囲(300℃〜500℃)にある場合は、ディーゼルエンジン1を進角制御することで燃料の噴射時期を早くし、排気ガス中のNOx量を増加させ、最適温度範囲にない場合は、ディーゼルエンジン1を遅角制御することで燃料の噴射時期を遅くし、排気ガス中のNOx量を減少させるように構成されている。 - 特許庁

Thus, the occurrence cause of a carbonized particulate soot dust by high pressure spray diffusion combustion being a defect of a direct injection diesel is improved, and high heat efficiency is provided, and heat efficiency and exhaust low environmental pollution performance of a precombustion system, a vortex chamber combustion system and a spark ignition engine conventionally inferior to a direct injection system are improved.例文帳に追加

これにより、直噴ディーゼルの欠点である高圧噴霧拡散燃焼に因る炭化微粒子煤塵の発生原因が改善され高熱効率が得られ、従来直噴方式より劣るとされている予燃焼方式や渦流室燃焼方式や火花点火機関の熱効率と排気低公害性が改善される。 - 特許庁

To improve a method for providing the assigned surfece of a component of a large machine, especially, a piston head or an exhaust valve disc of two-cycle large diesel engine with a protective coating applied through surface welding, using a simple and low-cost means, so that an economical and nevertheless discreet method can be implemented.例文帳に追加

簡単でコストの低い手段により、大型機械の構成部分、特に2サイクル大型ディーゼル機関のピストンヘッドまたは排出バルブディスクの、割り当てられた表面に表面溶着によって塗布される保護コーティングを備えるための方法を、経済的でそれでもなお慎重な方法の実施が可能となるように改善する。 - 特許庁

The exhaust emission control device of the diesel engine is comprised of monolith 14 inserted in an exhaust passage 10 which is coated with platinum carrier alumina which is a noble metal carrier oxidation oxidizing nitrogen monoxide to nitrogen dioxide as well as an exhaust inflow face at down stream side of monolith 14 which is coated with a large pore diameter alumina distributed and carried by noble metal and rare earth metal oxidizing particulate matter with nitrogen dioxide.例文帳に追加

排気通路10に介装されるモノリス14に、一酸化窒素を二酸化窒素に酸化させる貴金属担持系酸化物たる白金担持アルミナを塗布すると共に、モノリス14下流側の排気通路10に介装されるフィルタ16の排気流入面に、二酸化窒素により粒子状物質を酸化させる貴金属及び希土類金属を分散担持させた大細孔径アルミナを塗布して、ディーゼルエンジンの排気浄化装置を構成する。 - 特許庁

A particulate removing means 6 provided with adsorption separating bodies 21, 22, 23 holding soft charcoal 26 such as kenaf charcoal and bamboo charcoal by a mesh screen 16, is mounted on the way of an exhaust gas path 2 of the diesel engine, and exhaust gas temperature adjusting means 8, 10 for lowering a temperature of the exhaust gas flowing into the particulate removing means 6 are mounted on the upstream of the particulate removing means 6.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの排ガス経路2の途中に、ケナフ炭や竹炭等の軟質木炭26を網目スクリーン16で挟持してなる吸着分離体21,22,23を備えた微粒子除去手段6が設置されるとともに、この微粒子除去手段6の上流側にはこの微粒子除去手段6に流入する排ガスの温度を所定値まで低下させるための排ガス温度調整手段8,10が設けられている。 - 特許庁

In a time from satisfaction of an automatic stop condition to stop of fuel supply, a PCM 10 performs post injection after main injection of fuel, meanwhile, in a time from the stop of the fuel supply to stop of the diesel engine 1, the PCM 10 controls the exhaust gas recirculation valve 51a and the cooler bypass valve 53a to make the exhaust gas flow through the cooler bypass passage 53, and throttles a throttle valve 36.例文帳に追加

PCM10は、自動停止条件が成立してから燃料供給を停止させるまでの間においては、燃料を主噴射した後にポスト噴射を行い、燃料供給を停止させてからディーゼルエンジン1が停止するまでの間においては、排気ガスにクーラバイパス通路53を流通させるように排気ガス還流弁51a及びクーラバイパス弁53aを制御すると共にスロットル弁36を絞る。 - 特許庁

This DPF device has an introduction part for introducing exhaust gas from a diesel engine, a filter part having the filter made of metallic wire mesh having a metallic wire for catching suspended particulate in exhaust gas introduced from the introduction part, and a venturi part arranged at a rear step of the filter part to maintain pressure in the filter part at predetermined pressure.例文帳に追加

本発明はかかる課題を解決するために、ディーゼルエンジンからの排気を導入する導入部と、前記導入部から導入される排気中の浮遊微粒子を捕集するための金属ワイヤーを有する金属ワイヤーメッシュからなるフィルタを有するフィルタ部と、前記フィルタ部の後段に配置され前記フィルタ部内の圧力を所定圧力に維持するためのベンチュリー部と、を有するDPF装置を提供するものである。 - 特許庁

In this method for reducing the particulate substance that exhaust gas exhausted from a diesel burn engine contains and is composed of carbon system solid component and organic solvent soluble component covering it, the organic solvent soluble component and oxygen are mutually reacted under the presence of catalyst to oxidize the organic solvent soluble component, plasma is generated in exhaust gas to generate plasma excitation kind, and the carbon system solid component is oxidized by the plasma excitation kind.例文帳に追加

ディーゼルバーンエンジン等から排出された排気ガスに含まれ,且つ炭素系固形分と,それを覆う有機溶剤可溶分とよりなる粒子状物質を低減させるに当り,有機溶剤可溶分と酸素とを触媒の存在下で反応させてその有機溶剤可溶分を酸化させ,次いで排気ガス中にてプラズマを発生させることによりプラズマ励起種を生成させ,そのプラズマ励起種により炭素系固形分を酸化させる,といった手段を採用する。 - 特許庁

例文

To provide a system for assisting the regeneration of depollution means (4) associated with oxidation catalyst forming means (3) integrated in an exhaust line (2) of a motor vehicle diesel engine (1) associated with common manifold means (5) for feeding fuel to its cylinders, the system being adapted to implement, at constant torque, a strategy of regeneration by injecting fuel into the cylinders of the engine in at least one post-injection.例文帳に追加

自動車用ディーゼルエンジン(1)の排気ライン(2)と一体化した酸化触媒形成手段(3)と関連した汚染除去手段(4)の再生を補助するためのシステムであって、エンジン(1)は、燃料をシリンダに共通するための共通マニホールド手段(5)と関連しており、システムは、一定のトルクで、少なくとも一つの後噴射で燃料をエンジンのシリンダに噴射することによって再生戦略を実施するようになっているシステムを提供する。 - 特許庁

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